Šta je novo?

Telekom Srbija VDSL (FAQ 1. post)

Bio je ipak majstor, zamenio prikljucke na uticnici...
Meni samo nije jasno kako me ova iz poslovnice ubedjiavala da postoji teh. mogucnosti za stotku... Pisala sam mail, videcemo, ugovor sam potpisala 26.07. tako da nema jos 14 dana....
Mislim vidim i sama da ne moze, samo me zanima njihovo obrazlozenje.
 

Prilozi

  • 53453535345.png
    53453535345.png
    20.5 KB · Pregleda: 207
Pokusacu da se vartim na 50Mbps , jer ovo nema smisla a ni po ugovoru koji kaze >=80% od ugovorenog protoka....
 

Prilozi

  • Screenshot 2023-08-05 200348n v bvb.png
    Screenshot 2023-08-05 200348n v bvb.png
    13.5 KB · Pregleda: 183
Bio je ipak majstor, zamenio prikljucke na uticnici...
Meni samo nije jasno kako me ova iz poslovnice ubedjiavala da postoji teh. mogucnosti za stotku... Pisala sam mail, videcemo, ugovor sam potpisala 26.07. tako da nema jos 14 dana....
Mislim vidim i sama da ne moze, samo me zanima njihovo obrazlozenje.
Ubedila te jer je veca cena box paket,jer zna da ne mozes da raskines ugovor
Ali mislim imas rok 14 dana da raskines ugovor
Zali se da ne mozes da imas tih 100mb ili pisi ratelu
Za 100Mb potrebno biti jako blizu centrale do 100 metra od cetrale...Koliko vidim da si dora daleko od centrale preko 500 metra
 
Bio je ipak majstor, zamenio prikljucke na uticnici...
Meni samo nije jasno kako me ova iz poslovnice ubedjiavala da postoji teh. mogucnosti za stotku... Pisala sam mail, videcemo, ugovor sam potpisala 26.07. tako da nema jos 14 dana....
Mislim vidim i sama da ne moze, samo me zanima njihovo obrazlozenje.
Zato što u poslovnici vide ono što ima program pokazuje a to je neko staro merenje ko zna od kad i pokazuje neku moguću brzinu bez provere signala. Kada dođe tehničko lice na lice mesta i aktivira fiksni broj iliti telefonsku paricu odradi opet merenja i na osnovu stanja parice i kvaliteta protoka signala dobija informaciju koliko je realno moguće na datoj adresi. Ovo se nažalost dešava ali u malom broju slučajeva. Tako da devojka iz poslovnice nije pogrešila samo je prenela ono što joj sistem pokazuje ali na terenu je situacija drugačija jer se deššava da je parica oštećena, doživela je neke promene u smislu korodiranja ili prekida kabla van utičnice i to su stvari koje smao direktnim merenjem mogu da se prepoznaju. Kod korisnika koji imaju živ fiksni na adresi tj aktivan moguće je preciznije utvrditi maksimalnu brzinu dok kod onih koji nemaju aktivan fiksni tj živu paricu to je na nnivou pretpostavke dok se na lice mesta ne utvrdi
Ubedila te jer je veca cena box paket,jer zna da ne mozes da raskines ugovor
Ali mislim imas rok 14 dana da raskines ugovor
Zali se da ne mozes da imas tih 100mb ili pisi ratelu
Za 100Mb potrebno biti jako blizu centrale do 100 metra od cetrale...Koliko vidim da si dora daleko od centrale preko 500 metra
Nije baš tako , jer i ako ona predloži maks paket i ubaci taj paket kada izađe tehničko lice na teren i utvrdi da parica ne podržava tu brzinu i protok onda dolazi do promene ugovora u smislu da korisnik dobija odgovarajući paket i naravno cenu tog paketa nikad neće plaćati veći paket a dobiti manje.

Pogotovo sad gde je zakon promenjen i operater mora da garantuje minimalnu brzinu za tu lokaciju po ugovoru
 
Ne krivim zaposlenu, nemoj pogresno da me shvatis. Samo sto mi niko ne odgovara na mejlove, krastavac moram opet licno otici izgleda. Imamo fiksni inace. Bilo kako bilo, hvala na savetima i objasnjenju.
 
Ne krivim zaposlenu, nemoj pogresno da me shvatis. Samo sto mi niko ne odgovara na mejlove, krastavac moram opet licno otici izgleda. Imamo fiksni inace. Bilo kako bilo, hvala na savetima i objasnjenju.
A i na onoj slici ti piše da je max procenjena brzina oko 82...(u praksi je duplo manja) tako da jedino vidi da ti preinace paket u 50/8 koji ti u praksi imaš...
 
Može li neko, ko se razume, da mi kaže da li mogu da tražim 100mbps paket? Imam i iptv.
 

Prilozi

  • 1692991503057.png
    1692991503057.png
    33.4 KB · Pregleda: 160
50/8 može sigurno, 100/10 rekao bih nemoguće jer je line attenuation prevelik.
 
Evo ti moje iz vremena VDSL-a, odbijen mi je zahtev za 100 sa tri STB uređaja za IPTV.
24-09-2018.jpg
 
Ako mogu da zamolim za pomoc u razumevanju kakve su munje ovde u igri?

U malom mestu u Vojvodini je postojala fiksna linija, na "staroj centrali", koja je prebacena na "novu centralu" - dobijen je novi broj telefona, nakon sto smo uzeli BOX3 paket - fiksna internet i iptv.
Tada smo dobili i ruter Innbox v45 (HGW VDSL2 over POTS).
Konfiguracija je bila takva da kabl iz zida ulazi u ruter na koji je povezan telefon, koji drugacije nije radio.
Nakon sto je istekla ugovnorne obaveza ruter je ostao kod nas, kako bi telefon nastavio da funkcionise.

fast forward nekoliko godina

Nedavno (pre par dana) smo opet uzeli BOX3 - fiksni internet i msat tv.
Prilikom instalacije monter nije uspeo da namesti internet da radi.
Standardna konfiguracija gde kabl iz zida ulazi u spliter iz koga jedna zica ide za telefon a druga za novi ruter (ZTE ZXHN H168N) rezultuje telefonom koji ne radi i crvenom internet lampicom na novom ruteru.
Monteri su ostavili stvari povezane tako da kabl iz zida ide na stari ruter iz koga kabl ide na spliter koji se grana na telefon i novi ruter.
Na ovaj nacin telefon funkcionise, ali interneta naravno i dalje nema, pri cemu na novom ruteru lampice za dsl i internet ne svetle.
Njihov komentar je bio da ce prijaviti problem i da ce ljudi iz Telekoma to lako srediti, a da su oni navodno firma podizvodjac koja se bavi samo montazom.

Problem naravno nisu prijavili, interneta i dalje nema, a ugovorna obaveza je krenula da tece jer je sve prijavljeno kao uspesno odradjen posao sa njihove strane.
Problem smo mi prijavili, ali sada krece igra gluvih telefona i cekanja.

Prelistah malo temu, vidim da se diskutovalo o POTS i BBTF, pa da pitam da li ima nesto sto mogu da uradim bez asistencije Telekoma, ili da asistiram njima, ne bi li se problem brze resio?
 
Ako je POTS, to je valjda bila analogna centrala. To je stvarno jako davno bilo da se uopšte setim šta je to bilo i kako je radilo :) Ali nisam siguran.
Ako si prebačen na digitalnu centralu, ako ti je taj signal pušten u rad itd... probaj prvo telefonski kabl u zid (najbolje onaj kratki što ide uz ruter) i pravo u ZTE/ruter.
Cilj je da proveriš da li ima signal za internet.
Ako ima, onda kači spliter između zida i modema i vidi dali i dalje radi...
Telefon na kraju zakači u spliter.
To je jedino što ja umem da pomognem. Takođe proveri kontakte u utičnici u zidu da nisu oksidirali (ako ima i dalje problem).
Tako bi trebalo da radi, tj. tako je radilo kod mene. Može da bude, ono što proveriš kod tebe, neki kontakt, neispravan spliter, i moguće da ti je modem/ruter neispravan.
Zaboravio sam kako da se proveri samo telefon, da li mora u spliter ili može direktno u utičnicu. Na optici sam neko vreme pa ne mogu sigurno da kažem.
 
Постоји ли неки шаблон како генеришу дефолтне ВиФи шифре на ZTE ZXHN H168N рутере?
 
Moze li pomoc nekog ko se razume, koji je maksimum koji se moze izvuci sa ovakvom linijom?
Trenutno su me limitirali na 23 Mbps down i 3.7 Mbps up, a meni se nesto cini da ipak moze bolje.
Screenshot-2023-12-03-075805.png
 
moze neko strucan da mi kaze koji je problem pa svakog dana padne brzina na 0.5 a upload je ok 7.5. zvao sam is stalno ali dodju izmere kazu sve je ok i odu a opet se to desava konstantno...ima li resenja da stavim neki tp link kao modem umesto njihovog?
hvala unapred1000024620.png
 
DSL parametri su ok. Da li internet koristiš preko kabla ili wireless?

Ako koristiš preko kabla nema nekog mnogo logičnog objašnjenja...

Ako se padovi dešavaju na wireless vezi može biti da nekad imaš neke smetnje na tim frekvencijama ili da nešto drugo pravi peoblem (čak i da sam ruter mts-ov nije baš 100% ispravan).

Za početak kao prvi korak promeni wifi podešavanja tako da širinu kanala postaviš na 20MHz, a kanal podesiš na 1, 6 ili 11 i da tako probaš.

mts ne nudi wifi rutere za DSL korisnike koji imaju 5GHz, pa bi morao da staviš nešto svoje, ako želiš 5GHz.

Naravno, ako su problemi i na kablu, onda treba uraditi još istraživanja oko uzroka problema.
 
DSL parametri su ok. Da li internet koristiš preko kabla ili wireless?

Ako koristiš preko kabla nema nekog mnogo logičnog objašnjenja...

Ako se padovi dešavaju na wireless vezi može biti da nekad imaš neke smetnje na tim frekvencijama ili da nešto drugo pravi peoblem (čak i da sam ruter mts-ov nije baš 100% ispravan).

Za početak kao prvi korak promeni wifi podešavanja tako da širinu kanala postaviš na 20MHz, a kanal podesiš na 1, 6 ili 11 i da tako probaš.

mts ne nudi wifi rutere za DSL korisnike koji imaju 5GHz, pa bi morao da staviš nešto svoje, ako želiš 5GHz.

Naravno, ako su problemi i na kablu, onda treba uraditi još istraživanja oko uzroka problema.
pada wifi (lan nekoristim ali vezacu laptop samo radi merenja danas) njihov modem nebaca wifi vise od 20mbs uz prekide na 0,1 stavljen je sad tp link stari sa jednom antenom kao ap i on baca brzinu na 45-50 ali opet dobije pad tokom dana na 0,1.kad se ugasi upali iza na dugme zte opet sve super neko vreme...
ako uzmem staticku adresu i stavim svoj modem neki tp link archer dali bi to resilo problem?
uglavnom sa ulice dolazi plavo bela zica do modema u kuci...hvala na pomoci
 
Ma gde su parametri ok, pogledaj broj CRC grešaka za samo jedan dan.
Moraš screenshoot raditi tog testa brzine kada dođe do problema, takođe ping ka google-u recimo, pa lepo sve dokumentovati, plus ovaj ekran gde se vidi broj CRC grešaka i to im sve poslati.
 
Dok ne probaš na kablu, ništa. Najbolje probaj na kablu kad to padne.
 
A kakav veci paket bi ovde mogao?Sad je 20/4 sa televizijom.
 

Prilozi

  • 01.png
    01.png
    20.4 KB · Pregleda: 59
Koliko ti to TV STB-ova imaš ako su ti port konfigurisali na preko 80 Mbps? 😁😁
 
Poslednja izmena:
Port ti je konfigurisan na 87 mbps download, kako onda imaš 20/4?
 
Tako je kako je.Znaci mogao bi neki veci paket?
 

Prilozi

  • 12.png
    12.png
    59.4 KB · Pregleda: 34
  • 13.png
    13.png
    66.6 KB · Pregleda: 30
Nazad
Vrh Dno