Problem kod Xboxa je sto ima beznadezno spor procesor, zasnovan na PowerPC arhitekturi.
Stvar je u tome sto je PowerPC5 arhitektura bila zastarela u trenutku kad se Xbox 360 pojavio, a kamoli sada.Jedno PowerPC jezgro, prema recima Capcom devova otprilike ima snagu kao 2/3 Intel Netburst jezgra, sto znaci da Xenon u Xboxu ima snagu otprilike kao Intel PentiumD 840.A svi znamo koliko je Netburst bio sporiji u igrama od K7/K8...
Dalje, Cell je mnogo mocan procesor.Jednostavno, on je razvijan 4 godine od strane IBM-a, Sony-a i Toshibe kako bi bio iskoriscen prvenstveno u konzolama i vecim serverima.
Na papiru Cell nije mnogo jaci od Xenona(Cell ima 216GF, dok Xenon raspolaze sa oko 76GF, dakle na papiru Cell je jaci oko 3 puta od Xenona), medjutim veliku ulogu u performansama procesora ima i memorije, segment u kojem je PS3 mnogo bolji od X360.
Iako Unified Memory zvuci kao dobra ideja, problem je u tome sto njoj u istom trenutku mogu pristupati ili CPU ili GPU, nikako oboje odjednom.Sa druge strane PS3 ima Rambusovu ultra low latency XDR memoriju(Cell je jako osetljiv na latenciju memeorije)@3,2GHz koja pruza veci bandwith od Unified RAM-a kod Xboxa i sto je najvaznije Cell joj uvek moze pristupati(Cell je jako osetljiv na memoriju i to je jedan od razloga zasto RSX ne moze pristupati XDR-u).
Sad da citiram jednog deva sa beyond3d foruma koji objasnjava koliki uticaj na performanse proceosra ima RAM:
For decades, the art of performance programming has been the art of managing memory.
For example, assume that your calculation requires reading two operands, yielding one result. That's a single FLOP. It requires 4*3=12 bytes of bandwidth if single precision FP.
So, if the BE has 25GB/s of bandwidth, that's enough to sustain 2 GFLOPs per second, or roughly 1% of its theoretical peak. (The 360 has significantly lower bandwidth to memory, shared with the GPU to make matters worse, but lets keep such comparisons out of this for now.)
How much computational performance you can squeeze out of any modern computer depends entirely on how well you manage to structure your problem to fit the memory hierarchy, and avoid interlocks.
I stopped counting MIPs or FLOPs two decades ago. Data flow is everything.
Dakle, vrlo je moguce da Xenon ne ostvaruje deklarisanih 76GF, iz prostog razloga sto mora da deli pristup RAM-u sa GPU-om.
Sa druge strane, na mnogim forumima sam video da ljudi pisu da je Xenos jaci od RSX-a, sto nije slucaj.
Stvar je u tome sto je RSX pravljen da radi u koordinaciji sa Cellom, sto mu omogucava da postigne 100 milijardi shader operacija po sekundi(dok Xenos moze samo 48 milijardi).