Šta je novo?

Pazite se kad kupujete iPhone u MTS-u!!!

Epl je Epl i ne treba ga porediti sa drugima, ali su mi zanimljiva poređena ekonomije Srbije sa SAD i ostatkom Evrope. U zemljama razvijenih ekonomija ne menjaju telefon korisniku zbog Epl garancije već zato što "im se može", jednom T-Mobile ili Orange, koji prodaju po 50 telefona dnevno (regularno, bez prvog talasa). Daju korisniku novi telefon da bi bio zadovoljan jer troši mesečno više nego prosečan Srbin, pa im se isplati, o onda se oni "peglaju" sa Eplom i servisom. Ako ostvare pravo na garanciju super, ako ne, nije šteta, preživeće, služiće kao zamenski telefon, pokloniće u dobrotvorne svrhe, nema takvih slučajeva baš puno. Ali to T-Mobile, Orange, Telefonica može da istrpi. Telekom sa prodatih 600 komada u prvom naletu? Teško!

A smešna mi je terorija zavere, svi su mafija i svima treba "po spisku", loši telefoni za Srbe, ne postoji servis! Nagađanja, revolt, bes... ne spacemastera već podršku koju dobija. Žao mi je, ali ne podržavam verbalno nasilje i bezobrazluk, vulgarnost!!! Imam preča posla u životu :)

Možda znaš nešto što ja ne znam, ali ko je ovlašćeni servis iPhona za MTS?
 
U pitanju je premium telefon sa super premium cenom, u koju su uračunati svi troškovi i koji NE SME da pati od nedostataka.
Ako Telekom ne može da pruža uslugo ovog nivoa, ne mora ni da je pruža.
Slažem se, apsolutno! Ali sa druge strane ste svi "kukali" što nema kod nas Ajfona! Eto ima, stigao, i naučićete valjda za svagda dok smo siromašna zemlja, dok je ekonomija slaba dok je potrošačko društvo (kupovna moć) jadno i bedno od kvaliteta usluga i servisa kao u ostatku razvijenog sveta, nema ništa!!! Džaba ste krečili!!! :)

P.S. Da ne ispada da pametujem, ali prvo nikada ništa ne bih kupio u državnoj firmi a kao drugo, otvaram na licu mesta sve što je "premijum" kako već nazivate i gledam da li nešto fali (kao što sam uradio sa MBPr i proverio loše tačke na ekranu).

@Spacemaster
Već sam rekao 5 puta negde... ne postoji SERVIS za Ajfone, postoji NEKO ko radi "pre-check", to može biti bili MTS, bilo neka firma. U ovom slučaju (trenutno) rade sami. Znači postoji ček-lista procedura šta se radi da se proveri da li je uređaj za L2. Bilo da je SW ili oštećenje. Aparati se šalju se u Holandiju. Problem kod oštećenja je postoji strogo definisano šta se uvažava a šta ne. Ne stoji priča da bilo kakvo oštećenje prolazi reklamaciju. Već sam objasnio zašto na "zapadu" operatori rade zamenu "bez pitanja". Za taj tvoj problem sigurno nigde nisu našli da može da se reklamira i da su poslali tvoj uređaj na reklamaciju, L2 servis bi odbio reklamaciju, vratio telefon i naplatio i slanje i uslugu koje su inače bespatne u regularnim uslovima. Svo to slanje i naplata reklamacije koštaju više nego sama zarada MTS na jednom uređaju pa su se uprpali da reklamiraju i zato su probali da ti vrate. Možda nisu imali "swap" pakovanje jer su mislili da neće im trebati u početku. To je moje mišljenje kako se odvijao scenario, ne mora da je ispravno ali u većini slučajeva jeste.

To što su te odveli u sobu je takođe nešto što je u opisu komunikacije jer ne žele da iznose pred ostalim za pultom činjenice i detalje i da ostali gledaju tvoje i njihove reakcije. Tako da nije nikakva zavera niti pokušaj ucene i sl. :) A i to sam objasnio već, da telefoni koji se oprave (refurbish) se mešaju sa novima i šalju u prodaju, tako da je moguće da si uboo refurbish koji nije dobro odrađen. Ipak mi dobijamo telefone posle par nedelje od promocije i sve je moguće.
 
Poslednja izmena:
Nema servisa za iPhone niti će biti skoro u Srbiji.
Radiće swap.
 
Ja sam bio ubeđen da je prve godine Apple davalac garancije na svakom tržištu gde omogući prodaju ajfona, pa mi nikako nije jasno kako je mts kriv za garanciju koju daje Apple? Ako Apple ima drugačije standarde za različite zemlje, onda to više govori o Apple-u, nego o toj zemlji. Kako je moguće da Apple ima ugovor sa mts-om a da odbije zamenu telefona i zašto bi i kako nekome u mts-u išlo u korist da se telefon ne zameni? Drugi telefon niko nije dobio pošto je prvi vraćen, rok od 8 dana su morali da ispoštuju i za to ih treba prijavljivati.
 
Kako je moguće da Apple ima ugovor sa mts-om a da odbije zamenu telefona i zašto bi i kako nekome u mts-u išlo u korist da se telefon ne zameni?
'Ajde ponovo pročitaj šta sam napisao :) Kako ide procedura i šta je moguć scenario.

Druga stvar, otkud vama ideja da Epl ima servis? Epl nema servis, Epl ima ugovor sa servisima po svetu koji rada servisiranje po Epl standardima, tako da i tamo rade "obični" ljudi koji takođe greše, ma šta da se desi (pa i loš refurbish). Pričam za L2/L3 servise a ne lokalne koji rade L1 i pre-check.
 
Poslednja izmena:
Pogledao sam tvoje postove na ovoj temi, nigde ne piše ko je tačno davalac garancije, vi ste ovde puno napisali, onako politički nejasno, osim onog najbitnijeg, ko zapravo daje garanciju, mts, Apple, obe firme, nijedno od ovoga? Kakav interes ima mts da ne reklamira uređaj Apple-u, kada znaju da će kupac kontaktirati Apple, a ovi im udeliti packu zbog toga?
 
Pogledao sam tvoje postove na ovoj temi, nigde ne piše ko je tačno davalac garancije, vi ste ovde puno napisali, onako politički nejasno, osim onog najbitnijeg, ko zapravo daje garanciju, mts, Apple, obe firme, nijedno od ovoga? Kakav interes ima mts da ne reklamira uređaj Apple-u, kada znaju da će kupac kontaktirati Apple, a ovi im udeliti packu zbog toga?
Davalac garancije je uvek prodavac. Reklamira se kod koga si kupio a ne kod proizvođača. MTS nije bio siguran da li podleže garanciji ili ne, hteo da izbegne troškove i da se dogovori sa kupcem. Kako nije uspelo sada će da u zakonskom roku da obezebede swap i da reše. Pitanje je koliko njih koji kupe telefon znaju da mogu da ga reklamiraju na Epl sajtu i pitanje je koliko njih u "glomaznom" Telekomu je shvatilo ozbiljnost ugovora sa Eplom. Da li su prošli svi obuku (sumnjam) reklamacije? After Sales Support nije kod ni jednog operatora u KPI (merenje kvaliteta rada) prodavaca pa su nastavili lošom praksom. Ali baš ih briga, stiže Lenovo u ekskluzivnoj ponudi kojim će se obogatiti :)
 
Sta fali lenovu ili bilo kojoj drugoj kineskoj marki ? Previse uzdizes jabuku a perfidno "pljujes" sve ostalo. Kao da apple nije sa ovog sveta,maltene su bozanstvo za tebe. Takav sam utisak stekao iz tvojih postova,mozda gresim
 
Poslednja izmena:
Znači mts daje garanciju, a može se reklamirati i kod Apple-a ukoliko se želi/mora. Ako mts daje zamenu iz svog džepa, zašto su onda op u mts-u rekli da Apple neće da servisira i prihvati zamenu?! Po njihovom odgovoru mts-u Apple obezbeđuje novi telefon, a mts nema ništa s tim.
Malo zbunjujuće.
 
A i to sam objasnio već, da telefoni koji se oprave (refurbish) se mešaju sa novima i šalju u prodaju, tako da je moguće da si uboo refurbish koji nije dobro odrađen.

Kako me nasmeja, ako si upravu onda su ovi iz Apple najveće jajare na svetu, ili u suprotom nemaš pojama o čemu pričaš.

Pa svi brendovi takve model označavaju sa R i prodaju po MP ceni koja je 30% od preporučene MP cene novog uređaja. Pa u doba najvećeg bezvlašća, ovde tokom '90 godina mogao si da kupiš kod uvoznika npr. Panasonic fax aparat za 30% od MP cene i obavezno i na aparatu i u računu je bilo naznačeno da je refubished. Da ne pričamo kada je pre par godina bio napenaljen Tehnomarket zbog prodaje refubished modela televizora po punoj ceni, bez ikakvih obaveštenja ili označavanja na računu da je refubished.

U zmlji Srbiji se takvo poslovanje pred zakonom smatra prevarom, a da ne pričamo o uređenim državama.
 
Poslednja izmena:
Od par ljudi na forumu koji su uzeli preko operatera jedan je imao mrtve piksele, drugi je ima nedostatke na okviru, a treci ima odvojeno staklo na ivici. Stvarno premium kvalitet nema sta, jos u usa daju 1 god garancije. Ovde se moglo citati kako se te stvari ne desavaju appleu, kako je sve med i mleko, a ipak ispada da su proizvodjac po super premium ceni koji daje samo 1 godinu garancije. E sada ne znam da li tih godinu dana vazi ako ste pusac :d
 
Poslednja izmena:
Taj rad!
 
Moj zaključak je sledeći:

  • Verujem da su na naše tržište ušli treš primerci

Dobro jutro. Ne da su ušli, nego ulaze, i ulaziće! :D Jednostavno roba (nebitno iP) nije ista za naše tržište (gdje završava sve ono koje ne prođe kontrolu) i tržište zapadne Evrope.

Šta misliš da će bacati te iP-onove malo zakrnjene. Za to postoje zemlje trećeg svijeta. Hajd' nek' probaju Ameru ne zamjeniti uređaj da vidim (još bi im se i izvinjavali). :D

Rekoh ja vec sta znaci dobiti garanciju u Srbiji, ali dzaba...Sledite moj primer i nemojte kupovati nista sto radi na struju ili baterije u Srbiji.

Hoćeš nam ti dovlačiti iz USA i sličnih zemalja. :)
 
Poslednja izmena:
Idi ubi se (ne samo ti svi koji tako misle) ako stvarno mislis da samo ovde na ovo nebesko tlo salju lose primerke.
Ne razumem logiku kako se od 40milki prodatih telefona napabirci jadnih 500 komada specijalno za ovde? Moze objasnjenje?
Sta kada gm povuce hiljade automobila sa greskom, ili tojota? Nije valjda da su svi zavrsili ovde? Ili kada se taj isti iPhone ne/krivi nisu valjda svi oni bili ovde u pretprodaji?
Daj ukljucite mozak

Samo da dodam jedina razilka izmedju EU USA i nas je da se tamo postuju zakoni, i reklamacije se resavaju lako. I u USA se xbox rodovao, i u USA je tojota povlacila felericna kola, i u USA je apple menjao besplatno baterije, samo zato sto se kod njh postuju zakoni. Kod nas nema toga jer za svaku reklamaciju treba da propisas krv da bi te na kraju odbili. To je razlika.
 
Poslednja izmena:
Od par ljudi na forumu koji su uzeli preko operatera jedan je imao mrtve piksele, drugi je ima nedostatke na okviru, a treci ima odvojeno staklo na ivici. Stvarno premium kvalitet nema sta, jos u usa daju 1 god garancije. Ovde se moglo citati kako se te stvari ne desavaju appleu, kako je sve med i mleko, a ipak ispada da su proizvodjac po super premium ceni koji daje samo 1 godinu garancije. E sada ne znam da li tih godinu dana vazi ako ste pusac :d

I takve gluposti se desavaju na malim trzistima kao sto je nase... U USA se desavaju takodje jer se tamo prodaju milioni telefona i naravno zalomi se los. A kod nas se bas mnogo zalomilo...

Svi trgovci su jajare, to im je u prirodi i to im je posao i od toga zive, ali nase MTS jajare su izgleda uspele da bocnu neki lep dil i uvezu gomilu telefona koji na QC traci prosli kad je majstor Yin Wing otisao da shora... Zasto li nisam zacudjen.

Tih njihovih godinu dana je njesra prica na kom god trzistu, ali u USA odes u store u tih godinu dana, pustis suzu i oni ti daju drugi fon. Tesko tako nesto ima da postignes za lenovo fon, ili nokiju ili sta god. Ups and downs, ljudi. Apple daje nesto za tih godinu dana, i daje mogucnost da kupis jos dve godine bezbriznosti. Kod nas nemas to nesto ni godinu dana bez brige, a i da imam opciju da kod mts-a ili ostalih jajara domacih kupim jos 2 godine apple care jako bih dobro razmislio da li uraditi to, i koliko bi to stvarno bilo postovano.

To je jer smo mali i gadni
 
Apple nema niti bolji niti lošiji QC od bilo kog drugog zvučnog brenda i svima se potkradu neke greškice suludo je očekivati od bilo kog proizvođača, da pritisnut rokovima i količinom ispoštuje QC 100% pa bio to i apple. Zato valja uvek sačekati i kupiti neku kasniju reviziju proizvoda, tj. Kada uvide greške i isprave iste i kada smanje tempo štancovanja pa mogu da posvete malo više pažnje QC. I to važi za sve proizvođače i proizvode pa bili oni IT, auto industrija ili šta god drugo. A nema nepogrešivih svi su živa bića koloko god imaju skupe timove inženjera, rade da skupim materijalima i high end QC timove i pocedure. Svi naprave neke propuste manje ili veće.
 
Od par ljudi na forumu koji su uzeli preko operatera jedan je imao mrtve piksele, drugi je ima nedostatke na okviru, a treci ima odvojeno staklo na ivici. Stvarno premium kvalitet nema sta, jos u usa daju 1 god garancije. Ovde se moglo citati kako se te stvari ne desavaju appleu, kako je sve med i mleko, a ipak ispada da su proizvodjac po super premium ceni koji daje samo 1 godinu garancije. E sada ne znam da li tih godinu dana vazi ako ste pusac :d
Ovo je i meni danas palo na pamet. Prema nekim, ovde objavljenim podacima, ukupno je uvezeno oko 450 telefona, a samo ovde na forumu su tri člana već prijavila greške u proizvodnji. Pri čemu od čuvene Epl garancije nema ništa, u slučaju Spacemastera se nije čak ispoštovao ni minimum zakonom propisanog prava na reklamaciju.
 
@telep

Grijesis ako mislis da nema razlike. Nad svom robom vrsi se kontrola i klasifikacija. Ona najkvalitetnije uradjena ide na trziste USA, CAN, AUS, UK, France, Germany i sta znam...ona losija ide na Balkan, dijelove Afrike, Bliski istok i sl. Ta losija serija ne znaci neupotrebljiva serija ili bas sa nekim velikim vidljivim greskama. Dovoljno je da ima tackicu u proizvodnji i odmah je losija serija, a ti to i ne primjecujes. Ne gleda se samo uredjaj i stvar spolja vec i iznutra. :)

Na garderobi se to moze najbolje primjetiti, ja mogu, banalna stvar koja ne utice ni na sta, ali ipak greska.:)
 
Poslednja izmena:
Znaci da zakljucimo kupovati IP preko bare ili u zapadnoj evropi ko gde ima mogucnost (ako je uopste i ima).:)
 
Ma bilo kako bilo jasna je stvar, garancija u MTS-u ne znači ništa, jer nemaju pitanje rešenog servisa, i neće moćii da reše ni najmanju glupost u kakvom god da je stanju vaš telefon.

Nema tu servisa, nego da se zameni za drugi primerak i kraj price.
 
Za postavljaca teme:

Kako oni mogu da budu sigurni da to ulubljenje nisi napravio ti u medjuvremenu. Nemas ni povoda da se zalis nikakvim servisima za zatsite potrosaca jer robu nisi ni pogledao pri preuzimanju :) Pogotovo fizicki "kvar" u pitanju.

Jeste krivo covjeku kad je vec pljuno 800 evrica, da ne bude sve top, ni tackice da nema, ali ***. A vala kakve su cijene stavili i treba tjerati mak na konac, ja bih isao do kraja samo zbog toga, a ne sto bi mi smetalo to!
 
Poslednja izmena:
Apple nema niti bolji niti lošiji QC od bilo kog drugog zvučnog brenda i svima se potkradu neke greškice suludo je očekivati od bilo kog proizvođača, da pritisnut rokovima i količinom ispoštuje QC 100% pa bio to i apple. Zato valja uvek sačekati i kupiti neku kasniju reviziju proizvoda, tj. Kada uvide greške i isprave iste i kada smanje tempo štancovanja pa mogu da posvete malo više pažnje QC. I to važi za sve proizvođače i proizvode pa bili oni IT, auto industrija ili šta god drugo. A nema nepogrešivih svi su živa bića koloko god imaju skupe timove inženjera, rade da skupim materijalima i high end QC timove i pocedure. Svi naprave neke propuste manje ili veće.

Ja nisam pricao o njihovom QC-u. Pricao sam o tome sta nase jajare uvoze i kako se ophode posle prema nama, proizvodu i svojim obavezama prema prethodna dva.

velika proizvodnja = veliki rizik od gresaka
velika firma = dobar odnos prema korisnicima koji su te napravili velikim

velika firma u srbiji = veliki dijapazon potencijalnih ovaca za sisanje, i jako mnogo vunenih dzempera posle

apple u srbiji postoji polovicno a ako se ovako nastavi i tog polovicnog nece biti posto da nas pobede ne mogu, da nas nateraju ne mogu, a samo na ovom forumu im se fino kalja predjasnje steceni ugled i to samo losim izborom trzista i partnera.

Kako niko do sada nije kukao na sve ovo? Tako sto uzmes telefon lepo od nekog mike koji ga je doneo u shupku kroz aerodrom iz Ciriha i taj telefon je kako treba.


Osvrnite se oko sebe, sve je lepo izlozeno u svih segmentima nasih zivota. Ovo sto se sada desava sa ajfonima je samo jedna iteracija toga koliko smo postali losi kao drustvo ovde
 
OK kontrola kvaliteta, to svi imaju. I kako se desi da opet ima puno felera i na tim trzistima?

*** provuce se greska od tolikog broja (njihovo je trziste ogromno). Ovde se svjesno salje losija serija i to je razlika! :) Ako hoces kupuj, ako neces nikom nista, njima banane drzave i banana trzista svakako nista ne znace. Znaju oni gdje je lova.

Kupio sam jaknu u USA sa hologramom, papirologije masu dobio i garanciju, ovde kod nas u prodavnicama jos to nisam vidjeo! Dovoljno govori :)
 
Poslednja izmena:
Joj dobro, nema svrhe dalje da idem. Ovde salju najgore, sve sto se kupi napolju se ostavlja u nasledje.
 
Poslednja izmena:
Na kraju krajeva i nebitno. Radujemo se ko mala djeca i ovde kod nas kad kupimo nesto :D Meni iskreno ne smeta nista, ima svega, sem repa :D
 
Burazer je kupio iphone 4 od preprodavca ovde u srbiji. Otisli smo u englesku i tamo smo ubacili prepaid karticu vodofona. Net nije hteo da se aktivira i kad se vrati srpska kartica nista nije htelo da radi. Otisli smo na sajt uneli imei i proverili dokle je validna garancija. Rezervisali smo geeka u apple radnji i u dogovoreno vreme smo mu predocili problem. On je odradio testove i primetio je to sto smo mi rekli. Nije znao zbog cega se to desava i doneo nam je novi telefon. Ubacio karticu i sve je radilo ok. Nakon dva dana mi ponovo odlucimo da testiramo srpsku karticu, ubacimo je sve radi kako treba, vratimo englesku kad ono ponovo nastane problem. Mi ponovo rezervisemo pregled, odemo, devojci objasnimo sta se desavalo, da je ovo nov telefon zanenjen pre dva dana. Ona konstatuje da problem postoji i da ne zna zbog cega se desava i da nov uredjaj. Sve u svemu problem nam se ponovo desio kroz nekoliko dana, ali smo tada pokusali fabricki reset i sve je radilo ok. Sve u svemu problem je bio u softveru, ali njih nije bilo briga, jedino im je bilo vazno da ja kao korisnik imam funkcionalan uredjaj.
 
Мој другар је имао ајфон 4. Отишао у енглеску на неки курс језика и током боравка тамо испадне му телефон и пукне му екран.
Оде дечко до Епл радње, и онжбјасни продавцу шта се десило. Овај каже: испао ти телефон и пукао екран?!?
Да, испао ми из руке и пукао...
-Сад ћемо да видимо да ти поправимо то.

После пет мин, враћа се продавац и каже: ја сам менаџер ове продавнице. Јако ми се допало што си био искрен, и стога сам одлучио да ти бесплатно поправимо ово.

Потом је испод пулта извукао кутију са новим телефоном и рекао мом другу: дај ми тај телефон да ти пребацимо податке...
Убрзо затим, изашао је из продавнице са новим телефоном...
 
Da li je neko od ovih ostecenih kontaktirao apple zbog problema? da li ste sigurni da je mts kontaktirao apple zbog tih felericnih telefona? Nasi operateri su navikli na ovakav rad, odugovlacit ce sve vise oko telefona, samo da ne bi morali da zamenu za drugi, ako ne moraju, ili ce oni dobiti drugi telefon od applea, koji ce prodati kasnije ( ako osteceni korisnik na kraju ipak popusti ) i zaraditi 100 pa i vise % na njemu, jer ih je taj telefon onda izisao za dzabe.
 
Nazad
Vrh Dno