Šta je novo?

Google search je postao jedna velika reklama

To je lepo i utopistički ali mora se uzeti u obzir kada je započet raw oko interneta. Ono što je yooyo rekao, to bi zahtevalo još podataka, a nekad je to bila velika prepreka. Pa uzmi samo za primer bug 2000 zašto je nastao, zbog čuvanja memorije i predstavljanja godine sa dva broja. Iz ove perspektive deluje "wtf koji im je đavo bio", ali tada se gledao svaki bit da se uštedi. Isto tako je bilo i sa internetom na početku. Sve je radilo brzinom ranjenog puža. Zamisli da ga još usporiš?
 
Posle kažu zli Apple :) Šalu na stranu, šta mi kao pojedinci možemo da uradimo, baš ništa, samo da gledamo predstavu i čekamo kraj. Ukoliko predstave uopšte ima, a mi ni to čak ne znamo. Većinu nas, uključujući tu i mene uglavnom nije ni briga, koristimo bilo šta što nam olakšava život: objedinjene naloge, čipovane zdravstvene i lične karte itd. Dođavola da se pojavi konačno onaj čip koji ti ugrade pod kožu i na njemu ti je sve od bankovnog računa do članske biblioteke - ja bih bio prvi u redu.
 
@kovacm:
To sto tvrdis da je nedostatak backlinkova razlog za postojanje Google-a je apsolutno netacno i pogresno. Zamisli da postoje backlinkovi i isprati sledece scenarije:
1. ti pravis web stranu
2. ti si korisnik koji surfuje internetom

U prvom slucaju, da bi tvoj sajt bio vidljiv na internetu mora da ima lin ka nekom popularnom sajtu pa bi taj popolarni sajt odmah imao backlink ka tebi. U stvari ti treba da imas stotine linkova ka popularnim sajtovima i svi oni bi imali linkove ka tebi. I sad pravis sajt za skolu i za tebe se zakaci pornhub. Da li admin sajta treba da konstantno ceslja backlinkove i cisti one koji su besmisleni? Pa neko moze da te zatrpava sa backlinkovima.. gore nego ddos.

2. Kao korisnik, u tom svetu, ti imas neku homepage odakle kreces. Ako taj homepage nema backlinkove na stvari koje tebe zanimaju, ti ih nikada neces pronaci. Znaci treba da promenis homepage, odnosno web sajt koji ti se automatski otvara kada pokrenes browser. Kako ces da saznas za drugi homepage? Da ne spominjem rat izmedju homepage strana.

Google jednostavno ima programe koji konstantno cesljaju web. Kako to rade? Moja predpostavka je da pokupe DNS zapise i onda otvaraju sve redom, skidaju html, vade reci iz teksta koji se tamo nalazi, smeste u bazu (indeksiraju) i onda prate dalje linkove koje su pronasli na tom sajtu i ceo postupak se ponavlja. U slucaju Igoritze, kada pitas google za cipele, on ce u svojoj bazi pronaci sve sajtove na kojima se pojavljuju cipele. Kako ih prezentovati? Jedan od nacina je taj page-ranking sistem, gde Google ocenjuje sajt sa brojem linkova koji pokazuju na njega. Ne kazem da je to dobar nacin da se odredi ocena, pre svega zato sto jedno vreme su tvorci web sajtova pravili crosslinkove ka svim svojim sajtovia koje su radili i na taj nacin vestacki podizali rank svojih sajtova. Danas, u eri drustvenih mreza, neka kompanija moze da napravi hiljade botova koji ce svi da na svojim stranama okace link ka sajtu kompanije i da na taj nacin povecaju page-rank. Znaci, potrebno je modifikovati page-rank algoritam, tako sto ce se za svaki link ka nekom sajtu odrediti i njegova vaznost (tezinski koeficijent). Ni ovo nije dovoljno, pa je sledeci korak da se prate navike korisnika i da se na osnovu njihovih interesovanja filtriraju rezultati. Tu vec dolazimo do zadiranja u privatnost. Nekima je to OK, nekima to smeta. Ideja je da kada posetite pretrazivac, on poseje neki cookie u vas browser. Zatim ponude svim sajtovima analitiku (sistem koji im pravi izvestaje o posecenosti) koji ujedno hrani google o tome koji su korisnici posetili taj sajt. Cookie koji je posejan u vasem browseru je jedinstven, mada i dalje nije moguce dovesti u vezu cookie sa identitetom. Tada google pravi jedinstveni opis korisnika u kome pamti njegova interesovanja. Kada taj korisnik postavi upit google-u, google ce znati kako da filtrira odgovore. Sistem toliko dobro radi cak i da posle reinstalcije sistema, brisanja svih cookie-a i stvari koje vas mogu povezati sa prethodnim stanjem, google ce kreirati novog korisnika i vec posle nekoliko upita ce suziti izbor oko vase identifikacije da bi kasnije nepogresivo mogao da vas poveze sa starim "nalogom". Jednostavno, odaju vas navike na web-u.

Da bi sve to radilo treba novac.. koji se naplacuje od kompanija koje se reklamiraju. Reklama koja je ciljana na odredjenog korisnika je bolja od reklame koja se vrti u medijima. Poredjenja radi, ulagati novac u SPAM kampanje je potpuna glupost i postize suprotan efekat. Danas mladi vise koriste drustvene mreze nego email. Bolje je uloziti novac u reklamu na drustvenoj mrezi i to za ciljanu grupu (lokacija, starost, pol, ineresovanje, itd.). Dakle, tim velikim kompanijama korisnici su resursi preko kojih zaradjuju pare od onih koji zele da se reklamiraju. Kazem mi smo resursi jer mi direktno ne dajemo novac, vec novac daju oni koji zele da se reklamiraju. Zbog toga je zedj za ogromnim brojem korisnika prisutna kod vodecih igraca na intenetu. Google je svoje korisnike stekao na jedan nacin, Facebook na drugi, neki nisu ni primetili da im trebaju korisnici pa su skoro nestali (Yahoo), neki su se trgnuli i videli da kasne pa nemilice trose pare ne bi li povecali bazu korisnika (Microsoft koji kupuje svaki servis koji ima mnogo korisnika).

I tako se formira "sveto trojstvo".. Pretrazivac (marketinska kompanija) kojima proizvodjaci i prodavci placaju reklamiranje i na kraju mi korisnici koji placamo prozivode ovaima drugima.

Ne vredi da se bunite. Algoritmi za rangiranje ce ici sve dalje i dalje. Sabloni ponasanja na web-u ce biti jos finiji. Zamislite da okacite kameru ispred radnje koja snima ko sve prolazi i analizira prolaznike... posle izvesnog vremena izbaci statistiku da tuda prolazi vise zena nego muskaraca, malo dece, ima vise ljudi sa naocarima nego bez, vise se nose patike nego cipele, itd.. gledajuci statisticke podatke moze se zakljuciti sta bi bilo zgodno da se prodaje na tom mestu.

Igoritze, rezultat koji ti je google vratio verovatno ima veze sa tvojim ponasanjem na webu. Potrosi malo vrmena da istrazis kako da postavis upit tako da dobijes bolji odgovor. Probao sam roze nindza iz japana i nije mi izbacio rec roze vec je trazio sa tom reci. Ocito je u tvom upitu pomislio da je rec roze neka greska jer se ne uklapa sa nekim od tvojih sablona za pretragu.
 
Poslednja izmena:
Odlicno objasnjeno,zahvaljujem
 
Druže tvoje pisanje u zadnjih par komentara se svodi na gornje dve rečenice.

I ne samo u zadnjih par komentara.
I u drugim temama često pišeš o zamišljenom/savršenom IT svetu.
O savršenom (IT) svetu koji nije produkt biznisa/pohlepe/korporacija.

Slobodno nastavi da zamišljaš takav svet ako će ti tako biti draže ili lakše.

a ti nastavi da se boris u svetu biznisa/pohlepe/korporacija.
po meni izuzetno je glupo prihvatiti stvari onakvim kakve su, ne dirati ih i ne pokusavati ih da ih promenis iako znas da su lose.


sto se tice (ne)upotrebljivosti googla (pogledaj sliku u prilogu).

Trazio sam pojam FINA (wikipedia) i interesovale su me neke kritike na racun iste (eto vidis poolmaker da me samo to interesuje, borba protiv biznisa/pohlepe/korporacija :p) ali "pametni" Google je pretpostavio da sam pogresno ukucao rec i dao mi je predloge za 'hrvatska fina... (ovo ili ono)' i ne postoji nacin da mu kazem da nisam pogresio i da me interesuje fina a ne vina!


@yoyoo odgovoricu ti kasnije ali generalno opet se ogranicavas na stvari koje danas imamo i koristimo (i kako iste funkcionisu; za to - respect!).
napisao si gomilu teksta a nisi nista napisao nista temu da bi sam "web" (system) trebao da te obavesti ako je neko linkovao na tvoju stranicu (u sustini ne ni stranicu vec ako je neko napravio transclusion tvoje misli, odnosno teksta. zato i kazem da je fajlove odavno trebalo poslati u penziju jer je to jedna nakardna reprezentacija podataka/misli/cinjenica/misljenja ali da ne duzim sad, odgovoricu ti kasnije kad budem imao vremena).


i ne gresim u onome sto sam napisao: ne bi bilo potrebe za Googlom i "PageRank-om" kad bi backlinkovi bili ugradjeni u sistem i svima dostupni od samog pocetka. U celom svom tekstu nisi opovrgao ovu cinjenicu.

Google je prvo morao da napravi backlinkove da bi napravio PageRank. Zahvaljujuci njemu je pretraga bila bolja od ostalih pretraga "koliko se puta ponavlja rec na nekoj stranici".
 

Prilozi

  • Screen Shot 2015-09-04 at 16.47.16.png
    Screen Shot 2015-09-04 at 16.47.16.png
    90.2 KB · Pregleda: 124
Poslednja izmena:
Ček ne razumem, ukucao sam hrvatska fina i dobio sam fina.hr. A to što ti je ponudio nešto, pa šta. Verovatno 95% ljudi koji ukuca fina misli na vina i pogreši, zato i nudi.
 
@kovacm:
Google nema backlinkove, već gradi svoj index svih linkova. U stvari, radi još više.. Pronalazi linkove ka stranicama na kojima se pominju tražene reči.
Fajlova ima sve manje. Dinamički sadržaji na web stranama su danas slogovi baza podataka koje se vrte na web serverima. Metadata (tj. deo koji je zadužen za vizuelni izgled) tih sadržaja je u css-u. Ostatak metadata je u tagovima koje pojedini sajtovi imaju, mada Google sve to završava.
Današnji web sajtovi imaju html code kojim se formira kostur strane, a sadržaj se puni dinamički slanjem upita serveru korišćenjem više različitih tehnologija (ajax, rest, websocket,...).

Ideja o linked data je zapaljiva. Tim samo nije objasnio kako održati čistoću podataka. Neko će da tvrdi da je Berlin u Nemačkoj, neko drugi kaže da je na Marsu. Treba mehanizam koji bi valididao ispravnost povezanih podataka.
 
Poslednja izmena:
a ti nastavi da se boris u svetu biznisa/pohlepe/korporacija.
po meni izuzetno je glupo prihvatiti stvari onakvim kakve su, ne dirati ih i ne pokusavati ih da ih promenis iako znas da su lose.
Pišemo ovo na forumu koji je takođe deo tržišno orijentisanog sveta.
Dakle koji je privatna firma orijentisana na zaradu.

Valja biti realan @kovacm.
Svet i istoriju menjaju i prekrajaju oni koji imaju moć i pare.
A oni koji nemaju pare i moć kada ih se dočepaju postaju oni sa parama i moći.

Sva piskaranja po svim forumima ovog sveta neće promeniti ljudsku prirodu.
Sve revolucije isto tako.
Dovoljno o tome što se mene tiče.

sto se tice (ne)upotrebljivosti googla (pogledaj sliku u prilogu).

Trazio sam pojam FINA (wikipedia) i interesovale su me neke kritike na racun iste (eto vidis poolmaker da me samo to interesuje, borba protiv biznisa/pohlepe/korporacija :p) ali "pametni" Google je pretpostavio da sam pogresno ukucao rec i dao mi je predloge za 'hrvatska fina... (ovo ili ono)' i ne postoji nacin da mu kazem da nisam pogresio i da me interesuje fina a ne vina![/I].
Poznato ti je da google izbacuje rezultate pretrage na osnovu brojnih faktora?
Geografskog porekla, tvojih prethodnih pretraga i ko zna koliko još faktora.
Ako ti je to poznato onda te neće iznenaditi rezultat pretrage kod mene.


a859f4e33f9b1c1ebc9fcd23b44b8d3b.jpg


5c859ea7d5e2a88aaf41fde00cdbb71f.jpg
 
Poslednja izmena:
Sad smo otkrili da Google prepoznaje korisnike koji imaju slovne greške kada postavljaju upit pa im serviraju drugačije odgovore. :)
 
Google nema backlinkove, već gradi svoj index svih linkova. U stvari, radi još više.. Pronalazi linkove ka stranicama na kojima se pominju tražene reči.
Naravno da radi više. Bilo bi suludo da rade jedno te isto 15 godina, ali osnovno jeste da su nastali upravo zato sto su izgradili bazu backlinkova.
Bazu backlinkova koji su TREBALI da budu ugrađeni u web na samom početku (procitati poslednju recenicu u postu zasto je to bitno!).

Da postoje backlinkovi implementirani u sistem odmah bi znao od koga je potekla vest umesto da danas citamo jednu te istu vest koja je copy&paste i koja je potekla od pitaj boga koga. Ili da neko pomisli da je dron stvarno otkinuo krilo aviona. Znalo bi se da je ta vest potekla od Bruca Branita od samog starta jer bi jednostavno mogao da ispratis backlinkove.


Fajlova ima sve manje. Dinamički sadržaji na web stranama su danas slogovi baza podataka koje se vrte na web serverima.
tako je. Ali to je upravo i glavni problem jer su te baze dostupne ne svima već samo vlasnicima sajtova (ili onima koji mogu od javnih podataka iz html stranica da naprave baze).
Alternativa:
Da su svi "internet" dokumenti bili adresirani na pravi nacin, od samog starta, onda ti najverovatnije ne bi ni trebao SQL i stavljanje podataka u relacionu bazu.
Kad kazem na "pravi nacin", mislim da linkovi nisu samo veze ka CELIM dokumentima (stranicama) kao danas, vec da su bili veze izmedju tacno odredjenog dela recenice ili reci u dokumentima. HTML dozvoljava samo jedan pravac finog markiranja linka, reci ili recenice polaznog dokumenta ali uvek ka kompletanom drugom dokumentu tj. stranici (uz eventualni #). Naravno, danas posle 20 godina HTMLa, postoje ad-hoc resenja ali su ona ad-hoc, nisu sistemska i unificirana i ugradjena u HTML.

Ovakva finija granulacija linkova bi omogucila daleko bolje i preciznije pretrage bez potrebe za privatnom kompanijom.

Metadata (tj. deo koji je zadužen za vizuelni izgled) tih sadržaja je u css-u.
kao prvo, ja CSS uopste ne bih zvao meta podatak. CSS je lose odradjen patch HTML koji je zavrsio kao sredstvo za ukrasavanje podataka.

Metapodatak bi bio npr.

<pevacica>Lepa Brena</pevacica>

dok to u CSSu izgleda ovako:

<class="asdfdga">Lepa Brena</class>

CSS je bio odlicna prilika da se uvede red u ono sto je izostavljeno u HTMLu: "tagiranje" podataka unutar fajla uz izgovor da dodajete vizuelnu reprezentaciju podataka.

To nikada nije uradjeno na taj nacin vec je dozvoljeno da imena CSS klasa budu upravo i "asdfdga" a umesto toga se mogao uvesti red i insistirati da "web developeri" pravilno taguju podatke <b>unutar fajla</b>.

Opet se vracamo na fajl i problem istog: fajl je najmanja moguca jedinica na koju link tj. URL pokazuje (to je danasnje stanje stvari) to je kriminalno! Trebalo bi omoguciti da se link odnosi ne na stranicu vec na konkretan podatak <od> <do> unutar stranice (tj. fajla/dokumenta). Tek nedavno je medium.com poceo da dozvoljava komentarisanje ne celog clanka (stanice) vec svako pasusa ponaosob (ej, tek u 2012.)!


mada Google sve to završava.
da, Google to zavrsava jer dopunjuje nedovrsen sistem.
Sve to sto Google radi je moglo da bude ugradjeno u sistem i svakome bi bilo dostupno i ne bi nam Google servirao uslove pretrage (tj. koriscenja njihovih servisa).

poslednja recenica:
da je sistem (web, http) izgradjen na pametnim osnovama danas ne bi imali Google koji moze bukvalno da kreira "realnost", mraci i oblaci kako mu se cefne (ili, sa druge strane: ponašase se sasvim normalno, totalno u skladu sa opsteprihvacenim biznisa principima danasnjice - pa ko kako voli...)
 
neka bude u posebnoj poruci, da neko ne propusti:


btw evo sta Google danas radi u Americi kao potvrda da moze da mraci i oblaci kako mu se cefne:

http://www.cringely.com/2015/09/07/evil-google-waiting-on-line-one/

"Lately I have been getting telephone calls from Google. Do you get them, too? The numbers they come from are in many different cities but the callers always ask to speak to the business owner (that’s me) so I can claim my business listing and my free web site from Google. But I don’t want a business listing and I don’t need a free web site, I explain. Please take my name off your list. Then they tell me the first of many lies: “We can’t take you off our list.”

Actually the script varies a little and sometimes they say “we won’t take you off,” not “we can’t take you off.” And once when I asked them to stop calling, just as I was hanging-up the phone, the Googler on the other end said, “We’ll talk with you tomorrow.”

Sometimes they say that if I don’t claim my business listing I won’t appear in the first page of Google search results. Sometimes they say that if I do claim my business listing and accept my free web site that I will appear in the first page of Google search results. And lately they sometimes say that if I don’t claim my business listing and accept my free web site then I won’t appear in Google’s search results at all."
 
https://support.google.com/faqs/answer/2952493?hl=en#telemarketing

Verovatno ga nije Google zvao, već neki pranker ili neka druga telemarketing kompanija koja se lažno predstavlja kao Google.

Da se vratim na backlinkove. Ne, nije moguće implementirati backlinkove ni tada ni danas, jer broj linkova prevazilazi content. Prosto, neki članak na popularnim sajtovima bi imao više backlinkova nego što vest ima slova. Neko bi mogao da obori server tovareći ga sa backlinkovima.

Nekakav web crawler bi mogao da backlinkuje svaku reč, slovo ili sliku na tvom sajtu. Ukoliko backlink sadrži 200 karaktera, to znači da samo jedan crawler može da natovari tvoj web server sa 200x većom količinom podatakavnego što tvoj sajt ima.

Šta sa raskidanjem linkova? Promeniš sliku na sajtu, a konkretno za tu sliku imaš 1M backlinkova, jer korisnike zanima baš slika, a ne tekst oko slike.
 
da je sistem (web, http) izgradjen na pametnim osnovama
Ne okreće se svet oko pametnih osnova.
Iz nekog razloga ti je to teško da shvatiš ili prihvatiš.

Nego, jesi li konačno shvatio uzročno posledičnu vezu kod google pretrage hrvatska/fina/vina?
 
Ne okreće se svet oko pametnih osnova.
Iz nekog razloga ti je to teško da shvatiš ili prihvatiš.
da, ovo drugo: tesko mi je da prihvatim.
a naravno da razumem da nepotpuni dizajn donosi mogucnost da se uzme jos vise para.



Nego, jesi li konačno shvatio uzročno posledičnu vezu kod google pretrage hrvatska/fina/vina?
sta tu ima da se shvati?!?

ja sam ukucao tacno ono sto sam trazio: hrvatska fina
i ocekivao sam da mi google ponudi sta ostali korisnici traze vezano za "hrvatska fina" kao npr. "hrvatska fina adresa" ili "hrvatska fina zakon"...

a nikako nisam ocekivao da pretpostavi da sam napravio slovnu gresku i da mu nudi najcesce pojmove za "hrvatska vina"!
npr. mogli su napraviti algoritam da ukoliko dva puta obrisem i ukucam istu rec podrazumeva da sam je tacno napisao.
 
Poslednja izmena:
Da se vratim na backlinkove. Ne, nije moguće implementirati backlinkove ni tada ni danas, jer broj linkova prevazilazi content. Prosto, neki članak na popularnim sajtovima bi imao više backlinkova nego što vest ima slova. Neko bi mogao da obori server tovareći ga sa backlinkovima.

Nekakav web crawler bi mogao da backlinkuje svaku reč, slovo ili sliku na tvom sajtu. Ukoliko backlink sadrži 200 karaktera, to znači da samo jedan crawler može da natovari tvoj web server sa 200x većom količinom podatakavnego što tvoj sajt ima.
kao sto rekoh, necu da ulazim u raspravu na koji nacin mogu da se implementiraju backlinkovi.

ali cinjenica je da ih je google popisao.
tacnije: popisuje ih svaki dan ;)
i to popisuje linkove tj. URL koji uopste nije ni predvidjen (dizajniran) da sluzi za backlinkove.

za pocetak bi trebalo smisliti koji bi bio optimalan nacin za adresiranje sadrzaja (nesto umesto danasnjeg URLa).

btw
kad smo kod toga - oni shorter linkovi tipa https://goo.gl su zlo!

na taj nacin samo Google (ili taj koji ti je napravio shorter link) pravi bazu izmedju pravog URL i skracenog i na taj nacin sakriva nesto sto je trebalo da bude PUBLIC i na taj nacin ostale stavlja u nepovoljniji polozaj ukoliko bi zeleli da rade neki web crawling. Naravno, "resolvovace" ti pravi URL kad zatrazis ali na sebe su preuzeli pravo, koje je SASTAVNI i OSNOVNI deo http-a, da to mozda i ne urade time efektivno podrivajuci osnovu "slobodnog" interneta!

ali dobro, ima tu i gorih stvari sa kojima moramo da zivimo svaki dan zbog toga sto: sistem nije izgradjen na pametnim osnovama.​

Šta sa raskidanjem linkova? Promeniš sliku na sajtu, a konkretno za tu sliku imaš 1M backlinkova, jer korisnike zanima baš slika, a ne tekst oko slike.
a sta danas imamo?

moja "favorite" lista je beskorisna jer vise od pola sajtova ili nije dostupno, ili nepostoje te stranice (dokumenti).
ali ko mi je kriv kad sam bio naivan i glup i umesto da sam snimao citave stranice na svoj racunar naivno sam pravio listu referenci ka sadrzajima koji sutra mogu da nestanu, ili mozda jos gore, da SE PROMENE a da ja za to 1) ni ne znam 2) ne mogu ni da proverim da li se nesto promenilo!

a sve te stvari postoje, google ih je dodatno implementirao (ovo konkretno kroz google cache), i sad ih koristi za zaradu (dok ne pocne da ih koristi za nesto jos gore)! dakle nije da tehnicki nije izvodljivo vec je prilicno zgodno da samo ONI imaju pristup svim ovim stvarima koje su od pocetka nedostajale web-u.

ali ko nam je kriv. ...pretpostavljam oni koji jos uvek ne vide sve ove probleme.


i ispade da to sto google nece da mi ponudi predloge za "hrvatska fina" je i najmanji problem... ;)
 
Poslednja izmena:
da, ovo drugo: tesko mi je da prihvatim.
a naravno da razumem da nepotpuni dizajn donosi mogucnost da se uzme jos vise para.
Potpuni dizajn sam po sebi ne postoji.
Dizajn je uvek povezan sa drugim idejama o tome kako će se nešto koristiti/funkcionisati i/ili kako nešto treba da izgleda estetski.
Ono što je za tebe potpuni dizajn je samo tvoja ideja kako nešto treba.
Ne misliš valjda da je tvoja ideja o nečemu jedina i jedino ispravna?



sta tu ima da se shvati?!?

ja sam ukucao tacno ono sto sam trazio: hrvatska fina
i ocekivao sam da mi google ponudi sta ostali korisnici traze vezano za "hrvatska fina" kao npr. "hrvatska fina adresa" ili "hrvatska fina zakon"...

a nikako nisam ocekivao da pretpostavi da sam napravio slovnu gresku i da mu nudi najcesce pojmove za "hrvatska vina"!
npr. mogli su napraviti algoritam da ukoliko dva puta obrisem i ukucam istu rec podrazumeva da sam je tacno napisao.


1. Hrvatska i vina su najčešće upareni pojmovi u google pretragama (što se tiče pretraga od dve reči od kojih je prva reč Hrvatska).
Hrvatska i fina su verovatno medju najredje uparenim pojmovima.
Normalno je da se gledaju da se prvo podmire potrebe mnogo većeg broja korisnika pretrage koji su pretraživali hrvatska vina ali su načinili tipfeler i ukucali hrvatska fina.

h1zpNGH.png

HRxXZQL.png




2. Stvar je u tome da što se tiče pretrage od dva pojma google za pretragu hrvatska fina daje 930 mogućih rezultata.
Budući da je pretraga hrvatska fina retko u upotrebi od drugih korisnika google nema "ideju" šta je to što ti tačno tražiš (hrvatska agencija fina se spominje u samo recimo 10% od tih 930 mogućih rezultata za hrvatska fina).
Tako da je prirodno da treba da uneseš i treću reč (tačnije dovoljno je da se ukuca samo početak treće reči) u pretragu da bi dobio relevantan rezultat.


3. Ako želiš da suziš pretragu hrvatska vina isto ćeš ubaciti i treću reč u pretragu.
Hrvatska vina knjiga će te brže dovesti do željenih rezultata od pretrage hrvatska vina - ja podrazumevam da google zna da želim knjigu o hrvatskim vinima te će mi sam ponuditi hrvatska vina na vrhu liste od 46.500 mogućih rezultata za hrvatska vina.
Logično je i prirodno to većini ljudi, pa to i urade, ako dve reči ne urode željenom pretragom tada se menjaju reči pretrage ili dodaje treća reč/više njih.


4.
npr. mogli su napraviti algoritam da ukoliko dva puta obrisem i ukucam istu rec podrazumeva da sam je tacno napisao.
Možda i jesu mogli, ni ja ne bih imao ništa protiv takvog rešenja.
Većini korisnika najviše odgovara kada google pogodi da je njihov tipfeler bio tipfeler, većini je mrsko da ponovo kuca, a google se orijentiše na većinu, a ne na manjinu/na nas.
 
Vrlo je interesantna tema i meni se cini da je problem Dzeksona gubitak kontrole. Negde sam procitao da Gugl koristi jednostavnu vestacku inteligenciju za svoj search servis (ovde ima malo opsirnije). Kod vestacke inteligencije izdata naredba ne mora nuzno da znaci izvrsenu komandu jer entitet (Skynet?!?) tumaci pitanje.

Na primer: kazes androidu, sa primitivnom AI, "donesi mi kafu". On ode u kuhinju, vidi nema kafe i ode ubije komsiju pa uzme od njega i donese. Nasuprot tome,masina programirana da na KOMANDU "donesi mi kafu" ide samo u kuhinju i donosi pice, mnogo je laksa za kontrolu. LJudski operator zna sta da ocekuje - nema neizvesnosti.
Sa razvojem vestacke inteligencije postavlja se pitanje (gubitka) kontrole. Na primer AI psa robota mozemo obuciti da donosi drvce ali hoce li svi (programirani i proizvedeni) psi izvrsavati istu komandu sa istim zarom? Hoce li doci do pobune?
 
Poslednja izmena:
Google je prso nacisto. Pre neki dan mi je stigao mejl poslat na adresu koja je jako slicna mojoj samo sto izmedju prezimena i imena stoji tacka. To mi se nikada ranije nije desilo.
 
Google je prso nacisto. Pre neki dan mi je stigao mejl poslat na adresu koja je jako slicna mojoj samo sto izmedju prezimena i imena stoji tacka. To mi se nikada ranije nije desilo.
Ovaj Mercedes je prsao načisto.
Danas sam morao u servis, pokvarila su mi se kola njihova.
 
Tražim stream izraelske TV stanice na Googleu, par dana kasnije mi stiže na mail spam na hebrejskom, tražiš neko uputstvo za lek, opet stiže kao spam reklame za lekove i alternative...

Kako ne postoji alternativa Googleu što se lokalne pretrage tiče, dobro rešenje je https://search.disconnect.me

Kome lokalna pretraga nije bitna, onda DuckDuckgo.
 
Sjajan nacin da primim tudji mejl. Provalim mu adresu, napravim slicnu sa tackom i eto njegovog mejla kod mene u inboxu. Security hole over 9000.
 
Google je prso nacisto. Pre neki dan mi je stigao mejl poslat na adresu koja je jako slicna mojoj samo sto izmedju prezimena i imena stoji tacka. To mi se nikada ranije nije desilo.
Meni je gmail sa tačkom i primio sam legitiman email koji je upućen drugoj osobi sa istim (prilično retkim) imenom i prezimenom.

Definitivno nešto ne štima kod tog pravila da je sa tačkom i bez tačke ista email adresa.

Davno to beše, ali mislim da sam posle poslao mejl na isto ime i prezime bez tačke i da sam dobio taj test email.

Zastrašujuća je pomisao (zbog privatnosti) ako se takve greške često dešavaju.
 
Poslednja izmena:
Možda je osoba koja je slala email pogresila. Npr peraperic i pera.peric i p.eraperic su uvezani na isti nalog. peric.pera nije uvezan na peraperic.
 
^pa mora biti da je to, posto su sve kombinacije rezervisane za isti nalog. Uostalom, lako je proveriti, posaljite sebi mailove na (svoju kombinaciju maila) pereperic - p.eraperic, pe.ra.peric, perap.eri.c i videcete da ce svi stici vama.
 
Možda je osoba koja je slala email pogresila. Npr peraperic i pera.peric i p.eraperic su uvezani na isti nalog. peric.pera nije uvezan na peraperic.
Da, najverovatnije si u pravu. Mislim da sam i ja to tada zaključio, ali sam zaboravio sada kada sam pisao post. [emoji1] [emoji17]
 
Nazad
Vrh Dno