Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

На који начин ће Рател поступити по вашем приговору=

По примању приговора и формирању предмета, Рател се обраћа оператору са захтевом да отклони разлог за приговор.

По добијању изјашњења оператора о томе се обавештава подносилац приговора и доставља му се поштом копија изјашњења.
Javljam ishod!
Hvala još jednom!
 
Imam Redragon Zeus headset. Generalno sam zadovoljan zvukom, medjutim desno jastuce je pocelo da se raspada. Obzirom da su jos u garanciji ima li smisla da reklamiram ovo ili da zaboravim na tu opciju i jurim zamenske jastucice? Da li ovako nesto spada u nesaobraznost?
 

Prilozi

  • MVIMG_20210216_231355.jpg
    MVIMG_20210216_231355.jpg
    241.2 KB · Pregleda: 106
Dokaži da si ih koristio adekvatno....nema šanse.
 
Realno, nemas šta da izgubis sem vremena. Koliko ih posedujes?
 
Oko godinu dana. Samo samo sam ih ja kucno koristio, klinac preko zvucnika monitora pikao igre, stojale okacene dok su van upotrebe...
 
Ok, znači teret dokazivanja na tebi...

Ako imaš rezervne, odnesi ih pa vidi šta će da kažu. Pošto mogu da ostanu duže u servisu...
 
Ako budeš tražio popravku, možda ti i reše, zamenu nema šanse da dobiješ.
 
Imam pitanje za sve posetioce ove teme. Priča je malo duža, te se stoga u startu izvinjavam na tome. Pokušao sam sa guglanjem sa pretragom ove teme...i po svemu sudeći ja nisam upravu. Ipak, đavo mi ne da mira i voleo bih da čujem (tj. vidim) mišljenja ljudi ovde.

Većina vas je dobro upoznata kako Gigatron predstavlja svoje cene. Malim fontom obeležena cena koja je označena kao MP cena, dok je velikim fontom izražena/predstavljena niža cena uz koju stoji napomena "za gotovinsko plaćanje i online kupovinu".

Šacovao sam usisivač kome je MP cena (vizuelno mala, ali vrednosno veća cena) 61.109 rsd, dok je ona druga (vizuelno veća, vrednosno manja) cena 54.999 rsd.

Razgovor je tekao otprilike ovako:

  • Pitam zaposlenog prodavca koja je cena ukoliko plaćam gotovinom – dobijem odgovor 54.999 RSD
  • Pitam zaposlenog prodavca koja je cena ukoliko plaćam debitnom karticom – dobijem odgovor 54.999 RSD
  • Pitam zaposlenog prodavca koja je cena ukoliko plaćam kreditnom karticom – dobijem odgovor 54.999 RSD
  • Pitam zaposlenog prodavca koja je cena ukoliko plaćam čekovima na odloženo – dobijem odgovor 54.999 RSD
  • Pitam zaposlenog prodavca koja je cena ukoliko plaćamam putem potrošačkog kredita – dobijem odgovor 54.999 RSD
  • Pitam zaposlenog prodavca da li je to regularna cena proizvoda – dobijam odgovor da jeste i da proizvodi koji nisu sa redovnom cenom imaju posebnu napomenu („šok cena“, i slično). Kod takvih proizvoda, jasno i na vidljivom mestu pored cene je istaknuto „šok cena“.

Ok, pristajem - kupujem usisivač. Donesu oni kutiju, otvore je....sve po P.S.-u kako ide i sve ok. Dolazim na kasu, devojka kuca na kasi i izgovara cenu 54.999 rsd. U tom momentu, vadim karticu i pozivam se na akciju (detalji u attachmentu) koju imaju sa RF bankom. Ovde me "izuvaju iz cipela" komentarom da je to ok ukoliko imam odgovarajuću karticu (imam, vadim, pokazujem), ali navedeni popust važi na onu gornju cenu (vizuelno mala, ali vrednosno veća) od 61.109 rsd.

Ok, kupio sam ja usisivač sa takvom cenom, ali mi đavo (čitaj: sujeta, osećam se kao 1d10t) ne da mira.

Studirajući ZOZP (nisam pravnik, ali svako malo kada se osećam kao 1d10t - imam potrebu da čitam ovo), našao sam sledeće:

(član 19: obmanjujuća poslovna praksa)

Pod obmanjujućom poslovnom praksom, u smislu ovog zakona, smatra se poslovna praksa trgovca kojom navodi ili preti da navede potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, tako što mu daje netačna obaveštenja ili stvaranjem opšteg utiska ili na drugi način, čak i kada su obaveštenja koja daje tačna, dovodi ili preti da dovede prosečnog potrošača u zabludu u pogledu:

tačka 4: cene ili načina na koji je obračunata ili postojanja određenih pogodnosti u pogledu cene;


E sad, kapiram ja da se oni mogu pozivati na "grešku" ili neznanje zaposleg i to je ok (nije ok, ali to je druga priča). No, ono što ne mogu - ne mogu da se pomirim sa činjenicom da sam ja platio usisivač sa 20% popusta na onu nepovoljniju cenu, a ne na donju, iz mog ugla gledanja, regularnu cenu. Ne ide mi u glavu iz prostog razloga što bih ja (da nije pomenute akcije Banke i Prodavca) sa istim platežnim sredstvom - platio cenu od 54.999 rsd.

Ima li neki komentar/sugestija?
 

Prilozi

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    55.1 KB · Pregleda: 76
Pa zato postoji osnovna cena pa sa nje skidaju po određenim uslovima, kao rasprodaja, online kupovina keš itd. Nema discount na discount. To je uobičajeno za sve trgovine.
 
Pa zato postoji osnovna cena pa sa nje skidaju po određenim uslovima, kao rasprodaja, online kupovina keš itd. Nema discount na discount. To je uobičajeno za sve trgovine.

Naravno. Popust na popust nema. Jasno kao dan. No, ja se referišem na činjenicu da bih, da nije pomenute akcije, ja platio 54.999 cenu za koju prodavac kaže da je regularna cena (dakle nikakva akcija, nikakvi popusti itd.). Kako god da okreneš - ja 20% popusta nisam dobio, jer bez akcije sa 20% popusta, ja bih u svakom scenariju artikal platio 54.999. Zato se i pozivam na član 19 ZOZP-a.
 
Dobio si sa "popustom", a zahvaljujući kartici i na rate, ne vidim šta bi još mogao dobiti. Upravo tome i služi "viša" cena, da bi od nje odbijali popuste kojih takoreći i nema. Samo su "šok cene" i slično pravi popusti.
 
A kako je u maloprodaji izrazena cena? Pusti ti internet kada nisi preko neta kupio.
Poenta je da postoji vise nacina da se dodje do popusta. Jedan od nacina je kupovina u kesu, a drugi taj koji si ti uradio preko RF banke. Sve i da moze popust na popust, ti ne mozes da platis i u kesu i karticom.
Dakle, samo ostaje pitanje da li je u MP cena izrazena kao 61.109 ili kao 54...
Sto se prodavca tice, pogresno se izrazio i to jeste vid obmane. Ne moze on da lupeta, a na kasi da se desava nesto drugo.
 
Naravno da ne moze popust na popust, i da je za odlozeno druga cena, ali gledajte ovaj primer:
Koliko kosta ova knjiga?


Screenshot_2021-02-21.png
ako mislite da kosta 1680din, gresite!

Kad ubacis u korpu cena poraste, i to nije zbog postarine!

Screenshot_2021-02-21 VELIKA ŠKOLA CRTANJA.png

Njihovo objasnjenje je da je to cena kada kupite 3 knjige.
pa jel realno da se istakne cena po kojoj se knjiga u opste ne prodaje???

I sve cene su im takve, (za 3 knjige) i to tako prolazi.
Dobro nisu istakli cenu za 10 knjiga.
 
Poslednja izmena:
Pisao sam već ranije ali evo da napišem opet "kraj".

Kupio tablet, neki jeftin za oko 6k. Uopšte ne funkcioniše iako imam sa istom konfiguracijom koji radi.

Tehnomanija odbila reklamaciju podnetu u roku od 24h od kupovine.

Reklamacija je odbijena 20.01 i napisali su da će me iz prodavnice kontaktirati oko preuzimanja, a još uvek me niko nije kontaktirao. Šta mi je činiti?

Pisao sam im u međuvremenu i niko mi nije odgovorio. Em su mi odbili reklamaciju za proizvod koji je neupotrebljiv em mi ga nisu ni vratili.
 
Koliko imaju uopšte rok da mi vrate proizvod nakon odbijanja reklamacije?
 
Popust na popust i te kako može.
Baš sam pre desetak dana kupio onlajn u Gigatron-u stvar koja je bila na akciji 20% popusta i ostvario još 7% popusta za plaćanje karticom Inteza banke.
Pred novu godinu sam pazario Under Armour patike u Sport Vision prodavnici na akciji 50% popusta, dobio još 5% popusta kao vlasnik Sport&Bonus kartice i još 5% popusta za plaćanje karticom Inteza banke, tako da su me patike od 7900 dinara iznele 3565 dinara.
U Extrasports prodavnici sam ostvario 10% popusta na ceo račun za plaćanje karticom Inteza banke, bez obzira što su svi artikli sa računa već bili na popustu.
U Intersport onlajn prodavnici je do pre neki dan važio popust od 10% na ceo asortiman i plus sam iskoristo kod od 10% popusta koji sam imao, a najbolje od svega je što mi je prilikom plaćanja karticom obračunato ne 10+10% popusta, već zbirno 20% popusta na cenu sa sajta. Dakle, stvar od 7000 dinara sam platio 5600 dinara.
 
Poslednja izmena:
@PROFILER , da li dao nekom da ti zameni soket ?
 
Dobro je da si uspeo nešto da uradiš. Sve jedno, glupo je što se prave blesavi. Nemoj više principijalno da kupuješ ništa od njih.
 
Pisao sam već ranije ali evo da napišem opet "kraj".

Kupio tablet, neki jeftin za oko 6k. Uopšte ne funkcioniše iako imam sa istom konfiguracijom koji radi.

Tehnomanija odbila reklamaciju podnetu u roku od 24h od kupovine.

Reklamacija je odbijena 20.01 i napisali su da će me iz prodavnice kontaktirati oko preuzimanja, a još uvek me niko nije kontaktirao. Šta mi je činiti?

Pisao sam im u međuvremenu i niko mi nije odgovorio. Em su mi odbili reklamaciju za proizvod koji je neupotrebljiv em mi ga nisu ni vratili.
Препоручујем да прошеташ до продавнице и питаш шта се дешава. По закону су дужни да реше рекламацију у релативно кратком року па онда свима одговарају да одбијају рекламацију јер не могу да је реше у року. Највероватније ти зато не враћају таблет. Провери у продавници.
 
Otvorio sam novi support ticket sa drugog naloga, dobio odgovor na orginalnom da je poslat u prodavnicu i da se moze preuzeti.

Napisali mi da snimim greske i da predam opet na reklamaciju.
 
Bila je jedna rtx koju je kolega hteo da kupi za za malog, da mu komoletiramo komp. Ja mu poručim od Baito računara, odaberem isporuku pouzečem, stiže mail sa potvrdom.

Malo posle toga njihov zaposleni me zove, počinje da mi prodaje priču da deo mora avansno da se uplati i da "majeneri obijaju kombije od kuririskih službi". LOL! Kada sam ga upitao šta je garancija nama da ćemo dobiti grafiku, rekao je;"paaaa, to se ne dešava dobićete 100%".
Da ironija bude još veća traže pun iznos, a ne deo.

Pogledam iskustva sa google recenzija, videh da su ispaljivali ljude na istu foru.
Evidentno je da u pitanju lažno reklamiranje.

Zaobilaziti u širokom luku.

Šteta, nekad su bili korektna firma, sad su izgleda šarlatanska sprdnja
 
Imam problem sa Hitachi HDDom koji sam kupio u Gembirdu jer su mi izgledali uvalili polovan HDD kao nov.

Naime, ako Sentinel i HD Tune ne lažu, ovaj HDD je bio u power-on stanju 2397 dana. Kupljen je prošlog maja, stavljen u pogon negde sredino juna, možda jul.

1615323430673.png1615323626754.png

S obzirom da je oznaka HDDa kada sam kupovao HDD glasila ovako:
HDD 3.5" ** 2TB HUS724020ALA640 Hitachi 7200RPM 64MB SATA3

Tako je zavedena i u porudžbenici.

Da li su ovi testovi validni i šta da radim?
Fun Fact: Evo 840 SSD koji imam već 5 godina i jače je zapravo radio KRAĆE nego ovaj novi HDD.
 
Ne slažu se power on count i power cycle count. Uz toliki broj sati ima premalo "gašenja". Jedino da je bio u nekom NASu ili kompu koji se nikad skoro nije gasio.

Šta piše na samom disku? Kada je proizveden? Takodje se ne poklapa model diska koji si napisao sa onim što Sentinel i Tune pokazuju.
 
@doggy ako je to ova nalepnica, Mart 2012
 

Prilozi

  • IMG_20210309_221421~2.jpg
    IMG_20210309_221421~2.jpg
    232 KB · Pregleda: 21
Mora da je tačno, bar svi moji diskovi trenutno prikljčeni (5 komada) pokazuju od prilike tačne podatke a rade 24/7.
 
Može SMART da pogreši, imao sam par situacija ali ne često (datum proizvodnje pre par meseci, disk stigao nov od uvoznika sa novom deklaracijom a SMART kaže 500+ dana ili max temp 200 stepeni C i slično). E sad, imaš li ti Vladimira garantni list sa serijskim brojem? Pošto se model sa porudžbenice i ono što ti fizički imaš ne slažu.

Verovatnoća da je nekom stajao disk u magacinu 7-8 godina je mnogo, mnogo mala. U odnosu na datum proizvodnje broj radnih sati je realan ako je korišćen u nekom serveru ili NASu (nešto što se nije gasilo uglavnom).

Bez garantnom lista sa serijskim brojem ćeš imati problema sa dokazivanjem jer se model diska razlikuje.
 
Poslednja izmena:
Imam garantni list, samo da ga iskopam, ali ne mogu da se setim da li je upisan serijski broj. Javljam čim pronadjem.
 
Sad nesto razmisljam. U Gigatronu kad kupis besto dobijes fiskalni i izjavu u saobraznosti.
To je dovoljno za garanciju ili?
 
Nazad
Vrh Dno