Šta je novo?

iPhone 6S / 6S Plus

Nisi ti kriv što tako misliš i što si neinformisan,al to znači da na primer svi oni iphonei koji su vraćeni iz ko zna kojih razloga u inostranstvu,dolaze kod nas,na primer...

Evo navešću ti klasično pravo kupaca u na primer Francuskoj,gde možeš da uzmeš jaknu,koristiš je 15 dana na zimovanju i dođeš u prodavnicu i vratiš je,jer ti se "ne sviđa" i oni ti vrate sve pare.

Moj ortak pre nego što kupi neki apple proizvod,uvek ga uzme na tih 10-15 dana ili koliko već ima prava,koristi ga i vrati.Posle lepo sedne i razmisli da li će ga uzeti ili ne.

Nekome reći da ima neko glupo mišljenje ("najgluplja moguca izjava") je krajnje nekulturno,tako da ako misliš da nastaviš konverzaciju na normalan i kulturan način,nastavićemo,u slučaju da nisi sposoban za tako nešto,molim te preskoči me.

Kad već tako nešto pričaš,samo ću ti reći da sam završio smer na fakultetu koji se zove "upravljanje kvalitetom" i znam veoma dobro o čemu pričam.U svakoj prozivodnji imaš proizvode koji su namenjeni nekom tamo švlj tržištu.
Ok, mozda sam napravio grešku u koracima ali nisi u pravu kao što vidiš po ostalim komentarima. Takođe znam provereno ovo sto pričam i ne znam ko reče ali u pravu je, svaki aparat sa kojim nešto nije u redu menja se iz magacina u holandiji i to za par dana. Veruj mi da su prilično organizovani svaki imei se zna kada je menjan i zašto.
Nema on veze ni sa patikama ni koka kolom, praškom, nutelom i ostalim stvarima koje sam siguran da stiže neki B kvalitet
 
Poslednja izmena:
Samo jednu bitnu cinjenicu niste naveli ;)
Srbin kada da 500+ evrica za nesto sto ne moze da krese ima da pipa i zagleda 3 dana ;) ubedjen sam da 90% "anomalija" tipa "ima luft 1mm gore desno kod dugmeta" u normalnim zemljama retko ko reklamira ;)
Mi smo sirotinja ;) pa se tako i odnosimo prema srvarima koje ces ionako da menjas za 1+ god.
Ne opravdavam Apple i ne tvrdim da im se overall kvalitet nije srozao, kao sto i licno ne mislim da se treba miriti sa "defektnim" telefonima, samo napominjem cinjenicu koja je kod nas takva kakva jeste ;)
 
ima i toga,al ima i onog,uglavnom se žale po forumu oni koji imaju problem,a ne hvali se većina onih koji nemaju ni 1 problem ;)
 
Дајте људи, уозбиљите се... Да се вама деси да морате на рекламацију, промијенили бисте причу... Једноставно, чињеница је да је јако пуно људи на овом форуму имало проблема са хардверским дефектима својих телефона, од мт:с, преко мађарских, њемачких и швајцарских добављача... Очигледно је да не раде контролу квалитета на сваком моделу, јер се то не би дешавало.
 
Naravno da se ne radi kontrola na svakom modelu :)

Masovna proizvodja ne poznaje takvu kontrolu kvaliteta.. Kao sto sam rekao testira se verovatno samo 2,3 moba od serije koja izadje tog dana sa trake.
 
Poslednja izmena:
Да се вама деси да морате на рекламацију, промијенили бисте причу...

Naravno.Desilo se meni sa 4kom.

Znam kako mi je bilo,koliko sam izgoreo,koliko su mi ljudi pametovali da sam se istripovao,da sam jedini kome se tako nešto desilo...i koliko sam se iscimao da ga zamenim,pošto tad nije moglo kod nas,već u Mađarskoj.

Odvratan osećaj kad uzmeš nov tel,otvoriš i posle par sati,dana shvatiš da je faličan.
 
Poslednja izmena:
Naravno da se ne radi kontrola na svakom modelu :)

Masovna proizvodja ne poznaje takvu kontrolu kvaliteta.. Kao sto sam rekao testira se verovatno samo 2,3 moba od serije koja izadje tog dana sa trake.

Што би рекли у Крагујевцу, каква плата таква и врата :Д
 
Ako ja zemenim jedan defektan za drugi defektan, pa taj drugi za treci defektan, pa treci za cetvrti koji ima taj cuveni gap koji je po njima ok meni tu nesto nije u redu.
 
Ako ja zemenim jedan defektan za drugi defektan, pa taj drugi za treci defektan, pa treci za cetvrti koji ima taj cuveni gap koji je po njima ok meni tu nesto nije u redu.
Pa ti (i tebi slicni) ste onda za Ginisa ;)
Ja bi se na vasem mestu od takve firme (ako ne od firme, ne daj boze ;) onda sigurno bar od doticnog modela) oprostio odavno ;) ali prva ljubav zaborava nema jel da?
 
Kad već tako nešto pričaš,samo ću ti reći da sam završio smer na fakultetu koji se zove "upravljanje kvalitetom" i znam veoma dobro o čemu pričam.U svakoj prozivodnji imaš proizvode koji su namenjeni nekom tamo švlj tržištu.

Donekle si u pravu, za telefone mozda jeste tako, za brdo proizvoda nije. Btw. znanje na fakultetima je povrsno, mnogo ces bolje shvatiti znanje u praksi. Btw. jel to FON?

Slozeniji uredjaji koji se u svetu prave samo na jednoj/dve linije se gledaju kao zasebna celina, odnosno svi proizvode za sve. Za neka trzista na kojima se proizvod mora probiti vrsi se detaljniji Quality Check (Mercedes C za USA), ali onaj ko pravi proizvod za Ukrajinu ce praviti i proizvod za San Francisco.

Sa druge strane imamo telefone, laptopove i ostale "male" uredjaje koji se prave na par desetina/stotina linija u svetu, ovde se uredjaj ne posmatra toliko kao zasebna celina. Grubo uprosceno ce postojati linije koje proizvode uredjaje najboljeg kvaliteta (Tier 1 - T1), proizvode osrednjeg kvaliteta (Tier 2 - T2), ali i linije koje daju los kvalitet (Tier 3 - T3) - linije sa novim radnicima, linije sa nezainteresovanim i losim radnicima itd. Tier linije se moze videti kroz output i Quality KPI na finalnom Quality Check-u, a na to ce uticati stanje opreme, mindset ljudi, a mozda cak i Quality Tracking mada to je za telefone tesko izvesti i vezati direktno sa linijom. Takodje postoji specijalna linija odnosno model zona (T0). Na osnovu ovoga se moze uociti da stvarno postoje proizvodi razlicitog kvaliteta. Tiera moze biti mnogo vise, ja sam za ovaj primer stavio/lupio da postoje 3 klasicna i 1 specijalni tier.

Niko ne moze tacno tvrditi ali ukoliko fabrika primenjuje kontinualni improvement kroz Lean generalno se moze reci da T0 linija ima najmanje, T1 nesto vise, T2 najvise, a T3 najverovatnije brojno gledano izmedju T0 i T1. Cilj je da T3 linija bude 0, ali one ce uvek postojati jer se volume iPhone-a uvek povecava. Neko moze promeniti parametre ocenjivanja, pa ce T1 linija postati T2, T2 postati T3 itd.

Koga ne zanimaju detalji neka preskoci tekst i ode na zakljucak.


Sav input materijal je uvek isti, niko nije lud da komplikuje proces i da stavlja sa jedne strane materijal za nasa trzista, sa druge strane materijal za EU, NAFTA i druge regione. To se jednostavno ne radi, jer je cost proizvoda tada veci i generalno ce mnogo cesto dolaziti do s****a koja nikome ne trebaju.

Posto iPhone montiraju ljudi (mnogo ljudi :)), moze se slobodno reci da ljudski faktori najvise uticu na kvalitet proizvoda:

1. Iskustvo sa modelom

Ukoliko je linija ranga T1 i krenula je da pravi iP5 od pilot proizvodnje 2012., ona ce doticni praviti do njegovog EOL (End Of Life, ova skracenica ima i drugih znacenja). Doticna ekipa ce se tako ispraksovati da ce prakticno svaki telefon biti skoro idealan, defekata skoro 0. Medjutim ukoliko ta ekipa krene da pravi iP6s u decembru 2015. jer je potraznja za iP5 mnogo mala, onda ce taj iP6s biti kvaliteta T3/T2 i to prvenstveno zbog neiskustva radnika sa iP6s. Vremenom (npr. posle mesecak dana) oni ce sustici kolege, pa ce taj iP6s ce biti T1/T2 kvaliteta.

Takodje vremenom ce se i T3/T2 linije poboljsavati, razvice se repetitivnost procesa, kvalitet proizvoda ce biti sve bolji i bolji. Na primer u avgustu 2016. se realno moze ocekivati da ce kvalitet proizvoda T3 linije, biti u rangu kvaliteta linije T1 negde u oktobru/novembru mesecu, a u zavisnosti od brojnih faktora ova vremenska razlika moze biti mnogo mnogo manja.

Pored razlike u ljudima, T2 linije mogu npr. imati neku stariju opremu koja se i dalje moze primenjivati, nece niko da plati neki novi zavijac ~1500 evra, bar code citac od isto toliko novca ako ne mora, ili da bi se reklo da je sve novo. Ukoliko bi se npr. ubacila bolja oprema, onda ta T2 linija moze biti za neko vreme T1. Generalno stara oprema moze sporije raditi, moze da zeza, hoce da uradi pa nece da uradi operaciju, pa dok se to popravi, pa jos ako su takvi kvarovi cesti itd.

2. Mindset

Ukoliko radnici zele da posteno zarade svoju platu, onda ce oni biti T1 radnici. Ukoliko se pak taj radnik nalazi na T3 liniji, njega ce da prebace na T1 liniju kako bi on bio okruzen ljudima njegovog kalibra, cilj svega ovoga je proizvod u +6 Sigma kvalitetu. Takav radnik ce ucestvovati i u predstavljanju sugestija (ukoliko postoji takav sistem), preuzeti brigu o alatima itd., on ce mozda cak i dobiti unapredjenje posle nekog vremena. Line balancing ovih razmera navodi na to da imamo T1, T2 i T3 linije. Ovoj ideologiji se tezi, ali u praksi i haosu proizvodnje ce se na istoj liniji duzi vremenski period (citaj uvek) nalaziti T1, T2 i T3 radnici, ali izlazni Quality KPI ce svrstati tu liniju u pravi Tier.

Ukoliko fabrika ima model zonu - npr. prva linija koja proizvodi iP6s, na toj liniji ce raditi najbolji radnici u fabrici, sva poboljsanja na toj liniji ce se "horizontalno" siriti (sirice se unapredjenja na ostale linije). Sa ove/ovih linija izlaze najbolji iP uredjaji.

3. Normalna raspodela

Ko ne zna, to je ovo:

http://www.regentsprep.org/regents/math/algtrig/ats2/normal67.gif

Za ovaj primer levo od centra ce biti losiji kvalitet, a desno od centra bolji kvalitet, centar je nominalni kvalitet.

Disperzija/raspianje podataka/granice u kojima moze biti kvalitet proizvoda ce biti jako uzane za T1 liniju sto govori da je proces kontrolisan i idealan, za T2 ce biti u okviru ocekivanja, a za T3 ce biti verovatno nesto sire od ocekivnja. T1 grafik ce uzan, pomeren u desnu stranu u odnosnu na reperni grafik a 50%+ proizvoda ce imati bolji kvalitet od nominalnog. T2 ce imati siri grafik (u okviru ocekivanja), njegov centar bice u, prakticno malo ce odstupati od, centra repernog grafika gde ce se podjednako proizvoditi uredjaji boljeg i losijeg kvaliteta. T3 grafik ce biti sirok, pomeren u stranu, pri cemu ce 50%+ proizvoda biti losijeg kvaliteta od nominalnog, ali i dalje u okviru ocekivanja. T3 grafik ce biti najsiri i tu se mora raditi ka boljoj kontroli procesa.

Sa svim ovim gore stavkama lako se moze reci da T0 pravi za novinare sajmove, keynote, serije, filmove itd., T1 pravi - USA, T2 - EU, T3 - Srbija i ekipa, medjutim sve njih zeza statistika. T1 ne moze da napravi 100% proizvoda dobrih i idealnih, oni ce praviti proizvode u normalnoj raspodeli, nesto ce biti loseg kvaliteta u -6 sigma, nesto ce biti vanserijskog kvaliteta u +6 sigma, ali osnovna razlika izmedju ovih T1, T2 i T3 ce biti disperzija (sirina grafika). Svako od ovih Tiera ce pre ili kasnije napraviti defekt koji kod T0 nece otici dalje, a za ostale linije zavisi od toga sta je isplativije (skuplji Quality Check ili bolja Customer podrska). Takodje T1 moze da pravi super uredjaje, ali doci ce pre ili kasnije takav batch input-a da ce svi telefoni imati nesto veci zazor od nominalnog. Ukoliko neko primeti, mozda se ta proizvodnja ukoliko je jos tu prebaci za neke T2 drzave. Cesto ovi proizvodi odu dalje ili se uhvate u nekim kasnijim procesima npr. skladiste.

Zbog ovolike disperzije u procesu i anomailija, uvek, ali uvek ce se vrsiti Quality Check kriticnih funkcija, telefon mora da radi, display mora da radi, dugmici moraju da budu montirani, itd. Kroz maglu se secam da Apple stavi ~50-100 telefona u neki uredjaj sto okrece iPhone-e i tako testira rad gyroscope-a i cega sve ne jos. Sta je OK ide dalje, sta nije ide na doradu.

Zakljucak:

Verovatno da T1/T2 linije u najvecoj meri proizvode za EU/NAFTA regione. Za second tier regione npr. Azija, Juzna Amerika verovatno ide i T1, najvise T2 i nesto T3 uredjaja. Za sirotinju kao sto smo mi idu T2 i T3 uredjaji, mozda nekad dodje neki T1 batch. Uvek ce se miksati svi Tieri kako bi Quality Tracking ostao dobar, ukoliko sabiju najgori kvalitet kod nas te telefone nece niko kupovati kroz jednu dve generacije. Dobri uredjaji u normalnoj raspodeli tesko da ce moci da cine znacajniju brojku koja ce se uociti na trzistu.

Iskreno govoreci, kupiti iPhone u Srbiji verovatno i jeste lutrija, a osnovni razlog za ovo je proizvodnja u Kini gde je mindset da se ne proizvodi kvalitetan vec sto jeftiniji proizvod. Cinjenica da 200 servisera za dan popravi 16,000 telefona u EU odnosno godisnje 5 miliona telefona - 2.5% od ukupne proizvodnje, za EU znatno vise, a jos vise od % tog modela govori da kvalitet nije neki.

Samsung sa druge strane pravi telefone u Juznoj Koreji, gde je mindset okrenut ka kvalitetu dok je cost proizvodnje na drugom mestu, pa se iz ovog razloga kod Samsung proizvoda ne vidi ni upola defekata kao kod iPhone-ova. Slobodno cu reci da Samsung proizvodi hardverski znatno kvalitetniji proizvod od Apple-a. Tacnost ove tvrdnje se uocava u MacPro-u koji nije imao nijedan problem od za skoro 1.5 godina proizvodnje, razlog, assembled in USA.

Kako Apple resava probleme kvaliteta? Customer podrskom naravno, ovima drugima to ne treba jer oni proizvode kvalitetnije uredjaje.

@Srbi zagledaju telefone

Nekriticni defekti se analiziraju kroz CPA - Customer Perception Analysis. Dnevno se uzme sa linije nekoliko telefona, pri cemu neko zagleda te telefone mnogo detaljnije nego svi mi ovde zajedno na forumu, gledaju zazore, da li je sve montirano kako treba da li ima zareza/riseva, da li je kamera dobro postavljena itd. itd. itd. Taj sto radi na CPA zna defekte koji nisu ni dokumentovani od strane usera, tako da oni dobro znaju sta stize kod nas, tako da mi useri obavezno trebamo da zamenimo telefon koji "cupa" dlake. Ukoliko se vide zarezi na istom mestu na lupam 50% telefona, onda verovatno sve staje gleda se gde je problem eliminise se problem, proizvodnja se nastavlja. Ovo sa tim defektom ako nije otislo dalje verovatno se doradi, a ukoliko je neki mnogo mali defekt dorada se mozda cak i ne vrsi (zavisi od primera do primera).

Edit: Menjajte telefone koji cupaju dlake, sve je to neko svesno/nesvesno pustio dalje, ili nije uspeo da doradi, to je Vase pravo :).
 
Poslednja izmena:
Au brate svaka ti cast :-D samo kako te nije mrzelo? :-D
 
Poslednja izmena:
Samsung sa druge strane pravi telefone u Juznoj Koreji, gde je mindset okrenut ka kvalitetu dok je cost proizvodnje na drugom mestu, pa se iz ovog razloga kod Samsung proizvoda ne vidi ni upola defekata kao kod iPhone-ova. Slobodno cu reci da Samsung proizvodi hardverski znatno kvalitetniji proizvod od Apple-a. Tacnost ove tvrdnje se uocava u MacPro-u koji nije imao nijedan problem od za skoro 1.5 godina proizvodnje, razlog, assembled in USA.
.

Koliko paušalnih tvrdnji u 3 rečenice. Tačnost tvrdnje da su Samsung proizvodi kvalitetniji od Apple proizvoda (!) dokazuješ primerom da MacPro nije imao NIJEDAN (!?) problem, jer je sklopljen u SAD (!!?).

Da je limun kiseo i ********* bi na drvetu rastao.
 
Koliko paušalnih tvrdnji u 3 rečenice. Tačnost tvrdnje da su Samsung proizvodi kvalitetniji od Apple proizvoda (!) dokazuješ primerom da MacPro nije imao NIJEDAN (!?) problem, jer je sklopljen u SAD (!!?).

Da je limun kiseo i ********* bi na drvetu rastao.

Ne govori se ovde o kvalitetu na papiru i u praksi, nego o kontroli kvaliteta finalnog proizvoda...

Nebitno....
 
Kako ne provaljujete da je decko klasican Samsung fanboy koji kroz zakukuljene i zamuljene postove objasnjava kako je Apple smece.Ko ima zivaca neka procita njegove postove.
 
Koliko paušalnih tvrdnji u 3 rečenice. Tačnost tvrdnje da su Samsung proizvodi kvalitetniji od Apple proizvoda (!) dokazuješ primerom da MacPro nije imao NIJEDAN (!?) problem, jer je sklopljen u SAD (!!?).
Da je limun kiseo i ********* bi na drvetu rastao.

Kvalitet nije metric koji tebi kaze da li je materijal lep na dodir, da li je telefon lepo dizajniran itd. Kvalitet je metric koji govori da li si ti dobio uredjaj onakav kakvim ga neko reklamira, bez riseva, bez cupanja kose, bez preteranog zagrevanja, bez lose baterije itd. R&D greske kao sto je los prijem na iP4 ili savijanje na iP6 se ne mogu uociti u procesu izrade i montaze, ali takodje uticu na stav kupca o proizvodu, da li on ispunjava njihova ocekivanja odnosno kvalitet.

Kada se uredjaj proizvodi u Koreji mnogo je veca verovatnoca da ce proces biti bolje kontrolisan u odnosu na onaj proizveden u Kini, jer je mindset Koreje blizak Japanu, dok je mindset Kineskog manufacturinga okrenut samo ka ceni i nicemu vise (ovaj stav je za neke proizvode primarni, ali za iPhone nije). Slican primer ovoga ti je VolksWagen koji je proizveden u Nemackoj i onaj proizveden u Brazilu. Imaj na umu da su ti radnici u Koreji/Japanu/Nemackoj bolje placeni u odnosu na prosecna primanja nego ovi u Kini, Brazilu itd. Ti isti radnici ne rade svaki dan kao Kinezi 12+ sati dnevno, ovo dovodi i do njihove bolje koncetracije i sprenosti da bolje urade neki posao.

MacPro nije imao nijedan zvanicno bitan problem, verovatno je imao samo anomalije koje se provuku jer je radnik umoran, nije obratio paznju kada je to sastavljao. To je proslo kontroli kvaliteta jer je to izolovan slucaj, kupac je to video, iskoristio customer support i zamenio uredjaj, svi srecni. Ovi u proizvodnji su uvideli problem i pobrinuli se da se to vise ne desi. Mozda poredjenje i nije toliko reprezentativno, ali Apple tezi da svaki ozbiljniji proizvod (Mac) proizvede u USA jer ti proizvodi zahtevaju slozeniju proizvodnu liniju i to u pogledu vece koncentracije/odgovornosti radnika, mnogo vise slozenije opreme itd. Isto tako ne moze svaka operacija biti fool proof, u odredjenoj meri uvek moras verovati radniku da ce uraditi nesto onako kako mu je receno, a kada je izbor izmedju Amerikanca koji je "proud" sto proizvodi za Apple MacBook Air i Kineza kojeg to i ne zanima a mozda cak i ne zna sta proizvodi, odgovor je mnogo lako naci.

Da imam neki reprezentativan primer sve bi ti bilo jasno. Ova logika je bila poznata i kod Nokia telefona, ada je pre masa ljudi zelela da kupi one proizvedene u Madjarskoj u odnosu na one iz Kine.
@s4_p4

Evo ti objasnjenje iznad, nego jel vozis onaj automobil koga bije dobar glas (neki random Nemac) ili neki koga bije los glas (Kinez, insert ostalo)? Btw. ja nisam nikada kupio nijedan Samsung proizvod (telefon, ves masina,...).
 
Poslednja izmena:
Tesko da je sa fona ,tamo se skoro nista ne uci :)
 
svaka njemu cast, trudi se da pojasni, pola NAS (da incl. mene) bi se ponapusavali (ja licno nemam zivaca za detaljna objasnjavanja)...Svaka cast na vrlo lepo ispisanim postovima, kada bi ih forum imao vise, bio bi daleko lepse mesto...
 
gile23, cime se bavis?

Daleko od FON-a, ne bih da navodim tacan fakultet (zavrsna godina mastera), ovo gore je objasnjeno kroz znanje steceno i primenjivano vec nekoliko meseci u jednom od najsavremenijih osrednjih industrijskih okruzenja kod nas.
 
Poslednja izmena:
@drgonzo, odlični linkovi, hvala. Tvoje mišljene o kameri 6s i 6s plus?
Pozdrav druže, nisam koristio 6S/Plus, a i da jesam nisam baš najkompetentnija osoba da komentarišem :)
mada to ne sprečava ove youtubere da svakodnevno izbacuju stotine klipova ;)

Samsung sa druge strane pravi telefone u Juznoj Koreji, gde je mindset okrenut ka kvalitetu dok je cost proizvodnje na drugom mestu, pa se iz ovog razloga kod Samsung proizvoda ne vidi ni upola defekata kao kod iPhone-ova. Slobodno cu reci da Samsung proizvodi hardverski znatno kvalitetniji proizvod od Apple-a. Tacnost ove tvrdnje se uocava u MacPro-u koji nije imao nijedan problem od za skoro 1.5 godina proizvodnje, razlog, assembled in USA.
Ušli smo u offtopic jer je tema iPhone 6S, a ne poređenje kvaliteta proizvodnje u Kini i Južnoj Koreji.
Ne bih komentarisao tvrdnje o "mindsetu" korejanskih radnika, ali polaziš od pogrešne premise da se Samsung uređaji proizvode u Koreji.
Evo šta CNET kaže o proizvodnji Samsunga:
Buying a flagship Samsung phone like the Galaxy Note is a bit of a crapshoot, with a fair amount made in both China and Korea.
Even if you happen to get a Galaxy phone from a shipment that originated in Korea, however, it's likely that plenty of the parts are from China and the phone was merely assembled in South Korea.
Samsung has also been making moves to set itself up deeper in China, with a planned new factory on the mainland to make chips for phones.
Ovde tvrde da je ipak u pitanju vijetnamski mindset:
http://tuoitrenews.vn/business/15267/70-of-samsung-smartphones-made-in-vietnam
ili brazilski:
http://www.theinquirer.net/inquirer...rkers-are-given-32-seconds-to-assemble-phones
ili kineski:
http://www.businessinsider.com/samsung-factory-working-conditions-2012-11

iPhone 6S vs iPhone 6:
[YOUTUBE]KBX5T8Zus9k[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]VmtvvcNq6iY[/YOUTUBE]
 
Ako ovako kukate što menjaju telefone i popravljaju, šta bi tek radili da ste imali posla sa nekim drugim brendom u Srb? Tek je tu igranka ostvariti garanciju. Za apple ne treba ni račun, dovoljan imei.
 
Evo kako menjaju, meni su odbili da zamene ovo.
IMG_20150330_214721.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20150330_214721.jpg
    IMG_20150330_214721.jpg
    153.6 KB · Pregleda: 121
gile23,da fon sam zavrsio,al pre 5 godina i ne radim u struci,tako da praksu nemam,a teorija polako bledi...

Tamo se inace nista ne uci.Sve se uci ovde na forumu,od gomile nepismenih i nekulturnih doktora nauka.

Procitao sam deo tvog texta i koliko se secam,dosta toga smo ucili na kontroli kvaliteta,a mislim i da ima elemenata iz operacionih istrazivanja.

Inace,odlicno objasnjjeno sve.Svaka cast
 
Meni su odbili da zamene telefon na kome je ekran ocajan (postavljao sam slike) i da li sad treba da ih hvalim? Na prvom primerku mrtav piksel i slab odziv ekrana a na drugom ekran koji je katastrofalnog prikaza. Jednostavno sam odustao od iPhone-a.
 
@drgonzo

Oni se "samo" montiraju u Koreji, ostalo prave vecinom masine u Kini, a da li je masina u Kini, USA ili Srbiji svejedno je, radnik samo mora da obezbedi da ta masina pravilno radi a to je zbog relativno malog broja potrebnih radnika moguce ostvariti bez vecih problema. Osnovna razlika je u mindsetu radnika koji vrse montazu uredjaja, a to je za sada Koreja. Ako transferuju proizvodnju u Kini, opet ce ta proizvodnja biti u okviru kompanije, a ne kod Supplier-a sto je opet makar za jednu stepenicu bolje. Takodje na ovaj nacin mogu znatno lakse i bolje kontrolisati svoju proizvodnju...

@vladevit

Hvala. ***, steta je sto ne radis u struci, mada ako ti je trenutni posao profitabilniji onda super :).

@kursula

Pazi to je generalno zazor od ~1/10 dela milimetra sto je za ovu poziciju ocigledno vece odstupanje, ali opet to je relativno mala vrednost koju radnik u montazi ne moze da kontrolise, a jos teze i primeti kada mu kroz ruke prodje ~1000 telefona,...
 
Vrh Dno