Šta je novo?

Fallout 3 (nastavak II) [spoiler alert]

stvarno, ybno dzojped sa falloutom... uzas
 
Veruj mi, kad sam po prvi put poceo da trazim informacije o Fo3 bio sam potpuno optimistican. U to vreme sam bas bio zavrsio The Shivering Isles, koji je u sebi imao zdravu dozu humora i iznenadjujuce jak fokus na pricu (i dizajn koji je bio vise nalik Morrowindu koji, inace, stvarno volim - ali to sad nije bitno). Verovao sam da je Bethesda zrelo pristupila izradi igre i da ce od svega ispasti nesto dobro (ne bolje od Fo 1 i 2, ali ipak jako dobro). Ipak, kroz prethodnih godinu dana intezivnog pracenja apsolutno svega sto ima veze sa Fo3, nalazio sam samo na razocarenja. Ne zelim da ovo sto cu reci shvatis kao govor Fallout fanatika(sto u principu jesam, ali to sad nije bitno), vec samo kao konkretan primer, cija poenta nije ogranicena na Fallout:

- Dakle, svako ko je igrao Fo zna da su ghoul-ovi pre svega(pre rata) bili ljudska bica i kao takvi podlozni svim iskusenjima kao i bilo koji covek. Bilo ih je i dobrih i losih, ali su ih i na dobro i na zlo navodile ISKLJUCIVO ljudske osobine, osobine inteligentih i samosvesnih bica. Kada je to receno, pogledaj sledeci screenshot:
176388-3-1.jpg

Jel' tebi ovo izgleda kao inteligentno bice?
Za ime svega, pa i super mutanti, kao najvece zlo u Fo su bili gonjeni LJUDSKIM nagonima. Uopste gledano, Fo je bio igra koja je snazno kritikovala pre svega ljudsku prirodu! Pa cemu onda ovakva predstava ghoul-ova? Otkud ideja da ghoulovi treba da budu post-nuklearni zombiji? Jedino logicno objasnjenje je da je ova odluka posledica istrazivanje sirokog javnog mnjenja. Sta to dalje znaci? Znaci da Bethesdu vrlo zabole za misljenje Fallout zajednice, jer ma koliko ona bila velika, masa klinaca opcinjenih najbanalnijom stereotipijom je mnogo VECA. Eto zasto ne verujem u Fo3, zato sto ga pravi firma kojoj je godisnji target bitniji od umetnosti. Stari Black Isle-ov Fallout tim je, uprkos ogromnoj gluposti Interplay-a (odluci da raspusti doticni tim) opstao kao Troika i da li su podlegli uticaju trzista i poceli da stancaju poluproizvode za polusvet? Ne, napravili su Arcanum! Da ne pominjem sto je Troika bankrotirala posto je na trziste lansirala jos jednu vanserijsku igru - VTM: Bloodlines. Koji su bili razlozi bankrota? Finanisjski neuspeh igre! Niko nije kupovao Bloodlines... Pa i da je imao duplo vise bugova i mana nego sto jeste, bio bi vredniji od 98% posto igara koje su od tada do danas napravljene. I'm not a religious man, ali ovo vec poprima proporcije biblijske tragedije. Samo se nadam da ce ovaj timi kreativnih genijalaca u nekoj blizoj buducnosti ipak pruziti jos koju sansu igracima.

Nekada su se igre pravile iz srca i duse.
Ta ekipa sa F1 i kasnije iz TROIKE, ljudi su bogovi u svom poslu. :Klanjanje
Pa pogledajte ko crta za D3 pored Sama, glavom i bradom Leonard Boyarsky

Nisu u Blizzu. budale. Beth. su se ponudili ljudi koji su radili na F1/2 da im pomognu i ovi retardi ih odbili. :zgran:
Zadnje sto je Beth. dobro uradila je Morowind i tu se prica zavrsava.
A za F3 necu vise da komentarisem. Blagi uzas. I naravno ponovicu jos jednom: "STALKER ce biti veci Fallout od F3".
 
Poslednja izmena:
Stalker sam ja odigrao sa uzivanjem, bas mi je imao atmosferu fallouta, samo jos da je rpg bio bi strava. Imam gomilu drugara koji nikad nisu ni videli fallout, ali su igrali sve WWII FPS-ove sa uzivanjem, i kad su videli F3 komentar je bio "uuuu ovo neka dobra pucacina, jel imas fallout 2 da se malo igram"...... Kad sam im pokazao F2 ,samo su me posmatrali sa nevericom : " i ovo ti je dobra igra?".

Mislim da ce F3 da zadovolji upravo ovakvu grupu ljudi, jeste da COD4 i F3 bas ne idu ruku pod ruku, al ako ima da se upucavaju ljudi ,onda moze.

P.S. Mozda malo preterujem, ali nesto sam skeptican po pitanju kvaliteta F3, nadam se da gresim.
 
Poslednja izmena:
Da igra nosi naziv tipa "Deadly Ruins, Wasteland,..." verujem da bi se vecina odusevila. Bolje na vreme krenite da je posmatrate kao postapokalipticni FPS/RPG u Gamebryo endzinu, a ne kao Fallout...ako je to uopste moguce....ne, verovatno nije.,)
 
Poslednja izmena:
Veruj mi, kad sam po prvi put poceo da trazim informacije o Fo3 bio sam potpuno optimistican. U to vreme sam bas bio zavrsio The Shivering Isles, koji je u sebi imao zdravu dozu humora i iznenadjujuce jak fokus na pricu (i dizajn koji je bio vise nalik Morrowindu koji, inace, stvarno volim - ali to sad nije bitno). Verovao sam da je Bethesda zrelo pristupila izradi igre i da ce od svega ispasti nesto dobro (ne bolje od Fo 1 i 2, ali ipak jako dobro). Ipak, kroz prethodnih godinu dana intezivnog pracenja apsolutno svega sto ima veze sa Fo3, nalazio sam samo na razocarenja. Ne zelim da ovo sto cu reci shvatis kao govor Fallout fanatika(sto u principu jesam, ali to sad nije bitno), vec samo kao konkretan primer, cija poenta nije ogranicena na Fallout:

- Dakle, svako ko je igrao Fo zna da su ghoul-ovi pre svega(pre rata) bili ljudska bica i kao takvi podlozni svim iskusenjima kao i bilo koji covek. Bilo ih je i dobrih i losih, ali su ih i na dobro i na zlo navodile ISKLJUCIVO ljudske osobine, osobine inteligentih i samosvesnih bica. Kada je to receno, pogledaj sledeci screenshot:
176388-3-1.jpg

Jel' tebi ovo izgleda kao inteligentno bice?
Za ime svega, pa i super mutanti, kao najvece zlo u Fo su bili gonjeni LJUDSKIM nagonima. Uopste gledano, Fo je bio igra koja je snazno kritikovala pre svega ljudsku prirodu! Pa cemu onda ovakva predstava ghoul-ova? Otkud ideja da ghoulovi treba da budu post-nuklearni zombiji? Jedino logicno objasnjenje je da je ova odluka posledica istrazivanje sirokog javnog mnjenja. Sta to dalje znaci? Znaci da Bethesdu vrlo zabole za misljenje Fallout zajednice, jer ma koliko ona bila velika, masa klinaca opcinjenih najbanalnijom stereotipijom je mnogo VECA. Eto zasto ne verujem u Fo3, zato sto ga pravi firma kojoj je godisnji target bitniji od umetnosti. Stari Black Isle-ov Fallout tim je, uprkos ogromnoj gluposti Interplay-a (odluci da raspusti doticni tim) opstao kao Troika i da li su podlegli uticaju trzista i poceli da stancaju poluproizvode za polusvet? Ne, napravili su Arcanum! Da ne pominjem sto je Troika bankrotirala posto je na trziste lansirala jos jednu vanserijsku igru - VTM: Bloodlines. Koji su bili razlozi bankrota? Finanisjski neuspeh igre! Niko nije kupovao Bloodlines... Pa i da je imao duplo vise bugova i mana nego sto jeste, bio bi vredniji od 98% posto igara koje su od tada do danas napravljene. I'm not a religious man, ali ovo vec poprima proporcije biblijske tragedije. Samo se nadam da ce ovaj timi kreativnih genijalaca u nekoj blizoj buducnosti ipak pruziti jos koju sansu igracima.

Pazi, ne mogu da ti osporim bilo sta od ovog sto si rekao, ali ajde sacekaj da izadje igra pre nego sto pocnes sa pljuvanjem.
 
Ne razumem zašto za ovu katastrofu zvanu Fallout3 prozivate konzolaše...
nema to veze sa konzolama, već sa prilagođavanjem trenutnim ukusima američke publike.

1997-1998 je možda i postojala neka publika tamo koja je kapirala kompleksni RPG
sa suptilnim crnim humorom, ali sada je to post-9/11/2001 amerika, ukusi su se totalno promenili,
igre su sada big business sa ogromnim ulaganjima, izdavači i developeri igraju isključivo na sigurno,
zato je sve prilagođeno svima... kontrole, kompleksnost, pa, eto i humor... big budget igra
ne sme da ima ni jedan štos koji neće shvatiti ama baš svaki tinejdžer.

zasto ne bi smo vezivali za konzolase? koja je pc franshiza napravila direktan nastavak tako sto je promenila celu igru? (hintm, pogledaj starcraft2 ili d3 koji su nastavci tachno 10 godina nakon prehodnika, bash kao i fo) da se igra nije pripremala za konzolno trzishte dobili bi smo ono gde je van buren krenuo i svima bil bilo lakshe, konzolashima jer ih ne bi smarali falloutovci i falloutovcima koji bi igrali pravi nastavak svoje voljene i dugoochekivane igre :)

zapravo gnev bi bio mnogo manji da se ovo ne izdaje kao treci deo, da beth gejevi (pardon to je ipak uvreda za homoseksualce) dakle da beth retardi se ne kunu da je ovo pravi fo 3 i to onakav kakav bi 10 godina kasnije treba da izgleda... mrsh bre :)

mislim da ce biti par dobrih kvestova, ubacili su fin nacin resavanja kvestova na razlicite nacine i generalno ispravili dosta toga sto je loshe u oblivionu, ali preko svega toga ima 100 tona gluposti tako da sumnjam da ce im se isplatiti :p
 
zasto ne bi smo vezivali za konzolase?

Zato što je prozivanje konzolaša:

1. Glup hobi.

2. Bez osnove.

Veći deo problema tržišta video igara može se vezati za IZDAVAČE.
Izdavači gledaju da naprave što veći profit ( što je i normalno )
i zato teraju razvojne timove da proizvode igre koje koštaju što manje,
a privlače što širu populaciju, kako bi profit bio što veći.

Pre desetak godina je bilo još šanse da se bude kreativan, a da izdavač
ne umeša svoje masne prstiće u proces proizvodnje igre, ali danas,
kada igre koštaju po nekoliko desetina miliona dolara da se proizvedu,
niko ne želi da eksperimentiše.

koja je pc franshiza napravila direktan nastavak tako sto je promenila celu igru? (hintm, pogledaj starcraft2 ili d3 koji su nastavci tachno 10 godina nakon prehodnika, bash kao i fo) da se igra nije pripremala za konzolno trzishte dobili bi smo ono gde je van buren krenuo i svima bil bilo lakshe, konzolashima jer ih ne bi smarali falloutovci i falloutovcima koji bi igrali pravi nastavak svoje voljene i dugoochekivane igre :)

Pre svega moraš da ukapiraš da video igre ne prave ni igrači, ni PC ni konzole,
nego baš određene firme.

Pomenuo si Starcraft - koji je proizveo BLIZZARD firma koja do sada nije
imala ni jedan jedini promašaj, jer imaju određenu filozofiju proizvodnje igara
koja podrazumeva kvalitet, kvantitet, kreativnost, a uz sve to kao dodatak
imaš i marketing.

Danas većina korporacija koje proizvode video igre idu obrnutim redosledom,
sve pare spucaju na marketing, a onda šibaju programere da naprave na brzaka
nešto što će moći da uvale najvećoj igračkoj populaciji na svetu - a to su
mladi AMERIKANCI.

zapravo gnev bi bio mnogo manji da se ovo ne izdaje kao treci deo, da beth gejevi (pardon to je ipak uvreda za homoseksualce) dakle da beth retardi se ne kunu da je ovo pravi fo 3 i to onakav kakav bi 10 godina kasnije treba da izgleda... mrsh bre :)

Bethesda su okusili pare koje dolaze od mladih Amera, i sada znaju da moraju
da im pogode ukus. Nema tu veze ko ima Xbox, a ko PC... tu je poenta
da Ameri vole pucanje, krv, jasnu podelu na zle i dobre momke, velike mačo muškarce sa predimenzioniranim naramenicama i hrapavim glasovima...

Ukusi u Evropi se totalno razlikuju.

Zašto Ameri imaju tako patetičan ukus? Ne znam, možda što se po ceo dan
hrane masnim cheeseburgerima, nalivaju milk shakeovima, pa imaju višak energije,
koji troše sedeći i gledajući wrestling na televiziji i igrajući paljevinske igre
na najjednostavnijim mogućim mašinama za igranje.

Da li su konzole same po sebi krive za to? Ne.

Konzole su parče hardvera potpuno orijentisano na pokretanje igre. Niko ne brani programerima da naprave point & click avanture, RPG igre, strategije itd. za konzole... apsolutno ih ništa u tome ne sprečava...
zašto onda programeri to ne rade?

Zato što im izdavači ne bi dali pare
za razvoj takvog projekta. Zašto izdavači ne daju pare za kompleksne igre?
Zato što bi kompleksne igre zbunile mlade Amere.

Da li su Evropski i Srpski gameri koji igraju na konzolama krivi za takvo stanje
u industriji video igara. Ne!

Dakle, idi na neki američki forum i tamo ih prozivaj,
ostavi nas ovde da tugujemo nad unakaženim i silovanim ostacima legende zvane Fallout.
 
Bas cudno sto Staljin proziva Amere :).
 
Zato što je prozivanje konzolaša:

1. Glup hobi.

2. Bez osnove.

ish sa fo topika ish!

nije niti glupo niti bez osnova... vecina konzolasha je takvo kakvo jeste i izdavachi forsiraju igre za vecinski deo (tupavog?) trzishta... BU! mene ne interesuje zasto su konzolashi takvi kakvi jesu, daleko im lepa kuca, ali me nerviraju jer zbog njih propadaju dobri naslovi i dobre ideje time sto se sjajni naslovi potupljuju da bi se prilagodile prosechnom Joeu

a ti treba da ukapirash da firme prave igre prema delu trzishta na koji ciljaju

i btw zao mi je sto se nalazis prozvanim u izrazu "vecina konzolasha" to nije bilo namenjeno nikom specifichno, ali eto ti si se nashao da branish srpstvo medju konzolashima :d lol, mada ga niko nigde nije ni napao...

edit: nema razloga produbljivati svima poznatu temu konzole vs rest of the world, drzimo se teme
 
Poslednja izmena:
Glupo mi je ocrnjavati konzolase zbog igranja igara na konzolama, ali isto tako nepobitna je cinjenica, nazalost, da je vecina ljudi koja poseduje konzole mladja od 15 godina koji komplikovane igre zaobilaze u sirokom luku.
Trziste se formira prema vecini tako da se igre za konsole uproscuju upravo zbog pomenutog prosecnog igraca.
Netacno je da igre na konzolama obavezno moraju biti dekadentne po kvalitetu u odnosu na njihove PC pandane.
Verovatno cu dobiti malo flame-a :D kada kazem da je Gothic fransiza, koja nikako nije prosta, idealna za portovanje na konzole. Cak mislim da bi upravljanje preko dzojsticka prva dva dela ucinio ''upravljivijim''.
Cak i Fallout 3 u trecem licu na konzoli bi bio vrlo izvodljiv i verovatno kvalitetan kao prethodni delovi (bez obzira na promenjen nacin igre, mozda bi cak i imerzija u svet bila veca) da ga Beth nije uprostila do kraja, da je ostala dosledna prethodnicima i da ga nije pretvorila u GLUPI FIRST PERSON SHOOTER. To im nikada necu oprostiti.
Fantasticni dijalozi, crni humor, potezna borba, fantasticna prica i neprevazidjena atmosfera - to je Fallout kakvog poznajemo a ne ovaj poluproizvod ljudske gluposti i pohlepe.

Konzole imaju neke zanrove koji su dovedeni do perfekcije koje PC moze samo da pokusava da oponasa sa losim konverzijama. Neke igre radije igram na konzolama, neke na PC-u PERIOD
 
Poslednja izmena:
Ne nalazim se prozvanim, PC posedujem od 1992. a konzolu od 2007.
 
Glupo mi je ocrnjavati konzolase zbog igranja igara na konzolama, ali isto tako nepobitna je cinjenica, nazalost, da je vecina ljudi koja poseduje konzole mladja od 15 godina koji komplikovane igre zaobilaze u sirokom luku.
Trziste se formira prema vecini tako da se igre za konsole uproscuju upravo zbog pomenutog prosecnog igraca.
Netacno je da igre na konzolama obavezno moraju biti dekadentne po kvalitetu u odnosu na njihove PC pandane.
Verovatno cu dobiti malo flame-a :D kada kazem da je Gothic fransiza, koja nikako nije prosta, idealna za portovanje na konzole. Cak mislim da bi upravljanje preko dzojsticka prva dva dela ucinio ''upravljivijim''.
Cak i Fallout 3 u trecem licu na konzoli bi bio vrlo izvodljiv i verovatno kvalitetan kao prethodni delovi (bez obzira na promenjen nacin igre, mozda bi cak i imerzija u svet bila veca) da ga Beth nije uprostila do kraja, da je ostala dosledna prethodnicima i da ga nije pretvorila u GLUPI FIRST PERSON SHOOTER. To im nikada necu oprostiti.
Fantasticni dijalozi, crni humor, potezna borba, fantasticna prica i neprevazidjena atmosfera - to je Fallout kakvog poznajemo a ne ovaj poluproizvod ljudske gluposti i pohlepe.

Konzole imaju neke zanrove koji su dovedeni do perfekcije koje PC moze samo da pokusava da oponasa sa losim konverzijama. Neke igre radije igram na konzolama, neke na PC-u PERIOD

Uglavnom se slazem sa tobom. :) Nisam samo siguran da li ce F3 da bude bas glup, ali kad stigne videcemo. Jeste da sam razocaran svim "novitetima" koje su ubacili, ali sta da se radi. :smash:
 
Ja sam bio malo optimistican. Medjutim ja nemogu da svarim cinjenicu da je FO FPS koji moze da se igra u fazonu "prvo pucaj posle pitaj" a i kao "VATS".

Drugo ne kapiram ove glupe sekvence u kojima se prati metak ili kako pada bomba. Mislim jel to prikaz potezne borbe? Ta stvar mi jaaaako bode oci i prosto ne mogu da verujem da su to uradili.
I sad vise nisam optimsita, sad sam razocaran... kada je njima najbitnije to kako se telo raspada u sitne komade ****s takvu igru.

Voleo bih bar da vidim sistem dijaloga, nadam se da tu nisu podbacili kao i neke mini igre koje ne obuhvataju vrcenje srafcigera i lockpick-ova ;)
 
Poslednja izmena:
Ja sam cak prihvatio Fallout u tri dimenzije,na neki nacin sam hteo da vidim Fallout svet 'izbliza'(naravno,bolje je u prva dva dela,ali kad su vec hteli ovako ajde da prihvatim),ali ovde ima preterano mnogo gluposti.
Mislim da je Bethesdin Fallout3 mogao proci kao solidna igra,cak i Fallout fanovima,ali sada vidim da ima preterano 'gresaka' koje su mogle biti izbegnute.
 
Mislim da ću po izlasku F3, skinuti avatar... Neću da se brukam i da mi se deca smeju...

Šalu na stranu, odgledah ove in-game trailere... pa ono je skroz bezveze. Upropastiše ga skroz.
 
OK, ovo je previse, Bethesda ce goreti u paklu zbog ovoga! JE***I *******!!! "Level cap at 20"!!! Sta sad smeraju? Da svako malo izbacaju ekspanzije sa po dodatnih 10 lvl. i napcaju ih po 20$? DJUBRAD OBICNA!
 
Poslednja izmena:
Drugo ne kapiram ove glupe sekvence u kojima se prati metak ili kako pada bomba. Mislim jel to prikaz potezne borbe? Ta stvar mi jaaaako bode oci i prosto ne mogu da verujem da su to uradili.
I sad vise nisam optimsita, sad sam razocaran... kada je njima najbitnije to kako se telo raspada u sitne komade ****s takvu igru.

Voleo bih bar da vidim sistem dijaloga, nadam se da tu nisu podbacili kao i neke mini igre koje ne obuhvataju vrcenje srafcigera i lockpick-ova ;)

a i to izgleda veoma veoma loshe...
 
http://www.gamevideos.com/video/id/20175

novi video

u kojem se saznaje josh jedna stvar koja je... pa losha

a to je level scalling system kako funkcionise, tj kako lose je osmishljen

caka je u tome da kada prvi put vidite nekog neprijatelja on do kraja igre ostaje na tom istom lvlu, tako da u principu mozete obici celu mapu snimiti neprijatelje i oni ce do kraja igre ostati low lvl ... ali eto sreca u nesreci sto ovo nece vaziti za sve delove mape vec samo pojedicnachne... sta i koliko i kako ostaje da se vidi...
 
Ja ne znam da li je neko primeti ali on je spomenuo da su onaj retro future pda pravili citaj sada 6 MESECI.Pa ja bih to napravio za 30 min uz 2 piva.
Inace nisam igrao Fo 1i2 ali sam cuo po pricama da je to klasik,takodje da je dosta tezak

I sada sam odgledao ovaj klip koji je G!!!! postavio
OPET ON NA XBOX 360!!!!!!!!!!!
 
Poslednja izmena od urednika:
jep, i to utisci su da na konzolama ima podosta ucitavanja kada se nalazish na otvorenom, dok na high end pcu to traje dosta krace mada je primetno i dalje.... naravno u pitanju je demo
 
Neznam da li me je vest o mogucnosti razvoja lika samo do dvadesetog nivoa, kao nesto najgore sto sam cuo do sada u vezi sa Fo3, toliko s****la pa sam oguglao na ostale gluposti, ali meni ovo sto Howard prica u zadnjoj prezentaciji ne deluje vise toliko strasno(sem dela o skalabilnoj inteligenciji, kojoj ocigledno nisu mogli da odole). Cak po prvi put za duze vreme vidim nesto sto zvuci dobro, a to je Power Armor skilll. Jeste da je sitnica, ali davljenik se i za slamku hvata :S:
Rerna63 je napisao(la):
Ja ne znam da li je neko primeti ali on je spomenuo da su onaj retro future pda pravili citaj sada 6 MESECI.Pa ja bih to napravio za 30 min uz 2 piva.
Da, da, cak su se time busali u grudi mesecima, koristili ga kao primer svoje posvecenosti projektu... bla, bla, bla. Imas detaljno opisan proces pravljenja na oficijelnom sajtu, cisto da vidis koliko je tu "mudrosti" ulozeno.
Rerna63 je napisao(la):
Inace nisam igrao Fo 1i2 ali sam cuo po pricama da je to klasik,takodje da je dosta tezak
Sad, sta drugo da ti kazem nego, igraj. Nisam jos cuo da se neko(ko u startu nije bio odbijen do igre iz ovih ili onih razloga) pokajao igrajuci Fallout 1 i 2.
Rerna63 je napisao(la):
OPET ON NA XBOX 360!!!!!!!!!!!
Iskreno, joystick bi mogao da ispadne jos i dobra stvar, ukoliko zbog njega ne smanje tezinu igre. Ljudi bi bili primorani da vise koriste V.A.T.S. a manje FPS nacin igre.
 
Šest meseci su smišljali svet u kome se igra odvija i uspeli su da smisle
svakodnevni civilni automobil na nuklearni pogon koji eksplodira kad ga udariš.

Amerikanci.
 
Ne razumem dve stvari:

1) svi smo znali da će biti iz prvog/trećeg lica i sada se sablažnjavate što je zaista tako?
2) znamo da će da izađe za xb360, ps3 i pc, i sada se grozite što se igra preko xb360 kontrolera?

A tu je i treća stvar - uporno kudite što je Bethesda odbila da prihvati ljude koji su se nudili a koji su radili na ranijim Falloutima. Zar mislite da kompanija tek tako kupi licencu napamet? Prvo se urade analize, vidi se da li se i koliko se može zaraditi, proceni uklapa li se izdavanje tog naslova u poslovnu strategiju, vidi ima li ljudi koji će to da rade, oforme timovi i sl. Tek tada se ide u licencu i počinje se rad na igri. Sada, na petini/četvrtini, oni trebaju da primaju neke likove koji nikada nisu radili igru tog tipa (bez obzira što igra nosi isto ime), da indirektno kažu onima koji trenutno rade da nemaju pojma, da se stvori zla krv u razvojnom timu? Nije to tek tako "daj da uradimo" i "što nas je više biće bolje", ima tu mnogo ljudskog. Ko je ikada radio sa ljudima zna o čemu govorim.


Što se igre tiče - odavno je postalo jasno da ovo jednostavno neće biti nalik na stari Fallout. Što ne znači da finalni proizvod neće valjati. Za sada nisam video ništa što bi ovu igru uzdiglo na pijedestal kosmičkih visina, kao na primer Elder Scrolls serijal. Možda je neinspirativan (sada će me G!!! napljuvati) svet kriv za to. Postapokaliptika je bila nešto na šta su se ljudi nekada ložili dok je bilo rizika da Ruje i Ameri redefinišu pojam nuklearne zime...U svakom slučaju, ovo se očito ne pravi za fanove starih naslova, već za neke nove ljude. Puno je vremena i prošlo. Oblivion-with-gunz? Kamo sreće, bojim se da ne ispadne Oblivion-with-retarded-gunz.
 
Šest meseci su smišljali svet u kome se igra odvija i uspeli su da smisle
svakodnevni civilni automobil na nuklearni pogon koji eksplodira kad ga udariš.

Amerikanci.

Automobili na nuklearni pogon su postojali i u Fo1 i 2 (pa i naj'ebozovniji automobil svih vremena i zastitni znak Fo2, Highwayman, je radio na nuklearni pogon) i u tome nije bilo niceg loseg. To sto eksplodiraju nije nelogicno zato sto je nemoguce(naprotiv, jer kao sto svi znaju, izvori nuklearne energije imaju jako dug rok trajanja), vec je nelogicno zato sto u postapokalipticnom, jalovom svetu niko ne bi ni u ludilu ostavio nuklearne celije(koje su, inace pogonsko gorivo za automobile i municija za Plasma Rifle, te stoga veoma na ceni :D ) da tek tako leze unaokolo.

Sto se tice amerikanaca... pa, jeste da je njihova kultura, nacin zivota i razmisljanja u principu kriv za degradaciju kreativnosti u raznim sferama, ali to je u sustini njihova stvar. Znas ko je tu prava ovca? Ostatak sveta, a pogotovu nedorasli klinci i klinceze koji prihvataju sirom otvorenih usta svako go*no kojim se trenutno slade dorenavedeni. Amerika jeste veliko trziste, pa samim tim i najbitnije, ali videces kako ce Fo3 proci u Evropi - nista slabije (procentualno, naravno). Naravno da mozemo da pricamo o tome kako su, u stvari, nama podlo nametnute njhove vrednosti, ali zasto bi se lagali? Svako se konformira svesno, hteo to da prizna ili ne i ukoliko zeli moze da se tome odupre. Sve u svemu, nivo svesti igracke populacije globalno je nizak.
 
@FMW - imaš moj post o tome na prethodnoj strani, mrzi me da se ponavljam.

Mini-nuklearna eksplozija koju izaziva pucanj iz pištolja je totalna glupost i takve stvari
ne zaslužuju da postoje u nečemu što sebe naziva nastavkom Fallouta.

Poenta je da su FO1 i 2 bili daleko bolje osmišljeni... nisu zahtevali veliki "suspension of disbelief",
a Fallout Boy maskota je korišćena za neka "uputstva" na kakva bi se možda stvarno moglo naići,
koja pripadaju duhu 50'ih, a sve to začinjeno sa finom ironijom.
A ovde u Fo3 odmah krenu da te bombarduju glupostima.
 
Poslednja izmena:
filipekno je napisao(la):
A tu je i treća stvar - uporno kudite što je Bethesda odbila da prihvati ljude koji su se nudili a koji su radili na ranijim Falloutima. Zar mislite da kompanija tek tako kupi licencu napamet? Prvo se urade analize, vidi se da li se i koliko se može zaraditi, proceni uklapa li se izdavanje tog naslova u poslovnu strategiju, vidi ima li ljudi koji će to da rade, oforme timovi i sl. Tek tada se ide u licencu i počinje se rad na igri. Sada, na petini/četvrtini, oni trebaju da primaju neke likove koji nikada nisu radili igru tog tipa (bez obzira što igra nosi isto ime), da indirektno kažu onima koji trenutno rade da nemaju pojma, da se stvori zla krv u razvojnom timu? Nije to tek tako "daj da uradimo" i "što nas je više biće bolje", ima tu mnogo ljudskog. Ko je ikada radio sa ljudima zna o čemu govorim.

Sve sto si rekao o formiranju strategije razvoja i plasiranja proizvoda, jeste tacno. Upravo zbog toga je Bethesda, da je htela, mogla da u startu razmotri cinjenicu o saradnji sa starim Fo razvojnim timom. Cini mi se da su i tad, prilikom planiranja, bili vrlo svesni postojanja tih ljudi i njihovih prethodnih uspeha. Pa ako su vec vesti organizatori, mogli su da u startu nadju bezbolan nacin za uzajamnu saradnju, ali eto - nisu. Zasto? Pa, ukoliko je tacna tvrdnja da su Tod Howard i jos mnogi ljudi iz Bethesde fanovi Fo igara, zakljucak se sam namece - stid. Ljudi su u startu zaplanirali da naprave igru koja ce sluziti iskljucivo za sisanje ovaca koje bi htele da se emancipuju (analogija se moze uspostaviti sa srpskim skorojevicima koji, zeljni malo instant kulture, pune svoje "zamkove" najgrdjim kicem, ubedjeni da usled toga postaju bolje osobe). Naravno da se Tim Cain ne bi slagao sa Bethesdinim, sa kreativne strane - ne finansijske, maloumnim odlukama (pa ni DaVinci ne bi dao detetu od pet godina da crta brkove Mona Lizi, ma koliko bi to usrecilo klinca). Tako da nema razloga pricati o tome zasto je Bethesda odbila Cain-a(koji inace ima iskustva i sa FPRPG i sa open world igrama) i druzinu, to je svima jasno.

filipekno je napisao(la):
Za sada nisam video ništa što bi ovu igru uzdiglo na pijedestal kosmičkih visina, kao na primer Elder Scrolls serijal. Možda je neinspirativan (sada će me G!!! napljuvati) svet kriv za to.
Koga na sta?! Sve TES igre do Morrowind-a, iako su bile jako ambiciozno i hrabro zamisljene(sto je za svaku pohvalu), bile su prepune bugova, previse genericke i nedoradjene. Sa Morrowind-om(kao i Tribunal-om i Blood Moon-om) su supeli da isprave sve svoje predjasnje greske i naprave stvarno dobru igru, vrednu hvale. Ovde sledi jedno veliko, socno - ALI. Sta je Bethesda uradila posle uspeha Morrowind-a? Od Rubikonove kocke je napravila GI Joe-a. Jeste da je i on zanimljiv za igru, ali nema tu neke trajne lepote. Ljudi koji su nekada tezili da stvore "video igru koja ce se ponasati kao operativni sistem u kome je moguce neograniceno obitavati", napustili su svoj san i mesto da rade ono sto vole, poceli da prave ono sto se od njih trazi. Porazno.

filipenko je napisao(la):
Postapokaliptika je bila nešto na šta su se ljudi nekada ložili dok je bilo rizika da Ruje i Ameri redefinišu pojam nuklearne zime...Puno je vremena i prošlo.
Da, inace je hladni rat '97. uveliko (tiho) besneo :trust: Po toj tvojoj logici(kad bi je uopste i bilo) Gospodar Prstenova je trebao da izadje iz mode jos 50-ih, kada su ljudi uglavnom zaboravili kako izgleda biti u ratu. Sta si uopste hteo da kazes ovom primedbom?
 
Ja citam sta drugi ljudi postuju
SuperStaljin je napisao(la):
...Ukusi u Evropi se totalno razlikuju...
aj sad ti uzvrati istom merom i ponovo procitaj sta sam ja napisao.
SuperStaljin je napisao(la):
Poenta je da su FO1 i 2 bili daleko bolje osmišljeni... nisu zahtevali veliki "suspension of disbelief",
a Fallout Boy maskota je korišćena za neka "uputstva" na kakva bi se možda stvarno moglo naići,
koja pripadaju duhu 50'ih, a sve to začinjeno sa finom ironijom.
A ovde u Fo3 odmah krenu da te bombarduju glupostima.
Opet, da si citao postove sa prethodnih strana, video bi da je to sto sto si sada rekao uglavnom svima ovde savrseno jasno.
 
Poslednja izmena:
Da, inace je hladni rat '97. uveliko (tiho) besneo :trust: Po toj tvojoj logici(kad bi je uopste i bilo) Gospodar Prstenova je trebao da izadje iz mode jos 50-ih, kada su ljudi uglavnom zaboravili kako izgleda biti u ratu. Sta si uopste hteo da kazes ovom primedbom?
Pa hteo sam da kažem nešto vrlo prosto, što ljudi očito ne kapiraju. Zašto se Ameri lože na pucanje, krv, prštanje? Zato što su u ratu i ratuju na raznim tačkama planete, i naravno da u takvoj situaciji nastaju čitave generacije koje se primaju na to. Baš kao i što su postojale čitave generacije koje su razmišljale u okvirima hladnog rata, pa razmišljale o njemu kao vrlo realnoj budućnosti, te se primale na postapokaliptične stvari.

Gospodar prstenova je ionako plagijat Prstena Nibelunga, samo što je voda Rajne zamenjena vatrom Mt. Doom-a, Zigfrid zamenjen Aragornom, Brunhilda Jolandom, a Votan Sauronom. Uz par modifikacija :D i naknadno kreiranje kompletne mitologije :d
Dobro de, preterujem...:)
 
Možda je neinspirativan (sada će me G!!! napljuvati) svet kriv za to. Postapokaliptika je bila nešto na šta su se ljudi nekada ložili dok je bilo rizika da Ruje i Ameri redefinišu pojam nuklearne zime...

Vidim da si poklonik fantasy sveta dok nisi ljubitelj postapokaliticne postavke. Nazalost ili na srecu, vrlo tesko varim fantasy (cim se pominju elfovi i dwarfovi pomalo mi se okrene stomak) i po meni je fantasy svet u Oblivionu totalno nezanimljiv, sto ne generalizujem i izjavljujem u ime svih.
Prethodno pomenute postavke bez obzira na nase ukuse imaju veoma dobru podlogu za razvoj kompleksnih i vrlo zanimljivih fabula, samo je postapokaliptik i cyberpunk svet malo manje zastupljen gledajuci globalno.
Inace mene je Gospodar prstenova veoma smorio, i to je samo moj dozivljaj. Pogledao sam sva tri dela u nameri ispostujem i ispratim pricu i delo tako da nisam jedan od onih koji odbacuju takve stvari u startu.


Svemu dajem sansu, ali mislim da cu ovu igru izrisati posle pola sata "igranja", nazalost :(
 
Pre deset godina kada je izasao Fallout, broj ljudi koji je posedovao PC-eve je bio mnogo manji samim tim i profili ljudi koji su ga posedovali. Sada je PC vecini isto sto i konzola za igru, tada to nije bilo. U tom dobu pc-jeve su imali uglavnom ljudi koji ma je on trebao profesionalno, i onako usput za razonodu su se igrali ponekad tako da su tadasnje ozbiljne igre bile prilagodjene takvom tipu igraca. Sada svako ima pc, to je postalo isto sto i imati sporet ili televizor u kuci, samim tim prifl igraca se potpuno promenio i normalno je, i veoma lose, da su se igre prilagodile novom poretku. To se vidi ne samo kod Bethesde vec i kod drugih developera. Pa pogledajete samo Bioware i uporedite njihove igre tada i sada. A sto se tice da je igra radjena samo za americku publiku, to bas ne stoji, publika se ne razlikuje. Americka, evropska, srpska igracka publika sve su iste. A to isto stoji i za ukuse evropski, srpski, americki, ruski svi su isti. Nevidim zasto bi nasi standardi bili bolji od americkih ili evropskih , pogotovo ako se zna da u Srbiji skoro polovina stanovnistva ima zavrsenu jedva samo osnovnu skolu, a jedva trecina stanovnistva koristi svaki dan pastu za zube. I u Americi verovano ima veliki broj ljudi koji se kao i ovde zgrazavaju nad novim Falloutom, mada takvi su verovatno vec uveliko presi 30tu pa verovatno ih to i ne pogadja mnogo, dok novi narastaji ni tamo ni ovde ne znaju za originalne Fallout-ove pa im nece tesko pasti ni ovaj novi.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno