Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Ne znam zašto toliko smetaju stare mape.Meni naprotiv nedostaju stare mape koje su izostavljene, naročito Bar i wildterithory odnosno Rostok, pa i stari deo Red Firest i Radar.Koliko sam ja razumeo ideja originalnog Stalkera i jeste bilo da cela Zona bude celina i da se može slobodno kretati njome.Neko će reći, pa kad ti nedostaju stare mape onda igraj SoC, pa i igram.Nije poenta u tome, mislim da ako se nova priča odvija na starim lokacijama to ne oduzima draž novoj priči.Možda se varam.Kako kome.Koliko filmova je snimano na potpuno istim lokacijama, naprimer Pariz, Njujork, L.A. itd.I nikom nesmeta.

Pa da, prvobitna ideja jeste bila jedna jedinstvena celina, ali se od tog koncepta ocigledno odstupilo, pa cenim da kad je vec tako onda neka se odluce... ili jedno ili drugo! I koliko vidim odlucili su da sve bude novo u ovom najnovijem nastavku, sto je svakako dobro. Jer naizad, nekako su uvek najgore prolazila nekakva polovicna resenja, a CS je po tom pitanju bio pomalo neodredjen. A inace i meni su nedostajale neke mape iz SoC-a, narocito one urbanije mape u gornjem delu, i bio bih srecniji da sam se prosetao bas tim mapama nego li dosadnim garbage-om...

Takodje verujem, da je ovde jos jedan detalj dobrim delom doprineo da se nema potpun osecaj celovitosti Zone. Naime, verujem da bi smo svi imali mnogo bolji osecaj jednog jedinstvenog, ogromnog i celovitog prostora, da se mape ne ucitavaju pojedinacno vec da su sve mape objedinjene u jednu veliku koja bi se ucitavala dinamicki, kao napr. Far Cry 2... U tom slucaju bi ova tvoja konstatacija bila potpuno opravdana, dok ovako Zona mi vise lici na jedno parce terena koje je podeljeno na zasebne celine, a to bas i nije isto i onda imas ovu situaciju gde su prakticno nove mape i nove celine neizostavna stvar, a bez starih se moze ili mora... Nazalost... A inace, ni meni ne smeta da igram novu igru (narocito ako je prica dobro osmisljena) na starim lokacijama, ali posle dve igre, cini se da su iste ipak potrosene... Tako ti je to u svetu igara... ;)
 
@Vlada>>>
Daleko od toga da ne volim nove mape, naprotiv.To upravo i jeste lagano kompletiranje cele mape Zone, što bih voleo da se odradi.I da seve mape da budu aktivne u tom budućem STALKER 2 .Pa nek igra bude i 15GB pa šta.Ko zamera autorima GTA4 što je 13-14GB.Stalker je igra koja nebi trebalo da se može preći za dva, tri dana igranja, i plus svaki put kad je igraš da je malo drugačije.
Eto već sama najava novog nivo Pripyat mi je ostavila gorak ukus.Bre, fanovima Stalkera je gotovo jednoglasno najviše nedostajala mapa Pripyat, stara, i sad rade drugi deo grada.To je OK i očekujem da će biti super ali stari deo je fenomelan i lepo bi bilo kad bi Pripyat bio kompletan i potpuno otvoren bez teleportova.Verovatno je to lako reći ali mnogo teško realizovati.Eventualno to podzemlje da bude zasebno sa telepotom a ostalo da bude kompletan grad sa manje više kao u stvarnosti.Veliki je to verovatno posao, ali ja bih tako voleo da bude.Raduje me najava da će više obratiti pažnje na monstrume i da će biti manje nabijeno sa ljudima.To mi miriše na pravu Stalker atmosferu.Logično je da u Zoni nema puno ljudi i da se nesreću tako često.Zona nije gostoljubiva i prilično je velika ali zato bi trebala da vrvi od raznih čudesa i čudovišta.Činimi se da je to bio osnovni koncept originalnog Stalkera a ne rat frakcija i da vrvi sve od ljudi kao da je Menhetn.Sama ideja rata frakcija je odlična ali ne kao centralna tema,plus jako loše realizovana dovela je do toga da su mnogi stari fanovi Zone ,najblaže rečeno, razočarani sa Clear Sky.
Stalker je po meni pre svega explorer a ne fighter.Zato i kžem da nebih voleo da se Stalker pretvoru u klasičan FPS roštilj poput Call of Duty ,koji takođe volim kao igru, a sam naziv Call of Pripyat mi ne uliva poverenje da će igra ići putem orignalnih zamisli prvobitnih autora igre.Komercijala i podilaženje ukusima zapadnjačkim može dovesti do toga da Stalker postane još jedan bezlični naslov u moru takvih ili sličnih.
 
Poslednja izmena:
Pa super...! Ako bude bilo baš stvarno tako kako piše... Pisali su on svašta i za faction's war pa ispade jedno veliko ništa! :smoke:

U principu ne nam šta im je i trebalo da ponavljaju onoliko mapa u CS-u... Mogli su lepo da izrade još jedno dve tri mape preko (za šta bi im trebalo tek nešto malo više vremena) da zaobiđu dosadni garbage i još koju mapu gore, prebace radnju na red forest, a kutaranje oko Limanska produže i odma bi sve štimalo...

Meni je Limansk stvarno bio super... ;)

Nadam se samo da će para biti malo više ovaj put! :D

Drug, ponekad me stvarno iznenadjujes :)

@purke62
Faction wars se trebao naci jos u SoC-u. Ta ideja se vuce od kako je Stalker zamisljen kao Zona u kojoj se stalkeri i frakcije bore, prezivljavaju, traze artefakte i sl.

A Pripyat ce prema najavi biti ovakav.

- Pripyat - 100% precise recreation of east Pripyat part, with central post office, school and other famous places. By the way, the city will be properly placed on the global map - north-west from NPP, not south, as in the previous games. The most important is that this level won't be corridor-like as Limansk in CS or Pripyat in SoC - no, it'll be huge territory with lots of various quests and non-linear exploring possibilities.
 
@purke62
Faction wars se trebao naci jos u SoC-u. Ta ideja se vuce od kako je Stalker zamisljen kao Zona u kojoj se stalkeri i frakcije bore, prezivljavaju, traze artefakte i sl.
A hoćeš da kažeš da rata frakcija nije bilo u SoC.Možda ne u obliku kao u Slear Sky ali ne znam kako nazvati sukobe između frakcija tokom celog SoC.Verovatno sitne čarke.Freedom i Duty sigurno nisu bili prijateljski nastrojeni jedni prema drugima.Čak koliko se sećam Lukash ti daje zadatak da pobiješ Duty outpost na prelazu iz Garbage u Bar.I koliko se sećam da ubiješ nekog kamadanta u Pripyat.TAkođe i obrnuto, od Peterenka dobijaš zadatak da rokneš onog stražara na ulazu u Freedom bazu i čim uđeš u Warehause nivo prisustvuješ sukobu Duty i Freedom frakcije, a nedugo posle toga možeš da budeš uvučen u sukob istih, bilo na jednoj ili drugoj strani.Monolit frakcija atakuje na fridomovce na prelazu u Red Forest, u jednom momentu Lukash nudi zadatak da eliminišeš vojnu bazu u Agroprom.U samom startu divan primer "suživota" Stalkera lonera i bandita.Ti "sukobi" frakcija u Pripyat i nešto pre toga u Red Forest (opet Duty i Freedom), ipak nisu bili centralna tema.Nije bio dat naglasak na tome.
Možda imaš pogrešan utisak da ja imam nešto protiv rata frakcija.Nisi u pravi, jedino tvrdim da način na koji j odrađen u CS je dosta traljav i najveći generator bagova.
 
Poslednja izmena:
A hoćeš da kažeš da rata frakcija nije bilo u SoC.Možda ne u obliku kao u Slear Sky ali ne znam kako nazvati sukobe između frakcija tokom celog SoC.Verovatno sitne čarke.Freedom i Duty sigurno nisu bili prijateljski nastrojeni jedni prema drugima.Čak koliko se sećam Lukash ti daje zadatak da pobiješ Duty outpost na prelazu iz Garbage u Bar.I koliko se sećam da ubiješ nekog kamadanta u Pripyat.TAkođe i obrnuto, od Peterenka dobijaš zadatak da rokneš onog stražara na ulazu u Freedom bazu i čim uđeš u Warehause nivo prisustvuješ sukobu Duty i Freedom frakcije, a nedugo posle toga možeš da budeš uvučen u sukob istih, bilo na jednoj ili drugoj strani.Monolit frakcija atakuje na fridomovce na prelazu u Red Forest, u jednom momentu Lukash nudi zadatak da eliminišeš vojnu bazu u Agroprom.U samom startu divan primer "suživota" Stalkera lonera i bandita.Ti "sukobi" frakcija u Pripyat i nešto pre toga u Red Forest (opet Duty i Freedom), ipak nisu bili centralna tema.Nije bio dat naglasak na tome.
Možda imaš pogrešan utisak da ja imam nešto protiv rata frakcija.Nisi u pravi, jedino tvrdim da način na koji j odrađen u CS je dosta traljav i najveći generator bagova.

SoC ima zaracene frakcije, ali ne i pravi rat frakcija. I sukob se desava tek kada otvoris prolaz u Pripyat. Ali to je sukob radi dragocjenih artefakata.

Monolith i nije prava frakcija. Oni su cuvari tajne.
 
SoC ima zaracene frakcije, ali ne i pravi rat frakcija. I sukob se desava tek kada otvoris prolaz u Pripyat. Ali to je sukob radi dragocjenih artefakata.

Monolith i nije prava frakcija. Oni su cuvari tajne.
Bez ljutnje, "zaraćene" frakcije a nema rata,malo kontradiktorno.Razlika je po meni samo intezitet rata ali on postoji i u SoC samo manjim intezitetom.U Clear Sky ima puno elemenata koji nepostoje u SoC a pre svega osvajnje pozicija i ponktova protivničke strane, i držanje istih koje dovode do toga da nikad nije ista situacija na mapi.Nekad nađeš na nekom punktu na Freedom a nekad na Duty, nekad bandite a nekad Lonere.
Što se tiče frakcija,odnosno da li je Monolit frakcija ili ne, može da se gleda ovako ionako, onda ni vojska ni banditi nisu frakcije.Po mom svaka grupacija u zoni je frakcija šta god ta reč značila.
 
Poslednja izmena:
Bez ljutnje, "zaraćene" frakcije a nema rata,malo kontradiktorno.Razlika je po meni samo intezitet rata ali on postoji i u SoC samo manjim intezitetom.U Clear Sky ima puno elemenata koji nepostoje u SoC a pre svega osvajnje pozicija i ponktova protivničke strane, i držanje istih koje dovode do toga da nikad nije ista situacija na mapi.Nekad nađeš na nekom punktu na Freedom a nekad na Duty, nekad bandite a nekad Lonere.
Što se tiče frakcija,odnosno da li je Monolit frakcija ili ne, može da se gleda ovako ionako, onda ni vojska ni banditi nisu frakcije.Po mom svaka grupacija u zoni je frakcija šta god ta reč značila.

A sto bih se ljutio :)
Znas na sta mislim kada kazem da SoC nema pravi rat frakcija? Tu je faction wars samo placeholder. Monolith je pod kontrolom "svijesti", i uopce ne funkcionira kao prava frakcija. Ostale frakcije imaju svoja pravila, pa i Banditi.
 
Ako nešto smara to je slikanje ekrana, što nije odštampao slike, pa ih posle fotografisao još jednom:D
Svejedno, deluje malo lepše grafički, mada ništa novo kako vidim.
Bar su tapete iza monitora poslednji krik:D
 
Poslednja izmena:
Jeste primetili da sve vise igara daje savete pri loading screenu, umesto u posebnom meniju gde sve mozes procitati. Steta sto je ruski pa ne razumem sta pise.

Pa to je zato što većina ljudi nikada ne čita tekstove do kraja. Svojevremeno je napravljena opsežnija studija o tome iz koje je zaključeno da ljudi koji često koriste internet retko čitaju tekstove od početka pa do kraja. Razlog za to je verovatno i taj što je većina tekstova na stranom jeziku pa ljudi i da hoće ne mogu da razumeju tekstove i onda ih galantno preskaču. To naravno preskakanje dovodi do toga da se vremenom javi izvesna ležernost u čitanju iliti loša navika koja podrazumeva površno čitanje tekstova, u ovom slučaju preskakanje određenih delova teksta (pasusa) ili čak i čitavih stubaca. Računam da je ovo jedan od glavnih razloga zbog koga autori igara često pribegavaju ovom načinu gde prosto nalepe instrukcije na loading screenu. No sve u svemu, nije loše imati u vidu ovaj podatak...
 
Poslednja izmena:
Konkretno, ovo na ruskom bi značilo " U režimu nišanjena , pucaćete mnogo preciznije nego sa kuka.Za nišanjenje pritisnite "mouse2".To bi bilo u tom smislu.
Inače više mi se dopadao stari inventar u SoC nego u CS a vidim ide se u tom smeru.Mene nervira što opisi invenzara iskaču pop-up čim pređeš mišem preko nečega.U SoC je bio prozorčić za to i pokazivao je tekst tek kad klikneš jedan klik na tu stvar.Možda je ovo mnogo lepše ali meni ide na živce.Ovo dva slota za pušku je odlično, mad bi nekako logičnije bilo da ima poseban slot za shoot gun a posebno za puške.No nema veze, ,dopada mi se to, pa nek svako koristi to kako više voli prema stilu igre.
 
STALKER: Call of Pripyat at KRI 2009.

http://translate.google.com/translate?u=http://www.gameru.net/forum/index.php?showtopic=24544

med_gallery_128_763855.jpg
 
Oficijelni sajt: http://cop.stalker-game.com/

I ono sto se pominje reda radi:
Minimum System Requirements
* Intel Pentium 4 2.0 Ghz / AMD XP 2200+
* 512 MB RAM
* 128 MB DirectX 8.0 compatible card / nVIDIA GeForce 5700 / ATI Radeon 9600

Recommended System Requirements
* Intel Core 2 Duo E7400 / AMD 64 X2 5600+
* 2 GB RAM
* 512 MB DirectX 9.0c compatible card / nVIDIA GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 4850
 
Sto je puno bolje nego sakupljanje artefakata po livadi.

Definitivno, samo čovek će možda biti na kraju i delimično u pravu, obzirom da ni ja ne primećujem ovde ništa specijalno novo (za sada), izuzev par kozmetičkih novotarija kao što je napr. mogućnost korišćenja 2 puške istovremenno i slično... Meni lično to zvuči pomalo kao mlaćenje prazne slame jer na kraju svi mi dobro znamo da je dovoljna jedna ali vredna puška da odradi posao, što će biti verovatno u većini slučajeva i konkretna situacija tokom igranja igre... Jednu pušku ćemo svi da koristimo stalno, a drugu i to ako je recimo snajper ili sačmarica, tek onako ponekad i to u nekim specijalnim prilikama, ili u slučaju da za ovu prvu ostanemo bez municije, recimo... Ali dobro... Videćemo već... Sve zavisi kako će biti izbalansirano rešavanje određenih deonica...
 
Da, da, dve puške i laserski obeleživač cilja na qr.u...Mislim šta je ovo bre, Halo 2? Mogli su da mu nakače BST.

Meni je bilo ok skupljanje artefakata na livadama i nekim *******im mestima u SoC, a u CS sam pokupio čitava 2 komada. Ok da nešto predstavlja izazov, ali ako ću da se patim sa tim, ne želim to, imam patnje dovoljno u off-line svetu.
 
Poslednja izmena:
Hmm, hoce li moci dvije puske istovremeno? Mislim da cemo samo moci mijenjati puske brze? I ja uvijek imam dvije razlicite puske.

Sakupljanje artefakata po livadi nema smisla. Artefakti nastaju u anomalijama, i tu se trebaju i nalaziti.
 
Da, da, dve puške i laserski obeleživač cilja na qr.u...Mislim šta je ovo bre, Halo 2? Mogli su da mu nakače BST.

Meni je bilo ok skupljanje artefakata na livadama i nekim *******im mestima u SoC, a u CS sam pokupio čitava 2 komada. Ok da nešto predstavlja izazov, ali ako ću da se patim sa tim, ne želim to, imam patnje dovoljno u off-line svetu.

Samo 2?! Pa sta da ti kazem,slab si artefact hunter ;)
Ja sam iscupao sve moguce,i to mi je bio osnovni izvor para za upgrade pusaka i armora.
 
Bate, ti si pravi Stalker :D.
Cek, nisi, there can be only one true stalker, a to je matoriiiiiii :D.
 
Poslednja izmena:
Bate, ti si pravi Stalker :D.
Cek, nisi, there can be only one true stalker, a to je matoriiiiiii :D.
Ne budi previše siguran u to ,ima matorih pored matorog.:d
Što se tiče artefakata , logika da nastaju u anomalijama i nije neki argument da bi ostali u anomalijama.Artefakti skakuću i kreću se, to se čak za svaki artefakt može i promeniti, mislim na visinu odskakanja i ostalog kretanja.Slažem se da je ipak ovo rešenje daleko bolje nego skupljanje po livadi i pre svega unosi se jedan novi element u igri, interesantan svakakoo, samo da se ne insistira previše na njemu.Po mome u Zoni i ne treba da se do bilo čega dolazi olako.Problem je jedino što se do nekih stvari dolazi nesrazmeno teško u odnosu na njihovu vrednoti.Naprotiv, došao sam do nekoliko artefakata sasvim bez napora, jednostavn naleteo na njih, a izuzetno vredni.A s druge strane izgubo sat vremena i kilo živaca u nivou Garbage da bih pokupio gotovo bezvredan kamičak.
Da ,takav je život, nekad se mučiš za sitnicu a nekad ti padne sa neba vredna stvar.
 
Poslednja izmena:
Artefakti se krecu, ali u anomalijama. A kada aktiviras anomaliju desi se ponekad da bude izbacen iz nje. To opet ne vrijedi za sve anomalije.

I posto su artefakti vrijedni, trebalo bi se ipak malo potruditi oko njih.
 

Prilozi

  • VHgQ4dFXRi.jpg
    VHgQ4dFXRi.jpg
    479.8 KB · Pregleda: 158
  • tJemU4FCpF.jpg
    tJemU4FCpF.jpg
    313.7 KB · Pregleda: 136
  • S98KLVFSc7-1.jpg
    S98KLVFSc7-1.jpg
    463 KB · Pregleda: 129
  • YuTZGde8b7.jpg
    YuTZGde8b7.jpg
    295 KB · Pregleda: 115
  • G5sQRrb0Nc.jpg
    G5sQRrb0Nc.jpg
    208.5 KB · Pregleda: 125
A mozda oni mutirani psi raznose artefakte :)
 
Jes vala, vuku ih ko cipele po kuci, ili zakopavaju ko kosti u zemlju :D.
 
Nazad
Vrh Dno