Šta je novo?

Iskustva sa racunarskim radnjama

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Pozdravljam one radnje koje daju, kada nesto crkne, slican pa makar i slabiji reklmamirani deo, dok se ne resi reklmacija. Vidim da su neke radnje to pocele da praktikuju. Na zapadu je recimo praksa (Nemacka) kada nesto crkene i das kuciste na popravku, da ti daju laptop dok se ne odradi popravka.
 
Postavih pitanje "u slucaju da mi odredjena plazma ipak ne odgovara zbog refleksija svetlosti i odlucim se za lcd koji je mat, mogu li da vratim tv dan-dva posle kupovine i uzmem lcd?" ... Dobih haha kako si ti to zamislio da tako uzimas i vracas, itd itd itd...

A pod kojim uslovima se obavlja zamena ako mi uredjaj ne odgovara, kad smo vec kod toga? :)
 
A pod kojim uslovima se obavlja zamena ako mi uredjaj ne odgovara, kad smo vec kod toga? :)

ako ti je prodato nesto sto nije to za sta se "predstavlja" ili ako ti je prodato nesto sto nije ono sto si trazio, prakticno ako ti je prodato nesto greskom mp/trgovaca i sl.

varijanta ne dopada mi se boja i sl moze u zavisnosti od prodavnice do prodavnice.
pre nego sto krenu neki sa paljbom, provereno sa inspekcijom gde je dobijen odgovor "da po zakonu prodavac nije obavezan da vrati pare ni po kom osnovu u takvim slucajevima". znaci pricam o situacijama tipa "dajte mi ddr1", a treba ti ddr2 ili "mislim da mi treba xyz..." pa kupis pogresno. ne pricam o situacijama neispravno ili ti je receno da ima c2d a unutra celeron i sl.

to o cemu ljudi pricaju da mozes da vratis na osnovu toga sto ti se "hoce", TEK treba da stupi na snagu, od jula/juna tako nesto...a to vec vidim da ce biti igranka :)

nije to ni "napolju" bas kao sto ljudi pricaju kad hoces i kako hoces, imas nesto sto se zove "return policy" i razlikuje se od prodavnice do prodavnice.
 
Poslednja izmena:
@Peca, znam da ne radis, ali ipak imas nekakvog uticaja na doticnu maloprodaju, makar da se reorganizuju stvari na nacin koji sam ovde opisao...
Argument koji je iznet je "visok si, mogao si da vidis sta ti radimo sa karticom", znaci ako dodje neko od 150cm, njegova kartica je free for all? Zato lepo aparat i karticu na onaj pult i ovakve situacije se ne mogu desavati (tj verovatno bi se desilo, ali niko ne bi zaposlene u BH pomenuo).
Problem je generalan, ne samo u BH. Pin se setila da mi trazi prodavacica u elektronikiju na sta sam joj svasta rekao, jer joj je kabl kratak, a kao ne smem da udjem u deo sa kasama da joj nesto ne ukradem?! Npr moja majka bi joj sigurno izdiktirala...
Kelnerica u jednom restoranu gde sam redovno jeo je prokomentarisala mojoj supruzi kako imaju skoro isti pin?!
U jednom drugom restoranu je od 10 transakcija karticom bar 5 imalo pogresan iznos ili slicno. U nekom od supermarketa u NS prodavacica zgrabi karticu i nosi je na drugi kraj radnje jer su imali samo 2-3 aparata na celu radnju.
Obratite paznju i na ono sto sam rekao za potpisivanje, proverite i potpis na kartici i trazite LK. U slucaju da se transakcija obavi kradenom karticom, opet je maloprodaja (i prodavac) odgovorna.

moram da se nadovezem: u Tempou ;) u Nisu, kada sam placao Masterom i izignorisem pitanje: "Koji vam je PIN?"; bio sam iznenadjen kada sam cuo nov zahtev: "Potpisite se na slipu?"
Molim, kako, zasto, pa imate na samom slipu da potpis nije obavezan...
"Receno nam je da mora"
Pa ako vam je receno, evo sada cu odma...

i lupim jedno veliko X...

"Pa sta vam je ovo?" - Pa kako sta, moj potpis...

Sledeci put cu se potpisati sa X X X.... prva dva su za dipl. ing. :D

Takodje, ljudi koji i drze POS terminale (da ne spominjem neke manje banke) ne kontaju da ako imaju stariji POS terminal bez citanja chipa i dodje im neko sa fake chipovanom karticom - troskove prevare ne snosi banka fake-ovane kartice, nego bankomat/POS bez mogucnosti citanja chipa.
 
Moram da pohvalim Telix jos jednom.
Odneo sam Biostar TA690G na reklamaciju, crkao LAN i resili su je odmah sutradan, samo sto me niko nije nazvao.. No, dobro nazvao sam ja i otisao po novu TA690G.

Napajanje koje sam odneo u Positive pre 4 nedelje jos niko nista ne obavestava.. Izgleda da ce tu biti 45 dana a mene kao kupca vise nece imati :-devil-:
 
U radnji gde ja radim kada nekome nesto crkne, ako u tom trenutku imamo proizvod koji odgovara tom crknutom odmah zamenimo coveku, pa mi cekamo reklamaciju, takva je politika radnje i coveka za koga radim i kraj price, zamislite da smo kupcu kome je Alti drzao OCZ Reaper 4-5 meseci, a posle nam za tu memoriju dao 3000 dinara, da smo rekli kupcu 'ebi ga sine evo ti posle 6 meseci (posto se jos cekalo i na taj novac) 3000 dinara za tvoju memoriju od preko 100 evra. Dali smo mu drugu memoriju on prezadovoljan jer sve radi kako treba, jos dobio 2GB modul umesto 2x1GB.
Ako to moze jedna mala radnja onda sigurno mogu i mnogo veci igracu. U danasnje vreme drzati nekome crknut proizvod 45 dana, je van pameti. Postoje slucajevi kada mora da bude rok duzi od 2-3 ili od nedelju dana, ali ako ne mora to treba resavati odmah, jedino monitore cekamo da se vrate sa reklamacije ostale komponente, tipa HDD, graficka, napajanje, maticna itd.. ako ih imamo odmah zamenimo kupcu. Ja od kada radim u ovoj radnji ne secam se da nas je bilo ko cekao 45 dana za zamenu proizvoda. I nadam se da cemo tako i da nastavimo. Cim proizvod stigne kod uvoznika mi damo kupcu komponentu i posle cekamo da se resi reklamacija.

I bilo gde da kupim nesto, voleo bih da se reklamacija resava sto brze, jer kakva je to usluga ako cekas 45 dana.

Prihvatite brzhe bolje savet i NE MENJAJTE odmah 1:1 tj za odgovarajuci proizvod.Em je to dosta komplikovano shto se papirologije tiche a da bude po zakonu...em ce se desiti kao ne daj Bozhe meni,da choveku zamenim 2 meseca star Ati 4870 odmah a posle dobijem od uvoznika GT 240. I onda nastaje neprijatna situacija...
Znachi to menjanje odmah...nema toga...ako kod mene recimo sada neko donese VGA karticu,memorju ili monitor...ja imam 3 komada zamenskih i dam im komad da koriste...to nije na stanju vec moje privatno.Tako sam i ja zasticen i kupac ce dobiti ono shto zheli jer tada ja imam preko neophodno vreme za razgovor kada se utvrdi kvar i kada dobijem predlog u vezi zamene.
 
Poslednja izmena:
Jadni ti tvoji kupci.
 
moram da se nadovezem: u Tempou ;) u Nisu, kada sam placao Masterom i izignorisem pitanje: "Koji vam je PIN?"; bio sam iznenadjen kada sam cuo nov zahtev: "Potpisite se na slipu?"
Molim, kako, zasto, pa imate na samom slipu da potpis nije obavezan...
"Receno nam je da mora"
Pa ako vam je receno, evo sada cu odma...

i lupim jedno veliko X...

"Pa sta vam je ovo?" - Pa kako sta, moj potpis...

Sledeci put cu se potpisati sa X X X.... prva dva su za dipl. ing. :D

Takodje, ljudi koji i drze POS terminale (da ne spominjem neke manje banke) ne kontaju da ako imaju stariji POS terminal bez citanja chipa i dodje im neko sa fake chipovanom karticom - troskove prevare ne snosi banka fake-ovane kartice, nego bankomat/POS bez mogucnosti citanja chipa.

Tuzna prica, isto mi se desava u Tempu, mnogim malim radnjicama i jednom u Posti...

Sto je najgore, bio neki red u jednoj od tih radnji, ja platim karticom, ukucao pin a i potpisem se, i naravno izadjem. Nisam napravio 2 koraka, kad izlete neki Fox Mulder i 5 minuta mi prosipa neku teoriju zavere, "pa *** jesi normalan, oni sad imaju tvoj pin, vide ga na kamerama, a imaju i tvoj potpis, brate, pazi se, nemoj to da radis, ONI DOLAZE!!!" Bas tim recima je zavrsio svoje izlaganje i nestade u noci...
 
Jadni ti tvoji kupci.
Mozhda i po hiljaditi put istichem da ljudi koji nisu u ovom poslu sa nashe strane pulta jednostavno nemaju pravi uvid u situaciju.Ne nalazim za shodno da se bilo kome izvinjavam jer da drzhim konstantno po 1000-2000e napolju tj. na reklamacijama jednostavno ne zhelim.Shvatite da je nekada bolje sachekati razreshenje reklamacije...evo i primera:vidim proshle nedelje da je konstatovano u servisu dobavljacha da je MSI Ati R. 3850 sa 512MB - neispravan.Pozovem Pakom i kazhu mi da ce zamena doci u vidu MSI Ati R. 4830 sa 512MB.Svima lepo...chovek sachekao uz zamensku karticu 17 dana...i sutra ce dobiti bez doplate dosta jachu kartu od one koju je kupio u konfiguraciji kod mene pre skoro 2 godine.
Slichna stvar se desila pre 20-ak dana....moj kupac je dobio umesto XFX 8800GSO koja je vracena nov ASUS 8800GTS.
 
Poslednja izmena:
Tuzna prica, isto mi se desava u Tempu, mnogim malim radnjicama i jednom u Posti...

Sto je najgore, bio neki red u jednoj od tih radnji, ja platim karticom, ukucao pin a i potpisem se, i naravno izadjem. Nisam napravio 2 koraka, kad izlete neki Fox Mulder i 5 minuta mi prosipa neku teoriju zavere, "pa *** jesi normalan, oni sad imaju tvoj pin, vide ga na kamerama, a imaju i tvoj potpis, brate, pazi se, nemoj to da radis, ONI DOLAZE!!!" Bas tim recima je zavrsio svoje izlaganje i nestade u noci...

Zato sam ja pogasio sve kartice .... jer znam da dolaze :d
 
Evo i ja da napisem koju,iz mog vrlo bogatog iskustva sa radnjama i radnjicama koje prodaju hardver.... u principu se sve svodi na isto i tacno je da ako nekoga ne poznajes u prodavnici da ces cekati do iznemoglosti,a oni ce maksimalno iskoristiti to svoje pravo da zadrzavaju.
Bilo bi lepo da nam neko od pomenutih (kojih vidim da ovde ima) objasni sta ustvari oni rade 45 dana sa robom,kada svi znamo da je za utvrdjivanje kvara dovoljno mnogostruko manje vremena pa cak i u najvecoj guzvi?!
I da ne bih promasio temu hocu da pohvalim PIXEL jer bez obzira na neke povremene nesuglasice,ljudi su stvarno super,a slazem se i sa voodoo-om za Telix,maksimalna korektnost!
 
Ispadne da mi u NS najgore prolazimo sa BG maloprodaja-uvoznicima pakom, win-win, comtrade :) hehehe :p a najbolje sa domacjim telix, pin :)

Kupujte domacje, obnovite vojvodinu :) LOL
 
Zato sam ja pogasio sve kartice .... jer znam da dolaze :d

Hehehehe!!!! Pametno, pametno na vreme! :D

@Abacus, znaci mi smo trebali da sacekomo pola godine na zamenu OCZ Reapeara i da damo coveku 3000 dinara. Ili da sacekamo da nam fizicki ostete neispravan HDD, pa nam ga vrate sa naznakom fizicki ostecen i kao takvog ga opet damo kupcu, ili 128-bitnu karticu 7300GT, koja je crkla a zamenjena nam sa 8400GS 64 bita, da damo kupcu???

U Grckoj ako odmah ne zamenis komponentu, kupac ima pravo inspekciju da ti dovede.
 
Poslednja izmena:
Moja logika oko zamene na lici mesta je ako je u pitanju komponenta koje stalno ima na lageru pa se kao takva moze dati odma kupcu pod uslovom da je lager veci (ako takvih firmi ima sad uopste), ali mislim da ni jedna maloprodaja nece dati zadnji komad i tako trpeti gubitak
Ono sto je najgore u celoj prici je da najvece bitange od kupaca na lici musta u 90% slucajeva izvuku zamenu, meni to nikad nije niko ponudio a posto radim servis znam da takve bitange u 50% slucajeva same spale komponentu i jos idu djonom da izvuku zamenu odma (bas pre neki dan isao sa likom koji je u sd ram slot nabio ddr2 i spalio plocu i zamenjen mu je ceo komp)
 
Ja mislim da su samo kod nas trgovci toliko osetljivi na garanciju i vracanje robe ili novca,to je preko sasvim normalna stvar i ne kazem da treba svakom ispuniti zelju i zameniti mu bez reci,ali zasto praviti problem i filozofirati tamo gde je nesto ocigledno crklo!
Svakog od nas iznerviraju neki postupci ili greske u nekim prodavnicama,nebitno da li su velike ili male,a mene konkretno najvise nerviraju radnje koje su kao na nekom glasu tj dali su pare za reklamu,a kada odes tamo poluprazne i ona cuvena spika "nemamo,ali mozemo da ti nabavimo za 3 dana" e po tome vidim gde vise ne idem.
Jasno je meni da nece ljudi da zarobe pare na neku robu koja ne ide,ali konkretan je slucaj od pre godinu i po kada su bile aktuelne kartice ati 4850 i kada je bila opsta pomama za njima,ja odem da kupim,a oni meni "nabavicemo",znaci proizvod koji ide oni nemaju,dovidjenja,nema dalje nikakve price sa takvim nesrecnicima ,)
 
Vidi vani ce prodavnica dati zamenu odma ako radi na marzi od 20% i ima debeo promet, ako si slucajno kupio online kao vecina kupaca koji traze niske cene, na garanciju ces malo pricekat ili ces proizvod cak slati direktno proizvodjackom centru
Ne bi da branim ove nase jer stavrno ima stoke u MP-u (koja polako propada) ili ni na zapadu nije sve bajno kao sto zamisljamo
 
Vidim ja da bi najbolje izgleda bilo da mi koji radimo MP kupimo robu u VP,prodamo krajnjem kupcu i kao i svi ostali uputimo kupca u ovlasceni servis kod uvoznika za svaku pa i najmanju komponentu.Analogija su frizhideri,salamoreznice,standalone dvd playeri,televizori,....
Gde ste videli da vracate robu kupljenu u nekoj radnji u tu istu radnju u garantnom roku posle 2-3 meseca...e toga bato ima samo u IT svet-u...
I onda lepo vidite da je nablizhi servis u BG,NS,Chachku,Nisu...i onda platite slanje i vracanje...pa malo zovete 5-6 puta da li je gotovo...
Znachi pitanje je : Da li bi tada svi bili sretniji?
Ja,kao i vecina mojih kolega - SIGURNO!!!
 
Zakon je jasan sto se tice toga, nosis tamo gde si kupio. A to gde ces ti da saljes, iskreno me zabole.
 
Zakon je jasan sto se tice toga, nosis tamo gde si kupio. A to gde ces ti da saljes, iskreno me zabole.
Zamolio bih te da mi iscitirash taj chlan zakona.Plus...vidim da imash Sony Vaio...bash me onako interesuje gde bi ga ti vratio da mu se neshto desi?Ako si krenuo da razmishljash - nemoj.Vratio bi ga u ovlasceni servis zar ne?
 
Poslednja izmena:
Milion puta citirano, pisano ali evo opet

13. Prigovor (reklamacija)
Član 34.
Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.
Uz prigovor iz stava 1. ovog člana podnosi se račun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.
Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.
Ovlašćeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.
Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.
Član 35.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka u izvršenju usluge, potrošač ima pravo na:
1) otklanjanje nedostatka ili
2) vraćanje plaćenog iznosa ili na smanjenje cene srazmerno nedostatku izvršene usluge.
Ako potrošač pretrpi štetu prouzrokovanu proizvodom sa nedostatkom, odnosno neizvršenjem usluge ili izvršenjem usluge sa nedostatkom može da zahteva naknadu štete.
Prava iz stava 1 do 3. ovog člana potrošač može da ostvari pod uslovom da nedostatak nije nastao njegovom krivicom.


Ja sam Sony kupio u inostranstvu tako da to nema veze sa Srbijom jer on nema kod nas ovlasceni servis. Ovde je prica o nasim maloprodajama.
 
Poslednja izmena:
Balkanski%20Spijun...jpg

:D
 
Hehehehe!!!! Pametno, pametno na vreme! :D

@Abacus, znaci mi smo trebali da sacekomo pola godine na zamenu OCZ Reapeara i da damo coveku 3000 dinara. Ili da sacekamo da nam fizicki ostete neispravan HDD, pa nam ga vrate sa naznakom fizicki ostecen i kao takvog ga opet damo kupcu, ili 128-bitnu karticu 7300GT, koja je crkla a zamenjena nam sa 8400GS 64 bita, da damo kupcu???

U Grckoj ako odmah ne zamenis komponentu, kupac ima pravo inspekciju da ti dovede.


ako je tako onda menjajte dobavljaca. . . jos nisam cuo da neki dobavljac salje slabiji proizvod, namerno osteti proizvod ili daje pare u zamenu. . .
nisam nesto upucen u zakon ali koliko mi se cini, kad ti nesto crkne, mora biti zamenjeno istim ili boljim!

i mislimm da je fer da neka manja mp ima svoje delove koje ce dati kupcu na koriscenje dok se ne resi situacija sa njegovim delom

ja bih voleo da smo mi Grcka, ali ovo je Srbija...
 
@pavle93: problem nastaje ovde:
"Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge."
 
^
Evo resenja za taj problem (Zakon o obligacionim odnosima):

III Garancija za ispravno funkcionisanje prodate stvari
Odgovornost prodavca i proizvođača
Član 501
(1) Kad je prodavac neke mašine, motora, kakvog aparata, ili drugih sličnih stvari koje spadaju u takozvanu tehničku robu predao kupcu garantni list kojim proizvođač garantuje ispravno funkcionisanje stvari u toku određenog vremena, računajući od njene predaje kupcu, kupac može, ako stvar ne funkcioniše ispravno, zahtevati kako od prodavca tako i od proizvođača da stvar opravi u razumnom roku ili ako to ne učini da mu umesto nje preda stvar koja funkcioniše ispravno.
(2) Ovim pravilima ne dira se u pravila o odgovornosti prodavca za nedostatke stvari.
Traženje opravke ili zamene
Član 502
(1) Kupac može zbog neispravnog funkcionisanja zahtevati od prodavca, odnosno od proizvođača opravku ili zamenu stvari u toku garantnog roka, bez obzira na to kad se nedostatak u funkcionisanju pojavio.
(2) On ima pravo na naknadu štete koju je pretrpeo usled toga što je bio lišen upotrebe stvari od trenutka traženja opravke ili zamene do njihovog izvršenja.

Troškovi i rizik
Član 505
(1) Prodavac, odnosno proizvođač je dužan da o svom trošku prenese stvar do mesta gde treba da se opravi, odnosno zameni, kao i da popravljenu, odnosno zamenjenu stvar vrati natrag kupcu.
(2) Za to vreme prodavac, odnosno proizvođač snosi rizik za propast ili oštećenje stvari.
 
Milion puta citirano, pisano ali evo opet

Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.


Samo kratak naglasak na za koje se ne izdaje garantni list
Prvih sedam dana od kupovine moze da se pozove na skrivene nedostatke, vrati u radnju itd.
Ako u garanciji kaze da roba ide u servis, onda roba ide u servis. Tako je sad za skoro sve laptope, ni ne idu prakticno vise u maloprodaju (osim ako je drugacije naglaseno).

I abacus je u pravu sto se toga tice, ali je problem sto je vecina mp registrovana kao preduzece za proizvodnju i prodaju racunara. Jer npr ako kupis IBM ili DELL jasno je ko je proizvodjac, ali ko kupi racunar koji si ti sklopio, onda si ti proizvodjac...

Druga stvar, ako cemo sve sa uvoznikom da resavamo, onda nam pilicarske MP ni ne trebaju. Lepo uzmem sajt emmi, pakom, comtrade... porucim sta mi treba (po ceni 20% nizoj od tvoje mp), stigne mi i vozi. Ako mi nesto ne odgovara vratim opet kurirom i tako...
U prevodu ako neces da resavas reklamacije, onda nema ni svrhe da postoje MP.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno