Šta je novo?

Nvidia i Ubisoft opet jašu

Ace Rimmer

Slavan
VIP član
Učlanjen(a)
31.12.2005
Poruke
2,829
Poena
380
Nije im trebalo dugo :). Nakon Assassins Creed-a i Batmana (EIDOS) evo nove patke.

Sa hardocp sajta:
You guys know we shitcanned benchmarks years ago because we found those unreliable as indicators of gaming performance and GPU cross-comparisons. While we have moved on, the GPU companies have not. Yesterday we got an email from NVIDIA about a new H.A.W.X. 2 benchmark and the company encouraged us to use it on upcoming reviews. Today we got an email from AMD asking us not to use it on upcoming products.

It has come to our attention that you may have received an early build of a benchmark based on the upcoming Ubisoft title H.A.W.X. 2. I'm sure you are fully aware that the timing of this benchmark is not coincidental and is an attempt by our competitor to negatively influence your reviews of the AMD Radeon™ HD 6800 series products. We suggest you do not use this benchmark at present as it has known issues with its implementation of DirectX® 11 tessellation and does not serve as a useful indicator of performance for the AMD Radeon™ HD 6800 series. A quick comparison of the performance data in H.A.W.X. 2, with tessellation on, and that of other games/benchmarks will demonstrate how unrepresentative H.A.W.X. 2 performance is of real world performance.

AMD has demonstrated to Ubisoft tessellation performance improvements that benefit all GPUs, but the developer has chosen not to implement them in the preview benchmark. For that reason, we are working on a driver-based solution in time for the final release of the game that improves performance without sacrificing image quality. In the meantime we recommend you hold off using the benchmark as it will not provide a useful measure of performance relative to other DirectX® 11 games using tessellation.
 
Poslednja izmena:
Koliko znam, prvi deo H.A.W.X. je bila igra koja je u to vreme podrzavala "Ati only" feature - DX 10.1. Ne vidim razlog zashto H.A.W.X. 2 ne bi bio naklonjen Nvidiji?

I josh neshto - poshto sam imao prilike da radim sa game development timovima, mogu da kazem da se igra obichno pravi za jednu od dve firme, a da se podrshka za drugu doradjuje na kraju razvojnog procesa. Tako da ako je dev tim radio na nvidija hardveru, logichno je da ce na ati hardveru raditi neshto loshije u pochetku dok ne izadje prvih nekoliko patcheva. Samo najveci dev timovi na svim etapama razvoja igara rade razvoj paralelno i na Ati/AMD i na Nvidija hardveru. Tipichni primeri su Prince of Persia: Prodigy (koji je pucao dok Ati nije izbacio novi drajver) ili GTA4 (koji je dobio podrshku za Ati kartice pred samim izlaskom igre).

I nemojte sada da flejmujete kako je sve to DX i kako je sve isto, zato shto jednostavno nije - kompatibilnost je maksimalno moguca sa toliko razlichitim arhitekturama.
 
Poslednja izmena:
Stigao na mail od AMDa kako nV radi ovo ono. :whip:
 
heehhe nisu bili dobri :whip: ili ti setili se prvi - izvinte nismo znali da je u ljubavi i ratu sve dozvoljeno :-devil-: sto ne kazete?! 0pleti :guitar:
hahahah al je meni dobro. ne zameri te mi malo sam :bottle:
 
I nemojte sada da flejmujete kako je sve to DX i kako je sve isto, zato shto jednostavno nije - kompatibilnost je maksimalno moguca sa toliko razlichitim arhitekturama.

e pa dobro ondak necemo :d
 
Очекујем да извесни Чарли напише роман на ову тему.
 
Ja sam vec spremio kokice, treba mi stivo da ubijem dosadu ;)

Iako se ne igram maltene uopste, mislim da je totalna glupost ne prikazati sve moguce benchmarke zato sto nesto ne radi kako treba na jednoj strani.
Ne treba ici kao neki samo na jednu stranu i prikazati samo dobre stvari za ATI ili nV (ili Intel vs. AMD), vec staviti sve na sto...
Da, HAWK2 nije indikator performansi DX11 na Radeon 6000 karticama ali to je ono sto se dobija na Radeon 6000 karticama ako hoce da se igra HAWK2... da sam od onih koji zele da igraju HAWK2, vise me to interesuje nego Prince of Persia sands of 50 sequels ;)
 
I josh neshto - poshto sam imao prilike da radim sa game development timovima, mogu da kazem da se igra obichno pravi za jednu od dve firme, a da se podrshka za drugu doradjuje na kraju razvojnog procesa. Tako da ako je dev tim radio na nvidija hardveru, logichno je da ce na ati hardveru raditi neshto loshije u pochetku dok ne izadje prvih nekoliko patcheva. Samo najveci dev timovi na svim etapama razvoja igara rade razvoj paralelno i na Ati/AMD i na Nvidija hardveru. Tipichni primeri su Prince of Persia: Prodigy (koji je pucao dok Ati nije izbacio novi drajver) ili GTA4 (koji je dobio podrshku za Ati kartice pred samim izlaskom igre).
Poenta je da nema smisla testirati u kojekakvim demoima optimizovanim za jednu ili drugu arhitekturu, pogotovu ako se novi demo pojavi dva dana pre lansiranja novih superiornih kartica konkurencije, a ti nemaš ništa bolje da pokažeš sem lepih Powerpoint prezentacija i obećanja ala Mlađo, ("Verujte mi na reč")
I nemojte sada da flejmujete kako je sve to DX i kako je sve isto, zato shto jednostavno nije - kompatibilnost je maksimalno moguca sa toliko razlichitim arhitekturama.
AKo nećeš da flejmujemo nemoj ni da pominješ.
 
Mene samo zanima što je sad na stvari.
Provjera ID karte u kôdu igre je provaljeni štos i više ga neće koristiti ;).
E sad, šta je to tako drugačije u HAWK-u 2 što se tiče teselacije a da se nije koristilo ranije i da to AMD može pofiksati u driverima.
 
Poenta je da nema smisla testirati u kojekakvim demoima optimizovanim za jednu ili drugu arhitekturu, pogotovu ako se novi demo pojavi dva dana pre lansiranja novih superiornih kartica konkurencije, a ti nemaš ništa bolje da pokažeš sem lepih Powerpoint prezentacija i obećanja ala Mlađo, ("Verujte mi na reč")

A gde si ti video Powerpoint prezentaciju? Ako mislis na onaj nesrecni (sa laznim podacima) slajd u kome najavljuju Keplera to je samo (min) godinu dana daleko.
Kad nemas apsolutno nista da pokazes onda koristis PR, poturas neobjektivne benchmarke itd, od Nv nista drugo ni ne ocekujem;)
 
Ja sam vec spremio kokice, treba mi stivo da ubijem dosadu ;)

Iako se ne igram maltene uopste, mislim da je totalna glupost ne prikazati sve moguce benchmarke zato sto nesto ne radi kako treba na jednoj strani.
Ne treba ici kao neki samo na jednu stranu i prikazati samo dobre stvari za ATI ili nV (ili Intel vs. AMD), vec staviti sve na sto...
Da, HAWK2 nije indikator performansi DX11 na Radeon 6000 karticama ali to je ono sto se dobija na Radeon 6000 karticama ako hoce da se igra HAWK2... da sam od onih koji zele da igraju HAWK2, vise me to interesuje nego Prince of Persia sands of 50 sequels ;)

koliko sam ja shvatio priču, nije problem sa igrom već sa demo-om igre, koji je potpuno neoptimizovan za amd karte i daje nerealnu prednost nv kartama, dok će u igri odnos biti potpuno drugačiji...
 
Ovo nije tema za ovu sobu pod broj jedan.
Pod broj dva koga je i briga za jednu igru koja jos nije ni izasla?
 
Ovo nešto kao Chronicles of Ridick svojevremeno i priča da je 7900GTX brži od 1900XTX jer daje 30-50% bolje rezultate samo i jedino u toj igri :D

Sad ne znam koliko bi taj HAWX 2 mogao biti zahtevan sa sve uključenom teselacijom ali sumnjam da je to nešto specijalno mnogo. Mada ako se pokaže da je zerbah u pravu onda možda bude mnogo zahtevan. Setimo se Metro 2033 i Mafia 2 gde je nVidija toliko unapredila igre da ne rade sa svim feature-ima dobro ni na jednoj platformi kako dolikuje ali je bitno da sa nV ima 20-25 a sa ATIjem 5 frejmova :d
 
Zavisi na cemu je primenjena teselacija...Ako je teren i okruzenje u pitanju, onda ce graficke biti na mukama i bice jedva igrivo...no, ako je primenjen AMD-ov recept za teselaciju - bice teselirani otvori za kanalizaciju na ulicama, onda cemo samo imati upola manji FPS, sto i nije tako lose:d
 
Najbolje što će da primenjuju teselaciju na celu mapu terena jedne simulacije letenja! :zgran:

Taj kome tako nešto pada na pamet nije baš sav svoj. Jeste to bolje od crtanja geometrije po satelitskim snimcima ali ako preteraš nema te grafičke koja će to da izrenda. Pa nije taj teren ko oni brda i potoci iz CivV.

Meni ta teselacija treba samo za stare igre. Evo ovih danas mi palo na pamet da se posvetim Deus Ex-u. Krenem da igram i padne mi na pamet, jes buđava grafika daj da vidimo šta ima od modova. I tako nađem mod za teksture i Dx10 renderer nakalemljen da radi pod UE1.0!!! (ali stvarno radi, ima paralax, ima bump mapping, ima HDR, beskonačni view distance, ima svašta da se podesi i izgleda mnogo bolje nego sa D3D/OGL rendererima koje mi nudi igra). Postoji doduše i Dx9 ali on radi katastrofa u odnosu na Dx10. Sledeća stvar koja mi pravi problem su modeli čime se retko koji restoration mod bavi. E tu bi mi sjajno došla teselacija, da docrta geometriju tamo gde je fali. Naravno na kraju opet sve ne bi bilo idealno jer je fizika matora a animacije tragikomične. Ali bi sa teselacijom bilo mnogo bolje nego bez nje.
 
Poslednja izmena:
Hm, nije mi jasno zashto ne bi mogli da primene teselaciju na teren u simulaciji letenja? Ako ste upoznati sa tim kako radi teselacija na DX11 kartama, verovatno znate da se nivo detalja menja u zavisnosti od daljine do kamere - tj. ono shto je blize je detaljnije i sa vecom teselacijom od onoga shto je dalje. Mislim da su simulacije letenja bash jedan od zanrova igara koji bi trebao da dobije mnogo sa korishcenjem teselacije.
 
Ne kažem da ne bi mogli ali shodno dosadašnjih iskustvima sa teselacijom i padom performansi čisto sumnjam da će to odraditi kako treba. Lepo kaže nex999, ako bar burića i zastavice iole utiču na fps šta će biti ako uzmu da dodaju geometriju low poly modelima zgrada, planina i ostalih izbočina na mapi. Neko će se zaigrati i eto nama slide show-a na svim karticama današnjice.

Nije problem ako letiš visoko, tada ti teselacija ne znači ništa jer mapa izgleda super i bez nje. Problem je ako letiš nisko pa onda moraš da gledaš 10 nabacanih kockica koji predstavljaju zgrade. Ako misle da izbegnu crtanje tih geometrijskih tela koristeći teselaciju to je lepa ušteda ali ne vidim poentu jer su i ovako nezahtevni. Ako krenu da tu postojeću geometriju detaljišu onda može ispasti veselo. Ali dobro verovatno grešim, nisam profi poput nex999 i tebe kada su te stvari u pitanju, razmišljam na osnovu ograničenog znanja i iskustva igranja tog tipa igara.
 
Nije poenta na cemu se primenjuje teselacija, vec kako i koliko!

Da ne prevodim evo jednog veoma sazetog objasnjejna:

uvod:
“These days, the most typical resolution for serious gaming is 1080p. A resolution where you have 1920 dots left to right and 1080 from top to bottom. That gives you around 2 million pixels’ worth of work onto the final screen. However, you actually end up working with a much larger picture, to allow for things like light sources and shadow generators that are off screen in the final image, but which still need to be accounted for.
The same goes for situations where something is in front of something else, but you don’t know that at the start, so you end up doing work on pixels that may or may not make it to the final cut”

razrada:

Overall, the polygon [Triangle - Ed] size should be around 8-10 pixels in a good gaming environment”, said Huddy. “You also have to allow for the fact that everyone’s hardware works in quads. Both nVidia and AMD use a 2×2 grid of pixels, which are always processed as a group. To be intelligent, a triangle needs to be more than 4 pixels big for tessellation to make sense”.

zakljucak:

With artificial tests like Stone Giant, which was paid for by nVidia, tessellation can be done down to the single pixel level. Even though that pixel can’t be broken away from the 3 other pixels in its quad. Doing additional processing for each pixel in a group of 4 and then throwing 75% of that work away is just sad”.

Izvor: http://www.kitguru.net/components/g...e-constant-smell-of-burning-bridges-says-amd/

Poenta:

Priroda Fermi arhitekture je takva da omogucava banalno brzo teseliranje i u situacijama kada ono gubi smisao i ne doprinosi vizeuelnom kvalitetu scene.

Jednostavno, ta arhitekura nije izbalansirana sa "real-world" upotrebljivoscu gde nakon izvesnog stepena granulacije dalje teseliranje ne doprinosi nikakvoj realnoj vizuelnoj razlici, ali dodaje ogroman teret GPU-u koji mora da se bavi njome iako bi mogao nesto svrsishodnije da radi... kada bi bio dizajniran tako!

Sustina stvari je da se u ovoj prici suocavaju dva konceptualno razlicita pristupa arhitekturi i dizajniranju GPU-ova i da jedan od igraca na trzistu nastoji da prikaze konkurentski dizajn losijim tako sto ce svojim marketinskim parma uticati na pravljenje benchmarka u kome ce se generisati bolji skor za njihovu u odnosu na konkurentsku arhitekturu.

Kao sto se dalo procitati, AMD je ponudio Ubisoftu kod koji bi omogucio vizuelno identicno iskustvo za krajnjeg korisnika (citaj "gamera"), a da pri tome realno uposli teselatore na obe arhitekture. To je naravno odbijeno, sto i ne cudi ukoliko se setite price sa prvim Assasins Creedom i DX10.1 podrskom!

Moje licno misljenje:

obzirom da je HAWX franshiza do sada imala uzasne finasijske performanse, Ubi je odlucio da napravi stek za ne daj Boze, pa ako HAWX2 opet propadne imace tu kintu koju su dobili za pravljenje ovog benchmarka!

A ako prodje dobro izbacice update koji ce biti baziran na onome sto im je AMD ponudio (primer je Batman: AA GoTY koji podrzava AntiAliasing ina Radeonima!)

Na kraju moze da se rezimira sta je sve NVIDIA do sada ucinila da syebe launh Bartsa:

1. poceli da sire glasine da ce pre kraja godine imati paper launch GTX580 kartice (cak je naveli u nekoj tabeli na svom sajtu)
2. pustili HAWX2 benchmark koji je namerno progamoran na nacin da lose radi na Bartsu
3. najavili dramaticno obaranje cena preostalih zaliha GTX470 kartica


Nema sumnje da ce sve ovo imati odredjen efekat na lansiranje Bartsa, ali kao sto je to uvek i bilo kada je rec o marketinskim i PR trikovima, njihov efekat je ogranicen kako vremenski, tako i uticajno!


No, ovo je zanimljivo za posmatrati jer puno govori o kompaniji NVIDIA!

Ja sam ocekivao da ce se ovde na forumu javiti onaj clan koji je pljuvao ATI kako to da nije oborio cene za 5800 seriju, kada smo "sviz nali da oni to mogu", pa da ce da priupita kako to da NVIDIA nije ranije oborila GTX470 na 200 eur, kada to ocigledno moze?! ;)

Ja jedva cekam paper launch GTX580 pa da vidimo 'oce li neko pljuvati paper launch-eve kao najvecu poshast marketinske masinerije ;)

ma bice zanimljivo!!
 
Poslednja izmena:
^ Ma daj Nedjo, ko o cemu ti opet o nekim markentiskim potezima i pljuvanju po nvidiji. Koliko znam Fermi ima bolji tesselator nego sto je ati imao, pa sta sa tim? Bolje ce da trenutno radi, dok ati ne redizajnira svoj. Big deal. Sto se mene tice, ako tessleacija koja je trebala da bude u upotrebi jos u prvim radovanima, moze toliko da doprinese bogacenju scene, nek je koriste. Trziste trenutno ne nalaze nista vec se i dalje koristi sistem unified shadera vec vidjen u xboxu i ps3, a i tada je dominirao ati sa boljim odnosom pixel i vertex shadera nego nvidija... Tako da mogu oni sta hoce da ubacuju i poboljsavaju na chipovima, pravi bum koga graficki procesori treba da se drze ce doci sa ps4 i novim xbox-om, pa standardi koji tad budu izasli ce takodje drzati smer grafickih chipova narednih (ne daj Boze :D) 7-8 godina.
 
Poenta:

Priroda Fermi arhitekture je takva da omogucava banalno brzo teseliranje i u situacijama kada ono gubi smisao i ne doprinosi vizeuelnom kvalitetu scene.

Jednostavno, ta arhitekura nije izbalansirana sa "real-world" upotrebljivoscu gde nakon izvesnog stepena granulacije dalje teseliranje ne doprinosi nikakvoj realnoj vizuelnoj razlici, ali dodaje ogroman teret GPU-u koji mora da se bavi njome iako bi mogao nesto svrsishodnije da radi... kada bi bio dizajniran tako!

Sustina stvari je da se u ovoj prici suocavaju dva konceptualno razlicita pristupa arhitekturi i dizajniranju GPU-ova i da jedan od igraca na trzistu nastoji da prikaze konkurentski dizajn losijim tako sto ce svojim marketinskim parma uticati na pravljenje benchmarka u kome ce se generisati bolji skor za njihovu u odnosu na konkurentsku arhitekturu.

Kao sto se dalo procitati, AMD je ponudio Ubisoftu kod koji bi omogucio vizuelno identicno iskustvo za krajnjeg korisnika (citaj "gamera"), a da pri tome realno uposli teselatore na obe arhitekture. To je naravno odbijeno, sto i ne cudi ukoliko se setite price sa prvim Assasins Creedom i DX10.1 podrskom!

Stalker CoP nosi AMD/ATI logo, pa opet radi puno bolje na Nvidia kartama sa tesselacijom ili bez. Znaci tu nije bilo nikakvog namjernog prilagodjavanja Fermi arhitekturi.

Sta cemo s tim ;)
 
Stalker CoP nosi AMD/ATI logo, pa opet radi puno bolje na Nvidia kartama sa tesselacijom ili bez. Znaci tu nije bilo nikakvog namjernog prilagodjavanja Fermi arhitekturi.

Sta cemo s tim ;)

Takodje ocigledno nije bilo namernog prilagodjavanja ni AMD/Ati arhitekturi i namernog kocenja na nVidia arhitekturi, iako je AMD dao pare za razvoj te igre. ;)
To je fer igra, nazalost kod nVidije to cesto nije slucaj.
 
Stalker CoP nosi AMD/ATI logo, pa opet radi puno bolje na Nvidia kartama sa tesselacijom ili bez. Znaci tu nije bilo nikakvog namjernog prilagodjavanja Fermi arhitekturi.

Sta cemo s tim ;)

Ma to je jos onda neko anticipirao iz te kvarne nVidia-e, launch Barts karti, pa kako bi uticao na isti-usudio da arhitekturu Fermia dizajnira tako da igra s AMD/ATI logom radi 3x bolje nego na-ATIju, zar nisi znao?:party:
 
Takodje ocigledno nije bilo namernog prilagodjavanja ni AMD/Ati arhitekturi i namernog kocenja na nVidia arhitekturi, iako je AMD dao pare za razvoj te igre. ;)
To je fer igra, nazalost kod nVidije to cesto nije slucaj.

Pa u vreme izlaska STALKERA, Fermi arhitektura nije ni postojala ;)
 
Stalker CoP nosi AMD/ATI logo, pa opet radi puno bolje na Nvidia kartama sa tesselacijom ili bez. Znaci tu nije bilo nikakvog namjernog prilagodjavanja Fermi arhitekturi.

Sta cemo s tim ;)

cenim da se tvoja definicija pojma "puno bolje" poprilicno razlikuje u odnosu na opsteprihvacenu ;)

33231.png
33232.png


U svakom slucaju ne treba mesati "frogs and grandmothers" (tm) by Vuk Draskovic :D

HAWX2 i implementacija teselacije nemaju veze sa STALKER-om, bas kao sto su AMD-ovi i NVIDIA-in pristup DevRel-u potpuno drugaciji ;)

P.S
Tek sad vidim da je definitivno nesto uradjeno n poboljsavanju CF skaliranja na Northern Islands-u!
 
Poslednja izmena:
Ma to je jos onda neko anticipirao iz te kvarne nVidia-e, launch Barts karti, pa kako bi uticao na isti-usudio da arhitekturu Fermia dizajnira tako da igra s AMD/ATI logom radi 3x bolje nego na-ATIju, zar nisi znao?:party:
:D
vidim da si ti odlucio da preuzmes titulu najjacijeg NV fanboy-a/trola na forumu

:d
AKo red je za pojavljivanjem podmlatka! DAS, Nex i drugari su istupili ostricu, a PCplayer i tomazino su odvise blagi :D
 
cenim da se tvoja definicija pojma "puno bolje" poprilicno razlikuje u odnosu na opsteprihvacenu ;)

33231.png
33232.png


U svakom slucaju ne treba mesati "frogs and grandmothers" (tm) by Vuk Draskovic :D

HAWX2 i implementacija teselacije nemaju veze sa STALKER-om, bas kao sto su AMD-ovi i NVIDIA-in pristup DevRel-u potpuno drugaciji ;)

Problem je upravo ta opsteprihvacenost, i testovi koji ne pokazuju pravo stanje stvari. Ja pitam ljude koji imaju GTX 480 i HD 5870, i koji su igrali s tim kartama.

Stalker CoP benchmark ne uzimam za ozbiljno jer daje ponekad cudne rezultate. Verovatno su anomalije u pitanju :) I druga stvar, gomila tih testova je radjena sa HDAO opcijom i na Nvidia kartama, sto je pogresno. Max je u svojim testovima pravio istu gresku.

Takodje ocigledno nije bilo namernog prilagodjavanja ni AMD/Ati arhitekturi i namernog kocenja na nVidia arhitekturi, iako je AMD dao pare za razvoj te igre.
To je fer igra, nazalost kod nVidije to cesto nije slucaj.

Citaj malo izmedju redova. Isto vrijedi i za Nedju.
 
Ovde je glavno pitanje da li ce samo preview benchmark davati ovakve rezultate, kao sto sugerise vest.
 
Vrh Dno