Šta je novo?

The Elder Scrolls V - Skyrim

Starac je u pravu za ovo. Ok neka bude da je Skyrim zaglupljen i pojednostavljen ali jos uvek je za mene dovoljno dobar da cu uzivati u njemu kao u retko kojoj drugoj igri.

Lady Gaga je u danasnje vreme nazalost sinonim za popularnost i uspesnost u svetu muzike dok su Queen legende koje se ne mogu porediti sa njom. Sad u svetu igara mislim da je teze praviti takva poredjenja, a mozda i gresim.

Tebi se svidja ovakav kakav je, i to je dobro za tebe. Moji standardi su jednostavo drugaciji.

Pricati o manama Skyrima ovdje i nema bas puno smisla. To radim na Bethesda forumu gdje postoji mogucnost da ce moj post vidjeti neko od developera. A i definitivno nisam jedini sa ovakvim stavom.
 
Cenim to sto kazes. Ja imam standarde po svemu sudeci dosta nize od tebe, a svestan sam da mi se vec ne bi svidelo da TES6 bude jos jednostavniji od petice. Banalan primer kod mene je recimo Fallout New Vegas koji si i ranije navodio - on jeste bolji RPG po pitanju kvestova i price od Skyrima ali ja ne volim to okruzenje tako da mi je Skyrim mnogo bolje igrati a plus sto on iskoriscava na neki nacin moju "ljubav" prema hladnim krajevima i vikinzima.
 
Retoricko pitanje; je li danasnja Lady Gaga kvalitetnija/bolja od nekadasnje Queen grupe koja je bila broj jedan 80-ih?

Ne bih lady gagu poredio sa Queen-om, lady gaga je 70-80-tih imala svog pandana u disko muzici, devedesetih su to bili Spice Girls, Backstreet boys, nsync, danas su to lady gaga i bieber. Svaki period je imao svoju lady gagu i muziku za široke mase, ali to ne znači da danas ne postiji dobra muzika, kao što je i tada postojala dobra muzika, iaoko s žarili i palili gore nabrojani :)

Inače i Queen je naginjao komercijali, ali ih je izdvajao unikatan Fredijev glas, i remek delo zvano bohemian rhapsody, po meni pesma u top 5 svih vremena :)
 
Poslednja izmena:
Drugaciji standardi nisu i nizi standardi...
Fallout Vegas sam cekao mesecima... pa nakom par sati je pao uninstall... smor i gotovo. Nije me "primio"...

Vrednovanje fenomena kao sto je Skyrim isklucivo kroz questove - je banalizovanje stvari... (kao kad bi vrednovao Stalker SoC iskljucivo kroz tehnicku doteranost...)

Morrowind je imao questove (story) i nista vise... ako bi mu uklonio story - nista ne bi ostalo.

Skyrim je takav multimedijalni fenomen - da mu mozes potpuno iskljuciti main story i imati strasno zabavnu i atmosfericnu igru... i bez questova - cista osmica.
 
Hteo sam reci da je starac zahtevniji od mene pa zato ja imam nize standarde :) Meni je jedina mana u skyrimu sto su kvestovi za gildove kao i glavni kvest kraci nego ranije, a vise je sporednih kvestova no i pored toga je masterpiece.

Ne znam vise sta da kazem, ali kvestovi jesu po meni najvaznija stvar u RPG-u, bas sam o tome pricao sa drugom a on se ne slaze jer isto kao ti kaze da mu je dovoljno da luta lepo dizajniranim svetom i radi sta hoce. Losije kvestove izvlace jako dobri daedra kvestovi koji su mi oduvek bili poslastica :)

inace i mene je new vegas smorio jer ne volim to okruzenje iako su kvestovi dobri manje vise.
 
Poslednja izmena:
Skyrim je odličan simulator šetkanja po prirodi.
 
Pa sta je TES bez dobrih questova i RPG elemenata! Nista!
Je li smisao SP RPG igara besciljno ubijanje monstera! Ja tu ne vidim bilo sta atmosfericno.

I kako ne vrednovati ovakvo nesto:

http://www.gamespot.com/forums/topic/27560729

Ovo je RPG.

Ne bih lady gagu poredio sa Queen-om, lady gaga je 70-80-tih imala svog pandana u disko muzici, devedesetih su to bili Spice Girls, Backstreet boys, nsync, danas su to lady gaga i bieber. Svaki period je imao svoju lady gagu i muziku za široke mase, ali to ne znači da danas ne postiji dobra muzika, kao što je i tada postojala dobra muzika, iaoko s žarili i palili gore nabrojani :)

Inače i Queen je naginjao komercijali, ali ih je izdvajao unikatan Fredijev glas, i remek delo zvano bohemian rhapsody, po meni pesma u top 5 svih vremena :)

Ja sam podosta stariji od tebe, i vjeruj mi znam bolje sta se tada slusalo i bilo in.

To je bilo retoricko pitanje. Necemo dalje u off topic.

Hteo sam reci da je starac zahtevniji od mene pa zato ja imam nize standarde. Meni je jedina mana u skyrimu sto su kvestovi za gildove kao i glavni kvest kraci nego ranije, a vise je sporednih kvestova no i pored toga je masterpiece.

Ne znam vise sta da kazem, ali kvestovi jesu po meni najvaznija stvar u RPG-u, bas sam o tome pricao sa drugom a on se ne slaze jer isto kao ti kaze da mu je dovoljno da luta lepo dizajniranim svetom i radi sta hoce. Losije kvestove izvlace jako dobri daedra kvestovi koji su mi oduvek bili poslastica

inace i mene je new vegas smorio jer ne volim to okruzenje iako su kvestovi dobri manje vise.

Ne samo da su kraci, vec su retardirani. Naveo sam ranije Cidhna mine primjer. Nesto tako glupo nisam nikada vidio u igri.

Znaci to je radjeno za djecu od 5 godina.
 
questova sto se tice, stvarno su zeznuli debelo :D , moglo je biti mnogo boljih questova, a i glavna prica je mogla biti 10 puta bolja, medjutim koliko vidim oni se uopste nisu koncentrisali na questove vec na moucnost razvijanja lika... i mogucnosti u svetu... jos sa nekim modovima kao sto je onaj WAR ZONES igra dobija potpuno drugu perspektivu !
 
Pa da nije modova Skyrim bi brzo svima dosadio, ali ako staviš neke od najboljih modova dobićeš i mnogo lepšu grafiku i dosta novih igračkih elemenata. Evo jedan najnoviji mod, Buildable House, omogućuje ti da sakupiš materijale i kada si sve sakupio možeš bilo gde da napraviš sam svoju kuću.

Evo ga ovde: http://skyrim.nexusmods.com/mods/18480
 
questova sto se tice, stvarno su zeznuli debelo :D , moglo je biti mnogo boljih questova, a i glavna prica je mogla biti 10 puta bolja, medjutim koliko vidim oni se uopste nisu koncentrisali na questove vec na moucnost razvijanja lika... i mogucnosti u svetu... jos sa nekim modovima kao sto je onaj WAR ZONES igra dobija potpuno drugu perspektivu !

Pa i razvijanje lika je limitirano, pogotovo u odnosu na prijasnje TES naslove.

Modovi mogu promijeniti dosta toga, no questove i storytelling ne.
 
@starac - ta misija u rudniku nije nista posebno. Kada razmislim, remek delo je napraviti igru od 300+ sati igranja a da vecina kvestova budu originalni i dobri (ovim ne opravdavam Skyrim)
 
Dobra prica te vuce da igras dalje. Stalker recimo nema bogatu i razgranatu pricu, ali je dovoljno dobro dizajnirana da te vuce da vidis sta ce biti na kraju, sta je Zona i ko je Strelok. Ne mora to biti na nivou romana, niti bi se bilo koji developer usudio tako nesto raditi.

@starac - ta misija u rudniku nije nista posebno. Kada razmislim, remek delo je napraviti igru od 300+ sati igranja a da vecina kvestova budu originalni i dobri (ovim ne opravdavam Skyrim)

Tu ima 300 sati lutanja po mapi, ne pravog igranja. Tako mozes navuci i 1000 sati.

I vec je Bethesda ranije napravila naslove sa puno boljim questovima i pricom, vecom mapom gdje si mogao navuci na stotine sati igranja.

Cidhna mine je primjer najvece gluposti. U najzloglasnijem zatvoru zatvorenici imaju kljuc od vrata koja cuvaju tunel, a kroz koji se moze pobjeci. Pa koja svrha je tog zatvora kada zatvorenici mogu pobjeci kada hoce!

Bi li ti ovako nesto napravio u svojoj igri?
 
Tacno je to, to je meni bilo najteze da priznam i prihvatim kao fanu TES-a.

Jeste glupost taj detalj u tom kvestu a naravno da ne bih takvu stvar stavio u igru. Ko zna, mozda su ljudi iz Bethesde hteli da se nasale sa nama? :D Pre bih rekao da su otisli puno u mainstream i da igru prilagode sirokim masama za razliku od Morrowinda za koji je malo ljudi imalo zivaca u odnosu na Skyrim.

Sve je to rezultiralo velikim profitom sto i njima izgleda najvise odgovara. A mozda bi trebalo vise da slusaju stare fanove...
 
Poslednja izmena:
Ja sam godinu dana pre Skyrima igrao jedno 100 sati Oblivion, i cak mi se cini da tamo dosta questova su bili bolje osmisljeni nego u Skyrimu. Mada nisam igrao Thieves Guild u Skyrimu (jesam u Oblivionu) i isto Dark Brotherhood (u Oblivionu sam zavrsio deo), Fighter quest line je manje više smor idi očisti neku pećinu itd., što je samo kraće urađeno u Skyrimu, jedino za Mage questline mogu da kažem da je dobar u Skyrimu ali nekako liči zbrzano.

Mada sve je ovo manje više subjektivno, u ono vreme kad je Morrowind izašao e to bila igretina, ovo danas je sve samo ne inovativno.
 
Poslednja izmena:
Igra treba da bude zabavna, da ima atmosferu koja te "uhvati" i da moze da se igra sa vise nacina igranja (replayability)... i tu Skyrim razbija (modove da ne pominjem)

Bas me zaboli... je li cistokrvni RPG, 75% RPG ili lici... ili ne lici na Morrowind.

***
Starce, kad govoris o Stalker serijalu... iskreno me kod njega monooogo vise drzala atmosfera i osvezenje "Ukrajinskih lesinara" - posle godina Americke patetike... nego "veleumna prica" ciji me razvoj i kraj posebno zanimao.

Ako Stalkeru oduzmes strast lesinarenja i skupljanje resursa i artifakta... ne bi se bas od same price hleba najeli.
 
Poslednja izmena:
Igra treba da bude zabavna, da ima atmosferu koja te "uhvati" i da moze da se igra sa vise nacina igranja (replayability)... i tu Skyrim razbija (modove da ne pominjem)

Bas me zaboli... je li cistokrvni RPG, 75% RPG ili lici... ili ne lici na Morrowind.

***
Starce, kad govoris o Stalker serijalu... iskreno me kod njega monooogo vise drzala atmosfera i osvezenje "Ukrajinskih lesinara" - posle godina Americke patetike... nego "veleumna prica" ciji me razvoj i kraj posebno zanimao.

Ako Stalkeru oduzmes strast lesinarenja i skupljanje resursa i artifakta... ne bi se bas od same price hleba najeli.

+1x100
 
Igra treba da bude zabavna, da ima atmosferu koja te "uhvati" i da moze da se igra sa vise nacina igranja (replayability)... i tu Skyrim razbija

To jedino ako ti je zabavno ponovo prelaziti iste kvestove na jedan isiti nacin (jer ne postoji izbor), i sa istim ishodom i posledicama, jer takvi su kvestovi u Skyrimu... ili ubijati iste kripove umesto firebalom, sa lukom i strelom ili sekirom (to je mozda jedina razlika, ali opet je to sve dostupno u prvom prelazu), i obilaziti opet iste gradove i u njima gledati i dozivljavati opet ista desavanja... Nista se ne menja u odnosu na prethodno igranje. To se ne zove replayability nego repetition.
Meni je bilo dovoljno prvih 25-30 sati, onda je pocelo da se ponavlja... obidji pecinu, ubijaj sve na sta naletis i iskopaj neki carobni mac, slem ili 100 dukata.
 
Poslednja izmena:
Igra treba da bude zabavna, da ima atmosferu koja te "uhvati" i da moze da se igra sa vise nacina igranja (replayability)... i tu Skyrim razbija
Upravo ono što fali Skyrimu.
 
E pa sad, iskreno ja sam potrosio 200 sati na skyrim, i sad bi mogao opet da pocnem, ali stavi bi nekoliko modova i poceo laganica da igram i krenuo skroz na 2. stranu. Igrao sam sa 1h sword i shield i malo magije, sad bi mogao luk i stralu, daggeri tj. stealth.

Ako bar to nije neki replay value, onda jedino savrsenstvo je maximalno kompleksni questovi i randome mapa svaki put kad napravis novog heroja. Ne udaram kontru namerno, ali malo preterujete. Ae da mi neko navede bar neki open world RPG (da nije MMORPG) a da ima neki bolji sistem questovanja i razgovetniju pricu.
 
Poslednja izmena:
Tacno je to, to je meni bilo najteze da priznam i prihvatim kao fanu TES-a.

Jeste glupost taj detalj u tom kvestu a naravno da ne bih takvu stvar stavio u igru. Ko zna, mozda su ljudi iz Bethesde hteli da se nasale sa nama? :D Pre bih rekao da su otisli puno u mainstream i da igru prilagode sirokim masama za razliku od Morrowinda za koji je malo ljudi imalo zivaca u odnosu na Skyrim.

Sve je to rezultiralo velikim profitom sto i njima izgleda najvise odgovara. A mozda bi trebalo vise da slusaju stare fanove...

Nije to stvar mainstream dizajna igre. To je stvar lijenosti.

Pa svi gradovi Skyrima mogu stati u jedan Imperial City. Da ne govorim o Winterholdu kao glavnom gradu kojeg je 90% potonulo. Tu pricu su ubacili samo da bi imali sto manje posla.
Isti problem je sa questovima i pricom. Sve ovo je odradjeno na brzinu.

Nego njima je uspio ovaj hajp sa Zmajevima. Sta ja znam, ljudi se valjda loze na to?

Igra treba da bude zabavna, da ima atmosferu koja te "uhvati" i da moze da se igra sa vise nacina igranja (replayability)... i tu Skyrim razbija (modove da ne pominjem)

Bas me zaboli... je li cistokrvni RPG, 75% RPG ili lici... ili ne lici na Morrowind.

***
Starce, kad govoris o Stalker serijalu... iskreno me kod njega monooogo vise drzala atmosfera i osvezenje "Ukrajinskih lesinara" - posle godina Americke patetike... nego "veleumna prica" ciji me razvoj i kraj posebno zanimao.

Ako Stalkeru oduzmes strast lesinarenja i skupljanje resursa i artifakta... ne bi se bas od same price hleba najeli.

Ne trazim ja cistokrvni RPG. Ja hocu nesto sto ima smisla, ne questove za djecu.

I meni Skyrim uopce nema dobru atmosferu. Niti zanimljive i emocinalne likove recimo, nesto sto Oblivion ima.
 
Ae da mi neko navede bar neki open world RPG (da nije MMORPG) a da ima neki bolji sistem questovanja i razgovetniju pricu.
Arcanum, Fallouti, New Vegas mi padaju na pamet kao svetlosnim godinama ispred. Mislim da je i Fallout3 je bolji po tom pitanju.
 
@starac - Imperial city jeste dosta veci ali po meni nije lepo dizajniran kao ovi nordijski gradovi. Solitude je glavni grad Skyrima i meni jako lepo izgleda - smesten je na ogromnoj steni a i lepo je dizajniran. Za kvestove se jos jednom slazem da su odradjeni na brzinu.
Moguce je to za zmajeve - jer dosad nigde tako dobro nije uradjena ta borba sa zmajevima, a i oni su deo nordijske mitologije kao i zastitni znak Elder Scrolls-a.
 
a da li je u empire city-u bilo nesto razlicitih kuca? drugacijih interijera? ja sam se iskreno u nekim trenucima pogubio u kom odseku empirecity-a se nalazim :d nekako mi sve bilo slicno... ovde bar ima razlika :) sto mi se svidja, i malo vise su se potrudili oko modela... e sad to sto nisu imali na raspolaganju 3-4 godine da izmodeluju mali milion razlicitih objekata (kuca i slicno), to je druga stvar, jer se ipak vidi da su hteli da bude razlike u gradovima ... itd...
ALI ! naravno uvek sve moze bolje :d
 
Svaki grad u Oblivionu je imao specefičnu arhitekturu, koliko se sećam. Od gotske pa do imperialne. Ne kažem da je Oblivion bolji ili gori, samo navodim...
 
ne kazem ja da su gradovi bili isti, nego da je svaki grad sam za sebe imao nekako slicne kuce..ako ne i iste... znaci kad udjes u grad pogubis se gde si tacno... mislim da sam u oblivionu koristio mape gradova, kao ni u jednoj drugoj slicnoj igri :D
 
Nemam pojma, ne secam se da sam obracao paznju toliko na to :) mada Imperial city jeste jednolican mada je i uradjen u imperijalnom stilu sto mu i dolikuje (ljudi iz Bethesde dobro znaju svoj posao :)

Taman se nakanim da nastavim da prelazim Withcer2 u kom sam stigao do oko pola igre (super je igra, kvestovi izazovni itd...) i odmah mi se igra SKyrim ponovo. U sustini koliko god W2 imao bolje kvestove, ne vuce me toliko da ga igram koliko Skyrim :) Opet dolazimo do onog sto je @golub rekao a mislim da sad moram da se slozim sa njim. Nemojte samo da pocinjete rat Skyrim vs Withcer 2 - obe su igre masterpiece, sad ko sta vise voli.
 
Za sve koji imaju xbox mogu samo reci - lucky bastards :D Mi moramo da cekamo najmanje mesec dana do izlaska ovog DLC-a.
 
Ovakav rpg da igram na konzoli? No thanks. Radije bih cekao i godinu dana ako treba, ali za rpg-ove pc ftw
Jos kad ga lepo izmoduju :D ...
 
Vrh Dno