Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Fiskalni pokriva 2 godine. Za više mora garantni list (možda i ta izjava, ne znam tačno šta tu piše). Pre je garantni list uvoznika bio potreban za dodatnu garanciju, sa upisanim trajanjem i pečatom i datumom.
 
Za garanciju do dve godine.
 
A ako je samo fiskalni dovoljan za 2 god, kako u slucaju ostvarivaja garancije znaju da je fiskalni od te konkretne kartice?
Pitam jer neke firme daju samo fiskalni
 
Za do dve godine dovoljan je bilo koji dokaz o kupovini. Firme bi trebalo da kupuju sa više papirologije, u nekim slučajevima i porez može da se skine.
 
Da li su ovi testovi validni i šta da radim?
Fun Fact: Evo 840 SSD koji imam već 5 godina i jače je zapravo radio KRAĆE nego ovaj novi HDD.
Pa imas zaista neverovatan broj dana koriscenja tog diska...jos iz 2012-te bice da je bio polovan.

e sad uzeh i ja da pogledam moje podatke za stari HDD gde mi je pri ruci racun i HDD sentinel daje podatak da je radio 1600 dana za 7-8 godina koliko ga imam, a komp gasim samo tokom noci.
Inace ima health 100/100, dok ssd star tri godine i 450 dana rada ima health 94%

Tako da je taj disk verovatno radio u nekom uredjaju gde nije imao mnogo upisa a ne u kompu.

Ja bih ih kontaktirao, jeste malo kasno i nemas problem sa diskom ali opet da vidis kako ce da reaguju.
 
Ne zaboravite da i Windows gase disks posle izvesnog vremena pa tako može da pokaže i da je kraće radio disk makar i kompjuter bio uključen 24/7. To naravno dovodi do povećanog broja startovanja diska. Za SSD to nije problem ali kod HDD-a može da dovede do bržeg habanja nego ako stalno radi bez pauza.
 
Mobilni telefon kupljen u prodavnici 09.03. 2021. sledećeg dana ustanovljeno da ne registruje mrežu. Na ekranu stoji poruka "nema usluge". Kartica proverena na drugim telefonima i normalno radi. Tek sutra nosim na reklamaciju ( zbog ovog zatvaranja preko vikenda). Mobilni je rezervisan 08.03.2021. putem telefona ali je podignut i plaćen u prodavnici pa pretpostavljam da se to ne računa u kupovinu na daljinu. Moja pitanja su sledeća:
1. Ima li za ovako brzu reklamaciju ( 3 radna dana od kupovine) neko pravilo da se aparat odmah zamenjuje, a ne da se čeka onih famoznih 30 dana na srvisu?
2. Ako mora na servis, ima li prodavac obavezu da mi za period dok je telefon na servisu obezbedi zamenski - privremeni telefon
 
1. Ima li za ovako brzu reklamaciju ( 3 radna dana od kupovine) neko pravilo da se aparat odmah zamenjuje, a ne da se čeka onih famoznih 30 dana na srvisu?
2. Ako mora na servis, ima li prodavac obavezu da mi za period dok je telefon na servisu obezbedi zamenski - privremeni telefon
1. Nažalost, nema. I u tom slučaju važi rok od 30 dana za rešavanje reklamacije. Ukoliko prodavac odmah zameni telefon drugim, pre slanja na reklamaciju, to je isključivo njegova dobra volja.

2. Prodavac nema tu obavezu. To je samo njegova dobra volja ili politika firme.
 
Dok sam ja radio, postojalo je "prećutno" pravilo da se u prvih 7 dana računa da je uredjaj DOA (dead on arrival) i reklamacija se rešavala po hitnom postupku kako sa naše strane tako i sa strane ovlašćenog servisa (da daju dijagnozu što pre). Ovo znam da se praktikovalo (a verovatno se i dalje praktikuje) u većini manjih radni. Zavisno od robe i procene u internom servisu (kolika je mogućnost da je kupac napravio problem) rešavalo se u roku od jednog do nedelju dana. Sam zakon ne poznaje da li se reklamacija desila istog dana ili nakon 4 meseca na primer.

Što se zamenskog uredjaja tiče, to zavisi od radnje i servisa. Meni su u Telenoru nudili zamenu a isto tako i u jednom od većih servisa kada je telefon uzet u radnji (Promobi ili neki drugi ovlašćeni).
 
Mobilni telefon kupljen u prodavnici 09.03. 2021. sledećeg dana ustanovljeno da ne registruje mrežu. Na ekranu stoji poruka "nema usluge". Kartica proverena na drugim telefonima i normalno radi. Tek sutra nosim na reklamaciju ( zbog ovog zatvaranja preko vikenda). Mobilni je rezervisan 08.03.2021. putem telefona ali je podignut i plaćen u prodavnici pa pretpostavljam da se to ne računa u kupovinu na daljinu. Moja pitanja su sledeća:
1. Ima li za ovako brzu reklamaciju ( 3 radna dana od kupovine) neko pravilo da se aparat odmah zamenjuje, a ne da se čeka onih famoznih 30 dana na srvisu?
2. Ako mora na servis, ima li prodavac obavezu da mi za period dok je telefon na servisu obezbedi zamenski - privremeni telefon
U prvih 6 meseci, servis je moguc samo uz tvoju dozvolu. Ne mogu da insistiraju. Moraju da te obaveste o nacinu resenja reklamacije pre nego sto reklamaciju rese. Ako potvrde da je uredjaj falican, odmah trazi drugi.
 
1. Nažalost, nema. I u tom slučaju važi rok od 30 dana za rešavanje reklamacije. Ukoliko prodavac odmah zameni telefon drugim, pre slanja na reklamaciju, to je isključivo njegova dobra volja.

2. Prodavac nema tu obavezu. To je samo njegova dobra volja ili politika firme.
Hvala
Post automatically merged:

Hvala svima na odgovoru
Post automatically merged:

Hvala
Post automatically merged:

Hvala svima na odgovoru
Idem sutra pa javljam o kojoj se prodavnici radi i šta se desilo bilo da je pozitivno ili negativno.
 
Vrlo moguce je i da sim kartica nije kako treba.

probali ste sim karticu u drugim telefonima, ali da li ste probali druge kartice u tom?
 

Do juče je ovaj laptop bio 75.555 redovno, a 67.999 sa popustom od 10% na gotovinu. Sada je "redovna" cena 83.999 RSD s popustom od 25% - 62.999 RSD. Je l' beše ne smeju da falširaju ovakve popuste ako cena nije bila stabilna neko vreme?
 

Prilozi

  • Screenshot_20210317-094745_Opera.png
    Screenshot_20210317-094745_Opera.png
    197.6 KB · Pregleda: 91
Nemoj da si naivan, mogu da rade šta hoće.
 

Do juče je ovaj laptop bio 75.555 redovno, a 67.999 sa popustom od 10% na gotovinu. Sada je "redovna" cena 83.999 RSD s popustom od 25% - 62.999 RSD. Je l' beše ne smeju da falširaju ovakve popuste ako cena nije bila stabilna neko vreme?
Zabranjeno je oglašavanje prodajnih podsticaja kojim se oglašava navodna rasprodaja ili prividno sniženje cene robe ili usluga, obim sniženja ili sl., ako je ranija cena neistinito prikazana ili je roba/usluga bila ponuđena po ranijoj ceni u zanemarljivo kratkom periodu.
U pravu si, ne smeju to da rade, ali nisi u pravu, može im se :D
 
Hteo bih da pitam iskustva za jedan sajt da li je siguran.
.itrade se zove.
Ne znam gde da postavim pitanje zato ovde pitam.
Inace za taj sajt ja nikad nisam cuo,sad mozda je popularan ali ja prvi put cujem za njega.
Hteo bih futrolu za tablet da porucim ali bojim se da nije neka prevara.
 
Zabranjeno je oglašavanje prodajnih podsticaja kojim se oglašava navodna rasprodaja ili prividno sniženje cene robe ili usluga, obim sniženja ili sl., ako je ranija cena neistinito prikazana ili je roba/usluga bila ponuđena po ranijoj ceni u zanemarljivo kratkom periodu.
U pravu si, ne smeju to da rade, ali nisi u pravu, može im se :D
Poštovanje, kada smo kod CT shopa. 02.03.2021 godine preko on line shop-a uzeo sam Asus ZenBook UM431DA-AM038T laptop 14" Full HD. Kao i u vašem primeru platio sam ga 95.000. Njegova redovna cena u tom momentu je bila 108.000. Računar sam dobio za dva dana preko kurira. Otvarajući pakovanje primetio sam da su trake koje proizvođač stavlja na pakovanje presečene. Nism odmah shvatio o čemu se radi. Posle pet minuta shvatio sam da leva šarka ekrana škripi pri svakom otvaranju. Posle mnogo poziva i poruka bilo im je potrebno teškom mukom da mi vrate novac. Sve je to trajalo skoro tri nedelje. Uzeo sam novi računar ovaj put u Tehnomaniji. Kada sam ga otpakovao shvatio sam da je prethodni prilično loše prepakovan, odnosno shvatio sam da sam za malo prevaren. Kako sam lekar i nemam preterano digitalnog znanja sve je moguće. Ovo sam napisao sa željom da drugi ljudi obrate pažnju na ovakve detalje pri kupovini novog računara.
 
Kupljen 09.03. a 15.03. mobilni reklamiran i ostavljen u prodavnici. Danas je 23.03. tj. osmi dan. Ako mi ne pošalju danas onu poruku da je aparat primljen (ili kako već piše) jel to znači da mogu sutra ići i tražiti pare nazad ili se čeka 8 radnih dana?
 
Možeš podneti prijavu tržišnoj inspekciji ako ne dobiješ u roku od 8 kalendarskih dana da li je reklamacija prihvaćena ili nije. Za rešavanje reklamacije imaju 30 kalendarskih dana (8+22)
 
Poštovanje, kada smo kod CT shopa. 02.03.2021 godine preko on line shop-a uzeo sam Asus ZenBook UM431DA-AM038T laptop 14" Full HD. Kao i u vašem primeru platio sam ga 95.000. Njegova redovna cena u tom momentu je bila 108.000. Računar sam dobio za dva dana preko kurira. Otvarajući pakovanje primetio sam da su trake koje proizvođač stavlja na pakovanje presečene. Nism odmah shvatio o čemu se radi. Posle pet minuta shvatio sam da leva šarka ekrana škripi pri svakom otvaranju. Posle mnogo poziva i poruka bilo im je potrebno teškom mukom da mi vrate novac. Sve je to trajalo skoro tri nedelje. Uzeo sam novi računar ovaj put u Tehnomaniji. Kada sam ga otpakovao shvatio sam da je prethodni prilično loše prepakovan, odnosno shvatio sam da sam za malo prevaren. Kako sam lekar i nemam preterano digitalnog znanja sve je moguće. Ovo sam napisao sa željom da drugi ljudi obrate pažnju na ovakve detalje pri kupovini novog računara.
Postovani,

Imam slican problem i jos ga nisam resio. Uzmem ti ja prosle nedelje televizor Sony 65 incha, cena 154,000 din u CT shopu. Stize meni daily ekspresom tv sa zakasnjenjem jedan dan. Prilikom predaje televizora primetim da je kutija probusena, tacno na sredini. Kazem ti ja kuriru, ja to ne zelim da prihvatim. Krene on da me ubedjuje kako su takvu kutiju poslali i da nemam sta da se brinem. Pristanem ja na kraju i prihvatim posiljku, ali pod uslovom da jos dok nije istovario iz kombija, udje u njega, pridrzi televizor, dok ja ne fotkam sve. Napravio ja par slika ( Iako se protivio tome), udjem u kucu, krenem da otpakujem, kada imam sta i da vidim, panel upao unutra. Zovem CT shop, posaljem im mailom slike, oni proslede kurirskoj i kazu mi da moram isto da uradim, kao i da zovem kurirsku i prijavim ostecen paket. Ucinim ja sve kao sto su reklli, posaljem im mail, slike. Zena iz kurirske sluzbe me zove isti dan i trazi od mene da upalim televizor i da slikam kada je upaljen. Odgovorim joj da ne zelim da sebe stavljam u opasnost (posto je ekran upao i da ima vec na slikama obelezeno ostecenje). Odgovori mi da ce poslati kurira danas da pokupi paket i da se napravi zapisnik. Naravno, kurir nije dosao taj dan da pokupi, nego tek sutradan. Evo danas je tacno proslo osam dana da me niko nije zvao, kao ni uputio kakva je dalje procedura, ili mi ponudio zamenu, ili sta god. Ono sto sam uradio jutros, poslao sam CT shopu mail gde sam stavio da po clanu 56 Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. U suprotnom po clanu 160 Novčanom kaznom u iznosu od 300.000,00 do 2.000.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice ako ne odgovori. Napisao sam da sam kontaktirao i mog advokata, kao i da cu u toku dana proslediti sve zastiti potrosaca.

Zovu me iz CT shopa u toku dana i traze od mene da sacekam do sutra, posto su im navodno iz kurirske sluzbe javiili da ce sutra ujutro doneti odluku je l je reklamacija odbijena ili prihvacena. Pitao sam ga i sta ako odbiju reklamaciju? Sta onda? Iako ja imam dokaze da mi je stigla kutija ostecena, nije hteo da mi odgovori. Ja sam iskreno spreman kao zapeta puska da sve prosledim zastiti potrosaca, kao i da ih tuzim samo ako odbiju reklamaciju. Rekao sam im da iz principa ne zelim da mi salju novi tv (ma ni besplatno ga ne bih uzeo), nego sada samo potrazujem da mi vrate moje pare. Eto napisao sam malo opsirno, pa se javljam sutra sta se desava. Pozdrav svima koji slicnu muku muce :).
 
Odlično si uradio, nisi ostavio prostor da ti platiš za tuđu grešku.
 
Naravoučenije, nikada ne primaj vidno oštećenu pošiljku. Sada si upao u "rupu" između prodavca i dostavljača. Sada te od duže borbe može da spase samo nečija dobra volja a to je slabo u opticaju.
 
Ja nikad nista ne narucujem tim kurirskim sluzbama jer je opste poznato kako se ophode prema robi koju prevozi. Takodje, nikad ne znas ni prodavac sta ce da ti spakuje tj. posalje.
Uvek odem do radnje i trazim da mi donese novu neotvaranu kutiju iz magacina dok sam u radnji.
P.S. ne bih da popujem i stajem na muku, al brate mili da narucis tv od 150k bez da znas dal je nov ili radio u radnji plus da onaj tamo mlati sa tim tv-om po kombiju ☹
 
Ja nikad nista ne narucujem tim kurirskim sluzbama jer je opste poznato kako se ophode prema robi koju prevozi. Takodje, nikad ne znas ni prodavac sta ce da ti spakuje tj. posalje.
Uvek odem do radnje i trazim da mi donese novu neotvaranu kutiju iz magacina dok sam u radnji.
P.S. ne bih da popujem i stajem na muku, al brate mili da narucis tv od 150k bez da znas dal je nov ili radio u radnji plus da onaj tamo mlati sa tim tv-om po kombiju ☹
Pa iskreno i ja sam uvek isao u radnju da kupim na licu mesta, sta god kupovao. Medjutim, posto radnje ne rade kako su mi rekli (makar tada nisu radile) oni su mi ponudili da posalju njihovom kurirskom sluzbom. Iskreno, mislio sam da imaju svoju licnu kurirsku sluizbu koja salje. krastavac, jednom se covek opece, ali drugi put nece moci. Iskreno se nadam da ce danas srediti sve, posto me jos uvek niko nije kontaktirao. Sreca sto imam kao dokaz slike, sto ne moze niko da ospori.
 
Naravoučenije, nikada ne primaj vidno oštećenu pošiljku. Sada si upao u "rupu" između prodavca i dostavljača. Sada te od duže borbe može da spase samo nečija dobra volja a to je slabo u opticaju.
Pa iskreno se nadam da ce danas sve resiti. U razgovorom sa sefom iz CT shopa sam dobio informaciju da oni imaju slike da je paket otisao neostecen, dok ja imam slike da je stigao ostecen, tako da jedino ostaje samo jedan krivac. E sada, ako mi odbiju reklamaciju, nije mi nikakav problem da ih tuzim, ali ce tada da plate. Imam jednog od najboljih advokata, koji sve zive sudije zna i nije izgubio slucaj do sada. Tako da, neka pokusaju da odbiju, jedva cekam.
 
Naravoučenije, nikada ne primaj vidno oštećenu pošiljku. Sada si upao u "rupu" između prodavca i dostavljača. Sada te od duže borbe može da spase samo nečija dobra volja a to je slabo u opticaju.
Da, i receno mi je da je posiljka osigurana, kao i da je komisija osiguranja isto bila u daily ekspresu. Tako da, kako god da okrenes, CT ce dobiti lovu od osiguranja, kao i tv koji ce srediti i verovatno opet prodati. Inace, ostecenje nije takvo da je panel unisten (nema vidljivo ostecenje - ogrebotina ill slicno) nego je samo upao u gornjem desnom uglu. E sada, nisam ga palio i ne znam kakvo je stanje.
 

Prilozi

  • Ostecena posiljka4.jpg
    Ostecena posiljka4.jpg
    216.5 KB · Pregleda: 74
  • viber_image_2021-03-25_10-13-28.jpg
    viber_image_2021-03-25_10-13-28.jpg
    167.8 KB · Pregleda: 85
  • viber_image_2021-03-25_10-13-32.jpg
    viber_image_2021-03-25_10-13-32.jpg
    240.9 KB · Pregleda: 88
Nazad
Vrh Dno