Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
oko 11 litara

potrosnja u tom slucaju je oko 7 litara plina, ako si to hteo da pitas.

11 / 160 = X / 100

X = 100 x 0.069

X = 6.9

Niko iz drustva mi nije verovao dok nismo isli na Zlatibor, i sipali smesne pare. I svi zapravo tripuju da je neka filozofija. Lose nastelovan plin moze trositi i 15 litara na 100km, dobro nastelovan plin trosi realno 10. Stedljivo nastelovan plin trosi - 7. Auto je nesposoban da ide brzo, odnosno onoliko koliko bi isao na benzinu, ali potrosnja je drasticno mala.

ukratko procedura, kog zanima, sve se svodi na isto bez obzira dal je sekvent ili obican:


Ne stelujete ler gas, i ne stelujete "po benzinu" kako neki kazu, glupost. Prvo sto radite je da pronadjete jedina dva referenta -

stelovanje Ler gasa
stelovanje izlazne grane iz isparivaca ( na Lovato uredjajima je na samoj grani, na Landi, Tomasseto, itd moze da bude na isprarivacu ili ne mora)

"skolovani majstori ugradnje plina u inostranstvu" - laz koja opravdava silne pare koje uzimaju. Opsta zabuna je da se tu nesto "steluje" u celokupnom sistemu. Plin kada se postavi, jedine stvari koje mogu da se naknadno steluju su ove dve pomenute, i izlaz na boci (koji bi uvek trebao da je na maksimumu).

zavrnuti ler skoro skroz, zavrnuti izlaznu granu iz isparivaca do kraja (blokiras ceo plin do motora). odvrnes za 2 cela kruga (to bi i dalje trebalo da je veoma malo)
kolega seda u auto, pali i stiska gas. Pokusava da ga odrzi na 3000 obrtaja.
odvrces po 1/4 kruga dok kolega ne bude mogao da odrzava 3000 obrtaja na gasu u konstanti
onog trenutka kada bude uspeo, protok plina je nastelovan. Kolega pusta gas, povecava se ler.
Ler se steluje na istu vrednost na kojoj je i benzinski ler (za aute 1.8-2.0 to je oko 800 obrtaja)

to je optimalni protok plina. Postizanje maksimalne stednje se dobija kada na izlaznoj grani, nakon ove procedure, ponovo zavrsnes 1/4 kruga. Povecavanje snage po potrebi se dobija odvrtanjem za 1/4 kruga.

Kazem ovo iz iskustva, jer sam vidjao da ljudi imaju i po 2 cela kruga VISE odvrnuto nego sto treba. pa se zali sto mu trosi plin. A plindzije naravno, nece da kazu ljudima ovako jednostavan proces. nego odma bi da menja isparivac,dizne,filter, crklo ovo , ono ..
 
Moj prvi auto - Zastava 101 iz 1979, bio je prvi nov auto mog caleta i dosao je do mene kada sam polozio vozacki '94. Vozio sam ga jedno pola godine, posle cega ga je keva poslala na otpad (limarija se raspala...).
Drugi auto - Mazda 929, '82 godiste, prvi auto koji je cale kupio u Nemackoj. Motor 2000 kubika, 110 KS, kupe, mnogo dobar dizajn sa svetlima koja se podizu i instrument tablom koja je 80-ih izgledala kao svemirski brod. Ah da, zadnja vuca sto me je nekoliko puta jako zeznulo i dovelo do mog prvog udesa... Imao sam ukupno 3 sudara sa ovim kolima - jedan neznacajan (udario taksistu otpozadi, slomio samo plastiku migavca) i dva ozbiljna (1. izgubio kontrolu posle pucanja zadnje gume na Mostarskoj petlji pri brzini 80 km/h i udario zadjnim delom posle okretanja u bankinu i 2. uleteo u zadnji deo Yuga na Gazeli posto mu nisu radila stop svetla, a kocnice na mazdi su vec bile slabe).
Treci auto - Suzuki Swift, 1,3 92 KS, robot, 2007 godiste - odlican mali gradski auto sa losim robotom (kupljen u Moskvi gde su guzve i gde je robot krenuo da zeza posle 3 godine). Jako zivahan i zabavan u upravljanju.
i za kraj, auto koji vozim i dan danas - Ford Mondeo mk IV, 2.0 Ecoboost 200 KS, Powershift, 2011 godiste, Titanium Black - ubedljivo jedan od najboljih automobila koje sam vozio i definitivno najbolji auto koji sam posedovao (i jos uvek posedujem). Odlican u upravljanju, veoma jak motor koji vuce sa 1500 obrtaja i stize do 100 km/h za 8 sekundi. Jedini minus bi mozda bio prtljaznik koji nije bas praktican iako je veliki. Sve ostalo mi je super.
 
Prvi auto yugo van
Drugi auto Škoda Fabia Mk1 karavan
Treći auto Škoda Fabia Mk2 van
Četvrti auto yugo
Peti auto Fiat Punto van
Sve službeni automobili :d, došlo vreme da kupim i prvi auto. Samo još da uklopim želje i mogućnosti.
 
A sto svaka tema gde u raspravi ucestvuje Dzekson mora u nazivu da ima to naznaceno?
 
Kec 86-to. Istrulio odozdo nacisto, donji deo vrata dobrih 10 cm je falio, nisi smeo sunderom da ga peres da se ne iseces. Od mehanike sam mu bio nabudzio sve, cak i neke ultra besne farove koji su toliko jaki bili da su topili plastiku koja ih je okruzivala. Zavrsio auto zguzvan u Zelezniku, spakovan u kockicu.

Od 2009-te vozim Corollu 90-to. Lovato plin, u gradskoj voznji ne prelazi 10 l plina, na otvorenom oko 7-7.5 l. Do sada dva manja incidenta, jednom frontalni nabod, drugi put mene naboli u zadnji levi tocak. Sad vec pocinje da izbija korozija na mnogim mestima, vreme je za drugi auto, ali idalje je pouzdan i ne ostavlja na putu, ako se odrzava redovno, sto ja i cinim.

Sledeci auto ce mi biti Impreza WRX STI. Ako ga je neko vozio, ne bi bilo lose da kaze koju o odrzavanju i da preporuci kakvog majstora koji se razume u ovakve dijamante auto industrije.
 
Neko ga ne vari ili tovari...
 

Robot je robotizovani manuelni menjac - tj. nemas papucicu kvacila, vec elektronika menja brzine sama u zavisnosti od broja obrtaja motora i auto bi trebao da ide kao sa automatskim menjacem. U praksi to nije bas tako jer, za razliku od ozbiljnijih robota-automata kao sto su, naprimer, DSG i Powershift koji imaju dva kvacila, ovaj "robot" koji je ugradjivan u Swifta od 2004-2009 je bio sa jednim kvacilom (slicno kao Easytronic kod Opela), sto je imalo za posledice da auto cimne pri menjanju brzina i da krene da se trese ako se dugo vozi u saobracajnoj guzvi jer elektronsko kvacilo nije uspevalo da izdrzi toliko dugo...

Mogu samo da kazem da je Fordov Powershift odlican sto se toga tice - ne samo da imas osecaj kao da vozis automat, vec je prenos snage tako resen (bar na mom automobilu) da jednostavno ne osecas prelazak sa jedne brzine na drugu (jedino pracenjem strelice obrtaja motora mozes da skapiras da se promenila brzina). Pri tom je potrosnja goriva sa DSG i Powershift-om drasticno manja u odnosu na standardne hidraulicke automate. Idealni sistemi transmisije za gradske guzve.
 
Ok, razumeo sam posle prve tri reči, samo nisam znao na šta tačno misliš kad si rekao "robot". :) Vozio sam DSG u raznim automobilima i jako je dobar, ali ja to ne volim. Moj izbor je uvek ručni menjač. Fordov powershift nisam imao priliku da probam.
 
Nisi me dobro razumeo. Vectra je najgora u klasi. 159 je, ipak, doterana i primetno bolja.

A octavia je u C segmentu i nije za poređenje. Ni meni se nije baš svidela, s tim što nisam probao najnoviju.

Pazi stvarno je u C segmentu, iako je slicnih gabarita kao 159-ka.
Nisam bas razumeo kako ih to dele po klasama.
 
Automobili FEAT DZEKSON I STELOVANJE PLINA NA UVCE

Octavia je radjena na sasiji na kojoj je golf, ona je pandan dzeti. To se najvise primeti na zadnjoj klupi.
 
Poslednja izmena:
Octavia je radjena na sasiji na kojoj je golf, ona je pandan dzeti. To se najvise primeti na zadnjoj klupi.

I ubedljivo najmanje prostora napred i pozadi u toj klasi, mada ni Golf ne puca od prostora za putnike.
 
Kutija molio bih ako moze promena naslova teme. Ljudi normalno pisu, nema ni gluposti ni svadje, a ovako ispada da neko od modova pravi sprdnju i degradira temu.
 
Zapravo, to je opšte poznata činjenica, ali je nešto manje poznato da je 159 zapravo preprakovana Vectra koja ima najlošije upravljanje u klasi.

Nije lepo služiti se neistinama.

159 je na posebnoj platformi i jedina sličnost sa Vectrom su 5x110 točkovi. Auto je izuzetno vozan, kao svaka prava Alfa. Težak jeste, ali na volanu uopšte ne odaje taj utisak zbog vrhunskog vešanja.
 
Alfa 159 - Fiat Croma - Opel Vectra radjeni su na bazi Saaba 9.3 i koncept im je isti. Cak se dosta delova totalno poklapa. GM je dao osnovu karoaserije za razradu (9.3), a Fiat dizel motore. Tako sva tri modela startuju na trzistu od 2005. godine.
 
Poslednja izmena:
Vozi se zadnjih tri godine seat cordoba 99god. 1.6 benzinac 100hp,kupio ga za 2k € bio je prosao 120.000km a ja sam presao nekih 20.000km sa njim,potrosnja oko 8l/100km.Sem redovnog servisa nisam otvarao haubu,ide kao sat i prezadovoljan sam.Kada mi odapne ili se desi neki veliki kvar koji se ne ispati namestiti ide na deponiju i uzima se najverovatnije neki subaru,mozda xv.
Odlicna tema a pogotovo naziv kao i pekarska tema :)

*** Igore ovi te ubacili u masinu,gde god se ti pojavis promeni se naziv teme valjda kao spojler.
 
http://en.m.wikipedia.org/wiki/GM/Fiat_Premium_platform

http://en.m.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_platform

Vectra i Chroma da, plus još mnogi automobili iz GM grupacije tada.

159 nema veze sa njima nikakve, tj platforma je potpuno drugačija, vešanje nema nikakve veze sa Opelom, Chomom i Saabom. Jedino sto znam da moguće dele je M 32 menjač koji treća firma pravi za njih i mnoge druge automobile.

GM takođe nije proizvodio ništa po licenci od motora, sve je to proizveo Fiat, a oni ubacivali pod haubu samo uz minimalne razlike.

Mnogo je teško otvoriti bar Gugl ili Wikipediju, da ne idemo dalje na neke stručne forume. Ovaj forum je baš podbacio u upotrebi Gugla. :-D
 
Dugo vozio golfa 2, 1.3 benzin, mamin :) kupljen nov u bosni iz fabrike, 91.
Slupao sam ga gadno, tj mene je lik pokupio dok sam stajao ispred radnje i lansirao na drvo - skoro totalna šteta, al je DDOR ipak sredio.
2009 sam kupio nov hyundai i20, prodao ga pre par meseci, sa 28000km.
Devojka je insistirao na većem polovnom autu, pa je iskopala odličan kia sportage, 2008, kupljen ovde, 70000km. Dizel, 2.0.
Sad nam je i on malo tesan za more, zbog bebe (ogromno sedište, kolica, krevetac), pa meračim krovni kofer:)

Inace slabo se i vozimo, jako nam je sve blizu, pa se auto ni ne ugreje gdegod da krenem, tako da mi je potrošnja uvek strašna
 
http://en.m.wikipedia.org/wiki/GM/Fiat_Premium_platform
Mnogo je teško otvoriti bar Gugl ili Wikipediju, da ne idemo dalje na neke stručne forume. Ovaj forum je baš podbacio u upotrebi Gugla. :-D

A i ti si podbacio u čitanju onoga što si sam našao... GM/Fiat premium, a potiče od Insignie concept koja je kasnije napravljena kao Insignia i koja, uzgred budi rečeno, slično vectri ima prilično loše vozne karakteristike. Platforma planirana za E segment, ali nije za njega upotrebljena, nego prepravljena za D.

@danijel00 - Ova pojava s nedostatkom prostora za decu mi je neverovatna! Mene su roditelji na more vozili prvo fićom, a onda golfom I. Prostora nam nikada nije falilo, a vi nemate mesta u Sportage koji ima veliku kabinu i prilično veliki prtljažnik. Mislim, ok, vaša stvar, ne mešam vam se u posao, ali mi je stvarno neverovatno! Imam slične primere i u svom okruženju i nikad ne mogu da se načudim. Izjave tipa "ne mogu deca na more bez klime u kolima" ne bih ni da komentarišem.

Inače, što se mene tiče, 159 je jako lep auto koji sam u jednom trenutku i sam hteo da kupim. Nisam uspeo da nađem 1.8TBi sa Ti opremom za iole normalne pare, a moram i da priznam da mi se nije svidelo relativno visoko sedište vozača.
 
Poslednja izmena:
Sacekaj jos koji godinu pa ce biti i 1.8tbi, jos su relativno nove.

Sto se tice prostora za decu, to sve zavisi od zene. Sestra i zet uzeli pre par godina Ford Focus sw, '09 godiste, sa bas dosta opreme, i uvek kad idu na duzi put trazi mi Mondeo jer je focus "mali" :d
Jedinu (pozitivnu) razliku koju vidim iz vremena kad smo mi bili deca i sad jeste sto decija sedista zauzimaju dosta vise mesta, pogotovo ako imas troje dece, retko koji manji auto ce primiti uopste 3 sedista. O lakoci vezivanja da ne pricam, velika je razlika i izmedju gore pomenutog Focusa i Mondea sa 2 decija sedista, u Focusu se dobrano oznojis dok vezes decu, u Mondeu vise mesta i to ide zacas.
Sa klimom je lakse, moze da se putuje vise preko dana, kad vec postoji mogucnost - sto da ne.
 
Daewoo Tacuma 2002 benzinac/gas. Prostraniji auto nisam vozio. Ja sa svojih 195cm i 120kg iza svog (vozackog sedista) imam jos dobrih 10 cm za kolena kad sednem. Potrosnja izmedju 7/8 i 15/16l gasa.
 
A i ti si podbacio u čitanju onoga što si sam našao... GM/Fiat premium, a potiče od Insignie concept koja je kasnije napravljena kao Insignia i koja, uzgred budi rečeno, slično vectri ima prilično loše vozne karakteristike. Platforma planirana za E segment, ali nije za njega upotrebljena, nego prepravljena za D.

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_platform

Ponovo, mada vidim da te mrzi da klikneš pa ću da ti izvučem spisak automobila sa Epsilon platforme (koja BTW nema veze sa 159, a ni sa Insigniom Concept)

Vehicles Buick Lacrosse/Alpheon
Cadillac BLS
Cadillac XTS
Chevrolet Classic
Chevrolet Impala
Chevrolet/Holden Malibu
Chevrolet Malibu Maxx
Fiat Croma
Opel Insignia/Buick Regal
Opel Signum
Opel Vectra
Pontiac G6
Roewe 950
Saab 9-3
Saab 9-5
Saturn Aura

Je'l sad malo jasnije?
 
Znamo da je kod nas muka kupiti polovnjaka. Evo kako sam ja tražio:

Otišao na PA i u filteru izabrao:
- Mlađi od 5 god
- Manje od 100kkm
- Dizel (ovo mi bilo bitno)
- Ispod 10k€ (da eliminišemo Džipove, Mercedese, BejeMWeje)
- Na manje od 80km od NS (šta mi vredi valjan auto u Nišu?!?)
- I na kraju ključan (i najkomplikovaniji kriterujum), kupljen nov u Srbiji

E kada se izaberu ovi kriterijumi, ostane manje od desetak automobila za pogledati. Od uvezenih polovnjaka sam morao odustati jer ih je previše, i do 100-tinak po ovim kriterijumima, i svi do jednog su bili nešto lažirani. To obilaziti i pregledati je Sizifov i neisplativ posao.

Da ja uvozim nešto takvo ne vredi, jer je mlađe od 5 god, manje od 100kkm i napolju skupo bez obzira na marku. Minimum 60% cene novog (a i to ako prodaje sumnjiv Turčin u DE). Inače, ide i do 80% cene novog, ako Nemac domaćin, prodaje svoj dobro održavan auto (pričamo o mlađem od 5 god, ispod 100kkm).

Dalje, kada se izabere po ovim kriterijumima, ne možete mnogo ni da birate model. Tražio sam neki B segment (Astra, Meriva, Roomster, Focus, 307, Bravo, Leon, ....) pa šta se uklopi u kriterijume. Da sam još fiksirao i neki konkretan model, čekao bih 5god da natrči nešto da valja, i nije precenjeno, i nije nešto lažirano, i jeste održavano, i ne moram u Vranje da pogledam.

I tako, posle čak 6 meseci traženja, uzeo Focus MkII rest, 1.8TDCi, 2008, sa 70kkm, veoma dobro opremljen. Ne zato što sam hteo Forda, već zato što je to prvo što se uklapalo u gornje kriterijume. Po enterijeru i u servisu proverenoj servisnoj istoriji se vidi da ništa nije lažirano. Voleo bih da sam našao 1.6TDCi. Taj motor (to je onaj Pežoov HDI) je manje robustan od 1.8, ali manje troši, finije radi, brže se greje, uz njega ide mekši menjač i bla.bla.bla. Ali u Srbiji je kao nov prodavan uglavnom 1.8TDCi i naći 1.6TDCi nije lako.
 
Poslednja izmena:
Uopšte ne mora da znači da ćeš da se usrećiš sa automobilom koji je kupljen nov u Srbiji. 100.000km ovde na nekim kraćim relacijama je gore nego 300.000km autobana u Nemačkoj.

Ja bih pre išao na dobar primerak iz uvoza.

Inače za stvarno dobru ponudu Niš svakako nije daleko. Za početak gledaj bliže da vidiš što više automobila i da stekneš neki utisak o tome kako bi trebalo da izgleda i funkcioniše konkretan auto koji te zanima - idealno ako poznaješ nekog vlasnika tog modela.

Ključno - ne žuriti.
 
@NShappy
Jedino bi dodao da se ne oslanjate na servisnu istoriju u zvaničnom servisu, nije merilo da je automobil 100% toliko prešao.
 
Pa sad, sve je to ok. Ali, sve su to teorije.

U Nemčkoj, da valja, skupo jeste.Ded da mi neko objasno kako ja, u Srbiji, da nađem dobar primerak iz uvoza. Da vam neko drugi bira, to je kao da kupujete na placevima. Da procenjujete auto u internet komunikaciji?!? Da putujem po Nemačkoj i tražim nešto što je krstarilo autobanovima?!?

Može se ići u Niš. Jednom dvaput', ali kada jednom odete tamo i vidite da to nije to, onda vam presedne kupovina bilo kakvog automobila za sledeća dva meseca. Ja nemam to vreme da ga odvajam na takve ekskurzije.

Zvaničan servis, odražavanje u garanciji, prvi vlasnik (koji nije taksista) i koji deluje normalan lik, gume iz prve ugradnje taman potpuno potrošene (još nisu zimske bile obavezne) auto koji nije specijalno sređivan za prodaju (ogrebotinice od šiblja i stubića), motor taman prašnjav ali suv, svi šrafovi podjednako prljavi... Šta još mogu sam da vidim?!?
Proces kupovine koji sam izabrao je samo najmanje nesiguran. Nije 100% siguran. K'o provali 100% siguran, u Srbiji, (i ubedi me u to) vodim ga na ručak.
 
Poslednja izmena:
Od Alfe jedino sta bi vozio je Giulietta, a sta bih voleo da vozim jednog dana... Nissan GTR :)

Sto se tice kola vozio Jugsona i Stojdzu i nikad vise :) A kola koja pikiram da uzmem kad dodjem do nekih para je ili neka Kia ili Golf 4/5.


Jel neko vozio ovog naseg Fiata 500/L? Dosta cujem podeljenja misljenja. Neki kazu ocaj, neki kazu dobar. Mada ja iskreno mislim da ne vredi tih para.
 
^^ Fiat će uvek imati svoje nerealne kritičare zbog kojih je teško doći do realnih informacija. Smatram da nisu toliko loši koliko su pljuvani, ali ne za uzeti nov. Previše im dropne cena posle samo par godina (baš zbog (ne uvek realnog) lošeg glasa koji ih bije). Brat već 6-tu godinu voza polovnog i tada povoljnog Italijanskog Punta dizel '02. nepoznate istorije kojem očin ne fali. On je prešao 150kkm za 6 god bez ikakavih intervencija na bilo čemu. Očigledno je ub'o napolju dobro održavanog.

Od ovog sada novog, Škoda Rapid mi je ono baš hint. Odmeren i ne preskup porodični automobil. Oktavija je previše porasla.

Snovi su Honda Accord, Mazda 6, (može i 3), Mitsubishi Lancer, Audi 4....
 
Poslednja izmena:
Nema sigurnog nacina kupovine polovnjaka. Ali postoje znaci na koje moze da se obrati paznja.
Kilometrazu skoro svi vracaju tako da to ne treba ni gledati. Ima ljudi koji predju 100k za godinu dana.
Vizuelno preci svaki deo auta. To dosta govori o vlasniku i ulozenoj paznji. Odraditi test voznju u kojoj cete videti kako ide, izmenjati brzine, osluskivati rad motora.
I najbolje bi bilo odvozati do majstora po koga poznajete da pogleda.

U vezi Fiata 500L
Ne bih nikog savetovao da kupuje nove Fiate napravljene kod nas. Slabija je kontrola kvaliteta nego na zapadu.
Ortaku koji je pre 3 godine kupio novog Punta vec je imao problem za auspuhom i jos necim.
Pre bih kupio bilo sta druge marke staro 5 godina pa cak i Hyundai nego nov Fiat.
Da mi neko da na poklon prodao bi ga odmah i kupio krsten polovnjak.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno