Šta je novo?

C64 FCIII raster linije?

C=o=b=e

Poštovan
Učlanjen(a)
09.01.2016
Poruke
189
Poena
70
E ljudi, ne znam jel sam ovo vec nekog pitao. Pitao sam i na Lemonu al nista. Vec duze mi ovo smeta.. Jel moguce sa FCIII kertridzem i njegovim ugradjenim turbo tape loaderom nesto uraditi i dobiti ove prelepe sarene linije tokom ucitavanja? Nije samo sto su lepe nego i korisne. Vidis de je pocetak igre i dal si dobro nastelovao glavu. Prosto se pitam pa sta su mislili kad su pravili kertridz da naprave fast tape load sa samo plavim ekranom...
 
Lepe linije?
Ja i danas osećam posledice od toga (istina, može se naštelovati glava po njima).

A nisam baš najbolje razumeo "fast tape load". Zar na kertridžu nema onaj program za štelovanje glave (pored turbo 250) sa dve vertikalne linije, koje podesiš?

Sorry za off topik.
 
Leepe su :)
Sa' cu i ja off topik. Secam se kod ortaka kad smo igrali, uvek nam je smetao i hteo da "igra" njegov mladji burazer koji je tad imao par godina i naravno nista nije kontao. I izvalili smo da mozemo da mu damo dzojistik da "igra" dok se ucitava i idu linije koje bi ga hipnotisale i drzale prikovanim za ekran :)

FCIII ima u utilities meniju tape opciju pa kliknes fast load i onda press play on tape ;)
Inace nema za stelovanje glave. To mi ustvari i nije potrebno jer koristim onu "mp3" kasetu za kola a igrice prebacujem s wav2prg-om u wav, uploudujem na google drive pa pustam s telefona :)
 
A da lepo ucitas turbo 250 pa da imas te linije :)

Off topik kad vec koristite te mp3 za ucitavanje programa palo li je ikome na pamet da ubrza te turboloadere jos posto ionako ne koristite kasetu kao medijum. Slabo se igram na c64 a i igre koje igram kada imam vremena rade sa SD2IEC pa koristim njega, Za one koje zafrkavaju koristim pravi flopy drajv.
 
Pa na kraju sam i snimio Ross Turbo 250 na disketu. Jedino moram da ubijem kertridz prvo jer ako je aktivan Turbo 250 ne radi.. Nego mi prosto krivo sto FCIII ima svoj turbo loader a ja moram da ucitavam drugi sa diskete jer su ga napravili bez raster linija...

E a ako sam te razumeo off topik ideja ti je ustvari jako dobra. Ja kad prebacujem u wav stavljam average bit duration(clock cycles) na 263 sto pise da je standard turbo tape a vidim da moze do 1600. Samo ako bi stavio 1600 i recimo da teoretski kroz tu mp3 kasetu to prolazi bez gresaka onda bi ustvario neko trebao da napravi Turbo 1600 loader?
Mozda saam wav2prg i pravi neki loader na pocetku wava al nikada nisam uspeo da ga ucitam... Par puta sam pravio wavove koji nisu bili turbo i skoro pa nemoguce je bilo ucitati ih iz nekog razloga. Pustim play i nakon seknde, 2 kako kad samo izbaci ready, run, ready...
Prvih 15ak sekundi wava koje pravi wav2prg u turbo modu mi nisu jasni.. Uglavnom premotam na tako neku 15u sekundu i tu negde je pocetak igre. Mozda je loader tu na pocetku u slow modu koji ja ne uspevam da ucitam... Moracu opet da uzmem da pokusavam bez Turba 250 da ucitam taj pocetak...
 
Da nemam vec FCIII i onaj slovenacki kertridz verovatno da bih se odlucio za TFCIII+ mada evo sad sam probao .CRT i cudno se ponasa u Vicu. Skoro pa nista iz Tool menija nece da ucita. Znam da mozes i sam da mu dodajes pprograme u extra menu ali opet se pitam da li bi Turbo 250 radio jer sa originalnim FCIII ne radi, mora da se ubije kertridz da bi radio.
 
Koliko se sećam (a bilo je mnogo davno), kad sam kupio prvi C64 krajem 80-tih na kaseti sam imao Turbo 250 koji pre svega učitam sa kasete, pa onda krećem sa učitavanjem igre. Jeste da nije praktično, ali možeš da probaš na taj način.
 
Igrah se sad s komodorom sve dok nisam istrosio bateriju na mobilnom :)
Pokusavam da budem brzi od Turba 250.
Prvo sam lose predpostavio da je 1600 najveca a 160 najmanja moguca brzina sa WAV2PRGom. Ustvari je obrnuto.
Fajl od 10kb u turbo 250 modu traje 23 sekunde a u 160 modu 13 sekundi.
Dakle sad nam treba ustavri Turbo 160!!!
Onih 15ak sekundi koje pravi WAV2PRG na pocetku fajla jeste Loader. Ako se stiklira RAW onda ga ne stavlja na pocetak. To sam tek sad pogledao sta je. E sad ga treba iscupati i snimiti na disketu.
Probao sam da izvucem sam PRG loadera ali ne radi. Probao sam i da freezujem s FC3 ali opet nije radio...
Moracu jos da se vrtim oko ovog...
 
oK. Stvari stoje ovako.

WAV2PRG ukoliko se ide ispod 210 clock cyclesa prestaje da pravi loader.
Ali pitam se dal bi i vredelo ici ispod ovog jer cini mi se da vec ovde krece load error al moguce i ne, trebalo bi jos testirati.
Usppeo sam s Action replayom da uspesno ucitam samo loader iz tapa i freezujem i da to posle radi i s diskete na pravom komodoru.
Dobitak je 20% u brzini. Fajl od 10kb se s turbom 250 ucitava 23 sekunde a ovako 18sekundi.
Nije zanemarljivo. Snimacu u buduce ovako igrice pa cemo videti jel ima load errora.

Da, i ima raster linija :)
 

Prilozi

  • IMG_20160712_001323.gif
    IMG_20160712_001323.gif
    48.6 KB · Pregleda: 61
  • turbo210cobe.7z
    1.4 KB · Pregleda: 19
jOS malo sam isprobavao i sa ovim loaderom moze se ucitati wav snimljen sa 190 clock cyclesa a na 180 je vec load error. Fajl od 10kb ovako traj 16sec tako da to je vec 30% brze od turba 250.
 

Prilozi

  • TURBO200C.7z
    1.4 KB · Pregleda: 21
Meni je FCIII bio i ostao omiljeni kertridž za c64 i koristio sam ga godinama.
I meni je ponekad smetalo to što nema linija kod učitavanja u turbo režimu, ali sam u isto vreme imao i disk drajv, tako da je kasetofon bio ređe u upotrebi.
Imao je jako brz disk turbo load i ugrađen monitor, tako da je rad u mašincu bio prava pesma.
Inače što se tiče tih rasterskih pruga po ekranu, tu je Spectrum zakon sa svojim loaderima, c64 čak i u kasetnim originalima imaprilično neinventivne loadere, jedva se sećam nekih gde se uz pruge po borderu slika iscrtavala piksel po piksel iako je tehnički to bilo sasvim moguće.
Pruge po celom ekranu meni su bile čak i rogobatne za oči, uglavnom svanulo mi je kad sam 90-e, nabavio disk drajv i FCIII.
Imao sam još i Action Replay 6, on je imao Turbo 250, ali je FCIII meni uvek bio prvi izbor u radu sa diskom.

I jedan mali offtopic, juče sam posle dugo vremena priključio svoj c64 i disk 1541-II, isprobao stare diskete koje imam ali nisam uspeo da nađem igru No Mercy, iako sam mislio da je imam negde snimljenu.
PIratske kasete sam na žalost sve bacio još pre nekoliko godina.
Inače, diskete su mi nakupile gomilu prljavštine, tako da sam posle samo desetak isprobanih, morao da čistim glavu drajva od prljavštine, jer je počeo da odbija čak i direktorijum da pročita. :)
Ko ima slične probleme, dovoljno je skinuti poklopac i štapićem za uši sa malo alkohola očistiti glavu i sve će biti u redu.
Meni je drajv stajao neuključivan 8 godina (kupljen na buvljaku) jer nisam imao ispravljač i evo posle čišćenja, radi kao zmaj, nisam čak ni podmazivao šine niti bilo šta drugo.
 
^
Ja sam svom 1541 kupljenom pre godinu dana na kp cistio i glavu i podmazivao sine jer mu treba ppar minuta da se zagreje i cita sve diskete. U startu je probirljiv. Ali nista strasno. Na diskete snimam multiload igrice. A ove singl mi nekako lepse sa kasetofona.

A ima loadera sa slikama i muzikom. Jel si video u nekoj od igara u poslednjih par godina nisam siguran dal je Get Em dok se ucitava mozes da igras poprilicno kvalitetan tetris?
 
Znam da ima loadera sa slikama i muzikom, nego pokušavam da nađem neki kao na Spectrumu, tako da se vidi ceo proces iscrtavanja na ekranu.
Znam da ima onih koje crtaju sliku red po red (karakterima), ali ne mogu da se setim neke gde se slika crta piksel po piksel, zajedno sa linijama po borderu.
Spectrum ima neverovatne custom loadere, koji sami po sebi su sjajna zabava.
Sećam se igre Joe Blade 2, gde se mogao igrati Pacman na ekranu dok se igra učitava i mislim da je to prvi loader sa takvom tehnikom učitavanja.
Ne znam zašto je c64 tanak po tom pitanju, jer čak većina kasetnih originala se učitava prilično dosadno, tek pojavom Ocean Loadera, počelo je da liči na nešto ali i on prvo učita sliku u pozadini pa je tek onda celu prikaže na ekranu.
Kod piratskih kopija ovoga nije bilo ni za lek, jer je turbo 250 učitavao i slike kao odvojen program koji se zasebno startuje, bez direktnog iscrtavanja u video memoriju.
 
Na C64 je u original igri Ghostbusters za kasetu bio loader u kojem si mogao da igras Space Invaders.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sad čitam na wikipediji da je možda ipak prva takva igra Skyline Attack za c64, ali ne mogu nigde da nađem kasetni tap fajl da isprobam.
 
Prva igra koju sam dobio uz C64 je bio originalni Kikstart 2 i imao je sliku prilikom učitavanja (odjednom prikazana, ne postepeno). Igru sam nekada davno menjao za nešto drugo, ali sam prošle godine uspeo da nađem na ebay-u istu kasetu kakvu sam imao... Što bi rek'o Vehbija, "u mladost se vraćam" :)
R-4583990-1369085667-5204.jpeg.jpg
(ne mogu da opišem koliko se oduševljavam ovim omotom i njegovim "dizajnom", uvek me nasmeje kada ga vidim)

Što se samih mini-igara prilikom učitavanja tiče, ima ih više nabrojanih ovde:
http://mentalfloss.com/uk/games/37627/the-strange-history-of-loading-screen-mini-games

Prilično humorističan tekst vezan za slike prilikom učitavanja na ZX-u ima na:
http://www.denofgeek.com/games/12063/the-majesty-of-zx-spectrum-loading-screens
(opis slike za Kick Off 2 me je rasplakao :) )
 
Sad čitam na wikipediji da je možda ipak prva takva igra Skyline Attack za c64, ali ne mogu nigde da nađem kasetni tap fajl da isprobam.
Tražio sam i ja, ali takođe ništa... Nema ni u TOSEC arhivi od prošle godine (poslednja koju imam).
 
Izgleda da stvarno nema... Šteta, baš sam hteo da vidim tu mini igru u loaderu...

Kad smo već kod Toseca, da pitam nešto nevezano za temu.
Tražim neku pročišćenu kolekciju c64 igara (pretežno u d64 formatu), koju bi snimio na microsd karticu i korsitio za RetroPie na Rpi.
Ne snima mi se čitava GB baza jer tolika količina sitnih fajlova mi jako usporava butovanje.
Tosec ima i dodatni problem jer sadrži gomilu duplikata, a isčistiti sve to nije uopšte lak posao.
Valjala bi mi neka probrana kolekcija igara tipa 300-400 mb, ako neko ima ili zna za neki link gde bi se mogla skinuti.
 
Ne snima mi se čitava GB baza jer tolika količina sitnih fajlova mi jako usporava butovanje.
Možda ti ovo reši problem sa gomilom fajlova (pod uslovom da nećeš snimati nazad u d64): archivemount ili fuse-zip. I jedan i drugi omogućavaju da se zip arhiva mount-uje kao read-only fajl sistem. Ako ti za neku igru ipak bude trebalo da snimaš, uvek možeš samo taj fajl prebaciti na neko r/w mesto...
 
Ispeglo sam jos malo ovaj moj "front end" za najbrzi wav2prg-ov loader. Krancovao sam ga. Sad je 3x manji i za 2 bloka kraci od Turba 250.
Samo čekam dovoljno slobodnog vremena da isprobam ovo na pravoj mašini... Zanimljiva ideja i odlična realizacija!
 
Možda ti ovo reši problem sa gomilom fajlova (pod uslovom da nećeš snimati nazad u d64): archivemount ili fuse-zip. I jedan i drugi omogućavaju da se zip arhiva mount-uje kao read-only fajl sistem. Ako ti za neku igru ipak bude trebalo da snimaš, uvek možeš samo taj fajl prebaciti na neko r/w mesto...

Nije loša ideja, videću kako će izgledati u praksi na rpi.
Inače, malo sam istraživao ove loadere za C64 i uglavnom imam utisak da se u komercijalnim igrama, nisu nešto mnogo trudili što se tiče efekata na ekranu, tako da je pozadinska muzika uvek nekako dominirala.
Ovde su dva moja omiljena c64 loadera, a ispod njih i dva primera kako to Spectrum radi.
Kod njega su sva dešavanja na ekranu u stvari loader koji sve upisuje direktno u video memoriju, a u isto vreme se u pozadini učitava glavni program.






 
@zzarko
Hvala. Ideja eto ustvari potece od dejana_osipaonice. Pisi kad stignes da probas. Jedino moze da ti se desi da tvoj uredjaj sa kog budes pustao ne invertuje signal kao moj telefon pa ces morati il moje wavove da invertujes prvo sa soundforgeom il slicnim il sam da ih pravis al ne stikliras invert wave. Ako ti ne ucitava nista onda je najverovatnije u tome problem. To mozes da utvrdis sa programom za stelovanje glave. Ako ti uredjaj ne invertuje signal onda ces videti jednu liniju ako se dobro secam il nesto slicno al ne dve kao sto bi trebalo.

@Universe
Nisam imao Spectrum al sad vidim o cemu pricas. Stvarno odlicna ideja u prvom loaderu da ga iskoriste kao intro. Steta sto se to nije cesce radilo. A drugi je tek ludilo.

Onaj tetris sto sam ja spominjao i nije bas tetris al jeste igrica u okviru loadera i nije iz Get em loadera nego iz C64anabalta. Nisam mogao da ga nadjem na yt pa sam ga ja sad uploadovo.

 
@C=o=b=e


Ima za Spectrum puno lepih loadera posebno u domaćoj radinosti, mada onakvih kompleksnih koji su više intro nego loader, stvarno nema puno.
Naši hakeri su tokom osamdesetih bili jako dobri u pravljenju custom loadera, Tomaz na svom sajtu ima sve lepo prikupljeno, pa možeš da probaš neke u sekciji Cracks.
http://retrospec.sgn.net/users/tomcat/yu/ZX_list.php

Evo na primer jedne domaće igre i jako zanimljivog loadera.
Opet se igra učitava u interaptu, u isto vreme dok se iscrtava ekran svojom custom rutinom:



Na tom sajtu imaš i c64 sekciju, kao druge vezano za ex-yu računare itd...
 
Poslednja izmena:
uSPEO sam jos malo da ubrzam loader. Napipo sam bit gde je zapisan trashold i samo ga hexeditovo tako da sam ga spustio na 170(AA Hex) i evo radi sve. Maltene ni jednoj igri da ne treba vise od minut da se ucita. Skoro pa duplo brze od ucitavanja sa diska bez Fastloadera a i od Turba 250.

Pokusao sam i sa 160 clock cyclesa al ne ide. Nije ni tolko da ima load errora nego igre uglavnom zabodu odma posle run returna. Inace pprocitah da je najbrzi komercijalni loader Fast Evil na 240.

I jedna stvar mi se desila. Juce sam sve ucitavao normalno. Danas, nee da ppovuce nista.. Ucitam stelovanje. Ne valja. Ne mogu da namestim da valja. Vadim kasetu vracam, stelujem, menjam jacinu mobilnog, gledam da nije neki ekvilajzer ukljucen... nista. Pritisnem REC. Stopiram. Pustim PLAY i sve se vrati u normalu. Ko da je bila neka smetnja koju je pritiskanje REC-a ispravilo. Ovo mi je palo na pamet jer sam do skoro imao i jedan kasetofon koga sam vodio kao neispravnog jer on uopste nije hteo da radi ako se prvo ne ppritisne REC a i nakon toga nije bio sjajan.

WIP folder sa invertovanim wavovima na 170 cyclesa.
https://drive.google.com/open?id=0BwbdrGeU_2NCOGhERk00MjdQZFU

turbo aa.jpg
 

Prilozi

  • TURBO AA.7z
    1.8 KB · Pregleda: 19
Dobre brzine si postigao, mada slične rezultate možeš dobiti i programom wav-prg, koji je jedna od najboljih alatki za konverziju c64 fajlova.
Ja sam za nekoliko minuta isprobao jednu igru (3d tennis international, 36.5Kb) na 160 clock cycles i učitao je za nekih 55 sekundi.
Onda sam stavio najmanju podržanu vrednost (102 cycles) i Hoxs64 je i ovo učitao bez greške za nekih 40 sekundi.
Verovatno ova druga varijanta otpada na pravom c64, ali nisam imao čime da učitam i isprobam, pa ko ima mogućnosti može da proba, oba fajla su ovde u tap i wav formatu:
c64_turbo.zip

Prednost ovog metoda je što ti ne treba poseban turbo koji uvek moraš prvo da učitaš, ovde samo kucaš standardno load i više ne misliš, a brzine su praktično iste.

Na sličnom principu rade i Spectrum turbo loaderi, ali su oni dosta napredniji i brži, a ima i nekoliko jako dobrih alatki za kreiranje kao recimo otla.
Primera radi igra Knight Lore iste dužine kao onaj tenis za c64, učitava se za samo 17 sekundi.
Može i brže ali to radi samo na emulatorima, recimo moj rekord je Manic Miner (32k) emulator učita za samo 7 sekundi. :)
Evo ih ovde oba, ko želi da proba:
Spectrum_turbo.zip
 
Poslednja izmena:
Da, znam. Wav-prg sam i koristio. Iz njega sam i iscupo i prilagodio ovaj loader. Pre svega jer ne znam iz kog razloga ali sve sto Wav-prg napravi u slow modu ja na svom komodoru jedva uspevam da ucitam. Jedan od deset puta uspe. Bilo da je cela igra u slow modu il samo loader koji posle ucitava igru u turbo modu. Jednostavno ne moze da ukaci pocetak fajla. Kad to uspe jednom u deset puta onda i ucita igru.

U svakom slucaju loader koji pravi wav-prg se ucitava 17sec. Gledao sam moze rucno da mu se secne nekih 5 sekundi s pocetka wava jer mu je taj pocetni carrier signal jedno 7.5 sekundi. Tako da s intervenisanjem nad svakim napravljenim wavom moze da se kaze da se ucita za 12 sekundi. Ovaj sto sam ja izvukao mi je na disketi i ucita se za par sekundi i radi mi uvek. Plus eto wavovi koje pravim su kraci za tih 17sec loadera ako je danas usteda prostora nekom uopste i bitna. Plus kad nadje fajl automatski nastavlja i ne mora da se brze bolje pritiska space posto wav ide pa ide nezavisno od toga sto komodor tu iskljucuje motor kasetofona.

Takodje vidim da je loader 2 puta jedan za drugim kreiran u wavu. Pokusao sam da obrisem prvi pa da ucitam. To bi onda stvarno bilo samo par sekundi ucitavanja i iz wava ali nije uspelo. Jel u slow modu bese i mora fajl da bude dupliran radi provere koju komodor bese vrsi?

Inace uspeo sam iz vise pokusaja da ucitam tvoj wav na 160 c.c. to je stvarno mislim donja granica gde nastaju problemi. Verovatno kad bi se pustalo sa kvalitetnog CD playera sa kvalitetnim DA konvertorom da bi moglo da se ide i nize al sa mobilnog 170 mi je sigurna varijanta. Wav na 102 naravno nisam uspeo da ucitam.


A reci mi za Spektrum, jel tu u pitanju i kvalitetniji hardver, kasetofon, da li je on zasluzan i omogucio brze loadere il su samo jednostano kvalitetnije sa vise entuzijazma pisani?
 
Nazad
Vrh Dno