Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

vracanje novca je po zakonu i to bi trebalo da mozes da zahtevas ako se radi o objektivnom nedostatku koji ne mogu da otklone.
 
Ja radim u servis/prodavnici, jasno i glasno je postavljen zakon koji meni kao prodavcu dozvoljava da biram nacin na koji cu prihvatiti reklamaciju. 1. Popravka, 2. Zamena, 3. Povracaj novca. I imam prava da se odlucim na bilo koji vid reklamacije, naravno na moju korist. Takodje po zakonu mi, serviseri smo kompetentni i ovlasceni da procenimo da li nesto potpada pod reklamaciju ili ne. Shodno tome kupac je zaista u losoj poziciji.
Zasto takav zakon.
Pa jednostavno, kod nas se prodaje tehnika izuzetno losih karakteristika, koja ne zadovoljava standarde i zato je cesto pitanje spora. Uzmimo za primer grejalicu od 1000 dinara i da je otpalo dugme za paljenje. Kupac tvrdi da je otpalo samo, prodavac da ga je neko iscupao i polomio. Popravka je skuplja od novog uredjaja jel je zapocet sat bar 10€ plus zamena dela koji je oko 5 pa porez na to. Cena drndanja inspekcije za slucaj ovakvav donosi jos ne znam al npr 100€ troskova na tu cenu. Zbog grejalice od 1000 dinara?
Jednostavno prihvatite da se tako i to je to. Vi ili Vasi roditelji su birali ljude kojima ovakav zakon odgovara, sto zbog smanjenja troskova drzavne administrracije tj nema vise inspekcije za grejalice i slicne stvari i troskova na to, sto zbog toga sto ti ljudi imaju udela u svim ozbiljnijim prodavnicama, a tek uvoznicima firmama i apsolutno im nije u interesu da gube novac. Zato sledeci put pamet u glavu i pitajte toga za koga glasate da li je on za to da kad dodje na vlast, Vi jos vise naje8ete ili ce da poradi na takvim zakonima gde ce Vasa prava zastiti, umesto za svoju vilu, preusmerice novac na nesto od opsteg dobra i sl.
 
Koji clan? Clan 54 kaze suprotno
Član 54

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva od trgovca da se otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
 
JVi ili Vasi roditelji su birali ljude kojima ovakav zakon odgovara, sto zbog smanjenja troskova drzavne administrracije tj nema vise inspekcije za grejalice i slicne stvari i troskova na to, sto zbog toga sto ti ljudi imaju udela u svim ozbiljnijim prodavnicama, a tek uvoznicima firmama i apsolutno im nije u interesu da gube novac. Zato sledeci put pamet u glavu i pitajte toga za koga glasate da li je on za to da kad dodje na vlast, Vi jos vise naje8ete ili ce da poradi na takvim zakonima gde ce Vasa prava zastiti, umesto za svoju vilu, preusmerice novac na nesto od opsteg dobra i sl.

Jos samo da nam kazes koji su to, evo svi su se izredjali i jos ne dodjose ti sto rade za opste dobro. Bespotrebno politizujes temu, ovo je tema za sta uciniti SADA ako su vam prava ugrozena.
 
Ja rekoh sta je meni receno u servisu. Jos sam napomenuo da sam uzeo drugi monitor i da hocu povracaj novca jer nema vise smisla vise je monitor bio na servisu nego kod mene i kvar nije otklinjen i vise nisam mogao cekati i kao u fazonu povracaj jedino ako se izda zamena pa da se stornira racun pa da oni taj sa zamene vrate u prodaju u suprotnom nista od toga... Javljam sta je bilo na kraju posto je proslo desetak dana od kad sam odneo monitor pa dok ga oni pregledaju pa posalju na servis pa dok servis ponovo pogleda a vec je bio kod njih 2x ali ili su nestrucni ili se prave blesavi pa nece da prihvate da postoji problem...
 
Ja radim u servis/prodavnici, jasno i glasno je postavljen zakon koji meni kao prodavcu dozvoljava da biram nacin na koji cu prihvatiti reklamaciju. 1. Popravka, 2. Zamena, 3. Povracaj novca. I imam prava da se odlucim na bilo koji vid reklamacije, naravno na moju korist. Takodje po zakonu mi, serviseri smo kompetentni i ovlasceni da procenimo da li nesto potpada pod reklamaciju ili ne. Shodno tome kupac je zaista u losoj poziciji.

Posto ocigledno postojeci Zakon nije dovoljno jasan, predlogom Zakona o izmenama i dopunama ZZP-a (nacrt) (http://www.zastitapotrosaca.gov.rs/...ama-i-dopunama-zakona-o-zastiti-potrosaca.doc) se neke stvari jasnije odredjuju, ukljucujuci i sta potrosac moze da bira i u kojim slucajevima. Savetujem ti da procitas. Neke od interesantnih stvari su recimo da je trgovac u obavezi potrosacu da omoguci da bude prisutan prilikom utvrdjivanja nesaobraznosti (testiranja). Takodje, jasno se kaze da potrosac ima pravo da bira izmedju zamene i popravke, pa i povracaja novca/umanjenja cene u odredjenim uslovima.

Takodje se tretira pitanje ponovne nesaobraznosti uredjaja koji je bio na popravci, sto je cesto problem.

Ja uopste ne mislim da je ZZP kod nas toliko los za potrosaca. Problem je, kao i sa drugim propisima, u neodgovarajucem sprovodjenju zakona, tj nepostojanju efikasnih mehanizama kojima bi se sporovi izmedju trgovca i potrosaca brzo resili, a prava potrosaca bila zasticena.

A sto se tvog stava tice - nije sve u Zakonu. Kako se bude podizala svest o pravima potrosaca i organizovale grupe/servisi za njihovo obavestavanje, tako ce i gradjani biti bolje obavesteni o iskustvima drugih u razlicitim prodavnicama. A onda cete se mozda vise baviti svojom reputacijom i izlazenjem u susret potrosacima, nego izigravanjem vrsnih pravnika i prvoklasnih tumaca propisa. Usput, taman mi reci u kojoj prodavnici radis, da znam da zaobidjem. Mada ne koristim grejalice od 1000 din.

Sto se tehnike tice, moja preporuka svima je da koriste mogucnost online narucivanja, kako bi bili zasticeni dodatnim odredbama Zakona koje se odnose na zakljucivanje ugovora na daljinu (tj pravo na jednostrani raskid ugovora u odredjenom roku).
 
Poslednja izmena:
Neko moje iskustvo do sada je da sve zavisi i od prodavca do prodavca hoce li ti izaci u susret, niko ne voli da je na losem glasu, msm ono ima i kupaca koji su stoka to ne sporim pa nesto zeznu pa posle vracaju i traze nazad novac ili zamenu, ali sta da radi covek kad prodavac jednostavno nece da ti izadje u susret, evo ja sad ne zmam jel ovo po zakonu, ali kupio sam monitor koji nije onakav kakvim se tvrdi da jeste tj nesto na njemu nije dobro odradjeno pa i posle zamene zvucnika ostaje problem sa vibriranjem monitora pri pustanju muzike i nosim monitor u servis prodavca i covek u servisu mi otvoreno kaze mi ti novac necemo sigurno vratiti, ja ti mogu pisati ovde u izvestaju ali novac od nas dobiti neces, jedina mogucnost je da ovlasceni servis odobri zamenu pa da taj novi monitor dodje u servis, ti dodjes kod nas sa racunom i mi ti ga storniramo i vratimo novac na tvoj racun, jedino je to moguce. ako oni to poprave ako je moguce neces dobiti nazad novac.....

Je l' to WinWin u pitanju? Verovatno si ranije pisao i koji je monitor u pitanju, ali mi se ne trazi... Barem je taj gde si kupio bio posten i rekao ti kako stvari stoje. Nerealno je ocekivati da oni tebi vrate pare, a da pritom dobiju sipak od ovlascenog servisera/uvoznika. Koliko sam ja ukapirao iz nekih mojih iskustava, prodavcima nije problem ni da zamene ni da vrate pare, ali su oni pri realizaciji garancije samo posrednik izmedju kupca i ovlascenog servisa tj. uvoznika.


Sto se tehnike tice, moja preporuka svima je da koriste mogucnost online narucivanja, kako bi bili zasticeni dodatnim odredbama Zakona koje se odnose na zakljucivanje ugovora na daljinu (tj pravo na jednostrani raskid ugovora u odredjenom roku).

Ocigledno nisi citao o peripetijama nekih koji su tako radili.
 
Sta je realno, a sta je nerealno, to je za diskusiju. Ja kad kupim nesto, pare sam dao radnji, i apsolutno me ne zanima uvoznik. Ako to nesto ne radi, hocu da se resi u normalnom roku, sto ce reci ako je neispravno iz radnje, hocu odmah drugo, a radnja nek smislja sta ce dalje. Ako je crklo u garantnom roku, hocu da se resi sto pre, a ne za 2 meseca. Sa stanovista prodavca, kod mene je uvek bilo sledece - reklamacije smo redovno resavali na svoju stetu (stvari gube na vrednosti vremenom) - jer je musterija uvek u pravu, i to pre nego su postojali ovi zakoni. Coveku crkne monitor, sta on da radi 2 meseca bez istog?

A civilizovan svet to ovako resava. Prosle godine na leto sam u Austriji uzeo 60 karti 7970 XFX - karte su se pregrevale, sve do jedne, lose montiran cooler. Kad je crklo prvih 10ak komada, vratio sam sve nazad uz obrazlozenje sta je problem, covek nije ni reci rekao, vratio je pare, bez obzira sto je cena pala 30 eura u medjuvremenu (po komadu) - e tako se to radi. Kod nas sam za jednu kartu uzetu iz emija koja je bila iz safirove fals serije i nije radila iz radnje (vratio sam je isti dan) skoro morao da uzmem advokata. Toliko o tome
 
Poslednja izmena:
@KAMIKAZE pa da bio si blizu nije ww nego emmi ali mu to dodje na isto, a sto se servisa tice do sad sam sve resavao u nekom roku do 45 dana i nije bilo problema ali se ovo za monitor zakomplikovalo. Lik u serrvisu je stvarno ok, kad god sam nesto nosio tamo po 20 min se raspricamo o stvarima nevezanim za kvar o it sektoru itd, ali i on sam kaze da oni nmg tako jer od ovlascenog servisa sve krece pa onda dobavaljac i na kraju oni su tu da ti vrate novac ili zamene jer su ti oni prodali. Drug je imao problem sa lt ( laptopom :D ) i 3-4x mu ga vracaju 3 meseca se jurio sa prodavcem i servisom ( isto kimtec ) jos mu izgrebali lt i na kraju je dobio nazad novac. Nzm videcu sta ce biti.

@zmajns, pa eto ja sam monitor koristio 2 meseca i onda uvideo da postoji problem sa zvukom i poslajem ga u ovlasceni servis, kontam zvuznik je u pitanju, zamenice ga i tjt, kad posle mesec dana i zamene zvucnika opet isto stanje + ga izgrebu nazad, vratim im ga i malo jace od mesec dana opet bio u servisu i asusu i vracaju ga nazad sa obrazlozenjem da se obratim prodavcu a taj isti prodavac ce njima morati da salje monitor i tako dok se sve zavrsi ja cu biti 3 meseca i jace bez monitora, samo sto sam ja kupio drugi jer mi je prekipelo, da mogu dobili bi po :smackbum: koliko sam vise pukao....
 
O tome kako se kod nas radi svi znamo, a o tome kako se radi u jednoj Nemackoj cuo sam pricu od koleg sa posla iz prve ruke. Kupio je neki multipraktik, mixer, seckalica, 100cuda, bilo oko 250eur. Crklo posle 2 meseca, nece da radi. Spakovao u kutiju sve i odlucio da reklamira, ali posto nije znao jezik bas najbolje za svaki slucaj podje gazdina zena iz firme sa njim. Dosao na kasu kaze ne radi. Prodavacica mu rekla da stavi kutiju dole na kolica i pita ga hoce li drugi ili da mu vrate novac! Ostao je u cudu da niko nije ni pogledao uredjaj. Trazio je novac, dobio novac i kraj. Nije bilo zavlacenja, zezanja, nicega. Ovo je svakako extrem ali dovoljno govori o nasim prodavcima kojima samo sto DNK uzorak ne treba. Kada sam reklamirao zvucnu karticu u EMMI od 39EUR koja nije radila trazili su mi fotokopiju licne karte, sto papira, potpisi ove, potpisi onde... jedva im predadoh karticu u radnji u NS-trajalo je skoro sat vremena. Posle su me 2 meseca zavlacili, da bi posle 2 meseca javili da su IZGUBILI fotokopiju moje licne karte i fiskalnog racuna pa da im eto posaljem na email. Poslao sam im i jos je 2-3 nedelje proslo da bi najzad dobio drugu zvucnu. Sta bi bilo da sam reklamirao monitor ili graficku? Kako bi 2,5 meseca radio bez toga?
 
Poslednja izmena:
Postavlja se pitanje, odakle emiju (ili bilo kojoj prodavnici) pravo da ti prvo trazi, a drugo da ti fotokopira licnu kartu !?
 
O tome kako se kod nas radi svi znamo, a o tome kako se radi u jednoj Nemackoj cuo sam pricu od koleg sa posla iz prve ruke. Kupio je neki multipraktik, mixer, seckalica, 100cuda, bilo oko 250eur. Crklo posle 2 meseca, nece da radi. Spakovao u kutiju sve i odlucio da reklamira, ali posto nije znao jezik bas najbolje za svaki slucaj podje gazdina zena iz firme sa njim. Dosao na kasu kaze ne radi. Prodavacica mu rekla da stavi kutiju dole na kolica i pita ga hoce li drugi ili da mu vrate novac! Ostao je u cudu da niko nije ni pogledao uredjaj. Trazio je novac, dobio novac i kraj. Nije bilo zavlacenja, zezanja, nicega. Ovo je svakako extrem ali dovoljno govori o nasim prodavcima kojima samo sto DNK uzorak ne treba. Kada sam reklamirao zvucnu karticu u EMMI od 39EUR koja nije radila trazili su mi fotokopiju licne karte, sto papira, potpisi ove, potpisi onde... jedva im predadoh karticu u radnji u NS-trajalo je skoro sat vremena. Posle su me 2 meseca zavlacili, da bi posle 2 meseca javili da su IZGUBILI fotokopiju moje licne karte i fiskalnog racuna pa da im eto posaljem na email. Poslao sam im i jos je 2-3 nedelje proslo da bi najzad dobio drugu zvucnu. Sta bi bilo da sam reklamirao monitor ili graficku? Kako bi 2,5 meseca radio bez toga?

Kao i ja preko lt, dok ti oci ne ispadnu :D Meni su trazili samo broj licne karte sto mu dodje na isto al ajde.
 
Cekaj, je l' to Emmi ima prostorije u ZR, ili te setaju po NS-u i/ili Beogradu? :smash:

Nemaju, ww ima u ZR prodavnicu, mogao bih mozda tamo da predam ali mi je bzv da nosim tamo gde nisam kupio, inace sve narucim preko neta , pa ako postoji neki problem ako sam kupio od altija tj njihovih radnji onda odnesem u NS u servis itd, jer svakako moram slati o svom trosku jer im tako pise i na sajtu, bla bla nisu duzni da oni vrse transport, kupac o svom trosku salje na servis, pa mi bolje da dodam 300-400 din na cenu koliko bih platio inace za slanje pa da sam odnesem nego da se nedaj Boze osteti prilikom transporta, a i uglavnom odnesem kad sam u prolazu kroz NS tkd ono to mi nije ni toliki problem, samo mi je cimanje....
 
E vidis, to je dobro pitanje.

Gde mačke nema tu miševi kolo vode...
To je isto radio i Limundo, pisale novine o tome, oglasio se i "zaštitnik prava građana" i ? Nikom ništa. Nema države da to sankcioniše ili je neko "podmazao" nekog... nikad nećemo saznati kao i mnogo ozbiljnije stvari koje se itekako tiču naših života.
Ono što možemo je da gledamo kako da se zaštitimo u presentu i tema bi trebala da ide u tom smeru inače "padaju prijave" i kuknjava o tome kako se ide u off topic, u politiku... Rupa u "zakonu" koliko hoćeš! :)
Na žalost mnogih koji su "pali" na reklame, nisu imali dosadašnjih iskustava sa prodavcima i reklamacijama, sadašnji zakon je izdaja za potrošača i to je nesporna činjenica. Ono što se može predložiti jeste samo "pazi gde kupuješ - kupuj kod onoga sa dobrom reputacijom" i "informiši se pre kupovine zašto je negde nešto jeftinije" i slično, što je nedovoljno za već "oštećenog" kupca.
 
@ZeXx
Robu na reklamaciju šalješ prodavcu o njegovom trošku.
ZZP član 54
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.
 
@ZeXx
Robu na reklamaciju šalješ prodavcu o njegovom trošku.
ZZP član 54
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.

Sa sajta prodavnice iz dela za reklamacije, citiram "Reklamacija na funkcionalnu ispravnost proizvoda u garantnom roku.

U ovom slučaju, proizvod šaljete u servis na onu adresu koja je upisana na Vašem garantnom listu. Na njemu se nalazi kontakt telefon, kao i adresa ovlešćenog servisa gde će Vam otkloniti kvar u roku koji je precizno utvrđen za svaki proizvod pojedinačno. Ukoliko proizvod pošaljete servisu koji nije ovlašćen, Vaša reklamacija neće biti prihvaćena i proizvod gubi garanciju. Ovo se može dogoditi i ako sami pokušate da otklonite nastali kvar."

A na delu za servis pise, citiram "Primetili ste da uz svaki uređaj koji poručite dobijate i odgovarajući garantni list. Shodno tome, robu na servis dostavljate lično ili dostavnom službom u ovlašćeni servis koji je naznačen u garantnom listu. Zakonski rok za rešavanje reklamacija je 45 dana i on teče od dana prijema u ovlašćeni servis. U vezi sa reklamacijama i servisom u garantnom roku, ne postoji nikakva obaveza prodavnice Emmi pa čak ni u organizovanju prevoza uređaja do ovlašćenog servisa.

Sve dalje obaveze snosi davalac garancije."

Kad god sam imao problem, obratim se njima i dobijem odgovor poslajite/donesite i tjt....
 
A na delu za servis pise, citiram "Primetili ste da uz svaki uređaj koji poručite dobijate i odgovarajući garantni list. Shodno tome, robu na servis dostavljate lično ili dostavnom službom u ovlašćeni servis koji je naznačen u garantnom listu. Zakonski rok za rešavanje reklamacija je 45 dana i on teče od dana prijema u ovlašćeni servis. U vezi sa reklamacijama i servisom u garantnom roku, ne postoji nikakva obaveza prodavnice Emmi pa čak ni u organizovanju prevoza uređaja do ovlašćenog servisa.

Sve dalje obaveze snosi davalac garancije."

Kad god sam imao problem, obratim se njima i dobijem odgovor poslajite/donesite i tjt....

Kada sam ja u vezi toga slao mejl Emmi-ju, i podsetio ih na obaveze prema Zakonu (tj da ja ugovor o prodaji imam sa njima, a ne sa trecim licem), dobio sam sledeci mejl od jednog od Product Manager-a (da mu sad ne pisem ime):

"Obzirom da su prodavci i po zakonu duzni da direktno sa kupcem resavaju prigovore i reklamacije, mi se svakako pridrzavamo zakona i trudimo se da uvek ispostujemo kupca cak i preko zakonskih obaveza (npr. slanje kurira da preuzme neispravnu robu kupljenu preko WEB-a o nasem trosku), pa verujem da biste bili zadovoljni saradnjom sa nama."

Prema tome, vrlo dobro oni znaju, nego se prave ludi.

Evo i da ne bude da izmisljam:
Emmi.jpg

Inace, ne znam smem li da reklamiram pojedinacne firme, ali ima prodavnica u BGu koje su za svaku pohvalu, i gde sam na primer menjao graficke za bukvalno pet minuta, zato sto mi je smetao coil whine i sl. Cak su i pitali hocu li pare nazad ili da mi nadju druge. Tako da nisu svi isti.
 
Poslednja izmena:
Naravno da treba da se kaze koje su to firme!
Necemo valjda da krijemo/stitimo bitange, a dobre zaboravljamo.
 
Naravno da se prave blesavi pa ako prodje prodje, krajnje pilicarski, samo sto meni nije bio problem da licno odnesem kad sam u prolazu kroz NS, ali ima ljudi kojima bi sigurno bio problem. I napisi koje su radnje u pitanju, ja vise ne kupujem u emmiju, presao sam na drugu radnju iz BG, a cuo sam samo reci hvale za nju o At*m-u je rec.
 
Poslednja izmena:
A na delu za servis pise, citiram "Primetili ste da uz svaki uređaj koji poručite dobijate i odgovarajući garantni list. Shodno tome, robu na servis dostavljate lično ili dostavnom službom u ovlašćeni servis koji je naznačen u garantnom listu. Zakonski rok za rešavanje reklamacija je 45 dana i on teče od dana prijema u ovlašćeni servis. U vezi sa reklamacijama i servisom u garantnom roku, ne postoji nikakva obaveza prodavnice Emmi pa čak ni u organizovanju prevoza uređaja do ovlašćenog servisa.

Sve dalje obaveze snosi davalac garancije."

Prilikom nekoliko poslednjih kupovina ja nisam dobio garantni list, samo izjavu o saobraznosti.
 
Takodje. Posle mi drugar koji drzi prodavnicu kaze da za garancije od 24 meseca ne treba garantni list jer je fiskalni = garanciji od 24 meseca. Za proizvode sa 3 ili 5 godina garancije daju se garantni listovi.
 
Naravno da se prave blesavi pa ako prodje prodje, krajnje pilicarski, samo sto meni nije bio problem da licno odnesem kad sam u prolazu kroz NS, ali ima ljudi kojima bi sigurno bio problem. I napisi koje su radnje u pitanju, ja vise ne kupujem u emmiju, presao sam na drugu radnju iz BG, a cuo sam samo reci hvale za nju o At*m-u je rec.

hehe jedna od onih koje sam hteo da navedem je upravo Atom. Doduse, lokacija i radno vreme im nisu bas najzgodniji :). Takodje, PC Practic, bukvalno nikada ni jedan problem. Ne znam rade li isti momci u lokalu u TC "Vero" i dalje, ako rade - sve preporuke. Vidim na sajtu da sada rade i price-matching, ali ne znam kako funckionise u praksi.

Viphouse i BC Group su bili korektni, mada sa njima imam ogranicena iskustva, kao i sa Microsystems-om.

Kakva su iskustva za Monitor-om, od njih nikada nista nisam kupovao?

@GoranM, kao sto si napisao, garancija je dodatno osiguranje za potrosaca, i nije isto sto i saobraznost, u smislu zakonske obaveze. Trebalo bi da je po zakonu obavezan rok za garantovanje saobraznosti upravo dve godine, tako da bi dodatna garancija bila u sustini dupliranje istog, osim ako ne nosi neke dodatne povoljnosti. Garancija nikada ne moze da ogranici prava potrosaca u odnosu na minimum propisan zakonom (saobraznost), a za koji je odgovoran trgovac sa kojim kupac aktom kupovine potpisuje ugovor.
 
Poslednja izmena:
Evo jos koga interesuje o razlici izmedju saobraznosti i garancije, kacio sam vec u temi i dokument/pojasnjenje, koji je Ministarstvo svojevremeno objavilo.


"Odgovornost trgovca za saobraznost robe ugovoru i odgovornost na osnovu izdate garancije, nisu iste kategorije. Prvo je ispunjenost ugovora, shodno predugovornom obaveštavanju, a drugo je dodatno obećanje određenih pogodnosti koje davalac garancije daje potrošaču zbog svoje poslovne politike i običaja. Kako garancija ne isključuje, niti utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru, potrošač je zaštićen na osnovu zakonom propisanih prava, u roku od dve godine i ta prava ne mogu biti isključena niti ograničena ugovornom garancijom. Dakle, ukoliko postoji garancija za određenu robu ona ne utiče na prava potrošača, već teče paralelno, pa on u prve dve godine od kupovine, može po svojoj volji da se odluči, da li će da se pozove na saobraznost robe ugovoru, ili će iskoristiti svoja prava utvrđena garantnom izjavom.”

(Mišljenje Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija, br. 011-00-00260/2012-03 od 11.2.2013. godine)
 
Ja da napišem nešto iznenađujuće!
Kupio sam uljani radijator marke wox sa 13 rebara i to u pokojnom Tehnomarketu. Bila dobra cena!
Posle godinu dana prestao da radi. Nazvao njihov centar za potrošače i pitali me gde živim i imam li garanciju. Posle datih podataka, uputili me u najbliži servis. Inače servis (stambena kuća sa malom tablom imena firme) je na kraju Telepa, kod Šumske ulice, znaju ljudi iz Novog Sada na šta mislim.

Pozvonim na kapiju, otvara mi neka žena i uzima radijator i garanciju i to je to?! Nema nikakvog papira da je uzela uređaj. Ma ja se žurio, rekoh nema veze.
To je bilo u četvrtak i danas mi stiže poruka (ponedeljak) da je radijator popravljen.
Dobro nisu popravili i grejalicu u radijatoru, ali to mi i ne treba. Odradiću to pred istek garancije. Bitno mi je da me greje dok ovi iz toplane ne počnu da greju.

Inače uređaj je radio ukupno 2 meseca pre otkaza. Znači ljudi ne kupujete loše marke uređaja! Mada imam i njihovu grejalicu, ali ona radi već 3 godine bez problema!
 
Takodje. Posle mi drugar koji drzi prodavnicu kaze da za garancije od 24 meseca ne treba garantni list jer je fiskalni = garanciji od 24 meseca. Za proizvode sa 3 ili 5 godina garancije daju se garantni listovi.

Ja sam uzimao RAM sa 5 godina garancije i graficke sa 3 i opet sam dobijao samo izjavu. E sad, ako garantnog lista nema, onda jedino da se salje prodavcu roba.
 
Ja sam uzimao RAM sa 5 godina garancije i graficke sa 3 i opet sam dobijao samo izjavu. E sad, ako garantnog lista nema, onda jedino da se salje prodavcu roba.

Trazi im da ti posalju :) Ili ako nekad budes u prilici da si u blizini neke njihove prodavnice poneses ambalazu i racun i objasnis sta i kako i ispunice ti, imao sam i ja takvih slucajeva, bolje da ja imam garanciju da ne bude posle znate pao sistem, izgubili smo podatke i tako nesto pa da nema podataka u vezi garancije, ipak je ovo Srbija.
 
hehe jedna od onih koje sam hteo da navedem je upravo Atom. Doduse, lokacija i radno vreme im nisu bas najzgodniji :). Takodje, PC Practic, bukvalno nikada ni jedan problem. Ne znam rade li isti momci u lokalu u TC "Vero" i dalje, ako rade - sve preporuke. Vidim na sajtu da sada rade i price-matching, ali ne znam kako funckionise u praksi.

Viphouse i BC Group su bili korektni, mada sa njima imam ogranicena iskustva, kao i sa Microsystems-om.

Kakva su iskustva za Monitor-om, od njih nikada nista nisam kupovao?

@GoranM, kao sto si napisao, garancija je dodatno osiguranje za potrosaca, i nije isto sto i saobraznost, u smislu zakonske obaveze. Trebalo bi da je po zakonu obavezan rok za garantovanje saobraznosti upravo dve godine, tako da bi dodatna garancija bila u sustini dupliranje istog, osim ako ne nosi neke dodatne povoljnosti. Garancija nikada ne moze da ogranici prava potrosaca u odnosu na minimum propisan zakonom (saobraznost), a za koji je odgovoran trgovac sa kojim kupac aktom kupovine potpisuje ugovor.

Citajuci celu ovu temu, mislim da se Atom i Hellas izdvajaju kao najkorektnije firme. Viphouse su obicni sarlatani i prevaranti! Monitor je OK, meni su urgirali zamenu monitora koji je crkao 5 dana nakon kupovine - nisam nosio u servis, vec njima, a oni su zavrsili sve u roku od 7 dana. Mada mi se cini da je ovde bilo par slucajeva gde su ljudi bili nezadovoljni Monitorom.
 
Nazad
Vrh Dno