Šta je novo?

USviravanje

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Gillete, Srbija nije svet. Još smo daleko od toga. Ne zbog uslova trgovanja već zbog standarda. Takve ulove vraćanja o kojima pričaš mogu da ponude samo trgovci koji prodaju šlepere HiFi-ja mesečno. Kod nas trgovci jedva uspeju da prodaju dva tri primerka jednog proizvoda a ono što je i najprodavanije ide, možda desetak komada mesečno.

Sve primere koje si naveo u pitanju su veliki prodavci koji mesečno prodaju više HiFi-ja nego što se proda u celoj Srbiji godišnje. I njima se vrati samo 1-2%. A zamisli da prodaju 10x manje i vraća im se 30-40-50%...

I lepo ti kažu, vraćena roba se više NE PRODAJE kao nova. Da li se vraća u fabriku i prepakuje kao refubrished, da li je radnja daje jeftinije, sve jedno, to više nije novo. I trgovac tu gubi. Ako i ovako zarađuje uz ne baš veliki promet, vraćanje 20-30% robe ne bi mogao da podnese.

I BTW, šta misliš koliko se audiofilskih uređaja u Srbiji proda u poređenju sa ovima napolju, u poređenju sa trgovcima koje navodiš? Ako mi kažeš da će prodaja audiofilske opreme u Srbiji da se umnogostruči kada ZOZP počne da se primenjuje, moraćeš uz pivo da me ubediš u to. :p

A onaj koji prvi bude počeo sa primenom Zakona o zaštiti potrošača, oduvaće sve druge prodavce istog momenta.
^^ Savet: Aj ti ovori trgovinu HiFi-jem, primenjuj zakon o zaštiti potrošača i oduvaj sve ostale prodavce... Rado ću pazariti kod tebe. :)
 
ne nego treba da kupci da budu prepušteni na milost i nemilost (pre)prodavcima,da ne kažem monopolistima, da ne kažem švercerima?

Pa neko mora da počne.
A onaj koji prvi bude počeo sa primenom Zakona o zaštiti potrošača, oduvaće sve druge prodavce istog momenta.

Kupci generalno jedva čekaju takve uslove, međutim, svaki kupac ponaosob ima mlitava muda i pre će da izabere da drhti pred nadobudnim prodavcem nego da se odrekne svog uređaja, pa makar za njega platio i 2.5 x više nego što je normalno.

Ova tema više nema svrhu, a ti očigledno ne kapiraš kako tržište funkcioniše. Prodavci nude ono što tržište traži, znači kakva tražnja - takva ponuda. Veća tražnja izaziva veću zainteresovanost prodavaca, pojačanu konkurenciju i poboljšanje uslova prodaje.
Sve dok se u celoj Srbiji mesečno prodaje samo nekoliko desetina uređaja koji po kvalitetu i ceni prevazilaze kineske mini-linije, ponuda i uslovi prodaje će biti nikakvi jer se taj posao nikome ne isplati ako kupci ne postoje.
Za takvu situaciju nisu krivi prodavci nego kupci, jer ih nema.

Jedan od očiglednih primera za ovo ti je prodaja novih automobila. 2002. kada sam kupovao novi auto nije bilo ni jednog salona koji je imao test vozila pa da možeš da isprobaš da li ti auto odgovara pre nego što ga kupiš. Takođe, garancija je bila 1-2 godine, kako kod koga. Ali tada je godišnja prodaja bila ispod 10.000 novih vozila.
Sada kada prodaja prelazi 30.000 vozila svi imaju test vozila, daju se garancije i do 7 godina, besplatno održavanje, kasko, stalno imaš neke akcije itd.
U međuvremenu se ništa značajno nije promenilo sa aspekta zaštite potrošača. Jednostavno, raste tražnja, jača konkurencija, bolja je ponuda.
 
"Ova tema više nema svrhu, a ti očigledno ne kapiraš kako tržište funkcioniše.
- ali zato kapiram kako NE funkcioniše.

"Prodavci nude ono što tržište traži, znači kakva tražnja - takva ponuda. "
- naprotiv. Prodavci nude ono što mogu da kupe. Neki lik odluči da kupi kontejner neke robe i to ti je to. A njegova jedina tržišna logika kada su kupci u pitanju ne ide dalje od one "za dobru svinju nema lioših splačina"


"Veća tražnja izaziva veću zainteresovanost prodavaca, pojačanu konkurenciju i poboljšanje uslova prodaje."
-pre će biti da veća gomila privalči više muva..

"Sve dok se u celoj Srbiji mesečno prodaje samo nekoliko desetina uređaja koji po kvalitetu i ceni prevazilaze kineske mini-linije, ponuda i uslovi prodaje će biti nikakvi jer se taj posao nikome ne isplati ako kupci ne postoje."
-sve mini-linije ovog sveta se proizvode u Kini.I one vrhunske i one nikakve. A o tome da imaju kupaca najbolje ti govori i kompjuter sa koga ti pišeš.


"Za takvu situaciju nisu krivi prodavci nego kupci, jer ih nema."
Za prodaju HiFi opreme na način kako se sada prodaje kod nas, ne treba ni da ima kupaca.Sa ulaskom u EU, svi ima da nestanu ko pikavac na kiši..

"Jedan od očiglednih primera za ovo ti je prodaja novih automobila. 2002. kada sam kupovao novi auto nije bilo ni jednog salona koji je imao test vozila pa da možeš da isprobaš da li ti auto odgovara pre nego što ga kupiš. Takođe, garancija je bila 1-2 godine, kako kod koga. Ali tada je godišnja prodaja bila ispod 10.000 novih vozila.
Sada kada prodaja prelazi 30.000 vozila svi imaju test vozila, daju se garancije i do 7 godina, besplatno održavanje, kasko, stalno imaš neke akcije itd.
U međuvremenu se ništa značajno nije promenilo sa aspekta zaštite potrošača. Jednostavno, raste tražnja, jača konkurencija, bolja je ponuda."

jednostavno, to ide upravo obrnuto.(videti primer sa muvama)
;)
 
"U septembru, svi korisnici koji ispunjavaju uslove za potpisivanje postpejd ugovora sa kompanijom Telenor imaju mogućnost da u periodu od mesec dana besplatno koriste Telenor Internet.

Nakon potpisivanja ugovora i preuzimanja uređaja počinje probni period u trajanju od mesec dana, nakon kojeg korisnici mogu da odluče da li žele da nastave sa korišćenjem ove usluge ili im ipak ne odgovara. Oni mogu prekinuti sa korišćenjem ove usluge i tokom probnog perioda nakon čega će ugovor biti raskinut.

eto kako se posluje..
 
eto kako se posluje..

:wall:

ti bas ne mozes da shvatis neke stvari?
da li je tebi pojmljivo koliko je trziste mobilne telefonije (i uopste telekomunikacija kao jedne VEOMA unosne grane biznisa) i hifi-ja, znaci ne AUDIOFILIJE nego HiFi-ja, POGOTOVO u srbiji?kakav oni mogu da imaju gubitak, osim "par" besplatnih GB, sto ce mozda ljudi potrositi a i to im NECE biti besplatno jer sumnjam da ce veliki broj istih da ima njihovu karticu SAMO za internet, nego ce im taj isti internet biti naplacen kroz pricu.
Poredis USLUGE i ROBU sto su dve TOTALNO razlicite stvari, pogotovo po pitanju mogucih gubitaka, jer ne mozes doci posle 3/4/6 meseci u telenor i reci "dobar dan je hocu da vratim vasu karticu jer sam nezadovoljan pruzenom uslugom i zelim da mi se vrati novac" dok za robu to mozes, itekako.
Ovo je srbija i da se to uvede ovde to bi za trgovce bilo nista drugo nego shirenje bul*e, da `prostite na izrazu :d.
Primer: kolega je bio u americi da radi ili sta vec.sta su radili.kolega kupi laptop i vrati posle nedelju dve dana, nebitno pod kojim izgovorom.posle njega dolazi njegov drugar i kupuje isti taj laptop i shtekaju 100-200$.
E sad zamisli kako bi izgledalo to u srbiji gde bi vise miliona ljudi doslo na istu ideju!!
 
ne poredim robu i usluge jer ti vraćaš MODEM,ako ti se ne dopadne.
I uopšte nije bitno šta se uzima na probu, važno je da se kupac oseća KOMOTNO i da opušteno dobije sve INFORMACIJE koje mu od određenog proizvoda trebaju, a ne da bude osuđen na kupovinu između nužde i pritiska.

A komentari tipa "to kod nas nikad neće da zaživi" .samo govore o tome koliko prodavci mogu kupcima da rade šta im se hoće dok god je kupaca koji tako razmišljaju.

Dok god kupci stvaraju takav ambijent u kome ONI sami ne očekuju promene, niti su spremni da preko usta prevale rečenicu "kupiću ovo ako se dogovorimo da vratim ukoliko mi ne odgovara", dotle će i da odlaze na noge prodavcima koji će da ih ucenjuju.

U našoj SVESTi treba da se ustali ideja da su prodavci tu zbog NAS, a ne mi zbog njih.
 
ne poredim robu i usluge jer ti vraćaš MODEM,ako ti se ne dopadne.

vracas modem koji ce oni DATI drugom korisniku a ne prodati, i samim tim nema spustanja cene i gubitka.i vracas ako ti se ne dopadne USLUGA a ne MODEM koji je koriscen.

I uopšte nije bitno šta se uzima na probu,...

izuzetno je bitno jer nije isto da li ce ti neko uzeti na probu zvucnike sa piano finish-om i od obicnog drveta npr.

A komentari tipa "to kod nas nikad neće da zaživi" .samo govore o tome koliko prodavci mogu kupcima da rade šta im se hoće dok god je kupaca koji tako razmišljaju.

nisam rekao da nece nikad da zazivi.samo sam rekao na sta bi licilo.
konkretno ja sam sticajem okolnosti u maloprodaji, citaj trgovac, i uopste nisam u tripu da uvaljujem ljudima kojesta i da im radim sta hocu, jer kontam da mi je mnogo bolje da musterija izadje zadovoljna i da se vrati opet, nego da nepotrebno komplikujem zivot prvenstveno sebi a zatim i musteriji.
izgleda da su ljudi u srbiji previse navikli na pijacu i postali paranoicni pa su im svi prodavci prevaranti,lopovi,derikoze i ________. ako je jeftino odmah gledaju popreko i pitaju sto je jeftino i sta im se to uvaljuje, a ako je skupo onda je naravno to problem.

U našoj SVESTi treba da se ustali ideja da su prodavci tu zbog NAS, a ne mi zbog njih.

upravo zbog ovakvih postova sam siguran da spadas u one triper mustrije koje bi smarale do beskonacnosti i da bi po tebi bilo normalno da ti neko menja robu u nedogled dok ti ne smislis sta bi, jer boze moj ti si musterija.
reci cu ti samo jedno: ponekad je bolje nekom nesto NE prodati nego prodati mu i stvarti sebi glavobolje.
da radis u maloprodaji znao bi o cemu pricam, ovako samo gledas iz svog ugla i svoje du*e.
 
@gillette

Smorio si opasno i ne znam stvarno šta više hoćeš? Niko te ne vuče za uši da kupuješ kod bilo koga. Ako misliš da si došao na neku genijalnu ideju koje se ni jedan prodavac u Srbiji nije setio, otvori ti svoju radnju i extra uslugom pozatvaraj svu konkurenciju. Iskreno ti želim da ti projekat uspe, samo nemoj više da smaraš ovde po forumu.
 
Poslednja izmena:
@gillette

Smorio si opasno i ne znam stvarno šta više hoćeš? Niko te ne vuče za uši da kupuješ kod bilo koga. Ako misliš da si došao na neku genijalnu ideju koje se ni jedan prodavac u Srbiji nije setio, otvori ti svoju radnju i extra uslugom pozatvaraj svu konkurenciju. Iskreno ti želim da ti projekat uspe, samo nemoj više da smaraš ovde po forumu.

vidi, ne znam da li znaš..ali samim tim što si se registrovao na ovaj forum ne znači da MORAŠ da čitaš sve postove što neko napiše, kapiraš?

Dakle, možeš neke i da preskočiš ako ti se ne čine interesantnim.
Eto, probaj sa ovim topikom, čim vidišd a te smara, a ti samo otidi na neki drugi i super.
Ajde probaj pa mi javi kako ide..
 
izuzetno je bitno jer nije isto da li ce ti neko uzeti na probu zvucnike sa piano finish-om i od obicnog drveta npr.

- Slažem se, nije isto i upravo zato služi UGOVOR u kome se lepo specificira opreme koja može, koja ne može, koja može ali uz određene uslove i td

nisam rekao da nece nikad da zazivi.samo sam rekao na sta bi licilo.
konkretno ja sam sticajem okolnosti u maloprodaji, citaj trgovac, i uopste nisam u tripu da uvaljujem ljudima kojesta i da im radim sta hocu, jer kontam da mi je mnogo bolje da musterija izadje zadovoljna i da se vrati opet, nego da nepotrebno komplikujem zivot prvenstveno sebi a zatim i musteriji.

-pa kad tako kontaš, što ne skontaš kako žive mušterije u inostranstvu? U čemu ti je problem?

izgleda da su ljudi u srbiji previse navikli na pijacu i postali paranoicni pa su im svi prodavci prevaranti,lopovi,derikoze i ________. ako je jeftino odmah gledaju popreko i pitaju sto je jeftino i sta im se to uvaljuje, a ako je skupo onda je naravno to problem.

- Kupcu je sve problem ako nema para za bacanje. Kao trgovac trebao bi da si tu lekciju naučio pre nego si registrovao firmu.



upravo zbog ovakvih postova sam siguran da spadas u one triper mustrije koje bi smarale do beskonacnosti i da bi po tebi bilo normalno da ti neko menja robu u nedogled dok ti ne smislis sta bi, jer boze moj ti si musterija.

- moje je da izvoljevam, tvoje da mi budeš na usluzi. Takav si posao izabrao.Da si ženski frizer smarale bi te oko svakog čuperka, zato ne kukaj nego radi svoj posao što možeš bolje, pa će i kupci da te cene.


reci cu ti samo jedno: ponekad je bolje nekom nesto NE prodati nego prodati mu i stvarti sebi glavobolje.
da radis u maloprodaji znao bi o cemu pricam, ovako samo gledas iz svog ugla i svoje du*e.

-radio sam maloprodaju, zato i pričam iz ugla koji bi trebao i ti da posetiš ponekad.

no hard feelings ;)
 
Prijatelju, ja stvarno ne znam dali ti zivis u Srbiji ili negde preko pa ti slatko da nas zezas.

U pravu si, ti a i ja jesmo musterije i nase je da izvoljevamo. Prodavac ce da udovoljava ne zato sto smo musterije nego zbog novcanika koji nosimo u dzepu, tacnije zbog onog dela koji ce da ostane u njegovom dzepu.

Ako je taj deo mali (a prodavcima je uvek mali), kao sto je uglavnom slucaj u Srbiji, malo ce i da udovoljava. Ako se pojavi neki drugi koji ce vise da udovoljava za iste pare onda ce se i onaj prvi vise potruditi. Kad se pojavi treci, a nije bilo dovoljno kupaca ni za prvog (kao sto je slucaj sa trzistem Hi-Fi komponenti u Srbiji), i pocne da udovoljava jos vise za jos manje pare onda i ona dvojica krenu da se nadmecu i sva trojica zajedno odu lepo u 3PM, jer su presli granicu rentabilnosti.

Kako ne mozes da prihvatis da je prodaja Hi-Fi komponenti na trzistu sa nasim standardom vise hobi nego ozbiljan posao, kolike god da su marze. Poredis frizerski salon? Pogledaj malo oko sebe koliko ih je, koliko se novih otvori i zatvori svaki dan. Koliko treba uloziti u friz. salon a koliko u prodavnicu Hi-Fi opreme koja bi funkcionisala po tvom principu. Druga stvar, oni ne nude robu koju bi neko svojim *****avanjem napravio polovnom, vec opet nude svoj rad tj. usluge.

A ti kad tako kontas zasto ne kontas da trziste funkcionise na 2 prosta principa, tj. njihovom balansu - ponuda i traznja.

Velika ponuda, mala traznja - ne valja ni jednima ni drugima, odgovara samo onoj manjini koja bi kukala po forumima da je obrnuta situacija.

Velika ponuda, velika traznja - svima super. Roba pici, prodavcima se isplati da se utrkuju ko ce dati bolje uslove, kupci zadovoljni dobrim izborom i sve boljim uslovima, sve vise kupuju....

Mala ponuda, velika traznja - monopol, kupci bolje da potraze vazelin, manje ce da ih boli. Zemlja snova svakog trgovca.

Mala ponuda, mala traznja - vecini super, oni kojima treba kukaju po forumima i imaju genijalne biznis ideje.
 
Poslednja izmena:
Porediš USLUGU internet pristupa koju će Telenor prodati u par iljada primeraka (a modem će pokloniti uz tu uslugu) i prodaju vrhunske HiFi opreme koja se kod nas proda 20 komada mesečno u svim radnjama u Srbiji?!?

Kada se u Srbiji bude prodavalo par stotina muzičkih kombinacija od 2000+ evra na mesčnom nivou, pojaviće se sami ti trgovci o kojima pričaš. Do tada, batali priču...
 
Porediš USLUGU internet pristupa koju će Telenor prodati u par iljada primeraka (a modem će pokloniti uz tu uslugu) i prodaju vrhunske HiFi opreme koja se kod nas proda 20 komada mesečno u svim radnjama u Srbiji?!?

Kada se u Srbiji bude prodavalo par stotina muzičkih kombinacija od 2000+ evra na mesčnom nivou, pojaviće se sami ti trgovci o kojima pričaš. Do tada, batali priču...

takvih trgovaca ima i sada, ali oni ne mogu da dođu do izražaja od ovih koji opstaju kao monopolistti.

A opstaju jer im kupci to povlađuju.

Kada ne bi imali kupce, stavili bi prst na čelo i konačno se zapitali gde to greše.

Kakav lonac takav i poklopac, kakvi kupci takvi i trgovci.
 
Pa što takvi trgovci ne "oduvaju konkurenciju"???

A da ti ne troluješ malo? A?
 
zato jer ti trgovci, kao što to obično biva, imaju znanje-nemaju novac.

I zato što ti monopolisti, kao što to obično biva, imaju novac-nemaju znanje.
 
Aaaa... ...ipak troluješ...
 
"U Kanadi je Costco imao rok vracanja 6 meseci za kompjutere i laptopove, a godinu dana za sve druge uredjaje (i ne pitaju te nishta kad vracash).
Sada su smanjili na 90 dana zbog zloupotreba. Jedan nash, inache doktor ovde (200.000 godishnja plata...), uzimao godinama laptop. Kaže voli uvek da ima najnoviji... plati da mu naprave transfer podataka posle 6 meseci...
Inache obično je 15 dana za tehniku pa do 90 dana za garderobu. Sve zavisi od radnje..."
 
Gilette, verovatno si video da se otvorilo novi Hi-Fi salon u Admirala Geprata, mada je usko specijalizovana za malo visi cenovni rang. Idi malo njih smaraj. :D
 
Poslednja izmena:
http://www.audio-magus.com/category_s/30.htm

"30-day In-home Audition
The only way to know if an audio component is going to work in your room with your set-up, is to try it. That's why all products offered by Audiomagus are delivered with our exclusive 30-day satisfaction guarantee. If you are not satisfied with a product we will gladly refund the purchase price of the product or exchange the item. See warranty/returns for more.{
 
ne, ovo je lekcija
čitaj i uči kako to ljudi rade ;)
 
silovanje?
a jel tebe tera neko da se guziš ovde..?
 
Aj da pokusam da razjasnim neke stvari.
Uredjaji koje slusas u radnji su vec usvirani( bar 95% njih ).Oni koji znaju sta hoce,znaju takodje i nacin da dodju do toga.Pravi kupci se prvo informisu na milion nacina pre nego sto dodju u radnju da kupe nesto.Ponece neke diskove koje slusaju svakodneno,neki ce poneti svoje kablove a neki cak i svoja pojacala...Mislim da se tu ne radi o mackama u dzaku,teorijama zavere,CIA,BIA...Ne treba naduvavati stvari bas do te mere.Kako koja soba svira,mislim....daj molim te.Objasni svima nama potanko sta to znaci,koje si uredjaje slusao,koju boju tona ima tvoja soba,kakva je akustika,da li preovladjuje drvo staklo ili beton.Koliko ima kvadrata,imas li parket ili itison na podu.Mozda tepih...koliko on pokriva povrsine poda.koliko vrata imas,da li su ona sa starim debelim stokovima ili nova sa tankim,kojeg je oblika soba,koliko kvadrata,visoki plafon ili standardni,koliko imas zavesa,prozora,koliki su prozori,stan ili kuca ti je pored prometne ulice,kada obicno slusas muziku...struja nije ista ujutru u podne uvece i nocu,kakva je struja u celom stanu,koji su potrosaci vezani na isti osigurac kao i uredjaji koje slusas i jos milion stvari vezanih za tvoj prostor gde slusas muziku.Mislim da ipak treba da se opustis malo i uzivas u muzici.Ja kao prodavac u jednoj od najbolje opremljenih Hi-Fi radnji kod nas u Srbiji uvek cu ti izaci u susret sa nekim predlogom samo ako znas da mi kazes sta hoces,najmanji problem je da ti prikljucim prakticno sve uredjaje koje zelis da cujes,danas, sutra,i bilo koji dan koliko god je to potrebno izrazeno i u mesecima dok ne budes zadovoljan zvukom.Samo mi nemoj otici sa druge strane reke na cijioj su obali ljudi koji vise ne mogu da uzivaju u muzici,ljudi koji vise ne cuju muziku ni note,ljudi koji cuju samo pucketanje i anomalije u zvuku...zaista tuzno :(
 
Poslednja izmena:
Slažem se Zavo sa tim što si rekao međutim, "usviravanje" je samo simboličan naziv topika za nešto sasvim drugo, a tiče se politike Prodavac-Kupac.

Akcenat je na probavanju opreme kod kuće na određeni period i mogućnosti da se ta roba VRATI ako (baš zbog tih detalja koje si opisao: oblik sobe, nameštaj isl, akustika generalno) se roba ne uklapa u naš prostor.

obilazim radnje, slušam, prodavci su uglavnom ljubazni (momci iz 4Audia npr mogu da drže lekcije onima iz Radixa i to ne samo iz ljubaznosti već i iz poznavanja materije, komunikacije, opuštenosti isl.) ipak..kada dođemo do interesa, tu se malo kupac stavlja u nezgodan položaj u odnosu na prodavce, jer, koliko god da probava, složićeš se, ipak kupuje mačku u džaku. I šta ćemo onda sa tom "mačkom"?
 
'zilet'
Jesi kojim slucajem pogledao i cenovnike tih firmi od preko?
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno