Šta je novo?

[Yettel. ex-Telenor] Postpaid paketi i promocije

Prelazim iz A1 postpaid pa me sad zanima procedura:
Hoću total data paket bez uređaja , za koliko mogu najpovoljnije da ga dobijem i kako?
Podneses zahtev za oslobadjanje od ugovorne obaveze u A1, sa zahtevom da broj ostane na postpaidu i da bude spreman odmah za prenos kod drugog operatera. Kada broj bude oslobodjen, podneses zahtev u Yettelu za prenos broja na prepaid kod njih, nakon 48h će ti se u aplikaciji Yettela pojaviti 50% na sve pakete bez uredjaja, odeš u poslovnicu ili preko aplikacije iniciras zaključenje ugovora uz izabrani paket koji ti odgovara. Na punu cenu paketa racunas -50% - 100 din za elektronski račun. Total data 40 na koji ja prelazim iz A1 ispadne 1699din.
Zar nije zakonom zabranjeno odnosno da je nistavan ugovor preko 24 meseca sa provajderom?
Kojim zakonom je zabranjeno? Advokaturom se bavim kao profesijom, tako da vam mogu reci da nije zabranjeno, ugovor predstavlja saglasnost volja i svi ugovori sa operaterima su na neodređeno vreme (kao i svi ugovori) uz minimalni period od 24 meseca. Da li će neko ugovoriti duži rok ukoliko mu odgovara uz benefite kakve sam ja dobio na primer, ili iz bilo kog drugog razloga, ne postoji ograničenje u smislu minimalnog perioda trajanja ugovora.
 
Pa neće biti
 

Prilozi

  • IMG_20240325_132718.jpg
    IMG_20240325_132718.jpg
    101.8 KB · Pregleda: 139
Ističe UO na jednom broju (Total 5 2020), u aplikaciji nude Total 4 ili 5 sa 500din popusta. Šta sada daje Yettel ako se traži prenos u drugu mrežu?
Ako se prelazi, gde je bolje otići?
 
Nigde, trazi prelazak na prepaid i u najgorem slucaju ako te ne budu zvali nakon par dana ces imati ponudu za bilo koji paket za -50%

 
Nigde, trazi prelazak na prepaid i u najgorem slucaju ako te ne budu zvali nakon par dana ces imati ponudu za bilo koji paket za -50%

Koliko sam video od drugih kolega forumaša, kada prelaziš sa Yettel postpaid-a na Yettel prepaid (a niko te ne zove iz službe za brigu o korisnicima što je malo verovatno) ponuda za 50% se ne učita za tri dana nego za mesec+, jer nije novi broj u mreži. Svakako i pored toga je to najpametniji potez.
 
Tako je, bitna info je da nece biti za 3 dana. Ali i tih 30 dana može da se premosti sa pripejd nedeljnim promocijama. + 2 app možeš da aktiviraš npr viber i wa.
 
Evo i ja danas podneo zahtev za prelazak na Yettel prepaid iz A1, pridružujem se ekipi nakon 11 godina staža kod A1. Pa do sledećeg ponedeljka da bude tih 50%. 🎉
 
Kažite mi kako se aktivira ovaj prepaid dodata
Pa izgleda da ti ovo nije uža oblast ili nisi baš sjajan u svom poslu:
Zakon o elektronskim komunikacijama, član 129:

Period važenja ugovorne obaveze koji pružalac javno dostupne elektronske komunikacione usluge zaključuje sa potrošačem na određeno vreme, ne može biti duži od 24 meseca.
Ipak će biti..
Kao sto rekoh, ugovor može biti zaključen sa minimalnim periodom i duže od 24 meseca. To što ste poslali ste verovatno videli na nekom udruženju za zaštitu potrošača ili deljenje po internetu od strane internet pravnih eksperata koji će da vas poduce kako i šta smeju “operateri sa korisnicima da zakljucuju po zakonu”.
Ta odredba je bila u predlogu zakona, medjutim kako je zakon usaglašen pre usvajanja i stupanja na snagu, tako odredba clana 129 više ne glasi tako, niti postoji u zakonu takva odredba.
Evo link do jedne baze propisa, a evo i skrinsot izvoda clana zakona iz baze sudske prakse koju koristim u poslovanju.

Dakle, obavljam posao najbolje sto umem, a vi pre piskaranja ovakvih stvari i ocene ko je kakav u svom poslu dobro ispitajte da li je tačno to sto pričate. Sportski pozdrav, i zakljucujte ugovore na 30 meseci!
P.s. Ako vam bude trebala neka pravna usluga, pišite za pomoć, da ne pišete sami ugovore pa da se potkrade neka greska ili neusaglasenost sa propisima ;)

***

Jedno pitanje za clanove foruma u vezi yettela, kako da aktiviram ovaj yettel plus prepaid dodatak koji reklamiraju? Pokušao sam da nazovem broj kao sto je uputstvo na sajtu, kako bi se aktivirao dodatak, medjutim ostaje neaktiviran…
 

Prilozi

  • IMG_0305.png
    IMG_0305.png
    318.4 KB · Pregleda: 67
  • IMG_0304.png
    IMG_0304.png
    223.7 KB · Pregleda: 63
Pa ako se otvori stari zakon na sajtu Ratela, vidi se njegova verzija člana 129.
Evo i na paragrafu nove verzije
 
Pa ako se otvori stari zakon na sajtu Ratela, vidi se njegova verzija člana 129.
Evo i na paragrafu nove verzije
@DeusDan pošalji kontakt podatke, ako nekome zatreba advokat da znaju koga da ne zovu :D
Mali pravni čas:
Pogrešno percipirate ulogu advokata u pravnom sistemu. Advokat nije hodajuca enciklopedija koja treba da zna napamet sve propise, medjutim iz oblasti kojima se bavi pojedini advokat logično je da će pohvatati propise i pratiti izmene propisa koji uredjuju tu oblast. Uloga advokata je da zna da tumaci zakon i da zna da odbrani interese stranke u konkretnim situacijama, sačini pravne akte usaglašene sa pozitivnim propisima i sl.

Sto se tiče konkretne situacije, vazeci Zakon o elektronskim komunikacijama jeste ovaj iz koga sam okačio izvod clana 129. Kao sto vam je (ne)poznato, zakonodavac piše zakon, koji kasnije prolazi izmene, usaglašavanje i dopune, sa ostalim hijerarhijski visim propisima. Takođe kada neke izmene i dopune zakona budu usvojene adoptiraju se uglavnom u postojeci zakon, a čak i usvojene izmene zakona prolaze kontrolu ustavnog suda koji neke odredbe “čisti” iz teksta zakona iz razloga nepotpune usaglasenosti sa Ustavom i drugim pozitivnim propisima.

Nadam se da su vam neke stvari jasnije kako funkcioniše donošenje i usaglašavanje zakona, a u prilog tome izvolite skrinsot zakona iz koga sam izvod clana 129 objavio, pa svako pismen može videti da su u istom adoptirane izmene iz 2023.

To sto bilo ko na svom sajtu objavljuje neprečišćenu verziju citavog nacrta iz 2023., za to se obratite tom nekom pa priupitajte iz kog razloga je to tako.

Lep pozdrav ;)
 

Prilozi

  • IMG_0306.jpeg
    IMG_0306.jpeg
    330.5 KB · Pregleda: 59
@DeusDan

Apsolutno se slažem da ne treba advokat (niti može) da zna napamet sve zakone i ostale propise. Ono što treba da zna je da te propise nađe, pročita i tumači. Reci ti sada nama, kao učen čovek, pravnik, (nadam se) član advokatske komore, da li je zakonit ugovor o pružanju telekomunikacionih usluga sa definisanim minimalnim trajanjem dužim od 24 meseca?
 
@DeusDan

Apsolutno se slažem da ne treba advokat (niti može) da zna napamet sve zakone i ostale propise. Ono što treba da zna je da te propise nađe, pročita i tumači. Reci ti sada nama, kao učen čovek, pravnik, (nadam se) član advokatske komore, da li je zakonit ugovor o pružanju telekomunikacionih usluga sa definisanim minimalnim trajanjem dužim od 24 meseca?
Ugovor je saglasnost volja, svako od operatera pruža i opciju ugovora sa minimalnim trajanjem od 24 meseca, ali isto tako uz saglasnost volja se može zakljuciti i sa dužim minimalnim periodom trajanja. Poenta je da operateri ne uslovljavaju korisnike minimalnom obavezom od na primer 30 meseci. Ja sam naveo slučaj SBBa i ugovor koji sam zaključio sa njima na 30 meseci. Niko me nije prinudio, ucenio ili bilo šta slično tome da ugovor moram zakljuciti na 30 meseci, već je saglasno konstatovano da se takav ugovor zaključuje. Tako da odgovor na pitanje da li je zakonit je da jeste.
 
Ističe UO na jednom broju (Total 5 2020), u aplikaciji nude Total 4 ili 5 sa 500din popusta. Šta sada daje Yettel ako se traži prenos u drugu mrežu?
Ako se prelazi, gde je bolje otići?
MTS ako ti treba pokrivenost. A1 ako preferiras brzinu.
Na yettelu jedino vredi to sa 50 posto popusta i ako nemas volte. Ali uvek gledaju da ti uvale jos koju uslugu...
Ugovor je saglasnost volja, svako od operatera pruža i opciju ugovora sa minimalnim trajanjem od 24 meseca, ali isto tako uz saglasnost volja se može zakljuciti i sa dužim minimalnim periodom trajanja. Poenta je da operateri ne uslovljavaju korisnike minimalnom obavezom od na primer 30 meseci. Ja sam naveo slučaj SBBa i ugovor koji sam zaključio sa njima na 30 meseci. Niko me nije prinudio, ucenio ili bilo šta slično tome da ugovor moram zakljuciti na 30 meseci, već je saglasno konstatovano da se takav ugovor zaključuje. Tako da odgovor na pitanje da li je zakonit je da jeste.
Član 129
Važenje i raskid ugоvоra

Periоd važenja ugоvоrne оbaveze kоji pružalac javnо dоstupne elektrоnske kоmunikaciоne usluge, оsim pružaоca kоmunikaciоne usluge između lica kоja nije zasnоvana na kоrišćenju numeracije i pružaоca usluga kоmunikacije između mašina zaključuje sa pоtrоšačem na оdređenо vreme, ne mоže biti duži оd 24 meseca.


Pitanje jel ovo izmišljeno? Ili drugačije se tumači?
 
Ugovor je saglasnost volja, svako od operatera pruža i opciju ugovora sa minimalnim trajanjem od 24 meseca, ali isto tako uz saglasnost volja se može zakljuciti i sa dužim minimalnim periodom trajanja. Poenta je da operateri ne uslovljavaju korisnike minimalnom obavezom od na primer 30 meseci. Ja sam naveo slučaj SBBa i ugovor koji sam zaključio sa njima na 30 meseci. Niko me nije prinudio, ucenio ili bilo šta slično tome da ugovor moram zakljuciti na 30 meseci, već je saglasno konstatovano da se takav ugovor zaključuje. Tako da odgovor na pitanje da li je zakonit je da jeste.
Kako ne uslovljavaju, kada kazu 12 meseci po dinar ali onda jos 18 meseci po punoj ceni. Ako ne pristanes na to nema nista od pogodnosti i nema interneta.

Jel to nije uslovljavanje?

Nije da smo na pijaci pa oni kazu kilo banana 130 dinara a ti kazes evo 110 pa se dogovorite. Ovde je kako su oni rekli i ako ne pristanes na njihovu ucenu od saradnje nema nista.
 
Kako ne uslovljavaju, kada kazu 12 meseci po dinar ali onda jos 18 meseci po punoj ceni. Ako ne pristanes na to nema nista od pogodnosti i nema interneta.

Jel to nije uslovljavanje?

Nije da smo na pijaci pa oni kazu kilo banana 130 dinara a ti kazes evo 110 pa se dogovorite. Ovde je kako su oni rekli i ako ne pristanes na njihovu ucenu od saradnje nema nista.
Nije uslovljavanje jer su mi u istom trenutku ponudili i opciju za 9 meseci po dinar na ugovor od 24 meseca, a ovo je bila alternativa 18 meseci po dinar + 12 po punoj ceni.

Benefiti koje će neki operater ponuditi nisu vezani nijednim propisom. Kako operateri nude benefite novim korisnicima u odnosu na postojece isto tako mogu ponuditi i ovakve opcije. Nigde nema uslovljavanja niti prinude da se zaključi duži ugovor od 24 meseca.
 
Ugovor je saglasnost volja, svako od operatera pruža i opciju ugovora sa minimalnim trajanjem od 24 meseca, ali isto tako uz saglasnost volja se može zakljuciti i sa dužim minimalnim periodom trajanja. Poenta je da operateri ne uslovljavaju korisnike minimalnom obavezom od na primer 30 meseci. Ja sam naveo slučaj SBBa i ugovor koji sam zaključio sa njima na 30 meseci. Niko me nije prinudio, ucenio ili bilo šta slično tome da ugovor moram zakljuciti na 30 meseci, već je saglasno konstatovano da se takav ugovor zaključuje. Tako da odgovor na pitanje da li je zakonit je da jeste.
Čudi me kako ti kao advokat (ako to i jesi) ne znaš osnovne principe i načela zakonitosti. Ugovor jeste saglasnost između dve strane ali NE SME biti protivzakonit. Džaba se dve strane saglase ako je to oko čega su se saglasile protivno zakonu, ugovor će biti ništavan.
Edit: tek sad vidim da pokušavas da se vadiš da advokat ne treba da zna propise napamet. Činjenica je da po važećem zakonu ugovor ne može biti sklopljen na duže od 24 meseca. Ali isto tako ne treba da nas ubeđuje sa je nešto tako, a da nije ni pročitao važeći zakon. Naravno da svi čitaju prečišćen tekst zakona koji je na snazi i jedini važeći, a u njemu stoji ova odredba.
I dalje mislim da ti nisi advokat
 
Poslednja izmena:
@DeusDan Ja sami inženjer po struci, i koliko poznajem pravila pretrage na internetu i relevantnost dobijenih rezultata, ponašam se u skladu sa time. Istina, postavio sam prenesen deo ZEK-a koji nije sa sajta gde se većina informiše(Paragraf) ali pre toga sam isto to proverio na pomenutom portalu. Kako su mi se informacije složile nije bilo razloga da sumnjam u verodostojnost informacija, što su i drugi članovi ovde potvrdili.
 
Pozdrav! Krajem maja mi ističe ugovor u Yettelu, imao sam neki mali popust. Stigla mi je poruka da obnovim ugovor da ne bih plaćao punu cenu. Vidim da ima nekih sitnih popusta, ali me zanima kako bih najjednostavnije mogao da dobijem 50% popusta? Znam da je bilo negde ovde ali treba mnogo stranica unazad da se vraćam , a i ne znam da li je više to aktuelno. Da li da tražim odmah sam ili da pretim prenosom broja u drugu mrežu? Uzeo bih i neki telefon ( redmi note 13 pro plus ili samsung galaxy A34). Šta mi preporučujete? Hvala.
 
Или телефон или 50%, не може оба.
 
Pozdrav! Krajem maja mi ističe ugovor u Yettelu, imao sam neki mali popust. Stigla mi je poruka da obnovim ugovor da ne bih plaćao punu cenu. Vidim da ima nekih sitnih popusta, ali me zanima kako bih najjednostavnije mogao da dobijem 50% popusta? Znam da je bilo negde ovde ali treba mnogo stranica unazad da se vraćam , a i ne znam da li je više to aktuelno. Da li da tražim odmah sam ili da pretim prenosom broja u drugu mrežu? Uzeo bih i neki telefon ( redmi note 13 pro plus ili samsung galaxy A34). Šta mi preporučujete? Hvala.
Pisao je clan, da je dobio popust na oba kada je zatrazio raskid i prenos u drugu mrezu.

 
Свака част, ја нисам нигде чуо сем за тај поменути случај да је ико добио и једно и друго. Просто је невероватно јер уз тај пакет не да је добио попуст на сам пакет него је добио онда и велики попуст на сам уређај (што се види на сликама испод са и без рециклаже).

Screenshot_20240326-194257.png
Screenshot_20240326-194233.png
 
Ugovor je delimicno a ne apsolutno nistav, tj. odredbe koje se odnose na trajanje ugovora ne proizvode pravno dejstvo jer su suprotne prinudnim propisima.
 
Ja sam danas napisao rekalamaciju povodom povecanja cene paketa. Nisam ispratio u poslednjih par meseci ove izmene. Nasao sam na ovom linku da pise da treba insistirati na raskidu ugovora bez penala, zbog toga sto klijent nije bio licno obavesten (posto ona napomena u januarskom racunu nije davala pravu sliku promena).

 
Ali moraš da uzmeš u obzir da korisnik jeste bio lično obavešten pošto u linku koji si postavio piše sledeće:

Prema članu 87. Zakona o zaštiti potrošača, operator ima obavezu ličnog obaveštavanja potrošača o promeni cene. Tek ako to nije moguće, operator obaveštenje može plasirati na javno dostupan način (putem sajta). Pošto Yettel IMA MOGUĆNOST ličnog obaveštavanja (račun ili sms), rok za raskid ugovora teče od dana prijema poruke ili računa, ne od dana objavljivanje vesti na sajtu.

Navedeno govori da po Efektivi obaveštenje dostavljeno putem računa spada u red ličnog obaveštavanja.

Upravo zbog ovog Yettelu je morao da rok za raskid bez penala produži sa 29.02. na 10.03.
 
Poslednja izmena:
Ja sam trenutno na paketu Total 12.......u junu mi istice ugovor pa sam sad gledao sta bi mi valjalo ciniti....tada su mi dali bas dobar popust na ovaj paket jer sam stari korisnik i prve godine su mi dali ono 4 puta vise interneta svakog meseca.....u mom slucaju 4x12=48 gb svaki mesec prve godine!!!!
Imamo identican paket i uidenticno vreme nam istice ugovor. Juce su mi poslali poruku da me podsete da mi paket istice i da svratim do neke poslovnice.
Sinoc sam se u poslovnici svadjala sama sa sobom jer balvana od devojke sa kojom sam razgovarala, nije doticalo bas nista.
Posle dugogodisnje vernosti, yettel za mene ima, pa mogu reci ... nista!!! Nude mi pakete po apsolutno istim cenama i uslovima kao i novim korisnicima.
To 4x vise interneta si dobio ne zato sto si stari korisnik nego su u tom trenutku imali tu ponudu za sve korisnike.
 
Свака част, ја нисам нигде чуо сем за тај поменути случај да је ико добио и једно и друго. Просто је невероватно јер уз тај пакет не да је добио попуст на сам пакет него је добио онда и велики попуст на сам уређај (што се види на сликама испод са и без рециклаже).

Pogledajte prilog 435367
Pogledajte prilog 435366
Meni su u poslovnici , pre jedno mesec dana kada sam pitao za obnovu ugovora, da li nakon što dobijem popust mogu da uzmem i telefon, rekli da mogu bilo kada da uzmem telefon ako hoću. E sad da li to važi za bilo koji popust - ne znam. Znam da prošli put nisam uzimao telefon jer nisam hteo, a imao sam popust 30%.
 
Imamo identican paket i uidenticno vreme nam istice ugovor. Juce su mi poslali poruku da me podsete da mi paket istice i da svratim do neke poslovnice.
Sinoc sam se u poslovnici svadjala sama sa sobom jer balvana od devojke sa kojom sam razgovarala, nije doticalo bas nista.
Posle dugogodisnje vernosti, yettel za mene ima, pa mogu reci ... nista!!! Nude mi pakete po apsolutno istim cenama i uslovima kao i novim korisnicima.
To 4x vise interneta si dobio ne zato sto si stari korisnik nego su u tom trenutku imali tu ponudu za sve korisnike.
Pa zar ne znate njihov moto razlika je u mreži.
Promenite mrežu. Da osetite razliku.
 
Nazad
Vrh Dno