Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Hvala na odgovoru, nista, nahuskacu matorce da se fajtaju sa servisom, ko je u Srbiji "na finjaka" pokusao da resi, taj se nije dobro proveo. A svakako cu ih usmeriti da isteraju povracaj novca, ako ikako bude moguce. ComTrade gazi stazama "stare slave".

Edit: sad se cujem s matorcima, oni su im tablet vratili, kako bi sad to trebalo izvesti? Vratiti prodavcu uz nalog "resavaj ovo kako umes" i objasnjenje kako je kriv prodavac? Kome se ulaze zalba, prodavcu ili inspekciji?
Tablet je jos u prvih 6 meseci od kupovine. U objasnjenju reklamacije je navedeno najpre da je reklamacija prihvacena i da ce biti otklonjena, a nakon toga da je kupac fizicki ostetio, te da ne podleze garanciji, vec treba platiti 2.500 dinara za popravku.
 
Poslednja izmena:
U prvih 6 meseci su zamena uredjaja, raskid ugovora (povraćaj novca) i umanjenje cene izjednačeni (tj. bilo koje rešenje reklamacije može ikakvih bez penala po kupca), dok popravka može samo uz izričitu saglasnost kupca.

Ako prodavac ne ispoštuje prava kupca, sledi pritužba inspekciji (dakle, samo za kršenje ZZP), dok žalba Udruženju ide kada je sve uradjeno po slovu zakona, ali je reklamacija odbijena.

P.S. U prvih 6 meseci se smatra da je defekt postojao u trenutku prodaje. Kupac nema obavezu da dokazuje da nije tako.

P.S. 2 - The Sequel: U slučaju zamene tableta drugim, garancija teče izpočetka.
 
Samo za uredjaje prodate posle 1.9.2014te godine vaze data prava.
 
Da li neko zna koji je rok zastarevanja duga kada fizicko lice kupi robu na rate,npr patike knjigu.....Da li se primenjuje opsti rok zastarevanja od 10 godina ili u ovom slucaju vazi clan 372,stav 2 Zakona o obligacionim odnosima koji propisuje rok zastarevanja od 3 godine?
 
Dakle, za npr telefon, koji sam poslao u servis mogu da insistiram da mi zamijene jer sam ga kupio prije manje od 6 mjeseci? Posto su mi u VIPu rekli da to vazi ako uocim kvar cim ga otvorim, tj. isti dan?!

U roku od 24 sata moraju da ti zamene u radnji,a ne da ga salju u servis pa da cekas
 
Dakle, za npr telefon, koji sam poslao u servis mogu da insistiram da mi zamijene jer sam ga kupio prije manje od 6 mjeseci? Posto su mi u VIPu rekli da to vazi ako uocim kvar cim ga otvorim, tj. isti dan?!
E, al' stvarno, ljudi, toliko puta je ovo objašnjeno u temi.

Prodavac ima rok od 8 dana da odgovori na žalbu, reklamaciju (da ne kažem da se odluči). Ako je odgovor pozitivan, prvo ide popravka ili zamena. Ako to ne uspe, ide umanjenje cene ili raskig kupoprodajnog ugovora (povraćaj novca).
Specijalno, u prvih 6 meseci su zamena, umanjenje cene i raskid izjednačeni, odnosno, kupac ne mora da prvo izabere popravku ili zamenu i čeka rezultat da bi mogao da raskine ugovor, nego to može odma' da traži kad dobije pozitivan odgovor na reklamaciju. Popravka u 6 meseci od kupovine može samo iz izričitu saglasnost potrošača.

Kupci uglavnom ne znaju za ovo i rade i pristaju na ono što im servira prodavac, tako da se rokovi, postupci i prava u reklamacionom procesu uglavnom ne poštuju i ne idu onako kako su zakoni propisali.
U roku od 24 sata moraju da ti zamene u radnji,a ne da ga salju u servis pa da cekas
Ovo je primer dodatne povoljnosti za kupca, koje je ne piše u zakonskim aktama, ali je obavezujuće za prodavca, ako izjavi (usmeno, bolje pismeno) pre kupovine i tada se tretira jednako kao da piše u zakonu u tom slučaju.

Trgovac ne može da umanji zakonska prava potrošača, može samo da ih nadogradi, dopuni. Makar u teoriji...
 
Poslednja izmena:
Vip ne prodaje, već iznajmljuje telefone, pa ne znam ni koji uslovi mogu da važe za njih. Tehnički, telefon je i dalje njihov, i oni određuju pod kojim ga uslovima daju na korišćenje.
 
Zakon o zaštiti potrošača se odnosi i na pružanje usluga (što iznajmljivanje telefona jeste), od člana 66. Suštinski, ako trgovac ne pruža uslugu onako kako je definisano ugovorom, potrošač može da zahteva raskid ugovora (član 78-81).

Ne znam kako je formulisan ugovor (ugovori?) sa Vip. To treba da pročitaju oni koji imaju ugovor kod sebe i da razumeju šta mogu time i ZZP da urade.

Pretpostaviću da je iznajmljivanje telefona poseban ugovor koji formalno nema vezu sa pretplatničkim i koji postavlja cenu iznajmljivanja telefona na ukupno 1 dinar tokom 24 meseca. Na taj način, raskid tog ugovora rezultuje ostankom na snazi pretplatničkog ugovora i povraćajem 1 dinara potrošaču... a moža i grešim, jer, ponavljam, ne znam šta i kako piše u ugovoru sa Vip.
 
Da čovek ne poveruje.

Još te gledaju kao deb*la i prave te ludim, smeju ti se iza leđa... Ovaj ALTI stvarno treba zaobilaziti u najširem luku.

U zadnjih samo 6 meseci ostavio preko 1000 eur ja lično, pa ipak me i dalje smatraju za budalom.

Kupio sam online putem tastaturu pre par nedelja (ali preuzeo u prodavnici), i odmah primetio probleme u radu. Bili su prvomajski praznici pa mi je prošlo one 2 nedelje kad sam mogao da ostvarim svoja prava na povraćaj proizvoda.

Problem je malo teže opisati - tastatura je imala dva problema: sa scroll-lock tasterom i to što je tokom rada nasumično prebacivala kursor na početak reda. Problem sa skrolom se ogledao u tome da kad sam skrolovao stranicu na netu ili neki dokument, skroll-lock taster se nekako zabagovao i zakucavao mi sam skrol na vrh stranice/dokumenta. Onda bih morao da pritiskam ctrl ili šift da bi se skrol odblokirao. Svih tih problema nije bilo na običnoj Logitech tastaturi koju imam u rezervi.

Ja to objasnim prodavačici a ona meni drsko: "pa gde vi vidite skrol točkić na tastaturi"?

Na kraju je zvala nekog svog nadređenog i objasnila mu problem, sve sa nadrndanim tonom "vidi ovu budalu, ne zna da skroluje"...

Nikad više ALTI. Još će da me biju sledeći put kad donesem nešto na reklamaciju :smash:
 
Poslednja izmena:
Ja sam scroll-lock taster pritisnuo par puta u životu :) Kako se pravilno upotrebljava?
Jedino sam primetio da se Excel drugačije ponaša kada je SL pritisnut.
 
Ma ne diram ga ja uopšte, ali ova tastatura je definitivno defektna.

Taj scroll-lock taster ima dvojaku funkciju - svoju standardnu funkciju, ali i funkciju menjanja boje pozadinskog osvetljenja tastera.
 
Molim za savet, posle leta Alitalijom supruga je primetila da je plastični kofer polomljen. Na BEG aerodromu alitalia nema kancelariju, zastupa ih neka firma koja je bila zatvorena u vreme dolaska i po savetu službenika sa lost and found prijava je poslata mailom.

Alitalia odbija prijavu jer kažu da je trebalo da se šteta prvo prijavi njihovoj kancelariji na aerodromu (koje nema...?).
Na dalje mailove ne odgovaraju. Inače, imaju predstavnišvo u beogradu ali tamo nema telefona...

Pošto me bezobrazluk nervira, ima li rešenja za ovo ili se vidimo sa njima na sudu?
 
I sam si napisao da postoji predstavnistvo u bg-u zasto neprosetas do njih licno sta te kosta.
 
Košta me npr izlaska s posla, izgubljenog radnog dana....
 
Bas me zanima ishod ovoga. Ja nisam ni pomisljao da nesto uradim kada mi se slicno desilo sa koferom (inace American Tourister, maltene najskuplji kofer koji sam nasao u Americi, u stanju je bio da skalpel ga ne povredi, ali su ga negde na aerodromu zeznuli, iako sam cak rekao da je "fragile" :))
 
Nema bas direktne veze sa temom ali evo da spomenem; iz Djaksporta sam narucio neke sortceve za koje se ispostavilo da mi ne odgovaraju kad su mi stigle na kucnu adresu.
Vratio sam sortceve u utorak u lokalnoj pradvnici i ostavio broj svog bankovnog racuna radi povracaja novca, u sredu su mi uplatili na racun.
Eto cisto da znate, kad vam neko ne uplati odmah znaci da vas zavlaci.
 
Ne znaci. Ti sorcevi su verovatno Djakov uvoz i nemaju ni sa kim da se navlace oko toga. Plus reklamacija je bila na velicinu a ne na neki nedostatak.
 
Plus je ocito online kupovina, za koju vazi mogucnost vracanja 15 dana od kupovine i bez navodjenja razloga.
 
Ne znam da li je off ali:

malo je pukla guma na mašini za veš pa ispod curi. U Beko servisu kažu da ne spada pod garanciju, zna li neko da li spada ili ne?
 
Nema rekla-kazala "spada - ne spada". Ti, kao potrošač, podnosiš reklamaciju u pisanom obliku, onako kako je propisano ZZP,a oni je razmatraju i prihvataju ili odbijaju. Ako ti ne omoguće podnošenje rekalamcije tako kako je zakonski odredjeno, prijavljuješ ih inspekciji zbog kršenja tvojih prava. Kad prihvate ili odbiju, ide dalji postupak (ako odbiju, prvo zoveš udruženje potrošača, pa posle kako dalje ide). Inspekciju potežeš kada je narušen zakonski tok procedure.
 
Mi smo prijavili kvar, oni su nam u call centru dali broj pod kojim se vodi. Zatim su nas nazvali i rekli da bi došli u toku sledeće nedelje i kada smo objasnili u čemu je problem rekli su ako je guma otišla to ne spada pod garanciju. Valjda ne bi naplatili ruke i put ali su rekli da će guma koštati oko 2.500 dinara. Nije problem platićemo samo da ne ispadnemo ovce pa da platimo nešto što se ne plaća...
 
Mi smo prijavili kvar, oni su nam u call centru dali broj pod kojim se vodi. Zatim su nas nazvali i rekli da bi došli u toku sledeće nedelje i kada smo objasnili u čemu je problem rekli su ako je guma otišla to ne spada pod garanciju. Valjda ne bi naplatili ruke i put ali su rekli da će guma koštati oko 2.500 dinara. Nije problem platićemo samo da ne ispadnemo ovce pa da platimo nešto što se ne plaća...
Neka ti pokazu gde pise da guma ne spada u 5 godina garancije u saobraznosti. Mora da lepo pise u saobraznosti koju si dobio kada si kupovao ves masinu.
 
Ja ne mogu da verujem da gumu ne prihvataju kao razlog za reklamaciju i ne verujem da to igde pise. Ako slucajno pise negde podelite s nama.
 
Mi smo prijavili kvar, oni su nam u call centru dali broj pod kojim se vodi. Zatim su nas nazvali i rekli da bi došli u toku sledeće nedelje i kada smo objasnili u čemu je problem rekli su ako je guma otišla to ne spada pod garanciju. Valjda ne bi naplatili ruke i put ali su rekli da će guma koštati oko 2.500 dinara. Nije problem platićemo samo da ne ispadnemo ovce pa da platimo nešto što se ne plaća...
Ne čitaš šta sam ti napisao. Pismeno se ulaže reklamacija, po zakonu. Kakav trag o uloženoj reklamaciji postoji od usmene komunikacije sa telefonskim centrom i kako ćeš da dokažeš da si išta prijavio? Ispočetka, ali ovaj put po propisu.

Da li mašina može ispravno da radi bez te gume? Pogadjam da ne može. Ako si sam izvukao tu gumu i skakao po njoj dva dana tako da više ne vrši svoju funkciju u sklopu mašine za veš, onda bih rekao da ne spada pod garanciju. U suprotnom, da sam na tvom mestu, itekako bih smatrao da spada pod garanciju.
 
Istina je kod Beko masina tunel guma i grejac ne spada u garanciju.
 
Nazad
Vrh Dno