Šta je novo?

Telenorov Bezobrazluk

Da dodam JOS jedan telenorov bezobrazluk.....

Znaci, prodajes mi nesto,a pri tom nemam pojma kako izgleda i sta je to...sta ako nemam internet? Treba da vijam po ulici i kaficima ko ima taj telefon pa da pozajmim na 2 min ? ma daaaj.... kakve su to fore... ispada da taj HD7 zaista nigde necu moci videti osim ako neko od mojih drugara ne kupi ili slicno..ili ako ga ne nadjem na betonu

Prosto da ne poverujem. Kakva je ovo baljezgarija(drzava)... Zasto ne mogu da vidim ono sto treba da kupim? Zasto ne bih mogao da probam da "uslikam" da vidim jel me brzina i odziv telefona zadovoljavaju,da li klizi kao sto sam video na "youtube-u"... Sta je toliko tesko? Ume se da se uzme 67.000 dinara na telefon bez ugovorne obaveze,a da se kojim slucajem nesto ucini da se kupac kao potrosac zastiti i zadovolji, STO MANJE...

Sramota. Nije smak sveta,al je sramota


Zbog takvog ponašanja je i donešen novi zakon o zaštiti potrošača, koji je nešto drugačiji od starog, i po kojem ćeš imati pravo da proizvod koji si kupio a koji nije zadovoljio tvoja očekivanja vratiš prodavcu i dobiješ pare nazad.
Znam da će se pojaviti ljudi koji će sada da kažu: "šta to ovaj sada tupi". Imate zakon na netu skinite ga i pročitajte tačno određene stavke koje se odnose na zaštitu potrošača. Biće vam potpuno jasno koja su vaša prava i ako ste uporni neće vas više niko majmunisati.
Mi, ekipa sa drugog foruma, smo uporni i tako smo i došli do toga da "veliki i nedodirljivi" Telenor plati kaznu za nesavesno poslovanje.
Budite uporni i tražite da se poštuju vaša prava i vaše dostojanstvo!
 
Gresis sine, ovaj gresis...
Sir mozes da probas kod babe, ali ne i u prodavnici. TV probas ono sto ima izlozeno, ajd idi negde i reci ja bih da probam 3D plazmu pa mi raspakujte jednu da vidim kako to izgleda...Kad sam kupovao auto hteo sam automatski menjac, da li mislis da sam imao sanse da ga probam? Pljunes pare unapred a onda cekas da vidis sta ces da dobijes.
lupas lupas lupas...
sir sam ja i u rodicu i univeru i svugde hteo da probam pre nego sto kupim VELIKI,ZAPAKOVANI ;) (to na standu sa prodavcima koji ti daju deo,al ok,ne na samim izlozenim/zapokovanim sirevima..)
Tako sam i u svim evropskim drzavama dobijao...osim ako dodjes na policu gde su zapakovani..onda kupis jer se podrazumeva da: 1) ili znas, 2) ili posto sir nije investijca od 500-10.000eura, ako ti se ne svidja, neces sledeci put kupiti... neke stvari mozes da kupis bez probanja,ali, slozices se to je 500-100 dinara...a ne 500eura

auto kad si kupovao to je u srbiji tako,jer oni nemaju na lageru,jer se uvozi malo automobila....mi smo smesno trziste, i mnoge automobile koje hoces NEMAJU,jer nece da se bacaju u trosak da nabavljaju kola koja mozda niko nece da kupi. (znam celu tu pricu,jer mi matorci imaju autosalon)...I ja sam svoj cekao 2 meseca da stigne....ali sam ga ipak pre toga probao,tj TAKAV (ne bas moj,jer nije bio jos ni proizveden) ali kupovao ti polovan, ili nov, ti bi MORAO da imas jedno registrovano TEST vozilo koje ces provozati,ili eventualno (ako je polovan,registrovan u pitanju)provozati, pa makar i sa menjacem automatskog prenosa...e sad, srbija koja mesecno uveze 100automobila svake marke vozila, i to uglavnom prvog ili drugog nivoa opreme (retko fullirani osim ako nisi visha klasa),to je zbog nemastine.

a ono:
TV probas sta ima izlozeno?!
WTF? pa zasto da nemaju sve modele izlozene... zasto bih ja nekog molio da mi raspakuje 3D plazmu,kad bi po pravilu ako su stigli u prodaju trebali da imaju u izlozbenom prostoru... s drugom u nemackoj kad sam bio, udjes u radnju,stoji 100tinu televizora i 100tinu laptopova,sve mozes da cackas... fotoaparati takodje...slikali,zezali se,uzimali objektive SVE MOZES DA PROBAS....
to majstore sto kod nas nema izlozbeni PLAZMA to je zato sto su stisli dupe kao i telenor za HD.
znaju da traze za 3D TV mngoooogooo para,a ne bi uzeli 1 telefon da im stoji par meseci da privuce ljude...ocajni su i jadni kao i telenor sa telefonom
 
Poslednja izmena:
Gresis sine, ovaj gresis...
Sir mozes da probas kod babe, ali ne i u prodavnici. TV probas ono sto ima izlozeno, ajd idi negde i reci ja bih da probam 3D plazmu pa mi raspakujte jednu da vidim kako to izgleda...Kad sam kupovao auto hteo sam automatski menjac, da li mislis da sam imao sanse da ga probam? Pljunes pare unapred a onda cekas da vidis sta ces da dobijes.
Tako ti je i sa tvojim HD7, da si kupovao neki budjavi telefoncic od 50 evra, sigurno bi mogao da ga probas, top model - malo teze.
Poenta je upravo u tom skupom telefonu - kada vec pucam 500 i kusur evra, hocu i da probam uzivo to na sta cu da istresem tolike pare. Sta me briga za telefon od 50 evra, to mogu i da prodam dalje kao mi ne odgovara ili pak poklonim...

Logika ti je neverovatna.


P.S. Ja sam "terao" prodavca da mi otpakuje monitor koji sam nameravao da kupim... kako bih ga pogledao, te utvrdio ima li nekakve defekte i/ili mrtve pixele. Ne komad koji stoji u izlogu (mesecima) ili nesto drugo... vec bas monitor koji je zapakovan u kutiji, a koji bih ja potom nosio kuci.
Malo je negodovao, tj. nije mu bas bilo najjasnije sto ne bih probao onaj sto stoji u izlogu (sta me briga za taj - to prasnjavo, sto stajalo mesecima u izlogu, przilo se na Suncu i prepipalo ga sto ruku me ne zanima), ali ipak je doneo, raspakovao, i zajedno smo vijali mrtvake. Kada ih nismo nasli - zapakovasmo zajedno monior, ja mu dadoh pare, on meni garanciju i "hvala lepo, dovidjenja, prijatno".
 
Al'ste realni, ubilo se.... Npr. u Beogradu ima desetak Telenor radnji, i svaka ce prodati za godinu dana 3-4 telefona od preko 500 EUR. Sta, njima se isplati da svaki TOP model od 500+ EUR drze u izlogu, koji ce im predstavljati cist trosak?

Iste te argumente sam cuo o prici zasto Gigatron ne daje da se isprobaju svi laptopovi i sl.

Ja npr. licno uvek dobijem sasvim dovoljan utisak o telefonu na internetu, i nikada nisam ceprkao po onim izlozbenim telefonima u radnjama, a menjam telefon makar jednom godisnje.
 
^ da, samo ne zaboravi da oni te telefone prodaju po 650e (bez ugovorno obaveze) i 400eura sa ugovornom obavezom,a u nabavci ih 25 telefona za promotivne svrhe (2 radnje u NS-u, 10 u BG-u, i jos 10ak po srbiji) kosta dosta manje po komadu :)

zarade oni dobro..i ne brinem ja o toj zaradi....ali ako ti mislis da u NS-u i BG-u se proda samo 3-4 telefona,tj 1 telefon svakih 4 meseca, onda stvarno xD
bas dok sam ja stajao i pricao s tim zaposlenim,neki lik je uzimao DHD ;)
toliko o tome. prodaju oni sigurno vise od hiljadu telefona koji su 400+ eura... pa vidi oglase, puni su "ZAKLJUCANIH NA VIP,TELENOR..."itd itd.
pa sve i da prodaju 1 godisnje...ko onda tu, i kako vodi matematiku?! sta se upustaju u nesto sto ne mogu da odrade kako treba..a to podrazumeva i makar 1 izlozben telefon...mislim, po cemu bi trebao da stoji DHD izlozen a ne HD7?!!?!???????
ko to odredjuje?
 
Al'ste realni, ubilo se.... Npr. u Beogradu ima desetak Telenor radnji, i svaka ce prodati za godinu dana 3-4 telefona od preko 500 EUR. Sta, njima se isplati da svaki TOP model od 500+ EUR drze u izlogu, koji ce im predstavljati cist trosak?

Iste te argumente sam cuo o prici zasto Gigatron ne daje da se isprobaju svi laptopovi i sl.

Ja npr. licno uvek dobijem sasvim dovoljan utisak o telefonu na internetu, i nikada nisam ceprkao po onim izlozbenim telefonima u radnjama, a menjam telefon makar jednom godisnje.

Sta da ti kazem - blago tebi kada ti je dovoljno da se *preko interneta* uveris u to kako telefon radi... voleo bih da sam k'o ti :d
 
Kako ste se "uveravali" do pre jedno 2-3 godine, kada ni jedan, ali apsolutno ni jedan telefon nije bio ponuđen za testiranje??? Tek kako je došao VIP su krenuli da ubacuju u radnje telefone na testiranje... (a i tad se sećam da niko nije držao u radnjama telefone skuplje od stotinak evra)
 
I pre 200 god. su spaljivali veštice, pa to ne znači da radimo i danas, jel?
Ako nešto plaćam 500e, ima da probam kako to radi, ne znam šta nije jasno?


p.s jedna anegdota iz Telenora NS, kad sam kupovao internet USB modem za poklon:

ja: treba mi pripaid modem
ona: jeftinije vam je postpaid
ja:ne, želim pripaid i koliko imam protoka za tih 2999 din?
ona: imate 3Gb, možete da dopunite na trafikama ali baš nešto ne radi kako treba ta dopuna, pa se ljudi žale i najbolje da dopunite kod nas ovde
ja: dobro, mogu li odmah da dolatim još 3Gb?
ona: ŠTA ĆE VAM VIŠE OD 3gb?
JA: šta vas briga za šta mi treba? DA SKIDAM PORNIĆE!
ONA: izvolite
ja: hvala i doviđenja.

Toliko o njihovoj poslovnosti. Danas kad se svi bore da ti uvale što više i uzmu pare, ona se pravi pametna.
 
Poslednja izmena:
Sasvim normalno ....... nema tu šta. Hoću da kupim, ali neću da se vraćam za dva sata ako mu nešto ne valja, a ti da ga šalješ u servis, pa da čekam 45 dana moj telefon.
 
Kako ste se "uveravali" do pre jedno 2-3 godine, kada ni jedan, ali apsolutno ni jedan telefon nije bio ponuđen za testiranje??? Tek kako je došao VIP su krenuli da ubacuju u radnje telefone na testiranje... (a i tad se sećam da niko nije držao u radnjama telefone skuplje od stotinak evra)
kupovao sam proverene (vidim od druga ili rodbine) ili udjem u prodavnicu mobilnih telefona i oni ti daju neki nov da cackas...
nikad nisam kupio neproveren ;) i nikad nisam imao problema da mi otkljucaju...
 
Poslednja izmena od urednika:
Kako ste se "uveravali" do pre jedno 2-3 godine, kada ni jedan, ali apsolutno ni jedan telefon nije bio ponuđen za testiranje??? Tek kako je došao VIP su krenuli da ubacuju u radnje telefone na testiranje... (a i tad se sećam da niko nije držao u radnjama telefone skuplje od stotinak evra)

Sreca - pa su ta vremena iz nas... :smoke:

Osim toga varas se... mislim, ne znam po kakvim radnjama si ti kupovao, ali ja kad sam uzimao W800 svojevremeno (pre doooosta godina, mnogo vise neg' 2-3), u radnji u Merkatoru (zaboravih naziv - nije CT, ali je zvanicna bila za SE), posteno sam istestirao doticni, i to je bio bas primerak koji nije namenjen prodaji, vec iskljucivo testiranju. Lepo sam se ispricao sa momcima koji tamo rade, tako mi rekose... "taj primerak se ne prodaje, sluzi samo za probu, dobijate drugi koji je fabricki zapakovan".
Inace sam u toj radnji dobio i zamenski telefon kada sam ovaj ostavio na servisu (crkla mi memorijska kartica... nema veze sa samim telefonom, ali eto, cisto da pitam vazi li garancija i na to - i vazila je, dadose mi ljudi drugu), koji sam nosio nekih 7-8 dana dok mi ne vratise ovaj moj - sa novom Memory Stick karticom.
 
strasno !

ljudi,u srbiji vise nista ne treba da vas zacudi!
 
Zbog takvog ponašanja je i donešen novi zakon o zaštiti potrošača, koji je nešto drugačiji od starog, i po kojem ćeš imati pravo da proizvod koji si kupio a koji nije zadovoljio tvoja očekivanja vratiš prodavcu i dobiješ pare nazad.
Znam da će se pojaviti ljudi koji će sada da kažu: "šta to ovaj sada tupi". Imate zakon na netu skinite ga i pročitajte tačno određene stavke koje se odnose na zaštitu potrošača. Biće vam potpuno jasno koja su vaša prava i ako ste uporni neće vas više niko majmunisati.
Mi, ekipa sa drugog foruma, smo uporni i tako smo i došli do toga da "veliki i nedodirljivi" Telenor plati kaznu za nesavesno poslovanje.
Budite uporni i tražite da se poštuju vaša prava i vaše dostojanstvo!


Nije dovoljan samo zakon o zaštiti potrošača da bi nam bilo bolje. Prvo treba promeniti svest gradjana. U US možeš da vratiš stvar koju si kupio i da dobiješ pun povraćaj novca, ako ne zadovoljava tvoja očekivanja. Makar to bila i garderoba. Šta misliš kako bi izgledali "fensi" butici preko vikenda??? PRAZNI, sve bi to ispraznile "napucane bičarke" koje bi kada prodje vikend sve to vratili.
Drugo, treba uvesti zdravu konkurenciju. Neće se prema tebi Telenor ili bilo koji drugi "veliki" igrač na našem tržištu tako ponašati, da ti imaš 10 drugih izbora.
I treće i ono najbitnije, pošto sam siguran da će pronaći rupu i u ovom naovom zakonu, zaštitiće se preko nekih dopunskih članova u ugovoru. Trebala bi da se oformi komisija koja bi preisptivala ugovore i poništavala ih kao štetne, ako su štetni, naravno.


Nego da sa vratimo na temu.
Posle mučkog iščekivanja, konačno dobih mail od Telenora u kome kažu da je u to vreme i bila aktivirana usluga "SOS kredit" zato je i poruka tačno 120 sati (5 dana) nakon aktiviranja. 99% sam siguran da nisam u to vreme aktivirao usluga, ali dobro. Za sada neka bude po nihovom. Sledeći put ću zapisati i pratiti.
 
Stigla mi jutros poruka: "Uspešno ste raskinuli grupu za besplatne razgovore".

Ja nikad nisam ni koristio te povezane brojeve... Baš im brljavi softver
 
U US možeš da vratiš stvar koju si kupio i da dobiješ pun povraćaj novca, ako ne zadovoljava tvoja očekivanja. Makar to bila i garderoba. Šta misliš kako bi izgledali "fensi" butici preko vikenda??? PRAZNI, sve bi to ispraznile "napucane bičarke" koje bi kada prodje vikend sve to vratili.

Po novom zakonu ovo je sad dozvoljeno i kod nas.
 
kad stupa na snagu?

pitam zato sto smo juce devojka i ja isli u zaru da ona zameni jednu od 6 maica koje je kupila dan pre, i oni kazu: POTREBAN VAM JE RACUN (naravno da smo imali), i MOZETE ZAMENITI ZA DRUGU MAICU ISTE CENE,ILI ZA SKUPLJU PA DOPLATITI...

Fora je da ti doneses maicu sa racunom koju si platio 1000din i hoces da zamenis za neku od 700din, navodno NE MOZE :/
a tek da vratis a da ti oni iz kase daju pare nazad...hm...bice veselo :)
bezobrazluk...to sad mozda ovi na kasi u NS-u ne znaju,ali...



BTW..A sto se tice tog zakona, to je meni skroz ok...ali ne znam kako ce to kod nas stvarno funkcionisati.. :/
kao sto je bishop napisao,kod nas VELIKA VECINA trazi FANCY/skupe stvari i pate od toga...ja kontam na 7.000.000 stanovnika da po glavi stanovnika imamo s hrvatima i crnogorcima najveci broj iPhone-ova po glavi stanovnika (bilo je svojevremeno informacija da je u telenoru samo oko 20.000iphone-ova...a to je dok je jos 3GS bio top ponuda..a gde su drugi operateri,gde je iPhone4....) Takav smo narod...nazalost napacen zbog neimastine i bitno je STA IMAS NA GLAVI,nego u... Kad sam bio u finskoj 2007,verovali ili ne, sa svojim SE p990 bio sam osoba u svom okruzenju sa NAJBOLJIM TELEFONOM!! A ono, gde sam bio nego u prestonici nokie...tuga je, 2 nedelje nisam sreo nikog sa boljim telefon,a bilo je u radnjama raznih telefona...oni su oduvek mogli to da priuste sebi,i ljudi se tamo po tim stvarima ne razlikuju jer su svi maltene slicnog statusa i primanja. Svako moze od jedne plate da kupi iPhone4,HTC bilo koji itd....i kad se to moze, onda to nije merilo razlicitosti i vrednosti.
a kod nas taj period neimastine od 1990+ godine do sad diktira pripadnost i klasu i ne znam ti ja sta kroz PARE...
zato taj novi zakon ko zna koliko ce da bude ucinkovit kod nas.
narod je napacen i bedan, i svi ce koristiti to vracanje robe (to rade i nasi likovi u kanadi;eto kevina prijateljica u kanadi npr uzme haljinu i cipele da se sredi za drugaricino vencanje, i onda vrati sutradan,kaze kako je haljina steze,kako su cipele toliko zuljale da su joj pravile bolove...nista nije udobno i zeli da joj se odmah vrate pare....naravno odmah ucinjeno)

:zgran:
 
Naravno da je to problem, ali stvari koje vracas morajulu biti tiptop. Nema vracanja, ako ima i malu mrljicu, ili ogrebotinu, u slucaju tehnike.
Doduse, ono vracanje garderobe uz uzimanje neke druge, a iste cene ili skuplje uz doplatu, postoji kod nas dosta dugo. Samo su sada prodavci obavezani zakonom.
 
U vezi opštih uslova Telenora koje je okačio Extreme u postu 26. Ti opšti uslovi su sigurno sastavni deo ugovora koji korisnici zaključuju sa Telenorom i verovatno tako i piše u tim ugovorima.

Ako je tako, onda bi tržišna inspekcija i li drugi nadležni organ morali da "odrade" svoj posao i da stvari dovedu u red.

Naime, svakako nije korektno da se korisnici "upoznaju" sa opštim uslovima putem Interneta. Pored toga Telenor ima zakonsku obavezu i mora opšte uslove da učini dostupnim i u prostoprijama gde ostvaruje kontakt sa korisnicima.

Ono drugo što hoću da naglasim je neravnopravan položaj korisnika. Oni, svaki pojedinačno - njih milion i više, prema sebi imaju oligopolistu kakav je Telenor i tu ne postoji ni približno ravnopravan položaj ugovornih strana.. Zato bi svaka izmena opštih uslova i svaka nova verzija teksta opštih uslova na Internetu morala da bude označena uzastopnim brojevima (na primer 04, 05, 06) sa datumom od kada se primenjuje. Pored toga, sve prethodne verzije opštih uslova moraju takođe biti na sajtu (sa navedenim oznakama) i raspoložive za sve korisnike. Sve to ne zahteva neki veliki napor. Bez toga, Telenor može jednostavno da "proglasi" da su, na primer, 11.11.2010. godine važili "takvi i takvi" opšti uslovi pa ja, ako stvar dođe na sud, nikako ne mogu dokazati da ti uslovi nisu važili na dan 11.11.2010.... Čak ako sam i snimao sa Interneta sve prethodne opšte uslove.

Cela ta stvar sa opštim uslovima i sa drugim dokumentima u elektronskom formatu je problematična i zbog nepostojanja propisa i jasne prakse utvrđivanja njihove autentičnosti.


I ovde bi dakle tržišna inspekcija mogla da "odradi" posao, a možda i neki drugi nadležni organ.

Da napomenem da su članovi 10. i 11. tih opštih uslova ništavi i ne mogu "proći" na sudu i to ima veze sa ovde pomenutom temom zaključavanja telefona. O tome i o drugim članovima ako kasnije nađem više vremena.

Još da primetim da se sve više novca vrti u mobilnoj telefoniji i da na tom tržižtu, po zakonima koje je donela država, može da deluje samo nekoliko oligopolista. Država je dakle ograničila ponudu na tržištu, ali ništa ne čini da uredi tu ponudu kako bi korisnici (i tražnja) na tom tržištu bili u ravnopravnom položaju.

Šta još čekaju aktivisti udruženja potrošača?? I Verica Barać??
 
Poslednja izmena:
kad stupa na snagu?
Stupio je na snagu.

pitam zato sto smo juce devojka i ja isli u zaru da ona zameni jednu od 6 maica koje je kupila dan pre, i oni kazu: POTREBAN VAM JE RACUN (naravno da smo imali), i MOZETE ZAMENITI ZA DRUGU MAICU ISTE CENE,ILI ZA SKUPLJU PA DOPLATITI...

Fora je da ti doneses maicu sa racunom koju si platio 1000din i hoces da zamenis za neku od 700din, navodno NE MOZE :/

Pazi, nisam pravnik, ali koliko sam čitao po medijima, ja sam stekao utisak da to može. Ima li neko stručniji (pravnik) da nam rastumači zakon :D?
 
kad stupa na snagu?

pitam zato sto smo juce devojka i ja isli u zaru da ona zameni jednu od 6 maica koje je kupila dan pre, i oni kazu: POTREBAN VAM JE RACUN (naravno da smo imali), i MOZETE ZAMENITI ZA DRUGU MAICU ISTE CENE,ILI ZA SKUPLJU PA DOPLATITI...

Fora je da ti doneses maicu sa racunom koju si platio 1000din i hoces da zamenis za neku od 700din, navodno NE MOZE :/
a tek da vratis a da ti oni iz kase daju pare nazad...hm...bice veselo :)
bezobrazluk...to sad mozda ovi na kasi u NS-u ne znaju,ali...

:zgran:

Kao pravi mali uplašeni Srbin, vratim u "Manual novčanik" (nakon par sati probanja) koji mi nije odgovarao, očekujući izgovore, ubeđivanja i odmahivanja glavom jer em je skuplji od novčanika za koji sam hteo da ga zamenim, em je plaćen karticom.

Najnormalnije odradiše devojke NI obrazac, uzeše skuplji novčanik, dadoše jeftiniji, i uz njega razliku u gotovini.

:happy:

Možda bi trebalo kao kupci da budemo maaalo osetljiviji na naša prava. Ako ja mogu da vratim proizvod u stanju u kom sam ga i kupio (za razuman period vremena, naravno), može i prodavac da vrati moj novac. Ja ga nisam našao usput.
 
Poslednja izmena:
Sta da ti kazem - blago tebi kada ti je dovoljno da se *preko interneta* uveris u to kako telefon radi... voleo bih da sam k'o ti :d

Pa da, ti mozesh da koristish telefon godinu dana i ne ukapirash koji je krsh :d:d:d
 
Ma, bitno je da zato imam tebe da mi to kazes :p
 
Nazad
Vrh Dno