Šta je novo?

C.A.R.S - Community Assisted Race Sim

E pa eto sad imas priliku da gledas igru koja ce da bude bas graficki superiornija believe it or not. :) A o gt5 je moralo da se bocne posto se vidi da sav skepticizam potice od sadasnjeg multiplatforminga koji je mnogima zamazao oci o mogucnosti pc-a. :D
Griff je napisao(la):
The full rendering feature set and whole game is running on DX11 and has been for nearly a month, and I've been working solely on bugs and new features from that time - 3 of the initial set of new rendering items have been implemented. Of course there is configuration testing to do and optimisation, but in my own mind I declared the DX11 renderer 'beta' last week.
 
Sto se tice LIDAR skeniranja staza:

We are well progressed in negotiations with laser scanning specialists to commission scanning of all of the real tracks in the game. The standards we are aiming for are to 2 millimetres accuracy, to the extent that cracks in the asphalt should be discernible.

...i nekog okvirnog broja u prvom buildu igre:

...it's up to the investors, but I think 15 base tracks with variation is probably a good amount. We had 100 layouts or so for Shift 2 and I'd prefer we polish the nads off 15 tracks (plus variations) as opposed to trying to wedge more in for the sake of it.

The most important thing is that we get enough of the tracks that people want. The tracks we ship with will of course be added to over time but this will be driven by the investors and issues such as licensing costs and scanning access.
 
Ma ne sumnjam ja uopste u krajnje mogucnosti danasnjeg PC-a. :d Video sam temu o shiftu i opste (ne)zadovoljenje optimizacijom i framerate-om pri razlicitim uslovima (dan, noc ,.. ) i svakavim varijacijama u zavisnosti od toga koji se driveri za graficku koriste :p

A shift cak ne bi trebalo ni da bude do kolena ovoj igri (graficki).

We are well progressed in negotiations with laser scanning specialists to commission scanning of all of the real tracks in the game. The standards we are aiming for are to 2 millimetres accuracy, to the extent that cracks in the asphalt should be discernible.

^ova stvar malo pobudjuje nadu (u simulaciju , graficki sam definitivno siguran da za vreme same voznje/trke nema teorije da izgleda kao na onim renderima).
 
Poslednja izmena:
Marko nije kulturno toliko se plaziti na forumu. :D

Ma ja mislim da treba da stave Kazunorija da bude PR menadzer pa ce onda svi da budu ubedjeni ipak ovako se sumnja na sve sto ian i griff kazu. :D
Tesko da ce tebi ista da pobudi nadu, multiplatforming je kod tebe uzeo maha pa pc realnost i buducnost je strasna. :) Mozda krene onim breakup tokom, negiranje, ravnodusnost pa prihvatanje. :d

Sto kazu no hard filings, malo se salimo. :p
 
yes of course :d e da , umalo i da zaboravim kez - :p

ma sony je kastrirao u velikoj meri kazunorija , mada i ovaj jadan , umesto da se koncentrise na igru , ide covek obilazi trkalista i zivi kao plejboj :p No.2

Ja samo kazem da je ono preterano i nerealno. Jedini nacin na koji bih mogao da se slozim da ce igra onako izgledati je da ce development da se oduzi , i da igra u vremenu kada se bude konacno pojavila ,nece biti nista posebno .

Da se ne lazemo , stvarno bih voleo da neko pomeri granicu i da i ostali pocnu da prate primer, ali i dalje mislim da se razvojnim timovima jednostavno ne isplate toliko simulacije voznji (bar ne koliko pucacine) i da zbog toga i nema neke preke potrebe za ultra grafikom. Njihova ciljna grupa nije bas masivna , a toj grupi je recimo fizika , preciznost i izbor staza , i net optimizacija mnogo bitniji faktor od grafike (koja bi zbog zahtevnosti , tu grupu jos vise mogla da desetkuje).

Da ostanemo svi rezervisani pa da komentarisemo sta je moguce a sta ne kada vidimo neki ingame video ;)
 
^^ Fora je u tome sto se Markic igra na Phailstationu vec 5-6 godina, pa nije svestan, da upravo zbog graficke stagnacije ogranicene multiplatformingom, 90% danasnjih PC naslova pici u 60+ frejmova i na ispod prosecnim konfiguracijama. Primera radi, ja na mojoj masini mogu da igram apsolutno svaku igru koja je do sada izasla na max detaljima, ako ne racunamo izivljavanja sa rezolucijom. No, to ga, kao sto mozemo da vidimo, ne sprecava da ispominje kojekakve drivere gde stigne uz pregrst smiley-ja, cisto da obogati post... :p

Od skoro je, kao sto nam je dao k znanju, samoproklamovani majstor 3DS maxa, sto automatski podrazumeva i proricanje buducnosti, otud i stoprocentna sigurnost da igra nece moci da se tera na danasnjem hardveru/nece izgledati kao na slikama. :d
 
Ja samo kazem da je ono preterano i nerealno. Jedini nacin na koji bih mogao da se slozim da ce igra onako izgledati je da ce development da se oduzi , i da igra u vremenu kada se bude konacno pojavila ,nece biti nista posebno .

Pa ja napisah vec nekoliko puta ono sto covek kaze na forumu, grafika je onakva u garazi trenutno (i radi u realtimeu na high end opremi), a na stazi bice slabija sto je naravno i logicno ali bice i dalje veoma (do sada nevidjeno) detaljna. Jos gotovo 18 meseci ima da se radi igra i izgledace posebno sto je i sadasnji i buduci cilj igre. Dakle bice nesto posebno posto je i developerima to i cilj.

Da se ne lazemo , stvarno bih voleo da neko pomeri granicu i da i ostali pocnu da prate primer, ali i dalje mislim da se razvojnim timovima jednostavno ne isplate toliko simulacije voznji (bar ne koliko pucacine) i da zbog toga i nema neke preke potrebe za ultra grafikom. Njihova ciljna grupa nije bas masivna , a toj grupi je recimo fizika , preciznost i izbor staza , i net optimizacija mnogo bitniji faktor od grafike (koja bi zbog zahtevnosti , tu grupu jos vise mogla da desetkuje).

Pa eto ljudi vec pomeraju granice i vec su i pomerili sa shift-om sto se tice detaljnosti automobila. Ti ocigledno ne razumes da je ovo igra koju likovi rade u saradnji sa driving zajednicom, dakle ucestvuju u diskusiji na forumu, pricaju kako ide proces razvijanja engine-a, traze sta zajednica i investitori zele od igre. Dakle, nikakav PR bullshit kao od ostalih razvojnih timova koji samo preko oficijelnih intervjua-a govore o igri. A o fizici ti nista ne brini bice ona odlicna, a inace nijedan tim nije nesposoban sto se tice fizike vec je kod svih bitno sta izdavac i marketing nalaze, pa cak i kod tebi omrazenog Codemastersa...

Da ostanemo svi rezervisani pa da komentarisemo sta je moguce a sta ne kada vidimo neki ingame video ;)

Ja jesam rezervisan uvek, ali ovde su neke stvari ocigledne pogotovo sto razvoj i diskusiju ovoga pratim jos od samog starta i ideje projekta. :)
 
^^ Fora je u tome sto se Markic igra na Phailstationu vec 5-6 godina, pa nije svestan, da upravo zbog graficke stagnacije ogranicene multiplatformingom, 90% danasnjih PC naslova pici u 60+ frejmova i na ispod prosecnim konfiguracijama. Primera radi, ja na mojoj masini mogu da igram apsolutno svaku igru koja je do sada izasla na max detaljima, ako ne racunamo izivljavanja sa rezolucijom. No, to ga, kao sto mozemo da vidimo, ne sprecava da ispominje kojekakve drivere gde stigne uz pregrst smiley-ja, cisto da obogati post... :p

Od skoro je, kao sto nam je dao k znanju, samoproklamovani majstor 3DS maxa, sto automatski podrazumeva i proricanje buducnosti, otud i stoprocentna sigurnost da igra nece moci da se tera na danasnjem hardveru/nece izgledati kao na slikama. :d

Svestan sam ja svega vrlo dobro , medjutim nas mentalitet je takav da svi misliimo da znamo bolje od ostalih. Razlog zbog koga sam ja kupio I ps3 (pre 2 , ne 5 godina) je zato sto volim igre , ne zato sto teram nekome inat. *** , kada se odraste, nema se vise vremena za sedenje po ceo dan u mracnoj sobici i konstantno kliktanje , sam sa sobom ne bi li posle imao neki osecaj accomplishment -a i "dozivljena iskustva" posle delio sa svojom "bracom" trolovima :d U hardware mi se vise ne ulaze a i nema neke potrebe , jer kako i sam rece , i dan danas sve radi ko podmazano.
A za zezanciju sa poluispravnim krekovima , virusima , patchevima vise nemam ni zivaca. Original uzimam samo ako igra to zasluzuje (u poslednje vreme su , po meni, to zasluzili jedino portal 2 i limbo).

***, vise volim kada dodjem sa posla da se opustim u fotelji sa neka 2~3m od ekrana , sa kojih se i ne opterecujem razlikom izmedju 4 i 16AA , AF ,brojanjem frame-ova i temperaturi graficke :p , odigram nesto sat, dva u multiu uglavnom i kasnije promenim rabotu.
Mada nisam bas skoro ni palio konzolu , lepo vreme pa nolife ostavljam za zimu, kada se budu pojavili i pojeftinili vec neki dobri naslovi.

"Samoproklamovani majstor 3DS maxa" si ti rekao , ne ja . Uostalom , mislim da je neko ko moze da uradi ovako nesto kompetentniji da prica sta je moguce a sta nije sa grafikom na pc , od nekog ko cita svakavka obecanja od nekih koji eto "slusaju investitore" i slepo veruje u sve sto kazu.

Ne vidim stvarno razlog zbog koga nekog toliko napadate zato sto ima drugacije misljenje . Ok , okoreli ste antikozolasi , no ovde konzole nisam u pricu ubacio ja. Tako da , u buduce , neka se konzola hvata samo onaj ko je imao/ima ,a ne strogi "objektivni" PC nacionalisti :p
 
Sta si se odma' nasao prozvanim, pa mozemo malo i ovde da bocnemo, nije samo juzna soba rezervisana za te stvari. :d

Anyway, uglavnom se slazem sa vecinom napisanog u gornjem delu posta. Iz slicnih razloga, posle definitivnog prestanka "raidovanja" pocetkom maja, prakticno nisam ni seo za racunar (u sferi zabave) sve sad do izlaska novog Deus Exa. Ne bih bas nazvao tempove od 40+ c "lepo vreme", ali slazem se da je bilo koja druga aktivnost produktivnija od krivljenja kicme ispred TV-a/monitora u letnjem periodu.

"Samoproklamovani majstor 3DS maxa" si ti rekao , ne ja . Uostalom , mislim da je neko ko moze da uradi ovako nesto kompetentniji da prica sta je moguce a sta nije sa grafikom na pc , od nekog ko cita svakavka obecanja od nekih koji eto "slusaju investitore" i slepo veruje u sve sto kazu.

Vidis Markic, ja se bavim grafickim dizajnom vec duzi niz godina, zavrsio sam faks vezan za dizajn i umetnost i od toga zivim. Iako su u 90% slucajeva bavim 2D projektima, imao sam svoj share baktanja sa Maxom, Mayom, Rhinocerosom, Blenderom i Katyom. Svaka cast na onoj MKIV, stvarno si je super uradio. Ali, modeliranje postojecih automobila u Maxu, i pored toga sto zahteva neverovatno strpljenje, upornost i koncentraciju, ne moze bas da se stavi pod sferu originalnog ili pak licnog. :p Prvenstveno zato sto za tako nesto vec postoje nacrtani blueprintovi automobila u 2D-u, po cijim linijama se kasnije "docrtava" sa poligonima u 3D-u.

Elem, tvoja kompetentnost sa poligonima i mashevima na stranu, to ti ne daje za pravo da prorices buducnost optimizacije igre koja je jos uvek u pre alpha buildu i ko zna kad ce ugledati svetlost dana. Pravo na tako nesto ima HC programer koji se vec baktao sa codovima u raznoraznim game engine-ima i poznaje strukturu doticnog, pa moze da, na osnovu iskustva, prognozira kako ce sve ispasti. Modeling nema veze sa time...

Ne vidim stvarno razlog zbog koga nekog toliko napadate zato sto ima drugacije misljenje . Ok , okoreli ste antikozolasi , no ovde konzole nisam u pricu ubacio ja. Tako da , u buduce , neka se konzola hvata samo onaj ko je imao/ima ,a ne strogi "objektivni" PC nacionalisti :p

Ti vec zaboravio da sam i ja "ponosni" vlasnik Phailstationa 3? :p Ne vredi, moram updateovati "moja masina" sekciju... :p

Elem, niko ovde ne proziva konzole na prazno, samo reagujemo na vec izlizane fore sa frame rate-om, nebalansom i neoptimizacijom drivera, kao da su konzole potpuno ociscene od tih stvari, a na PC-ju, malte ne, mozes da igras svaku trecu igru. Istina je, naravno, krajnje suprotna od toga, a u to ne mora niko da me ubedjuje, jer imam iskustva sa doticnom konzolom. :) Sta cemo sa cinjenicom da je zbog specificne strukture hardvera ubedljivo najteze pisati igre za PS3, pa zato 99% multiplatform naslova radi i izgleda ubedljivo najgore na njoj? Ekskluzive su vec druga prica, mada ni tu nije sve med i mleko, sto je svojevremeno potvrdio Heavy Rain. No, odosmo mnogo u off...
 
Pa i dalje su tema cars.. mislim automobili i tehnologija vezana za njihovu izradu :p tako da mislim da nema mnogo offtopica.

Svaka cast ako si zavrsio dizajn , moj brat pokusava vec 6 godina xD i licno sma mu pomagao u mnogim projektima a vecinom sa nekim automobilima koje je on licno dizajnirao (koji su vise mutanti bentlija , aston martina , bugatija , i prkosenja zdravog razuma xD ) ali su isto originalni , bez printova. Uostalom , lako je staviti print i preko njega posle prevlaciti. Ali sta kada se printovi ne slazu , a to se desava jako cesto i to bas na najzakrivljenijim mestima sa najvise detalja koji i odlucuju liniju auta? E tada nastupa ono - snalazi se.

Na stranu modeliranje, vec problem je pogoditi materijal i njegove refleksije pri odabranom , scenskom osvetljenju. A ja licno volim da moje materijale pravim od nule, jer za mental ray (koga sam tada koristio) i nije bila bas neka baza.
Da nema bas svake veze sa recimo optimizacijom se ne bih slozio , jer sam ja da bih pogodio materijal cesto morao na trial and errors , tj. uradim podesavanja pa renderer i to su morale da budu cesto cele slike (jer deo , koji moze da se odabere , ne pruza dovoljno informacija kada je jedan deo objekta osencen i izgleda dobro, drugi koji je osvetljen pravi previse i los specular).
Za rendanje toga po ceo dan bi bilo potrebno previse vremena , pa sam i sAm morao da koristim optimizacije (pri tom ne mislim na one mr draft etc. klizace , jer daju nepreciznu sliku osim ako final getherer nije barem na high).

Znam , razlikuju se rt game rendering i ovi program based. Ali brate znam da prepoznam jedan profesionlni render kada ga vidim :d
 
Poslednja izmena:
uzeh da čitam ovu temu, jer mi se sviđa ideja, ali znam da ja em neću imati hardver da poteram ovu zver od igre, niti imam volan da vozim sa ljudima koji imaju čitav kokpit u sobi, niti bih imao živaca da me prozivaju klinci u igri što loše vozim...

ali neko pomenu dirt, i to kako se automobili ponašaju kao kutije, pa ja uzeh da se potsetim dirt 1 naslova... jao bože koja je ono beda, stvarno su kao kutije :) previše sam izgleda vozio gran turismo :) dobrih pola sata mi je trebalo da se ubacim u fazon, plus dok sam podesio ps2 kontroler da radi kako valja... ali je sad pfun x)

i da... Markomaniax, sabio si onu supru!
 
Poslednja izmena:
Griff je napisao(la):
DX11 CARS on NVidia hardware is currently more than 20% faster than DX9. Something in our new renderer is causing an issue on ATI hardware and I'd like to get this sorted before release. It's more likely that we will wait until after the investor release for a full DX11 default. This isn't anything out of the normal - the opposite was true on Shift 2 with ATI being 20% quicker in development. Pre-release builds to both vendors should be submitted before the end of the week for feedback, but it will be Ian's call how this is enabled. How quick is it? 81fps on a GTX 480/4xMSAA with 8 AI in 1080p on one of my dev PCs. 105fps with FXAA.

Bas me interesuje kad ce prvi build da bude dostupan za obicnu raju.
 
Evo i nekoliko slika iz pocetnog pre alpha test builda koji je od danas dostupan samo za investitore:

 


grafika je daleko od finalne, ovo je samo preview build koji nema nesta sem 2 staze i nekoliko modela vozila a inace je dostupan na njihovom sajtu samo za investitore za koji treba login, koji ako nekome treba imam pass ali da bi se skinuo ovaj build od 800mb treba investicija u igru koje pocinju od 10 do 25000 evra... u svakom slucaju ceka se pocetak 2013 i izlazak za sve narodne mase...
 
Ove slike gore su dx9...



btw have no fear old Stig is here...

Ben “The Stig” Collins from Top Gear has joined the C.A.R.S. project to provide authentic driver input. Here’s what he has to say:

“I’m delighted to be working on the C.A.R.S. project to create the best racing simulation in the world! Computer ‘games’ and simulations have become integral to success on the race track and I will be applying all my racing knowledge to provide handling input and advice to the builds on a regular basis. I’m also looking forward to meeting some of the project’s contributors at the trackday events and working with SMS’s team of experts, whose passion and pedigree will be key to the development of this incredibly exciting new model.”
 
Poslednja izmena:
U pokretu izgleda perverzno! Narocito ovako bez HUD-a.
 
perverzija... :)
 
Eve jos mal shotova... isto dx9...

 
Smorio sam se k'o puz na toboganu! Otisao trljajuci dlanove da uplatim 10e i skinem build, kad ono samo PayPal! Pu!
 
Polako, u ovoj pre alphi nemas nista, tek za neku nedelju ce biti normalnijih buildova sa ai-jem i verovatno malo raznovrsnijim sadrzajem tako da nema potrebe za zurbom ionako puna igra nece jos najmanje godinu dana. :)

btw evo neki min spec za ovaj build:
Quad Core 2.4ghz or better
9800gt 512MB
2GB Ram (3-4GB recommended)
 
Ma znam ja to. :) Uplatom tih 10e, jednom mesecno mogu da skidam svaki sledeci build i da pratim razvoj simulacije. Sto ej najbitnije nije subscription, sto znaci jednom platis 10e i miran si dok se ne zavrsi razvoj. :)
 
Pa da, mislim da mozes i sa tako malo uplatom da nesto najverovatnije minimalno zaradis jer se vodis kao investitor, a verujem da ce da se ima i veci pristup sadrzaju kada igra izadje i sa tako malo uplatom... Koliko vidim ovo ako nastavi kako je krenulo ima da oduva sve ostale pc subscription simulacije. :)
 
Pa posto preskupi iRacing vodi kolo (zasluzeno), bas mi nije problem da kazem da ga ja CARS u early alpha build-u vec oduvao. :) Zasto? Pa vrlo jednostavno, ako uzmemo u obzir da je ovo prvi moguci build, i da vec izgleda i zvuci bolje od gore pomenute simulacije, i da je pred ovim projektom jos pa barem 12 meseci intezivnog razvoja i to sa veoma aktivnim ucestvovanjem simracera, ne moras da se zapitas i konstatujes da je veoma svetla buducnost za nas ozbiljne simracer-e. :) Samo da fizika bude na mestu, za ostalo se ne brinem sto se da videti i iz prvih klipova, koje mozete videti na ovom linku -> http://www.virtualr.net/c-a-r-s-goes-live-with-first-previews-development-build/

Elem, videh da oni koji uplate dve najskuplje varijante imaju pravo da pristupe Game Script-ovima! Eeeeeej! Ne znam koliko njih ce biti u stanju da plati toliko, i da li ce bas oni biti merodavni za fiziku i uopste odredjenim stavkama, ali ta opcija govori koliko ce ovo biti open project, ono o cemu svi gameri mastaju godinama - da finalni proizvod bude skup opcija i features-a za svaku dusu.

Ono sto je najcrnje od svega je da najocekivanija simulacija ove godine rFactor 2 vec izgleda pomalo matoro pored CARS-a, a nije jos ni izasla. :D Da ne bune zabune, pricam o grafici, za fiziku se ne brinem previse.

The future is bright for us simracers, amen. :)
 
Poslednja izmena:
Naravno, a neki su se ovde plazili i bili skepticni kad sam pricao. :p

I ja se razmisljam sad da uzmem da budem investitor, ako ne sad, bar kad neki napredniji build izadje. Inace u cast simulacija skidoh LFS da igram posle koliko godina. :D

btw grafika je jos u early buildu i prema recina ian-a bice jos detaljnija...
 
Pogledajte ovaj dokument, sve je objašnjeno do detalja:

http://wmdportal.com/wp-content/uploads/2011/10/WMD_Overview_1011.pdf

Ukratko sa 250.000 prodatih naslova vraća vam se suma koju se uložili (počev od 10€ pa naviše) a ako pređe 1.000.000 prodatih naslova zarada je 4x. :d

Odličan projekat, odmah bih pljusnuo 10€ ali ***. PayPal. :trust:
 
Od kreatora legendarnih simulacija GT Legends, GTR1 i GTR2 očekujem samo najbolje. Verovatno su na dva NFS Shift projekta morali da rade da bi dobro zaradili, a ovo već rade i za svoju dušu.
 
Koliko se ja secam , Simbin je odgovoran za GTR-ove i GT legends.

Ja sam bio najveci skeptik , barem sto se grafike tice , i nema sta - efektno su mi zapusili usta :)

Mada , gledajuci one trailere , fizika mi sada deluje malo brljivo (znam , rana alpha , ko zna kakva ce biti finalna).
One stare formule , bez mnogo aerodinamickog potiska i sa onakvim gumama , pri voznji na maximumu , bi morale malo da klizaju i da zahtevaju kontriranje.
 
Slighty Mad Studios je naslednik originalnog SimBin-a, današnji SimBin nema nikakve veze sa GTL i GTR.
 
U pravu si , znam da su bitni ljudi napustili kasnije Simbin , ali nisam znao koji su studio osnovali. :)
 
Koliko se ja secam , Simbin je odgovoran za GTR-ove i GT legends.

Ja sam bio najveci skeptik , barem sto se grafike tice , i nema sta - efektno su mi zapusili usta :)

Mada , gledajuci one trailere , fizika mi sada deluje malo brljivo (znam , rana alpha , ko zna kakva ce biti finalna).
One stare formule , bez mnogo aerodinamickog potiska i sa onakvim gumama , pri voznji na maximumu , bi morale malo da klizaju i da zahtevaju kontriranje.

Pa koliko ja vidim lik i kontrira. Nema nekog naglog cimanja volana jer lik verovatno zna sta radi tj po gasu ko po jajima.
 
Nazad
Vrh Dno