Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ako zakon važi na relaciji kupac - prodavac, zašto ne važi i za prodavac - servis/uvoznik?!
Zato što je taj zakon napisan baš za relaciju kupac (privatno lice) - prodavac (firma).

Odnos prodavac (firma) - servis/uvoznik (firma) ne tiče se pomenutog zakona i on se reguliše drugim zakonskim aktima.
 
Brat je pre 10ak dana reklamirao neispravan dzojstik kod Asbisa. Kupljen je preko jednog web shopa. Otisao je direkt u asbis i tamo ostavio dzojstik a hteo je da nosi u prodavnicu ali sam ga ubedio da mu je blize i brze direkt kod uvoznika. Oni su dali nov uredjaj ali ne njemu vec toj prodavnici bez reversa. I u asbisu su mu rekli da on nije ni mogao da donese direkt kod njih vec je trebao u prodavnicu da odnese a onda oni kod uvoznika.
Pa me interesuje jel se to nesto promenilo u ovih par godina, jer sam uvek nosio direkt kod uvoznika i nikad problem... Ili to ovi u asbisu pametuju? Uredjaj je kupljen regularno sa racunom.
Dzojstik jos uvek nije dobio, sad ceka da ovi posalju sto su podigli bez reversa uredjaj...
 
Poslednja izmena:
Zavisi ciji garantni list si dobio i sta pise na njemu. Na garanciji uglavnom stoji uputstvo reklamiranja proizvoda i lokacija servisa. Ako nije naglaseno, svakako mogu da te otkace. Vecina izlazi u susret prema kupcima. Svakako je svima lakse da rade samo sa licem sa kojim imaju ugovor. Trgovac-kupac, distributer-trgovac.
Sada vidjamo da je trgovce sve manje briga za zzp i prilicno su opusteni po tom pitanju. Polako se vracamo na vreme pre zzp.
 
Ne znam nasao sam u medjuvremenu da pise da moze da se reklamira direktno kod uvoznika. Znam da ni osnovna prava ne vole da ispunjavaju, to sam se uverio kad su majci LG star mesec dana u VIPU popravili iako je rekla da ne zeli popravku vec nov uredjaj na koji je imala prava (ne znam ko je bio uvoznik) nosen je direkt u VIP.
Garantni list je od asbisa valjda a fiskalni od te radnje. Brzo je zavrsena reklamacija samo nisu predali bratu vec su poslali radnji iako nisu imali revers ali izgleda ko to gleda moze bilo ko da podigne... Sad kad ce mu poslati ne znam znam da se iscimao do uvoznika da preuzme uredjaj a uredjaj predat drugome :D A sto neko trosi vreme i novac za prevoz nije ni bitno...
 
Asbis ne radi sa krajnjim kupcima, zato ti je to receno...
Ali dobro si uradio, jer si ipak preskocio prodavca i ostvario cilj
 
Šrafilica koja je kupljena u Woby Haus kada se pokušava odvijanje, kontra smer, dolazi do odvijanja zatezne glave. Predata na reklamaciju u radnji u Leskovcu gde se ista može obaviti samo određenim danima kada im je softver otključan. Danas stiže SMS iz servisa da je uređaj ispravan i da očekujem obaveštenje o preuzimanju.
Gore od Woby Haus do sada nisam iskusio. Softver za reklamacije koji ne radi uvek već moram da pogodnim da dođem u radnju kada je u funkciji. Neispravni uređaj proglasili ispravnim verovatno jer sam tražio povraćaj novca, prvih je 6 meseci. Videći kada uzmem šrafilicu da li su je možda popravljali.
Kupovina kod Woby Haus više ne.
 
Eto ti ga... Meni su oni prvi na spisku za kupovinu kakvog god alata, sve kod njih.
 
Nije se tu ništa pokvarilo, odvila se stezna glava koja je na šraf
 
To nije normalno funkcionisanje šrafilice. U uputstvu ovoga nema i šta treba uraditi. Odvijanje nije moguće koristiti.
Da li ste nekada otišli da reklamirate nešto i kažu vam ne može danas dođite drugi put, takav nam je softver ?
 
Po zakonu, u maloprodaji moraju da imaju istaknuto vreme kada se reklamacije primaju i ko je odgovorna osoba za primanje reklamacija.
Ako u tom periodu odbiju da prime reklamaciju, to resava inspekcija.
 
^Samo malo preciznije, u toku celog radnog vremena, trgovac je dužan da ima lice koje prima reklamacije:

ZZP Član 55
Trgovac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju.
Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.
 
Postoji li neki rok u kom prodavac mora da isporuci zamenu uredjaja? Porucio sam nesto pre vise od 20 dana, stigne posle 5 radnih dana, otvorim ono pukao uredjaj, odmah prijavim, posle dan - dva dodje kurir pokupi, isporuci prodavcu nazad. Posto mi svakako treba uredjaj, rekoh da hocu zamenu, oni napravili porudzbinu pre 11 dana (6 radnih) i od tada non-stop zavlace sa "trebalo bi danas kurirska da pokupi", "sutra ce" i tako u krug.
 
kakva su iskustva sa vracanjem robe?

Porucio sam i dobio danas ves masinu, buban je je sramotno mali za deklarisanu kilazu.

masina je otpakovana, skinuta blokada i onda videli koliki je bubanj, i hocu da je vratim.
Imam i blokadu i ambalazu koja je iscepana jer masina ne moze ddrugacije da se izvadi.

kako u praksi izgleda to vracanje?
pominje se neko vracanje o trosku potrosaca, sto je veliko cimanje za ovako tesku masinu

da li mogu da je vratim u prvu radnju ili moram tamo gde oni kazu?
Takodje pominju neko umanjenje, sto ne prihvatam nikako.
 
To ce jako jako tesko da ti podje za rukom. Kilazu je deklarisao proizvodjac, ne prodavac.
 
Nemam nameru da dokazujem hocu da vratim masinu bez navodjenja razloga...
To moze tako zar ne?

to kako proizvodjaci deklarisu zapreminu bubnja je za drugu temu.
 
A kupio si daljinski, onda moze. Ali ces prevoz svakako platiti ti, clan 34.
Potrošač snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili ako nije prethodno obavestio potrošača da je potrošač u obavezi da ih plati.
Zakon ne definise detalje gde tacno treba da se vrati. A za umanjenje cene nema nikakvog osnova, narocito ako je nisi ni ukljucivao.
 
Oni insistiraju da se vrati kurirskom sluzbom i nedozvoljavaju da je donesem u njihovu radnju.
 
Drugarica uzela mobilni u Mts-u i posle par meseci krece da se javlja problem sa ekranom. Kada ima dolazni poziv displej gubi sliku, blica kao kod neispravne graficke karte na kompu. Odnosi telefon u Mts i oni ga salju na popravku ne pitajuci je sta zeli a u reklamaciji pisu da kupac insistira na popravci. Telefon vracaju navodno popravljen sa naznakom da je bio softverski problem. Medjutim posle par dana problem se opet javlja i ona ponovo nosi uredjaj na reklamaciju i ovog puta insistira da se upise kako trazi zamenu. Posle par dana stize da reklamacija nije uvazena, da je uredjaj ispravan i da isti moze da preuzme u poslovnici. Ona je otisla tamo i odbila da preuzme uredjaj i trazi zamenu a oni se prave ludi. Sta dalje raditi?
 
Oni insistiraju da se vrati kurirskom sluzbom i nedozvoljavaju da je donesem u njihovu radnju.
Ne dozvoljavaju da je odneseš u tebi najbližu radnju, ali bi sigurno mogao da je odneseš na adresu na koju bi je poslao i kurirskom službom. Naravno da ti to nije isplativo. Ali pošto kupac snosi troškove vraćanja robe kod odustanka kupovine na daljinu, ako ih odneseš u tebi najbližu radnju oni imaju troškove da je transportuju u radnju odakle je poslata.
 
Pozdrav, ne znam dal je vec bilo, ako jeste neko moze da me uputi na post/topic:
Pazario neke Edifier zvucniku u jednom nasem lancu prodavnica, pocetkom godine. Posle mesec dana koriscenja bas krene da probija i javlja se pucketanje. Ne uvek, samo na numerama sa basom ili yt bass testovima. Probam na svim sourcevima (cinc, optika, bluetooth), promenim kablove, i uticnice, svuda isto. Zvucnici nikad pojacani preko 20 posto (stariji ljudi komsije, a zidovi ne bas debeli). Bas isto tako, po defaultu malo prenaglasen pa je drzan na 1/3 u minusu na potencijometru od prvog dana. Odneo licno na reklamaciju, u radnji slikali. Posle 29 dana, javljaju da su detaljno testirali i da nisu ustanovili kvar. Ja naravno za baksuza nisam snimio telefonom defekat (ne znam ni dal bi to priznali kao dokaz). Oni ce zvucnike poslati nazad, kad ih preuzmem, imacu opet zvucnike koji su defektni. Pitanje je, koji su moji dalji moguci koraci? Ima li ih ili moram da jurim neki privatni servis da srede kvar o mom trosku?
 
Nesto je pominjano ovde davno, ali nisam uspeo da pronadjem konkretan odgovor...
Naime, pred kraj dvogodisnje garancije sam reklamirao smartwatch , uocena je nesobraznost i zamenjen mu je ekran.
Da li na taj deo ili na ceo sat treba da ide nova garancija ili ne?
Sat je uset u mts-u i pri preuzimanju sa reklamacije rekose da ostaje stara garancija.
Imam li zakonskog osnova da se natezem sa njima ili nemam? :D
 
Nesto je pominjano ovde davno, ali nisam uspeo da pronadjem konkretan odgovor...
Naime, pred kraj dvogodisnje garancije sam reklamirao smartwatch , uocena je nesobraznost i zamenjen mu je ekran.
Da li na taj deo ili na ceo sat treba da ide nova garancija ili ne?
Sat je uset u mts-u i pri preuzimanju sa reklamacije rekose da ostaje stara garancija.
Imam li zakonskog osnova da se natezem sa njima ili nemam? :D
Kako da ide nova garancija kad ti zamenjen ekran, u prevodu redjana popravka uredjaja.

Nova garancija ti ide samo da su ti dali novi sat, stornirali fiskalni od starog i izdali novi fiskalni racun.
 
Pa, ne znam, zato i pitam... :D
Pominjano je u temi da ako je menjan neki bitan deo od kojeg zavisi rad uredjaja da treba da ide nova garancija, ali sad pogledah to je zakon o obligacionim odnosima, a ne o zastiti potrosaca, pa zavisi po kojem je valjda izjavljena reklamacija...:rolleyes::unsure:
A, i nemam fiskalni, samo ugovor o kupovini... :D
Sat je uset u mts-u
Sat je uZet u mts-u!:oops::LOL:
 
Ne treba ti fiskalni da bi ostvario garanciju, samo dokaz o kupovini (sa datumom). To što pominješ teško da može uključivati ekran sata.
 
Saobraznost ugovoru nije isto što i garancija, čak se po Zakonu o zaštiti potrošača upotreba reči garancija za saobraznost naziva zloupotrebom:

Pri zaključenju ugovora o prodaji robe i oglašavanju povodom prodaje, trgovac je dužan da se uzdrži od upotrebe izraza "garancija" i izraza s tim značenjem, ako po osnovu ugovora o prodaji potrošač ne stiče više prava nego iz zakonske odgovornosti trgovca za nesaobraznost robe ugovoru ili drugih prava u skladu sa ovim zakonom.

Saobraznost ugovoru po zakonu dve godine, garancija samo ako se da posebna izjava u kojoj se davalac garancije obavezuje na nešto.
 
@Jericho
Znam za fiskalni, u mom slucaju nije trebao ni ugovor/dokaz o kupovini, samo licna karta. :)

@chronograph
Da, tacno, garancija i saobraznost nije jedno te isto, to sam totalno prevideo!
Ja licno mislim da nema nikakvog osnova za novu "garanciju" iliti nov period saobraznosti prilikom neke vece zamene na uredjaju, samo sam hteo to da proverim, a sada mi je i jasnije!
 
Možda bude problem pošto u zakonu o obligacionim odnosima se koristi izraz garancija, a ne saobraznost ali imaš ovaj član

Produženje garantnog roka

Član 503

(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.

(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.

(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.
 
Uspeo sam da rešim problem sa reklamacijom na puknute patike kupljene u Buzz-u a da ne idem na sud.
Kontaktirao sam Efektivu i Dejan Gavrilović je uspeo da ih ubedi da prihvate reklamaciju. Danas su legle pare :)
Kontaktirao sam i CEPS - savetovalisteBG <[email protected]>, jako su ljubazni i fini ali ih niko ne ebava 2% tako da s njima ne treba gubiti vreme.
 
Možda bude problem pošto u zakonu o obligacionim odnosima se koristi izraz garancija
Zato što je ZOO nastao pre uvodjenja termina "saobraznost" u zakonsku praksu i postojala je samo garancija.
U starijoj inkarnaciji ZZP, umesto saobraznosti kakva je sada data u tom zakonu, postojala je automatska garancija od 6 meseci za svaku robu uz koji je išao fiskalni račun i nije davana druga garancija (koja je mogla da bude i kraća i lošija, ali ako je data uz robu).
 
Nazad
Vrh Dno