Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Tarajanje garancije je definisano novim zakonom o zaštiti potrošača i iznosi minimum 24 meseca.
Eto.

U prevodu bi to značilo da ja na zamenjenu grafiku imam garanciju od 24 meseca bez obzira što je na postojećoj garanciji napisano da ona važi 9 meseci.


A sta je sa repariranim grafickim karticama koje se prodaju u radnjama? Video sam da daju 12 meseci, al' ne znam da li je to striktno po zakonu :type:
 
Garancija je inače ostvarena kod PIN-a, što je po rečima Srdjana pravi uspeh t.j morao je da se svadja.... Medjutim mene kao krajnjeg kupca te stvari uopšte i ne treba da zanimaju.
Samo još da dodam Da je Srdjan rekao da je upoznat sa problemima koji su ljudi pre 5 godina imali u Monitoru, da je čitava garnitura ljudi promenjena pošto su po njegovim rečima krali i da je Monitor dans potpuno druga firma sa uhodanom ekipom. Tu stvarno nemam šta kažem ljudi su stvarno bili korektni, ali (šta ću kad sam baksuz) to opet nije moje da ja o tome mislim, ja sam robu pre 5 godina kupio u Monitoru a ljudi se uopšte i ne sećam ali se jako dobro sećam imena firme.

Toliko.

Ja sam reklamirao monitor koji je crkao posle 7 dana, kupljen u Monitoru, takodje mi se cini da je PIN uvoznik. Zamenili su ga za nov u roku od nekoliko dana.
 
@KAMIKAZE
Ukoliko imaš garantni list ti imaš garanciju od 24 meseca, mogu da pišu šta hoće, dužina garancije je ragulisana zakonom o zaštiti potrošača.
 
Ja sam reklamirao monitor koji je crkao posle 7 dana, kupljen u Monitoru, takodje mi se cini da je PIN uvoznik. Zamenili su ga za nov u roku od nekoliko dana.

Ja i nisam imao većih problema prilikom zamene trajala je 21 dan, što je jeli razumno, možda je problem do mene što sam kako moja žena kaže drka_dzija pa tražim ono što mi po zakonu pripada.

Što se tiče garancija na reparirane karte ponavljam zakonski je definisano da garantni rok mora da iznosi minimum 24 meseca za robu kupljenu u radnji sa fiskalnim isečkom
Radim sa fiskalnim uredjajima te imam jako puno kontakata sa raznoraznim inspekcijama a i iz više izvora sam dobio tu informaciju, što kaže naš proslavljeni autonomaš "ako su lagali mene lažem i ja Vas"

I jos jedna stvar raspisa se ja ovde a broj poruka mi i dalje 96, oćete i Vas da tužim :)
 
Poslednja izmena:
Kupio sam pre neki dan u top shopu (ili tv shop, nisam siguran) u delta city-ju trimer za muskarce. Pitao sam za garanciju, rece mi 6 meseci posto je uredjaj na baterije a ne na struju. Da li je to ok, nisam upucen? Nije vredna stvar, nije mi problem, ali me zanima...
 
U ovom forumu se ne racunaju poruke :p

Zar nisu reparirane graficke kartice = polovna roba za koju je zakon malo drugaciji?
 
@Mladen
Koliko znam može na bateriju da bude 6 meseci, ali na trimer treba 24 meseca.
 
U ovom forumu se ne racunaju poruke :p

Zar nisu reparirane graficke kartice = polovna roba za koju je zakon malo drugaciji?

Tačno tako moja greška, to nije bio moj slučaj pa nisam ni pitao posle konsultacija dobih i član novog zakona koji se odnosi na polovnu robu:

Član 55.
Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.
Kod prodaje polovne robe, može se ugovoriti kraći rok u kome trgovac odgovara za nesaobraznost, koji ne može biti kraći od jedne godine
 
Poslednja izmena:
Zar nisu zabranili uvoz polovne računarske opreme još 2004?
Isto tako, prodaja polovne robe mora biti fizički odvojena i imati poseban ulaz u odnosu na drugu robu.

Koliko sam video naš zakon poznaje "novo" ili "polovno". Tako i "refurbished" može zauzeti jednu od te dve pozicije. Ako je "polovno" onda ga ne smeju uvoziti, ako je "novo" onda moraju dati 2 godine garanciju.

Mada... moguća još jedna fora. Papire srede tako da izvezu crknute kartice za koje im onda ino-distributer odradi fiktivni refurbish...


A šta kažete... da napišem scenario za film ili ima istine u ovome?
 
ljudi treba mi savet..... narucio sam ram memoriju putem interneta, znaci online kupovina.... ram sam narucio 11.11. da bi mi stigao 12.11. medjutim ram mi je stigao 16-17. 11. nisam siguran, (mada to nije ni bitno toliko) ja bih sad ram vratio jer mi ne odgovara, kako to da uradim? ram je zapakovan tako da i kada bih ga vratio sad, on bi bio kao kada mi je stigao. hocu da kazem da je pakovanje takvo, da prilikom otvaranja nema nikakvih ostecenja, lomljenja, secenja ambalaze ili slicno..... molim vas za savete.... hvala....
 
Za nepunih 11 meseci korišćenja HP Probook laptop mi se kvari već drugi put. U oba puta je kvar bio identičan, zvučnici su prestali da rade i pored toga što ih nisam praktično ni koristio (laptop je bio u kancelarijskom okruženju). Prvi put se pokvario posle par nedelja od kupovine, popravka u Comtrade-u je trajala oko mesec dana, a onda se ponovo pokvario posle par meseci. Odneo sam ga u oktobru ponovo u Comtrade na servis, tamo je već 40 dana, i još uvek mi ne javljaju da dođem po njega.
Zanima me koji je rok za popravku laptopa (pročitao sam negde da više nije 45 dana), i koja su moja prava kao potrošača u ovom slučaju?
Da li mogu da tražim svoj novac nazad?
 
Ako je HP kupljen ove godine, onda važi novi zakon o zaštiti potrošača. Ova dva člana zakona ti mogu koristiti. Svakako je najbolje rešenje da pozoves Centar za zaštitu potrošača na broj 0800-103-104 da bi dobio tačne informacije šta i kako dalje.

Pravne posledice nesaobraznosti

Član 54.
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva od trgovca da se otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom.
Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana, nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca, potrošač može da zahteva umanjenje cene ili da izjavi da raskida ugovor.
Nesrazmerno opterećenje za trgovca u smislu stava 3. ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za potrošača.
Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio.
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.
Potrošač ima pravo da raskine ugovor, ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Za obaveze trgovca koje nastanu usled nesaobraznosti robe, proizvođač se prema potrošaču nalazi u položaju jemca.
Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
Prava navedena u stavu 1. ovog člana, ne utiču na pravo potrošača da zahteva od trgovca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.
Rokovi i teret dokazivanja

Član 55.
Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.
Kod prodaje polovne robe, može se ugovoriti kraći rok u kome trgovac odgovara za nesaobraznost, koji ne može biti kraći od jedne godine.
 
^^U proslom zakonu je rok bio 45 dana, u novom se pominje "razuman rok" ali je 99% servisa (u svojim pravilnicima, uslovima, na ulaznim vratima i sl.) ostalo na tih 45 dana tako da je svejedno. Pogledaj jos garanciju, ali ako ne pise neki dr. rok ili npr. 45 radnih dana, onda 46-og dana imas pravo na zamenu/povrat novca.
 
Imam aparat iz Tehnomanije na servisu kod BG elektronika, "cekaju" deo da izvrse popravku evo vec 43 dana, kada sam ih pozvao rekose mi da sacekam ponedeljak ako ne stigne deo zamenice uredjaj novim, ako stigne popravice uredjaj. Na stranu sto je ponedeljak 47. dan, kome da se nacrtam u subotu na vratima da trazim pare nazad servisu ili Tehnomaniji gde sam uzeo uredjaj?
 
Idi kod onoga gde si nosio uredjaj na reklamaciju. Pretpostavljam da si Tehmomaniji odneo. Tesko da ces 45-og dana ista da zavrsis ali to ti ne smeta da im u ponedeljak u 08:00 upadnes i dignes galamu kako su probili rok i da te ne zanima uopste sta imaju da ti kazu. Rok je 45 i cao, ne izlazis bez drugog aparata.
A taj deo ako im do sada nije stigao nece ni poslednjeg dana stici sigurno.
 
Poslednja izmena:
Da sr...e bude vece oni su me slali da se cimam gore na Karaburmu da ja licno nosim uredjaj jer je kupljen 5 dana pre nove godine. Ma necu novi uredjaj jer sam skapirao da je djubre, jel imam osnova da trazim novac?
 
Lomim se izmedju 2 modela laptop-a vec par dana . Izaberem Gigatron jer trenutno imaju dosta povoljne ponude , medjutim iz nekog moralnog osiguranja pitam preko telefona ukoliko kupim laptop na Banovom konkretno da li mogu da ga vratim u roku od par dana ako nisam zadovoljan itd . Na to sam dobio odgovor [15:32:35] Gigatron Computer Center: mi nemamo takvu politiku .

Sto je prilicno bzv sa obzirom da wi* wi* reklamira to bas kao pogodnost kod njih :/ Ali nazalost nemaju ovaj model koji ja hocu ...

E sad konkreto ima li neko iskustva sa njima u vezi vracanja robe , ja sam 99% siguran da ne bih vratio ali *** tih 1% me kolje opako ...
 
Kupiš ga online preko njihovog šopa.
Ukoliko se proizvodi kupuju preko našeg sajta I isporučuju na adresu kupca,kupac ima pravo da vrati proizvod bez ikakvog objašnjenja I zahteva povraćaj novca, u roku od 14 dana od dana preuzimanja proizvoda

http://www.gigatronshop.com/garancija
 
Da sad mi je potvrdio momak sa skype ... dok kaze kad kupis u radnji ne moze :)
 
Tako je regulisano zakonom o zaštiti potrošača, kojeg se kako vidim pridržavaju.
 
Kupiš ga online preko njihovog šopa.
Ukoliko se proizvodi kupuju preko našeg sajta I isporučuju na adresu kupca,kupac ima pravo da vrati proizvod bez ikakvog objašnjenja I zahteva povraćaj novca, u roku od 14 dana od dana preuzimanja proizvoda

http://www.gigatronshop.com/garancija


Ali isto pise i: "Proizvod se može vratiti isključivo u neoštećenoj originalnoj ambalaži,sa svom pripadajućom dokumentacijom koja se nalazi u originalnom pakovanju I ukoliko se nalazi u istom stanju u kakvom je i isporučen, bez ikakvih mehaničkih ili bilo kakvih drugih oštećenja.Proizvod mora biti ne upotrebljavan." :trust:

Najsigurnije je uzeti licno i videti sta se tacno uzima :type:
 
Mislim da smo to u jednoj drugoj temi već "aposlvirali". Ako tako piše i u zakonu onda je tako, al pošto to ne piše nemože njihov text na sajtu ili odluka firme da bude "starija" od zakona.
 
To je suprotno zakonu o zastiti potrosaca koji daje rok od 7 dana (mislim) da se bilo sta moze vratiti bez objasnjenja. Ali Gigatron je poznat po problematicnom postovanju garancije inace.
 
Može član zakona o zaštiti potrošača koji reguliše vraćanje robe kupljene u prodavnici bez objašnjenja ?
 
Gigatron uz proizvode sa VIP stikerom poklanja VIP prepaid internet paket.
Sve bi bilo OK,ali cena tog paketa je 2490 dinara,a oni taj isti paket reklamiraju kao paket vrednosti 10000 dinara.

Da li je ovo obmana kupaca i kako je ovo regulisano zakonom ?
 

Prilozi

  • g1.jpg
    g1.jpg
    92.3 KB · Pregleda: 91
  • v1.jpg
    v1.jpg
    78.1 KB · Pregleda: 83
Može član zakona o zaštiti potrošača koji reguliše vraćanje robe kupljene u prodavnici bez objašnjenja ?

Na zalost, nemam vremena da detaljno pretresam ceo zakon, vidim da je ta tematika od clana 35 nadalje i da je rec o 14 dana, a ne o 7 dana kako sam ja bio informisan. Video sam usput i da se stavka o predmetu prodaje koji se moze vratiti "samo neotpakovan" odnosi iskljucivo na softver i snimljeni audio i video materijal, a ne na hardver kako je neko naveo gore.
 
ako se ne varam mozesh da vratish samo online naruchenu robu ali ne i robu koja
je kupljenja u direktnoj prodaji... :)
 
@leksa
u zakonu o zaštiti potrošača imaš mogućnost da vratiš jedino robu kupljenu online, ako je kupiš u radnji nemožeš. E sad postoji kod nekih prodavaca njihovo interno pravilo da primaju robu nazad u roku od x dana.
Mada kako da se sećam da u zakonu o obligacionim odnosim postoji član koji reguliše vraćanje robe kupljene u prodavnici, ali sad nemogu da ga nađem.
 
Nazad
Vrh Dno