Šta je novo?

The DirectX 12 Performance Preview: AMD, NVIDIA, & Star Swarm

Meni nije jasno čemu onda služe te opcije ako je nemoguće igrati sa njima?
 
Bolesno :-D eh p2w hw za p2w igrace.
 
Interesantno kako kao I svi drajveri samo najjace karte imaju koristi...
Boranija ide u minus...toliko o famoznom DX12...ove sa azdajama bas briga da li ce imati 70 ili 80 FPS.
 
Babe i žabe porediš realno, makar što se tiče KC. Ko da si uporedio CoD i Armu, i rekao da je Arma neoptimizovano vogno. A to šta se prikazuje na ekranu, koji je tip igre i kakve zahteva baca pred hardver će se glatko zaobići, važno je samo reći da je nešto neoptimizovano.

Ne poredim babe i zabe. Frostbite je trenutno najbolji engine i radi/izgleda bolje od konkurencije. CE3 je u stanju poluraspada i nije slucajno sto igre zasnovane na tom endzinu imaju iste probleme. Slabe performanse na svim osim najsnaznijim procesorima, trece jezgro zakucano na 100% a ostala bleje, manje od 60% iskoriscenja GPU-a. Da ne pricam o nepostojecoj masi kako u Star Citizenu tako i u Mechwarrior-u. Komicne probleme sa animacijama. Preizrazen z-fighting. Toliko ima problema sa tim Krajendzinom da uopste nije cudo sto ga maltene niko ne koristi. Niti ima potrebe za tim danas kada endzini koji lepo rade pruzaju isti ili bolji vizuelni dojam.

Kad smo vec kod ARMA, naravno da je neoptimizovana igara. Bohemia Interactive nikada nisu napravili optimizovanu igru. Operation Flashpoint je isto tako neoptimizovana igra bila svojevremeno. Ostali primeri nisu nista bolji a neke si potpuno promasio. Strike Commander je klasicna Chris Roberts svinjarija, kao i ovaj Star Citizen. Neoptimizovano, nezavrseno, probilo sve rokove, sustinski vise tech demo nego igra. Quake 3 je odlicno optimizovana igra i radila je okej u mainstream rezoluciji tog vremena (800*600/1024*768) na pristojnim detaljima. Igra je nudila neverovatnu grafiku za to vreme tako da je zahtevnost opravdana. U to vreme rezolucije na monitorima su isle preko 2K, ne moze to da se poredi sa LCD tehnologijom. Sto je danas 1440p to je tada bilo 1280*960, a 1600*1200 je ekvivalent 4K rezolucije. Moj ortak je imao TNT2 Ultru i igrao je Deus Ex u 1600x1200. Far Cry je opet Crytek splacina na koju su se ljudi primili zbog dzungle. Iz ove perpektive je jasno da su Doom 3 i Half Life imali bolju grafiku ali ne tako atraktivno okruzenje. Kingdom Come takodje ima to zelenilo ali su teksture nizeg kvaliteta i objekti koji se renderuju manji nego u Star Citizenu. Medjutim SC je "siva" igra pa se cini da Kingdom Come ima bolju grafiku.
 
Ma jednostavno necu da kupim i cao, nisam "lud" da dam 200+ zelenbaca za grafiku, samo zato sto GTA10, Tomb RAider 1000 ne rade kako treba. Ako nesto ne mogu da igram jednostavno zaobidjem. Postoje i druge zanimljive, a opet ne toliko zahtevne/skupe igre......Sutra ce izbaciti neku igru i ubedjivati nas da je GTX980Ti slaba graficka. Neka, hvala.............
 
Poslednja izmena:
Interesantno kako kao I svi drajveri samo najjace karte imaju koristi...
Boranija ide u minus...toliko o famoznom DX12...ove sa azdajama bas briga da li ce imati 70 ili 80 FPS.

Problem je ocigledno mali broj AC jedinjca. Eno r9 280x ni da makne u dx12. Uostalom sama igra i DX12 trenutno idu na ruku AMD-u. Evo testirao sam Ashes of Singularity na mojoj masini, crpe sve resurse da nema dalje i dobitak u performansama je neverovatan, srazmeran naucnoj fantastici.
 
Evo posle dodavanja vulkan podrske za nvidiu...

Pre dodavanja...

Screenshot (834).jpg

Posle...

Screenshot (831).jpg

R9 270x...

Screenshot (832).jpg

Hajde jos neko da proba...po ovome je navodno skok...
Sto ne znaci mnogo...igre su druga prica.
 
Poslednja izmena:
12799463_10154012641832430_4296058656966141016_n.jpg
 
Sad da li je magija...evo testa.

Screenshot (838).png
 
Tomb Raider radi sporije u DX12.
 
Kako crni DirectX u 2000. godini, to je tek hvatalo zalet. DirectX je pre verzije 8 bio obicno djubre i developeri su koristili Glide, miniGL ili openGL. Barem one koje su vredelo nesto u grafickom smislu i koje nije pravio Microsoft. DirectX je proguran na silu kao i smecarski Internet Explorer. Isto danas rade sa Windows 10.

Voodoo je radio bolje zbog 16-bit palete boja na koju je bio ogranicen kao i manje zahtevnosti po pitanju CPU. Ali ako das nVidiji posten CPU (Pentium 3 Coppermine), oduvace taj Voodoo kojem pricas. Sto bi znao da si se igrao na tim kartama a ne citao domace novine ili nekakvog 3dfx fanboja koji prica gluposti. TNT2 je ubila Voodoo 3, a Riva TNT je nacela dvojku. Sa GeForce vec nije bilo poredjenja. U svakom slucaju, nisi ti video Elsa Gladiac TNT2 Ultra 32MB niti znas sta moze.
 
Nikako da se naviknem na agresivnost na ovom forumu :D Nisam uopste rekao da je TNT2 sporija od Voodooa, ali da je Deus Ex radio 2x bolje na VooDoo kartama je opste poznata cinjenica. Takodje, VooDoo je koristio nesto izmedju 16-bitne i 24-bitne palete boja i nije je moguce porediti sa DX/OGL kartama kao sto je RivaTNT2.

Deus Ex je patch za OGL dobio KASNIJE. Prva verzija je mogla da radi samo Glide ili DX, otuda i moj komentar. I tacno, nisam "video" Else Ultra karte, kao i 99% Srbije u to doba, ali zato jesam Deus Ex.
 
Meni nije jasno čemu onda služe te opcije ako je nemoguće igrati sa njima?

Nemoguće možda za današnji hardver, ne i za budući. Ništa igrači ne gube, samo dobijaju. Postojanje dodatnih zahtevnijih opcija ne utiče negativno na kvalitet igre, osim na ego određene grupe korisnika. A može da bude dobro i za prodaju zbog preovlađujućeg modela iste na PCu, tzv. dugog repa, jer će ostati relevantna mnogo duže barem u tom grafičkom/produkcijskom smislu. Ali to neki ne kapiraju, i očekuju, i to za samo nekoliko meseci, brojke mnogo više prodavanijih igara u žanru koje su starije i do deceniju od njihovog čeda i čiji uspeh zavisi od gomile faktora koji se ne mogu ponovo lako reprodukovati. Pa onda kad ne uspeju sledi scapegoating piraterije i kako X platforma propada i tako ukrug. Zato bi se Crytek zatvorio da ih Amazon nije spasio. Požnjeli su ono što su posejali. Deluje mi začuđujuće da gaming kompanije nemaju nekoga ko poznaje internu dinamiku specifične oblasti u kojoj posluju, ono što se ne vidi na pie chartovima. Ili je prosto nezasitost rukovodstva i investitora u pitanju, a ono što dospeva u javnost je samo paravan i mazanje očiju.

A G@Wov post, meh, mrzi me, iako se slažem sa nekim stvarima.
 
Poslednja izmena:
Nemoguće možda za današnji hardver, ne i za budući. Ništa igrači ne gube, samo dobijaju. Postojanje dodatnih zahtevnijih opcija ne utiče negativno na kvalitet igre, osim na ego.
Osim što gube igranje na grafici koja ih je i navela da kupe igru. Sreenshot skinut sa uključenim svim tim opcijama je odradio posao, gomile su se zaletele i kupile igru, a sad što neće moći da igraju na toj grafici to nije više bitno... moći će za koju godinu.
 
Right... da bas im je pisalo sa vasom gtx 960 imacete istu ovakvu grafiku i oni se zaleteli i kupili... da si rekao da je sminkanje i supersamplovanje screenshotova problem konzola koje imaju fixed hardware pa i da se prica. :)
 
Nije to samo grafika nego i gomile drugih stvari koje obećavaju u najavi a posle 'narode dršte nam palčeve'... ili jednostavno bole ih uvo za ono što su obećavali, a snobovi će to i dalje da tolerišu. Prodaćemo im neku priču da max nije za igranje, ubersampling samo za screenshot, supersampling za koju godinu, itd.
 
Poslednja izmena:
To za marketing bullshotove važi za sve platforme, to je druga priča, treba biti protiv takve prakse slažem se. Ali to nije ono o čemu se ovde radi. Izgleda da smeta što postoje opcije koje omogućavaju da se starije igre mogu igrati u mnogo boljem kvalitetu, bolje ih bilo da ih nema. Ne znam šta reći za takvu poziciju.
 
Poslednja izmena:
zgleda da smeta što postoje opcije koje omogućavaju da se starije igre mogu igrati u mnogo boljem kvalitetu
Ako je to uobičajeno ne znači da je dobro. Igre bi morale da se igraju u onakvom kvalitetu u kakvom su i predstavljene.
 
Poslednja izmena:
Stvarno ne razumem cemu ova rasprava vise... developer moze da ubaci u igru 8xSSAA opciju koju recimo u kombinaciji sa 4k rezolucijom moze da napravi katastrofu na bilo kojoj konfiguraciji. Jel to znaci da ti bas moras sve da odvrnes? Ako ne znas cemu sluzi opcija niko te ne tera da cackas, pogotovo ako i postoji neka vrsta upozorenja. Ne razumem cemu tolika raspravka kad se ovde govori o PC igrama za koje je ogroman plus sto imaju dobar customization i pregrst opcija. Kada ih nema onda se opet prica o losim portovima, konzolitisu i ostalim glupostima.
 
Već sam napisao da nije problem to što oni ubacuju te opcije, ali da napišu da nije moguće igrati na tim opcijama. Problem nastaje kada reklamiraju igre sa uključenim tim opcijama i ostave za rekomended hardver sa kojim nije moguće igrati na tim opcijama. Ljudi se zalete, kupe taj hw, podese da im izgleda onako kako su videli na screenshotovima i imaju slide-show. Ali i taj problem nije ništa u poređenju sa pričom posle: 'pa ok... verovatno su oni to za neki budući hw', i sl. A ti si pukao pare i za hw i dao punu cenu za igre da se sada igraš kao čovek.

sry za off.
 
Poslednja izmena:
Ovce i treba da veruju u tragikomicni system requirements. Za bolje i nisu.
 
Ako je to uobičajeno ne znači da je dobro.

Je l' se zahebavaš ili šta? Kako nije dobro? Imaš praktično besplatni remaster za svaku igru, i dostupnije je mnooogo širem krugu ljudi i u kvalitetu koji je bio nemoguć na izlasku. Obaška što te naprednije mogućnosti, bullshit nivo AA, postoje van igara u driverima barem 15 godina. Je l' to nije dobro i treba izbaciti iz njih?
 
Poslednja izmena:
Ja se neću više ponavljati jer se vrtimo u krug. Igraj ti te 'besplatne remastere' za koju godinu kad izađe hardver za njih, ali nemoj zaboraviti da ih kupiš po izlasku i odigraš daleko ispod onog kvaliteta po kom su najavljeni. Takva vrsta tolerancije još više podstiče bezobrazluk, i sledeći put budi spreman da se spustiš još niže. Sledeći put možda i u 'besplatnom remasteru' sa hw-om sledeće generacije nećeš moći da podesiš kvalitet sa bullshotova iz najave.
Najgore što je sve to stara priča. Dovoljno je samo otvoriti teme u 'igre za PC' forumu. Ide najava, screenshotovi, vilica do poda, oči ispadaju, odma se tu planira kupovina hardvera koji će to da potera, a kad izađe igra ide kuku lele, prevara, kriv je endžin, konzole, ovaj, onaj, daj da je modujemo, pusta obećanja i slične priče...
 
Poslednja izmena:
Stvarno ne razumem cemu ova rasprava vise... developer moze da ubaci u igru 8xSSAA opciju koju recimo u kombinaciji sa 4k rezolucijom moze da napravi katastrofu na bilo kojoj konfiguraciji. Jel to znaci da ti bas moras sve da odvrnes? Ako ne znas cemu sluzi opcija niko te ne tera da cackas, pogotovo ako i postoji neka vrsta upozorenja. Ne razumem cemu tolika raspravka kad se ovde govori o PC igrama za koje je ogroman plus sto imaju dobar customization i pregrst opcija. Kada ih nema onda se opet prica o losim portovima, konzolitisu i ostalim glupostima.

Sto se mene licno tice, imam problem sa igrama koje se pominju. Kingdom Come nije graficka revolucija a zahteva hardver kao da jeste. Nije ni Star Citizen iako ima interesantnih momenata ali to ljudima nije bitno. Oni hoce novi Krajzis u real life varijanti i samo su za to spremni da plate. Takve igre za PC danas nema. Svaka koja zahteva PC od 3000$ a pruza nesto malo bolju grafiku od proseka je jednostavno neoptimizovana. Kada bi danas postojala igra poput Crysisa, o cemu zapravo prica @iconoclast, onda bi taj neki optimum podesavanja imao smisla jer nije realno ocekivati od postojeceg hardvera da renda igru u maksimumu. Ali takve igre nema a hardver se koristi onako bas u brute force maniru, nista pod milim bogom se vise ne optimizuje kod vecine igara. Pritom mislim na nekadasnju optimizaciju PC igara koja je znala biti puno bolja a to opet nije optimizacija kao za konzole ili kao sto je bilo u 8-bit eri kada su se trikovima i smicalicama resavali problemi hardverskih ogranicenja.

Sama grafika a ne zahtevnost je vec druga prica. Meni se nijedan moderni efekat ne svidja u igrama a ovaj najmoderniji subsurface scattering mi posebno ide na zivce. Super je igre kojima je aspiracija da izgledaju kao Pixarov crtani ali za igre koje bi da su realisticne je uzas. Taj efekat cini da odredjeni materijali izgledaju realnije u igrama nego do sada ali i nekako umeksava sliku, gube se detalji. Cini mi se da ga koriste u novom Hitmeni pa on onakav celav ispao kao da su ga deca od plastelina pravila. Glatka koza, umeksani detalji lica itd. Ja nosim dioptriju ali kada pogledam sebe u ogledalu vidim gomilu detalja. Ovi novi efekti to sve skrivaju jer ne znaju developeri da uposle hardver kako valja pa da posle deset godina imamo zaista monstruozni broj detalja u igrama. Ili taj hardver ne valja. Nesto je od ta dva.

Da mi je neko rekao pre 15 godina da ce moderne igre ovako izgledati ja mu ne bi verovao. Ocekivao sam stvarno da dostignemo nivo fotorealisticne grafike a to je izgleda 50 godina daleko, ako se nastavi ovim tempom.
 
Sve to stoji ali realno timovi se ne trude da mnogo optimizuju igre i to ne vazi samo za PC. To je realnost nazalost. Ali tema nije o tome vec o DX12 i ja bacim pogled cesto na istu jer planiram novu graficku i umesto da vidim komentare na zadnje testove samo vidim vasu raspravu.

Jel neko zna zasto je GTX980 losija od R9 290 u Hitman DX12? Prosto da covek ne veruje. Jel stvarno drajver ili jednostavno DX12 computing ne lezi zelenim grafickim?
 
Nazad
Vrh Dno