Šta je novo?

Ja mozda jesam lud, ali nisam blesav :) .... reklamacija graficke karte u EmmiHouse-u

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Evo ovako po 100ti put, napajanje je bilo u servisu i po njihovim recima je ispravno, jos sam i sam video da radi njihov disk na njemu, hardovi su ok bili povezani ali crkli su, da li je napajanje krivo nemam pojma, diskovi imaju pravo da budu pod garancijom, nacin na koji je to sve uradjeno mi ostavlja skepsu da li da povezujem na to novo napajanje hardove uopste. Ali posto znam da cu sve to snimati kad budem povezivao sledeci put, tako da i da se dogodi opet nesto jasno moze da se zakljuci o cemu se radi, naravno prvo probam na kompu koji je ispravan cisto da imam referencu odakle pocinjem. A to sto pricas o moralnom pravu i nekom ne fer pozivanju na garanciju, pa zato i ide u servis da se vidi o cemu se radi, posto i mene interesuje sta je uzrok, zato sto vidim da nema nikakvih ostecenja, da kazem da iskljucujem mogucnost udara groma ili da je doslo iz mreze zbog Ups, ali meni nista ne znaci ni to sto je to neko "firmirano" napajanje koje nikad nikom nije(dopuniti sa pricom moj babo iz njemacku)posto se i tojoti dogodi da zasere nekad... btw. Povracaj sa tih diskova je skuplji i od napajanja i od diskova mnogostruko... mislim da mozes sam da vidis ako se potrudis.
Sto se tice garancije nije ni bitna toliko koliko da saznam sta je konkretno problem i da vratim podatke, osim ako nije nesto sto je slucajnost koja se dogodi jednom u 100god i nikad vise i sa tim mogu da zivim, ako se ne ponovi u narednih 100 sad znam da necu prikljucivati nista osim ploce, snimacu dok to radim, i na kraju povezivati diskove kad se uverim da sve hoce iz prve.

Nema tu šta, to napajanje dalje možeš da koristiš jedino ako si lud. Kako god da si (pogrešno) povezao, ne može da se desi da crkne više diskova istovremeno! Struja je uzrok, sad da li je UPS, napajanje, prekidač na kućištu teško da će ustanoviti pregledom diskova. Sve u svemu, batali to napajanje, kupi drugo i to ti je to.
 
Sa kim god sam pricao u vezi ove i sl. tema kaze da, za sve kupljeno pre 1.1.2011. vazi stari zakon... Takodje i inspekcija, duzna je da izadje na prijave koje su u vezi proslog zakona...
Sto je i logicno, kad bi vazio novi zakon za sve, prelazne odredbe i sl, i kad garancija ne bi bila relevantna ako uslovi nisu saobrazni (novom) zakonu - na svu tehniku, komponente i sl. kupljeno prosle godine bi vazila (zakonska) garancija od 24, a ne 12 meseci, sto je uglavnom bio slucaj...
 
Poslednja izmena:
I sta sad, ako se stvarno gleda po starom zakonu i Emmi je postupio ispravno, ostalo je pljuvanje po prodavcima i lancana reakcija ostalih u znak podrske kupcu? Dok sam radio u Bench/Emmi house-u, uvek je bilo ljudi koji su nezadovoljni pretili inspekcijama i kako vise nikad nece kupovati tu pa se ponovo zbog razlike u par stotina dinara vrate kao da nije bilo nista. Maloprodaja je maloprodaja, niti je uvoznik niti distributer niti proizvodjac a uvek je ona odgovorna za mirno resavanje stvari...
 
I sta sad, ako se stvarno gleda po starom zakonu i Emmi je postupio ispravno
Primetićeš da nije postupio po zakonu, jer su dva puta probijeni rokovi: 1. put su prekoračili rok od 45 dana za rešavanje reklamacije, 2. put su prekoračili 21 dan za nabavku kulera. Za oba prekoračenja, prijatelj2708 ima pisane dokaze. Nisu postupili po zakonu, a kupac i dalje može da ode do inspekcije i da im to pokaže, bez obzira što je priča sa reklamacijom završena za njega. Prekršaj zakona je načinjen i to postaje samostalna stvar kad se desi, a za to postoje kazne.
 
Hmm ja mogu da kazem da su meni pri reklamaciji gledali pun iznos sa fiskalnog isecka pri biranju zamenske graficke karte, cak je u nekom momentu pominjan i povracaj novca (iznos sa fiskala).
 
Valjda ima razlike ako je na zalasku garantni rok.
 
Ne bi smelo da ima... Sto se zakona tice, prvi i poslednji dan garancije su jednaki
 
Da, zaboravi da kazem grafika je imala garanciju 3 godine a crkla posle nesto vise od 2.
 
Prilikom povracaja novca svaki put sam dobijao iznos sa fiskalnog racuna.

Desilo mi se da sam za zamenjenu Nvidiu 8800 mogao da kupim dve 9800 i da mi ostane novca skoro za trecu, pritom graficka nije crkla skroz, vec su se kada se zagreje pojavljivali artefakti. Cela stvar se desavala skoro dva meseca pred istek trogodisnje garancije.

Skoro sam za lga775 plocu pred istek 36-to mesecne garancije dobio povracaj po fiskalnom, toliki da sam uzeo "istu" takvu samo za lga1155 i ostalo mi novca u vrednosti 50% ploce.

Elem, kada ti ovlasceni servis u garantnom roku da potvrdu da je uredjaj nepopravljiv iz bilo kog razloga i nalog za finansijsko razduzenje , maloprodaja u kojoj je uredjaj kupljen duzna je duzna da ti izvrsi povracaj novca.

Jos nesto, sta ako kupis robu na akciji ili se drasticno promeni obracunski kurs, koji iznos tada vracaju?
 
Jos nesto, sta ako kupis robu na akciji ili se drasticno promeni obracunski kurs, koji iznos tada vracaju?

Vraća se uvek iznos sa fiskalnog računa.

Slučaj:
- Kupio sam jednu stvar, drugu dobio za 50% popusta. Reklamirao drugu i dobio priliku ili da zamenim ili uzmem pare sa fiskalnog. Doduše, nije računarska oprema u pitanju, ali je zakon isti.
- Kupio sam po punoj ceni i u momentu reklamacije artikal na popustu 50%. Vratili mi pun iznos sa fiskalnog.
 
I ja da kazem svoje iskustvo, Samsung plazma je u pitanju. Kupljena dok je vazio stari zakon, crkao panel posle 6 meseci, u servisu dobio potvrdu sa kojom sam mogao da trazim povracaj novca ili da biram bilo sta drugo sa doplatom ili bez iz prodavnice. Tehnomarket je u ovom slucaju. Uzeo sam novi model doplatio razliku od cene nove do cene stare sa fiskalnog, iako je u tom trenutku stari model kostao manje nego na fiskalnom...
 
To pricam...

Znaci neko od zaposleih u emmi maloprodaji nije govorio istinu i na taj nacin se okoristio vrativsi coveku 17000 umesto 30000 hiljada koliko je trebalo. Time je sebe okarektersao, ne samo kao prevaranta, vec i kao .... (dodajte sami)

Ako je to zvanicna politika firme onda to vazi i za kompletnu firmu.
 
Ja sam imao ATI 4850 kojoj se fabricki kuler vrteo u idle na 70-ak% (7000 rpm), pitao da li moze garancija, odgovor je bio da kupim novi kuler sto sam ja i uradio i zavrsio pricu :). Zakljucak kada kupujes kartu otvori se za neki solidniji kuler.
 
Ja sam u im*elu dobio za crknutu grafu posle 2 godine oko15% vise para, isti dan odneo oni videli da ne radi kako treba i dali sumu iz kase posto nista adekvatno nisu imali...

TT by galaxy S
 
Cini mi se da je jasno da je onda u tom slucaju (ako je to tacno da su morali da vrate ceo iznos), momak iz maloprodaje- Aca, napravio fail, malo me cudi da je momak bio tako lezeran ako je tako nesto uradio.
Ja bi voleo da se on licno javi da obrazlozi, posto je i sam rekao da ce citati temu.
Jos jednom kazem, ne osudjujem momka jer nisam pravnik, ako je u pravu neka isprica svoju pricu, isto tako kapiram da i ako postoji neki fail, ta naredba za povrcaj toliko novca nije dosla od njega nego od nekoga iznad. Srbija :)
 
To sa garancijom je jos uvek veliki problem. Kada treba da ti vrate pare ili zamene uredjaj to je posebna prica i onda se vaga svaka dlaka. Neverovatna je gimnastika kojom prodavci pokusavaju da izbegnu taj za njih nepovoljan cin.

Moj slucaj: Mis mi je crkao i ja ga odnesem na servis (uspesno popravljen). U medjuvremenu mi je naravno potreban mis i odem do Merkatora da kupim neki jeftiniji. Uzmem neki Hama mis, platim ga i odem na infopult da mi lupe garanciju. Garantnog lista, naravno, nema. I rece mi ona zena na pultu nesto u stilu: "Kada nema garantnog lista uz uredjaj onda to znaci da samo cuvas racun i garancija tada vazi 6 meseci". Ja je pitam kako 6 meseci kada je po zakonu minimum 2 godine a ona meni pocne da prica pricu tipa: "2 godine garancije vazi samo za uredjaje koji su direktno povezani na struju a mis to nije". U medjuvremenu dolazi lik sa odeljenja tehnike i govori totalno drugacije: "Trajanje garancije zavisi od uvoznika..." Ja naravno na celu tu pricu im se zahvalim, trazim da mi vrate pare i da to necu da kupim. Da napomenem da sam par dana pre toga kupovao neki digitalni termometar i da je prica oko garancije bila ista. Oni mi bez problema vrate pare a ja istog misa kupim u Komtrejdu (u lokalu u Merkatoru) i dobijem 2 godine garancije. Kada sam coveku ispricao pricu on mi rece da je njima u radnji garancija na sve uredjaje (osim baterija i sl.) 2 godine.

Zakljucak: trgovci u svojoj pokvarenosti ne biraju sredstva. Naravno, deblji kraj po obicaju izvlace kupci.
 
Koliko znam po novom zakonu o zaštiti potrošača uopšte ti nije potreban garantni list, dovoljan je fiskalni račun. Danas kupio u "Rodić"-u stonu lampu, odem da mi overe garanciju, kažu nema garantni list, nema garancije. Hoćete mi dati na kasi fiskalni račun, gledam me žena, kaže naravno. Hvala, to mi je dovoljno za dvogodišnju garanciju.
 
Meni crkao hard disk posle oko godinu dana (pojavili se BB u broju za reklamaciju i servis dao nalog za zamenu), i umesto sume sa fiskalnog vratili mi zadnju cenu iz cenovnika ili oko 40% manje, posto su pale cene, a prvi normalan disk (moj vise nije ni bio u prodaji), je kostao taman onoliko koliko sam ja platio prethodni pre godinu dana, ili bolje receno morao sam da doplatim za nov uredjaj koji kosta isto kao moj stari kada je kupljen... eto... ne znam ima li svrhe da navodim ime firme... bitno je da znate da se mnogi ovako ponasaju...
 
evo jedno pitanje za razmišljanje za sve:

šta mislite šta bi se desilo da crkne hdd od 2tb kupljen najesen? da li bi vratili po sadašnjoj ceni od oko 13000 rsd (pošto se jelte gleda poslednja cena kad su ga imali, ili sadašnja ako ga imaju na stanju), ili bi tada BILI JAKO LJUBAZNI PA VRATILI IZNOS SA FISKALNOG RAČUNA, koji je oko 7000 rsd?

xD
 
hehe, pravo trollface pitanje
 
evo jedno pitanje za razmišljanje za sve:

šta mislite šta bi se desilo da crkne hdd od 2tb kupljen najesen? da li bi vratili po sadašnjoj ceni od oko 13000 rsd (pošto se jelte gleda poslednja cena kad su ga imali, ili sadašnja ako ga imaju na stanju), ili bi tada BILI JAKO LJUBAZNI PA VRATILI IZNOS SA FISKALNOG RAČUNA, koji je oko 7000 rsd?

xD

Isto kao i pitanje: "Da li bi banka potpisala ugovor koji je povoljan po njih ili onaj koji je povoljniji za klijenta?"
Svi znamo odgovor. ;)
 
Srecom ne pita se ni banka ni radnja vec zakon.
 
Bila je neka prica oko starog zakona - ne secam se tacno, ali da li u zakonu o zastiti potrosaca, ili u zakonu o obligacionim odnosima je pominjano vracanje iznosa koji je aktuelan na dan reklamacije. odnosno poslednjeg iznosa zavedenog u maloprodaji... Ili je to pisalo u garancijama, a u zakonu nije bilo blize odredjeno pa se vazilo (jer nije bilo u suprotnosti sa istim).
Ne znam sta je tacno od ta 2, jako davno bilo...
 
Koliko znam Alti je vracao u pocetku iznose sa fiskalnog jer im se vise isplati to nego da daju nov hard. Sada ne znam sta rade, pretpostavljam isto. BTW, imam jedan hard na reklamaciji, cekam odgovor jos uvek ali javicu sta se desilo ;)
 
Bila je neka prica oko starog zakona - ne secam se tacno, ali da li u zakonu o zastiti potrosaca, ili u zakonu o obligacionim odnosima je pominjano vracanje iznosa koji je aktuelan na dan reklamacije. odnosno poslednjeg iznosa zavedenog u maloprodaji... Ili je to pisalo u garancijama, a u zakonu nije bilo blize odredjeno pa se vazilo (jer nije bilo u suprotnosti sa istim).
Ne znam sta je tacno od ta 2, jako davno bilo...

Koliko znam Alti je vracao u pocetku iznose sa fiskalnog jer im se vise isplati to nego da daju nov hard. Sada ne znam sta rade, pretpostavljam isto. BTW, imam jedan hard na reklamaciji, cekam odgovor jos uvek ali javicu sta se desilo ;)

Zasto uzimaju fiskalni racun i kace ga na potvrdu u koju upisuju tvoje podatke i koju na kraju potpisujes?

@prijatelj2708

Jesu li ti uzeli podatke i jesi li potpisao tu tu potvrdu, izjavu ili sta vec gde je trebao da bude upisan iznos sa fiskalnog radi povracaja poreza? Bez toga ne bi smeli da izvrse povracaj po zakonu i eto ti razlog za inspekciju. U slucaju da to nisi potpisao to bi moglo i da se okarekterise i kao muljanje sa porezom, sto je vec mnogo ozbiljnije.;)
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno