Šta je novo?

This isn't a technical difference; it's a cultural difference - Android graphics

kod iOS ne staje sve kad radi scroll, samo ne prihvata nove evente vezane za input dok se tekuci ne zavrsi.

iOS, koliko sam uspeo da napabircim na netu, uvek i po svaku cenu prvo gleda da opsluzi input i gui, skoro ko pa da imas NMI gde se prekida sve da bi animacije glatko tekle. Sad, mozda je to i jedini nacin da mali uredjaji imaju gladak UI? E to vec ne znam.

Recimo mobilni windows koristi neke druge trikove - zapazices uvek lag od pola sekunde posle bilo kakve akcije, taman dovoljno vremena da GPU i CPU odrade sve ono sto treba, pa da se izbace frejm po frejm bez seckanja.

na Androidu "10% za background taskove" nema veze sa iscrtavanjem GUIa - 10% manje performanse nisu problem prilikom seckanja UI-a.

Naravno da ima veze obzirom da je android 'multiprozorski' OS sa GPU-ovima koji su do sada mogli da pomazu u iscrtavanju samo jednog prozora a CPU se upregne za ostatak. Naravno CPU nije GPU i sve graficke operacije radi nemerljivo sporije. Kod androida je recimo cak i wallpaper poseban prozor (glupavo, i cini se posledica toga sto su se zeleli live wallpaperi). Drugi prozor je notification bar, treci je jedan widget, cetvrti drugi, peti tastatura itd itd itd. Kod iOS-a ovoga nema - to je, da tako kazem, 'singlprozorski' OS gde se jedino crta i obradjuje ono sto je trenutno na ekranu i nista vise. I posto je singlprozorski, jedino njega crta GPU i to uz obilatu asistenciju CPU-a/CPU-ova.

Kod androida, osim background taskova postoji i dodatna penalizacija a tice se prava pristupa procesa, sto takodje nije zanemarljivo. Ne mogu da ti dam u procentima kolika je penalizacija na androidu, ali u linuxu je otprilike 7-10% ukoliko se upali selinux (a sto je vrlo slican mehanizam ovome koji ima android). Dakle, rekao bih da je realno da ove dve stvari u startu donose 20% usporenja, sto nije ni malo zanemarljivo.

kakav trade off?

u cemu je manjak iOS multitaskinga u realnom radu?

iOS multitasking je superiorniji u odnosu na Android. u nekoj od sledecih verzija ce i Google prihvatiti Apple koncept, kao sto je prihvatio i tile scrolling u 3.0...

Pobogu, zar zaista imas smelosti da ovako nesto napises? :) Kako moze iOS multitasking da bude superiorniji od androidovog, kada ga gotovo i nema osim za par apple-ovih aplikacija?

Zar po stoti put trebam da opisujem koliko je mucno da se na svakih 5 minuta restartuju programcici kao sto je remote desktop, telnet/ssh klijent, vnc sesija i sl? Da, pucaju itekako, kada se bace u pozadinu.

Vidis, kod androida se to ne desava. Programi nastavljaju da rade, i drze otvorene konekcije k'o pitbul.

definitivno! uzimaju ono sto je druga osmislila bolje.

Recimo notifikacije i widgeti danas, a multitasking sutra?

ali i dalje ostaje "Microsoft" sindrom kod Android programera: "zasto scroll mora da bude smooth"?

(ili zasto je bitno da li je neki dijalog modalan ;))

Ne, nisu samo programeri krivi. Kriv je i sam android. To Dajana nece da napise, ali kad se malo procita i porazmisli, vidi se da nije bas tako jednostavno da se OS koji podseca na desktop prenese na slabe GPU-ove i CPU-ove koji se nalaze na smartfonovima/tabletima.

Evo priznaj i sam - koliko si puta doziveo da ti se ranbow wheel ili pescanik na desktop masini vrti ko pomahnitao a prozori krzaju na sve strane? I to na neuporedivo jacem hardveru i softveru.

zasto je to bitno? ako aplikacija moze da prima evente dok je u pozadini, zasto je bitno da li je aktivna ili u backgroundu ili ugasena?
ako aplikacija prekine ono sto treba da radi (?) onda najverovatnije nije napisana onako kako je Apple zmaislio ;) (- milika?)

Hoces da kazes da svaka aplikacija za iOS a koja se tice networkinga u stvari nije dobro napisana? Mogle bi one i bez pucanja konekcija samo da su programeri pametniji?

Bas sam slucajno naleteo na iSSH i novi, gromoglasno najavljeni feature - iSSH u novijoj verziji moze u backgroundu da izdrzi cak 10 minuta! Woooow.... to su izgleda najbolji iOS programeri u galaksiji a i sire.

bottom line, i najveci problem je: trecerazredni software, trecerazredni programeri, koji ce i dalje praviti lose aplikacije/proizvode.

Apple (S. Jobs) je u velikoj meri doprineo da se sve u vezi njega digne da tri puta visi nivo (u odnosu na postojece stvari) ali najbitnije da se ne ponovi nesto iz 90tih:

"The idea that Bill Gates has appeared like a knight in shining armour to lead all customers out of a mire of technological chaos neatly ignores the fact that it was he, by peddling second rate technology, led them into it in the first place, and continues to do so today."

Pa sad...... obzirom da zaista vise ne koristim iOS, mogu jedino da pricam o desktop OS-evima. Ne videh da su apple programi napisani i bolje i stabilnije nego na glavnom konkurentu, naprotiv. Cak me ni Apple programi nisu nesto posebno odusevili; useless iWork vs MS Office, xcode vs Visual Studio - toliko je MS softver superiorniji da je prosto sramota da se uopste i porede.......

A poslednji pasus si toliko puta ponavljao da ce gro citalaca da pomisli kako je Dzobs u stvari imao mentalnu fiksaciju i bolesnu ljubomoru glede Bila Gejtsa :)
 
@kovac:
Nema tu nikakvog podizanja na 3x visi nivo. U zabludi si covece. Da li su novi Final Cut Pro X ili Xcode 4 primeri tog viseg nivoa?
Kulturoloska razlika je u korisnicima. Jedni na ogranicenja reaguju sa odusevljenjem, dok drugi to na to gledaju potpuno drugacije. Mozda ios glatko skroluje ali je isto tako prilicno beskoristan bez JB.
Android ima mogucnosti koje ios nikada nece imati
.. npr share menu u skoro svakoj app, jer su app sastavljene od aktivnosti i svaka aktivnost moze biti iskoriscena i van aplikacije.
 
evo ovako:

http://news.ycombinator.com/item?id=3332357

http://news.ycombinator.com/item?id=3310301

http://news.ycombinator.com/item?id=3310475

su odgovori (ili bar pojasnjenja).

u cemu je problem sa Androdiom? u onom sto sam napisao i u prvom postu:

Android koristi jedan frame bufer po kome crta ko stigne. Od verzije 3 mogu da se koriste GPU layeri (kao i kod iOS) ali opet se javljaju komplikacije (videti linkove sa pocetka).​

ono sto je najbitnije: i dalje ne postoji jasan odgovor zasto Android secka i u Google aplikacijama (obican listview u Settings-u) - niko nije dao odgovor!

Cak ni kljucni ljudi (Dianne H. i Romain G.), odogovor koji su dali se svodi na: "Just wait around for "bigger, better, faster CPUs with more cores" - what a fantastic engineering solution!" http://www.youtube.com/watch?v=v9S5EO7CLjo#t=2m00s

ovo lici na M$ filozofiju :(


evo nesto i za salca: Alan Kay-a (iz 1982.) "People who are really serious about software should make their own hardware." (kako se samo ovo lepo i jasno vidi iz svog pisanja Dianne i Romain-a na temu Android vs iOS u prethodnih par nedelja)


btw uzmi salac pa procitaj gornje linkove i komentare od saurika u https://plus.google.com/u/0/105051985738280261832/posts/XAZ4CeVP6DC ako te interesuje sta se tacno desava. u svakom slucaju, ovo sto si ti napisao su netacne stvari. i ako ti pucaju konekcije, koristi iTeleport. ne puca nista.

takodje i yooyo komentar "Android ima mogucnosti koje ios nikada nece imati" nije tacan. slobodno procitajte komentare od autora Anroida i od jailbreakera iOS-a da vidite kako stvari funkcionisu. iOS je superiorniji, druga stvar sto ga Apple nije otvorio onako kako bi neki voleli.
 
Poslednja izmena:
@kovac:
Oba OS-a su unixoliki i imaju manje/vise identicne mogucnosti.. e sad.. iOS je vestacki ogranicen dok Android nije. Dok je Apple-a i njihove politike iOS ce biti ogranicen i inferioran. Ne zelim da poredim JB i rootovane Androide. Hajde da poredimo regularne verzije iOS i Androida.
Sto se tice smooth scrolla, ja zaista ne dramim oko toga jer mi to nije najbitnija stvar u zivotu. Vise mi je bitna funkcionalnost uredjaja, a to je ono u cemu je iOS daleko iza Androida. Mislim.. smooth scroll ili flash na web strani... biram flash.
 
Poslednja izmena:
ja ne zelim da poredim "iOS i Android" i "ciji je veci" vec me interesuje sa tehnicke strane ko je sta uradio (i zbog cega; zato sam i otvorio ovu temu).

ti si davno pisao igrice ili demoe za C64? meni ovo sto rade iz Google tima izgleda kao: igrala se dece ;) ...verujem da bi ti bio u stanju da uradis gro stvari mnogo bolje nego sto su oni uradili!
 
U hw specifikaciji kada je android nastao nigde nije stajalo da mora da ima 3d chip i akcelerisane graficke operacije. Zbog toga su donete neke odluke o dizajnu. Opet i dalje ne vidim cemu ova rasprava. Nisu u googleu zaposlena deca.. veruj mi oni jako dobro znaju sta rade. Meni je iOS jadan.. toliko mocna platforma grca zbog *****skih odluka uprave.
Android ima sistem privilegija koje app traze i korisnik pristaje ili ne. Apple smatra da je smaranje da korisnik zna za te stvari. I sta je rezultat? Za Android imamo mnogo dodatnih tastatura i recnika i razlicitih input metoda ali je korisnik upozorane da takve app mogu da ukradu sifre i brojeve CC, pa ako hoce da rizikuje neka slobodno instalira. Jos nisam cuo za Android tastaturu koja krade sifre. Sa druge strane za iOS ne postoje alternativne tastature vec samo ona koju je Apple ponudio. Nije idealna i ne moze da se menja.

To je samo jedan od primera.. Da li je Android prodavaniji od iOS-a? Jeste. Da li su korisnici glupi i ne trebaju sve da podesavaju? Nisu.. vole ljudi da poesavaju telefon po zelji. Da li im Apple nudi mogucnost da podese telefon po zelji? Ne, ne omogucava. Da li ih je briga kako radi scroll? Verovatno nikoga nije briga. Zasto je Android prodavaniji od iOS uredjaja? Ne znam.. pitaj ljude koji kupuju za razloge.

Kao sto tebi ili Nemanji (znam za njega) smeta povremeni ne-smooth scroll na Androidu, meni i mnogima drugima smetaju mnoge druge stvari na iOS. Idealan ne postoji, sve je stvar izbora.
 
"toliko mocna platforma" - jeste. to je problem. daleko bolje dizajniran od Androida (izmedju ostalog jer ne moraju da vode racuna o gomili "kompatibilnog" hardwarea) a tako ogranicen...

"Sa druge strane za iOS ne postoje alternativne tastature"... "Nije idealna i ne moze da se menja." - moze da se menja na JB uredjajima.

nista od toga nije vazno! to o cemu ti pricas je u domenu "politickog" a ne _tehnickog_.

a posto nisi ni pogledao linkove koje sam ostavio, nemam nameru da dalje trosim vreme na raspravu: "moj je veci od tvog". (a bas sam tipovao da ce ova tema tebe interesovati, naravno mislim na tehnicku stranu.)
 
Procitao sam linkove koje si okacio i tamo samo vidim tvoje kopije koje kukaju kako Android UX sucks. ***.. stvarno ne delimo iste poglede.
Na Androidu bez root-ovanja (tj JB-a) mozes da uradis mnoge stvari za koje ti na iOS-u treba JB. I jedan i drugi imaju prednosti i mane.
Android UI podrzava layoute i skaliranje prozora aplikacija na razlicitim rezolucijama. To iOS nema. To je po meni ogromna prenost jer omogucava da aplikacija radi na velikom broju uredjaja sa razlicitim velicinama ekrana i da izgleda kako treba. Aplikacija je dostupnija vecem broju ljudi.. sa plicim ili dubljim dzepom.

Da li retina optimizovane aplikacije rade na 3gs-u? Zbog cega je potrebno praviti kopije resursa za svaku verziju iUredjaja (splash screen, ikonica, i jos neke sitnice)?
 
Da li retina optimizovane aplikacije rade na 3gs-u? Zbog cega je potrebno praviti kopije resursa za svaku verziju iUredjaja (splash screen, ikonica, i jos neke sitnice)?

nemoj da se pravis blesav: na iPhone-u imas @2x a na Androidu HDPI, LDPI i MDPI plus razliciti aspect ration

i onda ti pitas "Zbog cega je potrebno praviti kopije resursa za svaku verziju iUredjaja", daj molim te...

ako neces da pricas o tehnickim stvarima molim te nemoj ni pisati ovakve nebulozne prozivke.


ako hoces, molim te idi na http://www.youtube.com/watch?v=v9S5EO7CLjo#t=34m30s i objasni mi o cemu pricao ovaj klinac?

"you have a listview and you enable the hardware layer and user starts calling the list on every frame of this callAnimation, we will redraw the list into the hardware layer and than we will draw the hardware layer onscreen, so we will be doing twice the amount of work."

u cemu je problem ako koristis OpenGL teksturu/layer za svoju aplikaciju, tj. u cemu je problem ako pri tome korisnik uradi "user starts calling the list on every frame of this callAnimation" - da li se pod ovim podrazume da se promeni sadrzaj listView-a?



btw za ostale: na linkovima koje sam ostavio ne kukaju samo na to kako "Android UI sux" vec ljudi koji su radili na JailBreaku za iOS i developeri Androida objasnjavaju sa tehnicke strane kako koji sistem funkcionise - dakle informacije iz prve ruke (jeste, ima gomila *****a koji kukaju kako Android/iPhone sux ali nigde drugde necete naci bolje i tacnije informacije, tj. - iz prve ruke ;))
 
Sada sam pročitao ovaj tekst http://www.phonearena.com/news/Heres-the-most-common-misconception-about-iOS-multitasking_id25416

Now, here’s the crux of iOS multitasking. When you hit the home button on your iOS device, the application goes from Active to Background. Then in a matter of seconds, it usually jumps from Background to Suspended, so it’s not using processing power, but it’s still in the memory.

Koliko ja shvatam to nije multitasking, ako aplikacija posle par sekundi ode u neaktivno stanje, ako je to tako.
 
Poslednja izmena:
@kovac:
Pa posto znas da programiras kako ti onda nije jasno kako funkcionise layout managment na razlicitim rezolucijama? Android pored fixed layouta ima i nekoliko razlicitih dinamickih layouta koji omogucavaju da se aplikacija pravilno skalira na bilo koju rezoluciju.... naravno pod uslovom da je programer koristio dinamicke layoute, a prakticno sve aplikacije koriste dinamicke layoute.

U vezi pitanja u dvostrukom crtanju liste.. imas 2 ekrana (A i B).. na jednom (A) se nalazi lista, a na drugom (B) npr. slika. Da bi odradio animaciju potrebno je da izguras napolje A i uguras B. A i B imaju texture koji sadrze kesirane sadrzaje tih ekrana i code za animaciju pomera A sa ekrana i ubacuje B na ekran. Ukoliko u toku animacije program menja sadrzaj liste, ta lista se mora iscrtati u A pre nego sto animacija iscrta A i B. Ukratko... lista se crta u A pa se modifikovani A iscrtava na ekran. Zato je rekao 2x. Inace ovo se sasvim razuman pristup. I ovo je specijalan slucaj jer se veoma retko desava da se list menja u toku animacije.

Ukoliko bi zeleo da izbegnes kesirane ekrane, i pozivao crtanje liste svaki puit kada zatreba onda bi GPU imao vise posla. Na stranu to sto je ovakav princip pogresan i naleteo bi na ozbiljne probleme ako bi ukljucio alpha blending.
 
Uz duzno postovanje, prilicno nepotrebna tema :)
Niko ne spori da Android nije savrsen, mane naravno postoje ali s obzirom da je stepen njegovog razvoja veoma dinamican (kao i kod svakog otvorenog softvera), te greske (ako se ovaj "problem" moze nazvati tako) se otklanjaju u hodu
I treba opet procitati clanak, bilo je nekih izmena u medjuvremenu

https://plus.google.com/100838276097451809262/posts/VDkV9XaJRGS

Sa sledecom napomenom na pocetku

BEFORE READING: A LOT OF MY ANALYSIS OF ANDROID PERFORMANCE IS WRONG, HOWEVER I AM LEAVING THIS POST UP BECAUSE OF MY COMMENTARY ON THE ISSUE.

Ljudi ne kapiraju da je Android ono sto je svojevremeno bio Windows 3.1 i da se kao takav nametnuo na trzistu koje ga je oberucke prihvatilo i povratka nazad ili menjanje situacije tesko da ce biti, znaju to odlicno MS, Apple i jos neki pa pokusavaju patent troll tuzbama da zaustave i odgode to malo, ali - gotovo je
WP ce takodje tesko sta promeniti, jednostavno MS je zakasnio jedno 2 godine sa pustanjem svog ceda u opticaj (a slicna prica moze da se primeni i na fantomski MeeGo i nove inkarnacije nasmikanog i matorog Symbiana S60 5th poznatijih kao Anna i Belle)
Jedina prednost koju WP ima u odnosu na Android je fluidna animacija prelaza i prozora (sa druge strane, takav user experience brzo dosadi) i drugaciji inovativni interfejs (ovo je vec stvar ukusa), u svemu ostalom je Android za dva koraka ispred ;)
Drugim recima, pored iOS-a Android pravu konkurenciju i nema (jer tesko da u ovom trenutku tako mogu da se nazovu WP, WebOS i Samsungova Bada sa rastrkanim ostrvima Windows Mobile korisnika, zajedno sa Symbian i Blackberry korisnicima ciji se procenat iz meseca u mesec srozava)
Odlican clanak na tu tematiku

http://www.zdnet.com/blog/btl/windows-phone-handwringing-best-product-doesnt-wont-win/65940
 
Poslednja izmena:
Još jedna stvar...danas popularnost nekog OSa diktira broj kvalitetnih i popularnih aplikacija za njega...kao i neke ekskluzive svojstvene tom OSu. MS se nada da će milioni Symbian developera skočiti na njihovu stranu samo zato što im je to Nokia preporučila..a sa druge strane takav "entuzijazam" ne postoji. Slaba prodaja, i slaba popularnost te platforme odvraća programere od nje.. Jedini način popularizacije bi bio da MS, a i Nokia odreše kesu pa da sponzorišu sve najpopularnije aplikacije sa iOSa i Androida...a i da se odmaknu od te prekopirane Apple-ovske politike pružanja stvari na kašičicu.
 
Iskreno, skeptican sam i u onu navodu dobru prodaju Nokia 800 Lumia telefona
Te informacije je plasirala sama Nokia, ako se ne varam, a kako svaki ciga svoj konja hvali, veliko je pitanje koliko je to zapravo tacno i mislim da je to ipak deo marketinskog hype-a
Uostalom, statistika za godisnje kvartale ce uskoro pokazati koliko su te informacije tacne :)
 
Još jedna stvar...danas popularnost nekog OSa diktira broj kvalitetnih i popularnih aplikacija za njega...kao i neke ekskluzive svojstvene tom OSu. MS se nada da će milioni Symbian developera skočiti na njihovu stranu samo zato što im je to Nokia preporučila..a sa druge strane takav "entuzijazam" ne postoji. Slaba prodaja, i slaba popularnost te platforme odvraća programere od nje.. Jedini način popularizacije bi bio da MS, a i Nokia odreše kesu pa da sponzorišu sve najpopularnije aplikacije sa iOSa i Androida...a i da se odmaknu od te prekopirane Apple-ovske politike pružanja stvari na kašičicu.

Sve je to super ali nokia i symbian nisu ni imali veliku developer zajednicu, većina kvalitetnih programa je dolazila iz svega par firmi.
 
Ne znam sto se porede Android i iOS uopste...

Lepo je i jedno i drugo, stvar izbora.

iOS je svakako "ispeglan" za svoj paket i nema stucanja i preskakanja UI-ja...

Android je open source OS i kao takav ima 101 sr***e koje moze da utice na finalni look up i sam dozivljaj brzine u radu.

iOS radi savrseno na HW-u koji je unazad ako gledamo i nekoliko puta slabiji u odnosu na danasnje dual core azdaje sa odvojenim GPU podsistemom.

Uvek ce biti i ostati bolje utegnut od Androida, sve dok su ljudi koji ga prave dobro placeni.

Gomila lelemuda koja pravi Android tesko da ce to uraditi u skorije vreme, mada je meni samom upotebna vrednost Androida daleko veca nego na iOS-u.

Koristim Android.
 
Koja gomila lelemuda? Zar jedino google ne utiče na to kako će i šta android da bude?
 
Ne znam sto se porede Android i iOS uopste...

Lepo je i jedno i drugo, stvar izbora.

iOS je svakako "ispeglan" za svoj paket i nema stucanja i preskakanja UI-ja...

Android je open source OS i kao takav ima 101 sr***e koje moze da utice na finalni look up i sam dozivljaj brzine u radu.

iOS radi savrseno na HW-u koji je unazad ako gledamo i nekoliko puta slabiji u odnosu na danasnje dual core azdaje sa odvojenim GPU podsistemom.

Uvek ce biti i ostati bolje utegnut od Androida, sve dok su ljudi koji ga prave dobro placeni.

Gomila lelemuda koja pravi Android tesko da ce to uraditi u skorije vreme, mada je meni samom upotebna vrednost Androida daleko veca nego na iOS-u.

Koristim Android.

Ovde te baš ne razumem.. Po tebi ispada da Android programeri rade za pasulj i grašak, a iOS programeri za multimilionske čekove...
 
Ne ispada, nego jeste tako.

@ Telep

Utice zajednica pre svega, svako ko ima AOSP na izvolte, moze nezavisno od G. da razvija kod.
 
Pa to je jedna od prednosti otvorenih sistema, a ne mana...
 
Prednost je u smislu razvijanja softvera, ali ne i njegovog kvaliteta.

iOS je straight forward misija, nema odstupanja.

Androdi ima odlican out of box sistem, ali je previse varijancija na OBS ono sto ga ubija.
 
Izjaviti na IT forumu da su programeri lelemudi...

A što se tiče svrsishodnosti ove teme, ni meni nije jasna ali očigledno da je kovaču jako bitna rasprava na ovu temu. Da povučem paralelu, normalnim ljudima nikada nije bilo bitno da li je neko superiorniji u genetskom smislu dok je nacistima to bilo jako bitno. Kao i u tom slučaju i u IT svetu će nastati mir tek kada Apple i njegova mašinerija spadne na zanemarljiv broj procenata tržišta ;)
 
Nema previse smisla na burek forumu reci da su programeri lelemudi...

A kovac ima potrebu da hajpuje apple, djaba foruma ako nema hejta. :)


Btw, Apple uglavnom hejtuju ljudi koji ne mogu pored svakodnevnog odlaska u pekaru po obrok na poslu da izdvoje novac za Apple proizvod.
 
Apple ne vole svi oni kojima kapitalističke vrednosti nisu na prvom mestu u životu, i obrnuto ;)

Lepo je Kuzmanović iz SK u jednoj od svojih kolumni opisao prosečnog srpskog apple fanboja ali mi pristojnost ne dozvoljava da ponovim njegove reči. Sa čovekom se inače u većini stvari ne slažem ali tu je pogodio prstom u oko.
 
Utice zajednica pre svega, svako ko ima AOSP na izvolte, moze nezavisno od G. da razvija kod.
Može, ali mu treba gomila skupo plaćenih programera sa debelim iskustvom u C-u, C++ i Linuxu da bi nešto iole bitno modifikovali u sistemu. Inače će da gledaju u ~400.000 fajlova ko telad u šarena vrata.
 
Apple ne vole svi oni kojima kapitalističke vrednosti nisu na prvom mestu u životu, i obrnuto ;)

Lepo je Kuzmanović iz SK u jednoj od svojih kolumni opisao prosečnog srpskog apple fanboja ali mi pristojnost ne dozvoljava da ponovim njegove reči. Sa čovekom se inače u većini stvari ne slažem ali tu je pogodio prstom u oko.

@G@W kao sto si i sam primetio ovo je IT forum a ti se pitas koja je poenta ove teme. vidim da nisi jedini.

ja sam mislio da ce biti zanimljivo vecini clanova da saznaju kako iOS i Android rade "sipod haube" ali sam se prevario. Vecini je ovde bitno samo da se zapljune druga strana.

pozz.

btw hvala yooyo na pojasnjenju.
 
Apple ne vole svi oni kojima kapitalističke vrednosti nisu na prvom mestu u životu, i obrnuto ;)

Lepo je Kuzmanović iz SK u jednoj od svojih kolumni opisao prosečnog srpskog apple fanboja ali mi pristojnost ne dozvoljava da ponovim njegove reči. Sa čovekom se inače u većini stvari ne slažem ali tu je pogodio prstom u oko.

Ovo?
 
Vrh Dno