Šta je novo?

IKOM - generalna rasprava

Možemo da trudimo Koliko Hoćemo ne možemo ništa. Lepa im je računica dosta para će da uzmem svaki IP koji se uzeli prodaće i eto love.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
и ја дам добио генетички одговор....
бла бла 610 бла бла бла

послао приговор Рателу...

ајде да се они који су расположени удружимо... и прво групно договоримо наступ пред СББ... ништа не кошта...
а ако нас буде више можемо да више...
на крају што не и тужба групна...
или групни отказ уговора...

ко је за.. треба да направимо неку групу за комуникацију, договор... (само не фб или тако нешто, ја немам)...
емајл листа, трело, затворена тема на форуму... нешто тако... дајте предлоге...
 
Bivsi Ikomovac,
Bio nam je u zgradi njihov komercijalista koji je nudio ponudu za dinar, kada sam ga pitao da se prebacimo kod njih za dinar, rekao je da to vazi samo za nove korisnike SBB-a, i da to ne vazi za nas koji "vec imamo kablovsku". Prijatelju je navodno bio drugi komercijalista i zaista je dobio ponudu za dinar iako je bio na Ikomu vec godinama.

Na pitanje ukoliko raskinemo ugovor pa ga potpisemo ponovo, devojka u njihovoj prodavnici mi je rekla da su uslovi da nemate nikakvu uslugu barem 3 meseca da bi imali pravo na akciju 990 dinara za mesec. Posto se originalni Ikom ugovor vodio na razlicito prezime od mog, raskinuli smo taj ugovor sa Ikomom i potpisali novi na moje prezime, i dobili akciju da placamo 990 umesto 4000 din mesecno, prvih 6 meseci. Mozda nekom bude koristan ovaj info.

Moje pitanje je da li njihov EON risiver zahteva ethernet konekciju ili moze direktno koaksijalni posto ce mi ruter biti u drugoj sobi a ne mogu da vucem ethernet kroz ceo stan da bi risiver primao ethernet. Takodje, posto sam donekle laik sa brzinama i konekcijama, ukoliko je UBEE ruter ogranicen na 100Mbit, a ja cu imati 110Mb konekciju, da li to znaci da necu imati tih 110 vec cu biti ogranicen na 100? Da li moram da pazarim gigabitni ruter?

Takodje vidim da se dosta vrti oko ovog NAT-a, kako mogu da proverim da li sam i ja NATovan?
 
Ja cekam odgovor ratela.. Ako se nista ne ucini iskreno ne znam sta da radim. Torrent sam sredio uzimanjem seedboxa ali najvise me boli ta nepravda i 700 din veca cena koju bih placao i dobio u principu manji net neke hd kanale i to je to.. Preskupi su i lopovi veliki.
Ne znam dal bih mogao da izvucem 50/2 na Telekomu, ali opet tamo nema sport klub, manje hd kanala, opet ima arena.. bas sam u nedoumici.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Takodje vidim da se dosta vrti oko ovog NAT-a, kako mogu da proverim da li sam i ja NATovan?

Pogledaj koju IP adresu dobija Ikomov/SBB-ov uredjaj. Ako dobija IP adresu iz opsega 100.64.0.0 – 100.127.255.255, u pitanju je CG NAT.

Znaci ne gledaj na raznim sajtovima koji ti je IP, oni uvek prikazuju spoljnu IP adresu, vec iskljuvio gledaj koju IP adresu dobija Ikomov/SBB-ov uredjaj.
 
Poslednja izmena:
Čemu taj trip da oni zgrću silne pare prodajom vaših IP adresa?

Njima one trebaju samo za biznis korisnike, prilično sam siguran da se broj individualnih korisnika koji znaju šta je uopšte IP adresa kreće u promilima...a tek broj oni koji znaju šta je CG NAT - pa to je tek statistička greška..

Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока
 
Bas lepo kazes, kada su promili u pitanju, neka nam lepo vrate dinamicke i to je to. I onako vecina za to ni ne zna, medjutim problem bi mogao da ispadne ako svi za to saznaju. Jasno je jedno da su ovo uradili protiv pravno u nastojanju da dobiju razliku u novcu koju ne mogu zakonskim putem da dobiju od ikom korisnika. Za one koji ne znaju, nama su paketi jeftiniji bas za tih 600 dinara. Mi nismo duzni da sklapamo nove ugovore i koristimo stare pakete sa starim cenama. Znaci njima fali tih 600 dinara da bi nas izjednacili sa korisnicima SBB, i zato su izmislili ovo. Znaci skinuli nam IP adrese (svima sa ikoma) i na taj nacin opet dobijaju. Pametnome dosta da svi vide kako posluje svetska kompanija sa velicanstvenim servisima, kakav zemlja nije videla...
Sto se tice dogovora i ja sam za to, neki lep predlog, neka grupa, nesto...
 
Poslednja izmena:
Evo i ja da se javim po ovom pitanju. Takodje sam pisao ratelu i trzisnoj inspekciji. Poslao sam i mail SBB pa cu vam ovde copy/paste pa malo da ga analiziramo:

Poštovani,



Vezano za Vaš prigovor u pogledu tehničkih uslova Internet usluge kao nekadašnjeg korisnika IKOM-ovog Interneta pre integracije sa SBB-om, obaveštavamo Vas o sledećem:



Ugovorom o pretplatničkom odnosu sa IKOM-om definisano je da je kablovski Internet - usluga pristupa globalnoj Internet mreži putem kablovskog modema na koji se priključuje računarski uređaj Pretplatnika i koja podrazumeva korišćenje izabranog Internet paketa. Tadašnjim Opštim uslovima IKOM-a, član 9. određeno je da je da se parametri kvaliteta Internet servisa mere u direktnoj vezi modema sa računarskim uređajem. Maksimalna brzina protoka bežične veze je definisana tehničkim karakteristikama kao i tipom uređaja/rutera, i navedena u Cenovniku.



Tadašnjim Cenovnikom IKOM-a sa Internet ponudom za Beograd, određeni su paketi sa brzinama, download/upload i cene. Takođe određena je i standardna instalaciona taksa od 1.000 din, instalaciona taksa za bežičnu opremu koja podržava brzinu protoka do 25 Mbps 1.500 dinara i data mogućnost uzimanja statičke IP adrese tada po ceni od 250 dinara mesečno (dostupno za sve Internet pakete osim FLAT 1), kao i UPLOAD BOOSTER: +1024 Kbps - 900 dinara mesečno.



Napominjemo da SBB i dalje omogućuje dinamičku IP adresu, ali ne javnu IPv4 dinamičku adresu već privatnu dinamičku IPv4 adresu koja se posle kroz CGNAT pojavljuje na Internetu. Ovde nije u pitanju ušteda i zarada već naprotiv, SBB ima još veći izdatak jer sva CGN oprema i problematika oko iste svakodnevno košta SBB, a posledica je evolucije Interneta u kome ima više korisnika Interneta nego adresnih mesta u imeniku Internet adresara za IPv4 generaciju. S druge strane, kvalitet Interneta za IKOM korisnike od 01.07.2017. godine kada su prebačeni na SBB Internet mrežu je svakako bolji od prethodnog, a od 01.03. je prebačena i DOCSIS access mreža sa IKOM-a na SBB i rezultat toga su još veći paketi za Internet i kvalitetniji HomeGateway-i sa širim spektrom usluga, naročito video tipa.



Imajući u vidu da prethodno tehničkim karakteristikama u okviru ponude nije navedena obaveza dodeljivanja dinamičke odnosno javne IPv4 dinamičke adrese, zatim da je postojala, kao što i sada postoji, mogućnost zakupljivanja statičke IP adrese preko kojih se mogu koristiti dodatni servisi koje pominjete, te da integracijom IKOM-a u SBB nije došlo do promene odnosno pada parametara kvaliteta Internet servisa u odnosu na instalisanu računarsku opremu, Vaša reklamacija se ne može prihvatiti.





S poštovanjem, ​

Vladan Kaljević
Kontakt centar

T 19900 F +381 11 400 10 83
Bulevar Peka Dapčevića 19, 11000 Beograd, Srbija
[email protected] www.sbb.rs

To bi bilo to. Po meni ovo sto je covek napisao nema nikakvog osnova ni pokrica, mislim da je prizano da postoji razlika izmedju dinamicke javne i dinamicke pod natom, ali svi znamo da ova druga itekako ogranicava korisnika u svemu.
 
Msm da nam je jedina sansa prelazak na drugog provajdera sto se tice neta.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
добио иди мејл од истог господина данас... не знам да ли је то по приговору Рателу или СББ... пошто сам писао и једнима и другима...
 
Jedino da pređem sa SBBa na SBB :) kako da pređeš ako nemaš mogućnost?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
To bi bilo to. Po meni ovo sto je covek napisao nema nikakvog osnova ni pokrica, mislim da je prizano da postoji razlika izmedju dinamicke javne i dinamicke pod natom, ali svi znamo da ova druga itekako ogranicava korisnika u svemu.

Pravno ima smisla deo u kome kaze da nam u ugovoru nikada nije garantovana dinamicka javna ip adresa. I zbog toga mislim da je mala sansa da se po tom osnovu nesto izganja na sudu. S druge strane, kao sto su sami naveli, kod IKOMa je staticka ip adresa kostala samo 250 rsd, pa tu mozda ima prostora da se nesto uradi.
 
Upravo tako, sad treba biti samo pametan, ako ima prostora za tako nesto :)
 
мислим да има простора и у томе што је осакаћена услуга коју си имао иако ти није била гарантована уговором... као и у томе да су корисници подређени у овој ситуацији уговрања. а то би требало као мањкавост онда експлицитно навести у уговору... јер ти можда и не знаш шта је то док не видиш...

правимо групу? коју врсту, мејл?
 
I ja sam pre za grupno kukanje. Nešto mi to pojedinačno kao da neće imati efekta.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
Svaka zaradnja s njima je uzaludna, poceli su da brisu na Fejsu kritike vezane za Internet. Od jutros su obrisali 2 posta, srecom sacuvao sam screenshot jednog:

Pogledajte prilog 247285

Tog posta sad nema. Takodje, obrisan je i post od drugog korisnika koji se takodje zalio na kvalitet Internet usluge.

Mnogo su se osilili.

Ratel online prijava, prilozi dokaze. Ovo jeste osnova za raskid ugovora/refundiranje racuna posto ne dobijas uslugu.

@Crow011 od kukanja nema nista, isto ratel, pa udri po zalbi.
 
Poslednja izmena:
Evo i ja da se javim po ovom pitanju. Takodje sam pisao ratelu i trzisnoj inspekciji. Poslao sam i mail SBB pa cu vam ovde copy/paste pa malo da ga analiziramo:

Poštovani,



Vezano za Vaš prigovor u pogledu tehničkih uslova Internet usluge kao nekadašnjeg korisnika IKOM-ovog Interneta pre integracije sa SBB-om, obaveštavamo Vas o sledećem:



Ugovorom o pretplatničkom odnosu sa IKOM-om definisano je da je kablovski Internet - usluga pristupa globalnoj Internet mreži putem kablovskog modema na koji se priključuje računarski uređaj Pretplatnika i koja podrazumeva korišćenje izabranog Internet paketa. Tadašnjim Opštim uslovima IKOM-a, član 9. određeno je da je da se parametri kvaliteta Internet servisa mere u direktnoj vezi modema sa računarskim uređajem. Maksimalna brzina protoka bežične veze je definisana tehničkim karakteristikama kao i tipom uređaja/rutera, i navedena u Cenovniku.



Tadašnjim Cenovnikom IKOM-a sa Internet ponudom za Beograd, određeni su paketi sa brzinama, download/upload i cene. Takođe određena je i standardna instalaciona taksa od 1.000 din, instalaciona taksa za bežičnu opremu koja podržava brzinu protoka do 25 Mbps 1.500 dinara i data mogućnost uzimanja statičke IP adrese tada po ceni od 250 dinara mesečno (dostupno za sve Internet pakete osim FLAT 1), kao i UPLOAD BOOSTER: +1024 Kbps - 900 dinara mesečno.



Napominjemo da SBB i dalje omogućuje dinamičku IP adresu, ali ne javnu IPv4 dinamičku adresu već privatnu dinamičku IPv4 adresu koja se posle kroz CGNAT pojavljuje na Internetu. Ovde nije u pitanju ušteda i zarada već naprotiv, SBB ima još veći izdatak jer sva CGN oprema i problematika oko iste svakodnevno košta SBB, a posledica je evolucije Interneta u kome ima više korisnika Interneta nego adresnih mesta u imeniku Internet adresara za IPv4 generaciju. S druge strane, kvalitet Interneta za IKOM korisnike od 01.07.2017. godine kada su prebačeni na SBB Internet mrežu je svakako bolji od prethodnog, a od 01.03. je prebačena i DOCSIS access mreža sa IKOM-a na SBB i rezultat toga su još veći paketi za Internet i kvalitetniji HomeGateway-i sa širim spektrom usluga, naročito video tipa.



Imajući u vidu da prethodno tehničkim karakteristikama u okviru ponude nije navedena obaveza dodeljivanja dinamičke odnosno javne IPv4 dinamičke adrese, zatim da je postojala, kao što i sada postoji, mogućnost zakupljivanja statičke IP adrese preko kojih se mogu koristiti dodatni servisi koje pominjete, te da integracijom IKOM-a u SBB nije došlo do promene odnosno pada parametara kvaliteta Internet servisa u odnosu na instalisanu računarsku opremu, Vaša reklamacija se ne može prihvatiti.





S poštovanjem, ​

Vladan Kaljević
Kontakt centar

T 19900 F +381 11 400 10 83
Bulevar Peka Dapčevića 19, 11000 Beograd, Srbija
[email protected] www.sbb.rs

To bi bilo to. Po meni ovo sto je covek napisao nema nikakvog osnova ni pokrica, mislim da je prizano da postoji razlika izmedju dinamicke javne i dinamicke pod natom, ali svi znamo da ova druga itekako ogranicava korisnika u svemu.

Genericki odgovor sa nultom argumentacijom vezanom za kvalitet Interneta nakon integracije sa SBB-om. Pitaj doticnog gospodina Vladana kako da pristupis spolja lokalnoj mrezi i gde u ugovoru pise da mozda neces moci da pristupis spolja lokalnog mrezi i da neces moci da forward-ujes nijedan jedini port? Pitaj gospodina Vladana zasto neki SBB-ovi korisnici (fizicka lica) i dalje imaju javnu dinamicku IP adresu i nije li to dikstriminacija korisnika?

Neka lepo stave na sajtu da svi paketi za fizicka lica imaju privatnu IP adresu i tacka.
 
Pitaj doticnog gospodina Vladana kako da pristupis spolja lokalnoj mrezi i gde u ugovoru pise da mozda neces moci da pristupis spolja lokalnog mrezi i da neces moci da forward-ujes nijedan jedini port?

Nazalost ovakav rezon tesko da moze da funkcionise. Ako bi hteo da imas zagarantovan ovakav vid usluge onda bi ugovor trebalo da u sebi sadrzi tu odredbu. U sustini ti nista nije zagarantovano osim onog sto pise u istom :)

Pitaj gospodina Vladana zasto neki SBB-ovi korisnici (fizicka lica) i dalje imaju javnu dinamicku IP adresu i nije li to dikstriminacija korisnika?

Je li ovo stvarno istina? Ja sam mislio da i SBB korisnike stavljaju iza NATa osim na onim skupim paketima.
 
Moj drugar nije natovan 2 stanice od mene zivi. On je SBB korisnik i ima onaj superset aktiviran..

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Nazalost ovakav rezon tesko da moze da funkcionise. Ako bi hteo da imas zagarantovan ovakav vid usluge onda bi ugovor trebalo da u sebi sadrzi tu odredbu. U sustini ti nista nije zagarantovano osim onog sto pise u istom :)



Je li ovo stvarno istina? Ja sam mislio da i SBB korisnike stavljaju iza NATa osim na onim skupim paketima.

Istina. Komsija koji ima DUO Silver paket nije NAT-ovan, tj. niko od komsija. Kod mene je u pitanju bas SBB-ova mreza, nije Ikomova. Cak su mu i menjali skoro ruter, ostala mu je javna adresa. Problem je sto diskriminisu najvise nekadansje Ikomove korisnike i stavljaju ih u dosta nepovoljniji polozaj u odnosu na vecinu SBB-ovih korisnika koji imaju javnu dinamicku IP adresu.
 
Poslednja izmena:
A ako predjes sa IKOMa na DUO Silver SBB paket? Da li dobijes javnu dinamicku adresu? Ukoliko je to slucaj onda je stvarno u pitanju diskriminacija dela korisnika.
 
***. Mislim da jedino za sta mozemo da se uhvatimo je onih 250 rsd za staticku adresu i da se zalimo ratelu na drasticno povecanje cene te usluge otkad ih je SBB preuzeo.
 
lik moze da prica sta god zeli a mi dok ne budemo imali alternativu mozemo samo da gundjamo.
meni je osim cgnat-a ping duplo veci, upload mi je 3-4 puta manji download kako kad i sto je najsmesnije oni bi sa ovakvom uslugom da me privole da predjem na sbb za mnogo vise para
 
@Rock86

Kao da si mi citao misli, jer sam mu odmah po prijemu poruke onako iznerviran i poslao mail sa svim tim sto si nabrojao i mnogo toga jos, medjutim odgovor nisam dobio s obzirom da je vec bilo slagacu te 15.30... Mozda cu odgovor na sve to dobiti sutra, mozda u ponedeljak a mozda nikada jer sam bas bio direktan, mozda previse, ali sta da radim osecam se prevarenim, nepravda je ucinjena... A sto se tice kukanja kako nrece kolega iznad, udruzenim snagama pa dokle stignemo, da ne bude da bar nismo probali... Pa i tih 200 dinara mozda da razmotrim za javnu IP ali nekako mi sve mirise na to da upravo zele da raskinemo ugovor i predjemo na njihovu mrezu zvanicno sklapanjem novog ugovora. Neko je ranije i rekao da imaju metode i da ce sve uraditi sto je u njihovoj nemoci da nas prebace na njihov cenovnik. Znam i ja solidan broj ljudi koji su na SBB i nisu natovani a znam i neke koji jesu. Inace zaboravih da kazem da su mi jednom prilikom posto ratujem sa njima vec par dana rekli da mozda ako uzmem jaci paket da necu imati tih problema.
 
Evo i ja sam dobio isti genericki odgovor.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
@Rock86

Kao da si mi citao misli, jer sam mu odmah po prijemu poruke onako iznerviran i poslao mail sa svim tim sto si nabrojao i mnogo toga jos, medjutim odgovor nisam dobio s obzirom da je vec bilo slagacu te 15.30... Mozda cu odgovor na sve to dobiti sutra, mozda u ponedeljak a mozda nikada jer sam bas bio direktan, mozda previse, ali sta da radim osecam se prevarenim, nepravda je ucinjena... A sto se tice kukanja kako nrece kolega iznad, udruzenim snagama pa dokle stignemo, da ne bude da bar nismo probali... Pa i tih 200 dinara mozda da razmotrim za javnu IP ali nekako mi sve mirise na to da upravo zele da raskinemo ugovor i predjemo na njihovu mrezu zvanicno sklapanjem novog ugovora. Neko je ranije i rekao da imaju metode i da ce sve uraditi sto je u njihovoj nemoci da nas prebace na njihov cenovnik. Znam i ja solidan broj ljudi koji su na SBB i nisu natovani a znam i neke koji jesu. Inace zaboravih da kazem da su mi jednom prilikom posto ratujem sa njima vec par dana rekli da mozda ako uzmem jaci paket da necu imati tih problema.

Zasto jasno ne napisu na sajtu koji DUO i TRIO paketi imaju javnu IP adresu, a koji ne? To sa vecim paketom nije nikakva garancija jer zvanicno nigde ne pise da se dobija javna ili privatna IP adresa.
 
