Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Naravno da obaranje farova ne pomaze, zato sto se socivo kao i sama sijalica razlikuju konstruktivno. Mozes da oboris koliko hoces, far je projektovan da rasipa svetlost halogene sijalice (isto vazi i za projektor za halogenu sijalicu, i on ce rasipati sa xenon sijalicom, doduse manje nego klasican far). Samim tim, cim stavis xenon sijalicu, svetlost ce se rasipati nepravilno i u smeru u kojem ne sme da se rasipa. Prica koja ne pije vodu jesu izgovori ljudi koji ugradjuju i koji voze to i smetaju ostalima u saobracaju (time dovodeci i sebe i druge u opasnost jer zaslepljuju). Sve zarad ustede od mozda 100e, ako i toliko, za ugradnju odgovarajucih projektora.

@kutija
Ima par modela koji fabricki nemaju socivo vec je klasicna reflektivna povrsina, koja je - pogadjas, prilagodjena samoj sijalici, znaci nije varijanta hajde da uzmemo prvi far koji nadjemo sa police i da u njega gurnemo xenon sijalicu :)
Laguna mk2 pre redizajna ih nema, W140, kao i W220 pre redizajna.
 
@Gizmo
Pre par dana sam se vratio sa letovanja na Lefkadi i samo mogu da dam sve preporuke! Ok kilemotraze mogu da budu povece ali nista naporno... Mi smo ukupno potrosili 230e za benzin :) ali nismo izlazili iz auta :) Nisam merio ukupnu kilometrazu ali ~800 do tamo, isto toliko nazad i jos bar 600-700 na samom ostrvu ali vredi svaku paru!
Prosle godine smo bili na Sitoniji i stoji da ima lepih plaza i da je sveukupno skroz ok ali uvek bih posle ovoga izabrao pre Lefkadu ;)
Voznja na dole oko 11 ipo sati sa cekanjem na granicama od oko sat ipo i jednom pauzom za kafu od oko 40tak min. Preostalo vreme sam vozio i nije nista strasno. Za put nazad sam se vec smorio oko 10-11 uvece pa je gospodja preuzela volan od Grdelicke klisure do kuce (Nis) i to je to. Voznja nazad je trajala svega 9 ipo sati uz pola sata na frisopu i zanemarljivo na granicama...
Vozili smo se Fabiom 1.4 16v.
Prosle godine Puntom 1.2 za Halkidiki i potvrdjujem ono sto je neko gore napisao kako trosi oko 15l po autoputu :D Jes da smo bili samo nas dvoje ali na 140 ladno ide na oko 10tak l na 100km i uzasno se muci. Ove godine je bilo znatno opustenije ali nisam merio potrosnju...
 
E sad, što se Golfa tiče hoću da ugradim led osvetljenje cele kabibe. Koja mi sijalica treba, bele boje? Da ne spržim nešto... I crkla mi je sijalica za osvetljenje onih dugmića za hlađenje (ispod cd playera) pa ako neko zna koja tu sijalice isto ide?

Idi kod pristojnog elektricara - uopste ne bi trebalo puno da kosta, a zavrsice ti obe stvari za par minuta jer je krajnje jednostavno i jeftino i pritom oni imaju sve LED sijalice kod sebe (pristojni elektricari)

Ja se grozim zelene instrument table recimo, i na starijim kolima odma menjam. Na novima je postalo malo komplikovanije, nazalost i osudjen si na odvratne zelene i narandzaste boje
 
S tim sto xenon sijalica nece da radi kako treba sa projektorom za halogenu, rasipace svetlost i smetace svima koji idu u susret. Sta god pricali vlasnici koji tvrde da sijalica ne smeta nikome ko ide u susret, najbolje resenje jeste staviti druge projektore, tipa mini-morimoto kinesku kopiju i to je to, svetlece odlicno, pritom nece nikome da smeta.

Zavisi od slučaja do slučaja. Češće projektor fercera ok i ne rasipa, ili barem ne toliko da smeta. Na far sa ogledalom ne treba stavljati xenone.
 
Ja na Corolli 90-to imam 35W xenon HID kit skinut sa Yarisa kupljenog u UAE.
Niko mi ne blica a imam jako gotivno rasterivanje mraka ispred auta.
 
Što se tiče Xenon sijalica i rasipanja svetlosti, to je tačno, ali ako se stavljaju najlošije (najjeftinije) moguće sijalice, a tako je u 90% slučajeva. Imao sam problem i sa pojedinim klasičnih halogenkama jer su malo duže od standardnih, samim tim bliže sočivu, pa rasipaju katastrofalno svetlost.
Tražio sam dugo odgovarajuće Xenon sijalice i napokon pronašao model koji manje rasipa svetlost od halogenih. Sve je to koštalo i potrajalo vremenski, ali mi je bilo bitno, jer su farovi u originalnoj konfiguraciji sijali kao sveće, a pošto sam ranije imao dosta noćne vožnje, morao sam nešto da uradim povodom toga.
 
Koji je auto u pitanju ?
 
14047412843841[1].jpg

Sivi 2.5L single turbo 186kW - AWD :D
Crni 6L V8 300kW - zadnja vuca :mad:
 
Ja sam bio ubedjen da se vlasnici auta sa zadnjom vucom kunu u zadnju vucu :) vozio sam, zapravo mercedese sa zadnjom i osim eventualnog zakopavanja u blato-sneg, ne vidim sta je lose toliko .. ?
 
S tim sto xenon sijalica nece da radi kako treba sa projektorom za halogenu, rasipace svetlost i smetace svima koji idu u susret. Sta god pricali vlasnici koji tvrde da sijalica ne smeta nikome ko ide u susret, najbolje resenje jeste staviti druge projektore, tipa mini-morimoto kinesku kopiju i to je to, svetlece odlicno, pritom nece nikome da smeta.

Nije tačno. Ovo prilično zavisi od konstrukcije fara (na puntu rasipaju i svetlost halogene sijalice toliko da izbija oči), a i od xenonskih sijalica. Kod nas ljudi obično kupe najjeftinije što može da se kupi i onda svetle svuda, samo ne na put. Ja ne volim morimoto jer previše odseku svetlost, pa čak ni saobraćajni znaci nisu dobro osvetljeni.

Oboris farove dovoljno i nikom nece smetati. Tako da ta prica o projektorima ne pije vode

Takođe nije tačno. Ako rasipa, rasipa. Nema tog obaranja koje će da pomogne, samo će još lošije osvetljavati put.

@kutija
Ima par modela koji fabricki nemaju socivo vec je klasicna reflektivna povrsina, koja je - pogadjas, prilagodjena samoj sijalici, znaci nije varijanta hajde da uzmemo prvi far koji nadjemo sa police i da u njega gurnemo xenon sijalicu :)
Laguna mk2 pre redizajna ih nema, W140, kao i W220 pre redizajna.

Tako je, s tim što sa dobrim aftermarket H7 xenonskim sijalicama, laguna bolje osvetljava put nego sa fabričkim xenon farovima. Neverovatno, ali zaista istinito. Takođe, ovi farovi ni ne rasipaju svetlo sa kvalitetnim sijalicama, ali su jedni od retkih koji tako dobro svetle sa aftermarket xenonima.
 
Vredi li nečemu 147 jtd, pre svega održavanje ali realno, koliko se isplati. Znam da su im trapovi krš :)
 
Vredi li nečemu 147 jtd, pre svega održavanje ali realno, koliko se isplati. Znam da su im trapovi krš :)

E to su takva proseravanja za te trapove (da izvineš na izrazu), jeste da su malo osetljiviji, ali nije sad da će se raspasti pošto poto. Drugar ima već 2 godine 147 iz Italije uvezao 2004 godište full oprema, auto je praćka. Ne znam da li ima 115 ili 135 konja. Za 2 godine imao je 3 intervencije. Kvačilo, zamajac i kočnice.
 
Poslednja izmena:
@roadracer
Mislio sam generalno, ne u izdvojenim slucajevima kad ubodes specificnu sijalicu u specifican far itd... Mislim da su takvi slucajevi dosta redji od ovih drugih gde izbijaju oci svima koji idu u susret.
Za lagunu, to me ne cudi mnogo. Ipak proizvodjaci (pogotovo u toj klasi) gledaju da zarade i na novom proizvodu (i na servisima tj zamenama sijalica), tako da se gleda najbolji odnos ulozeno/dobijeno za velike serije, ne nuzno najbolji proizvod.
Slicno je i za ostalo. Npr. Monroe pravi 2 serije jeftinijih amortizera, obicne i valjda neke refleks (zaboravih tacno oznake), razlika izmedju njih je 2 evra po komadu. Karakteristike su im iste, samo su refleks dosta trajniji. Ali na milion komada razlika je par miliona :)
 
Ok, tako gledano si potpuno u pravu. Izuzeci postoje (za xenon) ali su retki. U velikoj većini slučajeva, aftermarket xenon zaslepljuje i tu nema dileme.

Što se Monroe amorta tiče, moj auto ih neće videti. Nijedne. :)
 
Slazem se, ni moj :)
Inace imam dobro iskustvo sa Sachs, oni su bili prva ugradnja na mom autu pa kad je doslo vreme zamene stavio sam ih opet, veoma zadovoljan, a vec sam presao prilicnos a njima. Sem toga sam imao zanimljivo iskustvo sa Gabriel. Bili su neka obicna serija, ali izuzetno tvrdi, auto na kojem su bili je totalno promenio ponasanje (na pozitivno). Medjutim komfora bez. Tad mi to nije ni bilo bitno, sad bih vec razmislio pre stavljanja :)
 
Pitanje -

imam ponudu za 190E, 1986 godiste. Oce covek koji mi je duzan da mi ga da za dug tako da ne bi ni dinara dao, a auto je maksimalno odrzavan, bas ulozeno u njega plus ima TNG. Koza unutra, originalna mercedesova, bez cepanja, puna oprema tadasnje 190ice, stavljen i novi volan sa zvezdom, bas super stanje, plus na to ide i ono koliko ja umem da testiram mehaniku - odlicna. Noviji silen blokovi, dobre solje, dobro kvacilo, sve kako treba i lepo se ponasa u voznji.

Jedini problem mi je 4 brzine. 4ta brzina vuce kao da je peta na autu sa 5 brzina i kapiram da bi se navikao, samo pitam teoretski - konverzija menjaca u 5 brzina, jel izvodljivo bez komplikacije ? dakle teoretski pitam :)
 
Jel postoji fabricki menjac sa 5 brzina?
 
nije lose imati 4 brzine, vozio ranije, ubrzanje slabije, ali zato ne saltas tako cesto, 4. dodje kao 5. kod vecine tih kola... naravno veca je potrosnja i to je glavna mana...
 
Pitanje -

imam ponudu za 190E, 1986 godiste. Oce covek koji mi je duzan da mi ga da za dug tako da ne bi ni dinara dao, a auto je maksimalno odrzavan, bas ulozeno u njega plus ima TNG. Koza unutra, originalna mercedesova, bez cepanja, puna oprema tadasnje 190ice, stavljen i novi volan sa zvezdom, bas super stanje, plus na to ide i ono koliko ja umem da testiram mehaniku - odlicna. Noviji silen blokovi, dobre solje, dobro kvacilo, sve kako treba i lepo se ponasa u voznji.

Jedini problem mi je 4 brzine. 4ta brzina vuce kao da je peta na autu sa 5 brzina i kapiram da bi se navikao, samo pitam teoretski - konverzija menjaca u 5 brzina, jel izvodljivo bez komplikacije ? dakle teoretski pitam :)
Ne moze niko nista ovde konkretno da ti kaze. Povedes nekog svog mehanicara, limara (ili farbara) i poneses neki magnet da za svaki slucaj isproveravas da nije sav od gita. Pitaj ga zasto je menjan volan.
 
Jedini problem mi je 4 brzine. 4ta brzina vuce kao da je peta na autu sa 5 brzina i kapiram da bi se navikao, samo pitam teoretski - konverzija menjaca u 5 brzina, jel izvodljivo bez komplikacije ? dakle teoretski pitam :)

Može da se zameni menjač, ako naravno postoji petostepeni za taj motor, ali onda bi trebao da se menja i diferencijal, pošto je taj predviđen za menjač sa 4 brzine i ima odnos prilagođen tome. Može da funkcioniše sve i sa trenutnim diferencijalom, a onda je peta brzina idealna za vožnju po autoputu sa malim brojem obrtaja. Zavisi šta ti treba - auto za duga putovanja ili za gradsku vožnju.
 
Volan je menjan za potrebe odrzavanja odnosno estetike, zvezda volan je sa 90 i neko godiste C klase, covek je stvarno picajzla. a znam foru sa magnetom, imam ga na privesku :) proverio, auto je stvarno uredan. Tog coveka inace duzi moj brat vec par godina, i njemu ide u korist da da Mercedesa iako ga je odrzavao, jer je privatnik, pa ima jos 3 auta. naskakao sam se na trap, proverio i solje, i amortizere, i blokove, cak sam proverio i centar tockova (dobra fora da vidis ko kako odrzava) i sve je uredno a koza izgleda ekskluzivno zaista. TNG sam sam proverio (iako neki moderator misli da je to neka sacuvaj boze nauka) i motor takodje, koliko moze da se proveri bez skidanja glave. Hvala svima na odgovoru za 4 brzine. Uzecu ga, taman da batalim ovog Spark-a, ne mozes nista da radis sa autostoperkama :p :p
 
Pitanje -
Jedini problem mi je 4 brzine. 4ta brzina vuce kao da je peta na autu sa 5 brzina i kapiram da bi se navikao, samo pitam teoretski - konverzija menjaca u 5 brzina, jel izvodljivo bez komplikacije ? dakle teoretski pitam :)

Ja ne verujem da je četvrta dugačka kao peta na autu sa 5 brzina. Obično nije. Ako imaš mogućnost, proveri koja je brzina automobila na 1000 obrtaja i sve će ti se samo objasniti.

Inače, jel na tom motoru K glava? Nisam baš u toku, jer me ne zanima, ali čini mi se da sam čuo da se plin i K glava nikako ne slažu... Ne znam, možda to i nije tačno.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno