Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

kada sam doneo onu kutiju, otelio sam se i onako zadihan sedam, a lik odmah kaze sta nije u redu, zasto vraćate. I nisam ni stigao da razmislim pa sam rekao ima taj pixel, losa uniformnonst po nekim bojama i u fazonu ne svidja mi se za te pare zamenio bi za nesto drugo. Izgleda da sam i ja pogresio, tj. kako ste i napisali, trebao sam da ćutim :)
 
Da, trebao si jednostavno da kažeš da si se predomislio, ali verujem i da bi se i ja nehotice izleteo u tom trenutku.
Treba hladne glave otići, vratiti i tražiti pare, a ako pitanju zašto, kako, samo vrteti ukrug član zakona kao mantru.
 
Užas, da bi eliminisao faktor "loša kurirska služba" na kraju još i ispaštala leđa 😄
Kad smo već kod ovog standarda, nema naravno besplatno da se skine, ali Acer ih je citirao:
IMG_20210926_220943.jpg
 
bio juce u BC Group, kao zvao je neki servis i rekao mi da ce me zvati ljudi, medjutim niko me zove mi juce ni danas! Samo dobijam neke mailove sa nekog sajta reklamacije.rs
Danas je 14 dan od prijema monitora, a 12 dan kako dam ga vrnuo nazad i dobio reklamacioni papir, a oni su uzeli fiskalni racun. Nemam pojma sta da činim, sta je tu sporno vise.
 
Zovi ti njih lepo, i precizno im reci da monitor želiš da vratiš za povrat novca, u skladu sa svojim pravom o povratu u roku od 14 dana, a pošto je danas 14. dan a ti nisi u posedu monitora želiš samo da potvrdiš da time tvoja prava neće biti uskraćena.

Uostalom slobodno reci da nema potrebe da se monitor vraća kod tebe, kod njih je u posedu, a s obzirom da je sa monitorom utvrđeno da je sve kako treba, reci da se pozivaš na svoje pravo na povrat i očekuješ povrat novca.
 
Pošalji zvanično mail, da imaš dokaz da si ih u zakonskom roku obavestio i napiši da se pozivaš na član zakona koji te štiti, a ako želiš napiši i da ćeš kontaktirati advokata ako budu zadržali monitor duže nego što smeju.

edit: ništa, zaboravi na ovo.
 
Pa onda odradi neku zamenu kod njih...
Iz svega tvog opisanog oni su stvarno sve radili po ps-u... Drugi bi pokušali da te zavrnu na više mesta u tom procesu.
 
Ovako bi morali svi da rade, a neki da se istaknu u brzini rešavanja reklamacije, zarad potrošača koga žele da vrate da ponovo kupi nešto kod njih.
Ah, da, zaboravih….Mi ne živimo u pravno i tržišno uređenoj državi.
 
Rok za rešavanje reklamacije tehničke robe je 30 dana, tako da je on super prošao...
A da se prodavci utrkuju u tome da neko reši situaciju što pre, nema potrebe. Pobednik je onaj koji ne pokuša da te izmanipuliše. Nažalost.

Zato rekoh, ja bih ovo cenio kao pozitivno iskustvo svakako.
 
Dobio poklon za rodjendan. Kupljen u prodavnici Tehnomanije.

Hoću da ga zamenim za sličnu, možda čak i skuplju stvar ali mi kažu da nije moguće.

Jel realno da moram da stavljam stvar na oglas? :|
 
Ako taj poklon nije uzet na daljinu, ništa od vraćanja ili zamene, tj ne moraju ako neće. Moguće je, što da ne ali im je to previše posla pa neće.
 
Ljudi ovo svi mozemo da uradimo?

Oni izracunase da EPS duguje svakom korisniku oko 100e sto mu dodje, na 4 mil korisnika, 400 mil evrica, samo u to nije uracunata cena sudjenja koja je 500 evrica, sto mu onda dodje jos 2 milijarde evra troskova za EPS, ukupno ~2.5 milijarde evra. Ocemo da bankrotiramo EPS? :cool:
nema od ovog nista, doneli su neki stav kojim su ovo "opravdali"...
 
Pozdrav,
imam jednu dilemu pa ako moze pomoc

Nasao sam oglas, momak prodaje graficku karticu koja je potpuno nova kako tvrdi, ima garantni list uvoznika koji je overen pecatom prodavca, ali nema fiskalni racun. Da li u slucaja kvara imam garanciju ili ne obzirom na gore navedenu situaciju?
 
Saznaš ko je uvoznik pa kontaktraš njih sa istim pitanjem. Onako na prvu, sa garantnim listom bez fiskalnog računa koji garantuje dve godine garancije ili fakture ako je kupljeno preko firme a koja garantuje godinu dana garancije, ti nemaš nikakvu garanciju osim nečije dobre volje (uvoznika npr) da će taj garantni list kao takav uvažiti u slučaju reklamacije.
 
Dobio poklon za rodjendan. Kupljen u prodavnici Tehnomanije.

Hoću da ga zamenim za sličnu, možda čak i skuplju stvar ali mi kažu da nije moguće.

Jel realno da moram da stavljam stvar na oglas? :|
Ako je kupljeno preko neta, imas 14 dana pravo da raskines ugovor na daljinu.
 
👆
Nažalost kupili su u prodavnici.

Neverovatna mi je stvar da ne žele da izađu u susret iako je u pitanju rodjendanski poklon bio i radi se o neraspakovanom uređaju a i o zameni za drugi skuplji uređaj kod njih.
 
Ja kada sam kupovao u Tehnomaniji nešto za rođendan, bilo je fabrički zapakovano i prodavac je pre kupovine hteo da otvorimo da se uverimo da je sve u redu. Ja kažem ne bih, za poklon je, glupo da bude otvarano, on kaže ok ali onda moram da potpišem neki papir i nema vraćanja ako bude problema...

I stvarno tamo pored kase stoji gomila papira, tu popune podatke proizvoda i potpišeš...
 
^
To je vrlo ruzan i bezobrazan trend postao u zadnje vreme.

Mislim da nemaju nikakvog zakonskog osnova da teraju kupca da poptpisuje bilo kakav papir prilikom preuzimanja neotvorene nove robe.


Sto se tice on line kupovine i "robe na stanju"
Pre nedelju dana trazim jeftin 32" TV koji mogu odmah negde da platim i nosim.
nalazim najpovoljnije u tehnomedia, proverim preko chata ima u radnji na nbgd

Porucim online i hocu da odem u prodavnicu da ga platim i uzmem.
Zovu me telefonom da mi jave da je poslednji i da je izlozen.
Ok nema problema, hitno mi je pregledacu ga i uzecu izlozen!

Zovu posle sat vremena ponovo da mi jave da je i izlozen i ostecen, da ce mi oni za nekoliko dana poslati na kucnu adresu drugi, pri tom me niko ne pita da li pristajem da cekam :)

odbijam tu varijantu i odlazim u tempo i kupujem tamo sa gomile jedan TV i krecem kuci...
Kad mora da se overi garancija.
OK, overite mi garanciju, dajem racun.
Hocete da ga pregledamo?
Necu da otvarate nov TV...
Moramo da otvorimo kutiju garancija je u kutiji...
I tu poludim...otvore oni kutiju sve raskupusaju, em ona devojka ne ume da vrati sve kako treba bez moje pomoci em mi na kraju gurnuse da potpisem onaj papir da je pregledano i ako realno nismo nista videli.

Ovo je bio mali tv od 32" ali mogu samo da zamislim kakav bi bio problem sa nekim TV od 65" koji otvore i em ne mogu da ga zapakuju vise fabricki em ako bude DOA ne mogu ni da zamislim peripetije nakon potpisanog onog papira.
 
Tako je, sećam se i MTS tako da je tražio (ili traži i dalje) da se potpiše prilikom preuzimanja da sam preuzeo telefon u ispravnom stanju. A kod (smart!) telefona, kompjutera i tih stvari nema teorije da se sve vidi da je ispravno. Moja ideja je da kad to traže dam i propisa ako "mora", i napišem ispod i svojim rečima "koliko vidim, ispravan".
 
Ma taj papir je glupost obicna, ali ne kapiram zasto insistiraju na njemu...
i bas bi voleo da cujem iskustvo nekoga ko je imao realan problem a potpisao je takav papir.

Besmisleno je da otvori TV od 2m i da ti zalepe kutiju da nosis kuci,
to vise nije fabricki zapakovano i bezbedno za transport.

Pa oni sami prvi nece da transportuju robu koja nije fabricki zapakovana cak ni kada insistirate nego sami morate da organizujete prevoz.
 
Zamisli drugu situaciju.

Prodajes nesto, ti kazes ajde da pregledamo, on ti kaze ne mora, pa novo je sta cemo gledati. Kazes dobro i prodas. Kupac posle par sati dolazi kod tebe sa razbijenom stvari, kaze brate razbijeno je.

Ti ces sta:

Da zamenis stvar koja kosta 100-200 hiljada ili?

Ti mu zamenis na svoju stetu, jer dobavljac trazi kamere da se vidi kako je u prodavnici probano to, da bi mogao da pravdas.

Ovaj odlazi kuci i kaze jao dobro je sto nisam rekao da mi je ispalo i razbilo se. Kakvi magarci.


Dobro je i za kupca i prodavca, znaju na cemu su. Kad se proverava u radnji ako nesto nije u redu mogu odmah da zamene, ovako pitanje je.

Jedino neko tumacenje ako ima da li po nekom zakonu ti ako dodjes kuci i vidis razbijen je TV, kako ga vratiti i oprati se da nisi razbio? Tu naravno i za one koji razbiju, da mogu da se operu, jer ne znaju da izvade TV iz kutije, pogotovo kad hoce sami 55-icu ili veci TV da montiraju.
 
Nazad
Vrh Dno