Šta je novo?

The Best looking "nexgen" FPS

Nedjo

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
12.07.2000
Poruke
6,934
Poena
800
Znaci, ovo je moj sud iskljucivo na osnovu gigabajta i gigabajta skinutih trejlera!

KILLZONE 2

Znam i tugujem sto je samo za PS3, ali sta da se radi. verujem da ce u narednih godinu-dve i za PC izaci nesto jos bolje.

Probao sam na PS3-ci da igram dve pucacine - CoD 3 i "Otpor" i smorio sam se k'o cigla. Pola sata sam igrao, odnosno "igrao" jednu i pola sata drugu (platio sam sat vremena igranja :))

Znaci ono je mucenje svih prstiju i mozga! Joypad za FPS-ove je inkvizicijska sprava!

LM, zasto KZ2?

Pa, grafika je fantasticna (najezim se kad pomislim kakao bi tek izgledalo da PS3 ima vise memare) sve je uklopljeno extra, barem sudeci prema gameplay trejlerima. Bolje modelirano i renderovano oruzje koje igrac nosi nisam video ni u jednom drugom naslovu (po emni je to jako bitan elemenat FPS-a). Takodje, FOV je savrsen i percepcija onoga sto gleda igrac je odlicna. Animacija je sjajna... ma sve, apsolutno sve, jedino eto texture da su detaljnije, ali to je vec tema za sebe. Sto se detalja sveta tice, tu nema primerke, level dizajn je fantastican.

CoD 4 lepo izgleda, i veoma je blizu ovome sto ima KZ2, ali KILLZONE 2 je ipak ispred... steta sto ga nece biti na PC-u...
:wave:
 
Samo si zapoceo novi svadjalacki thread, ali ajd...

Po meni je to Crysis - without shadow of doubt.

Opet sud donosim na osnovu gigabajta skinutih trejlera :) Siguran sam da ce nas nemci iznenaditi vise nego sto smo i ocekivali.
 
Kilzone dva je mlogo ubav

KZ2 ima originalan sistem renderinga osvetljenja, omogucen time sto PS3 ima 6 SPE procesora ko rodjenih za takav rendering. To daje "realisticnije" osvetljenje od vecine konkurentih resenja. Jedno je pitaje dali su svi SPE posveceni osvetljenju, sto ne deluje moguce.

FOV i dizajn oruzija i nivoa nije tehnicka karakteristika vec znak promisljenog dizajna, koji je u skoro svim legendama sa Sony Playstationa (ma koj broj) dizao utisak i nadoknadjivao eventualne mane grafike. Teksture su klasicno za svaki sony siromasne, nije mi jasno zasto bar ovaj put Sony nije video da konzoli treba jos rama, verovatno bi previse diglo cenu, sta god.

Ne komentarisem nista o Crysisu i drugima. Da secakamo da igre izadju pa da onda damo komentare.
 
Crysis definitivno!
 
Rage
 
IMO da ce Crysis biti njesra nevidjeno sa nabudzenom grafikom i apsolutno praznim gameplayom vidjenim po hiljaditi put. Naravno govorim nagon par gigabyte-a odgledanih trailera, ne pricam napamet. A da izgleda fantasticno, izgleda. Dzaba mu to kad ga necu ni stapom dodirnuti.
Moj glas ide za KZ2 i Bioshock. Izgleda da ce to biti jedini FPS-ovi koje cu odigrati u sledecih par godina (osim System Shocka kojeg sam na moju srecu preskocio pa mogu da uzivam u njemu sada :D).
 
Team Fortress ce biti vrh, to je igra koju najzeljnije iscekujem. Prvog dana kupujem preko steam-a. Sto je crysis blizi, sve mi se manje svidja. Mogli su da prikazu bilo sta sto nije ona dzungla, smorila je do besvesti.

A verujem da ce i id tech 5 biti do jaja, bez obzira na sve sto smo do sada videli. Neki novi Quake Arena u tom engine-u je sve sto mi treba za narednih par godina :)

Killzone super izgleda, ali steta sto ce raditi u 30 fps (i, naravno, steta je sto ga nece biti na PC-u da ga odigram k'o covek). Vise me je odusevio dizajn, nego bilo sta drugo.

A ti Nedjo si tek sad probao fps na joypad-u :). Igraj jos malo, pa da vidis sta je pravi sado-mazo :).
 
Poslednja izmena:
Tema je "best looking"...dakle- Crysis...
Sistem osvetljenja?Ova igra ce da postavi standard i za to.
A Team Fortress je lood do yaya :)
Malo sam razocaran UE3 based igrama.Sve je to lepo, osvetljenje, glow & stuff, ali sve igre koje su na njemu izasle do sada su skucane "u cetiri zida"...bez otvorenog prostora... :( Pa i novi MoH je takav...shatro napolju, ali opet medju zidovima...
 
Poslednja izmena:
Ali nije obavezno best looking nesto sto je kopija realnosti. Ja bih pre dao glas timu koji je fikcijom stvorio ceo svet nego CrytekCopytek likovima koji se trude da budu fotoaparat. U svakom slučaju lakše je iskopirati nesto sto vec postoji, nego osmisliti nesto sasvim novo, pocev od dizajna sveta, pa sve do finalnog brusenja ...
 
Dosađujete više sa teksturama za PS3. Naravno, bilo bi lepo kada bi bilo 5-10 puta više memorije itd. Što, da nećemo možda Crysis da igramo sa teksturama napucanim na max, ili pak da se možda pravimo blesavi i vidimo kako rade UE3 igre? Pvo ga Bioshock, grafika odlična ukupno gledano, ali neke teksture katastrofa, neki efekti katastrofa, pa šta? Ne remeti gameplay. Isto važi i npr. za Resistance sa PS3. Pojedine teksture katastrofa - pa šta, kad to ni ne vidim iz fotelje udaljene 4 metra, sve dok se ne približim potpuno nekom tamo zidu i stanem mirno da ne radi motion blur, a ogroman, otvoren prostor, sve 3D i sve se renderuje i sve radi u puno fps. Ko želi, može da skine skup tekstura sa Nvidia developer sajta ili 3D Max community sajta i posmatra ih do prekosutra :)

Najgore je što uopšte nemamo kriterijum šta je to best looking igra. Da li ona koja ima sve teksture oštre, da li ona koja ima ogroman broj objekata, da li ona koja je u stanju da to sve balansira i prikaže desetine neprijatelja, prijatelja i dešavanja (npr. baš KZ2), da li ona koja daje najbolji prikaz otvorenog prostora, ili ona koja će da najoštrije prikaže zidove u zatvorenom prostoru, pa ćemo se onda pokačiti oko toga kako može da se poredi renderovanje unutrašnjosti sa renderovanjem spoljašnjosti, ili po dizajnerskim rešenjima (evo, Goran lepo kaže, nekome više prija potpuno drugačije osmišljen svet), itd. itd.
 
Poslednja izmena:
naravno da losija grafika u FPSu remeti gejmplej, inache bi se igrali i dalje u 800x600 sa GF2

u FPSu je sve oko imperzivnosti (ha!) u svet oko sebe, da sve bude realnije prikazano... to i jeste cela poenta... fps je upropastio PC na neki nacin a sa druge strane ga i odrzava u zivotu... sve je postalo sa FP izvodjenjem, a ako je vec tako - da! ebeno grafika utiche na gejmplej i na celokupan dozivljaj, i ima da bude savrshena i perfektna kada je zbog toga cena toliko visoka ...

da ste rekli da grafika ne utiche na sim menadzeriju rpg strategiju etc ok..., al da grafika ne utiche na gejmplej u FPSu je po mom misljenju bzvze reci, danas je FPS samo izgovor za dalji razvoj grafike, oni su jedinstveni, nerazdvojivi delovi, i tako je samo u ovom zanru koji je zbog toga i popularan toliko

ne vidim razlog stavljanja konjzol only naslova u PC deo, i ne znam kako izgleda KZ2, ni da li to sto je prikazano prerenderovano ili ne, bolje da se napravi paralelna rasprava ovde i konjzolaskom delu pa da se onda sumira sta i kako...
 
Za sada mi je Bioshock neprevazidjen dok ne izadje Crysis. Ne sumnjam da ce NemciTurci omasiti, ali Crysis ce biti nafurani Far Cry sa super mega grafikom i sa gomilom nano tech opreme.
 
Ocena igara

Slazem se sa Flpk da nema jasno definisanog kriterijuma (kao i kritike kriterijuma) za ocenu igre, pa se stoga svasta moze procitati o tome sta je dobra a sta losa igra....nekima je i Lost planet odlican FPS, dok sa druge strane postoji pravi mali rat oko toga da li je far cry losiji od HL2 ili nije...
Svako pronadje nesto sto ga veze za igru ili ga odbije.Recimo Zuma se kod mene zadržala mnogo duže nego Stalker, medjutim, nemojmo ovom pitanju pristupati na nacin"meni se svidja i zato je igra odlicna!" jer bi to onda bilo isto kao kada izvesni likovi tvrde da je muzika Jelene Karleuse super i ona super izgleda, i sve mi se na njoj svidja i vi koji mislite drugacije ste "urbani" *****i i ne postujete "drugacije" mislenje...mislim stvarno...

"meni se svidja i zato je igra odlicna!" je stav koji treba postovati ali koji je izrazito subjektivan te nije moguce od njega napraviti rangiranje po "kvalitetu" igre...
Kvalitet igre ima svoje atribute: 1. tehnicke: grafika, texture, animacija, gameplay, kontrole
2. perceptivne: atmosfera, story, igrivost...
Mozda sam neki atribut zaboravio - vi dopunite.

Svaki od ovih atributa nema podjednak udeo u ukupnoj oceni.Slazem se sa Flpk da texture i gameplay nemogu imati istu tezinu pa stoga ove atribute treba ponderisati i poredjati po tezini.
Evo mog predloga pondera:
1.gameplay 0,25
2.grafika 0,15
3.story 0,15
4.atmosfera 0,1
5. animacija 0,1
6. kontrole 0,1
7.texture 0,1
8.igrivost 0,05 (igrivost je atribut koji govori o tome kako su ostali atributa ukonponovani medjusobno)

Dakle, svakom atributu dajete ocenu 1-10 poena, potom mnozite sa ponderom i tako saberete sve atribute.Maksimalno igra moze imati 100 poena...

Ovo bi vazilo za FPS, RPG, RTS a mozda ima pojedinih atributa koje treba dodati za pojedini zanr: npr "budzenje" za RPG itd. pa i njemu dati tezinu..itd.

Ne bi to bilo lose Oblivione?

Mogao bi da napravis predlog atributa i njihovih tezina po zanrovima (posto si sada u menadzmentu) kao jedan od najvecih autoriteta zajedno sa ostalima koji su zainteresovani ( .:GoRaNStEin:, G!!!,gx-x, Nedjo...nex999 i ostali koji imaju veliki broj postova i komentara na ovoj podsekciji, ljudi iz redakcije..itd). po pitanju igara, pa da ljudi neko vreme glasaju da se vidi kako razmisljaju posetioci, da se pogledaju iskustva sa drugih sajtova slicne prirode i analizira njihov sistem za ocenu igre, nadjemo se na sredini i na kraju usvojimo zvanican sistem za ocenu igara koji ce biti u sekciji PC Igre (ne ankete).

Tako to ide a i vreme je da uozbiljimo ovu temu...jel da?
 
Poslednja izmena:
Slazem se sa G!!!-jem. Probao sam STALKER-a na starom kompu u nekoj niskoj rezoluciji, sve na minimalnim podesavanjima. Igra mi se svidela zbog radnje ali mi je bila ruznjikava. Kada sam je instalirao kuci i pokrenuo u 1680x1050 ostao sam prikovan za nju! Atmosfera je najbitnija u FPS a na nju u velikoj meri utice grafika.
 
Veliki broj ljudi razmišlja u prošlim vremenima. To za fps što priča G!!! važi za old-school fps igre. Ukoliko se igra postavi na takav način da postoji gomila dešavanja, masovni okršaji, prštanje na sve strane, veliki otvoreni prostori sa gomilom mogućnosti, grafika uopšte ne mora biti toliko bitan faktor. To je bitno ako staviš gomilu difolt hodnika pa pičiš kroz njih. Međutim, nimalo ne mora biti remetilački faktor ukoliko se igra napravi onako kako sam opisao. Ja ću uvek pre da igram Chrome nego Bioshock, iako ima 5 puta goru grafiku, jer je meni lično imerzivnija igra, sa velikim otvorenim prostorima, fenomenalnim napucavanjem i slično. Nije bitno što je grafika socijalna, modeli low-poly, pa čak i što je animacija karaktera mogla biti bolja. Ili Fear, ili Far Cry, koji takođe imaju fantastične borbe i mnoštvo mogućnosti. Opet, Doom 3 koga svi toliko kritikuju je upravo imao visok stepen imerzivnosti za ljubitelje zvuka, zvučnih efekata i horor dešavanja, a ne zbog grafike. A Stalker je krš, jer je krš :p
 
Evo mog predloga pondera:
1.gameplay 0,25
2.grafika 0,15
3.story 0,15
4.atmosfera 0,1
5. animacija 0,1
6. kontrole 0,1
7.texture 0,1
8.igrivost 0,05 (igrivost je atribut koji govori o tome kako su ostali atributa ukonponovani medjusobno)
Ti izgleda opasno ne kapiraš poentu video igara, ili se igraš tek od skora. Kako grafika može imati veću težinu od atmosfere, a pritom atmosferu staviti na istu težinu sa animacijom i teksturama? Atmosfera je sve! A drugo, gameplay=igrivost.

Da potrepim primerom: World of Warcraft ima low-res teksture, gameplay se svodi na tamanjenje prasića, priče ima al je razvodenjena maksimalno, igra izgleda glupa ko točak kad se gleda sa strane. Ali je atmosfera fenomenalna.
Da li bi KotOR 1 i 2 postigli toliki uspeh da se ne dešavaju u Star Wars univerzumu? Naravno da ne bi, jer tako gledano radi se o jednom linearnom RPG-u kome možeš naći mane. Ali atmosfera razbija, i to je ono što drži igrača da završi igru.
 
Poslednja izmena:
Veliki broj ljudi razmišlja u prošlim vremenima. To za fps što priča G!!! važi za old-school fps igre. Ukoliko se igra postavi na takav način da postoji gomila dešavanja, masovni okršaji, prštanje na sve strane, veliki otvoreni prostori sa gomilom mogućnosti, grafika uopšte ne mora biti toliko bitan faktor. To je bitno ako staviš gomilu difolt hodnika pa pičiš kroz njih. Međutim, nimalo ne mora biti remetilački faktor ukoliko se igra napravi onako kako sam opisao. Ja ću uvek pre da igram Chrome nego Bioshock, iako ima 5 puta goru grafiku, jer je meni lično imerzivnija igra, sa velikim otvorenim prostorima, fenomenalnim napucavanjem i slično. Nije bitno što je grafika socijalna, modeli low-poly, pa čak i što je animacija karaktera mogla biti bolja. Ili Fear, ili Far Cry, koji takođe imaju fantastične borbe i mnoštvo mogućnosti. Opet, Doom 3 koga svi toliko kritikuju je upravo imao visok stepen imerzivnosti za ljubitelje zvuka, zvučnih efekata i horor dešavanja, a ne zbog grafike. A Stalker je krš, jer je krš :p

Da! STALKER jeste redovan krs, koji ima finu grafiku, a nedostaje mu sve ostalo. :mad:
 
Poslednja izmena:
Da potrepim primerom: World of Warcraft ima low-res teksture, gameplay se svodi na tamanjenje prasića, priče ima al je razvodenjena maksimalno, igra izgleda glupa ko točak kad se gleda sa strane. Ali je atmosfera fenomenalna.
Da li bi KotOR 1 i 2 postigli toliki uspeh da se ne dešavaju u Star Wars univerzumu? Naravno da ne bi, jer tako gledano radi se o jednom linearnom RPG-u kome možeš naći mane. Ali atmosfera razbija, i to je ono što drži igrača da završi igru.

Svaka cast covek, slazem se u potpunosti.
 
Ti izgleda opasno ne kapiraš poentu video igara, ili se igraš tek od skora. Kako grafika može imati veću težinu od atmosfere, a pritom atmosferu staviti na istu težinu sa animacijom i teksturama? Atmosfera je sve! A drugo, gameplay=igrivost.

Da potrepim primerom: World of Warcraft ima low-res teksture, gameplay se svodi na tamanjenje prasića, priče ima al je razvodenjena maksimalno, igra izgleda glupa ko točak kad se gleda sa strane. Ali je atmosfera fenomenalna.
Da li bi KotOR 1 i 2 postigli toliki uspeh da se ne dešavaju u Star Wars univerzumu? Naravno da ne bi, jer tako gledano radi se o jednom linearnom RPG-u kome možeš naći mane. Ali atmosfera razbija, i to je ono što drži igrača da završi igru.
Cekaj malo, a sta to KOTOR ima? Da mena mozda lepu grafiku, dinamiku, da nije mozda inovativan, zanimljiv? Jedino sto ima je efekat navlacenja na istu koji izgleda da vazi jedino za SW zaludjenike (ne mislim nista uvredljivo), a to nije dovoljno. Meni se KOTOR ''ogadio'' posle samo 10-15 minuta igranja (a tada su ga mnogi hvalili). Nisam nasao bas nista zanimljivo u jemu. Dakle sve je subjektivna stvar. :wave:
 
Ali nije obavezno best looking nesto sto je kopija realnosti. Ja bih pre dao glas timu koji je fikcijom stvorio ceo svet nego CrytekCopytek likovima koji se trude da budu fotoaparat. U svakom slučaju lakše je iskopirati nesto sto vec postoji, nego osmisliti nesto sasvim novo, pocev od dizajna sveta, pa sve do finalnog brusenja ...
Kapiram...mada ja imam skroz suprotno miljenje.
Po meni je TEZE napraviti fotorealisticnu renderovanu sliku (realtime u ovom slucaju). Fotorealisticnu u smislu da slika predstavlja nesto iz "naseg sveta" i da se lako moze zameniti za fotografiju.U Crysisu je to neko tropsko ostrvo.Mnogi faktori su tu bitni, i svaka "falinka" se vidi i smanjuje fotorealizam, i to upada u oci i smeta.
Kad je SF na drugoj planeti u pitanju, Doom3 je tu postavio standard...grafika jeste besna, osvetljenje skroz postuje zakonitosti sredine (sunce spolja, vestacko u enterijerima), bez skylighta, jer nema neba...sva svetla bacaju svoju senku...ali mi je ipak FarCry ostao u paamcenju.Pa i HalfLife2.Half Life2 pogotovo, jer iako je imao arhaicni prikaz senki od ljudi (nisu dinamicke) i jos neke stvari vezane za svetla, imao je bolju grafiku od D3!...Bas zato sto je prikazivao stvari iz realnog sveta, uz fejkovanja, baked senke (prerenderovane) od zgrada, itd...ali to je uradjeno kako treba.Da bude sto fotorealisticnije.
Poslednji prier je Stalker.Lici na HL2, ali daleeeeko unapredjen sto se osvetljenja tice.
Zato ja vise cenim "skidanje sa fotke" necega oko nas i to tako da to izgleda bas kao sto jeste...uvek mi je lakse napraviti neki tamo svet na nekoj planeti...za to treba masta, to je tacno, ali grafika tesko moze parirati necemu sto je bazirano na "nasem svetu"...
Onaj flyby filmic sa potokom mi je lajtmotiv za celu ovu pricu.
 
Poslednja izmena:
Kao što rekoh, doći će do svađa, ili makar uzaludnog ubeđivanja :)

Dakle, pošto se ukusi razlikuju, zato ja pazim šta kucam i kažem npr. "meni je imerzivnije" i slično. Držimo se toga, ljudi...:)
 
Otišli ste na drugu stranu. Odgledah i ja jedan HD trejler KZ2, izgleda bruka dobro. Mada ja takav tip ne volim,a i izgleda mi do jaja glupo na gamepadu igrati tako nešto. Nekako mi deluje da će Far Cry 2 najviše da me oduševi pored CoD4, ne znam što preterujete sa Crysis-om? Svi već znate da će biti njesra a nije još ni demo izašao? Da sačekamo ipak 25. septembar makar?
 
Njesra u kom smislu?Grafika je njesra?? (posto je o tome rec ovde)
Nema tu nekog preterivanja.Nedjo lepo pita za misljenje koji je nextgen naslov best looking i to je po meni Crysis.
Da li ce ta igra biti njesra po nekom drugom kriterijumu to naravno niko ne zna.
 
Poslednja izmena:
Crysis definitivno ima dobru grafiku ali meni se više dopada Gears of war prvenstveno zbog raznovrsnosti detalja barem na xbox 360 verziji neznam , GOW moj heroj novih next gen igara, jedva cekam!
 
Svako ko kaze da ce Crysis biti njesra gresi. Jednostavno ne mogu da naparave losu igru posle 2,3 godine rada. Svesni su ljudi iz Cryteka da moraju da nadmase sebe jer su postavili visoke domete sa Far Cry-om.
Ne vidim kako Crysis moze da bude njesra. Mene licno svaki trailer odusevljava. Zivi bili pa videli.cheers
 
Svako ko kaze da ce Crysis biti njesra gresi. Jednostavno ne mogu da naparave losu igru posle 2,3 godine rada. Svesni su ljudi iz Cryteka da moraju da nadmase sebe jer su postavili visoke domete sa Far Cry-om.
Ne vidim kako Crysis moze da bude njesra. Mene licno svaki trailer odusevljava. Zivi bili pa videli.cheers

O boze, nadam se da necu opet da popijem warn.

Dakle, ovde gomila uticajnih ljudi smatra da je Far Cry ocajna igra, bez gameplaya i atmosfere, koju je jedino grafika vadila, a posto joj je sad i grafika smesno zastarela, ne treba je (Far Cry) ni spominjati.
Tako da svi ljudi koji su FC igrali na daleko suboptimalnim masinama bas zbog gameplaya, grese.
Iz ovog se zakljucuje da gameplay u Crysisu moze da bude samo losiji od onoga u Far Cry ( koji je vec potpuno los, po nekima).

Po meni je od novijih igara sam dozivljaj napucavanja sa neprijateljima najbolje odradjen u Far Cry i u FEAR, i HalfLife 2, dok Doom3, Quake 4 i Pray pate od klasicnog sf naoruzanja vidjenog po hiljadu puta, plazma loptice ostaju plazma loptice, kako god izgledao top iz kod se ispaljuju i koje god boje bile. Npr. STALKERA jako grobari lose odradjeno pucanje, modeli oruzija su sasvim ok, ali em je mehanika oruzija cudna (losa) em je i sama animacija i zvuk pucanja neubedljiv.
 
Nazad
Vrh Dno