Šta je novo?

Creative X-Fi XtremeMusic + Microlab X10D i video igre

Skyw@lker

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
27.12.2003
Poruke
969
Poena
630
Moja oprema  
CPU & Cooler
AMD Ryzen 7 5700X + Cooler Master Hyper 212 RGB
Matična ploča
Asus TUF Gaming B550M-Plus
RAM
DDR4 32GB (2x16GB kit) 3200MHz CL16 HyperX Fury RGB
GPU
ASUS TUF RX6800 OC Edition 16GB GDDR6
Storage
Kingston 1TB M.2 NVMe SA2000M8/1000G + Western Digital 4TB + 2 x WD Elements 8TB
Zvuk
AV Yamaha RX-A2A
PSU
BE QUIET! Pure Power 12M 850W
Kućište
Fractal Define R4 Black Pearl
Monitor
Gigabyte M27F
Miš & tastatura
Logitech K350 + Logitech M705
Ostale periferije
PS5 , Xbox Series S
Laptop
Lenovo ThinkPad T14 Gen 1
Mobilni telefon
Samsung S24 Ultra
Pametni uređaji
Hawei Watch GT 3 Pro, Huawei Body Fat, Xiaomi Mi Hub 2, Xiaomi Mi Kettler
Steam
markov211
Pristup internetu
  1. Optički internet
Posedujem ovu zvučnu karticu i ovaj Home Theater sistem zvučnika i veoma sam zadovoljan kvalitetom zvuka, imam ga već skoro tri godine. E sad imam jedan mali "problemčić". Preko dotične zvučne kartice sam povezao zvučnu kartu preko koaksijalnog kabla na sistem i kada recimo gledam filmove u DTS-u ili Dolby Digital-u na zvučniku se uključi lampica tj. detektuje 5.1 zvuk i to odlično odrađuje sa svojim internim dekoderom. Filmove gledam uglavnom iz KM plejera ili Windows Media plejera (kodeci). E sada kada pokrenem neku igru, nikada mi se ne uključi lampica za 5.1 tj DTS ili DolbyDigital. Kapiram da većina igara ne podržava ove standarde ali baš uvek? Takođe mi je Xbox povezan preko optičkog kabla na isti sitem i svaka igra poseduje DolbyDigital. Čak sam probao PC verzije nekih igara sa Xbox-a i takođe čini mi se da se ne čuje lepo 5.1 zvuk. Probao sam sve živo, menjao podešavanja zvučnika i zvučne kartice i bilo šta da uradim imam utisak da se zvuk sa PC-a kada pokrenem igru samo raširi po zvučnicima tj. radi se onaj klasičan "stereo widening". Nadam se da sam postavio pitanje na pravom mestu, ako neko ima ideju - unapred hvala!
 
Xbox posedule DolbyDigital Live encoder koji 5.1 zvuk enkodira u DD format i slaje preko SPDIF. To poseduju i neke zvucne karte, novije integruse imaju DTS-Connect. Proveri da li tvoja karta poseduje nesto tako.
 
Pa ona pušta DTS i Dolby na zvučnike ali samo u filmovima (i muzici koja je tako snimljena) a kada su u pitanju video igre ne. Ima digitalni izlaz, preko njega je koaksijalnim kablom povezan na Microlab sistem.
 
Hvala - uspeo sam da povežem integrisanu Realtek i radi extra. Prepoznaje i DTS i Dolby Digital i u igrama i u filmovima, sada mi ostaje jedna muzička kartica viška, da sam znao da su integrisane ovako dobre ne bih pucao lovu na X-Fi pre nekoliko godina :p
 
Heh... to sto integrisana to podrzava ne znaci da je kvalitetnija. X-Fi je naravno mnogo bolji ali Music je iz prve serije koja to nije podrzavala. Ima da se dokupi licenca od Creatica za DDL i DTS-c (oko 5$) ili da se potraze neki Daniel.K driveri koji to imaju otkljucano. Zato sam ti i rekao da potrazis po forumu jer je ranije bilo dosta price oko toga.
 
^Slanje DTS ili DD preko SPDIF-a nema veze sa kvalitetom kartice. ;)
 
Sam PCM koji se salje nije isti.Iz iskustva znam kad sam imao X-Fi Platinum i slao preko DDL ili DTS-c na Z-5500 da je bilo mnogo vise detalja, punoce u zvuku kad je bila aktivna X-Fi nego li integrusa.
 
Pa ja sam jedino uspeo preko integrisane da uključim DTS u igrama.

@vlada-o hvala još jednom - pročitao sam linkove i otkrio da moja Realtek poseduje podršku za DTS Live. Ne znam na koju foru, ali ili X Fi music ne podržava tu opciju ili ja ne umem da namestim, u svakom slučaju sada radi extra. Ne primećujem razliku u zvuku, čak štaviše imam utisak da je rasterećenost sistema veća.
 
Sam PCM koji se salje nije isti.Iz iskustva znam kad sam imao X-Fi Platinum i slao preko DDL ili DTS-c na Z-5500 da je bilo mnogo vise detalja, punoce u zvuku kad je bila aktivna X-Fi nego li integrusa.

Jeste bas, kako da nije. Ako je zvuk digitalan i ako ga digitalno saljes, stize to isto sto si poslao. Znaci, enkodirati nesto istim koderom i to poslati digitalno i na risiveru raspakovati znaci da dobijas isto u oba slucaja. Sad ti meni izvedi zakljucak kako moze da zvuci drugacije? :D
 
Jedna mala digresija: SPDIF konekcija na X-Fi Music kartici je u obliku klasičnog audio izlaza (3,5 mm bananica) dok je na integrisanoj u vidu činč-a (onaj narandžasti izlaz u koji se bocne činč). Na reciver-u tj. subvuferu od 5.1 sistema (Microlab X10D) je takođe ulaz u koji se bocne činč. U principu isti mono koaksijalni kabl sam koristio samo što ovaj koji povezuje integrisanu i zvučni sistem ima sa obe strane činč, dok je ovaj koji je povezivao X-Fi i zvučni sistem imao sa jedne strane bananicu a druge čiinč. Mora da bude mono kabl jer se podaci šalju digitalno kroz njega a posle ih dekoder prebacuje u peto ili sedmo kanalni zvuk. X-Fi Music je odlična kartica to ne sumnjam, ali mi nije jasno kako je radila "polovično", tj. DTS je puštala u filmovima a u igrama se nije čuo ni 5.1. Na to mi još niko nije odgovorio. Izgleda je samo fora u podršci za taj DTS Live kao što reče gvlada...
 
Licenca za prvu seriju X-Fi nije bila placena pa je nema ali za 5$ se moze kupiti od Creativa i dodati. Novije X-Fi (Titanium) imaju DDL i DTS-c odmah.
SPDIF je takav da salje dig signal ali taj signal nije isti vec itekako zavisi od izvora. Nije to bitstream DD ili DTS gde decoder kasnije pravi zvuk vec formirani levi, desni ili koji vec kanal koji samo ceka obradu u analogni. X-Fi to bolje odradi, da vise informacija za svaki kanal i naravno da to bolje zvuci. Ako je nekome isto, ok... nemam nista protiv. Da li je to zato sto ne cuje, sistem neprepoznaje ili stvarno nema razlike to je vase. Ja sam primetio razliku u zvuku. Ne znam cemu uopste hype oko zasebnih zvucnih kada i integrusa po nekima daje isti kvalitet zvuka. Da se ne bih opet upustao u igre (rasprave) bez granica toliko od mene.
Evo linka za kupovinu http://buy.soundblaster.com/_creati...ail&category=Software&pid=F2222DDN6Z2H2ADDEZD
 
kako bolje obradi kada isti zvuk uz pomoc istog kodeka kodira u dd/dts??
 
Pitaj Vladu, ocigledno izmislja neke stvari. Misli da ako se istripovao oko zvuka to tako treba da zvuci, a u realnosti to je isti zvuk, mada on nece da se upusta u rasprave o o ociglednim stvarima. :D
 
@gvlado hoćeš da kažeš da je samo pitanje software-a? Pa platio bih ja tih 5$ ali ne znam na koju foru ono funkcioniše, mislim nisam nikada kupovao preko Net-a na takav način, koja je procedura i da li to može kod nas?

Inače veoma sam osetljiv po pitanju zvuka, primećujem razliku i kada je minimalna - ali sada nikako nisam mogao da primetim, čak u nekim trenucima mi je možda bolje zvučao ovaj Realtek DTS Live nego DTS preko X-Fi kartice i to sam konkretno poredio u nekoliko Full HD (mkv) filmova... O igrama da i ne govorim. Konačno imam u igrama Dolby Digital 5.1 i DTS zvuk koji se čuje perfektno.
 
A mali Perica zna da gubici na metarskim rastojanjima i dobrom provodljivoscu, aka optika, uglavnom su zanemarljivi. ;) E sad, kad je digitalno, nevezano za audio, uglavnom ide paketski, pa sad ti razmisli zasto se zove bitstreaming? Zato sto je to strimovanje bita, tj. biti idu (najcesce) kao paketi u streamu. Evo i opisa sta je Dolby Digital Live za one koji i dalje zive u konfuziji:

"Dolby Digital Live encodes the signal into a compact Dolby Digital bitstream in real time."

Nadam se da je ovo jasno, da se vise ne zaludjujete nekim teorijama o zvuku i gubitaka u digitalnom streamovanom prenosu, pogotovo kada su kodeci u pitanju. Da ima ostecenja u prenosu, zvuk ne bi radio kako treba, tj. ne bi se cuo, a ne da li je "puniji" i sta vec nekome padne na pamet da prica.

BTW, isto ovo za DD Live vazi i za DTS Connect.
 
Poslednja izmena:
Da je sve to isto, niko ne bi bio blesav da umesto integrusinog S/PDIF-a koristi skuplje igracke da bi poslao digitalni signal do eksternog DAC-a. Uostalom, na Logitech-u to i nije toliko bitno, pa i nema razloga za sekiraciju.
 
Hahaha.... jao bre... pa spdif jeste isti na pocetku i kraju bez gubitaka ali itekako je bitan izvor, ko pravi daj dig zapis i koje sve informacije ubacuje unutra. Sve u svemu, ja sam primetio razliku i rekao sam da je ima. M nije primetio i umesto da kaze da je njegovo vidjenje takvo on se opet pravi pametan, kao kad je tvrdio da integrusa daje bolji HD signal analgono nego DTS preko SPDIF. Probaj, pa ako primetis znas sta treba da radis ako ne primetis opet ti je jasno.
 
E pa sta ja da radim kad gomila njih nema blage veze i ne zeli da drugacije razmislja, tj. malo da se informise. Ako nekome ne moze da se dokaze da je bitstreaming isti na bilo kojoj zvucnoj onda nek baca pare na zvucne od par stotina evra misleci da ce DTS enkoder da mu radi bolje. :wall: Meni takvi likovi samo mogu da budu smesni, a jos smesnije je da neko to slusa i prihvata kao cinjenicu.

Posto vidim da se i dalje nije napredovalo o enkodingu i slicnim kodnim semama i njihovom prenosenju, ti bese Nice rekao si da si dobro digitalno informisan? :D


@gvlada

Sa svakim tvojim postom sve mi je vece cudjenje koliko nemas pojma oko nekih stvari... Nazalost ali to je istinito. Umesto da prihvatis neke cinjenice i informises se ti i dalje tupis.
I dalje ne mogu da verujem da ti ne znas sta je enkoder, kodeci i slicno a pricas o tome kao da ga imas u malo prstu, a jos kad nemas argumenata onda izvlacis neke stvari za koje opet tvrdis da si u pravu. Stvarno strasno kakve sve dezinformacije covek ovde moze da procita. :(
 
Poslednja izmena:
Ma jesi ti malouman? Sta je DDL? Enkoder koji 5.1 zapis iz igara kalupi u DolbyDigital format i kao takav salje preko SPDIF. Drugo je vec spremeljen zapis na filmu DD ili DTS koji je odradjen sa svojim nivoom informacija, kvalitetom i onda se salje na dekoder koji dalje salje na dac itd. Problem kod igara je sto se zvuk stvara tokom igre, kao i sto se slika u momentu renderuje a to nije vec snimljena slika. Svaka integrusa moze pustiti i HD film ali zakuca u igrama. Sa zvukom je slicno, X-Fi mora obraditi informacije iz igre i stvoriti zvucni zapis sa mnostvom detalja za svaki kanal i to uraditi izvanredno e onda taj zapis moze da se preko DDL ili DTS-c ukalupi u DD ili DTS i posalje na ext dekoder, ovog puta ti Microlab zvucnici. Tako da je itekako bitno za igre koja zvucna je u pitanju. Inace, integrusa moze bez razlike poslati bitstream vec spremljenog zvuka sa filmova.
 
Ovde svako prica o razlicitoj stvari.:D Ja sam mislio na PCM i muziku.
 
To ti mislis da tako ide... Kao prvo, enkoder je taj koji bira sta pakuje u koji kanala ne zvucna.

"The Dolby Digital algorithm also decides how the available bits are distributed among the various channels from a common bit pool. This allows channels with greater frequency content to demand more data than sparsely occupied channels, for example, or strong sounds in one channel to provide masking for noise in other channels."

"Dolby Digital coding can process at least 20-bit dynamic range digital audio signals over a frequency range of 20 Hz to 20 kHz. (The LFE channel covers 20 to 120 Hz.) Sampling rates of 32, 44.1, and 48 kHz are supported. Data rates for 5.1 channels include the 448 kbps standard for DVD-Video."

Dakle to nema veze sa time sta radi zvucna. Moze zvuk da kruzi kako hoce kroz nju, kad sam enkoder to pakuje. Da li ti je ovo jasno? Dakle zvuk se enkoduje nekom brzom semom da bi latencija bila sto manja. Hardwer, tj, kvalitet izrade karte je nebitan, jer enkoder radi kako radi, tj. softwerski.

To sto ti mislis da se to radi hardwerski da on odredjuje ko sta i gde ide je cista glupost. Kako bi onda to izveo na win7 kada na njemu zvuk ne radi hardwerski nego svo procesiranje ide preko procesora? Sta cemo sa njim?
 
Ovde svako prica o razlicitoj stvari.:D Ja sam mislio na PCM i muziku.

Isot je za PCM i muziku i sav zvuk na kompu. Enkoduje se u neki bitrate i salje dalje bitstreamom. Ako ovo ne mozete da ukapirate onda mozete komotno da se okanete bilo kakave diskusije u vezi digitalnog oblika zvuka, tj. da ne pricate nesto sto nema veze sa zivotom i sirite dezinformacije cisto da se vidi da imate nesto da kazete.
 
Ponavljam, imas pristup Perice kroz tu teoriju za zvuk. Ne bih ulazio u dublja teoretisanja, shvatices sta je problem kod integruse kad se ostavis tih suvih definicija i wikipedie.
 
LOL

Daj bre Nice mislio sam da si malo razumniji ali ajd. :D Kako i o cemu sad ovo ima veze kad pricamo o cinjenicama? Daj molim te reci nesto konstruktivno a ne omalovazavanje podataka koje je Dolby izneo i nekih korisnih stvari koje korisnici mogu da procitaju...

Ko o cemu a ti o Perici, izgleda da sudeci po postovima Perica ces pre ti da budes u ovoj temi a ne ja. :D Samo da te podsetim naziva sobe "Audio karte, zvučnici i obrada zvuka na računarima", dakle, ovde se prica ugalvnom o digitalnom procesiranju zvuka na racunaru. :)
 
Poslednja izmena:
Kod podesavanja DDL kao glavni uzima se analogni 5.1 izlaz gde DDL prati sta se salje pa zauzme SPDIF i taj isti signal enkodira u DD i salje dalje. DDL ne ucestvuje uopste u pravljenju zvuka iz igrice vec sama zvucna karta i naravno da od kvaliteta karte zavisi kvalitet svih kanala. U igrama zvuk nije ves snimljen, napravljen u odredjenom kvalitetu vec se stvara u trenutku. DTS-connect radi isto to, vec postojeci 5.1 kalupi u DTS a ne ucestvuje u njegovoj obradi.
 
zar zvucni engine igre ne kreira zvuk, sta ce, kada i gde da se cuje? nema veze sa zvucnom kartom, posto je jos uvek sve digitalno

ako je analogni izlaz, onda ima veze sa kvalitetom zvucne
a ako ide digitalno, onda bi trebalo dolby ili dts encoder da preuzme da vec digitalni zvuk, kodira ga u dolby/dts stream i dalje se salje digitalno na risiver, gde god
ili ne?
 
To kao da kazes zar ne bi trebalo da DirectX odradi grafiku a ne graficka karta.
DDL/DTS-c samo kalupi vec gotovi 5.1 zvuk u DD/DTS format koji moze da se salje preko spdif.
 
Nazad
Vrh Dno