Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Inspekcija ne može ni da kazni prodavca jer u zakonskom roku nije odgovorio na reklamaciju a ne nešto drugo.
Može, za to je nadležna kao i za rešavanje reklamacije u zakonskom roku od 15 tj. 30 dana.
 
Da javim dalji epilog supruga je otisla po fen oni su popravili fen i vratili iako su pre toga rekli da je odbijena reklamacija sou program.
 
Može, za to je nadležna kao i za rešavanje reklamacije u zakonskom roku od 15 tj. 30 dana.
U pravu si, ja sam se prebacio na nešto drugo.

Mada u praksi (posebno naša omiljena W prodavnica, mada čujem da i neki drugi tako rade) u roku odgovori baš svima da se odbija reklamacija a onda u cilju dobrih odnosa sa kupcima ponovo razmatraju pa opet nešto odgovore. Postupili su po zakonu a onda Bože pomozi...
 
Zato bojkotuješ W i te druge.
Dogod im ide posao ponašaće se tako, na nama kupcima je da pokušamo da ih nateramo da počnu da nas tretiraju sa uvažavanjem, a ne kao stoku od koje treba oteti novac. Bez akcije nema ni reakcije, tako je od kad je sveta i veka.
 
Svestan si ciji su ti lanci? mozemo mi kupci stagod, oni ce da rade kako oni hoce.
tuze se sa evropskom komisijom za zastitu od poplava jer planiraju da suze dunav kod ns i da izazovu poplave u madjarskoj i austriji i sad ces ti nesto da promenis jer ces ww da bojkotujes ? :D ili ces da im zoves njihovu inspekciju?
 
Postupili su po zakonu a onda Bože pomozi...
OK, ali to što oni šalju odbijenice po defaultu nije po zakonu. Oni ti ne daju KONAČAN odgovor da li je reklamacija odbijena, a i zadržavaju uređaj dodatno kod sebe. Žalio sam se ja i tržišnoj ispekciji povodom toga, i i oni su podneli prijavu (verovatno sam im time pljunuo pod prozor) povodom takvog ponašanja.

I da, postoje i druge prodavnice koje ne rade po tom principu, ja znam u Novom Sadu koji su mi takvi, a za ostale gradove ne znam. Imali smo jedan period kad smo kupovali isljučivo kod velikih jer smo računali da su najpouzdaniji, ali je sad situacija postala drugačija, sad su po pravilu bezobrazni. Nema više da ja odem u WW, reklamiram miš, i skoro odmah dobijem od njih drugi.
 
Naravo da je tako, Imate moj slučaj sa Buzz reklamacijom, njima je bitno samo da odgovore na reklamaciju u zakonskom roku i to je jedino šta inspekcija kontroliše. Sve preko toga rešavate na sudu.
 
Svestan si ciji su ti lanci? mozemo mi kupci stagod, oni ce da rade kako oni hoce.
tuze se sa evropskom komisijom za zastitu od poplava jer planiraju da suze dunav kod ns i da izazovu poplave u madjarskoj i austriji i sad ces ti nesto da promenis jer ces ww da bojkotujes ? :D ili ces da im zoves njihovu inspekciju?
Svestan sam ja jako dobro kakvi su to zlikovci, zato ih i bojkotujem i ne želim sa njima da imam posla i na mikro nivou, kad su me već prinudili da moram imam na makro.
 
Pitanje za poznavaoce materije ili za one koji su iz losih iskustva naucili, da li imam pravo na povracaj novca odmah istog dana kada je nesto kupljeno i vraceno, a ima neku manu? Dakle kupljeno i u istom stanju vraceno nazad bez fizickih ili drugih ostecenja. Ili mora da se ceka reklamacija?
 
U istom danu da ti vrate novac?

naravno da ne moraju, ne moraju cak ni da imaju pare u kasi.
postoji procedura za vracanje novca.
 
Pitanje za poznavaoce materije ili za one koji su iz losih iskustva naucili, da li imam pravo na povracaj novca odmah istog dana kada je nesto kupljeno i vraceno, a ima neku manu? Dakle kupljeno i u istom stanju vraceno nazad bez fizickih ili drugih ostecenja. Ili mora da se ceka reklamacija?
Ako je kupljeno online, a ima manu ide na reklamaciju i ide ta procedura 8 dana za odgovor i ukupno 30 dana za rešavanje reklamacije.
 
Pitanje za poznavaoce materije ili za one koji su iz losih iskustva naucili, da li imam pravo na povracaj novca odmah istog dana kada je nesto kupljeno i vraceno, a ima neku manu? Dakle kupljeno i u istom stanju vraceno nazad bez fizickih ili drugih ostecenja. Ili mora da se ceka reklamacija?
Ako je kupljeno van prodavnice, imaš 14 dana da vratiš bez objašnjenja.
Ako je kupljeno u prodavnici, onda imaš samo opciju reklamacije na konto te mane.

Malo je verovatno, iako zakon ne zabranjuje, da ćeš dobiti plaćeni iznos odmah.
 
To važi za ispravni uređaj, pitanje je postavio za vraćanje robe koja ima manu.
 
To važi za ispravni uređaj, pitanje je postavio za vraćanje robe koja ima manu.
Zapravo... važi uvek kada je prodaja van poslovnih prostorija:

  • Kod ugovora na daljinu, potrošač ima pravo da odustane u 14 dana/12 meseci od kupovine, bez navodjenja razloga (član 27 i 28 Zakona o zaštiti potrošača).
  • Kada potrošač pošalje obrazac za odustanak u roku, smatra se da je ugovor o kupoprodaji raskinut (član 28 ZZP)
  • Trgovac je dužan da "izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača", najkasnije za 14 dana od kada je primio izjavu o odustanku (član 33 ZZP). Ako to ne učini, dobija 50.000 kazne od inspekcije (član 185 i 186).
  • "Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe." (Član 34 ZZP)
Sažeto. Koga interesuje, može da pročita i šire u zakonu.

Suštia: odustanak od ugovora zaključenog na daljinu ne može da se "odbije" od strane trgovca. Trgovac je dužan da vrati uplate koje je potrošač platio, a u posebnom toku eventualno potražuje nadoknadu štete za umanjenu vrednost robe.
 
Znači da trgovac treba da vrati iznos pre nego vidi proizvod. Ako se recimo radi o oled televizoru koji je pukao, kada mu stigne televizor onda on od potrošača potražuje naknadu štete u sudskom postupku?
 
Odustajanje od ugovora podrazumeva da je vraćena roba ispravna.
 
Nemoj praviti nauku sada od prostih stvari, evo recimo u clanu 34. stoji
Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.

Dakle ako se rukovodimo tvojom logikom da to "nigde ne pise", prodavac moze odmah isplatiti 5% vrednosti robe kupcu i teretiti kupca da je fizicki ostetio robu.
 
Sve što sam napisao je poduprto stavovima Zakona, a naveo sam i kojim. Ako neko pravi nauku, to je taj stav "zna se".

Vidi se da nisi ispratio, pošto si naveo istu rečenicu koju sam citirao u poslednjoj tački. Koja još protivreči tvojoj tvrdnji, jer, ako roba mora da se vrati neoštećena, šta je svrha te rečenice? To tvojoj tvrdnji, raskid ugovora na daljinu ne može, roba ne može da se vrati, ako je iole oštećena. To je u koliziji sa članom 27, po kojem je pravo potrošača da raskine ugovor u datom roku. Prava navedena u zakonu su neodreciva.

Dakle ako se rukovodimo tvojom logikom da to "nigde ne pise", prodavac moze odmah isplatiti 5% vrednosti robe kupcu i teretiti kupca da je fizicki ostetio robu.

Može, ali onda rizikuje kaznu do 50.000 rsd od inspekcije.
Član 33. Trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.
Prema ovom stavu, ako trgovac ne isplati sve što mu je uplaćeno, narušava Zakon.

I ponavljam još jednom, nema ZZP odredbe koja nalaže da potrošač mora da vrati robu u istom nivou saobraznosti, funkcionalnosti ili kako odaberete da kvalifikujete stanje.

Zato i postoji stav člana 34. koji kaže da eventualno od potrošača može da se potražuje nadoknada umanjene vrednosti robe. Ali, opet, eventualno i sa utvrdjivanjem. NIgde u zakonu nije dato eksluzivno pravo nikome da samovoljno i paušalno odredjuje visinu te nadoknade.

Uostalom, može i na kontra stranu: da je, po članu 49. trgovac je dužan da isporuči robu saobraznu ugovoru. Ako potrošač dobije oštećenu/defektnu robu koja ne funkcioniše kako se uobičajeno, onda je to povreda pomenutog člana.
 
Poslednja izmena:
Odustajanje od ugovora podrazumeva da je vraćena roba ispravna.
Pa dobro, on je vrati jer mu se ne sviđa boja, a oni ako kažu da je neispravan: e, super što ste uradili dijagnostiku i primetili da je neispravan uređaj, ako želite, vodite ovo kao reklamaciju, a ja bih svakako bih želeo povrat novca. Što neko sebi da komplikuje stvar i da im šalje robu na reklamaciju kad može to da obavi sve brzopotezno. I sam si napisao: "posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan". Ovo se odmah vraća roba bez fizičkog oštećenja u bez da je korišćena na način koji nije adekvatan.

Odustajanje od ugovora podrazumeva da je vraćena roba ispravna.
Dakle, ne, nego podrazumeva da roba nije korišćena na neadekvatan način.

Više ljudi je ovde u takvim situacijama baš i pominjalo da je bolje pozvati se na raskid ugovora, a ne na reklamaciju, i to je definitivno tačno. Pa čak i da kažem "raskid ugovora jer ste mi poslali faličan proizvod" je legitiman, ali nek se oni zezaju s tim.

To tako kažem za ove što neće u 8 dana da ti odgovore, već te mesec dana zavlače. Oni koji su prema meni bolji, i koji poštuju zakon, ja to cenim i budem prema njima skroz korektan.
 
Колико сам схватио, продавци немају шансе да рекламирану робу са територије целе Србије транспортују у сервис, оправе и транспортују назад до купца, у законском року од 8 дана. Зато шаљу поруке да не уважавају рекламацију, а онда или поправе или врате новац ако купац тако тражи.
Могу да наведем за ВинВин којима сам рекламирао купљену робу у два наврата, пре пар година. Оба пута сам прво добио поруку да се рекламација одбија. Први пут сам добио поправљен уређај, други пут сам тражио новац, и све је било коректно. У другом случају се ради о рекламацији годину ипо након куповине, добио сам тачан износ колико сам платио уређај, без умањења.
 
Ma kakvi, mogli bi oni direktno da pošalju robu ovlašćenom servisu, tako su i radili do pre par godina, nego su bezobrazni. Uređaj može da se transportuje iz bilo kod dela Srbije za Beograd (ili gde god) danas za sutra.
 
Колико сам схватио, продавци немају шансе да рекламирану робу са територије целе Србије транспортују у сервис, оправе и транспортују назад до купца, у законском року од 8 дана. Зато шаљу поруке да не уважавају рекламацију, а онда или поправе или врате новац ако купац тако тражи.
Могу да наведем за ВинВин којима сам рекламирао купљену робу у два наврата, пре пар година. Оба пута сам прво добио поруку да се рекламација одбија. Први пут сам добио поправљен уређај, други пут сам тражио новац, и све је било коректно. У другом случају се ради о рекламацији годину ипо након куповине, добио сам тачан износ колико сам платио уређај, без умањења.
ne moraju ni da poprave ni da ga vrate da bi odgovorili kupcu o nacinu resenja reklamacije. Tako i jeste navedeno u zakonu.
Dovoljno je da prime robu i urade dijagnozu i na osnovu toga obaveste kupca sta ce dalje uraditi. Nakon toga popravka i slanje mogu da traju dodatni period.
 
Ma kakvi, mogli bi oni direktno da pošalju robu ovlašćenom servisu, tako su i radili do pre par godina, nego su bezobrazni. Uređaj može da se transportuje iz bilo kod dela Srbije za Beograd (ili gde god) danas za sutra.
Danas za sutra ne moze, jer:

Neko reklamira u petak uvece, kurir kupi tek u ponedeljak ujutru, u utorak a vecinom u sredu odnosno u cetvrtak je u servisu, dok dodje na red u petak mozda pogledaju, u Subotu na 8mi dan se mora javiti... A sta kad servis nije nista uradio?

Da vodite prodavnice videli bi kako funkcionise i nije bas tako.

Inace zabranjeno je dovoditi u zabludu potrosaca da se odbija reklamacija, a onda kao prihvacena je. Kazna sledi, jer ako oni kazu odbija se, ti isti taj dan da dodjes po uredjaj, ne bi ga mogao dobiti, jer je bas neko otisao po to. Opet krsenje zakona.
 
sta kad servis nije nista uradio?
Pa to nije problem kupca to je problem prodavca, proizvodjaca, uvoznika, kurirske firme, distributera i servisa sto svoje medjusobne akte nisu uskladili sa Zakonima. Svu u lancu treba da postuju Zakon.

Prijatno sam iznenadjen Tehnomedia radnjom kupio Gorenje ves masinu u sredu popodne vec u cetvrtak ju je isporucili i montriali, navodno iz centralnog magacina u Zaječaru. Jedina mana sto sam morao da mi overe garanciju da idem u radnju opet.
 
Kad smo već na toj temi ja moram da pohvalim Tehnomedia firmu, deluje mi da su u konkurenciji većih prodavnica tehnike trenutno jedini korektni i profesionalni što se tiče odnosa prema kupcima. Sticajem okolnosti sam u poslednjih nekoliko meseci kupio baš dosta kućne tehnike kod njih i ni jedan jedini problem nisam imao, a uz to u samim prodavnicama zaposleni uglavnom čak i znaju nešto o proizvodima koje prodaju što je nažalost dosta teško naći u današnje vreme...
 
Pa to nije problem kupca to je problem prodavca, proizvodjaca, uvoznika, kurirske firme, distributera i servisa sto svoje medjusobne akte nisu uskladili sa Zakonima. Svu u lancu treba da postuju Zakon.

Prijatno sam iznenadjen Tehnomedia radnjom kupio Gorenje ves masinu u sredu popodne vec u cetvrtak ju je isporucili i montriali, navodno iz centralnog magacina u Zaječaru. Jedina mana sto sam morao da mi overe garanciju da idem u radnju opet.
Niko nije rekao da je to problem kupca.

Ako zakon važi na relaciji kupac - prodavac, zašto ne važi i za prodavac - servis/uvoznik?!
 
Govorim uopsteno. Ceo sistem da radi kako treba nijedna grana ne bi visila.
 
Nazad
Vrh Dno