Šta je novo?

Da li PC igre umiru?

Probaj ti da shvatis da se nista nije promenilo sem nas samih pa se onda javi.
 
Da, zapravo je PC gaming u najboljim godinama, dobrih igara nikad vise, sve se razvija prvenstveno oko pc-a i misa i tastature, developeri se utrkuju ko ce da izbaci bolju ekskluzivu za pc, konzole niko i ne gleda, prodaja na PC-u razbija, sve prsti od zarade, hardver nikad bolje iskoriscen, inovacije ne sve strane - svi srecni i zadovoljni. U pravu si, mi smo se promenili.
 
Poslednja izmena:
nadam se da si bio sarkastican u ovom ^ postu :d


edit: jesi , nisam citao prethodnih par :p
 
evo ocete ja da vam kazem zasto PC gaming nece d'umre ? e pa -

programer PC igara MORA da krene od PC-a. u danasnjem kapitalistickom sistemu, jedan takav programer ce da uglavnom trazi svoje mesto pod suncem uglavnom kroz neke svoje pocetnicke projekte, sam. ako se pak desi da mu projekat bude profitabilan - on ulazi u mutne vode, sa velikim igracima. sasvim je logicno da NECE svi do jednih od tih programera da odma potpisuju ugovore sa sonijem i majkrosoftom.

to sto bombasticni naslovi sada idu ekskluzivno za konzole - to NIJE znak da PC gaming umire, cak sam siguran da ako bi postojao chart sa kolicinom PC igara kroz sve zanrove, on bi imao strmoglavu uzlaznu putanju kako vreme prolazi. stvar je percepcije da li igara zaista ima ili nema, a kad bi nekom gejmeru iz 2005 izlistao sve danas PC naslove, on bi covek umro od srece.

tu je opet i MMO, zanr koji u skorije vreme nece zaziveti na konzolama, a po kolicini MMO igraca i igara, konzole ne da ne dominiraju, nego izgledaju kao us*ano dete pored pecinskog trola. e da - tu je i blizzard.
 
Mozda moj naslov teme nije bio dobar.
Bolje je pitanje - Da li umiru PC igre onakve kakve ih znamo? I koja je buducnost PC igara?

Po svemu sudeci transformacija je u toku. S jedne strane imamo veoma popularni MMO, koji je kao koncept dobra ideja ali zahteva paralelni virtuelni zivot... sto nije kežuel gejming.
A s druge strane osim Blizarda niko ne razvija kvalitetne RTS-ove i RPG-ove koji su za mene sinonim PC gejminga i to mi najvise smeta.
Situacija s ostalim zanrovima nije losa, ali je stvarno dosadilo vise da igram samo shootere.

Na kompu imam pored SC2 jos 5 instaliranih pucacina i situacija je uvek ista. Kada biram sta cu sledece da igram sve se svede na FPS, koliko god kopao i trazio (ne racunam tu low budget rumunsku produkciju).
 
Poslednja izmena:
A s druge strane osim Blizarda niko ne razvija kvalitetne RTS-ove i RPG-ove koji su za mene sinonim PC gejminga i to mi najvise smeta.
...ovo izgleda zanimljivo: Grim Dawn
...treba i Witcher 2 jos malo... ceka se i Risen 2... nanotube je ostavio na jednoj od prethodnih strana nekoliko rpdjijeva koji ce da izadju...
Al da je slabo, slabo je :/
 
Poslednja izmena:
Isto kao sto npr. point 'n' click avantuire nisu izumrle, ima ih i danas, ali je jasno da to nije zanr kojim se veliki i poznati studiji koji su to nekada radili i na tome se proslavili danas bave

Pa naravno da neće imati isti uticaj na industriju kada nisu dovoljno popularne. Niti će svaki igra iz drugih žanrova danas imati uticaj kao kad su prvi put napravle velike pomake, zbog same prirode igara. Te kompanije koje su ih radile su se zatvorile iz raznih razloga.

Evo šta je rekla Roberta Williams '99 u vezi toga
Back when I got started, which sounds like ancient history, back then the demographics of people who were into computer games, was totally different, in my opinion, than they are today. Back then, computers were more expensive, which made them more exclusive to people who were maybe at a certain income level, or education level. So the people that played computer games 15 years ago were that type of person. They probably didn't watch television as much, and the instant gratification era hadn't quite grown the way it has lately. I think in the last 5 or 6 years, the demographics have really changed, now this is my opinion, because computers are less expensive so more people can afford them. More "average" people now feel they should own one




Ovde je Adrian Werner pokušao da objasni kako je skoro sve što nije bilo FPS i RTS uticalo na popularnost ostalih žanrova i sudbinu njihovih developera.

You seem to be shocked that games from niche genres don't have monsterous budgets. As it hasn't been this way in pretty much every single entertainment medium.

Modern niche games often have bigger budgets that what you considered "large" in late 90s. However around the time Half-life debuted the acceptance for niche dropped to hell. People were stiill making them, but in majority of cases those titles turned into swan songs. One niche game after another was launching and then flopping epically, dragging it's devs down. Nowadays niche games are doing fine, while back then they often led to death of the developer who was making them. The moment FPS and RTS populairity reached their peak was the moment everything else started to slowly die out.

...

They did tempt devs, but what's more important is that they tempted gamers. Every market has limited ammount of money in it. As long as there are only small fishes in that pond it's ok, but once you put couple giants in there the food is no longer enough to sustain the whole ecosystem, the smaller predators die out. Eventualy the big fished grew into sizes that were too big even the whole pond, so they needed to jump to another to keep growing.
However once they left, there suddenly was once again plenty of food there, thus the population of small fishes started to slowly getting rebuilt.

If you look at sales of big PC hits you will notice that before late 90s it was rare for a game to sell many millions of copies. When million or even multimillion sellers started to become more common, they simply have eaten a large portion of how much money there was left to be spent on less pretty, more niche and less advertised products. PC market was constantly growing during 90s, but not fast enough.

...

DD helps with two biggest hurdles for any niche product: avaibility on shelves and profit margins. This along with less competition from giants has created much more friendly enviorement for independent devs (I don't mean just indie, but broadly those devs that aren't owned by everybody else) and it shows. Look at it this way, on consoles DD is much weaker and there market is filled with big budgeted games, have you noticed that in few shorts years independent console devs became almost extinct? While on PC they still form the majority of active studios.

...

You see, this is where I completely disagree with you. Modern niche games have bigger budgets and far bigger production values than they used to have ten years ago. To me that's a good thing, while to you it's a huge problem that niche games don't have 20+ mln budgets. I don't understand where did you get the idea that niche games should have non-niche budgets. It doesn't make any sense and it's completely out of touch with reality. Did you complain that Donnie Darko, Dr Terrible or Memento didn't have 100+ mln budgets either? Or that a small theatre doing difficult niche plays can't afford to have Broadway-quality of costumes and big-name actors? In every entertainement form it's accepted as obvious thing that if you make something niche you can't get the budget mainstream provides.

Even those niche genres are more popular now than they were in their "golden eras" or ten years ago. More people play those games than ever before. The only difference is that other genres' popularity grew faster, that's all.

In late 90s and early 00s the only reason why you saw plenty of games from many genres is because devs were too blind to see that by making them they were killing their company. There never was a period where FPS/RTS and niche genres were both hugely popular. Once the former became popular the market turned to slaughterhouse to everything else. To me it's not "PCgaming at it's best" when niche releases mostly meant death to it's devs.

...

We already are way past the point where tech was the primary apsect that determined production values of games. I can directly compare production values and budgets and see both are higher now even for niche. I can't see how can you assume that in market that's fully commercionalized and valued in dozens of billions of dollars there would be no budget differences between products that are aimed at smaller audiences vs ones that are aimed for mass public. THose less mainstream genres are doing now much betteer than 10 years ago, they sell better, they are more popular than ever, they have bigger budgets and production values than ever before. They grew a lot, you're just complaining it's not enough and they should have grew as much as mainstream genres, despite the fact that you won't find a single market on Earth that would develop in such way.

...


I'm not comparing them to 1994, I'm comparing them to 2000 ones and I don't see why I should expect budget of niche games to rise as much as those for more mainstram types. Especially since those types of games never were about pushing the boundaries of what can be done with graphics anyway, so there need for budget growth is much more limited than in action games. Similiarly to how it happened in movies. Obviously budget for small dramas did grew, but not anywhere near as much as they did for blockbusters filled with insane special effects.

I just don't understand why do you assume every segment of the market has to grow exactly at same rate in both popularity and resources being spent on projects to not be considered as "having a problem".

You need to stop imagining those titles ever were "large scale productions". They never were, they always were niche and always were small productions by any rational means. They just stayed that way and continued to grow inside their own niche, while we also have gotten pc titles that managed to grow out of their own niche and became mainstream. But just because other games didn't achieve that doesn't mean they are in sorry state They are doing better than they were 10 years ago and that's a simple fact. The only difference between us is that I'm satisfied with just that, while you think they didn't grow anywhere enough.
 
Poslednja izmena:
PC scena je veo losa vec godinama i takva ce i da bude u buduce.
Po mom misljenju nju za sada odrzava veliki broj MMO igrica bilo da se free ili ne.
Broj ekskluzivnih PC igrica je veoma mali,a multi-platfomske igre ne pruzaju gotovo nista vise na PC nego na koznolama.
I najveci problem je sowftware koji ne moze da prati hardware, mi smo dosli to te tacke da nam je hardware bolji nego sto zahtevaju igre??? kad se to ranije desilo, nikad?!
Ja prvi koji se pavim servisom i prodajom kompova , pre cu decu savetovati da kupe koznolu ako vec misle da se igraju neko PC, jer kod konzole nema muke ,sta kod je izaslo za nju ivek ce da radi,i nema muke ni oko cega.
Dobra grafika karta sada kosta koliko i polovna/nova kozola, a pritom nema gde da se iskoristi. O procesorima tek da ne govorim, a to sa sobom vuce i ostale komponeste.
Direct X 11 ? Metro 2033 i Dirt 2 i ko jos? beda.
Grafika od pre 2 godine i dalje zavrsava odlican posao i to u 1080p
Verujem da pored programera koje ne rade svoj posao , PC-u piraterija zagorcava zivot, mnogo vise nego na koznolama.
Online je buducnost igracke industrije generalno tako i za PC,a FPS i Strategije i MMO je nesto sto PC moze da izvuce iz ove bede, ali pitanje je kad i da li ce u tome uspeti.
PC propada i to je realnost.
Pozdrav
 
Poslednja izmena:
^ Upravo sam na ovo mislio u prvoj poruci. Ne vredi trošiti vreme na odgovor ovakvim postovima.
 
Pogotovo kad igre naziva igricama, od toga mi se :wc:, odmah znam kol'ko je sati :D
 
^ Upravo sam na ovo mislio u prvoj poruci. Ne vredi trošiti vreme na odgovor ovakvim postovima.

Sorry ali nisam te razumeo ,ako ti nije problem pojasni

Pogotovo kad igre naziva igricama, od toga mi se :wc:, odmah znam kol'ko je sati :D

A sta si to zakljucio iz toga , prosvetli me ?


A sto se tih "igrica" tice , u poslenje vreme pojavljuje se ogroman broj "mini games" , ranije ih nije bilo u tom broju i tog kvaliteta.
Meni se ovo svidja jer me malo podseca na igrice od pre 15god, narawski da nece nesto drasticno promeniti ,ali lepo je da ih ima.
Pozz
 
@nano.tube

Odlicno je objasnio Werner. Potpuno se slazem sa njim, a i ti pricas otprilike to. I sa tobom se slazem, ja sam samo pokusao da kazem nesto drugo: iako ima ljudi kao sto ste ti i on npr, koji su zadovoljni situacijom, postoji i mnogo onih koji su nezadovoljni i kojima fali nesto sa one druge strane (mada mi nije jasno sto oni ne predju na konzole). Sve to cini platformu manje ili vise atraktivnom.

I jos jedna stvar, sve sto je on rekao je tacno, ali zbog rane faze u industriji i nacina na koji je tehnologija napredovala su i te low budget niche stvari izgledale na nivou big budget hitova, a na pc-u je specificno bilo i to sto je zbog tadasnjeg stanja sa hardverom sve uvek izgledalo mnogo bolje od svega ostalog. Iako mi je ta faza duboko urezana u secanje, trajala je prilicno kratko, kad pogledam iz danasnje perspektive.

Lepo je objasnio. Tada je mogao da se desi Half-life od nule samo na PC-u, a u pravu je i kad kaze da su se mnoge stvari desavala po inerciji i bez mnogo razmisljanja developera. Zato su mnogi propali, a njihove igre ostale upamcene kao legendarne i svi se danas pitaju sto ne prave nastavke ili nesto novo danas.

Meni ne fale ti niche projekti sa velikim budzetima, to je nemoguce. Meni fali novi Half-life niotkuda. Nove igre koje se oslanjaju na glavne pc adute, kao i tu publiku. Briga me koliki je budzet i koliko ce biti popularno. A bilo bi, da izadje... I popularno i veoma uspesno.
 
Poslednja izmena:
PC scena je veo losa vec godinama i takva ce i da bude u buduce.
Po mom misljenju nju za sada odrzava veliki broj MMO igrica bilo da se free ili ne.
Broj ekskluzivnih PC igrica je veoma mali,a multi-platfomske igre ne pruzaju gotovo nista vise na PC nego na koznolama.
I najveci problem je sowftware koji ne moze da prati hardware, mi smo dosli to te tacke da nam je hardware bolji nego sto zahtevaju igre??? kad se to ranije desilo, nikad?!
Ja prvi koji se pavim servisom i prodajom kompova , pre cu decu savetovati da kupe koznolu ako vec misle da se igraju neko PC, jer kod konzole nema muke ,sta kod je izaslo za nju ivek ce da radi,i nema muke ni oko cega.
Dobra grafika karta sada kosta koliko i polovna/nova kozola, a pritom nema gde da se iskoristi. O procesorima tek da ne govorim, a to sa sobom vuce i ostale komponeste.
Direct X 11 ? Metro 2033 i Dirt 2 i ko jos? beda.
Grafika od pre 2 godine i dalje zavrsava odlican posao i to u 1080p
Verujem da pored programera koje ne rade svoj posao , PC-u piraterija zagorcava zivot, mnogo vise nego na koznolama.
Online je buducnost igracke industrije generalno tako i za PC,a FPS i Strategije i MMO je nesto sto PC moze da izvuce iz ove bede, ali pitanje je kad i da li ce u tome uspeti.
PC propada i to je realnost.
Pozdrav

1. hardware/software - to sto je igra sada manje zahtevna od mainstream hardvera NE ZNACI da su PC igre tu zakazale, vec znaci da porast kvaliteta hardvera i porast kvaliteta softvera nemaju dodirnih tacaka. jel pise negde da ta dva segmenta moraju da idu uporedo ?

2. kako je to PC scena losa godinama ? a kad je PC scena bila hit, u poredjenju sa trenutnim stanjem ? jel znas podatak, da je najprodavanija PC igra u zbiru prodata VISE puta nego zajedno XboX 360 i PS3 najprodavanije igre ? (Sims VS Halo2 + GT5) a sabrano sva tri dela i ekspanzije SIMS-a su prodavanije od svih ostalih platforma osim Mobilnih (cije cene igara su u proseku 50 centi)

3. Dobra graficka karta ne kosta kao konzola. dobra graficka karta na kojoj ja recimo teram SVE PC naslove je - 4830, da, govorim o osakacenoj 4850, i teram sve igre, ne na high, ali rade na vise nego medium. a cena te polovne grafike je oko 40ak eura, dok je PS3 >200 evra. ja za nov PS3 mogu da sastavim konfiguraciju koja ce da grize, da kida sve PC igre, i izjava ti ne stoji.

4. sto se piraterije tice - ovde je pogreshna slika o tome, jer 99% nas skida torrente, jer smo u srbiji, nemoj se varati da svaki drugi amer krekuje svoje igre, kupuje ih itekako - a proizvodjacima igara su u sustini samo ti ameri i bitni, i mozda po koja koreja i japan.

5. PC ne propada, sudeci po pretplatnicima MMORPG igara i sudeci po sve ucestalijoj frekvenci stvaranja novog desktop/laptop hardvera, oni sigurno ne prave toliko komplikovane masine (proizvodni proces koji se priblizava kvantnoj mehanici) eto cisto tako da bude fensi.
 
igre umiru na konzolama i sve ih je manje za PC...ahahahahahah...smarate :smash:
 
@Igoritza

i bre pa ti si me skroz pogresno razumeo.

Sto se tice spoja hardware-software, poenta te izjave je da je sav taj hardware koji je izasao namenjen gamerima,i donosi promene koje se nigde ne koriste.
A ti ga pretera sa 4830, ako pogledas oglase videces da se pordaju mnogo skluplje grafike od te da bi se zamenile sa boljima, tu je taj problem o kome sam pricao.
hd5850 Gf460 su te grafike koje se ovde najvise traze i one kostaju ko polovan ps3.
Koja je prednost PC u odnosu na kozolu,pa bas u tom hardware-u, i ako se on ne ikoristi onda PC gubi sve svoje adute.
Zato sam rekao da je software zaostao za hardware-om, i zato sam rekao da je FPS RTS i MMO glavni adut PC zato sto se bas oslanja na HARDWARE.
 
Poslednja izmena:
Ma smesno je uopste raspravljati, tu pricu citam po forumu otkad sam clan (6 godina), i PC nikako da propadne, ja se sa 9600GT i klokovanim 2180 igram vec 2 i kusur godine na 22" u native. To sto se traze skupe grafike na znaci ama bas nista, vec par godine mozes da se sasvim komotno igras za smesne pare.
 
Poslednja izmena:
Da, zapravo je PC gaming u najboljim godinama, dobrih igara nikad vise, sve se razvija prvenstveno oko pc-a i misa i tastature, developeri se utrkuju ko ce da izbaci bolju ekskluzivu za pc, konzole niko i ne gleda, prodaja na PC-u razbija, sve prsti od zarade, hardver nikad bolje iskoriscen, inovacije ne sve strane - svi srecni i zadovoljni. U pravu si, mi smo se promenili.

Kakva god igra da izadje tebi nece biti dovoljno dobra zbog secanja na one legendarne koje su zacele neki zanr.
 
Nikad nece da umru tako da bez potrebe komentarisemo.
 
Gotova je Pc gaming industrija. Godisnje izadje kvalitetnih igara, koje se mogu izbrojati na prstima jedne ruke.
Zali Boze tolkog novca slupanog u gvozdjuriju, cija ce cena posle godine dana pasti na upola vrednosti.
 
Gotova je Pc gaming industrija. Godisnje izadje kvalitetnih igara, koje se mogu izbrojati na prstima jedne ruke.
Zali Boze tolkog novca slupanog u gvozdjuriju, cija ce cena posle godine dana pasti na upola vrednosti.

Problem je što ti je izgleda spektar igara koje te zanima izuzezno uzak ili ukus za iste.

Koja je prednost PC u odnosu na kozolu,pa bas u tom hardware-u, [/B]i ako se on ne ikoristi onda PC gubi sve svoje adute[/B].

Apsolutno netačno. Pročitaj moje u ovoj i Adrian-ove postove u onoj temi što sam linkovao i pokušaj da razumeš to. I ne, RTS i MMO su jedni od poslednjih žanrova koji se oslanjaju na tech-pushing aspekte, i sada i istorijski. To što software (koji tebe zanima) ne prati hardver (a time ustvari misliš "dizajniran za high-end hardver") je totalno nebitno. Postoje stvari koje ne možeš da uradiš ni na jednoj konzoli, a nisu vezane za hardver/grafiku/produkcijske vrednosti, za šta je vezan tvoj komentar. Kao što je i Warhead mogao da postoji samo na home računarima tog vremena.


This trend is now reversing for the first time in a decade and a half. I believe it's because of the democratization of the tools, algorithms and game design knowledge in a way that is unimaginable without the internet; because of the ease of hooking up with people over the internet; because of the ease of publishing games of any level of complexity thanks to the internet; because of the smooth continuum of customizability(you can make a simple level for an existing game, you can make some character models for an existing game, you can make simple flash-based games, you can make quite simple stand-alone games, you can make mods of any complexity for an existing game up to and including total conversions and finally you can make full titles).
 
Poslednja izmena:
Meni ne fale ti niche projekti sa velikim budzetima, to je nemoguce. Meni fali novi Half-life niotkuda. Nove igre koje se oslanjaju na glavne pc adute, kao i tu publiku. Briga me koliki je budzet i koliko ce biti popularno. A bilo bi, da izadje... I popularno i veoma uspesno.

Da li misliš na igru koja će imati visok standard kvaliteta dizajna i scenarija ili igru koja bi bila revolucija kao što je HL bio u svoje vreme? Ako je ovo drugo, mislim da se to neće skoro desiti. Lako je Half-Lifeu bilo tada kada se žanr svodio na Doom i Quake.


Btw, daleko sam ja od toga da mi je današnje stanje idealno. Fali mi novi Monolithov NOLF, novi System Shock, novi Tribes na nivou Dynamixovih, novi Homeworld, čiji mi je intro uz Studio Liverpoolov F1 2005 i dalje najbolji ikad. Fale mi nove manje poznate igre u arkadnim trkama kao što su nekada bili Interstate '76 i POD. Ne moraju nužno biti nastavci tih igara, iako bi to bilo poželjno, ali nešto što će pratiti njihovu filozofiju dizajna i biti na nivou kvaliteta na kojem su ti naslovi bili za svoje vreme.

Kao što si napisao, u to vreme su se stvari dešavali po inerciji, i ne samo na PC-u, i zbog toga što budžeti još nisu eksplodirali nije bilo govora o profilima potrošača, ciljnim grupa, streamlinovanju i sličnim stvarima. Niti je bila u toku era eksploatisanja velikih izdavača sa kupovinom svega živog i kasije zatvaranjem. Ko zna sa kakvim pristupom bi se mnoge od igara iz tog vremena razvijale danas i da li bi se uopšte pojavile.
 
Poslednja izmena:
Stalno me navodis da pricam nesto konkretno, a ja cu ti reci najgeneralnije :). Sve to sto si nabrojao i meni fali (pritom si me podsetio na Studio Liverpool-ov intro :().

Sve ove nase price su ogranicene na uzak krug ljudi koji su u svemu ovome odavno. Glavni problem (koji mozda i ne postoji) je najosnovniji i na nivou ljudskog roda:

Gaming industrija je izuzetno mlada u odnosu na sve ostale, pa moramo da prihvatimo realnost. Nekad su igre bile nesto cime se bavio vrlo uzak krug ljudi kad se sve sabere, a u okviru igranja na kompjuterima je to jos mnogo izrazenije. Igre su tada pravljene i za segment segmenta - najvece geekove medju tadasnjim "kompjuterasima". Na nivou ljudskog roda, to je jedna potpuno neprirodna i neponovljiva situacija.

U medjuvremenu (recimo pojavom prvog Playstationa) se desila najveca promena i gaming je poceo da se tice svih ljudi, umesto vrlo uskog kruga od ranije. Prvi put se pominju i ozbiljna ulaganja da bi nesto uopste krenulo. Tek sada mozemo da kazemo da su igre nesto u cemu mnogi "prosecni" ljudi ucestvuju i tek sad pocinje da se oblikuje ceo taj sistem koji nema veze samo za najvecim geekovima. Zbog toga ne mogu da se preskoce nikakvi koraci, ne mogu svi ljudi odjednom da zaigraju System Shock, nego mora redom, dok industrija dovoljno ne sazri. Neko ce prve korake napraviti na facebook igrama, neko na nekim standardnim glupostima koje izlaze za sve sisteme, ali to je to - nema preskakanja. To je put kojim ce se doci i do ozbiljnijeg pristupa svemu ovome i novih remek-dela.

Kad se publika prosiri na sve ljude (cak i wii i slicne stvari doprinose tome, kako god danas izgledalo), sve bude na zdravim osnovama i prosto uvek bude dovoljno ljudi da se medju njima nadje i dovoljno onih koje bi interesovalo nesto specificno, novo ili revolucionarno sto se nudi, u industriji ce biti mesta za inovacije na svim poljima. Kvantitet donosi kvalitet :). Nebitno je koliko ima *****a na svetu, uvek znas da ima i dovoljno onih koji to nisu, samo je gaming industrija generalno kacila nedovoljan broj ljudi da bi to bilo relevantno.

Tek kad se desi sve ovo sto sam rekao, imacemo jos ozbiljnije ljude u razvoju igara, nece se podrazumevati da standardna prica u igrama bude retardirana, nego ce morati da se ispostuje bar neki nivo UVEK, a u posebnim slucajevima ce na tome raditi najbolji ljudi koji za to postoje na ovom svetu. Imacemo jos vece budzete za prave stvari i potpuno drugu klimu.

Znaci, tek kad se gaming bude ticao svih ljudi i bude prihvacen na nivou filma ili muzike, moci cemo da zanovetamo i trazimo nesto "bas za nas" malo cesce, jer ce u moru gluposti biti prilike da postoji i tako nesto - jer ce i za to biti publike, kao sto danas i za najekstremnije filmove ima.

Do tada idemo ovako kako idemo, igramo dobre stvari od ovoga sto ima i cekamo da svi skapiraju sta su zapravo igre :). Ljudski rod nikad ne moze da ide brzinom najnaprednijih ni u jednom segmentu, prosto je tako. Ili to prihvatis ili ides na Mars :).

U duhu ovoga sto sam rekao, PC gaming kakav smo poznavali jeste u "problemu". Tu nista vise nece biti kao pre.

Dobri konzolni naslovi (u zanrovima koji nisu pc specificni) su danas otprilike neki moguci balans: kvalitetno, za dovoljno siroku publiku, samim tim isplativo tj. uspesno i popularno.
 
Poslednja izmena:
zapravo pc je zivnuo u odnosu na poslednje 2-3 godine... samim tim sto je tehnicki apsolutno prevazisao konzole, i kao sto je nanotube preneo razvoj malih nezavisnih studija i njihovih igara tome doprinosi :)

u danashnje vreme je naivno ocekivati ekskluzive kada je svaki cent bitan, pogotovo od kako je kriza krenula... koliko nam samo dobrih igara stize ove godine niste ni svesni, a nije bilo lose ni prosle

problem je naravno sto vecina ovde pika pirateriju za dz, i guta igre kao da su vazduh... i ja sam bio u tom fazonu dok sam imao vremena za to. sada se promenilo igram manje igara ali ih igram intezivnije, i sve ih vise placam... i da vam kazem takav pristup mi mozda i vise godi sa ovog aspekta jer mi je igranje intezivnije, vise obracam paznje na detalje, vise uzivam u njemu... umesto da igram npr 50 igara godisnje, odigram ih 10 ali se zato izigram na njima jer udjem u sustinu igre
 
Vrh Dno