Opisi igara na Benchu ne bi ni trebalo da postoje, sajt se zove benchmark ocekuju se testovi vredni gledanja i citanja a ne sponzorisane promotivne paskvile.
Bilo srecno vreme kad ste mogli da nabavite koje god parce HW ste hteli ali dzaba kad to niste umeli da iskoristite da rastete jos vise pa i van Srbistanskog trzista, ali avaj tu ste gde ste.
Da bi se dobila recenzija na benchu mora da se sune kes, a naravno kad se sune kes recenzija ne moze biti nepovoljna.
Jel se pitate vi nekad zbog koga sve ovo radite, zbog citaoca ili kompanije?
Ako ste vi dotle dosli da morate da se finansirate naplacivanjem recenzija onda... elem vidi sta Sterling kaze na tu temu:
Ovo je otprilike kako mala marica zamišlja da medij funkcioniše (u Srbiji), pa ću da odgovorim red po red.
1) naravno da bi opisi igara u nekoj teoriji trebalo da postoje, ali gle čuda pošto dinara od toga nismo videli (ne da "prodamo" recenziju kako to mala marica zamišlja već da dođe neko ko se bavi prodajom igara u Srbiji ko će da kaže "evo vam oglas, a vi radite 3-5-7 igara u tom i tom vremenskom periodu"), a čitanost rapidno opada, više ih (najverovatnije) neće biti. Šta je tu čudno/problematično? Plus, te nebuloze da "prodajemo recenzije", pa još igara...:d
2) zvučiš kao Nvidia, "da se iskoristi nabavka kog god parčeta hardvera da se raste", to tako funkcioniše samo u umišljenim glavama likova koji primenjuju koka kola filozofiju u marketing. Ne postoji to parče hardvera koje je toliko zanimljivo da ti omogući ne znam koliku čitanost; hardver i sve što ide sa njim su niša, i jedino da praviš sajt na engleskom može da bude nešto uberčitano. Stoga, ne postoji nikakva korelacija između nabavljanja nekakvog zanimljivog hardvera i nekakvog velikog rasta sajta. Naprotiv, Benchmark bi najbolje prošao kada bi testirao npr. samo jedan GTX 980 a posle svima ostalima rekao "ne može više, to smo već testirali" i onda se bavio nekim drugim stvarima ali to bi onda potrlo ono čime želimo da se bavimo. Ako eventualno kritikujem publiku, samo mi nije jasno zbog čega se na takvu politiku sajta pljuje od strane onih koji valjda žele fokusiranost na IT? Htela bi možda ipak sajt koji će malo da piše o automobilima, malo o starletama, malo o kuhinjama, ali to ne želi da kaže naglas?
3) šta to znači da "mora da se sune keš da bi se na Benchu dobila recenzija" ? Ja se ne sećam da je to ikada rađeno - a možda je trebalo, jer svi kažu da je vreme novac, a ja bih voleo da vidim nekoga od vas da regularno na svakih par nedelja odvoji nedelju i više da za dž radi nešto što u principu ne mora. Pa da onda ja vama dajem primedbu da mi vaša firma traži keš za sok, da mi uzimate pare za zvučnike, tražite da platim popravku bojlera više nego što na buvljaku košta pokvareni deo ili naplaćujete bankarske usluge.
4) naravno da radimo zbog čitalaca. I onda, kada čitaoci u roku od godinu-godinu i po de fakto batale neki kontent (dao sam već primer, Call of Duty opis je u roku od godinu dana od najčitanijeg postao najslabije čitan članak u godini, a da je potonji opis i bolje odrađen/pripremljen i pušten na sam dan izlaska), da li mi trebamo da insistiramo da nastavimo da ga produkujemo, kao opise igara koje su btw u međuvremenu postale ultra-kompleksne, zahtevne i traže ogromnu dozu posvećenosti? Čitaoci su rekli - ne. Svojom posetom, odnosno čitanošću tih opisa. I mi ih slušamo. Možda bi oni hteli neki drugi format i to je sve lepo, ali nemamo mi kapacitet da ispratimo sve to uz gomilu drugih obaveza koje imamo. Nemaju ni mnogo veći od nas. I nema potrebe da se nervira iko zbog toga, jer svako će se lako prilagoditi novom stanju.
5) to da smo "došli dotle da moramo da se finansiramo naplaćivanjem recenzija" ti je konstrukcija koju si povukao iz potpuno neosnovane pretpostavke iz 3) pa je sada uzimaš zdravo za gotovo. Benchmark se finansira od reklama, nikada nije "prodavao recenzije" a ono što vendori mogu da dobiju od nas u smislu recenzija jeste da testiramo više njihovih proizvoda jer su prisutni sa reklamom. Pa tako ima gomila Asus proizvoda jer Asus podržava sajt plaćajući reklamu, ali isto tako će za par dana da izađe test iMac računara iako Apple dinara nikada nije dao Benchmarku, a nama deluje da je zanimljiv content. Iako možda ne bismo trebali da radimo takve stvari jer, ponavljam, čisto sumnjam da iko od vas na svom poslu uslužuje za dž.
Meni je, recimo, žao što neće više biti opisa igara na Benchmarku, ali takvo je vreme došlo. Slušamo svoju publiku. Problem je što će možda takav stav čitalaca da rezultuje stvaranjem začaranog kruga (zapravo, već je rezultovao, ali dobro) u kome nikoga ništa ne interesuje, svi imaju alternative i content automatski postaje sve gori do gašenja ili refokusiranja, ali kao što rekoh, ako publika tako želi, što bismo se bunili i na silu gurali. Na kraju će se ostati na Metacriticu a onda će i to da se ugasi, a oni u koje se "publika uzdaje" će valjati brend dilove za Fantu i Mekdonalds because creativity. Meni je to bezveze jer sam sve već video, i ako se video rejtinguje na suštinski isti način kao i web pre njega, i kao print pre njih, to će dovesti do identičnog ishodišta. Pa ko hoće da se ljuti na mene jer "već vidim" šta će se dešavati, slobodno neka se ljuti, šta da radim.
P.S. čisto za kraj, da pojasnim malo, u Srbiji nije realno da pišete o hardveru i na osnovu toga dobijete klikove/posetu koju onda prate reklame i popularnost, koji dovode do toga da vam na sajt dolaze Audi, Nike, Mercedes i Springfield kao oglašivači. To je jednostavno tako, ne funkcioniše, nema toliko čitalaca, nema toliko klikova. Nvidia nam je ovde veoma dugo poručivala da bismo trebali da pišemo o njihovom hardveru i onda te posete iskoristimo da privučemo Koka kolu. Zašto ovo napominjem? Zato što vidim da u mnogim primedbama i na forumu i van njega ljudi prosto misle da ih mi maltene maltretiramo sa nekim klikovima, okrenutim stranama ili posetama.
U realnosti, ti podaci jesu bitni kada se prave nekakvi izveštaji, ali suštinski mi ne možemo da se merimo ni sa sajtovima koji furaju kolažne sadržaje, pa imaju malo automobile, malo odeću, malo lajfstajl, malo tehnike (naravno, u većini slučajeva se piše šanerski, ali što da ne because creativity), a kamoli sa medijima koji furaju gole ribe, Skanije i ostale starlete. Stoga, naš model funkcionisanja uopšte nije lako održiv, ali postoji razlog zašto smo mi eto opstali kako tako, a drugi propadali iako su upadali u priču sa idejom da će sada zarađivati avione kamione jer su verovali da će ih recenzije nekih telefona ili video karti učiniti rulerima weba, ili su menjali oblasti kojima su se bavili. Realnost? Hardveri će poželjet benčmaraka, al' benčmaraka nigde biti neće
