Šta je novo?

Battlefield 3

A od kada je pro reality igranje kada se ne zna ni ko pije ni ko placa ?

U realnosti kao prvo imas komadanta koji naredjuje sta ce koji tim raditi a ne sta je tebi palo na um. Kao drugo, timovi znaju gdje su im vojnici ili recimo zna komadant. Pucati na svoga nema veze sa realnošcu mada moram priznati da se da naviknuti na raspoznavanje timova, pogotovo u BF3 nakon godinu dana. Mozda u starijim danima ali i tada sumnjam da je dolazilo do masovnih zabuna gdje je ko i ko je ko. Danas se ima voice komunikacija bas kako je prikazana u BF3 sa karakterima.

Ok, mozes koristiti mikrofon ali se i dalje radi o javnim serverima gdje je velika vjrovatnoca da se mic nece koristiti ili ne znas jednostavno engleski.

Ako se u BF3 izuzme spotanje kao u normaln modu, u relanosti to izgleda kao jedan tim koji trci svezanih ociju.

DICE je to pametno odradio pa je spotanje timska igra a ne leigit hak. Smijesni su mi ovi sto se smiju na spotanje a ne smiju se na nekomunikativnost i slijepo igranje pa tvoj timski igrac zna strategiju koja ti je u glavi isto onoliko koliko i protivnicki igrac. Fino su develeperi odradili mehaniku da bi timovi komunicirali. Pomocu kojih filmskih trikova javiti timu da si vidio tenk ili protivnickog vojnika ? Nikako. HC mod je totalno nerealan i neorganizacija nije u realnosti a u HC-u ne moze biti organizacija sa 30 nepoznatih igraca bez pomagala. Da budemo iskreni, ne mozes na normalu 4 covjeka u skvadu kontrolisati jer niste u vezi a zamisli nebuloze sa 30 ljudi bez timskih pomagala. Fail.

Zamisli situaciju da si u jetu, nema marikacija ko je koji vojnik a tvoj vojniku uzme protivnicki tenk.. lijepe li timske igre kada ga zaspes raketama.

Nikada mi nece biti jasno zasto je tesko = realno kada u realnosti to ne ide tako. Kao sto sam rekao, imas komadanta koji govori tvoju poziciju, poziciju tvojih igraca pa i poziciju mozda neprijatelja ..te na kraju sta da radis a zamisli ratovanja u realnosti kada bi svi sa random strategijom izletili bez komunikacije, koordinacije, komandovanja kao u HC modovima ili u RO.

To sto se nekada prividno prikaze timska igra je totalna slucajnost jer ne postoji milion ciljeva vec njih par (zatsavica, mcomovi ili jednostavan rush naprijed kao u RO) pa se poklopi par ljudi da napadaju isti objektiv i ispadne timska igra.

Sve u svemu normal mod izgleda mnogo realniji od HC modova jer se jednostavno radi o video igri. Uvjek sam za realnost ali neke stvari jednostavno ne funkcionisu u ovakvom tipu igranja. Da ne kazem da se ne spawnas u realnosti ponovo i da objektiv napadas danima pa i mjesecima a ne da se sve zavrsi za 30min.

EDIT: Kolega je pomenuo Project Realty mod, BF2. Fantastican primjer. Ne sjecam se dobro ali mislim da sam znao provesti po pola sata gledajuci jedan tim kako se dogovara, voza naokolo da dodje do objektiva i skonta sta dalje. 30 minuta nicega ?! Mozda je to nekome prestiž. Ne bi mi bilo mrsko izdvojiti 3 sata igranaj sa drustvom takvoga moda ali ja ne zelim da igram 3 sata da uzmem jedan objektiv. Zelim da uletim i da se zabavim nekih 15-30min. A vi se zamislite sta bi se desilo da ste u takvoj igru i da su svi random igraci bez komunikacije.
 
Poslednja izmena:
@ glenn

Daj ne brani spotovanje molim te, kako javiti timu da si video tenk? Paa.. tako sto se pojavi na mapi dole, ili sacekas da ga vidis svojim ocima, nije da su mape 200 x 200 km. Ovako cim uzletim sa helishom (na primer) dodje smaracki avion u roku od 3 sekunde i vec sam gotov jer samo juri narandzasto po ekranu.
 
Cuj dok vidis svojim ocima.. o ja timske igre. I kakvoj crnoj mapi ..pa ne vidis na minimapi cijeli prostor. I tenk ako nije spotan, moze biti pet metara od tebe iza kuće da ga ne vidis. Imas fol 30 suigraca i ni jedan ti ne moze reci da je tu. Ne mozes covjeku jasno reci da ti treba ammo a kamo li da je tenk tu i tu. Kakva crna mapa.. realnost na djelu, jest aha..

Spotanje radi ono sto treba da radi i sto je ocito - poboljsava timsku igru.
 
Poslednja izmena:
Spotanje radi ono sto treba da radi i sto je ocito - poboljsava timsku igru.

Pa imas oci i usi valjda, cujes da puca, vidis da ga neko gadja? Da, stvarno je nevidljiv, onako mali i neprimetan.. A i za vojnike ti treba narandzasto jel tako, nedaj boze da otvoris oci, nego samo po narandzastom trouglu.. Ajde bre ne verujem da uopste raspravljamo o ovome, najveci krivac je DICE sto je taj mod uopste i u igri. Podneo bi cak i ovakav HC plus iskljucen friendly fire, ali sve to i spotovanje i trouglici, i automatsko lecenje i popravljanje.. sto je mnogo mnogo je.
 
Poslednja izmena:
Aman ljudi najobičniji voip iz dvojke i sistem spotovanja je odrađivao posao i davao kakav takav utisak timske igre i neke pristojne realnosti,a da opet nije extremno kao u PR modu. Neke(dobre) stvari jednostavno nije trebalo menjati i to smo odavno elabolirali.
 
2SaiNt4U - Da, hajde slozit cu se.. neka bude ugasen 3D spoting sistem a da ostane isti na mapi ali je kako god neophodan za timsku igru.

Boris Lozac - Kolega, pricas.. da se ne izrazavam uvredljovi. Cuj vidis ga ili cujes ..sarkazam mozda ? Pa nije mapa jedna soba. Ne cujes tenk na drugoj zastavici. Kako reci covjeku da je tenk na E ako je neko na hilltopu. Nikako i to je poenta. U realnosti mozes raditi live prenost komentatorskim stilom sta tenk radi. Kako to izvesti u igri ? Nikako. Ugasi 3D spoting i hajmo nozem na tenk. Jasta.

Ja ne znam sta je vama poenta igranja ali je BF3 timska igra i dodatni aspekti postoje da se timska igra poboljsa jer ne postoje stvari koje postoje u realnosti a to je timska komunikacija i komandovanje.

Da se ne ponavljam ali koliko god se bunili, ne moze u BF3, u ovakvoj igri kakva jeeste, biti realniji bez spotinga.

Sistem gdje niko ne komunicira nisakim.. to nije ni blizu realnosti. Svidjalo se vama ili ne.
 
Poslednja izmena:
EDIT: Kolega je pomenuo Project Realty mod, BF2. Fantastican primjer. Ne sjecam se dobro ali mislim da sam znao provesti po pola sata gledajuci jedan tim kako se dogovara, voza naokolo da dodje do objektiva i skonta sta dalje. 30 minuta nicega ?! Mozda je to nekome prestiž. Ne bi mi bilo mrsko izdvojiti 3 sata igranaj sa drustvom takvoga moda ali ja ne zelim da igram 3 sata da uzmem jedan objektiv. Zelim da uletim i da se zabavim nekih 15-30min. A vi se zamislite sta bi se desilo da ste u takvoj igru i da su svi random igraci bez komunikacije.

"Kolega" ko prica o bilo kakvom elitizmu ovde? Ne pricam ni o ultra realizmu u FPS-u jer za takvo nesto ne postoji pravo resenje u ovom trenutku (tehnoloska ogranicenost verovatno). Ono sto je draz igranja "realisticnih igara" uopsteno je bozanstven osecaj koji imas kada osetis teamwork i organizaciju a druga, jos bitnija je opasan adrenalin kakav ne mozes osetiti za milion godina igranja casual FPS-ova. Upravo to sto si rekao "Kolega je pomenuo Project Realty mod, BF2. Fantastican primjer. Ne sjecam se dobro ali mislim da sam znao provesti po pola sata gledajuci jedan tim kako se dogovara, voza naokolo da dodje do objektiva i skonta sta dalje. 30 minuta nicega ?! Mozda je to nekome prestiz" pokazuje da igri nisi dao dovoljno vremena. Jer u realisticnim shooterima imas adrenalin rush pri svakom susretu sa protivnikom, svaki kill moras da izboris i nakon toga osecas satisfakciju, jer postoji realan strah od ingame smrti. Ko je igrao DayZ zna o cemu pricam.

PR je najblistaviji primer semi-realisticnog FPS-a, dakle, odlican balans realizma/zabave, mogucnost da se hot-joinujes u public partiju bez neke organizacije, odlicna komunikacija (moras imati instaliran mumble komunikator plug-in da bi usao na server a on ti daje mogucnost kako da komuniciras sa tvojim squadom tako i sa ostalim igracima preko proximity voice kanala).

Ovaj mod raste vec 6 godina iz meseca u mesec i sa svakom iteracijom je bolji i bolji. Mape 4x4 km kvadratnih, odlicno modifikovana vozila, balansirana oruzja, taktika, teamwork, sjajana komuna.

Ako te zanima, ovako to izgleda na obicnom public-u.



Izvinjavam, se za off ali moradoh da odgovorim neupucenom kolegi.
 
Poslednja izmena:
citava koncepcija hc-a je da ko prvi vidi neprijatelja taj i ubija. naravno da to dovodi do najstrasnijeg kamperaja pa se dolazi do masovnih situacija da se gine od suporta uvucenog do pola u nekakav zid ili od snajperista koji deluju sa oboda mapa. na to jos dodati i friendly fire i sve postaje prosto deprimirajuce. ne bih ga igrao ni za jace dnevnice
@zuloom- adrenalin u bf3 se moze osetiti u 5vs5 infantry ili 8vs8, jedan heli, jedan avion. tu se sve vidi. i pored glitcheva i bugova bolja strana pobedjuje

sto se tice spotovanja, ono sluzi da se ukljuci mozak u igri, da se vidi gde, sta, kako, a ne da se hoda ko filip visnjic po mapi
 
@zuloom- adrenalin u bf3 se moze osetiti u 5vs5 infantry ili 8vs8, jedan heli, jedan avion. tu se sve vidi. i pored glitcheva i bugova bolja strana pobedjujei

Naravno, moze se osetiti adrenalin u svakoj igri, ali klanske su druga prica. "realisticne igre" ti pruzaju taj osecaj pri svakom susretu sa protivnikom jer nisu cesti a svestan si koja je cena neuspeha. U BF3 (pub) najveci penalty je sto moras da se spawnujes na prijatelja iz sqd-a ukoliko te vec neko nije oziveo u milisekundi...
 
"Kolega" ko prica o bilo kakvom elitizmu ovde? Ne pricam ni o ultra realizmu u FPS-u jer za takvo nesto ne postoji pravo resenje u ovom trenutku (tehnoloska ogranicenost verovatno).
Pa bas to.. ne postoji tehnicka mogucnost da se sve implementira u igru ono sto je u relanosti (ili iz nekoga razloga ne postoji u irgi) pa onda dobijes zamjenske stvari kao 3D spotanje.

Sa druge strane, sve je to lijepo ali da li to postoji u BF3 ? Ovakav gameplay i ovakav timski rad ? Naravno da ne. Saint ne zeli ni 3D spoting na suigracima pa je i prvi moj komentar bio od tada.. citajte malo a ne random postati.

Takodjer problem sa teamkillom kao recimu u planet side. Hocu uletiti u tenk a lik me pregazi. Naravno da idem sa bocne strane ali ja dobijem kill.

A to da je spawn na suigraca penalty je laž! Sada se vec onako pricaju price. Totalna neozbiljnost.

Pa i spawn, po kozna koji put ponavljam, poboljsava timsku igru. Pomognes igracu i timu kompletno. Igrac koji treba pomoc dobije podrsku. Igraci karkanda kada sami napadaju G zastavicu znaju najbolje o cemu pricam. Igrac na koga se neko spawnao je dobio bod stimulansa radi bolje pozicije. Ljudi se spawnaju na one koji napadaju objektiv. Timska igra - sav je akcenat BF3 igre stavljen na to a nerealne stvari su zamjenjene onima koje se ne mogu ili nisu implementirane iz realnost.

BF2 PR je druga igra koja pruza i uslovljava govornu komunikaciju. BF3 ne da ne uslovljava nego ne posjeduje govornu komunikaicju. Zato postoji 3D spoting a ako je vama reealnije igrati sa ugasenim monitorom. Slobodno, ko vam brani. Vaš fetiš.

Da ne kazem da niko ne pita sta je sa ljudima koji ne poznaju engleski.
 
Poslednja izmena:
Odnosi se na zadnja dva-tri posta.
 
^^ u filmu iz PR-a.
Lik je lakse ranjen, i trpi penalty dokle god se ne skrpi sa nekoliko field dressing-a. u momentu kad je bio tesko ranjen, dosao je medic do njega, prvo mora da mu zabode epipen da ga osvesti, pa lagano da ga krpi da on moze ustati
 
Ah, lakše je ranjen, ako igrač bude ranjen i izgubi više od 25% HP-a, nema onda nema regeneracije, već mu health polako opada, može da iskoristi field dressing koji imaju svi vojnici (po jedan) ali on leči tačno 25% HP-a i samo usporava krvarenje. Taman toliko da combat medic dođe do igrača i izleči ga.

Epi-pen se koristi samo ako je igrač oboren.
 
Pa koliko se tu gine, jednom u partiji, ako je ovako smaracki svaki put kad si ranjen?
 
Kako da objasnim drugaru da ne igra na serverima gde je veliki ping?
Ja mu kazem i posle vidim ponovo on na serverima sa velikim pingom
 
Reci mu da će mu banovati nalog ako nastavi da igra na serverima sa velikim pingom jer smeta drugim igračima. :)
 
Pa momci vi ste bas HC, nisam vas prepoznao :) Salim se, ovako bez probavanja mi ne zvuci kao neko zabavno iskustvo ako ne igras sa ljudima koje znas (cak pozeljno i licno).

edit: btw za igranje na velikom pingu, mozda covek nema drugu opciju, evo ja ne mogu da nadjem dobar HC server trenutno ispod 100 pinga, a da nije Metro ili Damavand.
 
Poslednja izmena:
Zavisi, ja sam recimo proveo stotine sati uz Swat 4 ne ispaljujuci nijedan metak i ne ubijajuci nikoga igrajuci sa nepoznatima a i sa poznatima. Doduse, to je ipak vise close quarter igra za razliku od ovde navedenih velikih terena, ali svejedno opet postoji neka satisfakcija kada sve prodje "perfect" i bez ozleda.
 
Nazad
Vrh Dno