Šta je novo?

USviravanje

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

gillette

Slavan
Učlanjen(a)
25.11.2004
Poruke
413
Poena
319
Šta vi mislite o ideji da prodavci Hi Fi opreme usvoje pravilo po kome će kupci moći da vrate uređaj, ako im se iz nekog razloga, posle izvesnog vremena ne dopadne?

Mislim da ima više razloga za to, a jedan od osnovnih je tzv. usviravanje.

Postavio sam ovo pitanje i na drugom forumu ali..ljudi su uglavnom skeptični da "to koda nas može da zaživi". (iako je to u normalnim državama itekako živo..)

Ipak, čini se logičnim da ako usviravanje traje nekoliko dana, ili čak meseci - kupac zapravo NE kupuje ono što će tek čuti, right?

On dakle kupuje svojevrsnu "mačku u džaku", koja će, ako bude imao sreće da prede, a ako ne - da prdi.

To usviravanje, koliko vidim važi za sve živo, od zvučnika, preko pojačala pa do čak kablova :zgran:

S druge strane, kada uzmemo u obzir činjenicu na koji način se kupuju uređaji i koliko je prodavaca spremno da nam jedno 2-3 sata, 2-3 meseca, svaka 2-3 dana kači kojekakve kerefeke, dok mi slušamo i ocenjujemo šta nam odgovara - cela priča oko ovog predloga mi se čini još logičnijom..

Zamislte da dođete kod prodavca i kažete "hoću da kupim nešto, slušam tu i tu muziku,ne zna tačno šta ali..znaću kada budem čuo kako ovo što imate zvuči"

I onda - odaberete, kupite ali, posle mesec dana slušanja, to nije "to", jer ste kupili neusviranu robu koja se eto, posle određenog vremena, i drugim uslovima, u potpuno drugačijem audio-ambijentu - pokazala neodgovarajućom.

Koja vam opcija ostaje? da tu istu robu ponudite preko Oglasa i naravno jeftinije nego ste je kupili.

I umesto da Prodavac gleda da ZADRŽI kupca, tako što će uvek imati neki link sa njim, on ga prepušta samom sebi, da luta od oglasa do oglasa, od drugara do drugara koji eto ima neki zvučnik ili pojačalo (a vi ga niste čuli jer se prodavcu tada nije dopadala ideja da diže kutiju od 10 kg i kači je na kablove, zvučnike zbog vas koji ste izvoleli čuti kako to zvuči, umesto da ste se oslonili na Oči i na njegovo "verujte, za ove pare to svira jako dobro" argumente..)

Imate li neku ideju na ovu temu?

Izvinjavam se naravno ako je i ova tema već "usvirana" na ovom forumu, ali..meni se kao budućem kupcu koji je suočen sa svim ovim preprekama, čini prilično aktuelna..

,)
 
Sve je to lepo, a zazivece kada vise stranih firmi dodje kod nas koje se bave tehnikom. Recimo u Nisu, predstavnik 4audio bez problema povezuje koje god zvucnike i pojacala (AVR) zelim da cujem uopste se ne buneci. Nadji mail te firme i zali se na neadekvatnost prodavaca.
 
Gvlado, ne verujem da je žalba, ili prigovor ili tako nešto - dovoljno.

Na stranu taj deo priče da li će neki prodavac da bude raspoložen ili ne.

Šta ćemo sa situacijom (koja je mnogo važnija, jer se tiče pre svega novca, ali i konačnog Zadovoljstva potrošača i pordavaca) kada kupac NIJE zadovoljan uređajem, jer se ovaj, i pored usviravanja pokazao kao neodgovarajuć?

Nije valjda jedino rešenje "tvoje pare tvoj rizik"?

Koliko bi se prodaja Hi Fi uređaja povećala kada bi svaki kupac znao da će UVEK moći da uređaj vrati, uzme za iste pare drugi ili sličan itd?

U svetu postoje rešenja za to i ona štite i kupca i prodavca.
Zašto se to ne praktikuje kod nas?

Kupiš uređaj, pogledaš fakturu i negde pri dnu piše "..ukoliko kupac nije zadovoljan ovim proizvodom, u roku od (npr 6 meseci) ima pravo da uređaj (u istom stanju) vrati radi zamene za drugi (ili povraćaj novca ako zamena nije moguća)" ili tako nešto.

Mislim da bi ta opcija u Hi Fi salone dovela mnogo više ljudi, spremnih da probavaju, menjaju, kombinuju..nego što je sada situacija.
 
To nije ostvarivo kod nas zbog mentaliteta...

Dodje chovek, nakupuje brdo opreme, 2 meseca slusha, uziva, qrchi se pred drushtvom, i onda vrati i kaze "jock, nije to to, dajte neshto drugo"...Posle 2 meseca opet vrati...
 
ne vidim razlog da se qrči pred društvom, kada i to društvo može kao i on da kupuje iste te uređaje, probava, vraća..

http://hometheater.about.com/cs/beforeyoubuy/a/aarefurbinfoa.htm

"Customer Return - Most major retailers have a 30-day return policy for their products and many consumers, for whatever reason, return products within that time period. Most of the time, if there is nothing wrong with the product, stores will just reduce the price and resell it as an open box special. However, if there is some sort of defect present in the product, many stores have agreements to return the product to the manufacturer were it is inspected and/or repaired, and then repackaged for sale as a refurbished item."
 
Da, ali mnogo vece trziste. Tako i graficke karte posle 9 meseci mozes vratiti i doplatiti malo za dosta jacu. Ideja jeste super, ali generalno ljudi ovde kupuje plasticne zvucnike za zvuk kao da su operisani od sluha a i taj mali broj komponenti koji se proda... Cene su kod nas vece nego preko grane...
 
slažem se gvlado ali mislim da bi bilo dobro da se nešto po tom pitanju pokrene, jer bi to bila dobrobit i za prodavce i za potrošače.

Prodavci bi imao stalnu mušteriju (jer bi svako od nas više voleo da isproba bar 5-6 ili i više uređaja dok ne nađe "ono pravo" i stalno bi se vrteo po prodavnici, spreman da za tu ugodnost uvek ponešto i doplati isl)

S druge strane, kupci bi postali pravi Hi-Fi klijenti i zaboravili bi na plastične kutije kada već imaju pravo da kombinuju sa kvalitetnijim zvukom.

Ono što je relanost, je da će i kod nas prodavci morati da se prilagođavaju raznim tržišnim normama (Zakoni o zaštiti potršošača) i da se uklope u pravila tržišta, inače im preostaje da ostanu "saloni" poluzatvorenog, polu-elitnog tipa u koji će da zalaze uvek isti i isti likovi koji (ruku na srce) ne ostavljaju baš mnogo para..

Ako JEDAN kupac u šest meseci i kupi opremu vredu par hiljada evra, to je još uvek ništa u odnosu na njih 50 koji će u jednom mesecu ostaviti po stotinjak..

a da bi tih 50 kupaca uopšte bili pravi kupci, prodavac treba da "krene ka njima" a ne da čeka da oni dođu njemu na noge.

Kako prodavac "kreće ka kupcu" - To se verovatno uči na prvom semestru Ekonomskog fakulteta..(ako ne i u srednjoj ekonomskoj..),a ne sedeći u fotelji i Hi Fi salonu i preslušavajući muziku po ceo dan.

Nedavno sam bio u jednom našem uvaženom salonu Hi Fi opreme i kad sam ušao, prodavac je imao izraz lica kao da sam ga prekinuo u sred ručka. Gledao je neki film, noge na tabure..još su mu samo falile papuče pa da pomislim da sam mu upao u dnevnu sobu, a ne u prodavnicu.
 
Heh, ok... meni se ideja svidja. Ako otvaras novi salon spreman sam da radim u njemu :)
Ne znam na koji nacin da se dodje do toga, mozda da se komunicira sa vlasnicima/predstavnicima firmi koje rade sa tehnikom. Pravo mesto za ovu temu jeste Hi-Fi forumi.
 
evo šta kaže naš Zakon o zaštiti potrošača

8.3. Kupovina na probu

Član 26.


Ugovorom između prodavca i potrošača može da se predvidi da se proizvod pre kupovine može dati potrošaču na probu kao i rok trajanja probe koji ne može biti kraći od sedam dana.

U slučaju iz stava 1. ovog člana potrošač nije dužan da isprobani proizvod kupi ali je dužan da obavesti prodavca da je odustao od ugovora i da mu vrati proizvod sa obavezom plaćanja troškova vraćanja proizvoda.

Ako potrošač u roku iz stava 1. ovog člana ne vrati proizvod prodavcu ili ne obavesti prodavca da je odustao od ugovora, smatra se da je ostao pri ugovoru.
Prodavac ne može naplatiti proizvod potrošaču pre isteka roka u kojem potrošač ima pravo da isproba proizvod i otkaže ugovor.

Dakle, ovde imamo jasno otvorenu opciju da se između kupca i prodavca sklopi Ugovor (u kome može da se preciznije odrede rokovi za svaki uređaj po potrebi..)
 
Heh, ok... meni se ideja svidja. Ako otvaras novi salon spreman sam da radim u njemu :)
Ne znam na koji nacin da se dodje do toga, mozda da se komunicira sa vlasnicima/predstavnicima firmi koje rade sa tehnikom. Pravo mesto za ovu temu jeste Hi-Fi forumi.

:) voleo bih da otvaram salon..ali, na žalost nisam od tih..

što se tiče "komuniciranja" sa prodavcima, ne verujem da bi naši prodavci imali sluha za to.
Naši prodavci su uglavnom needukovani po ovom pitanju (čast izuzecima) i misle da ako vladaju materijom kada je određena roba u pitanju da je to dovoljno.

ja mislim da nije, jer prodavac koji poznaje Hi Fi tematiku je jedno, a prodavac koji poznaje i Hi Fi tematiku i zakone tržišta je drugo.

Zato mislim, da bi možda najpre kupci trebalo da se "organizuju", uspostave jedan novi ambijent gde će (za početak) početi da svoju kupovinu uslovljavaju "kupovinom na probu", ili tako nešto..

S druge strane, treba zaštititi i prodavce, jer jedno bez drugog ne ide.
A to se sve da predvideti ugovorom i to onako kako bude odgovaralo i jednima i drugima..
 
Ok, razumem te ali osim da "pregovaramo" sa firmama sta drugo da uradimo da tako nesto zazivi?
 
Gillette, imas previse propusta u razmisljanju...

1. Roba koju je neko koristio 2 meseca ne moze da se racuna u novu robu. Samim tim, u slucaju da je kupac odustao, ne moze da se proda kao nova. Ogrebotine, prasina unutar uredjaja, ubijanje zvucnika..kako prodavac da zna da kupac nije cepao zvucnike ko mutav? Tebi je marza na uredjaj npr 20%...A treba koriscen uredjaj da prodas za 10% nizu cenu? Imas duplo manju zaradu...

2. Prodavac, koji je ustupio kupcu robu na koriscenje je na gubitku. Ulozenom kapitalu u robu opada vrednost..trosak neiskoricene prilike...Kao kad bi ti banka dala 1 000 e kredita, i 2 meseca da razmislis da li ti trebaju. Takodje, izlaze novi modeli, treba se ratosiljati starih.

3. Ok, imas 3 uredjaja koji se prodaju jednom u nekoliko meseci po komadu (takav je hifi). Sva tri su na probi kod potencijalnih kupaca. Za to vreme, tebi je 5 ljudi doslo da kupi taj uredjaj, ali ti nisi mogao da im prodas jer nisi imao. Rizikujes da nabavis josh 5 i uvaljas pravim kupcima, sta ako ti ona trojica vrate. Tvoj novac se ne obrce i roba ti se talozi.

Cilj je robu obrnuti sto brze i izbeci zadrzavanje iste. Hifi nije klasicna consumer elektronika koja se brzo kupuje. Plus, preveliki je rizik naleteti na shabana koji bi 2 meseca slusao dobru muziku za dzaba.

Vecini ljudi koji imaju para hifi i ne znachi mnogo...On ce doci, reci "hocu da dam 5K ojra za mjuzu", i to je to. Onom koji je pre toga slusao nesto losije, to ce usvirano/neusvirano delovati fenomenalno, i nece primetiti razliku posle usviravanja. To je san svakog prodavca hifi opreme. Nece ih drndati 2 sata, povezi mi ovo, povezi mi ono...

Proba je ostvariva, kako zakon kaze, samo uz naknadu. Prodavac za svaki uredjaj mora odraditi analizu isplativosti, za koliko moze prodati koriscen uredjaj od kojeg je kupac odustao da bi omao profit. Ja prvi ne bih kupio zvucnike koje je neko boga-pitaj-ko drndao 2 meseca za 10% nizu cenu. Plus, ogrebotine se ne izbegavaju tek tako lako...Das nekom uredjaj na probu, napravi ogrebotinicu, i onda te ubedjuje pola sata "ajd nemoj biti pi***, sta je to jedna ogrebotinica, necu da ga kupim, ako me tuzis, ja cu tvrditi da je ona bila tu, vi ste ogrebali dok ste unosili"...I onda kazes "jbo 100e sto cu ga prodati manje, samo da se ratosiljam budale...I tako svakih mesec dana kazes 2-3 puta "jbo 100e, da se ratosiljam budale"

Ovo je sve sa stanovistva prodavca...Ne mozemo gledati sa stanovistva nas kupaca, posto npr mi koji diskutujemo ovde nismo socijalno osakacene budale, koji idu logikom "on je privrednik, ima para, valja njega odrapiti, nece mu faliti"...
 
Poslednja izmena:
Ono sto bih ja ubacio kao "amandman" :))) je da u slucaju raskida ugovora, kupac bude duzan izvesnu naknadu prodavcu za koriscenje tog uredjaja za dati vremenski period (7 dana, 60 dana, X dana). To bi doslo na foru iznajmljivanja. Ali problem je sl.: ko sto je prethodno pomenuto, ta roba vise nije "nova", vec polovna. E sad, mali oglasi su puni polovnjaka... treba to prodati, a konkurencija u polovnjacima vec nije mala.
 
U slucaju da kupac hoce da raskine ugovor, mora da kupi uredjaj :) Prichu ste krenuli tokom "kako zastititi potrosaca", ovde je problem kako zastititi prodavca...To se i ne radi jer nemaju dovoljnu zastitu, i samo prijateljima, tj ljudima od poverenja, daju uredjaje na koriscenje bez naknade..
 
kako zaštititi Prodavca je lako pitanje, već rešeno u zemljama gde tržišna ekonomija funkcioniše vekovima..

Što se tiče likova koji će za 5 soma evra da kupe opremu, oni nas ovde ne interesuju, jer su retki i, ako bi prodavac svoju poslovnu politiku zasnivao na njima, ne bi se leba najeo. Oni jesu dobrodošli, ali mi ovde govorimo o onima koji natežu od npr. 300 do npr.600 evra za jedan uređaj, right?

A takvih je more.
Kao što je i more onih koji kupuju polovne (i ogrebane i prašnjave i svakakve) uređaje i to stare od 20-30 godina.

Ono što je u normalnim ekonomijama muzejski primerak, kod nas se prepravlja, budži, kalemi..sve uz iznuđeno samouverenje da se nekad pravilo bolje i kvalitetnije.

Tako stoje stvari kada je Hi Fi u pitanju i ako već ima likova koji kupuju oređaje stare par decenija, verujem da ima i likova koji bi kupovali robu staru par meseci.

Teško međutim da će neko da pazari bubu ili kadeta iz 73-će i da ga prepravlja u neku "moćnu mašinu".

NARAVNO dakle da bi se (a propos zaštite prodavca) po povraćaju robe vršio pregled (kvalitativni prijem) i da bi se svako oštećenje ili platilo ili se povraćaj ne bi odobrio.
 
To sto sad kupis za 300-600e, za 10 godina ce vredeti 50e... Stvarno ocekujes da za 300e kupis nesto, sto ce i za 20 godina biti vrlo cenjen uredjaj i na ceni? Stvari koje su pre 10-15 godina kostale 1000-2000 dem, sada se vrte po oglasima za 200e, u vrh glave..

"Tako stoje stvari kada je Hi Fi u pitanju i ako već ima likova koji kupuju oređaje stare par decenija, verujem da ima i likova koji bi kupovali robu staru par meseci."

Sta mislis, zasto ljudi kupuju uredjaje stare par decenija?
1. vitage
2. zelja iz mladosti
3. trazen, cenjen uredjaj
4. cena

Imash dve vrste uredjaja stare koju deceniju...Oni koji nicemu ne vrede, i oni koji su vrlo trazeni....Gledaj to ovako....Mercedes is 1960-e je zestoko skup ako je u super stanju....Opel kadet iz 1970 je i u super stanju 500 eura....zato u hifi postoji neshto shto se zove KLASA!
 
To sto sad kupis za 300-600e, za 10 godina ce vredeti 50e... Stvarno ocekujes da za 300e kupis nesto, sto ce i za 20 godina biti vrlo cenjen uredjaj i na ceni? .....

o tome se i radi.
Kada (ako si trgovac) ne bi razmišljao alavo i očekivao da ti kupac odma tresne 2000 evra i da ga nikad više ne vidiš, stvari bi bile drugačije.

A evo i kako:

- Onaj ko dođe da pazari za npr 400 evra, negde je već u startu rešio da krene u "kvalitetnije vode muzike" (inače bi kupio plastikanera HT za 100 eu i doviđenja)

- taj koji uđe u svet Hi FI ja sa 400 evra, počeće da razmišlja o zameni za bolje, jer ima MOGUĆNOST za to. Dakle NEĆE IMATI RAZLOGA da stvar čuva 10 godina, već će vrlo brzo gledati da kupi nešto bolje (jače, sa preciznijim zvukm,raskošnije itd) jer je upravo ta POTRAGA za zvukom ono što audiofila razlikuje od ostalih potrošača opreme.

-razmišljanje tipa "kupiću što bolje da bi mogao da ga prodam" je razmišljanje preprodavca a ne audiofila.

- razmišljanje tipa"probaću sa Denonom PMA 500, pa ako mi ne bude legao na moje KEf zvučnike, vratiću ga za par meseci i kupiću Marantza PM 7001, a ako ni on ne bude legao, probaću sa Marantzom PM 7001 KI.." i tako, malo po malo, umesto jednokratnog kupca, dobijaš Klijenta koji je svaki put raspoložen za nešto novo i bolje, drugačije i da za to malo doplati.

- da ima kvalitetnih starih uređaja niko ne spori, ali kad već pominjemo kvalitetne automobile, znaš ono kada je Nemac na pitanje "koji je auto najbolji?" odgovorio
"nov". ;)
e pa tako nekako i ovde..
 
Audiofil je chovek koji ce pre voziti 20 godina starog bmw 7 nego 3 dana staru korsu :)

Elem, to sto ti predlazes je ostvarivo, ali samo uz naknadu, fazon, ako odlucis da vratish kroz 2 meseca, placas 20%. Inace se narod brzo oalavi i svakih 2 meseca menja, dok moze...a to pravi prilichan troshak prodavcu ako je bez naknade...Ovo nije dovoljno razvijeno trziste da bi prodavci mogli sebi da dozvole rizike...
 
To sto neko kupuje uredjaj od pre par decenija i daje velike pare za njega je neciji problem, kao sto kupuju ugovore Bitlsa, gace Madone i sta vec sve ne. Licno nikad ne bih kupovao staru tehniku, jer je stara! Zivi u eri HD i BR i sta da kupim pojacalo ili gramofon iz Austro-Ugarske...heheh....
 
i da dodam, nije li potpuno nelogično da prodavci nove Hi Fi opreme svojim netržišnim odnosom prema kupcu istog upravo TERAJU na buvljake i berze polovne robe?

A da paradoks bude veći, na samoj berzi polovne robe važe mnogo korektniji uslovi nego u prodavnicama!
amo možeš i da se dogovoriš i da probaš i sve..(samo da se ljudi otarase opreme) i to opreme koja je jeftina.

Pa obično na buvljaku nema nikakve reklamacije već kupuješ na svoju odgovornost, ali..ispada da su ljudi sa tih berzi nekako spontano i međusobno usvojili jedan plemenit kodeks koji i treba da postoji između ljudi koji se bave jednim tako lepim hobijem kao što je muzika, zvuk itd..

A u prodavnicama gde je roba nova, skuplja, uslovi su strožiji..i tim prodavcima ne pada na pamet da animiraju i nekako privuku sve te audiofile?
 
Audiofil je chovek koji ce pre voziti 20 godina starog bmw 7 nego 3 dana staru korsu :)

Elem, to sto ti predlazes je ostvarivo, ali samo uz naknadu, fazon, ako odlucis da vratish kroz 2 meseca, placas 20%. Inace se narod brzo oalavi i svakih 2 meseca menja, dok moze...a to pravi prilichan troshak prodavcu ako je bez naknade...Ovo nije dovoljno razvijeno trziste da bi prodavci mogli sebi da dozvole rizike...

vidi, ne treba na te stvari gledati crno-belo.
Ti jesi u pravu što se pozivaš na kvalitet robe isl..ali to ovde nije toliko predmet priče.

Ovde je predmet priče to što, s jedne strane, imaš more ljudi koji kvalite traže prekopavajući po starim Sansuima, Hitachijima i Tehnikcima jer tako MORAJU.

S druge strane,da imaju prilku , verovatno bi radije slušali neke Synthesise, Ushere, Mc Inntoshe isl..o zvučnicima da ne govoirmo..

a ta priča 2 meseca..20% isl..to je kao što rekoh, najmanji problem i to se sve da dogovoriti.
Šta fali da se npr otvori neka vrsta članarine? Član ima pravo na 3 kupovine na probu. na primer.
Posle toga ima pravo na probu, ali plaća za svaki mesec posle određenog perioda, doređeni procenat isl...
 
"Član" Hi Fi prodavnice (klijent) može recimo i da plaća neku simboličnu mesečnu članarinu i da za nju dobija određene pogodnosti tipa - 3x mesečno slušanje opreme po izboru i dogovoru sa prodavcem.

Redovno obaveštavanje o popustima, prezentacijama, novostima isl..
Čist račun duga ljubav,m?
 
Istripovao si se opasno :) Ako bi iko i otvorio tako nešto propao bi za mesec dana. Osim toga, kod nekih prodavaca je to i moglo da se radi (primer Radix Audio, nisam siguran da još postoje). Platiš, odneseš kući, poslušaš par dana i ako ti se ne sviđa vratiš uređaj a oni tebi pare.

Ovo sa usviravanjem nema veze s mozgom, pisano je mnogo o tome, sve se usvira za par sekundi posle prvog uključivanja, a ostalo je samo tvoje privikavanje na zvuk koji si dobio a koji samo zvuči drugačije od onog što si do tada slušao (ili očekivao od kupljene opreme). Dakle, svodi se na subjektivni osećaj.

Znači kapiram da neko nešto posluša u radnji, svidi mu se, donese kući i shvati za 2-3 dana da to ne zvuči isto, jednostavno zato što mu je akustika prostorije drugačija. Ali da mu treba 6 meseci da "usvira opremu"...
 
Usviravanje svakako ne traje par sekundi/minuta vec je malo duzi proces, a kako zvucnik ili neki kabl stvarno svira ukapiramo tek posle mesec-dva, zavisno od eksploatisanja istih. Usviravanje je uglavnom pozitivan proces kojim se zvucnik/kabl pripitomljava amplifikaciji. Driveri se razradjuju, a zice "naviknu" na protok struje i signala. Uglavnom se taj proces moze shvatiti kao neka vrsta "automatskog upgrejda" od strane samih uredjaja.
 
ma na stranu samo usviravanje..

Pri slušanju nekog uređaja u prodavnici uslovi nisu ni slični kao kod kuće.

1. Hoćeš da kupiš pojačalo (prodavac ti ga pušta sa CD plejerom koji je drugačiji od tvog)

2. Sa zvučnicima koji su drugačiji od tvojih.

3. sa kablovima koji su drugačiji od onih koje imaš kod kuće

4. čak i da kupuješ ceo komplet (što je verujem retkost), prostor u kome sve to probavaš je drugačiji od tvoga, a prostor je faktor koji je verovatno polazna tačka cele Hi Fi priče

prema tome..obrni okreni, imamo jednačinu sa nekoliko nepoznatih i ostaje nam da se oslanjamo na sreću.
Biramo nedeljama, mesecima, preslušavamo, doslušavamo, čitamo kritike, sajtove..i opet nam sve to ne vredi mnogo kad nemamo pojma kako će ono što smo na osnovu svih tih činjenica izabrali-ponašati kod kuće.

Što je apsurd - to i prodavci vrlo dobro znaju..a ipak niko ne kaže "kupi ti ovo, ali je sve to na tvoju odgovornost jer znaš..možda u tvom prostoru ovo bude sviralo na sasvim deseti način.."
 
Sale, pročitaj ovaj tekst, pa mi reci onda da li se slažeš

Naravno, značilo bi mi i da objasniš svoje viđenje ukoliko je i dalje suprotno od ovog viđenja ;)

http://forum.djus.net/viewtopic.php?f=56&t=3098

Naravno da se ne slažem, poređenje elektronskog uređaja sa ljudskim organizmom je totalna glupost.

Bolje uporedi bilo koji Hi-Fi sistem (elektronika) sa kompjuterom (elektronika). Da li posle sklapanja nove konfiguracija istu uhodavaš da bi dobio bolje performanse? Da li ti u prvih 100 sati rada iskače BSOD zato što se procesor nije "navikao" na protok struje? Da li pun overclocking potencijal postižeš tek posle 6 meseci dok se naponska jedinica ne "uhoda" i stabilizuje? Možda ti monitor daje bolju sliku kad mu se kabl "pripitomio" amplifikaciji signala a grafička daje 5 frejmova više u tvojoj omiljenoj igri jer se GPU "razradio"?

Ne treba mistifikovati stvari bez potrebe...
 
Usviravanje svakako ne traje par sekundi/minuta vec je malo duzi proces, a kako zvucnik ili neki kabl stvarno svira ukapiramo tek posle mesec-dva, zavisno od eksploatisanja istih. Usviravanje je uglavnom pozitivan proces kojim se zvucnik/kabl pripitomljava amplifikaciji. Driveri se razradjuju, a zice "naviknu" na protok struje i signala. Uglavnom se taj proces moze shvatiti kao neka vrsta "automatskog upgrejda" od strane samih uredjaja.

Evo zanimljivog štiva za tebe, sve je lepo objašnjeno i demistifikovano sa naučne strane: http://www.theaudiocritic.com/. Posebno obrati pažnju na broj 26 u arhivi starih brojeva.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno