Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Nov sam u održavanju ozbiljnijeg bicikla, čime prati zadnji menjač? Konkretno se na malim zupčanicima (ne znam stručan naziv) nahvatala masna prljavština.

Sent from my LG-K430 using Tapatalk

Bilo koji kućni odmašćivač. Ja sam ranije koristio Axel Sgrasso, sad teram bajs u autoperionicu i za 2 žetona skinem Boga oca.
 
A on ima 3x8 naravno da ne pase.
Meni bi odgovarao :)

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

Aha, hvala, pa ne razumem se baš, pitao sam to jer mi se dopada ovaj kvalitet.

Ima li od iste firme tip, potpuno istog kvaliteta, ali za 3x8 ? Jer ovaj default nije baš neki lanac...
 
Sve je to u rangu tog treka koji je čovek postavio i zavisi od očuvanosti konkretnog primerka, nisi ni jedan naročito bolji naveo.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

Mogao sam ja i ove od 500+€. Dati za Sora mehaniku 300€ je suludo kada ima takav bajs za 250€, samo sam to rekao i ubacio cenovne okvire šta se može naći za koliko €.

Sent from mTalk
 
Poslednja izmena:
A šta smatraš kvalitetom? Da duže traje, da lepše izgleda, da bude lakši, ili nešto deseto?
Ja recimo volim sram lance više klase jer su ful niklovani i em što lepo izgledaju em se lepo čisti a i solidno je izdržljiv. Iz iskustva, meni su izdržljiviji od šimano pandana. Za tebe bi to bio SRAM 870 ili još bolje 890.
 
A šta smatraš kvalitetom? Da duže traje, da lepše izgleda, da bude lakši, ili nešto deseto?
Ja recimo volim sram lance više klase jer su ful niklovani i em što lepo izgledaju em se lepo čisti a i solidno je izdržljiv. Iz iskustva, meni su izdržljiviji od šimano pandana. Za tebe bi to bio SRAM 870 ili još bolje 890.
Nisam siguran! Ali da li si meni odgovorio?

Kvalitetom smatram pre svega izdržljivost i dužina trajanja, lepota manje više

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 
Mogao sam ja i ove od 500+€. Dati za Sora mehaniku 300€ je suludo kada ima takav bajs za 250€, samo sam to rekao i ubacio cenovne okvire šta se može naći za koliko €.

Sent from mTalk
Bolja je novija sora od prepotopske 6500 bez karbon vile, sve si neke krseve naveo onaj trek bar pristojno izgleda a i on mora spustiti neki euro, ali stoji cinjenica da za te pare ne moze kupiti bog zna sta za te pare.

ja sam ovde nudio moj bajs koji je bio tezak 8400g i imao full 6600 opremu sa mavic tockovima i prodao sam ga za 360eur da bi ga ovaj sto je kupio preprodao za 540eur i jos se javio da se zahvali sto je super prosao :)
Znaci moze i tako nesto da se nadje ali to nije uobicajena ponuda.

Neka novija sora, tiagra i 105 su sasvim dobre drumske grupe i ne smatraju se nekim krsem jer novi bajs sa sora grupom zavisno od proizvodjaca verovatno kosta bar 1000eur ako ne i vise.
 
Duže vožnje su 2+ h.

Ja sam mislio da su duze voznje preko 100km, pocetnicka greska :) ako vremenski gledamo onda skoro svaka voznja bi bila duza, a to znaci da je bolje da idem na drumasa :)


Hvala na preporukama, tako nesto mi je trebalo s obzirom da se ne razumem bas u materiju. Hvala mnogo :)

Pogledao sam modele sto si predlozio, ima tu par modela koji su i meni zapali za oko samo juce pre posla kad sam pisao post nisam uspeo da ih nađem :) cenovni opseg si pogodio, do 300 eur sam spreman da izdvojim, a velicina rama M i L po onim tabelama sa neta na moju visinu od 178cm, tako da Focus (poslednji) i GT otpadaju u startu :)

onaj trek bar pristojno izgleda...

Predlazes da ipak idem na njega (Trek sto sam okacio)? Prednost je sto je iz NS pa mogu da ga probam i vidim uzivo.
 
Nisam siguran! Ali da li si meni odgovorio?

Kvalitetom smatram pre svega izdržljivost i dužina trajanja, lepota manje više
Koliko često si do sada menjao lanac, pa ti to predstavlja problem? :)
Ako je lanac skup ne mora nužno da znači da će dugo da traje. Jeftiniji lanac može da bude dugotrajniji od nego skupog, ali je zato skup lanac lakši par grama, što kod nekog igra značajnu ulogu. Slično kao što motor formule 1 ima malo kilograma, mnogo KS, ali traje 1000 km :)
 
Aha, hvala, pa ne razumem se baš, pitao sam to jer mi se dopada ovaj kvalitet.

Ima li od iste firme tip, potpuno istog kvaliteta, ali za 3x8 ? Jer ovaj default nije baš neki lanac...

http://planetbike.rs/pbshop/Bicikli...ANO-CN-HG40-HG-6-7-8-BRZINA-116-KARIKA/36078/
http://planetbike.rs/pbshop/Bicikli...ANO-CN-HG71-HG-6-7-8-BRZINA-116-KARIKA/36080/

ili kod tebe:

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-cn-hg40-alivio-chain-6-7-8-speed-435348
https://www.bike-components.de/en/Shimano/CN-HG71-6-7-8-speed-p40008/

Da li stvarno misliš da je ovaj duplo skuplji i duplo bolji?

Oba će preći sličan broj km, a u tvom slučaju rekreativne vožnje je nebitno koji ćeš da kupiš. Bitno je da si hteo da daš 70 evra za lanac....
 
Bolja je novija sora od prepotopske 6500 bez karbon vile, sve si neke krseve naveo onaj trek bar pristojno izgleda a i on mora spustiti neki euro, ali stoji cinjenica da za te pare ne moze kupiti bog zna sta za te pare.

ja sam ovde nudio moj bajs koji je bio tezak 8400g i imao full 6600 opremu sa mavic tockovima i prodao sam ga za 360eur da bi ga ovaj sto je kupio preprodao za 540eur i jos se javio da se zahvali sto je super prosao :)
Znaci moze i tako nesto da se nadje ali to nije uobicajena ponuda.

Neka novija sora, tiagra i 105 su sasvim dobre drumske grupe i ne smatraju se nekim krsem jer novi bajs sa sora grupom zavisno od proizvodjaca verovatno kosta bar 1000eur ako ne i vise.

Ja se vodim time da je bolje dati još 20-30 pa i 50€ za 105 nego voziti tiagru i soru. Evo čovek je dao cenovni opseg i visinu pa mu i ti predloži nešto pa da vidimo šta da mu preporučimo.

@Masinac visina od 178 više vuče na L ali ništa to dok ne probaš obe veličine.

Sent from mTalk
 
Poslednja izmena:
Sve zavisi od geometrije rama, ja sam uzeo scott subcross vel rama je L i ona mi odgovara a visine sam 179 možda bi mi odgovarao i m ali opet je to čini mi se stvar nekog ličnog osećaja ... Najbolje probati i sesti na bicikli pre kupovine.

Sent from mTalk
 
Imam tuznu vest za Bg bajkere. Od sutra izgleda nece raditi lift na Brankovom mostu. Kazu da mali nije otvorio tender ! Mozda mu je veliki tako naredio. Ako se pokaze da je ovo tacno, vi iz raznih udruzenja bajkera pocnite da dizete frku. Mozda su potrosili pare na okupatore, sto ih zovu izbeglice, a mozda treba Bgdu jos vode !
 
http://planetbike.rs/pbshop/Bicikli...ANO-CN-HG40-HG-6-7-8-BRZINA-116-KARIKA/36078/
http://planetbike.rs/pbshop/Bicikli...ANO-CN-HG71-HG-6-7-8-BRZINA-116-KARIKA/36080/

ili kod tebe:

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-cn-hg40-alivio-chain-6-7-8-speed-435348
https://www.bike-components.de/en/Shimano/CN-HG71-6-7-8-speed-p40008/

Da li stvarno misliš da je ovaj duplo skuplji i duplo bolji?

Oba će preći sličan broj km, a u tvom slučaju rekreativne vožnje je nebitno koji ćeš da kupiš. Bitno je da si hteo da daš 70 evra za lanac....
Pa nista ne mislim već pitam da znam kakva je situacija na tom polju.

Ne mora lanac da bude lak niti da ima smanjenu težinu. Već normalne težine ili još teži, a da bude zaista kvalitetan i dugotrajan

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 
Meni uopšte nije problem da dam preko 40 50 evra za lanac. Ja uvek gledam prvo kvalitet pa onda cenu, makar morao da manje jedem

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 
Nije baš biciklizam, ali pošto nikako da se nakanim da odnesem bajk u Novi Sad na servis viljuške, rekreiram se šetnjama. Sutra će izgleda biti vetrovito, pa ako nekoga mrzi da seda na bajk, a ne bi da propusti lepo vreme, može da mi se pridruži u šetnji od Labudovog brda (~9:30) do Avale. Oko 10 km do podnožja, onda planiram putem gore (zarad više uživanja u prirodi), a nazad verovatno pešačkom "stazom". Od Labudovog se spuštam do Kijeva, prelazim prugu i desno odmah na zemljanu stazu. Ona je u odličnom stanju, išao sam danas na kružnu turu do Resnika i proverio. Ako nekoga zanima, u povratku možemo da svratimo i do jezera Pariguz i izvora u Železniku. Samo bez pušača, puštanja muzike i traženja gde ima da se sedne na pivo. Ja iz kuće ne izlazim da bih seo negde drugde, gde mi je još i manje komotno.

Elem, ako je neko zainteresovan, neka mi pošalje pp, jer retko dobijam e-mail obaveštavanje za nove poruke u forumu.
 
Meni uopšte nije problem da dam preko 40 50 evra za lanac. Ja uvek gledam prvo kvalitet pa onda cenu, makar morao da manje jedem

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Ja razumem da se ne razumeš u bicikle ali slušaj šta ti se kaže.
 
@cane Nije valjda toliko riknula viljuška da ne možeš da voziš? Šta se desilo?

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
 
Hvala svima na pomoći, ipak sam juče otišao da probam onog Treka što sam linkovao pre neki dan, svideo mi se i odlučio sam da ga kupim. Čovek je spustio malo cenu, a oprema će biti dobra za početak, možda sledeće godine uzmem nešto drugo ako finansiski uslovi dozvole.

Danas je pala i prva vožnja, napravio sam oko 25km i prvi utisci su dobri. Lepo menja brzine,precizno i brzo,nista se ne čuje,lepo koči, ram se čini dobar, mada nikad nisam probao L pa ne mogu da uporedim. Možda sam mogao dodati još koji evro za neku bolju opremu, ali presudilo je to što je čovek iz Novog Sada pa sam mogao da probam biciklo pre kupovine.

Hvala svima koji su mi pomogli svojim savetima, posebno @KlOnKiO i @bakara.

Šta predlazete sad nakon kupovine, da ga vozim na servis ili? Takođe gde duvate gume, čuo sam da na pumpama kompresori većinom rade do 3.5 bara a ove se duvaju na 6-7? Gde ima da se kupi ona plastika za držanje flašice za vodu? Jel nosite rezervne gume u slučaju da se neka probuši, i u cemu ih nosite? Ako imate još neki savet za početnika i ugodniju/ bolju vožnju slobodno recite :)
 
Rezervna guma u nekoj torbici, a tu su i samolepljive flekice. Kompresori idu preko 4.5 bara ali ne znam dokle (meni ne treba preko). Za držanje flašice ja sam kupovao aluminijumski nosač na buvljaku, bilo nekad oko 200din:

Ja sam moj tek kupljen (polovan) bajs vozio sledećih 4-5 godina bez ikakvih intervencija, mislim da sam možda jednom godišnje čistio i podmazivao (a nekad samo podmazivao bez čišćenja) lanac (uljem za motorne testere), a evo ove godine ga još nisam ni podmazao, sve cvili i škripi ali tera. Lanac i dalje navodno nije istegnut koliko treba za zamenu (merio sam), mada vidim da se podiže na zupčanicima i da su zupčanici lepo naoštreni. Najmanji zupčanik (11) je bio polomljen i kad sam ga kupio, i takav je i dalje. Isto i najveći na pogonu, fali mu nekoliko zubaca, pretpostavljam od udaraca u stene ili visoke ivičnjake, stepenice, ili slično tome. Ali radi. Prešao je valjda nekih 5-6000 km. Pre godinu i kusur se raštimala promena brzina, mislim da je zbog naoštrenih zupčanika, probao sam da naštelujem ali ne može, sada moram da menjam dve brzine da bi prebacio jednu ili se nekad promeni sama u toku vožnje.

ja tako loše održavam bajs a on tera i tera sve ove godine, pa sam zaljučio da nema razloga da menjam bilo šta u mom održavanju sve dok se ne raspadne lanac ili otpadne neki točak :). Što bih gubio vreme i novac kada i ovako uspešno tera preko šuma i livada i kojekuda. Evo danas sam baš terao po nekim traktorskim puteljcima po njivama u okolini Beograda. Pičim oko 30km/h standardno po traktorskom utabanom putu bez problema, a kad mi se ćefne da potrošim višak energije u nogama mogu i preko 36km/h.
 
Poslednja izmena:
Hvala svima na pomoći, ipak sam juče otišao da probam onog Treka što sam linkovao pre neki dan, svideo mi se i odlučio sam da ga kupim. Čovek je spustio malo cenu, a oprema će biti dobra za početak, možda sledeće godine uzmem nešto drugo ako finansiski uslovi dozvole.

Danas je pala i prva vožnja, napravio sam oko 25km i prvi utisci su dobri. Lepo menja brzine,precizno i brzo,nista se ne čuje,lepo koči, ram se čini dobar, mada nikad nisam probao L pa ne mogu da uporedim. Možda sam mogao dodati još koji evro za neku bolju opremu, ali presudilo je to što je čovek iz Novog Sada pa sam mogao da probam biciklo pre kupovine.

Hvala svima koji su mi pomogli svojim savetima, posebno @KlOnKiO i @bakara.

Šta predlazete sad nakon kupovine, da ga vozim na servis ili? Takođe gde duvate gume, čuo sam da na pumpama kompresori većinom rade do 3.5 bara a ove se duvaju na 6-7? Gde ima da se kupi ona plastika za držanje flašice za vodu? Jel nosite rezervne gume u slučaju da se neka probuši, i u cemu ih nosite? Ako imate još neki savet za početnika i ugodniju/ bolju vožnju slobodno recite :)

Što se tiče pumpanja guma na drumskim biciklama ja sam više za pumpanje pumpom. Dovoljno je jednom nedeljnom dopumpavati gume a možda čak i ređe. E sad ako baš nemaš pumpu bic. servisi ih sigurno imaju. Gume pumpati od 7-7,5. Korpice za bidone imaš u svakom bici šopu, preporuka su neki skroz plastični. Jer usled ne daj bože nekog pada bolje da ti pukne držač bidona nego ram da se odvali :) Bidon takođe imaš u svakom bici šopu. Savet je bolje nositi rezervnu guma u džepu od dresa ili ako nemaš dres onda možeš da je staviš u drugi stari bidon koji je već za bacanje ako ga nemaš može neka flašica naravno rasečena samo je bitno da lepo legne u korpicu. Vozi više na rotaciju nego da tegliš teške prenose. Savet je voziti na oko 100 obrtaja u minutu. Ako se još nečeg setim pišem :).

Sent from mTalk
 
Ali zašto voziti na kadencu 100? Mene recimo to strašno zamara. Lakše mi je na 60 nego na 100, a otprilike idealno je 80. Mada sam danas kada mi je snaga već izmakla iz nogu, upravo smanjio kadencu (odnosno povećao prenos) da bih mogao da doteram do kuće. Ko to na osnovu čega tvrdi da je bolja viša kadenca (a da ne pominje kolena).
 
#166s - Od Kozine do Trsta, odnosno Đordano Kotur biciklistička staza
Ovo je 16 km čiste poezije. Daleko od toga da je savršena, ali je zaista uživanje, u bilo kom smeru (mada preporučujem nizbrdo :)).

 
Ali zašto voziti na kadencu 100? Mene recimo to strašno zamara. Lakše mi je na 60 nego na 100, a otprilike idealno je 80. Mada sam danas kada mi je snaga već izmakla iz nogu, upravo smanjio kadencu (odnosno povećao prenos) da bih mogao da doteram do kuće. Ko to na osnovu čega tvrdi da je bolja viša kadenca (a da ne pominje kolena).

Zar ti treba drugo objašnjenje (kolena). Nisi ni svestan koliko snage gubiš kada voziš na nižim kadencama. Probaj brdo da voziš na kadenci od 60 :).

Sent from mTalk
 
@sajlonac Viljuška nije riknula, ali je celu prošlu sezonu stalno puštala poprilično ulja, pa ne želim da rizikujem da stvarno rikne i da servis bude još skuplji (ili da moram da je menjam), a da još moram i pažljivo da vozim. Ali me neopisivo mrzi da idem u NS.

@pisac Standardna kadenca je upravo 60-80, ali nemoj se uopšte opterećivati brojkama. One su bitne samo u nekim specifičnim situacijama (trening). Inače, idealna kadenca je kada na pedalama osećaš otpor, ali ne napor. Jedino nisam siguran kako si to povećao prenos kada ti je izmakla snaga? Niži stepen prenosa znači smanjivanje otpora na pedalama, da ti olakša. Usled manjeg otpora koji nastupi, povećava se kadenca (ako vrtiš pedale :)). Viši stepen prenosa je za situacije kada je otpor na pedalama suviše slab, pa osećaš kao da vrtiš u prazno. Povećanjem stepena prenosa povećavaš i otpor na pedalama (i potrebnu snagu). Naravno, kada si umoran, kadenca po prirodi stvari pada, ali zato i prebaciš u niži stepen prenosa, da ti bude lakše i da imaš snage da stigneš gde si krenuo. Možda nisam razumeo šta si hteo da kažeš ili se ti nisi dobro izrazio.
 
Prosto, mene više zamara brzina vrtenja nego jačina pritiskanja (u određenim granicama naravno). Osetio sam da zbog zamora ne mogu da održim brzinu kojom sam vozio (a brzina je već bila mala, mislim nešto ispod 20km/h) i onda sam povećao prenos da bih jače pritiskao a manje vrteo (kadenca je tada postala nešto oko 60), i time sam se manje zamarao. I kao rezultat toga održao sam brzinu kojom sam se kretao. Naravno da sam hteo da brzinu spustim onda ne bih menjao prenos i bilo bi mi lakše, ali hteo sam da održim brzinu.

Možda nekome deluje uvrnuto, ali tako je bilo baš večeras.

Mada, mislim da mi je još bolje kada tokom zamora šaltam između dva prenosa na istoj brzini. Izgleda da promena kadence i jačine pritiskanja naizmenično odmara određene mišiće, i da je to recept za izvlačenje pri kraju snage.
 
Poslednja izmena:
Nimalo uvrnuto, baš normalno. Mora da postoji neki otpor na pedalama. Ali, kad neko pomene da se umorio, prva pomisao retko bude da je bio u suviše niskom prenosu.
Sve o čemu se priča su samo smernice. Treba ih probati, ali ti treba da vidiš šta tebi najviše odgovara. A i to se vremenom menja.
Inače, za većinu mišića najgori je konstantno isti napor. Recimo, dugačak uspon pod istim nagibom. Promena tempa pomaže, a i treninzi se tako planiraju (ne samo u biciklizmu). Vozi, slušaj svoje telo i prati šta ti je najbolje.
 
Nazad
Vrh Dno