Da, ostaje nam da sacekamo jos koji dan, da vidimo povratne mailove ratela, sbb-a... Za dva tri dana necemo propasti, pa stoga da sada i znamo njihovu adresu, gde se nalaze, a vremenski uslovi ce biti naklonjeni lepsem vremenu, mozemo se grupno i prosetati do te adrese iz maila i posetiti gospodina Vladana i njegove drugove iz podrske. Sto nas vise bude, naravno vise cemo paznje privuci, eto to bi bio moj predlog, ali naravno i vi mozete dati neki svoj predlog. Ne pozivam naravno ni nakakv linc vec na dijalog, koji SBB uporno izbegava da obavi sa nama.
 
Ljudi, da vas uputim!!!
Ako vec idete kod ratela, nemojte se zaliti za nat, posto to ne utice na ISPORUKU usluge.
ISKLJUCIVO ALI ISKLJUCIVO se zalite ako:
1) Imate problema sa signalom, a SBB nije resio u predvidjenom roku
2) Ako je ipak sve u redu sa isporukom signala, da li internet radi! (packet loss itd). Ako imate packet loss - nemate pravilnu isporuku usluge.
3) AKO STE BILO GDE OSTECENI U ISPORUCI PO PROTOKOLU (CITAJ - THROTTLOVANJE - zakinut torrent, ftp itd) to vam isto spada u ne isporucivanju usluge. Za sada provajder mora da ima sve otvoreno preba bilo kom protokolu.
4) Ako imate pikselizaciju na tvu - NE ZALITI SE DA NEMATE ODREDJENE KANALE PO SEMI, BICETE ODBIJENI.
5) Ako vam telefonska usluga ne radi, ili naprasno promenjen broj bez obavestenja (a imate potpisan paket za telefonsku uslugu) imate prava zalbe.
6) UPTIME interneta mora biti odredjeni - iako ste rezidencijalni korisnik, zasigurno nije zagarantovan 99.9% uptime, ali zasigurno mora biti preko 80% (nije pouzdan tacan podatak, treba po ugovoru naci tacan podatak).
7) Ako ste malo napredniji korisnik, a niste dobili strucnu podrsku (ne mislim na prvi nivo podrske gde pitaju da li lampice na modemu svetle), imate prava zalbe na zadnji nivo
podrske, i cak po pitanju rutiranja sopstvenog interneta i odredjenih usluga. Primera radi imate problem prema linku ka Francuskoj (moja situacija iz telekoma), bio je los download, Telekom je bio duzan da ispita rutu. Cak i ako zelite sopstveni (kupljeni) modem da zakacite, podrska mora da vam to omoguci.

Opet napominjem - udarate u zid sa cgnat-om, dobijate genericke odgovore, koji su cak predvideli i ugovorom. To cak i ne utice oko kvaliteta isporuke interneta, ali nazalost degradira kvalitet usluge. Udarajte po ISPORUCI USLUGE, SAMO I AKO SAMO IMATE TAKAV PROBLEM. NE IZMISLJAJTE SOPSTVENE PROBLEME, IZ POUZDANIH IZVORA ZNAM DA RATEL IDE PONAOSOB DA ISPITA TAKVE PROBLEME. Mozemo ih samo naterati da na kraju odbijaju nase zalbe.

Moje iskustvo je kada sam se zalio ratelu oko isporuke telekomovog vdsl-a, ratel je preporucio da se obnovi ugovor, ali na najmanji moguci (samo fiksni, ali morala je obnova na 2 godine). Tako da, eto vam realnog recepta sta mozete uraditi povodom vaseg problema.
 
Ovde https://sbb.rs/Binary/10572/sbb_ponuda_sa_cenovnikom_20180115_v1.pdf se spominje samo staticka IP adresa, a nije precizirano da li korisnici dobijaju javnu ili privatnu IP adresu.

Znaci, u startu nije naglaseno da se moze dobiti osakacen servis gde su svi portovi zatvoreni i gde je samim tim nemoguc svaki pristup spolja. Korisnik ima itekako pravo da osporava nemogucnost komunikacije sa kucnom mrezom spolja. To je Internet, dvosmerna komunikacija.

Ja vam savetujem da idete do kraja.

EDIT: Ne znam sta nije jasno? Korisnik reklamira da ne moze da pristupi kucnoj mrezi spolja jer su mu ocito zatvoreni svi portovi. Provajder ne zeli da mu resi problem i korisnik mora da ulozi zalbu na njegov rad.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno