Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Хтео бих савет како да поступим за предмет коме је истекао гарантни рок. У питању је машина за прање рубља Горење, којој се покварио лежај бубња и треба да се замени. Пошто није компликовано могу и сам да обавим замену, обратио сам се продавници делова у свом граду, која је уједно и овлашћени сервис и поседује техничку документацију помоћу које може да се идентификује део који је потребан за поправку.
То је и урађено, поручен је сет за поправку, дао сам аванс, најављено је да треба да стигне за 15-ак дана, међутим сет већ месец ипо дана никако да стигне. Све друго стиже, ово за мене никако. Имам поверења у продавце и сервисере да ме не завлаче, али нешто морам да предузмем. Писао сам и мејл на адресу коју сам пронашао на страници Горење Србија, без одговора.
Прочитао сам пост број 2, али је то поодавно писано, и нисам сигуран шта се од тога односи на техничку робу после истека гарантног рока.
Сваки савет је добродошао.
 
Na tim masinama se ne menja lezaj na bubnju vec ceo bubanj, mislim da kosta izmedju 10-14 000din

taj set za popravku je verovatno dva lezaja i semering a bubanj se sece i posle lepi silikonom,

ne znam sto bi to cekao od ovlascenog servisa, sve to ima da se kupi i na drugim mestima.
narocito zato sto ti je garancija istekla.
 
Хала ти на бескорисном одговору.
Да сам могао да нађем боље решење, не бих се овде обратио. Нисам тражио помоћ како да поправим уређај, што овде и није тема, већ сам лепо описао каква је ситуација и тражио користан савет по питању које је у складу са темом.
 
Nije mi jasno šta želiš da postignes?

Da nateras servis da ti isporuci deo za proizvod van garantnog roka?

Koliko ja znam njihovo je samo da obezbede delove ne postoji rok van garantnog roka
 
Menjajusne ležajevi na Gorenje mašinama a delova ima u svakoj prodavnici delova za belu tehniku. Nema potrebe da čekaš njih da ti obezbede, kupi originalni semering i kvalitetne ležajeve po oznakama koje će ti reći u svakoj prodavnici delova, je l te
 
Aman ljudi, covek pita za pomoc za artikal koji je kupio i platio i kasni. Zaboravite na masinu, na gorenje, na lezajeve i na servisiranje.
Porucio, platio, rekli su mu jedan rok, a to se oduzilo. Dakle probijen je obecani rok isporuke.
Sve u svemu, konkretan odgovor, najvise sto mozes je da odustanes od kupovine i da trazis novac nazad i za to n emoraju odmah da ti daju nego bi morao da se sudis ako odbiju. Nema pomoci od inspekcije, drustava za zastitu...
Ako nadjes na drugom mestu, pre kupovine, reci ovima da nisi u mogucnosti da cekas i trazi da ti vrate novac. Ako odbiju, pljunes im pod prozor, ako prihvate, kupi na drugom mestu.
 
Nije platio, samo je dao avans.

sustina je da nema smisla da ceka na tako glup deo koji ima da se kupi gde hoces cak i u originalu.

Uzmi pare nazad, samo gubis vreme.
 
Imam isto iskustvo sa pomenutim Sport Vision D.O.O, koje pokriva Jugoinspekt Beograd a.d. sa svojim stručnim mišljenjem. Tržišna inspekcija dobro zna za način rada koalicije Sport Vision i Jugoinspekt, i ne preduzima ništa.
Drugaru su vratili novac kada je reklamirao Yeezy patike koje su mu pukle posle 3 meseca. On je hteo nove, ali posto nisu imali broj, vratili su mu pare bez problema.

Ja sam takodje imao pozitivna iskustva pri reklamaciji obuce do 6 meseci, ne samo u Sport Vision vec i u Lacsote, Office... Nakon tog perioda, mislim da mi nikada nisu odobrili reklamaciju.
 
Nije platio, samo je dao avans.

sustina je da nema smisla da ceka na tako glup deo koji ima da se kupi gde hoces cak i u originalu.

Uzmi pare nazad, samo gubis vreme.
Ne može uzeti pare nazad, naručili su stvar za njega.

Ne znam da li tu ima rok neki.


Zamisli naruči se TV od 500k i ostavi se avans 100k, doći će za 2 meseca i kaže kupac posle 15 dana, e pa ja bih pare nazad neću više TV.
 
mala razlika samo. doci ce za 2 meseca, proslo je 6 meseci, a tv jos nije stigao. e pa ja hocu pare nazad necu vise tv :)
 
Ma jasno tu je malo skakljivo, sa ove ili sa one strane da ne bude niko oštećen.
 
Ево да додам још мало информација. Сервис преко којег сам поручио је коректан по свим питањима, укључујући и повраћај новца. Лежај је специфичан јер се неки паметњаковић сетио да га залије у пластично кућиште, и није у питању обична замена лежаја. Због тога сам се и обратио овлашћеном сервису јер нисам нашао други начин, лежајева и семеринга има свуда, али оваквог нема нигде.
Значи да моје питање и даље остаје, да ли произвођач чије производе продају увозници у Србији и има своје представништво и сервисе у Србији има неку обавезу по закону да обезбеди резервни део у разумном року и да ли је дефинисано колики је разуман рок?
Једино је бакара то поменуо, али не баш конкретно.
А неумесне коментаре који су можда смешни само будалама оставите за себе.
 
Poslednja izmena:
Postoji obaveza da se obezbede rezervni delovi u nekom periodu (napr. 7 godina) nakon prodaje, ali ne znam da li postoji odredba o roku u kom treba da se obezbede.
Možda ovde može da se primeni odredba o roku u kom prodavac mora da dostavi robu - mislim da je 30 dana od dana zaključivanja prodajnog ugovora?
Pozdrav
 
Ево да додам још мало информација. Сервис преко којег сам поручио је коректан по свим питањима, укључујући и повраћај новца. Лежај је специфичан јер се неки паметњаковић сетио да га залије у пластично кућиште, и није у питању обична замена лежаја. Због тога сам се и обратио овлашћеном сервису јер нисам нашао други начин, лежајева и семеринга има свуда, али оваквог нема нигде.
Значи да моје питање и даље остаје, да ли произвођач чије производе продају увозници у Србији и има своје представништво и сервисе у Србији има неку обавезу по закону да обезбеди резервни део у разумном року и да ли је дефинисано колики је разуман рок?
Једино је бакара то поменуо, али не баш конкретно.
А неумесне коментаре који су можда смешни само будалама оставите за себе.
Ma ima ih negde sigurno, pošalji mi oznaku modela ili broj artikla na pp da vidimo da li neko ima na stanju.
Inače, ako ti ne stignu do kraja decembra, računaj da neće ni do kraja januara
 
Nema zakonskog roka isporuke, sasvim je korektno da se nesto isporuci za 6 meseci ako kupac pristane. Rok isporuke je uslov prodaje, podjednako kao i cena.
Cak i predracun za pravna lica nema neku posebnu vaznost, a tek usmeni dogovor i avans na ruke za fizicko lice.
 
Разумем то, само што је овде у питању обезбеђење делова за оправку производа током животног циклуса, не само у гарантном року. Не могу да прихватим да то увозник није ничим обавезан када је добио дозволу за увоз и продају, и да није дефинисан рок за обезбеђење делова за одржавање.
И никако ме могу да прихватим ћутање Горење Србија на моје обраћање.
 
Kako bese ide koja prava imam sudomasina kupljena u 3 mesecu ove godine ne radi indikator soli, odneta na testiranje i popravku
Koja prava imam?
 
Ako si se slozio sa popravkom, sad je malo kasno za to pitanje.
 
Разумем то, само што је овде у питању обезбеђење делова за оправку производа током животног циклуса, не само у гарантном року. Не могу да прихватим да то увозник није ничим обавезан када је добио дозволу за увоз и продају, и да није дефинисан рок за обезбеђење делова за одржавање.
И никако ме могу да прихватим ћутање Горење Србија на моје обраћање.
Пре је било обавеза, по закону, да имају резервне делове до пет година од датума производње, али сада је та обавеза до две године (Закон о заштити потрошача нигде не помиње обавезу снабдевања резервних делова). Сећам се док сам студирао да је баш то био услов страног произвођача као би продавао у нашој држави.
Проблем је што наш ЗЗОП не обавезује произвођача, већ само продавца. Ретко који продавац апарата и има резервних делова, већ су то уствари продавци резервних делова.
 
Пре је било обавеза, по закону, да имају резервне делове до пет година од датума производње, али сада је та обавеза до две године (Закон о заштити потрошача нигде не помиње обавезу снабдевања резервних делова). Сећам се док сам студирао да је баш то био услов страног произвођача као би продавао у нашој држави.
Проблем је што наш ЗЗОП не обавезује произвођача, већ само продавца. Ретко који продавац апарата и има резервних делова, већ су то уствари продавци резервних делова.
Е, коначно конкретан одговор, хвала.
Уједно захваљујем и другару @nuk за помоћ у набавци еквивалентног дела.
 
Poslednja izmena:
prvo treba da ustanove kvar rekose
Ali ne mogu da se setim koji su rokovi sa obzirom da je proslo 6m
Svakako nije lako dobiti novu mašinu na osnovu pokvarenog senzora, postoji pojam "nesrazmerno opterećenje za prodavca" koji štiti i prodavce.
 
Poslednja izmena:
Delove za Gorenje ves masine najbolje porucivati iz njihovog servisa u Pozeskoj, kad god sam bio uvek su imali grejace, lezajeve, semeringe ...
Sto se tice bubnja na Gorenje ves masinama ima sa srafovima i zalepljene, al nije ni to problem posle namestiti, malo silikona, izbuse se rupe, stave srafovi kao sto je uradjeno na bubnju sa srafovima, jedino je akcija od par sati posla da se sve zavrsi.

@zokce koji je model masine, mogao bih sutra da vidim kod ovih da li ima na stanju ako ima ti kod ovih idi trazi pare nazad, najbolje da cekas mesecima za deo a ves ces prati na potoku.
 
Nije Favorit - Vestel
Radi dobro i pere ali ta lampica nesto se nikako ne pali ...

Beko da ne ureknem radi kao sat za sad

Sad ima ovih beko uskih na finim akcijama pa rekoh ako uleti zamena tj povracaj da uzmem Beko
 
Pitam, jer sam se susretao sa bekom kod ugradnih da je imao taj problem da ne povlaci so.
 
Ako pravno lice kupi TV preko racuna, u medjuvremenu zatvori firmu, reklamira tv i dobije odobrenje za povrat novca, zasto prodavac odbija da vrati novac jer firma kupca vise ne postoji?! Vlasnik bivse firme i dalje postoji.
 
Zanimljivo pitanje tj. zanimljiva situacija. Ne znam kako se to pravno rešava i baš me zanima odgovor nekoga ko zna
 
Nazad
Vrh Dno