@zeljko
Odgovor koji ste dobili nije potpuno precizan,
izvinjavamo se zbog toga i pokušaću sada da razjasnim.
Prema Limundo/Kupindo pravilima kupac ima pravo da se obrati
prodavcu za reklamaciju, a Limundo tim će posredovati ukoliko je
reklamacija uložena u roku od 15 dana od kupovine.
Proverio sam slučaj za koji ste nam se obratili (prema broju poruke koji ste kopirali)
i vidim da je kupac reklamaciju uložio u predviđenom roku.
Javite nam se ukoliko ne uspete da sami pronađete dogovor sa članom.
Ako predmet odgovara opisu, prodavac nije dužan da uvaži reklamaciju.
-----------------------------------------------------------
Što se tiče Zakona o zaštiti potrošača, napravljena je poprilična konfuzija
oko toga da li se i pod kojim uslovima primenjuje na trgovinu između fizičkih lica
i pokušali smo (bezuspešno) da ovo rešimo sa nadležnim organima.
Od nadležnih organa, Organizacije Potrošača Srbije
i pravnika dobijali smo informacije koje su često bile protivrečne,
dešavalo se i da nas kontaktiraju sa uputstvom da kupac u određenom slučaju,
baš prema pomenutom Zakonu, ima pravo na reklamaciju.
Zakon se, definitivno, primenjuje u slučaju kada je trgovina
obavljena između pravnog lica (prodavca) i fizičkog lica (kupca),
što je na Limundu i Kupindu čest slučaj, a za trgovinu
između dva fizička lica, po svemu sudeći, ne važi.
Ipak, zbog zaštite svih članova koji učestvuju u trgovini pravilima je definisano
pod kojim uslovima se kupac može obratiti za reklamaciju
i kada će Limundo/Kupindo tim takav nesporazum razmatrati.
I kupac i prodavac se, u svakom trenutku, mogu obratiti
nadležnim organima za dalje ostvarivanje svojih prava.
Inače, jedna informacija:
novi Zakon o zaštiti potrošača stupa na snagu
21.09.2014. i juče smo od načelnika tržišne inspekcije (na skupu
održanom u Privrednoj komori Beograda) dobili informaciju
da se ne odnosi i da se neće odnositi na trgovinu između dva fizička lica.