Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

I još jedan krug: nikoga ne zastrašujem niti sam zastrašivao. Nekoliko kupaca nezadovoljnih rešenjem tj odgovorom na zahtev se žalilo inspekciji i nekim od tih udruženja, i od svih su dobili odgovor da nema osnova da im se uvaži tako kako su zamislili. Jedan je nameravao i da tuži, na njegovu sreću nije jer ga je valjda neko hladnije glave posavetovao.

Pošto sumnjam i da si ti detaljno obratio pažnju o čemu smo ovde pisali, napomenuću još jednom: ne sporim pravo da se vrati proizvod poručen online i gomilu smo takvih zahteva rešili pozitivno. Ali, kada god je proizvod imao VIDNE tragove korišćenja u tih 14 dana NISAM PRIHVATAO povrat u punom iznosu. I u praksi je pokazano da se tada pun povrat NE MORA prihvatiti. Jer da se mora, za neki mesec bih ugasio sve konkurentske firme u Srbiji jer imam dovoljno para da se sudim a imam i mnogo više adresa na koje bih mogao da poručujem robu od njih ;)

I dalje mi je fascinantno da je neko u stanju da spori ovo što sam napisao, nebitno da li piše u zakonu ili čak ustavu. Kad razmišljam o sebi i svojim postupcima, elementarna logika mi je strožiji filter od zakona, ako ništa onda barem kad tumačim šta bi valjalo uraditi. Zakoni se menjaju, ali prosta logika je nešto univerzalno.

Da ne skrećem temu, ali eno na prethodnoj strani detalj iz zakona da je za polovni uređaj zakon propisao minimalnu garanciju od godinu dana!? Hajde na sekund ozbiljno, za šta u svojoj kući možete da garantujete da će raditi narednih godinu dana? I onda bi trebalo da ugasimo tržište polovne robe, jer je neko napisao glupost u zakonu?
 
Jel tebi jasno da kupac koji smatra da su mu oštećena prava u većini slučajeva nikad više neće "nogom kročiti" u firmu koja mu je kriva?
Koliko ja čitam i shvatam, ti si svoju logiku koristio da budeš stroži od zakona, izvini, tako možda si uštedeo neki dinar firmi ali si možda naneo daleko veću štetu u neostvarenoj dobiti u budućnosti od tih istih kupaca.
 
Nisam bio strožiji od zakona, jasno piše šta se smatra dozvoljenim tj upotrebom proizvoda za koju kao prodavac nemaš pravo da tražiš obeštećenje prilikom povrata.

Da li sam dobro procenio, govore rezultati. Ko misli da treba da radi na svoju štetu kako bi zadržao kupca usijane glave, ne stojim mu na putu.
 
Nešto ne primećujem da se u modernoj teoriji marketinga i tehnikama prodaje uz kupca vezuje termin "usijana glava".
 
Ne znam kako se inače naziva onaj ko se informisao sa veoma klimavog izvora znanja, nastupa bahato i nema nameru da sasluša drugu stranu? Znam za izraz usijana glava ;)

Al dobro, kad smo od ovolike prepiske došli do moralisanja kako šta opisujem u online diskusiji, vreme je da batalim uzaludan posao.

Lp ;)
 
Cubis, pre godinu dana brat kupi frizider u tehnomaniji od 50k dinara. No frost trt mrt. Posle 2 meseca korišćenja primeti da frizider ledi. No frost a pun leda. Reklamirali tehnomaniji, oni nudili isti a mi trazili pare nazad. Preganjali se jedno 10 dana, advokat im napisao mail, dva dana kasnije vratili pare. I sta sad?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Potpuno si promašio temu, za takve slučajeve se naravno može tražiti povrat jer se radi o neispravnom uredjaju.
Diskutujemo o načinu i pravima kod povrata robe poručene online, koju vraćaš eto tako jer ti se ne svidja.
 
Pa znas kako, po njima nije bio neispravan jer je ledilo "onako."

Kada smo se raspitali malo ta serija je imala fabričku gresku, tacnije cevi kroz koje prolazi freon ili koji vec gas su bile previse blizu spoljnom zidu, pa se stvarao kondenz. Oni nista od toga nisu hteli da priznaju ali kazem, posle mail-a advokata sve je bilo ok. Kada nalete na tvrdo, firme se itekako povinuju. Mene je VIP zajebavao mesec i po dana sa proverom stanja. Posle par mojih mailova ratelu, i njohovog dopisa za izjasnjenje pa prituzbi, resili su stvar za jedan dan a plus sam dobio 6 meseci da ne placam nista a 3 meseca dupli saobracaj.

SBB, kupim stan, pod ugovorom sam trio gold extra, imam jos 20 meseci. Na novoj lokaciji, nema SBB-a. Posaljem mail, trazim raskid ugovora zbog "vis major" oni kazu "ne može raskid bez ugovornih penala." Ja im odgovorim da može jer ne mogu da mi isporuče traženu uslugu na drugoj lokaciji. Oni odgovore: " može raskid bez penala, ali da uzmeš total tv na dve godine."

Tu lepo popi*dim, odem direktno u poslovnicu, trazim šefa, odnesem ugovor od notara i očitanu l.k na novoj adresi. Pripretim advokatim i ratelom, sutra stize mail da ce ugovor biti raskinut bez ikakvih penala niti uslova.

Sto se teme tiče, koliko ja znam DA MOŽEŠ uzeti nešto na 14 dana da se igraš i posle da ga vratiš i uzmes povraćaj novca.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
I dalje se držiš promašene teme, plus si možda pročitao samo zadnjih 5 postova ove teme. Nema veze, slobodno "znaj" da možeš da poručuješ robu kako bi se igrao i onda tražiš povrat bez ikakvih problema ;)
 
Ne drzim se ja "poslovođo" ničega. Iskreno, zabole me baš ćošak jer dosada sam uspevao da "isteram" sve sto mi je smetalo kod prodavaca na ovaj ili onaj način.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Ne sme da napise. Mnogo jaka firma je u pitanju pa da ih ne obruka kad vidimo ko im je bio ili je i dalje poslovodja
 
Za one koji, po običaju, čitaju samo poslednja 2-3 posta:

Kad se pogleda koliko sam etiketa i zlonamernih konstrukcija dobio ovde kad god sam napisao nešto što se kosi sa mišljenjem najglasnijih, koliko izvrtanja svega jasno i glasno izrečenog, trebalo bi imati mnogo suicidalnih tendencija pa objaviti javno o kojoj se firmi radi. Ko hoće da uzme u obzir ono što sam napisao, super. Ko neće, samo nek nastavi bahato i bez pardona kako mu ovde savetuju ;)
 
E lepo si rekao. Ko hoce neka uzme u obzir, ko nece nek nastavi po starom, tako da sad mozes da prestanes da pises u ovoj temi
 
Poslednja izmena:
Moram da priznam, još u životu nisam bio član ovako isključive zajednice, niti sam video da igde ovako učestalo ućutkuju onoga sa drugačijim stavom. Da budem precizan: na javnom delu je takva situacija, niko ni da pisne protiv hora. Sad me baš interesuje o čemu se radi :)
 
Izneo si svoje stavove, brani ih.
 
@Cubis
Verujem da je baza korisnika jedne od najvecih online prodaja u Srba veca barem nekoliko hiljada puta. Sta te briga za misljenje 5-10 ljudi?
 
Reklamirao sam laptop u gigatronu i proslo je 13 dana, javili su mi da su ga poslali u eksterni servis jer oni kao nemaju potrebne aparate da ga testiraju.
Inace kvar je da hard disk ima bad sectore.
Da li vazi ono pravilo da moraju da mi jave dal se prihvata reklamacija do 8 dana ili vracaju pare?
 
Паре можеш добити само у случају да је прошло мање од шест месеци од куповине и то се треба посебно нагласити приликом рекламације, тј. да у случају прихватања рекламације не желиш поправку, нити замену, већ новац.
После шест месеци имаш право на поправку или замену истим уређајем, а уколико се не може поправити или немају исти уређај, морају вратити новац.

8 дана је рок у коме морају одговарити да ли се рекламација прихвата или одбија и предложити решења, дакле ово јављање после 13 дана да шаљу у екстерни сервис на дијагностику није по закону, осим ако се купац није сложио да да више од 8 дана за одговор.
Иначе, слање у екстерни сервис за лоше секторе је јако чудно, с обзиром да је то један од основних алата за дијагностику. Мене су рецимо слагали да су телевизор слали у овлашћени сервис. Питај их у који сервис шаљу и провери да ли је такав уређај стигао тамо.

Иначе, рекламирао сам рутер који врло очигледно не ради, не види га рачунар, лампице се пале и гасе и они су ми одбили рекламацију, јер "нису приметили несаобразност", али ће га ипак послати у овлашћени сервис?! Могуће да је прорадио у међувремену, није ми јасно шта се дешава.



Послато са Нексус 5х уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
To su i meni prvo rekli,

"Tokom testiranja uređaja nismo primetili nesaobraznost koju ste reklamirali.

U duhu dobrih poslovnih odnosa i poverenja koje ste nam ukazali, uređaj ćemo proslediti u ovlašćeni servis radi detaljnog testiranja. Po završenom testiranju bićete obavešteni o rezultatima."

Ortak mi kaze da to govore kad ne stignu da pregledaju za 8 dana pa im je to kao izgovor.
 
Мени су исто то одговорили за тв, испоставило се да га нису ни слали у овлашћени сервис, одбили су ми рекламацију уз образложење да овлашћени сервис није нашао несаобразност, иако нису ни слали у сервис. После сам ја морао да носим у прави овлашћени сервис, па су ми на крају прихватили.
Инсистирај да ти кажу у који сервис шаљу. Ако лаптоп ради и поред тога што има лоше секторе, мислим да ће ти одбити рекламацију.

Послато са Нексус 5х уз помоћ Тапатока
 
Reklamirao sam laptop u gigatronu i proslo je 13 dana, javili su mi da su ga poslali u eksterni servis jer oni kao nemaju potrebne aparate da ga testiraju.
Inace kvar je da hard disk ima bad sectore.
Da li vazi ono pravilo da moraju da mi jave dal se prihvata reklamacija do 8 dana ili vracaju pare?

Prilikom izjavljivanja reklamacije trgovcu, a ako se nesaobraznost (kvar, oštećenje, nedostatak) pojavi u roku od šest meseci od kupovine, imate pravo da birate između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavite da raskidate ugovor, dok je popravka moguća uz izričitu Vašu saglasnost.

Takođe imate pravo da zahtevate zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskinete ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz Vašu izričitu saglasnost.

Sve troškove popravke, naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.

Raskid ugovora nije moguć ukoliko je nesaobraznost robe neznatna.

(Pravni osnov: čl. 52. Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014))
 
Reklamirao sam laptop u gigatronu i proslo je 13 dana, javili su mi da su ga poslali u eksterni servis jer oni kao nemaju potrebne aparate da ga testiraju.
Inace kvar je da hard disk ima bad sectore.
Da li vazi ono pravilo da moraju da mi jave dal se prihvata reklamacija do 8 dana ili vracaju pare?

Trebalo bi da ti jave status reklamacije u roku od 8 dana bez obzira da li ga oni testiraju ili ga salju u ovlasceni servis. Ako se probije rok od 8 dana, to ni u kom slucaju ne znaci da je prodavacc automatski duzan da ti vrati pare, vec da podleze kaznenim odredbama (u slucaju prijave inspekciji) zbog probijanja roka u kom je trebalo da obavesti kupca. Proces resavanja reklamacije ostaje isti, tj kada te obaveste, dalje tece procedura kao sto pise u zakonu (s tim da kompletna procedura, po zakonu, ne sme da traje duze od 30 dana, ili ponovo podlezu kaznama po tom osnovu).

Edit : Za vecinu uredjaja/brendova postoje ovlasceni servisi koji cesto nisu u vlasnistvu prodavca ali prodavci cesto drze i svoj, da ga nazovemo "tranzitni" servis, koji sluzi da se koliko toliko reklamacije filtriraju i rese brze od slanja u ovlasceni servis i cekanja da se uredjaj vrati nazad. U tvom slucaju je verovatno bila takva situacija, ai ih to i dalje ne opravdava u nejavljanju u predvidjenom roku... Ako nisu imali aparaturu da provere kvar, kakav god da je, uredjaj je isti ili sledeci dan po podnosenju reklamacije trebao biti u ovlascenom servisu na dijagnostici....
 
Poslednja izmena:
Ja predlazem da se prijavi svakakvo probijanje roka, pa ako vec naplacuju koliko naplacuju robu kod nas (previse za nase uslove), neka postuju neke norme.
TO ce podici cene? OK, nece niko kupovati, oni ce otici u stecaj i mirni. Pa ce svi porucivati vani.
 
Kupljen je laptop u Tehnomaniji u ponedeljak, nije ni otvoren i ne odgovara kupcu..da li je moguca zamena ili povracaj novca? Oni tvrde u Tehnmaniji da nije nista. Inace placeno je gotovinom
 
Ako je kupljeno u prodavnici, zakon ih ne obavezuje da vrate novac ili urade zamenu. Samo njihova dobra volja.
 
Prvi put cujem to..trebalo bi da ima neki valjda rok. U emmiju sam bez problema vracao napajanja, u winwinu masinu za sudove..i sve to u roku od 7 dana i nije bilo problema
 
Nema toga u zakonu. Samo dobra volja.
 
Ako je porucen online, moze, ako je uzeo u radnji, po zakonu nisu obavezni. Neka ih zamoli da mu zamene za neki drugi model ako hoce da izadju u susret
 
Nazad
Vrh Dno