Šta je novo?

Fer i posteno..

Nema tu Z od zakona, kraj priče.
 
Pa baš zbog toga što je "kartica loše procenjena" nisu uradili po zakonu već su probali da ga zavrnu , pa ako prođe prođe ;)
 
Rama nisi u pravu,vraca se novac po ceni od tog dana.
Ako je uredjaj kostao 10000 din i posle 2 godine dodje do povracaja sredstava,normalno njegova vrednost vise nije 10000 din nego recimo 6000 din,kupac dobija tih 6000 din,nikako 10000 din.
Jedini problem u ovoj prici sto je kartica lose procenjena,ali uradili su po zakonu,kraj price.


Kako nije u pravu kad je napisao isto sto i ti i jos dodao informaciju o tome kakve su opcije kad prodavac nema robu na lageru? :smash:
 
Upravo sam dobio HD4350 PCIe, a 100% sam siguran da je dogovorena bila HP4350 AGP, nisam obratio paznju u prvi mah pa sam potpisao otpremnicu.
Dizem ruke, koje su to.. ne znam ni kao da ih nazovem..
 
Mene zanima da li maloprodaja može preventivno da spusti cenu robe koje ionako nema više na lageru i u prodaji i da tako obezvredi stavku " da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja"?
Ako je tako nešto moguće kako se onda izboriti sa tim?
 
@ geiger
Mogu to mirne duse da urade, jer kad vec u svemu bunare i gledaju da sto vise ucare od kupaca (cast izuzecima mnogo puta pomenutim na forumu), zasto ne bi i to mogli, a nacin da taj potez opravdaju ce takvi lako naci (recimo snize cenu za poslednji primerak proizvoda za koji znaju da ga vise nece nabavljati a to nazovu akcijom ili nesto vec slicno), sto se da videti na brojnim primerima pokusaja da se zavrne kupac.
A kad tako nesto urade ti si jednostavno nemocan da ista uradis jer zakon kaze poslednja cena koja je bila i on ti poslednju cenu i racuna.
 
Ako nema robe na lageru ne postoji poslednja cena, već se vraća pun iznos sa fiskalnog računa...
 
...vraca se novac po ceni od tog dana.
Ako je uredjaj kostao 10000 din i posle 2 godine dodje do povracaja sredstava,normalno njegova vrednost vise nije 10000 din nego recimo 6000 din,kupac dobija tih 6000 din,nikako 10000 din.

Ja sam 4x2GB Apacer platio 6900 din u Imtelu. Pošto nije radila kako treba otišao sam da mi je zamene, a pošto nisu imali istu vratil su mi 7300 koliko je koštala u poslednjem momentu kada su je imali.

A ako se proizvod vise ne nalazi u prodaji, kupcu se vraca novac u iznosu koji je jednak zadnjoj maloprodajnoj ceni, osim ako ta zadnja cena nije bila veca od iznosa na fiskalnom...

Ako nema robe na lageru ne postoji poslednja cena, već se vraća pun iznos sa fiskalnog računa...

Dajte ljudi dogovorite se vise jel se vraca iznos sa fiskalnog ili poslednja cena koja je bila dok se proizvod nalazio u maloprodaji. :smash:
 
Najcesce se vraca onoliko koliko uspete da se dogovorite (na zalost). U sustini bi trebao fiskalni ili gotovinski racun da diktira cifru za povracaj novca.
Mogu da se setim minimalno 7-8 reklamacija koje sam imao po razlicitim firmama (mnoge se spominju ovde po forumu). Recimo za crknuti DeathAdder sam dobio cifru koju sam platio iako je u tom trenutku (6 meseci nakon kupovine) kostao preko 1000din. manje. Crkla mi je i 7900GS kupljena u Pinu, za 10ak dana sam imao mogucnost da odaberem bilo koju grafu sa lagera u vrednosti od oko 100e (uzeh ovaj 9600GT).
 
Poslednja izmena:
Po stoti put:
U slučaju reklamacije, MP mora da vam zameni neispravnu komponentu za istu.
Ako nema istu, može da vam ponudi odgovarajući ili bolju na šta vi ne morate da pristanete! (iz raznih razloga, estetskih, ergonomskih, finansijskih...)
Kao treća i poslednja opcija ostaje vraćanje iznosa sa fiskalnog.
Sve ovo je provereno, ja sam proveo 30 dana u cimanju sa KimTEC-om i Metro Cash&Carry-em.

Uvek bude malo natezanja i pokušaće da vas "urade", na žalost, tako su određena "lica" ili bolje da ih nazovemo "likovi" obučena i to im je posao.
Vaše je da naučite zakon tj. samo pojedine članove, i da (se) pozivate (na) inspekciju.

Tačka!
 
@mastercula

Kako bre nisi izvalio za PCI-E? Pa em na kutiji pise em vidis na kartici.. qq

A taj potez sa njihove strane je krajnje podmukao...
 
@mastercula

Kako bre nisi izvalio za PCI-E? Pa em na kutiji pise em vidis na kartici.. qq

A taj potez sa njihove strane je krajnje podmukao...

Imao je on ocigledno isuvise mekan pristup, celokupnoj toj situaciji.

Inace ovo sto kaze Superstarr je u potpunosti tacno, jer sve ostalo tipa odredjivanje vrednosti kartice po necijoj zamisli, jednostavno zakonski i logicki nije izvodljivo, vec se uvek gleda cena sa fiskalnog racuna, toliko si dao para, eto i dokaza i dovidjenja.
 
@ Martin procitaj ponovo zakon clan 35 koji je postavljen u ovoj temi,nemamo sta da se dogovaramo,sve je jasno ko dan.
Vraca se na dan vrednosti tog artikla,ne sa fiskalnog.
Imtelov primer je nesto drugacije jer je cena taj dan otisla gore,ali vratili su po vrednosti tog dana,ne sa fiskalnog.
Primeri su obicno da vremenom opadne vrednost tog proizvoda pa ti vrate manju cifru,tj vrednost tog dana kojeg dobijas pare iz maloprodajnog objekta.

Član 35.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.
 
A da razjasnimo i ovo > Ko bira koju će od te 3 varijante ? Kupac ili prodavac ?
 
Pa pise ti lepo: potrosac ima pravo na: - dakle kupac bira.
 
Ovo je 100% tačno. Ja sam 4x2GB Apacer platio 6900 din u Imtelu. Pošto nije radila kako treba otišao sam da mi je zamene, a pošto nisu imali istu vratil su mi 7300 koliko je koštala u poslednjem momentu kada su je imali (očito išao kurs na gore). Ja kad su oni ispali fer doplatio još malo i uzeo Geil-a.

Ako sam ja shvatio pokretača teme on nije ovo kupio u njihovoj maloprodaji kao krajnji kupac, već kao firma od firme gde u principu važe drugačiji odnosi.

Uzeo Maxtora od 160 GB SATA u Imtelu (sa 3 godine garancije), platio 8000 dinara, dobio posle 2 godine 2000 dinara. U datom trenutku, HDD je vredeo 2000 dinara (po njihovoj proceni barem).

Naravno, za te pare nisam mogao da kupim nov HDD u drugoj prodavnici.
 
Poslednja izmena:
@ Martin procitaj ponovo zakon clan 35 koji je postavljen u ovoj temi,nemamo sta da se dogovaramo,sve je jasno ko dan.
Vraca se na dan vrednosti tog artikla,ne sa fiskalnog
.
Imtelov primer je nesto drugacije jer je cena taj dan otisla gore,ali vratili su po vrednosti tog dana,ne sa fiskalnog.
Primeri su obicno da vremenom opadne vrednost tog proizvoda pa ti vrate manju cifru,tj vrednost tog dana kojeg dobijas pare iz maloprodajnog objekta.

Član 35.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.

Niko nije ni rekao suprotno, to je u slučaju ako je proizvod još uvek aktivan. Onda se vraća vrednost na taj dan. Ako proizvod nije aktivan (nema ga na lageru / neće se više uvoziti ) vraća se iznos sa fiskalnog...
 
Poslednja izmena:
... što nas opet dovodi na post #71 gde sve jasno piše, samo ko hoće da lepo to pročita. ;)
:wave:
 
@ Martin procitaj ponovo zakon clan 35 koji je postavljen u ovoj temi,nemamo sta da se dogovaramo,sve je jasno ko dan.
Vraca se na dan vrednosti tog artikla,ne sa fiskalnog.

*** ja jedino vidim da svako drugacije tumaci odredbe zakona i svako ih vidi na svoj nacin a istina je samo jedna.
Eto da ne idem dalje, u postu iznad tvog drugacije se tumaci sta je radnja duzna da vrati - ti kazes vraca se na dan vrednosti a Prostreet kaze da se uvek gleda cena sa fiskalnog racuna

Btw ja sam lepo razumeo sta kaze clan 35. i sta se kaze u postu br. 71 samo sam naglasio da ima i mnogo onih koji tvrde drugacije, a kod nas se inace cesto primenjuje sopstveno tumacenje zakona tako da me nimalo ne cudi ni da je i drugacije resavan problem.
 
Po meni trebao si da dobiješ ili adekvatnu kartu ili novac koliko je pisalo na fiskalnom kad si kupio kartu . Drugo što se Altija tiče ja o Altiju imam samo lepe reči , Dakle trebala mi je matična koju niko nije želeo da uveze ASrock A770 crossfire i izašli su mi u susret i nabavili a kada je ista crkla iz meni i sad neobjašnjivih razloga dobio sam adekvatnu zamenu a sve to nije išlo preko Winwina već preko Pozitiva i Novog Sada . Ista priča mi se desila i sa Dfi 790gx koja je na moju želju zamenjena bez reči za 790fxb i još da dodam kad sam kupio 790gx nisam dobio adapter za povezivanje integrisane grafike jer ga Dfi u prvim pošiljkama ove ploče nije pakovao ali sam ga na svoje iznenađenje video spakovanog u kutiji sa pločom koju sam dobio u zamenu ( iako je uz ploču koju sam odabrao kao zamenu nepotreban ) . Što se tiče Winwina tu mi je priča malo drukčija iako je to Altijeva maloprodaja , naime dvoumio sam se oko kupovine Gigabyte 790x ploče i Dfi 790gx i kada sam otišao u prodavnicu u Jevrejskoj dočekao me je jedan ljubazan serviser ( ili tako nešto ) u tada tek otvorenoj radnji i zajedno smo pogledali obe ploče bio sam veoma zadovoljan uslugom i kada sam bio spreman da trgujem otišao sam kod ,,prodavca,, koji je rekao cenu Gigabayta 6000din veću nego na sajtu Winwina ( tada 16000din ) i kada sam mu rekao da tu nešto nije u redu on mi je odgovorio da se ne čudim jer je to poznata firma Gigabayte , nisam imao komentar samo sam se okrenuo i otišao . Poenta moje priče je da otvoreno stajem u odbranu Altija jer ne moze biti odgovoran za svaku grešku nesposobnih pojedinaca koji rade po maloprodajama i da si pre svega trebao da ukoliko nisi zadovoljan kontaktiraš Alti lično i njihovu službu za reklamacije i ja sam uveren da bi rešenje bilo pozitivnije .
 
Poslednja izmena:
Zanima me kako ide kod monitora, recimo crkne monitot koji je u garanciji, da li kupac ima pravo da trazi zamenu za novi, ili mora da pristane na to da monitor ode ne popravku, i da dobije nazad taj isti samo popravljen monitor, recimo kada 2-3 do 6 meseci ili vise?

I kako bese zamena (bez popravki) proizvoda treba da se obavlja u prvih 7-8 dana po kupovini?
 
Ako mogu da ga poprave ti nemaš izbora.
Jedino da moliš boga da opet rikne u garanciji i da više ne mogu da ga poprave.
 
Pre par godina uzmem prvi put polovnu graficku, odem iskesiram a na racunu cena 49000 din u nekoj maloj NS radnji. Probam graficku imala je nekakvih probelma vise se i ne secam kojih. I ajde odnesem ja to u radnju i nije proslo 10 dana zovu mene iz radnje i kazu uvoznik je rekao da moze u zamenu 8800gts tada je bila oko 400e (tek kada se pojavila) ili da cekas jos 35 pa da dobijes pun iznos.

U tom momentu mi je trebala graficka i odabrao sam nju. Nije bilo nikakvih problema ili toga da ce oni procenjivati.
 
Pre par godina uzmem prvi put polovnu graficku, odem iskesiram a na racunu cena 49000 din u nekoj maloj NS radnji. Probam graficku imala je nekakvih probelma vise se i ne secam kojih. I ajde odnesem ja to u radnju i nije proslo 10 dana zovu mene iz radnje i kazu uvoznik je rekao da moze u zamenu 8800gts tada je bila oko 400e (tek kada se pojavila) ili da cekas jos 35 pa da dobijes pun iznos.

U tom momentu mi je trebala graficka i odabrao sam nju. Nije bilo nikakvih problema ili toga da ce oni procenjivati.

Imao si obe zakonske mogucnosti, jedino sto ne znam oko broja dana, da li su imali zakonski pravo da te drze na cekanju 35 dana da si se odlucio za lovu, ili gledali tako da te navedu na zamenu kartice?
 
Ne verujem da je to bilo jer oni nisu imali karticu uopste kod sebe a fazon je bio da uvoznik njima uplati pa ja onda da dodjem po novac. Cak mi se svidelo i to sto su mi dali kao mogucnost da ne idem do NS po karticu nego sam je preuzeo u BG-u kod uvoznika.
 
Ako nema robe na lageru ne postoji poslednja cena, već se vraća pun iznos sa fiskalnog računa...


Nije tacno! Itekako postoji poslednja cena i za artikle kojih vise nema na lageru. Cemu onda sluzi vodjenje evidencije o ulazu/izlazu robe, cemu onda silne otpremnice kalkulacije itd!?

Ono sto ne znamo je zapravo koliko dugo mora da se cuva poslednja cena za artikle kojih vise nema (i koji izmedju ostalog vise nisu aktuelni). Za ovo mora da postoji neka tacka u zakonu, samo nisam uspeo da nadjem.

Dakle, kao sto je vec neko rekao, novac sa fiskalnog racuna nema veze sa zivotom kada se vrsi povracaj novcanih sredstava (osim u varijanti ako cena uopste nije menjana u odnosu na datum kupovine).
 
Pa, logično bi bilo (i bolje za prodavca, rekao bih) da čuva poslednju cenu onoliko dugo koliko traje garancija na poslednji primerak robe koji je prodao. U suprotnom, opet logično, moraće da vrati iznos sa fiskalnog računa, jer nema drugog podatka o ceni robe.
 
Poslednja izmena:
Lifetime warranty za SDRAM u jednoj poznatoj beogradskoj firmi, placena 2200din 256 MB pre 3 godine. Prosle godine pocne da brljavi, odnesem ali imali su samo noviju jednostranu (ova je bila dvostrana). Uzmem tu, odnesem kuci probam, nece da radi kod mene. Vratim se opet, kazem nece da radi, oni probaju kod njih radi, i kazu mi da nece vise imati starije dvostrane. Vrate mi polovinu para sa fiskalnog racuna, 1100 din.
 
Lifetime warranty za SDRAM u jednoj poznatoj beogradskoj firmi, placena 2200din 256 MB pre 3 godine. Prosle godine pocne da brljavi, odnesem ali imali su samo noviju jednostranu (ova je bila dvostrana). Uzmem tu, odnesem kuci probam, nece da radi kod mene. Vratim se opet, kazem nece da radi, oni probaju kod njih radi, i kazu mi da nece vise imati starije dvostrane. Vrate mi polovinu para sa fiskalnog racuna, 1100 din.

A, sa drugom polovinom para otisli posle na pljeske i pivo, verovatno.
 
Nazad
Vrh Dno