Šta je novo?

IKOM - generalna rasprava

A ja, ironije li, presao na IKOM zato sto je i Orion poceo sa prekidima, ali nisu bili od po pola sata. A i par ljudi mi je nahvalilo IKOM..
 
Pazi ikom u odnosu na orion je kao ferari u odnosu na ficu tako da nemoj da se brines
 
Jaoj, koji bolidi! Sada sam zvao Ikom da se raspitam nešto oko ponude i novih cena i saznao da po njihovom ugovoru oni mogu da dignu cenu kol'ko hoće i kad hoće, a da korisnik MORA da plati sve mesece do kraja ugovora u slučaju prevremenog raskida! :zgran: Pa jesu li oni normalni?!?!? Kakav je to ugovor?!?!?

Mislim da samo mazohista može da bude korisnik ovakvog operatera. :S:
 
Au, pa ti kao da si iz jaslica upravo izašao... Pa skoro svaki ugovor koji se potpisuje u ovoj smejuriji od zemlje ima takvu odredbu - počev od ISP-ova, banaka, mobilnih operatera, itd.
 
Pa sad... Mobilni paketi i promocije kod Telekoma imaju fiksnu cenu u ugovorenom periodu - to pouzdano znam. Takođe mi se još od uvođenja ADSL-a, tamo neke 2005-2006. nije desilo da mi ISP podigne cenu usluge. Za kablovske operatere i banke neću ni da komentarišem. :S:
 
Ne moze tebe niko da natera da koristis nesto sto nije u skaldu sa zakonom, a ovde je prekrsen zakon o obligacionim odnosima, koji je svakako jaci u odnosu na pisljivi njihov papir koji oni nazivaju "ugovor".
Tako da samo opusteno po zakonu o obligacionim odnosima, jedna strana ne moze da menja bitne stavke, a cena je svakako najbitnija ili medju najbitnijim vecini (99,9%) gradjana, tako da oni mogu samo da ti prde a ti im reci da te tuze pa ces videti da li ce, a ja ti kazem da nece, jer to na sudu pada u vodu, ALI to rade svi i time oni koji ne znaju zakone i svoja prava da kazem zezaju ih jer ovi ne znaju pa onda ili trpe ili plate globu iako nisu u obavezi :D

Oni mogu da promene cenu ALI moraju da te najmanje 30 dana pre izmene obaveste o nameri da ce to ucine a ti IMAS pravo da jednostrano raskines ugovor, ali ukoliko su te obavestili i ti platio tu uvecanu cenu onda nista jer si time pristao na nove cene.

Bas su mi slatki svi ti koji prete placanjem penala i nazalost uspeva im u 99,9% slucajeva ali im u onom jednom promilu ne uspe to je kod nas koji znamo ako ne vise od njih onda bar koliko i oni.
Pozz
 
Poslednja izmena:
Alal ćufte za komentar! Hvala Bogu da neko razume osnove obligacionih odnosa i svoja prava kao potrošača. Ljudima je ovde izgleda postalo normalno da ih **** pa se ni ne bune. :S:
 
Ja mislim da je Ikom jedini provajder gde se pretplata placa za tekuci a ne za prosli mesec
 
Nisam siguran ali mislim da je i sbb pripejd isto takav. Neka me ispravi neko ako gresim. Stvarno glupo da unapred placas za nesto sto ti jos nije isporuceno...
 
Ja mislim da je Ikom jedini provajder gde se pretplata placa za tekuci a ne za prosli mesec
Ma nemam ja nista protiv da platim za tekuci mesec niti cak unapred, al da dobijem ono sto mi je zagarantovano ugovorom tj prosto receno ono sto placam... Oni uvek salju opomenu ako zakasnis par dana, i uredno gase ako ne platis na vreme, a net u zadnje vreme im je teska katastrofa
 
Nisam siguran ali mislim da je i sbb pripejd isto takav. Neka me ispravi neko ako gresim. Stvarno glupo da unapred placas za nesto sto ti jos nije isporuceno...
Баш ме занима да ли постоји припејд који се плаћа после употребе. ;) Па ваљда се зато и зове припејд. Ја сам и Сезампро АДСЛ плаћао унапред, мада ми се чини да су давали форе пар недеља од датума. После сам прешао на Телеком АДСЛ и њега плаћам пред крај месеца за претходни.
 
Jedno pitanje
Ne mogu baš da kažem da imam nekih problema sa Ikom-om ali se uvek iznenadim kad pogledam "CABLE MODEM RECENT EVENTS LOG".
Tamo uvek bude svašta nešto ili "critical" ili "warning". Modem je Thomson TCM420, mislim najstariji koji se dobijao. Flat2 je u pitanju.
Bilo bi lepo ako neko ko više zna da mi prokomentariše jel ovo normalno i jel ovako i kod vas ostalih. Pomislim da je možda modem na izdisaju kad vidim ovaj log.
 

Prilozi

  • Thomson TCM420.png
    Thomson TCM420.png
    31.1 KB · Pregleda: 106
Ja sam se naiznenađivao kada sam uzeo da pročitam njihove korisničke ugovore. :S:

Vrednuju kablovski modem 100€ a ono sr@nje od STB-a 300€. A onda najjača fora... dođete im te pare u slučaju kvara modema usled fizičkog oštećenja ili više sile!!! :zgran: Znači, neki njihov krelac pogrešno zazemlji KDS na krovu, ili zakaže katodni odvodnik, pa prilikom nekog nevremena kad pukne jedno 50-100 STB-ova od udara groma... njima lova samo pljušti! 3.000€ - k'o dobar dan. Viša sila...

Ja tako arogantnom i bahatom operateru ne bih ukazao poverenje iz principa, bez obzira na ponudu - makar mi nudio 100/1 i sve moguće kanale za 1.000 dinara. Stvarno strašno!

P.S. E, da... Dođete im 400€ (100 za modem i 300 za STB) i ako ne vratite opremu u roku od 5 dana od raskida ugovora. Šestog dana su vam oni to prodali i nema nazad. A ugovor mogu da raskinu i oni i to bez obrazloženja. Znači, daju vam opremu od 50-60€, koju cene 400€, pa se vi polomite da im to vratite ispravno i u roku inače ste kupili ciglu. Kao i u slučaju "više sile". :wall:
 
Poslednja izmena:
Ok su ti vrednosti, ne brini za modem jos uvek ;), jedan od znakova da ti riknjava taj thomson je SNR, koji zna da bude 26dB i manje, radi usporeno i tesko dobija IP kad ga restartujes.
 
Ја сам иком узео у августу када је била промоција 3 месеца за џ, међутим изгледа да су продужили на 6 месеци како ми рече овај у кол центру јутрос.
 
Alal ćufte za komentar! Hvala Bogu da neko razume osnove obligacionih odnosa i svoja prava kao potrošača. Ljudima je ovde izgleda postalo normalno da ih **** pa se ni ne bune. :S:


Ne znam dal je bilo kome normalnom normalno da ga **** a da se ne buni. Bunili bi ljudi da znaju kako, i da barem znaju da postoji nacin, barem bi ga trazili. Ovo malo sto zakacim po forumu dobro dodje, al eto nisam znao da bas zakon o obl. odn. toliko znaci. Mogla bi da se napravi tema gde je izricito objasnjeno koja su i kakva sve prava sto se tice ovog zakona i zakona o potrosacima (ima u onoj temi 'zastita potrosaca kroz zakone i praksu', al je razbacano i tesko za naci ako se ne prati tema poodavno). ZNAM da bi takva tema mnogima pomogla, i to dosta (ipak, nismo svi ovde dipl. pravnici)...



@WD40

Ako nemas prekide u tim intervalima kada ti se pokazuju te 'critical' greske, imas dosta srece. Ja sam se 3-4 meseca ubedjivao te sa ovima iz kol-centra, te sa it podrskom (pa zaboga, oni ne vide da modem ispada iz mreze, sa njihove strane sve u redu. sta, koristite ruter, tu djavolju masinu? pa mora da je do toga... :S ), sa svima zivima da bi na kraju poceo da snimam pingove, redovne greske na modemu ko tvoje i sl. i tek posle ozbiljnijeg mejla i trazenja da mi se smanji pretplata zbog (visemesecne) nemogucnosti da normalno koristim net, smilovali se da srede. A popust sam dobio samo takav, bolje da su me po***** po sred cela nego mi dali popust. al da ne ispadne da hejtujem, ima tamo i ljudi koji koriste mozak, par puta bas korektno odgovorili i pomogli oko problema.

Za kraj, eto zao mi je sto je kod nas pocelo da bude pravilo ponasanja to da ako nekom ne bodes oko u vezi bilo cega sto nije kako treba, normalno je da ce ti precutati, uvaliti i isqulirati cim prodje APP metoda. msm znao sam da to rade na buvljacima ali velike 'ozbiljne' firme... Bukvalno ni najgori paranoici vise nisu sigurni :trust:
 
Ja tako arogantnom i bahatom operateru ne bih ukazao poverenje iz principa, bez obzira na ponudu - makar mi nudio 100/1 i sve moguće kanale za 1.000 dinara. Stvarno strašno!

Izvini, nije mi nesto jasno.
Sobzirom da te citam kako pljujes po IKOM-u da li si ti njihov korisnik ili nisi?
 
Moram da vam ispricam slucaj IKOM-a i mog dobrog druga. Zivi u zdradi na Banovom brdu, pre par meseci mu bili majstori da menjaju neke osigurace u stanu, i on sidje u glavnu kutiju i izvadi sve osigurace za faze u stanu. I posle par minuta komsije pocinju da zovu IKOM da se zale kako nema signala. Kod ortaka i dalje majstori rade, pojavljuju se iz IKOM-a tehnicari i dolaze ispred njegovih vrata, otvaraju svoju kutiju i vide da u kutiji nemaju struju, kao nesto proveravaju, i pazi zakljuce da su vec vise godina vezani direktno na stan od ortaka, i kazu mu da vrati osigurace. I to mu kazu sigurno imate neki ugovor sa nama, a on decko nikad nista nije potpisao a nije ni znao da su se povezali. Kad su zakljucili da on nema pojma nista o tome, napravili se ludi i prevezali to, i rekli mu da zove centralu. Evo vec dva meseca se juri sa njima i preti im sudom, a najvise sto su mu ponudili je dva meseca da ne placa internet. Naravno nisu oni trosili sad ne znam koliko struje, ali u svakom slucaju su ozbiljno prekrsili zakon.
 
Izvini, nije mi nesto jasno.
Sobzirom da te citam kako pljujes po IKOM-u da li si ti njihov korisnik ili nisi?
Jesam već godinama, od kad su došli u našu zgradu. Nikada nisam imao nikakav ugovor sa njima već im plaćam, onako, mesec za mesec.

Bio sam video tu neku njihovu promociju, pa se oduševio, ali kada sam pročitao ugovore koje nude... debakl!
 
Moram da vam ispricam slucaj IKOM-a i mog dobrog druga. Zivi u zdradi na Banovom brdu, pre par meseci mu bili majstori da menjaju neke osigurace u stanu, i on sidje u glavnu kutiju i izvadi sve osigurace za faze u stanu. I posle par minuta komsije pocinju da zovu IKOM da se zale kako nema signala. Kod ortaka i dalje majstori rade, pojavljuju se iz IKOM-a tehnicari i dolaze ispred njegovih vrata, otvaraju svoju kutiju i vide da u kutiji nemaju struju, kao nesto proveravaju, i pazi zakljuce da su vec vise godina vezani direktno na stan od ortaka, i kazu mu da vrati osigurace. I to mu kazu sigurno imate neki ugovor sa nama, a on decko nikad nista nije potpisao a nije ni znao da su se povezali. Kad su zakljucili da on nema pojma nista o tome, napravili se ludi i prevezali to, i rekli mu da zove centralu. Evo vec dva meseca se juri sa njima i preti im sudom, a najvise sto su mu ponudili je dva meseca da ne placa internet. Naravno nisu oni trosili sad ne znam koliko struje, ali u svakom slucaju su ozbiljno prekrsili zakon.

Neka skine tu kutiju sam, da vidiš kako će doći da reše. Tako sam ja kds zvao par meseci da sklone kabel koji su razvukli na zgradi, ma kakvi ni da čuju. Lepo uzeo makaze, isekao kabel, i sačekao da komšije zovu. Odma su lepo sve sredili.
 
Jesam već godinama, od kad su došli u našu zgradu. Nikada nisam imao nikakav ugovor sa njima već im plaćam, onako, mesec za mesec.

Bio sam video tu neku njihovu promociju, pa se oduševio, ali kada sam pročitao ugovore koje nude... debakl!

Pitam zato sto si konretno rekao da takvom operateru nikad ne bi ukazao poverenje a opet ispada ih koristis.
Malo si kontradiktoran.

Sto se tice ugovora.
To su tipizirani sablonski ugovori i slicni se daju svuda gde god se potpisujes
Pogledaj malo ugovor za mobilni, po njemu ispada da treba da im vracas mobilni kad isteknu dve godine, ali opet to niko ne radi niti ti traze.

Fora je u tome da se ugovorima operater osigurava da nece doci do zloupotrebe. Ko se ponasa u skladu sa nekim opste prihvacenim normama ponasanja nikad nije imao problema sa ugovorom.

Tacno je da pise da treba da im nadoknadis stetu ali jasno je kad se to aktivira. Kad ti namerno izvrsis ostecenje njihove imovine (jer je ti ipak dobijas samo na koriscenje, ne poklanjaju ti to) na primer bacis kroz prozor ili jednostavno drpis pa prodas na pijaci :) Malo karikiram ali to je sustina.
Koristim IKOM jos pre IKOM-a :). SBB i IKOM su nastali fuzonisanjem gomile malih operatera koji su postojali pre njih. Moj je dopao IKOM-u. Dva meseca je Telefonija kasnila da ponudi uslugu mojoj zgradi a ona je potpala pod SBB. Znaci cist splet okolnosti je odredio da li cu biti na SBB-u ili IKOM-u.

Internet koristim otkad su poceli da ga nude i prosao sam kroz sve faze. Od Flat1 na 65k na dalje kako su padale cene i kako su rasle moje potrebe.
Nikad nisma imao problema sa ugovorom a koristio sam ih i klasicno i pod akcijom.
U ugovoru pise da ce menjati cenu ali to u praksi nikad ne urade. Kao sto rekoh to je vise njihova zastita nego realna stavka koju aktiviraju.
Dok sam bio pod ugovorom rasle su cene a meni se nije menjala cena iako sam tada placao manje nego drugi.

Jednom prilikom mi se pokavario modem, dosli su bez reci i promenili ga u roku od 24h. Nikakve penale ili pare nisu trazili tako da zaista ne vidim svrhu da ovde bunis narod i potpaljes vatru kad realno nista konkretno nisi izneo osim sopstvene bojazi.
Ako te vec zanima kako nesto funkcionise umesto da palis bolje se raspitaj kod onih koji vec koriste njihove usluge.
 
Kako uopste mozes da zloupotrebis IKOM osim da im drpis modem koji kosta nista ?

Nije bas da ne kosta nista, on je placen, sad kolika mu je vrednost ne znam niti me zanima.
Da li smo skoro citali u novinama kako je zamalo na nekog pao televizor, umesto televizora moga je da bude bacen digitalni dekoder, zar ne?
I onda zoves IKOM i kazes, dekoder mi ne radi, zamenite mi ga. Ne mislis da je to zloupotreba? Zaista mislis da osoba koja je bila toliko bahata zasluzuje da mu se nesto pokloni umesto da plati stetu?

Naravno da je ovo ekstreman slucaj, ali i odredbe ugovora se aktiviraju u ekstremnim slucajevima.


Takodje stoji jos jedna stvar. Svaki ugovor je opsteg karaktera. Kao sto rekoh radi se o tipiziranim ugovorima.
Oni bas i sluze da bi se osigurali od eventualnih stvari do kojih moze doci tokom reazliacije ugovora koje nikome ne padaju na pamet pre potpisivanja ugovora. Na tvoje pitanje ni ja ni IKOM niti iko moze da ti kaze kako neko moze da ih zloupotrebi. Oni se osiguravaju od situacije ako nekome padne na pamet ideja ili nacin da to i uradi. Nista vise, nista manje, kako oni tako i svako ko ti daje ugovor. Podji od najobicnije garancije koju dobijas uz svaki tehnicki uredjaj. Svuda stoji da garancija ne vazi ako do ostecenja uredjaja dodje zbog lozeg rukovanja istim.
 
Poslednja izmena:
Pitam zato sto si konretno rekao da takvom operateru nikad ne bi ukazao poverenje a opet ispada ih koristis.
Malo si kontradiktoran.
Nisam ja malo kontradiktoran nego si ti malo nerazuman.

Ja sa Ikomom nemam nikakav ugovor! Bilo kada mogu da ih zovem i da im javim da neću više da koristim njihove usluge i prestanem da plaćam. Pa potpišem da im u tom slučaju dođem 400€, ako zakasnim da im vratim neki krš od opreme koji ne vredi više od 60€, to nisam poludeo da uradim.

Sto se tice ugovora.
To su tipizirani sablonski ugovori i slicni se daju svuda gde god se potpisujes
OK. Aj potpišeš ugovor da ti ja svaki dan puknem šamar, a ti da mi još kažeš hvala. Ne mora ta klauzula da se aktivira...

Pogledaj malo ugovor za mobilni, po njemu ispada da treba da im vracas mobilni kad isteknu dve godine, ali opet to niko ne radi niti ti traze.
Kod kog to operatera, majke ti?!? Ja kod Telekoma otplaćujem mobilni u ratama i on je moje vlasništvo od kako sam ga uzeo u ruke (nije to lizing)!

Fora je u tome da se ugovorima operater osigurava da nece doci do zloupotrebe. Ko se ponasa u skladu sa nekim opste prihvacenim normama ponasanja nikad nije imao problema sa ugovorom.
A kako ja da se osiguram da neće doći do zloupotrebe? I kakvo je to osiguranje kod koga svoje realne troškove uvećavaš x10??? Da ne pričam što se osiguravaju od dejstva "više sile" kod korisnika. Tome služi osiguravajuća kuća a ne korisnici!!!

Tacno je da pise da treba da im nadoknadis stetu ali jasno je kad se to aktivira. Kad ti namerno izvrsis ostecenje njihove imovine (jer je ti ipak dobijas samo na koriscenje, ne poklanjaju ti to) na primer bacis kroz prozor ili jednostavno drpis pa prodas na pijaci :) Malo karikiram ali to je sustina.
Maznem im dekoder od 30€, pa im onda nadoknađujem štetu sa 300€? Kako je to OK? Drugo, zašto bi im korisnici nadoknađivali štetu nastalu usled dejstva "više sile" (udar groma)?

Koristim IKOM jos pre IKOM-a :). SBB i IKOM su nastali fuzonisanjem gomile malih operatera koji su postojali pre njih. Moj je dopao IKOM-u. Dva meseca je Telefonija kasnila da ponudi uslugu mojoj zgradi a ona je potpala pod SBB. Znaci cist splet okolnosti je odredio da li cu biti na SBB-u ili IKOM-u.
I ja sam njihov korisnik još iz tog vremena (pre Ikoma), ali ne vidim kakve to ima veze.

Nikad nisma imao problema sa ugovorom a koristio sam ih i klasicno i pod akcijom.
U ugovoru pise da ce menjati cenu ali to u praksi nikad ne urade.
Kako ne urade? Poslednjih nekoliko godina stalno poskupljuju. Možda oni prate trendove i neke svoje realne troškove i sve je to ok, al' kako to može da se odnosi na korisnike pod ugovorom, a da nigde u ugovoru nije definisano kol'ko najviše smeju da podignu cenu?

Dok sam bio pod ugovorom rasle su cene a meni se nije menjala cena iako sam tada placao manje nego drugi.
Pa čekaj, to je sad sasvim druga priča. Meni su rekli da će mi podizati cenu kao i svima drugima, ako budem potpisao ugovor.

Jednom prilikom mi se pokavario modem, dosli su bez reci i promenili ga u roku od 24h. Nikakve penale ili pare nisu trazili tako da zaista ne vidim svrhu da ovde bunis narod i potpaljes vatru kad realno nista konkretno nisi izneo osim sopstvene bojazi.
Konkretno sam izneo stavku u ugovoru da korisnik snosi troškove kvarova njihove precenjene opreme, u slučaju dejstva "više sile". To u ugovoru piše i to korisnik treba da potpiše, pa onda da im veruje da će biti korektni. Besmisleno.

Ako te vec zanima kako nesto funkcionise umesto da palis bolje se raspitaj kod onih koji vec koriste njihove usluge.
Koristim njihove jedne usluge i dobro mi je poznata njihova bahata korisnička politika. Ti si možda zadovoljan uslugom i to je ok, ali nemaš osnova da napadaš i kritikuješ one koji nisu.
 
Nije bas da ne kosta nista, on je placen, sad kolika mu je vrednost ne znam niti me zanima.
Ne može da te ne zanima. A da opremu vrednuju 4.000€? 40.000€? Kada bi ti ruka zadrhvala pre potpisivanja papira?

Da li smo skoro citali u novinama kako je zamalo na nekog pao televizor, umesto televizora moga je da bude bacen digitalni dekoder, zar ne?
I onda zoves IKOM i kazes, dekoder mi ne radi, zamenite mi ga. Ne mislis da je to zloupotreba? Zaista mislis da osoba koja je bila toliko bahata zasluzuje da mu se nesto pokloni umesto da plati stetu?
OK. Jel mogu da im kupim nov isti takav i vratim im ga umesto da im plaćam 300€ za nešto što ne košta više od 30?

Naravno da je ovo ekstreman slucaj, ali i odredbe ugovora se aktiviraju u ekstremnim slucajevima.
Nisam budala da potpisujem sve što mi poture pod izgovorom "ma to samo onaaako".
 
OK. Aj potpišeš ugovor da ti ja svaki dan puknem šamar, a ti da mi još kažeš hvala. Ne mora ta klauzula da se aktivira...

Cemu potreba za divljastvom i ovakvim primerima?
Nisi mogao da smilsis nista civilovanije?
To bas govori o tebi.

Kod kog to operatera, majke ti?!? Ja kod Telekoma otplaćujem mobilni u ratama i on je moje vlasništvo od kako sam ga uzeo u ruke (nije to lizing)!

Rekao bih da nisi citao ugovor a potpisao si ga. Pogledaj onih par strana gusto stampanog teksta pa onda pricaj :)

Divna uzrecica "majke ti" :)

A kako ja da se osiguram da neće doći do zloupotrebe? I kakvo je to osiguranje kod koga svoje realne troškove uvećavaš x10??? Da ne pričam što se osiguravaju od dejstva "više sile" kod korisnika. Tome služi osiguravajuća kuća a ne korisnici!!!

Ovo se slazem sa tobom. Niko njih ne tera da daju uslove koji tebi odgvoaraju, niti neko tera tebe da potpisujes ugovore koji tebi ne odgovaraju.

Maznem im dekoder od 30€, pa im onda nadoknađujem štetu sa 300€? Kako je to OK? Drugo, zašto bi im korisnici nadoknađivali štetu nastalu usled dejstva "više sile" (udar groma)?

Jos nisam cuo da je ikome naplacena oprema zbog vise sile. Moj modem je stradao zbog "vise sile" pa mi nisu naplatili nikakvu zamenu.

Kako ne urade? Poslednjih nekoliko godina stalno poskupljuju. Možda oni prate trendove i neke svoje realne troškove i sve je to ok, al' kako to može da se odnosi na korisnike pod ugovorom, a da nigde u ugovoru nije definisano kol'ko najviše smeju da podignu cenu?

I poskupljuje ti jer nemas ugovor. To su trenutne cene. Ugovor i postoji da bi se oni osigurali da ces im biti korisnik naredne dve godine a da ti placas tu cenu. Kao sto rekoh. Kad si pod ugovorom ne poskupljuju cene. Ostaju one koje su bile tad. Kad kazem ugovor ne misloim kasican ugovor nego neki akcijski

Pa čekaj, to je sad sasvim druga priča. Meni su rekli da će mi podizati cenu kao i svima drugima, ako budem potpisao ugovor.

Ocigledno se ne razumemo ili ne zelis da me razumes. Klasican ugovor svi potpisuju da bi postali korisnici. Na to postoji jos jedan da kazem ugovor, to je kad aktiviras neku akciju i tad cena ostaje fiksna tokom trajanja perioda.
Postoji i treci vid ugovora, kad uzimas nesto od dodatne opreme da bi koristio tu uslugu.

O kom ugovoru ti uopste i pricas?
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno