Šta je novo?

Da li neko od vas koristi Adobe Premiere CS6? Kakva su iskustva...?

Ma nije toliko problem workflow koliko je problem sto mi se menja boja klipa u zavisnosti od toga da li mi je ukljucena CUDA ili ne, a i posle exporta je boja exportovanog klipa drugacija od onoga sto stoji u programu :wall:

To sto 'Dip to Black' pomera sliku nekoliko frejmova i sto moram manuelno da proveravam da mi slucajno nije work area povecana za 1 frejm je manji problem od ove boje :mad:

Bacio mi driver neku mađiju :d
 
^ Final Cut Pro X jeste drugaciji od svega, drasticno. Pre njega su svi bili manje vise slicni, ali je i tada Final Cut Pro 7 odskakao jer je imao bolji UI, bolju podrsku i bio je stabilniji.

U ovim danima kada nemam sta da igram, mogu li taj OSX i FC7 da instaliram na vmware pod Win 7 , cisto radi probe ?
 
@borab Mozes sto ne bi mogao?
Samo pazi da nabavis dobru verziju osx-a..:)

inace, radim na win-u od win-a 3.1, i tvrdim da je hackintosh mnogo bolji.
sad upravo kucam ovo iz google chrome-a u win7, imao sam hackintosh do pre pola godine, dual boot, ali prso mi je hdd, pa me mrzelo da instaliram ponovo..:)
cekam da legnu neke pare, uzmem ssd, pa dignem osx, jer mi je veoma bitna video obrada, a osetno je brze sve u hackintoshu :)
 
Adobe C6 kao i Final cut je alatka za kreiranje video sadrzaja. Na obe platforme sam radio razlicite forme (od reklamnih spotova, pa sve do igranih filmova) i shvatio da imaju i prednosti i mana. Final cut pro nema podrsku za gomilu kodeka i kod njega se sve svodi na pripremu, odnosno konvertovanje svih fajlova u osnovni kodek, po mogucstvu pro ress, koji ima real quicktime podrsku koja mogostruko ubrzava priview i rendreing. Kod Adoba ima odmah podrske, ali u principu nikad nisi na svome kada su u pitanju gubici oko adaptiranja i scaliranja videa i ne znas sta ce do kraja izaci. Mada, sa pristojnom masinim mozes montirati i jako komprimovane fajlove, sto je zaista dobra stvar jer mnogostruko ubrzava proces. Problem kod Adobe-a je u generisanju i conformisanju zvuka. To im je boljka od prve cs pro verzije. Kad ima puno fajlova, samim tim i puno waveformova, ne retko se desava da ih izgubi, pa onda u nedogled da pravi nove iznova i iznova. Dok, kod final cut-a toga nema. Jednom uradi waveform i vise nikad. Jos jedan plus kod FC je pro res HQ kodek, koji zaista daje ekspresivnu sliku sa ozbiljnim bitrate-om.
 
Adobe C6 kao i Final cut je alatka za kreiranje video sadrzaja. Na obe platforme sam radio razlicite forme (od reklamnih spotova, pa sve do igranih filmova) i shvatio da imaju i prednosti i mana. Final cut pro nema podrsku za gomilu kodeka i kod njega se sve svodi na pripremu, odnosno konvertovanje svih fajlova u osnovni kodek, po mogucstvu pro ress, koji ima real quicktime podrsku koja mogostruko ubrzava priview i rendreing. Kod Adoba ima odmah podrske, ali u principu nikad nisi na svome kada su u pitanju gubici oko adaptiranja i scaliranja videa i ne znas sta ce do kraja izaci. Mada, sa pristojnom masinim mozes montirati i jako komprimovane fajlove, sto je zaista dobra stvar jer mnogostruko ubrzava proces. Problem kod Adobe-a je u generisanju i conformisanju zvuka. To im je boljka od prve cs pro verzije. Kad ima puno fajlova, samim tim i puno waveformova, ne retko se desava da ih izgubi, pa onda u nedogled da pravi nove iznova i iznova. Dok, kod final cut-a toga nema. Jednom uradi waveform i vise nikad. Jos jedan plus kod FC je pro res HQ kodek, koji zaista daje ekspresivnu sliku sa ozbiljnim bitrate-om.


Ne pravi valjda iznova waveform ako je vec stavljen u media cache.

To za sam proces rada je tacno, jer skoro svi formati mogu da se uvezu u program bez problema, ali su zato izvoz i konverzija spori - WMV u MP4 brzina je za plakanje :(
 
Adobe C6 kao i Final cut je alatka za kreiranje video sadrzaja. Na obe platforme sam radio razlicite forme (od reklamnih spotova, pa sve do igranih filmova) i shvatio da imaju i prednosti i mana. Final cut pro nema podrsku za gomilu kodeka i kod njega se sve svodi na pripremu, odnosno konvertovanje svih fajlova u osnovni kodek, po mogucstvu pro ress, koji ima real quicktime podrsku koja mogostruko ubrzava priview i rendreing. Kod Adoba ima odmah podrske, ali u principu nikad nisi na svome kada su u pitanju gubici oko adaptiranja i scaliranja videa i ne znas sta ce do kraja izaci. Mada, sa pristojnom masinim mozes montirati i jako komprimovane fajlove, sto je zaista dobra stvar jer mnogostruko ubrzava proces. Problem kod Adobe-a je u generisanju i conformisanju zvuka. To im je boljka od prve cs pro verzije. Kad ima puno fajlova, samim tim i puno waveformova, ne retko se desava da ih izgubi, pa onda u nedogled da pravi nove iznova i iznova. Dok, kod final cut-a toga nema. Jednom uradi waveform i vise nikad. Jos jedan plus kod FC je pro res HQ kodek, koji zaista daje ekspresivnu sliku sa ozbiljnim bitrate-om.

Odavno ne postoji problem ni raznih codeca, novi Final Cut Pro X podrzava sve to realtime i radi mnogo bolje, stabilnije i brze od CS6 koji je i dalje CS1 sa 100 novih dugmica :)
 
Odavno ne postoji problem ni raznih codeca, novi Final Cut Pro X podrzava sve to realtime i radi mnogo bolje, stabilnije i brze od CS6 koji je i dalje CS1 sa 100 novih dugmica :)


Kako god, neki "veliki" igraci su presli sa FCP na CS6 :trust:
 
"Veliki igracima" trebaju neke stvari koje ne trebaju nikome vise, aka ubedljivoj vecini. To sto oni rade najvisu produkciju u nekom programu, ne znaci da ti sad treba da radis u tom istom i da je to najbolje za tebe, uglavnom je obrnuto jer imas gomile opcija koje ti ne trebaju pa ne mozesh da dodjesh lako do onih koje ti trebaju. Zato je FCPX savrshen za 98% trzista, a pogotovo za TEBE. Jedina slaba tacka FCPX je jos uvek kolaboracija, kada gomila ljudi radi po nesto u istom projektu, za sve ostalo FCPX je daleko efikasniji, jednostavniji, brzi, i vec postoji gomila raznih korisnih plugina koji izlaze samo za njega. Ali ne vredi ja da pricam, moras da probas, jer mogu da se kladim da nisi :)
 
Poslednja izmena:
100 ljudi, 100 cudi - Some people call it Final Cut 8 :D
 
Ja koristim Adobe Premiere/After Effects/Photoshop vec nekih 16 godina i zadovoljan sam generalno svim opcijama i rezultatima koje sam dobijao, mane i bagovi posebno u ranijim verzijama su bili prisutni dok je od starta CS erzije najnovija CS6 mnogo stabilnija, nisam imao ni jedno pucanje od kada je koristim u zadnja 3 spota sto sam montirao kao ni pucanje Aftera. Editing je bio klasican HD h264 1920x1080p sa po 7-8 traka u sekvenci, a probao sam i 4K materijal sa RED-a i sve je izuzetno stabilno sto je veliki pomak u odnosu na ranije verzije.

Zamerke postoje naravno na mozda jedan stepen degradacije koju After u odnosu na DaVinchi Resolve ili Digital Fusion ima pri kolor korekciji ali navika na korisnicki interfejs kao i kompaktibilnost i harmonija Premiere/After/Photoshop je za moje potrebe zadovolljavajuca. Takodje kome je problem besparica tj. - nedovoljno brz hardver za obradu video materijala visoke rezolucije i to moze da resi jednostavnim proxy file replace nacinom ako ga ne mrzi da konvertuje raw materijal, jednostavno iz HD-a se konvertuje u SD ili iz 5K/4k/2.5k u HD/SD rez. sa dobrim kodekom za iskljucivo sirovu montazu, a potom se samo vrati na izvnorni materijal prostim file replace-om i menjanjem podesavanja kompozicije za montazu i onda post.

Od starta sam navikao isto tako na 3D Max, Poser a potom i Eon Vude Despirit i dan danas ih koristim.
 
Poslednja izmena:
Meni je par puta puklo, ali ja imam low-budget hardware, tako da to nije nista cudno. Ono sto me najvise nervira je sto nikako ne mogu da nateram AE da koristi graficku (GPU zauzece = 0%). Instaliran zadnji update, graficka stavljena u onaj *.txt file, ali dzabe :mad:
 
Da li si skinuo sve codece i podesio u afteru sve sto je potrebno, pretpostavljam da to sve znas... koja ti je grafika u pitanju da li ima CUDA dodatak...

evo malog RAW RED CIMENA .R3D video materijala da isprobate kako vam sljaka :)

http://reduser.net/forum/showthread.php?42130-M-X-REEL-R3D-s


GTS 450 - Premiere sljaka samo tako, a i AE ju je registrovao u GPU information prozoru, tako da nemam pojma zasto me zeza. Malopre sam blenuo u GPU usage i samo se nekoliko puta malkice odlepilo od nule (15% max), a memorija na grafickoj je pritom sve vreme bila skroz popunjena. 1 minut videa se renderuje 40 minuta :smash:

Hvala za link, bas sam trazio tako nesto ;)
 
Reinstaliraj ceo OS WIn7 64 i ponovo CS6 paket update-ovan i probaj opet...


Pa to i jeste na svezem sistemu - the very first AE projekat :D

I CPU u prvom delu renderovanja delje @ 100%, a posle opadne na ispod 20% :rupa:

Experimentisacu i cackati kad budem imao vremena :type:
 
ala si mi rekao ovim,, pa jel moguće ili nije bez transreenkodovanja....? znam da je za cs4 postojao plagin moyea mkv importer koji je šljakao odlično...nažalost ne radi na novijim verzijama
 
ala si mi rekao ovim,, pa jel moguće ili nije bez transreenkodovanja....? znam da je za cs4 postojao plagin moyea mkv importer koji je šljakao odlično...nažalost ne radi na novijim verzijama


Pa vidis da kazu da ne moze i da mora da se prebaci u drugi format. Mislim, ja sam to samo na blic video - nisam imao potrebu za mkv fajlovima.
 
Upalilo iz prve :) !
Sjajno
Hvala ti puno :D.
Ako znas jos neki trik ili savet za optimizaciju i ubrzanje rada (a da je kompatabilan sa mojim hardverom iz potpisa) - podeli :D
 
Da li Premiere CS6 može da nastavi export posle pucanja?
Npr, pustim export koji traje 7-8-10 sati. Na 90 % Windows pukne i restartuje se. U export folderu postoje aac i m4v fajlovi koje je Premiere do tada napravio (za mp4). Može li CS6 da nastavi gde je stao, da ne čekam ponovo tih 7-8 sati?
 
Da li Premiere CS6 može da nastavi export posle pucanja?
Npr, pustim export koji traje 7-8-10 sati. Na 90 % Windows pukne i restartuje se. U export folderu postoje aac i m4v fajlovi koje je Premiere do tada napravio (za mp4). Može li CS6 da nastavi gde je stao, da ne čekam ponovo tih 7-8 sati?


Stvarno ne znam. Nisam nikad probao, ali cisto sumnjam da moze.
 
imam jedan problem sa cs6, naime, snimam rukometne utakmice koristeći panasonic sdr-h100 prastaru kameru koja snima u 720 x 576 rezoluciji i ta rezolucija me najviše buni jer u samoj kameri nameštam 16:9 aspect ratio, i onda taj video obrađujem u cs6. Problem je što svaki put kada izmontiram sve zvuk mi krči i skroz je izopačen. Prilikom exportovanja uvek biram h264 kodek i idem u 720p rezoluciju jer bi taj odnos trebalo da bude.
Jel ima neko ideju u čemu bi mogao biti problem?
 
imam jedan problem sa cs6, naime, snimam rukometne utakmice koristeći panasonic sdr-h100 prastaru kameru koja snima u 720 x 576 rezoluciji i ta rezolucija me najviše buni jer u samoj kameri nameštam 16:9 aspect ratio, i onda taj video obrađujem u cs6. Problem je što svaki put kada izmontiram sve zvuk mi krči i skroz je izopačen. Prilikom exportovanja uvek biram h264 kodek i idem u 720p rezoluciju jer bi taj odnos trebalo da bude.
Jel ima neko ideju u čemu bi mogao biti problem?


Kao prvo, 720x576 nije 16:9, i nije 720p ;)

Da li ti je zvuk dobar pre nego sto izmontiras?
 
ma znam da 729x576 nije 16:9, ali u opcijama kamere ja podesim 16:9 i onda je najverovatnije 720x405, pre montiranja je zvuk ok, a stavim 720p jer je to native 16:9 rezolucija, pa mi onda slika bude ok.
Evo odrađeno u AVS Video editoru http://www.youtube.com/watch?v=0yD_na68Uug čisto da vidiš da je zvuk ok, znači i muzika koju ubacim u premier mi brljavi
 
Vrh Dno