Pa zato sto ne znaš šta kupujes. Radi preordera izdavaci izbacuju djubre od igre jer su vec dobili pare. Sve dok je preorder kupaca, nikada igre nece biti finalizirane. Kao sto sam rekao i za unity, zamisli da niko nije preorder odradio. Prodali bi desetak kopija recenzenata. Koja bi buda.la kupila Arkham Knight ili Unity nakon sto vidi fatalne probleme ?
Ovako, 250 000 preorder kopija za betmena i ljudi kontaju kako su dobili djubre od igre. Pa koji ****** dajete pare za nesto sto ne znate ni sta je. Malo mi je i drago kada se dese ovakvi failovi ne bi li klinci naucili nesto. Da se igre kupuju nakon recenzija, izdavaci bi se trudili da njihove igre zapravo valjaju. Ko gadja pohlepne izdavace parama, i ne zasluzuje bolje portove. Kada bi se prodavale igre samo nakon "provjre" izdavadci bi morali izbacivati kvalitetne portove. Ovako, dobili smo pare, ko ih yebe, izbaci sta ima.
Jedno je kupiti nesto jer si fan a drugo je platiti nesto sto ne postoji. Kako ti nije jasno da kada ti njima posaljes pare, da igra ne postoji, nije zavrsena, razvoj nije dosao do 100%. I ti i dalje ne vidis u tome problem ? Nije mi jasno kada ce klinci sabrati 2 i 2 i skontati da daju pare za nesto sto nikada nisu vidjeli. Kupuju samo ime. Kako ti nije jasno, kada bi izdavaci dobijali pare nakon provjere proizvoda, nikada ne bi prodali ni jedan betmen ni jedan AC sa ovakvim portovima vec se potrudili da na nesto lici. Kada kupujes auto prevo ga provozas, provjeris, odvuces na servis na pregled pa onda pazaris. Ne dajes pare za njega pa tek onda cekas da ti nesto dovuce pred vrata. A vi se zalijecete ubiste ih parama i onda se cudite sto je proizvod polovican.
Preteruješ u mnogo čemu, a ponajviše u uticaju recenzija. Iako dobar ili loš review mogu da poguraju ili pokopaju igru, inicijalna prodaja ne zavisi od njih baš zato što, kao što i sam kažeš, mnogi daju pare na ime. ***, to je tako. Recenzije mnogi jednostavno ne prate. Koliko puta me samo neko pita "e jel ok ta i ta igra" a onda je jednostavno uzme bez obzira šta ja odgovorio. Dalje, imaš faktor prethodnih naslova koji su bili zaista dobro prihvaćeni i niko nije očekivao ovakav fijasko.
Takođe, preteruješ u očekivanjima da bi izdavači mnogo više pazili šta izbacuju ukoliko bi recenzije bile drugačije ili ukoliko bi se navike potrošača promenile. Oni su ovu igru izbacili ovakvom ne zbog nekakve pohlepe, što je ljudska osobina, već iz jednostavnih principa funkcionisanja kapitalizma. Zacrtan je bio plan, moralo se tad i tad izaći na tržište sa igrom, pc port je dat nekome ko je verovatno bio najjeftiniji ponuđač da to odradi. Sve u svemu, ni po čemu se ne iskače iz obrasca danas dominantnog tipa tržišnog funkcionisanja. Oni nekada naknadno reaguju, kao sada, ali i to je u skladu sa obrascem po kome funkcionišu, i nije garancija da bi nekog narednog Betmena izbacili na tržište u boljem stanju nego ovog.
Osim toga, potcenjuješ žudnje mnogih običnih ljudi. Jednostavno, Betmen je stvar opšte kulture (uslovno rečeno), mnogo ljudi želi da ga igra, ne zanima ih previše ono što mi ovde zameramo. OK, u ovom slučaju, port je ispao katastrofa, ali da je samo malo bolji, gomila ljudi u svemu ne bi videla nikakav problem. I uvek će biti ljudi koji će naručiti unapred takve stvari, baš kao što će biti onih koji odu na premijeru filma zato što se zove Terminator ili zato što u njemu igra Bred Pit, baš kao što će biti redova onih koji naruče novi BMW M3 ili Mazdu MX5, ne znajući baš 100% šta mogu da očekuju od toga. Ne možeš da tražiš idealno stanje u kome niko neće naručiti igru unapred, jer takvog idealnog stanja nema. Nije ga bilo ni kada nisu davali popuste/bonuse za preorder, a kamoli danas. Prosto, uvek će biti ljudi koji rezervišu unapred vrlo rado, a kompanije su našle mnoštvo načina da to eksploatišu i muzu. ***, svet nije fer, ali sigurno neće postati bolji tako što ćemo da težimo nekom stanju koje je nemoguće dostići.
I za kraj, grešiš u još jednom smislu - proizvod nije uvek nužno polovičan, u mnogo slučajeva su ljudi izuzetno zadovoljni kako su prošli ukupno gledano. S vremena na vreme se desi neki Assassin ili Batman, a na svakog takvog bude 10-15 igara koje je sasvim OK bilo preorderovati. Recimo, ja ne mogu da se setim tačno kada sam se pokajao zbog preordera, a preorderovao sam solidan broj igara i podržao svašta preko kickstartera. U stvari mogu - Planetary Annihilation. Ali, na nju su došli Wasteland 2, Divinity, Witcher, Killing Floor 2, Elite, Pillars of Eternity. Zapravo, mnogo više zayeba sam imao kupujući igre za koje sam iz nekog razloga mislio da su legendarne, da bih se razočarao u legendu i svoja sećanja na tu igru iz davnih dana kada bih ih pokrenuo u današnje vreme.
Konačno, pogledaj samo na Kinguinu akciju sa E3 preorderima. Sve je bilo upola cene, po 30 evra. Doom 4, MGS V, Fifa 16, Fallout 4, Hitman, Just Cause 3, Dark Souls 3, For Honor, Dishonored 2, Xcom 2...Pazi, to je sve upola cene! Svaka treća od onoga što želiš da igraš mora da fejluje, i opet si na nuli. ***, meni je došlo da potrošim jedno 300 evra na preordere (ne nužno ove koje sam najbrojao, to su samo primeri), ali sam se uzdržao. No, da imam neku veću lovu na računima kao što zapadnjaci imaju, komotno bih rezervisao jedno deset igara za 30 evra umesto 60, koliko će koštati kad izađu...
Ali problem je sto video igre nisu Banane, konzerve, ili pak filmovi. Video igre su zaseban proizvod, i trebaju se drugacije tretirati. I video igra se ne pravi iz razloga da bi podrzala lokalnu ekonomiju!
Voleo bih da cujem malo vise o ovoj ideji![]()
A kakve realno veze ima pre-order ove igre sa losim portom, tj. PC verzijom igre koja ima problema sa performansama? Ako je igra bila jefitnija u pretprodaji ne vidim zasto je ne bi uzeo za manje pare a ako je bio slucaj kao i ovde, posle odradio refund ili cekao pa dobio funkcionalnu igru posle par meseci (jesen)? Sta je uopste problem ovde, ti u svakom slucaju kupujes i dobijas proizvod, da li je sad ili za 5 meseci svejedno je.
Video igre su suvise kompleksne da bi se tretirale kao nekakav obicni proizvod. One su kompleksna umjetnost, i tako se trebaju tretirati. Vrsta virtualne realnosti u kojoj ti igras bitnu ulogu.
Za neke se cak moze reci da su alati.
Itd.
..i onda budu na onoj hrvatskoj emisiji "potrošački kod" i žale se kako se stan raspada, pun vlage, vlasništvo zgrade preuzeo neko drugi itd.
Gdin_M "A kakve realno veze ima pre-order ove igre sa losim portom, tj. PC verzijom igre koja ima problema sa performansama?" Kada preorder ne bi postojao i da se igra moze platiti nakon sto vidis recenzije koje vecinom budu prije izlaska (sto svaki normalna gejmer radi.. placa igru nakon informacija o istoj), niko tu igru ne bi kupio. Ni ovi uber giga mega klinci koji svršavaju na trailere ne bi dali dinara jer vide da igra nije funkcionalna.
Onda bi se izdavaci trudili da izbacuju finalizirane igre jer bi prodali pet kopija bugfesta kao sto je Arkham Knight. Zamisli da neko zabrani preorder, i da i dalje imamo recenziej dan prije izlaska ili na dan izlaska, zar stvarno misliš da bi oni prodali 2500 000 kopija kao sto sto su sada ? A "glasanjem" sa novcanikom bi ih direktno natjeralo da izdaju finalizirane igre.
Postoji preorder i u drugim segmentima prodaje ali je u gejmingu direktno vezan za kvalitet naslova. VW zna da ce oni sa white liste vratiti novi preorderovani golf jer ne radi. + sto godinama postoji povrat novca za neispravan proizvod, dok je to u gejmingu tek ovih "dana" postao upotrebljiv".
I nije stvar je li igra 5€ ili 50€ ako ona uopste ne radi. Arkham Knight uopste nema opcije za podesavanja brzine kursora misa, AA, DOF, FOV, direktna uvreda na inteligencij usa lokanih 30FPS, itd itd.. Pricate o uštedi novca a imate proizvod koji nije isprava. Gdje je ta crna ušteda???
Izgleda da samo vama ovdje nije jasan problem preordera.
Ti jednostavno ne vidiš šumu od drveca. Neka sam ja jedini kupac XY igre. Ne odradim preorder vec sacekam day one recenziju. Vidim da je fail i na bacim dinar na nju. Zar stvarno mislis da ce drugi put izbaciti bug fest ?
Ili suprotna verzija. Da sam jedini i preorderujem igru, i dobijem shit pa je krpe pola godine kao ubisoft. Slijedeci naslov ce opet biti bug fest jer sam ga vec preorderovao i znaju da sam ovca i da cu cekati pola godine da je srede - ako je srede.
Preorder igara direktno utice na kvalitet istih i meni nikako nije jasno kako taj dio ne vidite. Sta bi se desilo da nije postojao ni 1 preorder za betmena ? Zar stvarno mislis da bi oni ovo izbacili ?? Da bi prodali 100 kopija u ovakvom stanju ? Zar stvarno mislis da bi ulozili milione i rekli, ako se proda desetak kopija.. proda, nas nije briga.
Ti im sa preorderom direktno kazes "evo pare" na ime igre. Zasto bi tebi uopste onda finalizirali igru ? I ne govorim ja samo o betmenu vec o kulturi preordera koja je dovela izdavace na nivo da ni 1% ne cijene igrace i zato dobijamo reciklirane bugfest naslove. Zbog preordera i ovaca izdavaci vide da ovakvi failovi prolaze.. ove gluposti jednostavno PROLAZE zbog preordera i zato se ne trude.
Gejmeri su najgori kupci koji ne znaju sabrati dva i dva i skontati da direktno sa novcanikom odredjuju standar kvalitete i to je dokaz da su vecina igraca klinci koji ne znaju ni poimanje novca. Kada je nokija rekla fuck you android, evo vam symbian. Kupci su rekli cao. I sada ne postoje kao mobilna kompanija. Da su to bili gejmeri i sada bi vozili onu smrt od sistema.
Vidi, zasto si ti ubedjen da fail ove PC verzije ima ikakve veze sa preorderom? Igra izlazi za 3 platforme od kojih na 2 radi kako treba, preorder je bio za sve platforme i da li ti stvarno mislis da je taj novac od preordera uticao na to da PC tim digne ruke od svega, posto su jelte ispunili svoju kvotu i sad nista vise ne moraju da rade, dok su timovi za PS4/Xone morali da i dalje zasuku rukave? Zasto ista preorderovana igra nije failovala i na ove druge 2 platforme, posto tom logikom razmisljas?
OK. Objasni onda kako PS4 i Xone igraci koji su preorderovali ovu igru su dobili sasvim funkcionalnu i tehnicki bolju verziju ako je taj preorder toliko bitan za development igre? Kako se to uopste uklapa u ovu tvoju generalizaciju o kvalitetu i zasto bi uopste i njima "finalizirali" igru?
Video igre nisu umetnost. One jesu jednim delom sacinjene od umetnickih dela ali u odnosu na slikarstvo, film, fotografiju itd. igrac nije klasicni posmatrac neko aktivni ucesnik. Game dizajner nikad nema potpunu kontrolu nad tim kako ce igrac igrati igru dok recimo reziser ima potpunu kontolu nad tokom radnje filma, slikar nad kompozicijom slike koju posmatras samo iz tog jednog ugla... Interaktivnost i cinjenica da ucestvujes u "delu" razdvajaju igre od umetnosti.
Poz
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari