Šta je novo?

MSI i Pakom - (Ne)Ostvarivanje garancije

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Mozete li mi objasniti na cega se odnose reci: "pick up & return"?


http://rs.msi.com/templates/html_service.htm - prazna stranica, klik na garancija - prazna stranica

Mislim da je vrlo lep potez MSI-ja sto je odgovorio javno na bechmark forumu i sto ne okrece glavu od problema vec pokusava da ih resi.

Pickup and return --> Korisnik pozove MSI Call Centar na tel. 0700 108 108 i prijavi kvar. Call centar uzme podatke i posalje kurirsku sluzbu. Kurirska sluzba preuzima notebook i nosi u servis. Nakon popravke/zamene kurirska sluzba preuzima notebook od servisa i vraca korisniku na kucnu adresu.
 
Poslednja izmena:
a sta bude u slucaju da kurirska sluzba u trasnoprtu od korisnika do servisa osteti laptop?
 
Ja mogu samo da iznesem moje iskustvo sa MSI, ili čijim već, servisom.
Prijavio sam kvar u sredu, u četvrtak je došla k.služba po NB, u ponedeljak mi je vraćen ispravan NB.
Bio sam prijatno iznenađen. Da napomenem samo da je problem bio u DVD rezaču i nosaču-ležištu ekrana.
Nisam čuo za bolje uslove kod bilo koje druge firme čiji se laptopovi prodaju po Srbiji. E sad, što se ponekad postupak zakomplikuje... Ipak je ovo Srbija.
 
Drago mi je sto se MSI oglasio i prema onome u njihovoj izjavi izgleda da zele da uticu da stvari krenu nabolje.
Ali da ne prebacujemo loptu u dvoriste kurira - ipak je pakom taj kome MSI treba da udari packu. Cak i da kuriri ostete laptop nije problem, odmah istog dana moze opet da se posalje nazad. Problem je sto ljudi cekaju dugo, prodje im (kao nekim ljudima sa pocetka thread-a) vise od mesec dana garantnog roka dok laptop stoji u servisu, a nekima se vrati sa jos vecim kvarom (za koji nisu ni znali da postoji)


@pcv : meni su kuriri pokupili laptop 2 sata posle prijave servisu :D
 
Poslednja izmena:
Omnik je napisao(la):
Kao sto sam vec naveo. Uslovi su svuda isti.
Situacija za MSI servis je bolja nego u recimo Nemackoj gde vazi samo "pickup and return" bez vremenskog ogranicenja (osim zakonskog naravno).

Mozda je to zato sto na zapadu MSI ne bi smeo da reklamira da ce obaviti servis za 72 sata a da to ne izvrsi ma sta pisao malim slovima i iza zvezdica
 
Ako se ne varam, na kraju uvek ispadne (ne ispadne, stvarno je tako) da smo mi sami nesposobni da uradimo nesto kako valja...

MSI jeste doneo know&how, uveo proceduru koja je jasna, napravio organizaciju, angazovao servis koji to treba da isprati na pravi nacin - a nesto ne funkcionise. Nema potrebe da uperim prst u bilo koga, sve je kristalno jasno - narocito nakon toga sto imamo ljude iz MSI-ja koji su nam sve pojasnili. Neko ce sada da me optuzi za nedostatak patriotizma, ali moje jasno misljenje je da smo nesposobni da ista uradimo, cak i kada nam "nacrtaju". Imao sam prilike da vidim dosta drzava, ne samo ove omrazene zapadne, pa da se uverim kako to treba da izgleda a kako je ovde
 
Neko ce sada da me optuzi za nedostatak patriotizma, ali moje jasno misljenje je da smo nesposobni da ista uradimo, cak i kada nam "nacrtaju". Imao sam prilike da vidim dosta drzava, ne samo ove omrazene zapadne, pa da se uverim kako to treba da izgleda a kako je ovde

E, sad se poteze pitanje standarda, kolike mi imamo plate u Srbiji, a kolike oni na zapadu? :p
Koliko para toliko muzike, ona nasa narodna.
Jesam li upravu? :D
 
Poslednja izmena:
Pa laptop nije nishta jeftiniji ovde nego tamo...tako da... ....nije da ga ovde daju za 10% cene na zapadu pa da mozhe da se kuka....shto bi ishta ovde bilo gore nego tamo?
 
Ha, pa maltene ispada da mi treba da ispastamo zato sto serviseri ovde imaju manje plate...
 
@spaxon - Mislim da nisi. Nije ovde primarno pitanje plate servisera, nego drugih pomenutih stvari - koliki je lager rezervnih delova, koliko ima tih servisera, koliki je kapacitet servisa i da li ti ljudi imaju mogućnosti i znanja da sve što je stiglo obrade i vrate kupcu u tih (loše obećanih) 9 radnih dana. Kao što sam naveo svoje tumačenje 72h pojma bez zvezdice, u slučaju dovoljne obučenosti i lagera, sasvim je moguće izvesti i u 3 dana celu proceduru, servis ne mora da radi od 8 do 16h, postoji i nešto što se zove rad u smenama, lager, a ne naručivanje iz Holandije... No dobro, kao što si i sam primetio - koliko para, toliko i muzike.

Iako je lepo od MSI-ja koji se zvanično oglasio, mislim da ne treba da očekujemo njihovo prizanje da je 72h u '72h pickup and return' frazi obična navlakuša. Copycat je pitao zbog čega to ne sme da se stavi u normalnoj državi poput Nemačke nego tamo stoji samo 'pickup-and-return0'. U prevodu, ovde sve može iliti 'u redu je, malo navlačimo kupce na tih 72h, ali i tako niko nema sličnu uslugu'. To ne treba dalje komentarisati, mislim da je dovoljno što su se ljudi javili i hoće da izađu u susret kupcima, makar i na ovaj način. Za Srbiju puna kapa.
 
Poslednja izmena:
A sto se servisera tice : "ne mogu oni nas toliko malo da plate koliko mi mozemo malo da radimo" :)
 
@spaxon - Mislim da nisi. Nije ovde primarno pitanje plate servisera, nego drugih pomenutih stvari - koliki je lager rezervnih delova, koliko ima tih servisera, koliki je kapacitet servisa i da li ti ljudi imaju mogućnosti i znanja da sve što je stiglo obrade i vrate kupcu u tih (loše obećanih) 9 radnih dana. Kao što sam naveo svoje tumačenje 72h pojma bez zvezdice, u slučaju dovoljne obučenosti i lagera, sasvim je moguće izvesti i u 3 dana celu proceduru, servis ne mora da radi od 8 do 16h, postoji i nešto što se zove rad u smenama, lager, a ne naručivanje iz Holandije... No dobro, kao što si i sam primetio - koliko para, toliko i muzike.

Naravno i ostalo sve sto si naveo, lager, broj servisera, kapacitet, (ne)strucnost, (ne)profesionalnost, plata...
Kada sve to saberes, auuuuhhh :crash:
 
Poslednja izmena:
za platu nije krajnji kupac kriv...to ti sa shefom/gazdom.....
U Srbiji gazda ne bi dao vecju platu ni da ima 10x vecji promet....nazhalost moto gazda je: "zashto bi kad imam josh 20 koji bi radili za ove pare"
 
pa zato i imamo ovakve situacije. napolju se strucnjaci cene i samim tim i nema ovakvih neprijatnih situacija, kao sto su stosketu vratili izgreban laptop i sl.
 
Ma na kraju krajeva u Pakomu malo sta ima i da se kupi, plus su skuplji znaci izbegavati ih svakako.
 
Evo i ja zvanicno da objasnim oko servisa i kako sve funkcionise...

Svaki servis na zapadu radi na ovaj naci koji je MSI definisao u Srbiji i tu nema nista sakriveno, suprotno zakonu ili sl. U zakonu stoji da slucaj treba da se resi u roku od 30 dana i da moze kupac da dobije nov uredjaj iste klase ili vracanje para, nista drugo znacajno nije definisano.

Normalno radno vreme je od ponedeljka do petka i svaki dan ima 8 radnih sati ni tu nista nije novo ili sporno. Takodje jasno su definisani i praznici itd. MSI se trudi da ne predje rok a u situacijama kad je rok prekoracen tj. delovi nisu dostupni, stupamo u kontakt sa krajnjim kupcem i isti dobija poptuno nov MSI notebook. Navescu da korisnik dobija vaucer od MSI Servisnog centra i UVEK dobija slican ili skuplji notebook sa boljim specifikacijama u poredjenju sa NB koji nije moguce popraviti. Ovo vam moze potvrditi i sam pokretac ovog threada.

Ovakvi slucajevi su velikom vecinom resavaju u roku od 16-17 radnih dana jer je tu ogromna birokratija + vreme dok novi NB stigne u Srbiju iz Holandije. Na kraju krajeva, koliko sam ja upucen ni jedan nas kupac nikad nije bio ostecen za bilo sta vec je sve fino reseno.

Do sada nismo imali primedbi jer svakome kome nije bilo moguca popravka notebook-a u normalnom vremenu je resen slucaj i dat je izbor zamene koju mi predlozimo ili povracaj novca.
Ovde se misli na rok od 72 radna sata ? Ili na onih 30 dana koji su spomenuti ? Ako se misli na 30 dana onda mi nije jasno čemu služi reklama da će biti popravljen za 72 radna sata ?
 
Pa stosketu su slovenci jedino zeznuli sto nisu povezali zvucnike, ali zato utegnuli laptop dobio BR-RE koji je 200e skuplji i sve reseno za 7 dana.

Posle svih ovih prica i iskustava stvarno ispada lakse da se kupi proizvod u inostranstvu i da ga platis manje i da nemas garanciju.
 
Ma na kraju krajeva u Pakomu malo sta ima i da se kupi, plus su skuplji znaci izbegavati ih svakako.

Ma u kojoj prodavnici kupio npr. MSI laptop u slucaju kvara ides u pakomov (MSI) servis, tako da ne mozes da ih izbegnes.
 
Poslednja izmena:
Nije ovde primarno pitanje plate servisera, nego drugih pomenutih stvari - koliki je lager rezervnih delova, koliko ima tih servisera, koliki je kapacitet servisa...

Koliko znam u Pakomu ima dva servisera za NB (koji inace rade i razne druge stvari). Naravno, gazdi nije u interesu da zaposli veci broj servisera jer su oni "nepotreban" trosak. MSI verovatno placa 10-20 000 EUR mesecno za servis, plus delovi, plus godisnje desetina celih NB za zamenu (koji inace zavrse u prodaji). Znaci gazdi je najbitnije zarada a za nas potrosace bas ga...:cigar:
 
Ako se ne varam, na kraju uvek ispadne (ne ispadne, stvarno je tako) da smo mi sami nesposobni da uradimo nesto kako valja...

MSI jeste doneo know&how, uveo proceduru koja je jasna, napravio organizaciju, angazovao servis koji to treba da isprati na pravi nacin - a nesto ne funkcionise. Nema potrebe da uperim prst u bilo koga, sve je kristalno jasno - narocito nakon toga sto imamo ljude iz MSI-ja koji su nam sve pojasnili. Neko ce sada da me optuzi za nedostatak patriotizma, ali moje jasno misljenje je da smo nesposobni da ista uradimo, cak i kada nam "nacrtaju". Imao sam prilike da vidim dosta drzava, ne samo ove omrazene zapadne, pa da se uverim kako to treba da izgleda a kako je ovde

Pocni od toga da, primera radi, od trenutka kada iz Toshibe trazis rezervni deo do stizanja istog na nasu granicu prodje 2-4 dana.
Kad deo stigne na nasu granicu AKO imas MNOGO srece nasa carina ce da zavrsi za 7 dana, ako nemas srece traje i 30 dana :d
Da ne spominjemo prevoz unutar Srbije koji traje duze nego da posiljka ode do fabrike van Srbije i vrati se nazad :S:

Znaci, mogu da nam crtaju do mile volje, mi smo jos uvek na nivou despotizma bez despota ali posto glumimo demokratiju a despot i bic nam, jelte, fale, onda smo tu gde jesmo :whip:
 
Pocni od toga da, primera radi, od trenutka kada iz Toshibe trazis rezervni deo do stizanja istog na nasu granicu prodje 2-4 dana.
Kad deo stigne na nasu granicu AKO imas MNOGO srece nasa carina ce da zavrsi za 7 dana, ako nemas srece traje i 30 dana :d
Da ne spominjemo prevoz unutar Srbije koji traje duze nego da posiljka ode do fabrike van Srbije i vrati se nazad :S:

Znaci, mogu da nam crtaju do mile volje, mi smo jos uvek na nivou despotizma bez despota ali posto glumimo demokratiju a despot i bic nam, jelte, fale, onda smo tu gde jesmo :whip:

Sto znaci da je servis 72h, itekako moguc kod nas! :D
 
Poslednja izmena:
Naravno da imaju delove, svakako ne narucuju neke standardne stvari svaki put ponaosob. Realno, problem moze nastati kod nekih nestandardizovanih kvarova ili nekih EOL modela gde vise nema ni rezervnih delova na stoku proizvodjaca
 
pa zato i imamo ovakve situacije. napolju se strucnjaci cene i samim tim i nema ovakvih neprijatnih situacija, kao sto su stosketu vratili izgreban laptop i sl.

Samo da se zna nisu meni vratili izgreban laptop, ja imam Dell Studio lap i servisirao sam ga u Sloveniji uz pomoc Pavleta.

Slucaj je user copycat u temi OVDE

Zamenili su mi neispravan DVD drajv i ugradili BluRay rezac umesto.

Takodje su mi ugradili Bluetooth koji je u startu nedostajao. U procesu zaboravise da prikace zvucnike.

Onda sam ga odneo u List Solutions i oni su mi naplatili 600 dinara da ih povezu (lap je pod garancijom)

U Srbiji nisu ni hteli da cuju za zamenu dok ne platim shipping delova, koji kosta od 40-85 evra po delu.
 
Citam onaj post od MSI-a i nigde ne vidim da spominju nekakvu promenu u servisu ili bilo sta na njihov racun. Ako ima problema obrati se direktno MSI-u ili snosi posledice. :D
Nije mi jasno da tako jaka firma kao sto je MSI jednostavno ne promeni distributera i servis kada je ocigledno podbacio na svim planovima.
 
Ipak se ovde radi o pojedinacnim slucajevima i ne treba generalizovati stvari: kao sto imas prilike da vidis u istom ovom threadu, ima i onih zadovoljnih servisnim uslugama koje je obavio isti taj servis. To sto se MSI obratio u ovom threadu jeste vrlo lepo i znaci da misle o tome...

Da li vi svoja prijateljstva ili poslovne partnere menjate tako lako i preko noci? Problemi se desavaju u svakom poslu i tu su da se resavaju od slucaja do slucaja, ne da se dogovori gaze preko noci. Svakako da mesta poboljsanjima ima ali to bih u ovom slucaju ostavio MSI-ju i Pakomu da rese
 
@Peca: pa dobro, ako su upoznati sa konstantno losim Pakomom, zasto ih drze za partnera ? Pobogu zar nema ni jedna druga firma u Srbiji da radi MSI osim Pakoma ?

Istrcao sam se - luio sam quick reply a da nisam procitao thread do kraja.

Nema potrebe Peco da mi odgovaras :)

Ono sto se meni ne dopada je to sto ljudi misle da je na zapadu sve lako a ovde sve tesko. SVUDA JE TESKO davati kvalitetnu uslugu. Nije to privilegija Srbije.

pazite recenicu:

"Želim da napomenem da niti malo nije lako u Srbiji održavati servis po zapadnim normama, sa tom problematikom smo odavno upoznati. Od samog starta našeg poslovanja ovde, naročito u segmentu prenosnih računara, želeli smo da naš uobičajeni princip rada na svim tržištima prenesemo i ovde: da korisnicima u Srbiji ponudimo brzu, korektnu i profesionalnu servisnu uslugu. Ukratko, sve ono što niko do sada ovde nije uspeo da uradi. Naš potez na ovom tržištu, pri tome mislim na “72h hours pick up & return” jeste nešto što niti jedna firma pre nas na ovom tržištu nije ponudila jer je za tako nešto bilo potrebno i veliko ulaganje i velika doza hrabrosti. Neki od konkurenata su čak svoju garanciju smanjili sa 2 na 1 godinu. Da razjasnim jednu nedoumicu oko koje je i ranije bilo polemike na forumu: 72h podrazumeva trenutak od kog računar “uđe” u naš ovlašteni servis, mi jednostavno ne možemo uticati na probleme u transportu jer je to van našeg domašaja."

Pa ako je kompaniji tesko da konstantno ulaze napor u odrzavanje kvaliteta onda neka otvore buregdzinicu pa ce da vide da ni tu nije lako raditi posao po visim standardima.

Ovo je klasican primer da zaista zele da urade nesto dobro ali jednostavno NE ZNAJU kako.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno