Šta je novo?

*Supernova - kablovski distributer

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ljudi, da ne proučavam zakone i pravila - ako neko zna - koliko je pravno (ako je uopšte regulisano) ISP u obavezi da vam pruži maksimalno procenata manje od reklamirane brzine?
Na primer ne sme da bude manja od 80% brzine koja piše u ugovoru...lupam, dajem samo primer.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Evo odgovora Ratela:

Usluge elektronskih komunikacija su definisane podzakonskim aktom i “usluga širokopojasnog interneta” se imenuje kao Usluga pristupa Internetu i Internet usluge. Korišćenje svih usluga elektronskih komunikacija uređuje se ugovorom između korisnika i operatora elektronskih komunikacionih usluga i mreža, u pisanoj formi. Sadržina ugovora propisana je članom 105. Zakona o elektronskim komunikacijama ("Sl. glasnik RS", br. 44/2010, 60/2013 - odluka US, 62/2014 i 95/2018 - dr. zakon). Ugovor između ostalog sadrži specifikaciju usluga, uključujući naročito podatke o minimalnom nivou kvaliteta pružanja usluga i primenjenim merama za sprečavanje preteranih opterećenja mreže, a s tim u vezi i podatke o ograničenjima u korišćenju terminalne opreme. Ugovor treba da sadrži naknade i uslove vraćanja sredstava za slučaj nepridržavanja ugovorenog nivoa kvaliteta usluga. Ovo sve iz razloga što je brzina pristupa internetu, za koji ste pitali, parameter kvaliteta gore navedene usluge.

Takođe, u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama Agencija je propisala Pravilnikom o  parametrima kvaliteta javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga i sprovođenju kontrole obavljanja delatnosti elektronskih komunikacija ("Sl. glasnik RS", br. 73/2011 i 3/2014) minimalne vrednosti parametara kvaliteta elektronskih komunikacionih usluga, između ostalih i za protok podataka na internet pristupu koji iznosi bolje ili jednako od 80% ugovorenog protoka, izraženog u kbit/s, osim za bežični pristup i za internet pristup u mobilnoj komunikacionoj mreži.

Srdačan pozdrav 

Služba za kontrolu - RATEL

Dakle po ovome bi ugovor trebalo da sadrži "minimalni nivo kvaliteta pruženih usluga".




Poslato sa LDN-L21 pomoću Tapatoka
 
Ako je 100/10 onda bi to trebalo da je optika i trebalo bi da radi bez problema.
Inače meni je ovde u Pazovi rečeno od strane jednog tehnicara nemoj da ne uzimam više od ovih 60/8 sto imam, neću se usrećiti mreža je loša., [emoji16]

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Kod nas u Pazovi ni 60/8 ne radi kako treba... a ova dešavanja poslednjih mesec i po dana da ne spominjemo.

Neko je ranije spomenuo EUnet ADSL i moram se složiti da je moje iskustvo sa njima bilo najbolje u životu. Nisam znao šta znači imati problem sa internetom 10 godina.
 
Evo odgovora Ratela:

Usluge elektronskih komunikacija su definisane podzakonskim aktom i “usluga širokopojasnog interneta” se imenuje kao Usluga pristupa Internetu i Internet usluge. Korišćenje svih usluga elektronskih komunikacija uređuje se ugovorom između korisnika i operatora elektronskih komunikacionih usluga i mreža, u pisanoj formi. Sadržina ugovora propisana je članom 105. Zakona o elektronskim komunikacijama ("Sl. glasnik RS", br. 44/2010, 60/2013 - odluka US, 62/2014 i 95/2018 - dr. zakon). Ugovor između ostalog sadrži specifikaciju usluga, uključujući naročito podatke o minimalnom nivou kvaliteta pružanja usluga i primenjenim merama za sprečavanje preteranih opterećenja mreže, a s tim u vezi i podatke o ograničenjima u korišćenju terminalne opreme. Ugovor treba da sadrži naknade i uslove vraćanja sredstava za slučaj nepridržavanja ugovorenog nivoa kvaliteta usluga. Ovo sve iz razloga što je brzina pristupa internetu, za koji ste pitali, parameter kvaliteta gore navedene usluge.

Takođe, u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama Agencija je propisala Pravilnikom o  parametrima kvaliteta javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga i sprovođenju kontrole obavljanja delatnosti elektronskih komunikacija ("Sl. glasnik RS", br. 73/2011 i 3/2014) minimalne vrednosti parametara kvaliteta elektronskih komunikacionih usluga, između ostalih i za protok podataka na internet pristupu koji iznosi bolje ili jednako od 80% ugovorenog protoka, izraženog u kbit/s, osim za bežični pristup i za internet pristup u mobilnoj komunikacionoj mreži.

Srdačan pozdrav 

Služba za kontrolu - RATEL

Dakle po ovome bi ugovor trebalo da sadrži "minimalni nivo kvaliteta pruženih usluga".




Poslato sa LDN-L21 pomoću Tapatoka

Opa, pa lepo!
Znači ipak ima negde u Pravilniku da mora biti "bolje ili jednako od 80% ugovorenog protoka" :D
Po ovome ima za šta da se uhvatimo, sjajno...
Samo da vidim šta piše u ugovoru sa operaterom, i možemo da se ganjamo...

Hvala burazeru !
 
Samo tih 80% je minimalno prosecno na neki vremenski period, ne manji od 48h cini mi se.
Ako 2 dana ne radi ili se stalno vice net onda moze zalba, umanjenje, raskid, ako veza puca povremeno ali ipak previse po tvom misljenju onda mozda moze ali mozda i ne moze, sve zavisi da li je to zaista previse cesto i onog sto to procenjuje...
 
Ovo su meni ponudili juče kao redovnom i starom pretplatniku brzina na koaksijalcu 120 po ceni super par pretplate na 2 godine
Zbunjuje me tvoj post za super par plus brzine 60/8
058037b6388ff0f6221d61b80fd1ce99.jpg


Послато са SM-A515F помоћу Тапатока

Prouci cenovnik, tu sve pise, da ne zbunjujem : https://mojasupernova.rs/Binary/167/2020-10-01-Cenovnik-za-privatne-korisnike.pdf
 
To je to 120/15 preko kabla [emoji481][emoji481][emoji481]

Послато са SM-A515F помоћу Тапатока
 
Da li neko na Supernova optici ima i fixni, tj. da li ga je prenosio iz druge mreže?
Ja sam sa Supernova ex Kopernikus coax-a prešao na Supernova optiku u prošli četvrtak i od tada mi ne radi fixni telefon, jer pretpostavljam da ga još nisu preneli da kažemo sa coax-a na optičku mrežu!?
Kakva su vama iskustva i da li se uvek toliko dugo čeka?
 
Nisu ti aktivirali telefon.

Sad se ponavljam po stoti put...isto je kao za neaktivnu karticu
procedura je opet ista, zoves telefonom, i ne prijavljujes kvar nego trazis da ti aktiviraju telefon, ali pazi da te ovi iz tehnicke kazu upisali smo javice se neko i slicne price, jer od toga nema nista, to je cisto zavlacenje i to im je standardni princip da te otkace.

Ako taj iz tehnicke podrske krene u neku pricu trazi odmah naprednu podrsku i oni ce ti aktivirati telefon, ako ti prvi operater nije prebacio naprednu pokusaj kod drugog operatera i uspeces.
Operateri su izgleda sve novajlije i inace slabo obuceni (verovatno i slabo placeni) i cesto ne umeju da prepoznaju problem i resenje koje trazis, pa moras da im "pomognes" ili na neki nacin prevaris da bi dosao do resenja.

Te aktivacije u sustini nisu nikakav problem i trebalo bi da ih odrade instalateri na licu mesta, ali oni to uvek nekako izbegnu i ubede da ce to sve automatski da bude.
I to ne moze da se resi mailom, samo telefonom.
 
Poslednja izmena:
Nisu ti aktivirali telefon.

Sad se ponavljam po stoti put...isto je kao za neaktivnu karticu
procedura je opet ista, zoves telefonom, i ne prijavljujes kvar nego trazis da ti aktiviraju telefon, ali pazi da te ovi iz tehnicke kazu upisali smo javice se neko i slicne price, jer od toga nema nista, to je cisto zavlacenje i to im je standardni princip da te otkace.

Ako taj iz tehnicke podrske krene u neku pricu trazi odmah naprednu podrsku i oni ce ti aktivirati telefon, ako ti prvi operater nije prebacio naprednu pokusaj kod drugog operatera i uspeces.
Operateri su izgleda sve novajlije i inace slabo obuceni (verovatno i slabo placeni) i cesto ne umeju da prepoznaju problem i resenje koje trazis, pa moras da im "pomognes" ili na neki nacin prevaris da bi dosao do resenja.

Te aktivacije u sustini nisu nikakav problem i trebalo bi da ih odrade instalateri na licu mesta, ali oni to uvek nekako izbegnu i ubede da ce to sve automatski da bude.
I to ne moze da se resi mailom, samo telefonom.

Uh bre Bakara, pa dugo smo ovde pa se nadam da smo preležali sve te dečije bolesti! :)
Nije problem do operatera i poziva i zvao sam više puta i u mailu sve objasnio, nego je problem kao što mi reče kolega sa drugog foruma to što modemu ne može da se pristupi daljinski (nema podešen TR069) pa tako i ne mogu da ga podese daljinski, već će morati neko lično da dođe i ručno unese parametre za fiksnu telefoniju!
Koliko vidim u modemu su slični parametri kao kod BBTF telefonije, a kod Supernova optike izgleda da modemi nisu konfoigurisani tako da sami pokupe podešavanja kao ADSL ili VDSL modemi, tako da će to verovatno potrajati da se neko smiluje.
Ako grešim neka me neko ispravi, možda i mogu da pristupe na neki drugi način, ali javljam epilog svakako!
 
Poslednja izmena:
Jel može neko da kaže kakav je protok kod vas? Ja već mesecima imam dobar protok samo u ranim jutarnjim časovima. Imam maksimalni paket od 350mb/s. Toliki protok je samo u 5 ujutru. Evo sad u 22:45 je 60mb/s. Oko 3 sata posle podne bude 15ak mb/s. Upload je uvek maksimalnih 20. Razumem da je to zbog povećanog saobraćaja, ali jel to samo na nekim mestima ili svuda? Šta džaba plaćam ovoliki internet ako ne mogu da imam ni blizu potencijalnog protoka.
 
Ma kakvi 3x sam zvao nista. Samo reaguju ako im kazes da nema neta. Ovo dal je brzina ovakva onakva to ih tako ne tangira.. :wall:
 
Kod nas u Pazovi ni 60/8 ne radi kako treba... a ova dešavanja poslednjih mesec i po dana da ne spominjemo.

Neko je ranije spomenuo EUnet ADSL i moram se složiti da je moje iskustvo sa njima bilo najbolje u životu. Nisam znao šta znači imati problem sa internetom 10 godina.
Zavisi kako kome, meni radi odlično 60/8. Ovi sitni problemi što su bili rešeni brzo na banderi kod mene. A više od toga mi i nije potrebno, dok oni sami ne odluče da ubrzaju taj paket [emoji4]

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
aaaaaa.jpg sjajno
 
Pozdrav,pišem već par puta u ova dva dana ali se moja pitanja ne pojavljuju. Imam problem sa gledanjem kanala na android boxu. Ja imam stari CBN ruter i kod mene sve radi kao podmazano (gledam preko Kodija i Watched aplikacije). Kod ćaleta su pre par dana instalirali novi ruter Technikolor tc 7210 i prilikom povezivanja android boxa na njegov ruter, kanali se ne učitavaju i ne prikazuju, a filmovi i serije preko kodija rade ok. Kad vratim box kod mene kući sve radi super. U čemu je problem, da li ovaj novi ruter ima neke blokade u sebi, ako ima kako to da rešim. Taman sam ćaletu obećao box da može da prati englesku ligu kad ono ...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
 
Zavisi kako kome, meni radi odlično 60/8. Ovi sitni problemi što su bili rešeni brzo na banderi kod mene. A više od toga mi i nije potrebno, dok oni sami ne odluče da ubrzaju taj paket [emoji4]

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Mogao bih da se preselim u tvoj kraj. xD Mene nerviraju te sitnice, jer znam da su sitnice i njima nekad manje od 5 minuta posla, ali nikako da dođemo do toga da neko nešto uradi... Ja im čak i spremim izveštaj i kad šta nije radilo i kako nije radilo i zašto nije radilo, ali ništa. :(
 
Nije problem do operatera i poziva i zvao sam više puta i u mailu sve objasnio, nego je problem kao što mi reče kolega sa drugog foruma to što modemu ne može da se pristupi daljinski (nema podešen TR069) pa tako i ne mogu da ga podese daljinski, već će morati neko lično da dođe i ručno unese parametre za fiksnu telefoniju!

Na gponu postoje razni management sistemi, zavisno od vendora, ne mora da se koristi tr069.
Male su šanse da će neko doći da kuca ručno sip user i pass.
 
Na gponu postoje razni management sistemi, zavisno od vendora, ne mora da se koristi tr069.
Male su šanse da će neko doći da kuca ručno sip user i pass.

Ok stvarno bi bilo lepo da tako i bude, ja samo prenosim utiske i iskustvo kolege sa drugog foruma i da je kod njega tako moralo na ONT-u ZTE F612.
Svakako ih danas opet zovem pa da vidim gde je zaglavilo ...!:trust:
 
Nije da ti nisu aktivirali fiksni, celom tvom kraju od četvrtka ne radi internet. Tu nešto nije uredu.
 
Nije da ti nisu aktivirali fiksni, celom tvom kraju od četvrtka ne radi internet. Tu nešto nije uredu.

Kako misliš ne radi kada su mene u četvrtak uveče tek i priključili na optiku i od tada mi internet sve vreme radi OK!
Link nije isti kao i onaj od bivšeg Groneta ako na to misliš!?
 
Poslednja izmena:
Zovi, zovi, zovi i kuuuuukaj kako ti ne radi telefon, trazi odma naprednu podrsku, posao ti zavisi od toga, karakteristicno od telefona zavisna osi u kuci...
Pritisni, nagazi, očepi ih da u roku od odma rese problem, nepokolebljivo, nista sutra, nista javicemo, odma da salju ekipu ili da napredna uradi sta treba.
 
Zovi, zovi, zovi i kuuuuukaj kako ti ne radi telefon, trazi odma naprednu podrsku, posao ti zavisi od toga, karakteristicno od telefona zavisna osi u kuci...
Pritisni, nagazi, očepi ih da u roku od odma rese problem, nepokolebljivo, nista sutra, nista javicemo, odma da salju ekipu ili da napredna uradi sta treba.
Ma zvao 3x i pisao mail ali ne vredi, valjda oni imaju neki svoj red... ,)
 
Kako misliš ne radi kada su mene u četvrtak uveče tek i priključili na optiku i od tada mi internet sve vreme radi OK!
Link nije isti kao i onaj od bivšeg Groneta ako na to misliš!?

Od četvrtka ne radi internet 60/8, a radi TV, bivši Kopernikus
 
Poslednja izmena:
Od četvrtka ne radi internet 60/8, a radi TV, bivši Kopernikus

Druže pričamo o dve potpuno različite stvari, ti si na coaxu a ja na optici i tu su infrastrukture skroz zasebne, a i lnkovi odakle vuku internet su totalno nezavisni ...;)
A da ne pričamo o tome da li smo uopšte u blizini? :D
 
Poslednja izmena:
Ma zvao 3x i pisao mail ali ne vredi, valjda oni imaju neki svoj red... ,)

Zovi 3x u 3 sata (znaci svaki sat) itako do kraja radnog dana (u 22h), pa nastavis i posle jer se mozda javi dezurni u pravoj podrsci...
"Nasnapi im se" na telefon i trazi telefon da ukljuce... :d
Budi "malo bezobrazan", nemoj biti fin.
Odes i podneses zahtev za raskid usluge jer ti telefon ne ukljucuju, sutra najkasnije dolaze ili ukljucuju iz centrale.
GARANT.
 
Ja ih od četvrtka zovem svaki dan, al niko ne dolazi da popravi internet.
 
Na gponu postoje razni management sistemi, zavisno od vendora, ne mora da se koristi tr069.
Male su šanse da će neko doći da kuca ručno sip user i pass.

Heeeh druže, evo sada dobih informaciju od napredne podrške da će ipak neko iz Supernove (mts-a) morati fizički da dođe kod mene i unese u ONT parametre za fiksnu telefoniju... :trust::mad:
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno