Evo odgovora Ratela:Ljudi, da ne proučavam zakone i pravila - ako neko zna - koliko je pravno (ako je uopšte regulisano) ISP u obavezi da vam pruži maksimalno procenata manje od reklamirane brzine?
Na primer ne sme da bude manja od 80% brzine koja piše u ugovoru...lupam, dajem samo primer.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Usluge elektronskih komunikacija su definisane podzakonskim aktom i “usluga širokopojasnog interneta” se imenuje kao Usluga pristupa Internetu i Internet usluge. Korišćenje svih usluga elektronskih komunikacija uređuje se ugovorom između korisnika i operatora elektronskih komunikacionih usluga i mreža, u pisanoj formi. Sadržina ugovora propisana je članom 105. Zakona o elektronskim komunikacijama ("Sl. glasnik RS", br. 44/2010, 60/2013 - odluka US, 62/2014 i 95/2018 - dr. zakon). Ugovor između ostalog sadrži specifikaciju usluga, uključujući naročito podatke o minimalnom nivou kvaliteta pružanja usluga i primenjenim merama za sprečavanje preteranih opterećenja mreže, a s tim u vezi i podatke o ograničenjima u korišćenju terminalne opreme. Ugovor treba da sadrži naknade i uslove vraćanja sredstava za slučaj nepridržavanja ugovorenog nivoa kvaliteta usluga. Ovo sve iz razloga što je brzina pristupa internetu, za koji ste pitali, parameter kvaliteta gore navedene usluge.
Takođe, u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama Agencija je propisala Pravilnikom o parametrima kvaliteta javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga i sprovođenju kontrole obavljanja delatnosti elektronskih komunikacija ("Sl. glasnik RS", br. 73/2011 i 3/2014) minimalne vrednosti parametara kvaliteta elektronskih komunikacionih usluga, između ostalih i za protok podataka na internet pristupu koji iznosi bolje ili jednako od 80% ugovorenog protoka, izraženog u kbit/s, osim za bežični pristup i za internet pristup u mobilnoj komunikacionoj mreži.
Srdačan pozdrav
Služba za kontrolu - RATEL
Dakle po ovome bi ugovor trebalo da sadrži "minimalni nivo kvaliteta pruženih usluga".
Poslato sa LDN-L21 pomoću Tapatoka