Vodonik nije sam po sebi gorivo. Vodonika nema nigde da se eksploatiše ili rafiniše, već se mora proizvoditi.
U praksi, vodonik je samo način da energiju nekako "akumuliramo" i "prenesemo" sa jednog mesta na drugo.
Mi negde trošimo neku energiju, proizvodimo vodonik, koji se lageruje/transportuje/pretače, a onda u vozilu u gorivim ćelijama konvertuje u el. energiju, da tera točkove.
Trenutno nema ekološki i ekonomski prihvatljivog načina da se vodonik proizvodi na mass principu. Svi trenutno dostupni načini proizvodnje vodonika su ekološki loši, osim elektrolize gde trošimo, gle čuda, električnu energiju (a onda vodonik->cisterna->cevi->pumpa->auto->goriva ćelija->i opet struja...)
Sistemi lagerovanja, transporta, točenja vodonika, pa i sama vozila na vodonik su ubedljivo najskuplja i najkompleksnija opcija od svih koje se spominju.
Komplentu transportnu industriju pretabati da se kotrilja na H2 je višestruko složenije i skuplje nego da sve ide na struju.
Plus ostajanje monopola na H2 u rukama velikih kompanija...