Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Da, glavni problem je onda što se ZOO spominje reč garancija, a reč garancija je u ZZP sasvim nešto drugo od onog značenja što je bila ranije, tj. uvedena je reč saobraznost za obaveznu "garanciju" i garancija za nešto više od saobraznosti. Stvarno je zamršeno.
 
Nije.

Dokaz o datumu od kojeg teče garantni rok može da bude i Rešenje reklamacije:
Trgovac je u obavezi da izda u pisanom/elektronskom obliku potvrdu o prijemu reklamacije i da u svojoj evidenciji vodi i čuva niz drugih dokumenata. Medju njima je i način i datum rešavanja reklamacije.

član 56
...

Продавац је дужан да потрошачу изда писану потврду или електронским
путем потврди пријем рекламације, односно саопшти број под којим је заведена
његова рекламација у евиденцији примљених рекламација.

Евиденција о примљеним рекламацијама води се у облику укоричене
књиге или у електронском облику и садржи нарочито податке о подносиоцу и
датуму пријема рекламације, податке о роби, кратком опису несаобразности и
захтеву из рекламације, датуму издавања потврде о пријему рекламације,
одлуци о одговору потрошачу, датуму достављања те одлуке, уговореном
примереном року за решавање на који се сагласио потрошач, начину и датуму
решавања рекламације, као и информације о продужавању рока за решавање
рекламације.

...
 
I dokle smo sad stigli? :) Pre nedelju dana mi je crkla GB 7950 (4 meseca pre isteka trogodisnje garancije), odnesem je u radnju na reklamaciju, danas mi javljaju da je reklamacija prihvacena i da cu dobiti GB 7970 (gde li su samo nju iskopali?!). Elem, da li dobijam ponovo 3 godine garancije, posto je drugi/novi proizvod u pitanju, ili ostaje prvobitna 4 meseca? ZOO kaze da se dobija nova garancija na novi proizvod, dok ZOP nema nista konkretno?
 
Dobijas nove dve godine minimum. To je zakonska obaveza. Da li ce ti dati 3, sumnjam.
I da, insistiraj na novom fiskalnom.
 
Kao što vidiš, diskutabilno je i podložno tumačenju. Javi kako si prošao u svakom slučaju.
 
@Stormbringer_bg Tebe kači stari zakon, u to vreme (HD7950) sećam se bilo je da dobiješ komponentu iste klase ili bolju. Ortak je imao pre jedno pola godine reklamaciju neke AM3 ploče, isto kao ti, par meseci pred istek. Data mu je zamenska u Bulk pakovanju, vidno korišćenu ali ispravnu, bila je novije generacije (AM3+), nije dobio novu garanciju već koliko mu je bila garancija za reklamiranu ploču. Prošli zakon nije imao to precizirano...

Edit: Makar si dobio jaču kartu...
 
Poslednja izmena:
Hm, hvala na odgovoru, samo mi nije jasno kako zakon moze da se primenjuje retroaktivno... evo recimo deo teksta:

Jedno od pitanja koje zbunjuje potrošače je i to da li za robu koju su kupili krajem prošle godine važi novi ili stari zakon o zaštiti potrošača. Miodrag Škundrić kaže da se primenjuju oba , za one delove ugovora koji se tiču same kupovine, kao što je garantni rok primenjuje se stari zakon, ali ako se nešto desilo u ovoj godini, recimo kvar proizvodu koji je kupljen prošle godine primenjuje se novi zakon. Dakle potrošač se direktno obraća trgovcu, a ne serviseru kako je bilo predviđeno prošlim zakonom.

???
 
Novi zakon važi samo za rokove ***. To su ti 8 dana odgovor na reklamaciju i 30 dana razrešenje.
 
Hm, hvala na odgovoru, samo mi nije jasno kako zakon moze da se primenjuje retroaktivno... evo recimo deo teksta:

Jedno od pitanja koje zbunjuje potrošače je i to da li za robu koju su kupili krajem prošle godine važi novi ili stari zakon o zaštiti potrošača. Miodrag Škundrić kaže da se primenjuju oba , za one delove ugovora koji se tiču same kupovine, kao što je garantni rok primenjuje se stari zakon, ali ako se nešto desilo u ovoj godini, recimo kvar proizvodu koji je kupljen prošle godine primenjuje se novi zakon. Dakle potrošač se direktno obraća trgovcu, a ne serviseru kako je bilo predviđeno prošlim zakonom.

???
I predhodni zakon je imao isto ovo sa 2 godine garancije i nije retrogradan. Ne moze biti, saobraznost se javila po ovom sadasnjem zakonu. Tako da trazi im fiskalni racun. Imas puno pravo na to. Kada ti daju racun fiskalni, uz njega imas 2 godine garancije i briga te.
 
Pa valjda je logicno da daju novu garanciju za nov proizvod? Kakva je to glupost, daju ti novo, a garancija ti ostaje kolika je i bila. Znaci imas 4 meseca garanciju na nov proizvod!?
 
Pročitaj moj post vezan za am3 ploču. Teško da će dobiti novu 7970 kartu, to se ne proizvodi odavno.
 
Nisam mislio konkretno na ovaj primer, nego inace. Ne bih nikad prihvatio nesto sto nije novo, a zahtevao bi novi fiskalni ili nek mi vrate pare nazad pa cu ja da kupim sta zelim.
 
Poslednja izmena:
Pare ces tesko dobiti natrag ako nije u prvih 7 dana garancije. Tada moze da zahteva da mu se novac vrati, ako je uredjaj pokvaren kao sto tvrdi. Ukoliko je nesolventnost dokazana u roku od 6 meseci kupac moze da trazi novi uredjaj, a u roku od 2 godine moze samo da dobije zamenski uredjaj. Sustinski ako firma odluci da ti da pare, moze, i zakonski naravno, ali to je iskljucivo do njih.
 
U kojem zakonu je definisano to za prvih 7 dana? Ako može link za taj član zakona.
Šta je to zamenski uređaj? Tokom trajanja 24 meseca ako se proizvod menja, menja se za novi.
 
Tokom trajanja 24 meseca ako se proizvod menja, menja se za novi.

Ali kako to utvrditi? Apple recimo kaže da može koristiti nove proizvode i delove ili korišćene proizvode i delove koji su jednaki novim u pogledu performansi, pouzdanosti.

A razlika nije primetna.
 
U kojem zakonu je definisano to za prvih 7 dana? Ako može link za taj član zakona.
Šta je to zamenski uređaj? Tokom trajanja 24 meseca ako se proizvod menja, menja se za novi.
Zakonski uredjaj sam rekao svojim recima u skladu sa nasom potrebom. Da u 24 meseca, ukoliko ne moze popravka, ide nov uredjaj, ali i da je polovan, garancija ide 24 meseca. Rok od 7 dana stoji u ZZP. Kao i to da garancija da na nove i polovne uredjaje je 24 meseca. Doduse to se odnosi (za polovne uredjaje) kada ih kupujes da je garancija min. 2 godine kao i novim.
 
Poslednja izmena:
Zastita potrosaca kroz zakone i praksu

Za polovan uređaj može se dati manja garancija ali ne kraća od godinu dana. To je u članu 53.

d1efe44ed6166a95a5758e76c6102c3d.jpg
 
Poslednja izmena:
Da, da tacno, ali i dalje stoji da je mora imati. Posto nasi ljudi misle da je garancija za polovan uresjaj nepostojeca :D
 
A da li se onda reparirana kartica vodi kao polovna?
 
Ali kako to utvrditi? Apple recimo kaže da može koristiti nove proizvode i delove ili korišćene proizvode i delove koji su jednaki novim u pogledu performansi, pouzdanosti.

A razlika nije primetna.

Na tom linku gde to Apple kaže piše i da

Prava koja su njom predviđena su nezavisna od prava zagarantovanih zakonom o potrošačima, uključujući, bez ograničenja, ona koja se odnose na nesaobraznu robu koja ne ispunjava kriterijume.
U tom smislu, pogodnosti ograničene Apple garancije od jedne godine predstavljaju dodatak, a ne zamenu za prava zagarantovana zakonom o potrošačima.
Potrošači imaju pravo da odaberu da li će tražiti servis u skladu sa Ograničenom garancijom kompanije Apple u trajanju od jedne godine ili sa pravima zakona o potrošačima.
Važno: Uslovi i odredbe Ograničene Apple garancije od jedne godine ne važe za zahteve na osnovu zakona o potrošačima.

Znači Apple mora da poštuje ZZP ako se potrošač izjasni da li traži servis po apple ograničenoj garanciji ili o pravima iz ZZP, možda je to rečenica na koju Apple u nekom sporu može da se pozove, pa niste se izjasnili.

Za polovan uređaj može se dati manja garancija ali ne kraća od godinu dana. To je u članu 53.
Da, to je za polovan uređaj koji mogu da kupim, ali nigde ne piše da mi mogu u zamenu za rešavanje nesaobraznosti dati polovan.
U tom članu i piše kod prodaje polovne robe
 
Poslednja izmena:
@Joker - Sve je to ok, ali ako ti recimo reklamiraš telefon kod mene i ja poručim od Apple -a, kako znamo da li je novi ili refurbished?
 
Ja sam čitao iskustva ljudi u svetu sa Apple uređajima, ne libe se da daju refurbished telefone ili ti popravljaju tvoj, jako retko daju odmah novi. Kod nas su zakonom onemogućili takve stvari pa se valjda moraju prilagoditi našem zakonu. E sad druga stvar je "ušla voda u telefon"...
 
@mikenziyu
Već smo diskutovali, a ni ti ne znaš (a možda znaš, a zvanično ne znaš (al sam ga sročio :D )) a ja ne mogu da dokažem. Ono što su karakteristike refurbished proizvoda su da nemaju full pakovanje i sve što ide uz to pakovanje, Apple prodaje refurbished proizvode, u svojim uslovima garancije navodi da
- zameniti Apple proizvod proizvodom koji je po funkcijama najmanje jednak Apple proizvodu i koji je izrađen od novih i/ili korišćenih delova jednakih novima u pogledu performansi i pouzdanosti

dobijem zamenski iPhone u kesi ili običnoj kartonskoj kutiji ( ne onoj koje sa daje u vakum pakovanju) i pročitam apple uslove garancije po meni je to više nego dovoljno da znam da sam dobio refurbished uređaj, ali opet to je teško dokazivo, ali ostaje gorak ukus u ustima da sam platio novi uređaj i posle reklamacije (npr. posle par meseci) dobio refurbished. Ne tvrdim ja da će on lošije raditi, nije izgreban, ali da sam želeo takav onda bi i kupio refurbished koji je jeftiniji. Oštećen sam barem u razlici cene novog i kada kupujem refurbished.
 
Poslednja izmena:
Šta kaže zakon kada je u pitanju povraćaj novca ako hoću da vratim nešto jer mi ne odgovara?

Konkretno dobio sam na poklon PS4 koji je matora revizija konzole zaostala na lageru i sada bih da je vratim kako bih kupio noviju reviziju.
 
Zakon kaze da ukoliko nije kupljeno online, nema nikakvih obaveza prodavca za zamenu (za online je 14 dana). Jedino dobra volja prodavca.
 
U kojem zakonu je definisano to za prvih 7 dana? Ako može link za taj član zakona.
Šta je to zamenski uređaj? Tokom trajanja 24 meseca ako se proizvod menja, menja se za novi.

Znaci Joker.....ovo nije prvi put..... da li ces ikada shvatiti da ne potenciras ovaj *****ni uslov kod zamene...mene izuzetno iritira.....jer sam prodavao bas dosta kartica 7970 i 280X ...gde su mozda 2 crkle skroz...a bar 15 je obogaljeno sto se tice ventilatora...i to namerno...dva-tri meseca pre isteka garancije....
I sta sada .....vecina je razduzena za novac...ali bilo je i slucajeva kada su dobijali nove kartice....
Hoces da kazes da mogu takvi da me njakaju do unedogled.....tipa do 2025. godine ???
 
Takav je zakon, tebi ako se ne svidja, ti menjaj delatnost.
 
@abacus
Neće biti ni poslednji.
Ne znam zašto te ja iritiram a ne zakon? Da li bi ti kada reklamiraš neki proizvod izabrao da ti se garancija nastavlja ili da dobiješ novu garanciju na taj proizvod ako imaš prava po zakonu?
Gorenje pegla crkla, reklamirana, nije se mogla popraviti dobio novu sa novom garancijom i tako 4 (četiri) iste pegle. Sve su se pokvarile na identičan način i isti kvar, a to se dešavalo na oko godinu dana starosti pegle, po tebi bi kada se druga pokvarila ostala mi neispravna jer bi garancija istekla. To je ok? Nije problem što proizvod očigledno ima neku fabričku grešku?
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno