Šta je novo?

Termo boja - toplotna izolacija objekta IZNUTRA, rješavanje toplotnih mostova

Pitao sam baš za kuhinju gde si stavio multipor. Dakle, radi posao, jer nije ni dozvolio da se stvori vlaga. Pošto je u pitanju zatvorena terasa, mora biti hladnije, jer sem zida, nemaš ni izolovanu betonsku ploču (pod).
To povremeno brisanje, krečenje, usmrđivanje stana hlorom, razmnožavanje spora buđi i udisanje svega toga... to je za mene neprihvatljivo rešenje.
 
Saad ću da ti kažem šta sam sve probao. Uništavanje postojeće budji sa SAVo i MOLDEX. Smrdi otrov ali deluje. Zatim podgloga. Prva godina vitex farbe za kuhinju i vlazne prostorije, deluje do2 godine max... Pre toga svega obican polikolor sa ubacenim sredstvom protiv budji delovao 8 meseci. Zatim stop kondez, na coskovima gde se javlja. Deluje max 1,5g i opet budj.Budj raste kad ima vodu, toplotu i hranu.... Zadnje resenje je Ociscenja budj moldex, preko toga kad se lepo osusilo, leto je proslo... ide perma white boja... skupa za oči 25e 1l za oko 5 kvadrata u dva premaza,ali pravi beton sloj, nema nistau sebi sto budji dozvoljava da raste plus moze da se briše vlaznom krpom... veoma otporno. i povrh svega toga pored provetravanja radi kompresorski odvlazivac 24h... jer se desilo da u sobi gde je pre bilo problema na zidovima nista,alli su se lajsne od laminata ubudjale....to je borba protiv vetrenjača bez dobre spoljne izolacije. sve ostalo je privremeno resenje... po mom skromnom iskustvu.

Uh, kod tebe je ekstreman slučaj, to već nije za ove "male kućne intervencije" koje ja preporučujem već za temeljnije konstruktivne radove.
Kao što si rekao, dobra spoljna izolacija, mislio sam da si i to imaš pokriveno, ali ako nemaš, mnogo je teže. Nadam se da ćete uspjeti natjerati tog komšiju da se unormali barem malo :(
 
Ali pod dobra misli se stvarno dobra, ja sam na kucu koja nikad nije imala problem sa budji stavio izolaciju i fasadu, stiropor 10-ka i prve zime se odma pojavila budj. Stiropor je postavljen tackasto, i nema drugog resenja sem skidanja postojece izolacije i stavljanja ponovo, ali ovog puta pravilno.
 
Pitao sam baš za kuhinju gde si stavio multipor. Dakle, radi posao, jer nije ni dozvolio da se stvori vlaga. Pošto je u pitanju zatvorena terasa, mora biti hladnije, jer sem zida, nemaš ni izolovanu betonsku ploču (pod).
To povremeno brisanje, krečenje, usmrđivanje stana hlorom, razmnožavanje spora buđi i udisanje svega toga... to je za mene neprihvatljivo rešenje.
Tacno. Kad sam kupio taj stan terasa je već bila zatvorena i zidovi su bili crni od budji. Sve sam to sanirao, e sad fora sa multiporom je da sadrzi u sebi kreč koji valjda ne dozvoljava mikroorganizmima da rastu na njemu. Tako je bilo objasnjenje onih iz ytong i još multipor je kao ytong blok samo "buškaviji", to kad uzmes tablu je lagano ko perce.Kao sundjer je. kad sam stavljao potopio sam jedno parcence u kofu sa vodom da vidim koliko ce da "popije" i jeste popilo malo vode ali je uvek ostalo da pliva. Izvadio napolje i posle 2 dana je bilo suvo. Dobra stvar,ali preskupa. po podu imam, posto je obican beton, stirodur od 4cm, a pre toga neku hidroizolaciju, pa tablu QSB ploče (one vodootporne od tetrapaka što prave) pa laminat. i evo radi jos uvek posao. KOmsija ispod se plasio da mu 5cm stiropora ne upropasti nešto na njegovom plafonu moje terase(to je dno moje terase pa mislio sam spolja da uradim mu lepo,ali komsiluk je čudo).
 
Ali pod dobra misli se stvarno dobra, ja sam na kucu koja nikad nije imala problem sa budji stavio izolaciju i fasadu, stiropor 10-ka i prve zime se odma pojavila budj. Stiropor je postavljen tackasto, i nema drugog resenja sem skidanja postojece izolacije i stavljanja ponovo, ali ovog puta pravilno.

Je li preko navučena još fasada koja ga štiti od vlage i kiše, ili sve to upija? Nije praćeno paralelno zamjenom stolarije sa PVC?
 
Navucena je fasada preko naravno, prozori nisu zamenjeni, ali takodje dobro dihtuju, zamenjene su sve gume.
Unutra ima centralno grejanje, radijatori svuda, uvek rade, ali opet se stvara.
 
Možda se sada premješta unutar objekta ono vlage što je akumulirano u strukturi objekta dok nije imao fasadu? Ovo je malo nategnuto, ali ako si stavljao fasadu pred zimu, kada je bilo mnogo padavina i stalno visoka vlaga, može imati smisla i neke logike unutar prve sezone grijanja. Ako si radio u ljeto i ranu jesen kada je bil dugo vrelo i suho. ne bi trebao biti ovo uzrok. Kakve su šanse da je to?

Drugo na šta valja obratiti pažnju kod tebe - tavanica, da nemaš na njoj nešto što nije paropropusno i zaptiva ju?
Ako je betonska ploča, ona stvara ogromnu temperaturnu razliku/kondenz tačku ako je neizovolovana, pa bi bilo pametno smanjiti temperaturne razlike.

Obrati pažnju na ovaj kalkulator, da ne upadneš u zamku "jako grijem a i dalje vlaga".
Što više griješ prostoriju, zid lakše dosenge tačku rošenja, pogotovo ako imaš vlage:

Soba sa temperaturom (T) 23, vlaga 75%, zid rosi čim mu T padne ispod 18.3 Celizijusovih. šo je baš visoka T za zid, pogotovo zimi, i nije baš lako izvodivo ispoštovati. Ti ako imaš visoku vlažnost, i još pojačano griješ, male su šanse da zid ne kondenzuje.
Uz vlažnost od 50%, tačka rošenja je na 12 i niže T zida, a pri istoj sobnoj od 23.

Što će reći, baš redovno ventiliranje ganjaj, kao najbezbolniju opciju (iako su kompresorski odvlaživači bolja, ali skuplja opcija, i ne znam vrijedi li sad ulaziti u to kad imaš fasadu i preduslove za stabilnu vlažnost u kući i ovo možda rješiš brzo).

Kada sam radio moleraj ovih dana u kući, ostavi prozore na kip i roletne do pola (da što prije izađe miris od Jupol terma), vlažnost je padala i na 27
%, i oko 30-35 se vrtila. Možda da malo žrtvuješ ogrjeva, u periodu kada je zrak čistiji i možeš malo otvarati na kip? Ovo će ujedno spustiti i T sobe, a vlažnost sigurno.

Poigraj se malo sa ovim kalkulatorom i vidi gdje si i šta si. Nabavi svakako mjerač vlažnosti vazduha.
Hoću reći, probaj najbezbolnije opcije, ponovno rađenje fasade je posljednja opcija.
 
Uradjeno je odavno, ima bar 5 godina, valjda bi se do sad isusilo da je imalo sta. Stavljano je preko leta, pa sto kazes trebalo bi da je tad zid suv.

Grejanje drzim na 21 stepen, vlaznost se krece u proseku od 45-55% kad provetravam, a to je minimalno 3x dnevno po 5-10 min. Kad ne provetravam redovno ode i na 60+ sto je po onome sto sam procitao na netu savrseno za razvoj budji. Po kalukaltoru dew point je za moje uslove (21 - 50%) 10.2C. Odvlazivac vazduha mi je bio u planu, ali i oni teze idu ispod 50% a toliko imam i bez njega, pa je pitanje koliko bi pomogao.

Ono sto je moja greska, velika, je sto sam u postavljanje izolacije usao pomalo naivno razmisljajuci da cu da uzmem majstore koji se bave time i to je to. E pa veoma naivno sa moje strane.
Kad je steta vec nacinjena onda sam tek poceo da istrazujem, i shvatio da je kod mene izolacija pogresno postavljena, tj lepljena je tackasto, sto svi proizvodjaci navode kao skroz pogresan nacin koji za uzroke ima bas pojavu budji u objektima gde je nije bilo. A to je nazalost uobicajeni nacin lepljenja kod nasih "majstora". Nakon toga sam popricao malo sa ljudima, i nisam jedini koji ima te probleme uz istih nacin lepljenja. Zanimljivo mi je da je nuspojava i to sto lakse otpadne fasada, sto sam nakon oluje koja nas je zadesila letos video da dosta kuca da je izolacija skroz odlepljena, citavi zidovi, a svima im je isto to sto su lepljeni tackasto.

Zato mislim da je resenje problema samo ponovo uraditi izolaciju ali ovog puta ispravno, iako je to najskuplja opcija, ali sve druge mi se cine kao lecenje posledica umesto uzroka.
 
Ali pod dobra misli se stvarno dobra, ja sam na kucu koja nikad nije imala problem sa budji stavio izolaciju i fasadu, stiropor 10-ka i prve zime se odma pojavila budj. Stiropor je postavljen tackasto, i nema drugog resenja sem skidanja postojece izolacije i stavljanja ponovo, ali ovog puta pravilno.
Nesto ne vjerujem da to moze biti uzrok,90%objekata ima tako postavljen stiropor. Veci je problem sto stiropor ne dise nimalo,jos ako je pvc stolarija eto problema
 
Stiropor je polunepropusna barijera, dakle prolazi para i skroz je netačno da ne prolazi, morala bi imati daleko još niži koeficijent prolaska pare da bi se moglo reći da "ne diše".
 
Jel moguce da jos uvek ima genijalaca koji tako rade? Zato se i cudim.
 
@Masinac a jel si probao da malo pojacas grejanje?
Meni se javlja budlj po horizontalnom serklazu na 2 zida na koja nema izolacija, to resavama Savojem, pojavilo se zutilo na dnu zida takodje u istoj sobi na tom zidu koji nije izolovan, letos kada sam krecio pitao sam drugaricu koja radi u velikoprodaji i kod nje uzimam sve sto se tice radova, sta da radim ona mi predlozila te tople boje. Ai da prvo sacekam ovu zimu da vidim kako ce se nakon krecenja ponasati, za sada nema budji ali ove godine smo malko i pojacali grejanje, tmperatura dnevna 25-26, kada je bio onaj minus 10 tada je padala na 21.5.
Mozda je i to pomoglo da se budj nije jos uvek stvorila, opet ja zbog dece dodatno ovlazavam prostorije , radi ovlazivac 24/7 na 40 maksimalno 45% je vlaznost
 
Jel moguce da jos uvek ima genijalaca koji tako rade? Zato se i cudim.
Naravno da ima, vecina ih tako radi i zapravo je tesko naci nekog ko radi ispravno i ko bi ceo sistem ugradio kako treba, oko prozora valjda treba da ide stirodup a ne stirpor, na betonsku plocu (gde je izlozena) ne ide stiropor uopste vec ima neki posebni materijal koji se stavlja na golu plocu (zaboravio sam ime) itd...ozbiljna masinerija.

@Oswajac iskreno nisam, sem izuzetka par dana, ali bude mi prevruce pa spustam odma, 21-22C mi je optimalno.
 
Mi smo 2020. renovirali sve i tada (zima 2020/2021) sam ocekivao da se javlja budj, em malterisani svi zidovi, gletovano oktobra, nije se osusilo kako treba, nije bilo izolacije, losa drva te zime.
2021 na 2022. bolja drva stavljena izolacija ali sam nekako odrzavao na 24 do 25, opet se i tada javljala duz celog serklaza u dve sobe dnevnu i spavacu, u trpezariji gde je kamin i gde je najtoplije nema ni b od budji a isti zid prolazi.
Onda sam prosle zime uzeo kombinaciju briketa i drva, temperatura 25, ove zime isto briket i drva, temperatura 25, 26 pa i 27 kada kupamo bebu, ove cele zime ja spavam tanki donji deo pidzame a gore majca sto nikada nisam tako sapvao, pokrivamo se tankim cebetom.
Budja mi se pojavila u kihinji iznad elementa ka spoljnom zidu koji ima 10cm stiropora ali verujem da je to zato sto gospodja ove zime slabije aspiratoh pali jer je jak i cim ga upali em vuce na podu a tu se nalazi beba kada je ona u kujni, em zna da zeza i kamin da dimi jer gospodja drzi sve rpozore zatvorene.
 
Sto topliji vazduh to vise vlage moze da nosi. Grejanje treba da bude do 23C i ne preko, zato i imate budj.
20-21C je komotno kada je vlaga 60+ % pa deluje toplije. Treba da bude 23C, od 45-55% vlaznost.
 
S ovim se moram saglasiti + povećavaš tačku kondenza zida i time pospješuješ da ta sila vlage iz vazduha orosi zid.


Ako bi spustio temperaturu za 3 stepena, sa 22 možeš imati maksimalno 16,6 g/kg, a na 25 stepeni 20 g/kg (na 100 vlažnosti), velika je razlika.

Jače grijanje/veće temperature se koriste kad želiš izbaciti vlagu "pupmanjem" - izluftaš dobro i navučeš hladan vazduh koji je manje zasićen i veže vlagu na sebe. Recimo, vani je 65% vlažnost,, spoljnji vazduh može ponijeti max 3,51 g/kg ako mu je temperatura 5 stepeni. Isti zagriješ do 25 stepeni, i tada veže na sebe 13 g/kg po m3, Izbaciš ga sa tom vlagom van i ubaciš novi hladan vazduh koji će rastom temperature ponovo na sebe vezati vlagu iz prostorije,
 
Razmisljao sam o unutrasnjoj izolaciji stana, posto je spoljasnja nemoguca, em sto je zgrada, em sto je fasadna cigla u pitanju.
Gledam sada ove termo boje i ovaj Ecotherm zaista deluje primamljivo.
Nemam budj, a nemam ni mnogo zidova, vecinom su u balkonskim vratima i trokrilnim prozorima, ali bih da mi bude ugodnije zimi tokom grejanja, pogotovo zato sto se grejem na klimu koja je udaljena od spoljasnjih zidova.
Dakle, nemam nikakav veliki problem, nisu ni racuni nesto veliki, prosto malo da povecam komfor...da li bi taj Ecotherm bio ok resenje da uradim spoljasnje zidove i plafon?
Posto treba svakako da krecim ove godine, pa bih dodao i to ako valja.
Vidim da je monstrum zadovoljan sa jos losijim(po specifikacijama) premazom ako se ne varam?
Vidim da je preporucena debljina namaza 1mm, pa da deluje kao 5cm stiropora, jer je 0.0016W/m2 toplotna propusnost, ali da li bi mozda moglo da se nanese i 2mm, ima li neko da se malo vise razume u to?
 
Po jednom sloju prilikom nanošenja ne treba deblje od 1 mm, vjerovatno zbog boljeg prijanjanja i sušenja, a svi preporučuju barem 2 sloja, Jupol pominje troslojni nanos, kod nekog sam vidio da je preporuka 3-4 sloja...

To 1 mm da izjednačava efekat 5 cm stiropora okači mačku o rep, naprosto zakoni fizike ne dozvoljavaju i nije realno, onda se ne bi ljudi zajebavali sa skelama i majstorima već bi ovo navukli iznutra i završili posao za termalnu izolaciju objekta :)
Da pravi razliku u komforu - definitivno. Koliko god tanak bio sloj, on ipak sporo predaje toplotu a prvi je u kontaktu sa sobnim vazduhom, tako da sigurno omogući da toplina vazduha ostane malo duže u sobi prije nego ju upiju zidovi.

Kao što sam pisao - ovaj "lošiji" od 0,25 sam išao po plafonu (tačnije pola plafona jedne sobe samo) jer je visokoparopropusna. Planiram odraditi i ostatak plafona, baš zbog komfora.
"Bolji" tj. JUB sam stavio na veliki zid uz negrijani prostor i oko ulaznih vrata, i baš se osjeti razlika, čak i kad su bili ljuti minusi, uredno otvorim vrata i grijem hodnik/wc iz dnevne, što prije nije moglo jer je zid prebrzo vukao u sebe toplinu.
Zidovi će biti komplet bijeli i ne moraš ih farbati nakon ovog, ovo u sebi ima i pigment kao standardna farba.
 
Razmisljao sam o unutrasnjoj izolaciji stana, posto je spoljasnja nemoguca, em sto je zgrada, em sto je fasadna cigla u pitanju.
Gledam sada ove termo boje i ovaj Ecotherm zaista deluje primamljivo.
Nemam budj, a nemam ni mnogo zidova, vecinom su u balkonskim vratima i trokrilnim prozorima, ali bih da mi bude ugodnije zimi tokom grejanja, pogotovo zato sto se grejem na klimu koja je udaljena od spoljasnjih zidova.
Dakle, nemam nikakav veliki problem, nisu ni racuni nesto veliki, prosto malo da povecam komfor...da li bi taj Ecotherm bio ok resenje da uradim spoljasnje zidove i plafon?
Posto treba svakako da krecim ove godine, pa bih dodao i to ako valja.
Vidim da je monstrum zadovoljan sa jos losijim(po specifikacijama) premazom ako se ne varam?
Vidim da je preporucena debljina namaza 1mm, pa da deluje kao 5cm stiropora, jer je 0.0016W/m2 toplotna propusnost, ali da li bi mozda moglo da se nanese i 2mm, ima li neko da se malo vise razume u to?
Ako nemas budj, nemoj da te neko bije po usima da mazes iznutra te premaze.
 
Koje su negativne strane, ne razumem se bas uopste?
 
Koliko vidim te boje imaju razlicitu parapropusnost. Cak i ona koja najvise dise moze da smanji parapropusnot zida.
Moze da bude rizicno, da se pojavi negde budj. Licno je ne bih cacako to posto vec kazes da nigde nemas budj. Bolje je da neizvodis eksperimente sa time, moje misljenje mozda gresim. Posle nema vracanja na staro ako ispadne problem.
 
Meni je vlaznost u sobi 30-40% 90% zime.
Cak sam ranije imao i ovlazivac jer mi je previse suv vazduh, ali nemam ja zivaca to da dopunjavam.
Ne verujem da mogu imati neki problem sa budji ako je sada tako niska vlaga?
 

Prilozi

  • IMG_2862.png
    IMG_2862.png
    143.1 KB · Pregleda: 21
Gledaj licno ja nisam ni za kakve premaze po zidovima, cak ni za glet masu. Brat se pokajao sto je novu kucu izgletovao, majstor koji je radio malteraciju je gletericom presao preko svezeg maltera. To je ravno kao staklo. Zid treba da dise.
 
Meni je vlaznost u sobi 30-40% 90% zime.
Cak sam ranije imao i ovlazivac jer mi je previse suv vazduh, ali nemam ja zivaca to da dopunjavam.
Ne verujem da mogu imati neki problem sa budji ako je sada tako niska vlaga?
Ti si u stanu bese, koji sprat? Obicno u stanovima je manja vlaga jer je daleko temelj, nije kao u kucama. Mada i meni u kuci je sad oko 45-50%, dosta je suva zima da kazemo, nema vlage. Sa tom vlasnoscu nema sanse da imas budj.
 
Da, 3. sprat, jos ove zime nema nikoga ispod nas, jer su prijatelji prestali da izdaju stan i renovirali, hoce sledece godine da se vrnu iz Amerike, obicno odozdo ide jos toplote.
Mislio sam da premazem, cisto da smanjim potrebu da klimi dizem krilca i pojacavam duvanje kada su minusi, na plusevima nemam problema.
 
Koliko vidim te boje imaju razlicitu parapropusnost. Cak i ona koja najvise dise moze da smanji parapropusnot zida.
Moze da bude rizicno, da se pojavi negde budj. Licno je ne bih cacako to posto vec kazes da nigde nemas budj. Bolje je da neizvodis eksperimente sa time, moje misljenje mozda gresim. Posle nema vracanja na staro ako ispadne problem.
Pazi možeš naći dosta upisa ljudi putem gugla po forumima, koji su se vlage rijesili tek primjenom termalnih boja. Dok god imas dijelove zida hladnije od tačke rosenja, imas ogroman rezervoar vlage. Vazduh sam po sebi drzi tek 10-20 grama po kubiku.

Evo primjer kod mene nekunoć, vani nula, 90% cijelu noc. Djeca presla u našu spavacu, četvero dišu cijele noći. Vlaga ujutru 60%, prozor nigdje ni omaglio nije uz ivice, kamoli orosio. Soba u kojoj niko nije spavao, ali nije tretirana, po prozorima u dnu je imala kondenz.
Prije bih ujutru imao 72-78% i kondenz po prozoru, nekad i do trećine prozora se popne.
 
Uradjeno je odavno, ima bar 5 godina, valjda bi se do sad isusilo da je imalo sta. Stavljano je preko leta, pa sto kazes trebalo bi da je tad zid suv.

Grejanje drzim na 21 stepen, vlaznost se krece u proseku od 45-55% kad provetravam, a to je minimalno 3x dnevno po 5-10 min. Kad ne provetravam redovno ode i na 60+ sto je po onome sto sam procitao na netu savrseno za razvoj budji. Po kalukaltoru dew point je za moje uslove (21 - 50%) 10.2C. Odvlazivac vazduha mi je bio u planu, ali i oni teze idu ispod 50% a toliko imam i bez njega, pa je pitanje koliko bi pomogao.

Ono sto je moja greska, velika, je sto sam u postavljanje izolacije usao pomalo naivno razmisljajuci da cu da uzmem majstore koji se bave time i to je to. E pa veoma naivno sa moje strane.
Kad je steta vec nacinjena onda sam tek poceo da istrazujem, i shvatio da je kod mene izolacija pogresno postavljena, tj lepljena je tackasto, sto svi proizvodjaci navode kao skroz pogresan nacin koji za uzroke ima bas pojavu budji u objektima gde je nije bilo. A to je nazalost uobicajeni nacin lepljenja kod nasih "majstora". Nakon toga sam popricao malo sa ljudima, i nisam jedini koji ima te probleme uz istih nacin lepljenja. Zanimljivo mi je da je nuspojava i to sto lakse otpadne fasada, sto sam nakon oluje koja nas je zadesila letos video da dosta kuca da je izolacija skroz odlepljena, citavi zidovi, a svima im je isto to sto su lepljeni tackasto.

Zato mislim da je resenje problema samo ponovo uraditi izolaciju ali ovog puta ispravno, iako je to najskuplja opcija, ali sve druge mi se cine kao lecenje posledica umesto uzroka.
Naravno da fasada lakše otpadne, ne samo što ovo sa "okvirom" lijepljenje daje jace prijanjanke, već i segmentise fasadu na sitne "samostalne" jedinice, pa ako vjetar udje pod fasadu i otkine jednu plocu, nece automatski povući citavu stranu kuce kao kod tačkastog, gdje čitava strana fasade dodje kao veliko jedro i povezan je bez prekida.

Ne napisa kako je krov izolovan? Je li tavanoca ventilirana?

Juče smo slučajno ostavili maleni kupatilski prozor na kip cijelo popodne, na potkrovlju je spalo na 44%/20 stepeni i dugo se tako zadržalo, prizemlje otišlo sa standardnih 45 na 35. Vrijedi pokušati, kad nije vani smradno.
 
Pazi možeš naći dosta upisa ljudi putem gugla po forumima, koji su se vlage rijesili tek primjenom termalnih boja. Dok god imas dijelove zida hladnije od tačke rosenja, imas ogroman rezervoar vlage. Vazduh sam po sebi drzi tek 10-20 grama po kubiku.

Evo primjer kod mene nekunoć, vani nula, 90% cijelu noc. Djeca presla u našu spavacu, četvero dišu cijele noći. Vlaga ujutru 60%, prozor nigdje ni omaglio nije uz ivice, kamoli orosio. Soba u kojoj niko nije spavao, ali nije tretirana, po prozorima u dnu je imala kondenz.
Prije bih ujutru imao 72-78% i kondenz po prozoru, nekad i do trećine prozora se popne.

Pa mora imati kondenz kada je ta soba najhladnije mesto u stanu.
 
Nazad
Vrh Dno