Šta je novo?

Iskustva sa prodavcima IT opreme

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Upravo sam online sa vlasnikom pomenute kompanije, covek ne moze da veruje sta se sve ovde pise.

Neka se gazda čudi koliko hoće, ali očigledno da nije sve baš onako kako on misli da jeste.

Mogu da razumem da nekad propuste da podignu telefon, da ponekad neki radnik bude neuslužan, da se nekad potkrade felerična roba ili zakasne sa isporukom, ali ne mogu da razumem da ignorišu porudžbine koje im se pošalju.

Prvi put sam mislio OK desilo se, drugi put (sad nedavno) opet identična priča. Eto meni nije bilo jednom dovoljno, dao sam im i drugu šansu.

Ukratko:
- Naručim jedan artikal
- Posle 24h me niko ne pozove, pozovem ja njih
- Posle pola sata izgubljenog vremena i okretanja telefona, konačno stignem do izvesnog Bojana Burmazovića, koji je krenuo sa pričom kako im je sajt napadnut, ovo, ono, meni je to iskreno zvučalo da je ovaj rad:
x10902243103428065778.jpg

- Bez obzira što je sajt napadnut, on mi potvrđuje da jeste dobio porudžbinu, da je vidi i da će biti rešeno. Mislim, kakve veze onda ima napad na sajt kad je on, zapravo, već imao moju porudžbinu u inboxu.
- Prošlo je ~20 dana od tada, niti me je neko pozvao, niti je naručeni artikal stigao.

Nije da sam nešto ljut, kupio sam u međuvremenu željeni artikal na drugom mestu, ali mi stvarno nije jasno šta ti ljudi rade tamo...
 
Poslednja izmena:
Upravo sam online sa vlasnikom pomenute kompanije, covek ne moze da veruje sta se sve ovde pise. A pouzdano znam da tesko da ijedan gazda nekog retaila ima takav uvid u rad svoje firme i svojih zaposlenih. Naravno da je nemoguce da cuje sta je svako od njegovih zaposlenih uradio / rekao u svakom minutu radnog vremena, medjutim nije to po sredi

Dobro je da cita ...... to mi govori da covek bar ima mozga :) ..... *** .... mozda se nesto promeni pa krenu pozitivni komentari.

Ja licno nemam nista protiv maloprodaja, bilo to Gigatron, Emmi ili ko god, ali ja znam sta hocu da kupim .... i kad negde odem ja prvo proverim da li ima ... odem i kupim, i cao, nema sta meni neko od prodavaca da objasnjava sta i kako, znam sta hocu za svoje pare.

Inace jedina mala zamerka na sve maloprodaje u BGu je to sto su prodavci nekako pa da kazem "neupuceni" u IT generalno. Par puta sam samo slusao price prodavac/kupac dok sam kupovao stvari .... i cega sam se brate naslusao ..... toi je strasno .... ala tipa "crkao vam cincilator na kurbli" fazon.

Ovo sto se ljudi zale za telefon .... *** .... i vi ste svi nasli da zovete pred novu godinu da kupite nesto ..... i na kraju krajeva ..... za ponovno pozivanje u vecini slucajeva je potrebno stisnuti 1 dugme na telefonu ....
 
Predlog se prihvata

A zašto? Možda je namerno postavljač temu lokalizovao jer ga ne zanimaju prodavnice u Novom Sadu, Kruševcu, Čibutkovici... Nek otvori temu o IT prodavnicama u svom gradu.
 
Na konto gigatrona, da rezimiramo:

pre 2 godine, dve radnje su imale najnize cene - Gigatron i Webhouse. prvi su uradili ono shto privlachi mushterije - otvorili fensi radnje koje izgledaju High Tech, drugi su zaboravili valjda da izadju iz onog stana na trecem spratu. cela ta pricha oko niskih cena je zapravo igranej na kartu srpske IT ne/obrazovanosti. imash milion ljudi koji nemaju pojma, i na svakih 10 takvih jedan Geek koji zna o chemu se tu radi. ja prvi znam da mene ljudi bukvalno na dnevnom nivou zivkaju da pitaju valja li ovo i gde su dobre cene.

Vlasnik Gigatrona je jako kvalitetno proshirio biznis, tako shto je opremio fensi radnje, pa kada jedan takav duduk koji je po preporuci ortaka doshao bash tu da pazari - vidi kako cela radnja shljashti, i kako prvo ochi iskopaju fensi GPS uredjaji i Razer ambalaze.

u medjuvremenu, postepeno su podizali cene, zajedno sa postepenim povecanjem mushterija koje su sad vec postale standardne. ne znash nishta o hardveru, a vec si triput kupio neshto negde - automatski idesh tu.

e sad - gomila ljudi u svakom trenutku u radnji, ne znachi da ti ljudi ne mogu da postignu, ja se ne bi slozio sa Sirijusom. kapiram i novu godinu, i vishak novca u depovima ljudi, i guzve - ali je neodgovorno da evo vec 7-8 ljudi na ovoj temi ima da zameri maloprodaji. e, ako Vlada beshe, zaista chita ove redove - on treba onda da odrzi jedan kritichan sastanak sa svojim prodavcima, ili da nadje nove.
 
Pa sta crni sine onda trazis u toj radnji toliko puta? Pametnom je jednom dosta...

Opravdano se pitam da li to neko ovde namerno diktira hate...

Direktno se mene kao potrošača ticala samo situacija da nisu imali modele napajanja sa sajta, i da im se karakteristika monitora sa sajta nije poklapala sa stvarnom situacijom. (zato ih i zaobilazim od tih dešavanja)

Ostali problemi su nevezani za mene - na njih sam direktno naletao tokom svog svakodnevnog rada, i želim na to da upozorim druge korisnike.

Nisam imao nikada situaciju da u kratkom periodu moram da konstantujem kvar na tri nova kompjutera, i to iz iste firme. Tu kapiram da je masovna produkcija učinila svoje.


(a što se tiče poslednje rečenice u tvom postu, mislim Peco da si postao mnogo konspirativan ;) )
 
Poslednja izmena:
Opravdano se pitam da li to neko ovde namerno diktira hate...

Ukoliko se cilja na Gigatron, ne bih rekao. Ja recimo jedva da imam nekog redovnog dodira sa IT prodavnicama a mišljenje mi se poklapa sa pojedincima. Tačno vidim kod ljudi koji su pisali da su naletali na jako sličan profil prodavaca. Jedina dobra stvar koja je bila u mojoj priči jeste da je ploča stigla onda kada smo je naručili, ali kapiram da je za to više Alti zaslužan. Čak iako je Alti na papiru nudio 3 godina garancije, hteli su da mi daju nižu garanciju koju Gigatron daje (valjda su 2 u pitanju, prošlo je pola godine pa ne mogu tačno ni da se setim, znam samo da je ispala neka peripetija oko toga koju je neka zaposlena koja je nadležna ipak izvukla na moju koristi iako je prodavac pokušavao da mi "uvali Gigatron garanciju"). Da li tako treba ili ne, ne znam i ne bih zaista voleo da širim dezinformacije.

E sad, moguće je da je to bio splet čudnog dana ili ne znam čega, ali znam da verovatno nikada neću ni saznati, jer posle one te "torture" gde sam morao da se ponašam kao da sam ja prodavac a ne kupac rekao sam sebi u Gigatron samo ako imaju najjeftiniju ponudu. Doduše, nije da će Gigatron nešto propasti zbog mene s obzirom da kupujem samo kada mi zaista treba a ne kada se pojavi nešto novo.

Kad smo kod Emmija i njihovog nejavljanja na telefon/mail - taj neko mora da je zapao u baš neku ludu gužvu s obzirom da mi je Mancha npr. ne samo odgovorio na mail, nego i na privatnu poruku na benchu. Ne znam ima li Bench House ikakve veze osim lokacijske sa tom firmom ali Kozjačka mi ispade baš talično mesto :d
 
Naravno da nije hejt.

Nekako mi se čini da administrator ima tremu od kritike, a da se malo odobrovolji kada neko krene sa komplimentima, ali neka to bude moj, možda pogrešan utisak.

Ono što je bitno je da se svi stavimo u ulogu prodavca.
Tu onda nije dalko od pameti da je svakom prodavcu u interesu da ima što više kupaca. (Što više = gužva = padanje na nos od rada, ali je = i veća zarada, što je i poenta prodavčeve priče, tako da mi nemojte kao argument iznositi "bili praznici, pali smo na nos". Ako nisi spreman da za veću platu padneš na nos onda si neke stvari pobrkao u logici)

Dalje, osećam kako se pominju lageri i "stanje" kao valjda opravdanje za katastrofalnu situaciju na sajtovima? Hello!? SAJT je vaša vizit-karta (bre!), vaš "mamac", vaš izlog, vaš poen u odnosu na noga ko nema sajt i, pored svega - vaš izvor informacija!

Neka taj "online vlasnik" (a i svi ostali vlasnici) zaposle jednog momka da im se bavi SAMO sajtom i onda neka se javi ovde online posle 6 meseci da kaže svoje utiske o utiscima mušterija.

Ali ŠTA radi logika "vlasnika"? Logika vlasnika kaže - nateraj kupca da DOĐE u radnju, a onda ćemo lako. Onda ćemo da ga saletimo sa svih strana (još ako je neodlučan..još ako se ne razume u oznake X-eve i brojeve..super!) i onda je veća šansa da nešto i kupi. Kupac u radnji = prodat proizvod, a kupac na sajtu = kupac koji razmišlja, istražuje, bira.

Zato bih molio da se ovde ne prodaju neka mooda za boobrege nama koji smo bili i prodavci i kupci i koji znamo o tregovini nešto.

NEMA opravdanja za neusaglašene sajtove.
I en da nema opravdanja, nego će to vrlo brzo biti razlog da se umesto okretanja telefona prodavnice, okrene telefon tržišne inspekcije, pa neka njima onda objašnjavaju i lagere i stanja i zašto dovode potrošače u zabludu.
 
@exodusbgd

Konspirativan?

A da izbacim na svetlo dana malo threadove od pre godinu dana koji su se ticali Bench House-a? Tada nije valjao Alti, WinWin, Bench House-u je bila uzasna lokacija...tada se kuka i motika digla a Gigatron je recimo dizan u nebesa. U svakom threadu je bilo, lepa vam je radnja ali imam sve u Gigatronu. Danas, gle cuda, sve potpuno drugacije
 
@exodusbgd

Konspirativan?

A da izbacim na svetlo dana malo threadove od pre godinu dana koji su se ticali Bench House-a? Tada nije valjao Alti, WinWin, Bench House-u je bila uzasna lokacija...tada se kuka i motika digla a Gigatron je recimo dizan u nebesa. U svakom threadu je bilo, lepa vam je radnja ali imam sve u Gigatronu. Danas, gle cuda, sve potpuno drugacije

To samo govori da neki nisu uspeli da održe poslovnost na zadovoljavajućem nivou.
Šta bi ti hteo, da sad ti postovi budu zakucani kao postulati dok te firme postoje..?
Pa nekada se ceo svet smejao japanskim proizvodima, a kako je danas ?
Za kupca se (gle čuda) bori.
 
Da bi konspiracija imala smisla, ovi koji su sada kritikovali Gigatron trebalo bi da su ga hvalili pre godinu dana. Uostalom, ko kaže da firma ne može da se sroza za godinu dana? Ne pratim, ali vidim da ima korisnika koji kažu da je Gigatron prvo mamio kupce niskom cenom dok nije stekao odredjenu ciljnu grupu a kasnije verovatno krenuo da unovčava "promociju". Sada kako stvari stoje, Gigatron ni za jedan proizvod koji je mene zanimao nema ni izbliza povoljnu cenu.

BTW, Bench House jeste malčice zabačen (s obzirom na cene i akciju koja je važila za forumaše, ništa strašno) ali čim se udje u tu ulicu odmah se zna šta može da bude kompjuterska radnja. Kalifornija u malom :D
 
ista fora ko sa pljeskavicama..Prvo te dobijukvalitetom, a onda krenu da uvaljuju soju i vegetu ;)
 
Neko je spominjao neke obuke u inostranstvu prodavaca jedne maloprodaje. O kakvim se obukama radi i da li nakon tih obuka (dal to gazda placa ?) radnik ima vecu platu ? Kakvu korist imaju kupci od takvog upgrade0ovanog radnika u radnji ? Mislim, da je samo redovno citanje ovog foruma dovoljno da se svako informise o svemu iz IT sektora. Bio on prodavac, geek, noob ili poslovan covek.
 
@exodusbgd

Konspirativan?

A da izbacim na svetlo dana malo threadove od pre godinu dana koji su se ticali Bench House-a? Tada nije valjao Alti, WinWin, Bench House-u je bila uzasna lokacija...tada se kuka i motika digla a Gigatron je recimo dizan u nebesa. U svakom threadu je bilo, lepa vam je radnja ali imam sve u Gigatronu. Danas, gle cuda, sve potpuno drugacije

Evo ga moj post od januara prošle godine, gde opisujem skoro identično iskustvo sa Gigatronom. :)

I ponavljam, ne vičem demonstrativno "nikad više u Gigatron", ako ponude OK cenu što da ne, ali su mi ipak trenutno tek na četvrtom-petom mestu na listi omiljenih mesta za kupovinu.

Predlog gazdi je da, pošto je Gigatron izrastao u veliku firmu i poseduje više maloprodaja i servis, da oforme call centar gde bi kupac mogao da dobije sve informacije ili da bude preusmeren bez puno vozanja. Trenutno stanje je veoma loše, prvo ne znaš koga uopšte da pozoveš, a nakon što okreneš prvi broj kreće vozanje tipa "Eeee, pa ovo je servis, vama treba prodaja", "Da jeste prodaja, ali kolega koji radi online porudžbine trenutno nije tu", ... :S:
 
Neko je spominjao neke obuke u inostranstvu prodavaca jedne maloprodaje. O kakvim se obukama radi i da li nakon tih obuka (dal to gazda placa ?) radnik ima vecu platu ? Kakvu korist imaju kupci od takvog upgrade0ovanog radnika u radnji ? Mislim, da je samo redovno citanje ovog foruma dovoljno da se svako informise o svemu iz IT sektora. Bio on prodavac, geek, noob ili poslovan covek.

Da stvarno ovo nikad nisam cuo da postoji za prodavce............
 
Када прегледам сајт и видим шта има у понуди, назовем продавницу да питам да ли имају на полици ствар

Nazovem i ja, ali se ne javljaju.

@markon

Gigatron ima Call Centar 0800/30-40-50.
 
Poslednja izmena:
Slažem se da priča ima uvek dve strane ali ovde kupci govore o prodavcima, ne kažem da su kupci uvek u pravu i da su bezgrešni ali to i jeste cena na koju moraš da računaš ako otvaraš prodavnicu i hoćeš da zaradiš. Slažem se takođe da se ne mogu ispuniti uvek sve želje i prohtevi kupca i da to nije nikako lako ali treba težiti tom cilju. Ne bih da pominjem konkretno nijednu prodavnicu već bih naveo par stvari koji kupci očekuju od prodavca i koje su sasvim normalne:
1. Uskladite najviše što možete ponudu koju imate na sajtu i ponudu u vašoj prodavnici, znam da je spomenuto kako to baš nije lako i jednostavno ali mogao bih da nabrojim jako puno (da ne kažem skoro sve) prodavnice koje već mesecima imaju na sajtu komponente koje odavno nemaju u prodavnici. Drugim rečima tu mesecima nema nikakvog usklađivanja niti postoji namera da se to uradi. Takođe ažurirajte cene prikazane na sajtu koliko god možete, naravno da ne može sve biti tačno u dinar ali probajte da se približite tom idealu. Trenutna situacija je takva da sajtovi postoje ali nemaju gotovo nikakvu funkciju.
2. Trudite se da se neko uvek javi na telefon ili odgovori na poslati mail, u tom cilju ukinuti poziv na čekanju jer očigledno nema funkciju i kod kupaca stvara utisak da neko neće namerno da se javi.
3. Neka vam prodavci budu koliko je to moguće što više informisani o robi koju prodaju, naravno apsolutno znanje nije moguće ali ne treba ni imati situacije gde radnik u prodavnici ubeđuje kupca da kupi nešto što nije ni slično onom što kupcu treba i što je tražio.
4. Potrudite se da postoji maksimalna ljubaznost prodavca i posvećenost kupcu koja je moguća u datoj situaciji, namerno kažem u datoj situaciji jer nije uvek moguće posvetiti se 100% kupcu i to je normalno i opravdano.
5. Probajte da imate najširi asortiman robe sa konkurentnim cenema, nagrada za to će biti što će kupci dolaziti prvo kod vas.
Sve ovo sam napisao jer izgleda da i vlasnici radnja čitaju ovu temu pa nek znaju čemu treba da teže i šta mi kupci očekujemo od njih!
 
@exodusbgd

Konspirativan?

A da izbacim na svetlo dana malo threadove od pre godinu dana koji su se ticali Bench House-a? Tada nije valjao Alti, WinWin, Bench House-u je bila uzasna lokacija...tada se kuka i motika digla a Gigatron je recimo dizan u nebesa. U svakom threadu je bilo, lepa vam je radnja ali imam sve u Gigatronu. Danas, gle cuda, sve potpuno drugacije

Peco da nisi u ITu pa i da razumem cudjenje ..... u stvari da ne zivis u Srbiji pa i da razumem .....

Uvek je tako ..... sve je extra dok ti trebaju musterije .... kad se to sve namesti i dostigne neki tempo proddaje i slicno .... odmah krene da se "stedi" na svacemu.

Poenta cele price je ..... niko ne pljuje Gigatron zato sto ga ne voli, nego zato sto ljudi hoce da se zna kako stvari stoje.

E sad ..... jedno je bitno da li ce ovi komentari da se nastave cele godine ..... ili ce gazda (koj cita ovo nadam se) da "sredi" zaposlene ..... ili da zaposli jos ljudi (manjak radne snage je klasican primer Srpskog biznisa).

Takodje bulshit prica o obuci je smesna .... to rade u nekim firmama ... ali realno nigde se ne vide rezultati.

To sto polazu testove .... ne budimo smesni ovo je Srbija svi imaju testove pre nego sto ih dobiju na resavanje.
 
Takodje bulshit prica o obuci je smesna .... to rade u nekim firmama ... ali realno nigde se ne vide rezultati.

Pa to ja pitam. Kako to utice na prodavce i na nas kupce ? Nema efekta. I pitanje je dal se samo kaze da se to radi ili je i to fake, kao i trenutno stanje na lageru vecine prodavnica u gradu ?
 
Pa to ja pitam. Kako to utice na prodavce i na nas kupce ? Nema efekta. I pitanje je dal se samo kaze da se to radi ili je i to fake, kao i trenutno stanje na lageru vecine prodavnica u gradu ?

Vidi znam ja na sta je on mislio kad je rekao obuka ..... to su sledeci tipovi:

1. oce da zastupaju neku firmu ..... ona trazi da se neko od osoblja obuci za rad/servis njihove opreme.
2. da bi mogli na neke tendere da izlaze takodje im verovatno trebaju neki sertifikati
3. da bi saradjivali sa nekom firmom trebaju im obuke i slicno ....

Sva 3 slucaja realno nikako ne uticu na nas kupce, jer skoro uvek to je samo 1 ili 2 coveka koji su poslati na obuku a od njih se ocekuje da odrade posao za 10-oro, a i mi te ljude ne vidimo tj. ne pricamo sa njima.

U svakom slucaju .... skoro sam 100% siguran da niko od ljudi u maloprodaju (a i vecina u veleprodajama) nikad nije isla ni na jedan kurs.

A milion puta sam cuo price ... kao "brate radi mi ortak u Comtrade, zaposlio se kao serviser, a ne zna ni gde se bode graficka karta" .....

Realno sve se nauci, ali stavljati nestrucne ljude da rade pre nego sto nauce SVE, je smesno ..... i ako ikada postanemo normalna drzava, sve te firme ce propasti kad na trziste dodje neka ozbiljna firma koja ne zaposljava ni po babu ni po stricevima.
 
Poslednja izmena:
Neko je spominjao neke obuke u inostranstvu prodavaca jedne maloprodaje. O kakvim se obukama radi i da li nakon tih obuka (dal to gazda placa ?) radnik ima vecu platu ? Kakvu korist imaju kupci od takvog upgrade0ovanog radnika u radnji ? Mislim, da je samo redovno citanje ovog foruma dovoljno da se svako informise o svemu iz IT sektora. Bio on prodavac, geek, noob ili poslovan covek.

Ja sam spominjao obuke i ako pažljivo pročitaš moj post videšeć da se ne radi o IT firmi, reč je bila o prodavcima i kupcima a ja sam izložio svoje iskustvo koje verujem da je vrlo slično sa prodavcima u IT sektoru tj. radnjama.
Firma u kojoj ja radim plaća obuku naravno, sama obuka nije obavezna, ako nećeš ne moraš ali onda se odmah zna kakav si radnik, da li si zainteresovan ili ne a i ko je lud da odbije plaćeno putovanje u inostranstov :)
Plata ne zavisi od obuke već od toga da li si ti usvojio i primenio ta znanja koja si stekao na obuci u periodu od 6 meseci pa na dalje i zato su tu testovi, a sami testovi idu ovako:
manje od 60% = traži novi posao,
60-80% = -10% od plate jer ne radiš kako bi trebalo,
80-90% = dobijaš stimulaciju (novčanu) a dobar glas o tebi polako putuje ka višim nivoima
90% i više = trajno povećanje plate + smeši ti se mogućnost napredovanja ako konstantno postižeš tako dobre rezultate...

Obuke se ne odnose uvek na suvo tehničko znanje već je tu reč i o psihologiji potrošača, tehnikama prodaje isl, probaću to ovako u IT terminologiji da ti približim: zamisli da si prodvac u (toliko pominjanom) Gigatronu, ulazi ti čovek u radnju i kaže treba mi grafička kartica i pogleda u tebe, ti kao prodavac treba da već unapred znaš šta ćeš ponuditi kupcu a kako ćeš to da znaš pa lepo ideš na obuke. Ti treba da proceniš kakav je to čovek (klinac gejmer ili neki poslovni čovek ili deda koji bi unuku da pokloni nešto a čuo je da onaj priča kako mu treba nova grafička...) i pre nego što on bilo šta kaže, čime se bavi, koliko približno može da potroši para... a kad kaže šta hoće ti kao prodavac treba da imaš spremljenu spiku, spremljen set pitanja i podpitanja kojima ćeš detaljno saznati želju kupca i tek nakon toga ponuditi mu nekoliko (2-3, ne više) modela da bira (izbor po ceni).
Ako recimo advokatu kojem je riknula graf. na kompu na kojem kuca dokumentaciju isl. prodaš neku nafuranu ultra-mega-giga karticu od 250+€ (samo zato što on može to da plati) ti dečko nisi za prodavca (@dulsrules ovo ti je najočiglednija korist kupca od obučenog prodavca, jer ti neće uvaliti nešto samo zato što može i zato što ima moć da te ubedi u nešto nego će te saslušati i gledati da ti pojednostavi odluku tako da ti budeš na kraju zadovoljan SVOJIM izborom iako je u suštini prodavac doneo odluku.)...

Sve ove obuke i sva ta testiranja su da tako kažem najžešća u nivou od kojeg firma najviše zavisi a to je prodaja tj. prodavac e sad, da li se vide rezultati ili ne nije moje da to procenjujem, ja mogu samo da kažem da se već godinama priča kako je situacija teška kako nema para, privreda stoji ovo - ono i šta ja znam a firma u kojoj ja radim (i koja, ponavljam, nema veze sa IT tržištem) raste iz godine u godinu a to ne bi bilo moguće da kupci nemaju poverenja...
 
Bilo bi pre svega lepo da se objasne neke stvari, jer stvarno bode oči a vidim i da big boss upotrebljava taj termin:

Kad Srbi ne budu imali GAZDE, nego šefove i direktore, tad će i oni biti bolji radnici, (da ne kažem prodavci i sl...). Bilo bi lepo da upamtite da GAZDU ima pas! Ko ipak smatra da ima gazdu, i ne zaslužuje bolje u životu.
 
A milion puta sam cuo price ... kao "brate radi mi ortak u Comtrade, zaposlio se kao serviser, a ne zna ni gde se bode graficka karta" .....
Licno znam lika koji nema pojma oko kompova, a radio je u njihovom servisu. Posle je mislim presao u komercijalu, secam se da mi se hvalio da dobro placaju....
 
a firma u kojoj ja radim (i koja, ponavljam, nema veze sa IT tržištem) raste iz godine u godinu a to ne bi bilo moguće da kupci nemaju poverenja...

Jel može da se zna koja je to firma konkretno, čisto da uporedimo svoje iskustvo sa njom, sa ovom pričom o obukama, pa da kao kupci kažemo iz prve ruke da li te obuke imaju efekta na nas kupce.

Iskreno, ne sećam se da sam ušao u neku trgovačku ili uslužnu radnju (bilo koje delatnosti), a da sam bio pod utiskom da su prodavci nešto posebno obučeni. Čak u mnogim jakim trgovačkim firmama stičem utisak da su prodavce skupljali "s koca i konopca", tj. da se radi o nekim likovima primljenim pre par nedelja koji rade za minimalac dok izdrže. :S:

Moje iskustvo sa IT prodavcima, u odnosu na ostale delatnosti, je još i OK, nemam neke posebne zamerke. Meni lično je mnogo bitnije da je prodavac ljubazan (ako imam neko pitanje) i da je raspoložen da fizikališe, tj. otpakuje i pokaže par modela neke robe, ali sa druge strane i da nije previše napadan u smislu da te sa vrata saleti i pita pet puta "šta želite" i da te prati u stopu (kao prodavačica u Liliju :D) kao da se plaši da nećeš drpnuti nešto.
 
Ulazim ja u Pakom u Balkanskoj i pitam da li imaju negde upaljene monitire da mogu da vidim kakva je slika isl..a prodavačica odgovara "ne" i dodaje "prvi put čujem za tako nešto"..
 
Ako, ako, lepo ćemo im vraćati robu, bez pardona, pa neka vide da li im se više isplati da imaju neki show room ili da im svaki drugi kupac vrati monitor, laptop, konfiguraciju, tv ili šta već. :)

Isto sam prošao u Gigatron Arenama "Da li može da se uključi laptop da bacim pogled na kvalitet displeja?" "Ne.", pomislih, pa dobro, ako vam više odgoavara, odneću ga kući pa ću vam ga vratiti ako mi ne odgovara.

Recimo u HiFi vodama je nezamislivo da kupac kupi pojačalo, zvučnike, cd player, a da to ne posluša pre kupovine. Sve prodavnice audio opreme u Beogradu imaju show room i prodavci su raspoloženi da prikažu ne samo jednu stvar, nego različite kombinacije, tipa jedne zvučnike sa par različitih pojačala i tome slično, i tu se kupac ne smatra kao "smarač" kako je to Sirius9 rekao, to je normalno. Tekođe Siriuse, koliko njih "ti" mesečno kupi projektor od 150k dinara, a koliko njih entry level desktop ili laptop? Takav "baja" će da se pojavi jednom-dvaput mesečno i od toga firma ne može da živi, koliko god takvi kupci bili poslastica za prodavce.

Ovo je ujedno moja najozbiljnija zamerka prodavnicama IT opreme, ta nemogućnost da se nešto pogleda/proba pre kupovine, mada to ne ide na dušu prodavcima koji se verovatno samo pridržavaju onoga što im je vlasnik firme naredio.
 
Poslednja izmena:
Dobro, ali realno, na HiFi tržištu je poprilično manja fluktuacija novih modela, tj. nije toliko napredna tehnologija pa da na svakih šest meseci izlaze nove generacije proizvoda (ili ispravi me ako sam u životnoj zabludi).

Kako bi se isplatilo bilo kom retaileru da stavi showroom sa npr 30 laptopova za testiraje - ne bi nakon toga imao nikome da ih proda, a i morao bi celu postavku u showroom-u da menja na svakih 7-8 meseci zbog aktuelnosti ponude. OK je po menu da imaju npr. 3-4 laptopa za testiranje, ostalo je ipak previše očekivati.
 
Dobro, ali realno, na HiFi tržištu je poprilično manja fluktuacija novih modela, tj. nije toliko napredna tehnologija pa da na svakih šest meseci izlaze nove generacije proizvoda (ili ispravi me ako sam u životnoj zabludi).

U zabludi si. Nije možda dinamika kao na IT tržištu, ali i tu proizvođači moraju da izmišljaju toplu vodu svakih par meseci kako bi ponovo prodali svoju robu. :)


Kako bi se isplatilo bilo kom retaileru da stavi showroom sa npr 30 laptopova za testiraje - ne bi nakon toga imao nikome da ih proda, a i morao bi celu postavku u showroom-u da menja na svakih 7-8 meseci zbog aktuelnosti ponude. OK je po menu da imaju npr. 3-4 laptopa za testiranje, ostalo je ipak previše očekivati.

Isto može da se kaže i za HiFi. Kako će se prodati? Pa lepo, na kraju kao poslednji primerak sa 10% nižom cenom.
Na kraju krajeva, zašto bih ja, kao kupac, lupao glavom i računao šta se njima isplati? :sceptic: Imamo lepo novi zakon o zaštiti potrošača i ponašamo se u skladu sa tim, a to znači da možeš da vratiš robu bez pogovora ako ti se ne sviđa npr. boja.
Ako cene moraju da idu gore zbog novog zakona, neka idu, tržište će opet reći svoje. :)
 
Poslednja izmena:
Ako recimo advokatu kojem je riknula graf. na kompu na kojem kuca dokumentaciju isl. prodaš neku nafuranu ultra-mega-giga karticu od 250+€ (samo zato što on može to da plati) ti dečko nisi za prodavca (@dulsrules ovo ti je najočiglednija korist kupca od obučenog prodavca, jer ti neće uvaliti nešto samo zato što može i zato što ima moć da te ubedi u nešto nego će te saslušati i gledati da ti pojednostavi odluku tako da ti budeš na kraju zadovoljan SVOJIM izborom iako je u suštini prodavac doneo odluku.)...

Ovo nema veze sa obukom, već sa moralom. Nema te obuke koja će gnjidu od čoveka naučiti da ne uvali nekome nešto što mu realno ne treba.

Isto sam prošao u Gigatron Arenama "Da li može da se uključi laptop da bacim pogled na kvalitet displeja?" "Ne.", pomislih, pa dobro, ako vam više odgoavara, odneću ga kući pa ću vam ga vratiti ako mi ne odgovara

I ovo je takodje sramotno. Jesi ti svestan koliko vremena gubiš ovom metodom? Razumem ja njih da sada tako dolazi 10 likova dnevno i da na kraju i ne kupi, ali ako drže prodavnicu to valjda i jeste njena poenta? Ja sam samo jednom kupio stvar na nevidjeno jer sam sutradan imao fax i tada sam i pogrešio pošto sam uzeo monitor sa mrtvim pikselom. Na svu sreću, bio je još jedan potpuno ispravan model u radnji pa sam zamenio sutradan.

Mislim da je jedino gore stanje u svetu muzičkih instrumenata :D
 
Poslednja izmena:
Jesi ti svestan koliko vremena gubiš ovom metodom?

Ne razumem pitanje. :p Kako drugačije nego da odem do prodavnice i pitam da li može da se pogleda? Još sam poneo live Ubuntu disk da ne bi morao da se cima preinstaliranii OS (ako postoji na konkretnom modelu, jel). Ni da čuju, ne može i kraj priče. :)

A te priče, dođe 10 likova i ne kupe... Meni to zvuči kao čist izgovor prodavaca da se manje trude. Meni su svi kupci u prodavnici delovali veoma zainteresovani da kupe, mahom su imali na papiru što im je sastavio rođak, komšija, šta da pogledaju. Možda je za (loše) prodavce etiketa "smarač" samo njihovo opavdanje za loše trgovačke sposobnosti pa kupca koji je 90% rešen da kupi nešto puste da ode iz radnje praznih ruku... Gledam po sebi, kad nemam para/potrebe, baš ću da obilazim radnje i smaram prodavce :S:. Ne kažem da nema pravih smarača, ali to je verovatno ni 5% ljudi, a ne kao što neko reče 60%.
 
Mislio sam ovom metodom: "ako vam više odgoavara, odneću ga kući pa ću vam ga vratiti ako mi ne odgovara"

U smislu, da uopšte nisu u pravu što ti ne daju da isprobaš na licu mesta :)
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno